
Szóval, a kis Bryton komp(j

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek?

csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.pärt írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:56
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
ugye. hogy ugyegeza123 írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:23Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)revox írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:41az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnDe, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek
ma fáradt vagyok...
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Szerintem is. Pár dolgot kell csak modifikálni. Egyébként kb mindenki azt írta, mikor megjelent a Di2 105, hogy veszélyesen közel lett húzva a felsőbb kategóriákhoz működésben, szinte csak súlyban marad el. Én közel 120 kiló vagyok, ha nagyon lefogyok, akkor sem leszek 90 alatt, szóval nálam ez a része amúgy sem játszik.pärt írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:56Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.geza123 írta: ↑2025.05.26., hétf. 17:23Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)revox írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:41az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnDe, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek
ma fáradt vagyok...
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)revox írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:41az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnDe, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek
ma fáradt vagyok...
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőnpärt írta: ↑2025.05.26., hétf. 16:20Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
Nekem ez nem segít, de azért köszi
Igen,kezdettől fogva. Azzal nem volt gondom, csak azért izgultam,hogy gyorsan és megfelelően gyógyúljanak a fejemben a hegek.De ez is pipa.
ha segít, együttérzően, én se tekertem a tisza tó óta
És kapsz is rendesen levegőt az orrodon?
köszi...Vinkler írta: ↑2025.05.24., szomb. 09:35Itt van egy kis elmélkedés a pár hete, profi országúti versenyen nyert Shimano 105 di2 szettel kapcsolatban.
https://youtu.be/MCAbwN5Z2dc?si=yjRbZjjrid2oUl95
Köszi, minden nagyon faxa. Eddig minden a legjobb forgatókönyv szerint megy. Kezdettől fogva 0 fájdalom, semmi vérzés, szépen tisztul minden. Ha a hétfői kontroll is jó lesz, akkor szerintem azt mondják majd,hogy 1 hét és tekerhetek. De inkább most vagyok türelmes,minthogy felszakadjon a fejemben bármi és kezdhetek mindent elölről.
Akkor egy harmadik nézőpont, vélemény, ami ötvözi az előző kettőt.Alex_Aston írta: ↑2025.05.19., hétf. 13:29
...
Csak javasolni akartam, hogy Balatont ne csak a teljesítmény miatt tekerje körbe valaki 1 nap alatt, mert több napos túrával is meglehet a sport teljesítmény (profiknak persze nem teljes mértékben), de közben lehet kicsit lelassulni, és élvezni a környék szépségeit. Jobb időben csobbanni egyet, jókat enni, stb.
félre ne menjen, én ezt tökéletesen megértem és támogatom. inkább magamat sajnálom, hogy az évek belémverték, ha biciklin ülök, menni kellAlex_Aston írta: ↑2025.05.19., hétf. 13:29Magyarán akkor mégsem tudod elengedni![]()
Nyilván én a biciklizést sosem a teljesítmény miatt űztem, még a BMX korszakában sem, hanem saját szórakozásra, meg mint társasági időtöltés (pl. biciklis fogó a lakótelepen). Nem mellesleg mint közlekedési alternatíva, mert én speciel boltba, vagy a környékre is azzal szeretek menni, hiába van ott a céges verda kvázi korlátlan használattal.
Így nyilván mindenkinek más a szemlélete, és ezt teljesen elfogadom, nem is szeretnék vitázni róla.
Csak javasolni akartam, hogy Balatont ne csak a teljesítmény miatt tekerje körbe valaki 1 nap alatt, mert több napos túrával is meglehet a sport teljesítmény (profiknak persze nem teljes mértékben), de közben lehet kicsit lelassulni, és élvezni a környék szépségeit. Jobb időben csobbanni egyet, jókat enni, stb.
Magyarán akkor mégsem tudod elengedni