
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2726
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Kollégám MB 123-t újít fel, vagy restaurál, vagy újjáépít? Mindenesetre lassan halad, de minden fel lesz újítva ki lesz cserélve. Mindent ripigyára szedett, a karosszéria homok szórva, lakatolva festve volt, a motor teljesen szétszedve felújítva. Mindenből gyári kerül bele ha még elérhető, ha nem bontott, vagy végső esetben utángyártott. Csavarok apró fém alkatrészek, konzolok galvanizálva. A motor már visszakerült a vasba próba után a hétvégén kb 3 év után. Nem siet, az eddig ráköltött pénzt nem meri összeadni, és még messze a vége.
Talált egy szent grált is hozzá :repedésmentes műszerfalat. Sajnos ezeknek típushibájuk, hogy idővel elrepednek.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Re: Autós topik autósoknak
Igaz, nem QV....de azért....

AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Online
Re: Autós topik autósoknak
Vasárnapi....

AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Napi lego.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2726
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Re: Autós topik autósoknak
Bihar megye, Szatmár megye, meg Transzfogaras, Transalpina, Transalpina de Apuseni, Transapuseana, Transrarau, Transursoaia, DN1H főút, ilyesmik. Szeretem a látványos utakat. A vezetési mentalitásuk balkáni jellegű, nyilván hozzá kell szokni, de én sokkal jobban érzem magam arrafelé, mint a hazai utakon, pedig semmilyen kötődésem sincs sem Erdélyhez, sem Romániához. Sokkal-sokkal segítőkészebbek az autósok, nyilván barom ott is akad pár, de az átlag kamionos és autós, ha látja, hogy sietsz, lehúzódik előled (van is hová persze, mert az utak is sokkal szélesebbek). Már motorral is sokkal jobban szerettem arrafelé járni, az öreg Z4-esemmel meg '23 június óta mentem 27 ezer kilométert, 1-2 ezer km-t leszámítva csak Romániában.Aszpirin írta: ↑2025.07.03., csüt. 13:39Nagyon csodálkozom azon, amit írsz. Hova szoktál járni?
(Nálam olyan is volt, hogy a gyalogátjárón majdnem elütött, és kiszűllt ordítozni velem, hogy nem láttam, hogy jön?
Az eset egész pontosan Marosvásárhelyen történt, a Cuza Voda és a Libertatii (Szabadság) utcák kereszteződésében (néhány éve, akkor még nem volt ott körforgalom).
Mivel Marosvásárhely a szülővárosom, én is viszonylag sokat járok arrafelé, de za nem tűnt fel, hogy ott kultúráltabb lenne az autós közlekedés, sőt, kifejezetten suttyóbbak átlagban, szerintem ezért is a hatalmas szigor mostanában.
Amúgy a záróvonalon előzés nálunk is jogsi-felfüggesztésbe kerül, vagy rosszul tudom?
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Online
