Azért ez a depressziós félelem a balesetektől nem teljesen egészséges szerintem. Ennyi erővel elővigyázatosságból mindenhol közlekedj 20-szal, mert mi lett volna, ha 20-szal mész, nem 40-nel, lehet elkerülöd a balesetet. Főleg, ha arra gondolunk, hogy a balesetek legnagyobb része nem gyorshajtásból adódik (az 27%-ban felelős), hanem egyéb más okból. A figyelmetlen barom, részeg, gyalogos, kerékpáros élete nem feltétlen azon fog múlni, hogy 50-nel mész. Viszont, ha parából 40-nel, vagy 30-cal, akkor a mögötted jövő idegbeteg lesz és megelőz esetleg necces helyzetben is, na az viszont már probléma.Alex_Aston írta: ↑2025.07.02., szer. 07:49Pont ez lenne a lényeg, hogy lehet 1.000.000-ból 1 esetben kéne picivel lassabban menni.
De ezt sosem lehet tudni előre, különben nem lenne egy baleset sem.
Mégis vannak.
És gondolom a járda szélén ülő, lelkileg összeroppant sofőrt az nem vigasztalja, hogy 999.999 esetben egyébként belefért volna az a picit nagyobb sebesség.
Vagy az általam 1000x emlegetett belső sáv királyok, akik a megengedett sebességgel ugyan, de beragasztották magukat a belső sávba, majd simán megelőzöd jobbról és nem csak te, hanem mögötted még 5-en. (Mint pl ma reggel) Na az is probléma.
Meg az is, hogy tényleg indokolatlanul televerték az országot INDOKOLATLAN sebességkorlátozásokkal. Az is baj.