Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

A bullshit alapján talán inkább valami teaházas, ezospiri, fixis nyünyinek :D :
3598a5cbed7a74b1950f7a0963568f48_8a2f9b6f-8a69-45c5-9957-f613bd5d6160.png
3598a5cbed7a74b1950f7a0963568f48_8a2f9b6f-8a69-45c5-9957-f613bd5d6160.png (254.95 KiB) Megtekintve 457 alkalommal
Azért a grafikus vehette volna a fáradtságot, és megnéz legalább egy képet egy lemezjátszóról. Nem lennék ebben a karban hangszedő. 36_1_5.gif

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1253
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »


Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2025.05.28., szer. 20:41
Miután kinyiffantott félig a csontkovács, másrészt élhetővé tette a testem, úgy döntöttem, nem érdekel semmi, csak úgy fogok tekerni, hogy ne nyújtson túl semmit rajtam, ne kényszerítsen olyan pozícióba, amit nem tudok bármeddig fenntartani és nem cipelek 100 kiló feletti gépeket a kollégámmal emeletre. Öreg és gyenge vagyok és ez már nem lesz jobb.
Ennek folyományaként Reacto -> Agree , Aero versenygép - > Endurance poroszkáló. Ez van. sad.gif
.
Cube Agree.jpg
Ezért jó, ha csak egy géped van: nincs gyászmunka, hogy el kell engedni a dögösebbiket. :D

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13954
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8893
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2025.05.28., szer. 20:41
Miután kinyiffantott félig a csontkovács, másrészt élhetővé tette a testem, úgy döntöttem, nem érdekel semmi, csak úgy fogok tekerni, hogy ne nyújtson túl semmit rajtam, ne kényszerítsen olyan pozícióba, amit nem tudok bármeddig fenntartani és nem cipelek 100 kiló feletti gépeket a kollégámmal emeletre. Öreg és gyenge vagyok és ez már nem lesz jobb.
Ennek folyományaként Reacto -> Agree , Aero versenygép - > Endurance poroszkáló. Ez van. sad.gif
.
Cube Agree.jpg
Én nem bánkódnék a helyedben. A kényelmesebb bringa mindig hatékonyabb. És csak a változás örök. :smile29:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6113
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7535
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Miután kinyiffantott félig a csontkovács, másrészt élhetővé tette a testem, úgy döntöttem, nem érdekel semmi, csak úgy fogok tekerni, hogy ne nyújtson túl semmit rajtam, ne kényszerítsen olyan pozícióba, amit nem tudok bármeddig fenntartani és nem cipelek 100 kiló feletti gépeket a kollégámmal emeletre. Öreg és gyenge vagyok és ez már nem lesz jobb.
Ennek folyományaként Reacto -> Agree , Aero versenygép - > Endurance poroszkáló. Ez van. sad.gif
.
Cube Agree.jpg
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.05.27., kedd 17:41
Vinkler írta:
2025.05.27., kedd 16:04
revox írta:
2025.05.27., kedd 16:00
alternatív felhasználós a buta görgő, szabadgörgő vagy spinning. nekem a spinn megy így. fel van ragasztva a lendkerékre és be van állítva a 622-es gumi...
Dehát nincs is rajta gumi!? gondolkodik.gif
:fekverohog:
Az nem jó, gumi nélkül drágább. :kiss:
Idő volt, mire leesett :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.05.27., kedd 16:04
revox írta:
2025.05.27., kedd 16:00
alternatív felhasználós a buta görgő, szabadgörgő vagy spinning. nekem a spinn megy így. fel van ragasztva a lendkerékre és be van állítva a 622-es gumi...
Dehát nincs is rajta gumi!? gondolkodik.gif
:fekverohog:
Az nem jó, gumi nélkül drágább. :kiss:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.05.27., kedd 16:04
revox írta:
2025.05.27., kedd 16:00
alternatív felhasználós a buta görgő, szabadgörgő vagy spinning. nekem a spinn megy így. fel van ragasztva a lendkerékre és be van állítva a 622-es gumi...
Dehát nincs is rajta gumi!? gondolkodik.gif
:fekverohog:
méret :P
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13954
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8893
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.05.27., kedd 16:00
alternatív felhasználós a buta görgő, szabadgörgő vagy spinning. nekem a spinn megy így. fel van ragasztva a lendkerékre és be van állítva a 622-es gumi...
Dehát nincs is rajta gumi!? gondolkodik.gif
:fekverohog:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2025.05.27., kedd 13:03
Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
Kell hozzá pl egy ilyen és akkor ahol nincs GPS jel, ott is tudja mérni a távolságot, sebességet, stb. Kiegészítő szenzor nélkül természetesen semmi jelentősége, hogy milyen kerék kerületet állítasz be.Kép