(Nálam olyan is volt, hogy a gyalogátjárón majdnem elütött, és kiszűllt ordítozni velem, hogy nem láttam, hogy jön?
Az eset egész pontosan Marosvásárhelyen történt, a Cuza Voda és a Libertatii (Szabadság) utcák kereszteződésében (néhány éve, akkor még nem volt ott körforgalom).
Mivel Marosvásárhely a szülővárosom, én is viszonylag sokat járok arrafelé, de za nem tűnt fel, hogy ott kultúráltabb lenne az autós közlekedés, sőt, kifejezetten suttyóbbak átlagban, szerintem ezért is a hatalmas szigor mostanában.
Amúgy a záróvonalon előzés nálunk is jogsi-felfüggesztésbe kerül, vagy rosszul tudom?
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6832
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nagyon csodálkozom azon, amit írsz. Hova szoktál járni?
(Nálam olyan is volt, hogy a gyalogátjárón majdnem elütött, és kiszűllt ordítozni velem, hogy nem láttam, hogy jön?
Az eset egész pontosan Marosvásárhelyen történt, a Cuza Voda és a Libertatii (Szabadság) utcák kereszteződésében (néhány éve, akkor még nem volt ott körforgalom).
Mivel Marosvásárhely a szülővárosom, én is viszonylag sokat járok arrafelé, de za nem tűnt fel, hogy ott kultúráltabb lenne az autós közlekedés, sőt, kifejezetten suttyóbbak átlagban, szerintem ezért is a hatalmas szigor mostanában.
Amúgy a záróvonalon előzés nálunk is jogsi-felfüggesztésbe kerül, vagy rosszul tudom?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Re: Autós topik autósoknak
Én viszonylag sokszor járok Romániában, de azt tapasztaltam, hogy ha a gyalogátkelőt kb 1 méterre megközelíti egy gyalogos, már meg szoktak állni az autósok, gondolom ezt vasszigorral tanították meg nekik. Egyébként a záróvonalon való előzés és az extrém gyorshajtás is nagyon ritka már, mert ott a hatóság nem nagyon sz@rozik, első körben 3 hónapra bevonja a jogosítványt, aztán legközelebb már még hosszabb időre, és, ha valakit elkapnak, hogy vezet eltiltás hatálya alatt, az már bűncselekménynek számít.Alex_Aston írta: ↑2025.07.03., csüt. 10:27Örülj neki, hogy nem fekvőrendőr van előtte, mint sok helyen Erdélyben, ahol annyira nincs tisztelete a gyalogosoknak, hogy ehhez kellett folyamodni.![]()
Idehaza jobb a helyzet, de sajnos megértem, hogy bizonyos helyeken így védik a zebrát, mert sokan még mindig lesz@rják.
Meg így talán 70-ről lassitanak 50-re...
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2726
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Kollégánk is rajongó , az övé V6. Kb 6. autó a családban, sokat nem megy vele csak folyamatosan útban van a műhelyben, tologatással több km. ment bele mint közútonAlex_Aston írta: ↑2025.07.03., csüt. 10:35Jöjjön valami könnyebb téma.![]()
Nagy kedvencem, szerintem szépen öregedett. Ma is el tudnám fogadni jo állapotban.
......

