

Ezért jó, ha csak egy géped van: nincs gyászmunka, hogy el kell engedni a dögösebbiket.asebestyen írta: ↑2025.05.28., szer. 20:41Miután kinyiffantott félig a csontkovács, másrészt élhetővé tette a testem, úgy döntöttem, nem érdekel semmi, csak úgy fogok tekerni, hogy ne nyújtson túl semmit rajtam, ne kényszerítsen olyan pozícióba, amit nem tudok bármeddig fenntartani és nem cipelek 100 kiló feletti gépeket a kollégámmal emeletre. Öreg és gyenge vagyok és ez már nem lesz jobb.
Ennek folyományaként Reacto -> Agree , Aero versenygép - > Endurance poroszkáló. Ez van.![]()
.
Cube Agree.jpg
Én nem bánkódnék a helyedben. A kényelmesebb bringa mindig hatékonyabb. És csak a változás örök.asebestyen írta: ↑2025.05.28., szer. 20:41Miután kinyiffantott félig a csontkovács, másrészt élhetővé tette a testem, úgy döntöttem, nem érdekel semmi, csak úgy fogok tekerni, hogy ne nyújtson túl semmit rajtam, ne kényszerítsen olyan pozícióba, amit nem tudok bármeddig fenntartani és nem cipelek 100 kiló feletti gépeket a kollégámmal emeletre. Öreg és gyenge vagyok és ez már nem lesz jobb.
Ennek folyományaként Reacto -> Agree , Aero versenygép - > Endurance poroszkáló. Ez van.![]()
.
Cube Agree.jpg
méret
Dehát nincs is rajta gumi!?
asebestyen írta: ↑2025.05.27., kedd 13:03Kell hozzá pl egy ilyen és akkor ahol nincs GPS jel, ott is tudja mérni a távolságot, sebességet, stb. Kiegészítő szenzor nélkül természetesen semmi jelentősége, hogy milyen kerék kerületet állítasz be.Rotox írta: ↑2025.05.27., kedd 11:25Na, ismét láma leszek...
Szóval, a kis Bryton komp(j)uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).
Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek?![]()
![]()
De tegyük fel, görgőzöl. GPS szerint ugyanott vagy, de sebességed pontosabb lesz a megadott értékekkel a görgőn. Már amennyiben nem direkt görgőt használsz.Rotox írta: ↑2025.05.27., kedd 11:25Na, ismét láma leszek...
Szóval, a kis Bryton komp(j)uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).
Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek?![]()
vágom a poént, meg értékelem is, de ezek a srácok, amikor technikáról beszélnek, folyton valami lózungot öntenek az emberek nyakába. egyéb dolgaikat szeretem, de olyan ttk-s levezetéseik vannak, hogy néha már hihetetlen, hogy azt elő merik adniasebestyen írta: ↑2025.05.27., kedd 12:22GCN trükk, ne dőlj be neki!Rotox írta: ↑2025.05.27., kedd 11:25Na, ismét láma leszek...
Szóval, a kis Bryton komp(j)uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).
Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek?![]()
![]()
Kell hozzá pl egy ilyen és akkor ahol nincs GPS jel, ott is tudja mérni a távolságot, sebességet, stb. Kiegészítő szenzor nélkül természetesen semmi jelentősége, hogy milyen kerék kerületet állítasz be.Rotox írta: ↑2025.05.27., kedd 11:25Na, ismét láma leszek...
Szóval, a kis Bryton komp(j)uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).
Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek?![]()
Az epoxival ragasztott karjaik tényleg túl lettek főzve. A visszahívási kampány után nem is erőltették tovább a ragacsolást, jóval nehezebbek is az új, egy darabból üregesre kovácsolt karok. Kb. a kulacsból két korty a súlykülönbség, cserébe még az unokák is használni fogják.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 09:03
csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.
Ettől valsz, az a 105-ös meglépi egy korábbi DA szintjét és azt látom ,a 12-es rendszernél a shimano is átgondolt dolgokat és a DA is egy sokkal ehetőbb rendszernek tűnik. Még az én 9000-es szettem elég, hogy is mondjam,... túlfőzött spagetti volt nyílvessző helyett... bár a 9100 (??? ha ez a következő) is már jobb keresztmetszeteket használt pl a hajtókarnál
GCN trükk, ne dőlj be neki!Rotox írta: ↑2025.05.27., kedd 11:25Na, ismét láma leszek...
Szóval, a kis Bryton komp(j)uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).
Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek?![]()
csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.pärt írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:56
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
ugye. hogy ugyegeza123 írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:23Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)revox írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:41az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnDe, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek
ma fáradt vagyok...
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Szerintem is. Pár dolgot kell csak modifikálni. Egyébként kb mindenki azt írta, mikor megjelent a Di2 105, hogy veszélyesen közel lett húzva a felsőbb kategóriákhoz működésben, szinte csak súlyban marad el. Én közel 120 kiló vagyok, ha nagyon lefogyok, akkor sem leszek 90 alatt, szóval nálam ez a része amúgy sem játszik.pärt írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:56Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.geza123 írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:23Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)revox írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:41az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnDe, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek
ma fáradt vagyok...
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)revox írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:41az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnDe, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek
ma fáradt vagyok...
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnpärt írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:20Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
Nekem ez nem segít, de azért köszi