alternatív felhasználós a buta görgő, szabadgörgő vagy spinning. nekem a spinn megy így. fel van ragasztva a lendkerékre és be van állítva a 622-es gumi...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5683
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3519

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
De tegyük fel, görgőzöl. GPS szerint ugyanott vagy, de sebességed pontosabb lesz a megadott értékekkel a görgőn. Már amennyiben nem direkt görgőt használsz.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2025.05.27., kedd 12:22
Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
GCN trükk, ne dőlj be neki! :napsut:
vágom a poént, meg értékelem is, de ezek a srácok, amikor technikáról beszélnek, folyton valami lózungot öntenek az emberek nyakába. egyéb dolgaikat szeretem, de olyan ttk-s levezetéseik vannak, hogy néha már hihetetlen, hogy azt elő merik adni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6113
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7535
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
Kell hozzá pl egy ilyen és akkor ahol nincs GPS jel, ott is tudja mérni a távolságot, sebességet, stb. Kiegészítő szenzor nélkül természetesen semmi jelentősége, hogy milyen kerék kerületet állítasz be.Kép
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.05.27., kedd 09:03

csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.
Ettől valsz, az a 105-ös meglépi egy korábbi DA szintjét és azt látom ,a 12-es rendszernél a shimano is átgondolt dolgokat és a DA is egy sokkal ehetőbb rendszernek tűnik. Még az én 9000-es szettem elég, hogy is mondjam,... túlfőzött spagetti volt nyílvessző helyett... bár a 9100 (??? ha ez a következő) is már jobb keresztmetszeteket használt pl a hajtókarnál
Az epoxival ragasztott karjaik tényleg túl lettek főzve. A visszahívási kampány után nem is erőltették tovább a ragacsolást, jóval nehezebbek is az új, egy darabból üregesre kovácsolt karok. Kb. a kulacsból két korty a súlykülönbség, cserébe még az unokák is használni fogják.
Én szeretem a GCN-t, bár igaz, hogy szórakoztató videókként nézem őket. Ahogy például a kábel topikba sem a műszaki ismeretterjesztés miatt szoktam benézni, hanem egy kis iszapbirkózás kedvéért. :D

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6113
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7535
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
GCN trükk, ne dőlj be neki! :napsut:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2078
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1253
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.05.26., hétf. 17:56

Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.
Ettől valsz, az a 105-ös meglépi egy korábbi DA szintjét és azt látom ,a 12-es rendszernél a shimano is átgondolt dolgokat és a DA is egy sokkal ehetőbb rendszernek tűnik. Még az én 9000-es szettem elég, hogy is mondjam,... túlfőzött spagetti volt nyílvessző helyett... bár a 9100 (??? ha ez a következő) is már jobb keresztmetszeteket használt pl a hajtókarnál
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