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5058
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3308
Re: Autós topik autósoknak
Jöjjön valami könnyebb téma.
Nagy kedvencem, szerintem szépen öregedett. Ma is el tudnám fogadni jo állapotban.

Nagy kedvencem, szerintem szépen öregedett. Ma is el tudnám fogadni jo állapotban.
Csak a Marantz! :-D
Online
Idehaza jobb a helyzet, de sajnos megértem, hogy bizonyos helyeken így védik a zebrát, mert sokan még mindig lesz@rják.
Meg így talán 70-ről lassitanak 50-re...
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5058
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3308
Re: Autós topik autósoknak
Örülj neki, hogy nem fekvőrendőr van előtte, mint sok helyen Erdélyben, ahol annyira nincs tisztelete a gyalogosoknak, hogy ehhez kellett folyamodni.

Idehaza jobb a helyzet, de sajnos megértem, hogy bizonyos helyeken így védik a zebrát, mert sokan még mindig lesz@rják.
Meg így talán 70-ről lassitanak 50-re...
Csak a Marantz! :-D
Online
A zebrához meg teljesen felesleges. A hatályos KRESZ-előírások szerint a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy adott esetben a gyalogos részére elsőbbségadási kötelezettségének maradéktalanul eleget tudjon tenni.
Mondjuk a sötétzöldek lassan az autógyártást is tönkre teszik, majd járunk szamár háton.
Nem csak a szélvédő szereti, de akomplett autó eleje is.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A mellékutak kevésbé érdkelnek.ELEX írta: ↑2025.07.02., szer. 23:10Mindennel egyetértek, de a vértesboglári 30-as táblák mindenhol indokoltak.Vinkler írta: ↑2025.07.02., szer. 21:30....... Cserébe szórjuk tele 30-as 40-es táblákkal egy országos főútat.![]()
Ha ennyire nem tetszik, akkor építsenek elkerülő főutakat, amik nem mennek keresztül a városokon. Kedvencem, amikor az autópályákon húzzák be 80-ra a féket a zajterhelés miatt. Könyörgöm, azokat aztán végképp azért építették, hogy egész kontinenseken végig tudj autózni. Jah, hogy közben odavertek sokezer lakást a pályák mellé?! ......
A képen éppen egy gyalogátkelő előtt csökkentik a sebességet a faluban.
A többi sebesség korlátozó tábla a négy számjegyes (8126-os út) mellékútvonalon ott vannak a faluban, ahol beláthatatlan a kanyar. Ilyen keskeny aszfaltcsíkon a szembejövő teherautók nem férnek el a kanyarban a sávjukban.
Az aszfalt sáv szélessége szerintem 3 m-t sem haladja meg. A táblát a következő kereszteződés feloldja, majd ha zebra jön, csökkentik a sebességet. Ezen a mellékúton mindenhol indokolt a sebesség korlátozása a faluban.
A másik téma a 80-as táblák az autópályákon. Sajnos ez egy EU-s zöld baromság, nem magyar sajátosság.
Végig kell menni a Bécset elkerülő A21-es autópályán, vagy a Grazot elkerülő autópályán és több tíz km hosszan a pusztaságban 80-as a korlátozás. És Salzburg felé is mindenhol 80-as tíz km-eken keresztül. Miért? Jogos a kérdés. Az idióta EU miatt.
Az elmúlt éveimben háromból kettő büntetést gyorshajtásért pont Ausztriában kaptam, egyet vasárnap éjfélkor a Petőfi híd budai hídfőjénél, mikor a sürgősségiről hoztam haza anyámat, aki egész nap bent volt a SOTE sürgősségin, meg persze én is.
Meg persze a szélvédőm is kapott követ Ausztriában télen a hülye kőzúzalék szórásaik miatt. Viszont rettenetesen zöld a kőzúzalék, ami aprítja a szélvédőket rendesen.
A zebrához meg teljesen felesleges. A hatályos KRESZ-előírások szerint a jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy adott esetben a gyalogos részére elsőbbségadási kötelezettségének maradéktalanul eleget tudjon tenni.
Mondjuk a sötétzöldek lassan az autógyártást is tönkre teszik, majd járunk szamár háton.

