
Milyen beteg gondolkodás már ez.

A Mercik váltóját nagyjából 10 perc alatt lehet megszokni. A jót könnyű :) A Trabantét, Wartburgét tényleg szokni kellett
Ha ezen csodálkozol, akkor még Teslában sem ültél :)
Én nem is értek hozzá, nem is nagyon követem és annyira még csak nem is érdekel, csak ami laikusként szembe jön.
Ez is annak a kutyaütő Carlos Taveresnek az ámokfutása volt, akit végre eltávolítottak a Stellantis éléről. Sikerült neki olyan márkákat bedarálni kb a földig, mint a Fiat, Citroen, Alfa Romeo, Maserati, Opel, Peugeot, Chrysler, Dodge, Jeep stb. Azért kár lett volna értük, remélem az új vezetés értelmesebb döntéseket hoz és valami megmarad ezekből.
Óh, köszönöm a bókot!Aszpirin írta: ↑2025.04.01., kedd 15:42Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
Ugye ez csak egy költői kérdés!?
Este kifejtem, most sajnos meló van...Aszpirin írta: ↑2025.04.01., kedd 15:42Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Komolyrs fordítva a szót: ezt le kellett papírozni? Vagy hogy megy ez? Műszaki vizsgán nem mérik be, és lehet nyugodtan 158LE a forgalmioban szereplő 140LE helyett? Bocs a láma kérdésért (illetve: remélem nem baj, hogy megkérdeztem, ha kínos privátban is válaszolhatsz, de azért sem haragszom meg, ha nem válaszolsz)
Nekem három autóm is volt, ami chip tuningos volt, első 10%-al volt erősebb, mint a gyári, a másik kettő közel 20%-al.
Te tuningmatyi, tezoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 15:237,5 éve készült a tuning, amire 3 év garanciát vállaltak, de az óta is hiba nélkül teszi a dolgát. Sőt, a műhely ezt inkább csak motoroptimalizálásnak tekinti, és hívja is, amire azt mondták, hogy élettartam rövidülést nem okoz, de fogyasztás csökkenést igen. Ez utóbbit meg tudom erősíteni, 0,4l/100km nálam a csökkenés.
Elmondták, hogy ennél többet is lehet "húzni rajta" de annak hosszú távon ára lesz.
Sajnos én a 100-assal való fogyasztás csökkenést nem tapasztaltam, pedig volt, hogy hetekig csak ezt tankoltam, és nem csak otthon, hanem itt Ausztriában is, ami nem mindegy. Az itteni benzinnel(mindegy, hogy 95, vagy 100) alapból kevesebbet eszik.Shimano írta: ↑2025.04.01., kedd 14:37Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.zoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 12:30Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.
Nem gyári, Rigotech motorvezérlő programos, de ennek semmi köze a benzin kezeléséhez, előtte is tankoltam 100-ast. A maualjában azt írják, hogy minimum 95-ös, vagy annál magasabb oktánszámúval üzemeltethető.Alex_Aston írta: ↑2025.04.01., kedd 13:13És tök gyári verda?
Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.zoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 12:30Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
És tök gyári verda?
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nem árt különbséget tenni a sportlégszűrők között.
Nyilván forgalomfüggő, meg autófüggő is, de mondjuk keresztül Európán már napközben alig lehet haladni. Folyamatos 200+-110, aztán megint.és ez megy folyamatosan, ráadásul simán bevágja eléd az autót, nem nagyon érzi a tükörben, h hogyan érkezel. Van aki ért egy egy villantásból és elenged, mert az a legszebb, hogy simán be tudna jönni mögéd is fékezés nélkül a kerüléshez, de nem megy a helyzetfelismerés.Szalon írta: ↑2025.04.01., kedd 00:00Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden...220-250 olyan kényelmes utazó tempó, 260 felett azért már extra figyelem kell, de nem szoktam fárasztónak érezni.
Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na...![]()
Mindenki úgy cseszi szét az autóját, ahogy akarja.Lemmy9.1 írta: ↑2025.04.01., kedd 07:36Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi".
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.![]()