geza123 írta:
2025.05.26., hétf. 17:23
revox írta:
2025.05.26., hétf. 16:41
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
ugye. hogy ugye :tutiok:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13954
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8893
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.05.26., hétf. 17:56
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
Szerintem is. Pár dolgot kell csak modifikálni. Egyébként kb mindenki azt írta, mikor megjelent a Di2 105, hogy veszélyesen közel lett húzva a felsőbb kategóriákhoz működésben, szinte csak súlyban marad el. Én közel 120 kiló vagyok, ha nagyon lefogyok, akkor sem leszek 90 alatt, szóval nálam ez a része amúgy sem játszik.
A működésbeli, pedig leginkább gyorsaságkülönbség a váltásnál. Az a 105 nél is annyira jó, hogy nem igazán van igényed a gyorsabbra. Az első tányéron van a nagy különbség, de az amatőr szinten kb mindegy. Hátul terhelés alatt is parádé a precizitás és a sebesség is.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13954
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8893
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Szerintem is rendben volt az elmélkedés. A láncot ugye kényszerből dobtam le (azért azon a minőségen még most is elmorzsolok egy két szitokszót, ha eszembe jut), az ulegra lánc nem mondom, hogy jobb, mert nem nagyon érzem annak, de ha ugyanolyan jó csak tartósabb, már megérte. Nekem használatra a 105-ös is bejött. Ők Dura láncot ajánlottak, lehet, ha megnyúlik az Ultegra, akkor azt veszek, nem elmebeteg az ára. A vátógörgőkkel meg amúgy is úgy voltam, hogy viszonylag olcsón lehet cserélni jobbra, miért ne lépjem meg, egy jobb csapággyal ellátott (tudom kettő) kerék mindig jobb, illetve egy jó dolognál sokszor jobb a kettő. :smile29:
Most a reszelő kerékcsapágyakat is kicseréltetem valamikor. Forogni forog a kerék, de olyan hangja van, sírsz. Talán pärtnak mutattam a ridenál. Sajna most nincs pénzem új szettre, addig marad a jobb csapágy. ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

geza123 írta:
2025.05.26., hétf. 17:23
revox írta:
2025.05.26., hétf. 16:41
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 731
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 424

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

revox írta:
2025.05.26., hétf. 16:41
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13766
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4318
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.05.26., hétf. 16:20
revox írta:
2025.05.26., hétf. 12:29
köszi...

ha őszinte akarok lenni, ez a neszesemmi-fogmegjól, szokásos GCN tech rovat...
Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...

Egyébként a lényeg annyi lenne, ahol több az anyag és az minőségi, jó eséllyel merevebbek a részegységek. hiába a többletsúly,nem olyan vészes, hogy a hajtáslánc merevségéből fakadóan azt a ne lehetne behozni. Magyarul, több a veszteség egy nagyon kikönnyített alkatrészen, mint amit a súlytöbblet okoz. Ráadásul a dinamikus biciklizés esetén (sok kigyorsítás pl) a gyorsulásra ez rá tudja nyomni a bélyegét. DE, persze, ha 1000LE van egy autóban, tökmindegy, hogy utcai gátló van alatta, vagy lehegesztett Koni (ahogy a régi duma említi), az menni fog, mint a barom ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.05.26., hétf. 12:29
köszi...

ha őszinte akarok lenni, ez a neszesemmi-fogmegjól, szokásos GCN tech rovat...
Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
Gyakorlatilag minden teszt azzal a következtetéssel zárul, hogy az Ultegra a tömegen kívül nem nagyon marad el a Dura-tól, a 105 pedig alig gyengébb az Ultegrától, amiből sima szillogizmussal eljutunk oda, hogy a 105 szinte egy nehezebb Dura Ace - töredékáron. Ami pedig a tömeget illeti: a 105-el szerelt gépek súlyából nem nagy művészet máshol faragni, amíg simán ilyen szutykokkal szerelik:
Screenshot_2025-05-24-22-18-01-91_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
Erre általában valami alsó polcos, 400-500 grammos edzőgumi kerül, 100+ grammos belsőkkel, aztán meg is van a megfejtés, hogy hogy lehet egy fullkarbon gép 9+ kilós.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5683
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3519

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2025.05.26., hétf. 15:36
AAttila írta:
2025.05.26., hétf. 15:08
Yeeeeeeessssssss megkaptam az engedélyt, lehet tekerni ;peace; Lehet tekerni, súlyokat emelgetni, kondizni ;peace; (Persze fokozatosan)
ha segít, együttérzően, én se tekertem a tisza tó óta :D ;peace;
Nekem ez nem segít, de azért köszi :smile53: Nagyon nehezemre esik nem bicózni :rolleyes:

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”