Nem csak a szélvédő szereti, de akomplett autó eleje is.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 287
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 761
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
Mindennel egyetértek, de a vértesboglári 30-as táblák mindenhol indokoltak.Vinkler írta: ↑2025.07.02., szer. 21:30....... Cserébe szórjuk tele 30-as 40-es táblákkal egy országos főútat.![]()
Ha ennyire nem tetszik, akkor építsenek elkerülő főutakat, amik nem mennek keresztül a városokon. Kedvencem, amikor az autópályákon húzzák be 80-ra a féket a zajterhelés miatt. Könyörgöm, azokat aztán végképp azért építették, hogy egész kontinenseken végig tudj autózni. Jah, hogy közben odavertek sokezer lakást a pályák mellé?! ......
A képen éppen egy gyalogátkelő előtt csökkentik a sebességet a faluban.
A többi sebesség korlátozó tábla a négy számjegyes (8126-os út) mellékútvonalon ott vannak a faluban, ahol beláthatatlan a kanyar. Ilyen keskeny aszfaltcsíkon a szembejövő teherautók nem férnek el a kanyarban a sávjukban.
Az aszfalt sáv szélessége szerintem 3 m-t sem haladja meg. A táblát a következő kereszteződés feloldja, majd ha zebra jön, csökkentik a sebességet. Ezen a mellékúton mindenhol indokolt a sebesség korlátozása a faluban.
A másik téma a 80-as táblák az autópályákon. Sajnos ez egy EU-s zöld baromság, nem magyar sajátosság.
Végig kell menni a Bécset elkerülő A21-es autópályán, vagy a Grazot elkerülő autópályán és több tíz km hosszan a pusztaságban 80-as a korlátozás. És Salzburg felé is mindenhol 80-as tíz km-eken keresztül. Miért? Jogos a kérdés. Az idióta EU miatt.
Az elmúlt éveimben háromból kettő büntetést gyorshajtásért pont Ausztriában kaptam, egyet vasárnap éjfélkor a Petőfi híd budai hídfőjénél, mikor a sürgősségiről hoztam haza anyámat, aki egész nap bent volt a SOTE sürgősségin, meg persze én is.
Meg persze a szélvédőm is kapott követ Ausztriában télen a hülye kőzúzalék szórásaik miatt. Viszont rettenetesen zöld a kőzúzalék, ami aprítja a szélvédőket rendesen.
Online
Ha ennyire nem tetszik, akkor építsenek elkerülő főutakat, amik nem mennek keresztül a városokon. Kedvencem, amikor az autópályákon húzzák be 80-ra a féket a zajterhelés miatt. Könyörgöm, azokat aztán végképp azért építették, hogy egész kontinenseken végig tudj autózni. Jah, hogy közben odavertek sokezer lakást a pályák mellé?! Mint most meg lehet majd figyelni mogyoród térségében is az M3-nál. Az idióták, meg meg is vették? Hát kérem szépen! Aki hülye, az is marad. Persze azok is el fognak kezdeni rinyálni nyilván pár éven belül, h élhetetlen az otthonuk. És itt jön be a hatóság szerepe. Milyen alapon adtak ezekre a területekre építési engedélyeket? De mindegy is, elengedem a témát és úgy közlekedek, ahogy.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Na ez az, amit baromira nem tudok megérteni. Én olyan helyen vettem telket, ahol nyugodtan tudok élni. De az, hogy soktíz, esetleg sokszáz éve főút mellett hirtelen nem élhető az élet, hát ki gondolta volna? Cserébe szórjuk tele 30-as 40-es táblákkal egy országos főútat.

Ha ennyire nem tetszik, akkor építsenek elkerülő főutakat, amik nem mennek keresztül a városokon. Kedvencem, amikor az autópályákon húzzák be 80-ra a féket a zajterhelés miatt. Könyörgöm, azokat aztán végképp azért építették, hogy egész kontinenseken végig tudj autózni. Jah, hogy közben odavertek sokezer lakást a pályák mellé?! Mint most meg lehet majd figyelni mogyoród térségében is az M3-nál. Az idióták, meg meg is vették? Hát kérem szépen! Aki hülye, az is marad. Persze azok is el fognak kezdeni rinyálni nyilván pár éven belül, h élhetetlen az otthonuk. És itt jön be a hatóság szerepe. Milyen alapon adtak ezekre a területekre építési engedélyeket? De mindegy is, elengedem a témát és úgy közlekedek, ahogy.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Elnézést, hogy jövök megint okoskodni INDOKOLATLANUL, de...

Pl. ha én vértesboglári lakos lennék és Aszpirin átmenő forgalomban haladna keresztül a településünkön, akkor szeretném ha betartaná a 30-as sebességkorlátozást. Nem feltétlenül csak a közlekedésbiztonság miatt, hanem ha ott laknék az út mellett (tudom, minek költöztem oda vagy miért oda építkeztem), akkor kevesebb zajterhelés érne (bezzeg a 30-cal elhaladó MTZ), esetleg tudnék aludni nyitott ablak mellett is, nem ébredne fel a gyerek, akit éppen sikerült elaltatni és mondjuk kevesebb musztángfüstöt, felvert port és repkedő kavicsokat szívnék be.


"Áldozat nélkül nincs veszteség"
Re: Autós topik autósoknak
De legalább ideje mint a tenger. Ennyit eltölteni egy fórumon fingreszeléssel...asebestyen írta: ↑2025.07.02., szer. 16:44Azt hittem, Alex csak a motoros topicot gyilkolja, de nem, megosztja az erőforrásait.![]()

Szerintem!
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6139
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7573
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Autós topik autósoknak
Azt hittem, Alex csak a motoros topicot gyilkolja, de nem, megosztja az erőforrásait. 

Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14021
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8965
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nekem az írásaidból ez jött le.Alex_Aston írta: ↑2025.07.02., szer. 09:35Ezt nem tudom, miből szűrted le.
Meg azt sem értem, honnan jön, hogy a megengedettnél jóval lassabban kéne közlekedni.
Pont írtam is, hogy 50-es táblánál 55-56-al szoktam menni a kocsi órája szerint.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Hanem a 30-az zónákban, ami a legtöbb esetben gyakorlatilag lakó övezet, csak nem az a kék tábla van kirakva (mert az ugye egyben behajtási tilos, csak célforgalom is egyben).
Ilyen pl. a Wekerle telepedtek majdnem egésze, meg sok mas hasonló lakóházas környek.
Ami nekem kényelmes, vagy neked, másnak mar sok, ezt nap mint nap látom. De igazából nem is ez volt egyébként a téma
Egyébként abban a kanyarban én lassan 30 éve, amióta vezetek, egyszer sem láttam traffit.
Ha pedig ingázol, ott, kizárólag, hogy fékezés nélkül 70-el végig mész ott. Egyszerűen lehetetlen, mert a lámpa elkap, ha a kanyar után pirosról indulsz, vagy akkora a forgalom, hogy a következő kanyar előtt akkor is fékezni kell.
Persze lehet olyan csillag állás, meg forgalmi helyzet, de estéket leszámitva én meg nem láttam ilyet ott.
A Fittipaldi pedig arra volt célzás, hogy szintén saját megfigyelés alapján 30-asnál 45-50-el menjenek az emberek, mert ugye 30-al nem lehet, hisz az auto nem képes rá. Lehet ezért is teszik ki az említett falukban a 30-as és 40-es táblákat, mert különben 70-80-al suhannának át rajta,, ahogy ez szokás. Igy lefalabb 50-re lassitanak, talán...
Ez szintén tapasztalat.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5058
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3308
Re: Autós topik autósoknak
Nem :)
Hanem a 30-az zónákban, ami a legtöbb esetben gyakorlatilag lakó övezet, csak nem az a kék tábla van kirakva (mert az ugye egyben behajtási tilos, csak célforgalom is egyben).
Ilyen pl. a Wekerle telepedtek majdnem egésze, meg sok mas hasonló lakóházas környek.
Ami nekem kényelmes, vagy neked, másnak mar sok, ezt nap mint nap látom. De igazából nem is ez volt egyébként a téma

Egyébként abban a kanyarban én lassan 30 éve, amióta vezetek, egyszer sem láttam traffit.
Ha pedig ingázol, ott, kizárólag, hogy fékezés nélkül 70-el végig mész ott. Egyszerűen lehetetlen, mert a lámpa elkap, ha a kanyar után pirosról indulsz, vagy akkora a forgalom, hogy a következő kanyar előtt akkor is fékezni kell.
Persze lehet olyan csillag állás, meg forgalmi helyzet, de estéket leszámitva én meg nem láttam ilyet ott.
A Fittipaldi pedig arra volt célzás, hogy szintén saját megfigyelés alapján 30-asnál 45-50-el menjenek az emberek, mert ugye 30-al nem lehet, hisz az auto nem képes rá. Lehet ezért is teszik ki az említett falukban a 30-as és 40-es táblákat, mert különben 70-80-al suhannának át rajta,, ahogy ez szokás. Igy lefalabb 50-re lassitanak, talán...
Ez szintén tapasztalat.
Csak a Marantz! :-D
Online
Mostanában tényleg nem szokás, de régebben RENDSZERES volt, hogy a felüljáró lábához még a kanyar eőtt be volt állva egy rendőrautó, csk későn lehetett meglátni, és ne mondd, hogy nem emlékszel rá :) Mert akkor nem figyelsz eléggé.
Amúgy meg Fittipaldik? 50-nel? Tényleg? Egyre jobbakat írogatsz itt görcsös kínlódásodban, hogy igazad legyen
Ha pedig még Te is be tudod venni kényelmesen 45-tel a kanyart ott, akkor minek is a 30? Mert a 45 az 50%-kal több
És még kényelmes is 
Ami a 70-re gyorsítást illeti: nem, próbáld ki nyugoidtan (vagyis nyugtalanul), 70-nel szépen zöldre futsz mindenhol. Nem tudom megszámolni már, hányszor jártam ott, de az elmúlt 8 év alatt tuti, hogy több ezerszer, mert ott vezet el az "ingautam".
A 30-cal simán bevehető fekvőrendőrökhöz meg szavam sincs, lehet hogy van ilyen, de az általam ismert területeken a XI ker.-ben 30-cal sehol nemm mész rá büntetlenül egy fekvőrendőrre. De 20-szal sem. Egy kerékkel sem.
Én unom már a témát, tehát ez volt az utolsó hozzászólásom ebben az "50-nel száguldó Fittipaldik" fantasztikusmban. Természetesen írj választ még, hogy legyen a Tiéd az utolsó szó, mert arra nagy szükség van
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6832
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Alex, annál a táblánál mész te 35-tel, nem? Amikor szétválik a ság, már elveszed a gázt, te magad írtad, majd berakod a tempomatot 35-re...Alex_Aston írta: ↑2025.07.02., szer. 10:41Az a 30-as tábla, amin lovagolsz, az a kanyarra vonatkozik. Arra jó, hogy max 50-re lassítsanak a Fittipaldik, bár saját tapasztalatom, hogy 40-nél többel amúgy sem lehet kényelmesen bevenni, főleg családdal a hátsó ülésen.
Téged sem ott lőttek le (itt meg sosem láttam traffit), hanem később az 50-es szakaszon, ahol amúgy is annyi értelme van 70-re gyorsítani, hogy a következő lámpánál előbb fékezz.![]()
Mostanában tényleg nem szokás, de régebben RENDSZERES volt, hogy a felüljáró lábához még a kanyar eőtt be volt állva egy rendőrautó, csk későn lehetett meglátni, és ne mondd, hogy nem emlékszel rá :) Mert akkor nem figyelsz eléggé.
Amúgy meg Fittipaldik? 50-nel? Tényleg? Egyre jobbakat írogatsz itt görcsös kínlódásodban, hogy igazad legyen

Ha pedig még Te is be tudod venni kényelmesen 45-tel a kanyart ott, akkor minek is a 30? Mert a 45 az 50%-kal több


Ami a 70-re gyorsítást illeti: nem, próbáld ki nyugoidtan (vagyis nyugtalanul), 70-nel szépen zöldre futsz mindenhol. Nem tudom megszámolni már, hányszor jártam ott, de az elmúlt 8 év alatt tuti, hogy több ezerszer, mert ott vezet el az "ingautam".
A 30-cal simán bevehető fekvőrendőrökhöz meg szavam sincs, lehet hogy van ilyen, de az általam ismert területeken a XI ker.-ben 30-cal sehol nemm mész rá büntetlenül egy fekvőrendőrre. De 20-szal sem. Egy kerékkel sem.
Én unom már a témát, tehát ez volt az utolsó hozzászólásom ebben az "50-nel száguldó Fittipaldik" fantasztikusmban. Természetesen írj választ még, hogy legyen a Tiéd az utolsó szó, mert arra nagy szükség van

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Egyébkent. Vinkler szavaiból én azt vettem le, hogy nem 20-al megy az ilyen helyeken sem.
Saját tapasztalatom, hogy a 30-az zónában, ahol fekvő rendőrök is vannak, simán mennek 50-el a legtöbben, max fékeznek, es ez sem érdekli őket, hogy kényelmesebb lenne konstans 30 körül gurulni, mert akkor gáz és fék sem kell, egy kerékkel közre fogva a legtöbb fekvő rendőr simán abszolválható normál autóval (persze vannak kivételek, mert van, hogy a 2-es alapjában is sok, mert koppan a kerék).
Az a 30-as tábla, amin lovagolsz, az a kanyarra vonatkozik. Arra jó, hogy max 50-re lassítsanak a Fittipaldik, bár saját tapasztalatom, hogy 40-nél többel amúgy sem lehet kényelmesen bevenni, főleg családdal a hátsó ülésen.
Téged sem ott lőttek le (itt meg sosem láttam traffit), hanem később az 50-es szakaszon, ahol amúgy is annyi értelme van 70-re gyorsítani, hogy a következő lámpánál előbb fékezz.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5058
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3308
Re: Autós topik autósoknak
Kérlek mond meg, hol.
Egyébkent. Vinkler szavaiból én azt vettem le, hogy nem 20-al megy az ilyen helyeken sem.
Saját tapasztalatom, hogy a 30-az zónában, ahol fekvő rendőrök is vannak, simán mennek 50-el a legtöbben, max fékeznek, es ez sem érdekli őket, hogy kényelmesebb lenne konstans 30 körül gurulni, mert akkor gáz és fék sem kell, egy kerékkel közre fogva a legtöbb fekvő rendőr simán abszolválható normál autóval (persze vannak kivételek, mert van, hogy a 2-es alapjában is sok, mert koppan a kerék).
Az a 30-as tábla, amin lovagolsz, az a kanyarra vonatkozik. Arra jó, hogy max 50-re lassítsanak a Fittipaldik, bár saját tapasztalatom, hogy 40-nél többel amúgy sem lehet kényelmesen bevenni, főleg családdal a hátsó ülésen.
Téged sem ott lőttek le (itt meg sosem láttam traffit), hanem később az 50-es szakaszon, ahol amúgy is annyi értelme van 70-re gyorsítani, hogy a következő lámpánál előbb fékezz.

Csak a Marantz! :-D
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6832
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5998
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Alex, nagyon szépen mosod a lakott területet a lakóövezettel. Csak szólok. Nem minden lakóövezet, ami lakott területnek számít, uigye ebben egyetértünk?
Lakóövezetben, ahol amúgy is tele van fekvőrendőrrel plusz 20-30 km/h-s korlátozással, amúgy sem lehet haladni még 20-30 km/h-val is, mert a fekvőrendőrök igen jelentős hányada a mai napig szabálytalanul készült el (az ugyanis meg kellene engedje, hogy a max. megengedett sebességgel (20-30 km/h-val) átmenj rajta, na a legtöbb esetében sok szerencsét)
És arra is figyelj kérlek, amit Vinkler írt. nem számoltam ki százalékosan, de az biztos, hogy igen jelentős az INDOKOLATLAN vagy indokolatlan mértékű korlátozások aránya. Végtelenül toudnám sorolni, de pl. az ominózus 30 km/h-s korlátozás a Budaörsi úton 200 m-rel a Nagyszőlősire kanyarodás előtt (de még a kanyarban is) TELJESEN INDOKOLATLAN (biciklis, gyalogos forgalom nulla, abban a kanyarban legfeljebb egy 70-es évekbeli Zsigulinak kell lelassítania 30-ra), cserébe egy jó "mérésztechnikai" gyakorlatozó pont. Mint ahogyan Csákvár után is a 60-as, nyílegyenesben, jobbra keítéses lótenyésztő terület, balra búzamező kilométereken át, és persze, hogy ott az első bokor mögé behúzódva a rendőrautó (kb mindenki tudja aki a környéken lakik, hogy az a 60-as az útfelújításnál volt kb 6-7 éve releváns, és "valamiért" kinn maradt... de nagy a turistaforgalom, és sokan beesnek a csapdába, tehát nincs is késztetés a bevételére.
Szóval ha szerinted minden tábla a közlekedésbiztonságért van kinn, akkor élj tovább ebben az álomvilágban. Ja, és a lakóövezet más tészta, ne mosd ide, Vinkler is írta, hogy náluk is 20-as a korlátozás, és természetesen lassan megy ott...
Lakóövezetben, ahol amúgy is tele van fekvőrendőrrel plusz 20-30 km/h-s korlátozással, amúgy sem lehet haladni még 20-30 km/h-val is, mert a fekvőrendőrök igen jelentős hányada a mai napig szabálytalanul készült el (az ugyanis meg kellene engedje, hogy a max. megengedett sebességgel (20-30 km/h-val) átmenj rajta, na a legtöbb esetében sok szerencsét)
És arra is figyelj kérlek, amit Vinkler írt. nem számoltam ki százalékosan, de az biztos, hogy igen jelentős az INDOKOLATLAN vagy indokolatlan mértékű korlátozások aránya. Végtelenül toudnám sorolni, de pl. az ominózus 30 km/h-s korlátozás a Budaörsi úton 200 m-rel a Nagyszőlősire kanyarodás előtt (de még a kanyarban is) TELJESEN INDOKOLATLAN (biciklis, gyalogos forgalom nulla, abban a kanyarban legfeljebb egy 70-es évekbeli Zsigulinak kell lelassítania 30-ra), cserébe egy jó "mérésztechnikai" gyakorlatozó pont. Mint ahogyan Csákvár után is a 60-as, nyílegyenesben, jobbra keítéses lótenyésztő terület, balra búzamező kilométereken át, és persze, hogy ott az első bokor mögé behúzódva a rendőrautó (kb mindenki tudja aki a környéken lakik, hogy az a 60-as az útfelújításnál volt kb 6-7 éve releváns, és "valamiért" kinn maradt... de nagy a turistaforgalom, és sokan beesnek a csapdába, tehát nincs is késztetés a bevételére.
Szóval ha szerinted minden tábla a közlekedésbiztonságért van kinn, akkor élj tovább ebben az álomvilágban. Ja, és a lakóövezet más tészta, ne mosd ide, Vinkler is írta, hogy náluk is 20-as a korlátozás, és természetesen lassan megy ott...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Meg azt sem értem, honnan jön, hogy a megengedettnél jóval lassabban kéne közlekedni.
Pont írtam is, hogy 50-es táblánál 55-56-al szoktam menni a kocsi órája szerint.
Az élet, vagy a súlyosabb sérülés pedig de, pont azon IS múlik, hogy mekkora az ütközési sebesség, az meg nagyban múlik azon, hogy mennyiről is kellene megállni.
Ez pont egy jó friss példa.
https://totalcar.hu/hirek/2025/06/30/ol ... rom-nezni/
Ha csak 10-el ment volna többel, akkor ez bizony nagy esellyel csattanóval végződik.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5058
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3308
Re: Autós topik autósoknak
Ezt nem tudom, miből szűrted le.
Meg azt sem értem, honnan jön, hogy a megengedettnél jóval lassabban kéne közlekedni.
Pont írtam is, hogy 50-es táblánál 55-56-al szoktam menni a kocsi órája szerint.
Az élet, vagy a súlyosabb sérülés pedig de, pont azon IS múlik, hogy mekkora az ütközési sebesség, az meg nagyban múlik azon, hogy mennyiről is kellene megállni.
Ez pont egy jó friss példa.
https://totalcar.hu/hirek/2025/06/30/ol ... rom-nezni/
Ha csak 10-el ment volna többel, akkor ez bizony nagy esellyel csattanóval végződik.
Csak a Marantz! :-D