Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6111
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7520
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
Kell hozzá pl egy ilyen és akkor ahol nincs GPS jel, ott is tudja mérni a távolságot, sebességet, stb. Kiegészítő szenzor nélkül természetesen semmi jelentősége, hogy milyen kerék kerületet állítasz be.Kép
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4966
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.05.27., kedd 09:03

csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.
Ettől valsz, az a 105-ös meglépi egy korábbi DA szintjét és azt látom ,a 12-es rendszernél a shimano is átgondolt dolgokat és a DA is egy sokkal ehetőbb rendszernek tűnik. Még az én 9000-es szettem elég, hogy is mondjam,... túlfőzött spagetti volt nyílvessző helyett... bár a 9100 (??? ha ez a következő) is már jobb keresztmetszeteket használt pl a hajtókarnál
Az epoxival ragasztott karjaik tényleg túl lettek főzve. A visszahívási kampány után nem is erőltették tovább a ragacsolást, jóval nehezebbek is az új, egy darabból üregesre kovácsolt karok. Kb. a kulacsból két korty a súlykülönbség, cserébe még az unokák is használni fogják.
Én szeretem a GCN-t, bár igaz, hogy szórakoztató videókként nézem őket. Ahogy például a kábel topikba sem a műszaki ismeretterjesztés miatt szoktam benézni, hanem egy kis iszapbirkózás kedvéért. :D

Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6111
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7520
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Rotox írta:
2025.05.27., kedd 11:25
Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif
GCN trükk, ne dőlj be neki! :napsut:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2077
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1249
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Na, ismét láma leszek... :D

Szóval, a kis Bryton komp(j ;))uterben (Rider 15 neo) a kerék- és gumi méret megadásával két kerékpár "profilt" lehet beállítani (táblázat a használati útmutató függeléke, pl 29x2,3: 2326, 650x25C: 1952).

Amit sehogy sem értek, ha a sebességet, távolságot (égtájat, útvonalat) GPS jel alapján adja meg a kütyü (természetesen nincs semmiféle külső érzékelő a keréknél/hajtókarnál), akkor mi a jelentősége ennek? gondolkodik.gif

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.05.26., hétf. 17:56

Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
csak a GCN-nek minden eszmefuttatása legalább ennyire sánta.
Ettől valsz, az a 105-ös meglépi egy korábbi DA szintjét és azt látom ,a 12-es rendszernél a shimano is átgondolt dolgokat és a DA is egy sokkal ehetőbb rendszernek tűnik. Még az én 9000-es szettem elég, hogy is mondjam,... túlfőzött spagetti volt nyílvessző helyett... bár a 9100 (??? ha ez a következő) is már jobb keresztmetszeteket használt pl a hajtókarnál
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

geza123 írta:
2025.05.26., hétf. 17:23
revox írta:
2025.05.26., hétf. 16:41
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
ugye. hogy ugye :tutiok:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8886
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.05.26., hétf. 17:56
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.
Szerintem is. Pár dolgot kell csak modifikálni. Egyébként kb mindenki azt írta, mikor megjelent a Di2 105, hogy veszélyesen közel lett húzva a felsőbb kategóriákhoz működésben, szinte csak súlyban marad el. Én közel 120 kiló vagyok, ha nagyon lefogyok, akkor sem leszek 90 alatt, szóval nálam ez a része amúgy sem játszik.
A működésbeli, pedig leginkább gyorsaságkülönbség a váltásnál. Az a 105 nél is annyira jó, hogy nem igazán van igényed a gyorsabbra. Az első tányéron van a nagy különbség, de az amatőr szinten kb mindegy. Hátul terhelés alatt is parádé a precizitás és a sebesség is.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8886
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Szerintem is rendben volt az elmélkedés. A láncot ugye kényszerből dobtam le (azért azon a minőségen még most is elmorzsolok egy két szitokszót, ha eszembe jut), az ulegra lánc nem mondom, hogy jobb, mert nem nagyon érzem annak, de ha ugyanolyan jó csak tartósabb, már megérte. Nekem használatra a 105-ös is bejött. Ők Dura láncot ajánlottak, lehet, ha megnyúlik az Ultegra, akkor azt veszek, nem elmebeteg az ára. A vátógörgőkkel meg amúgy is úgy voltam, hogy viszonylag olcsón lehet cserélni jobbra, miért ne lépjem meg, egy jobb csapággyal ellátott (tudom kettő) kerék mindig jobb, illetve egy jó dolognál sokszor jobb a kettő. :smile29:
Most a reszelő kerékcsapágyakat is kicseréltetem valamikor. Forogni forog a kerék, de olyan hangja van, sírsz. Talán pärtnak mutattam a ridenál. Sajna most nincs pénzem új szettre, addig marad a jobb csapágy. ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4966
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

geza123 írta:
2025.05.26., hétf. 17:23
revox írta:
2025.05.26., hétf. 16:41
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Az alapállításuk annyi volt, hogy a súly szerepe túlértékelt -amivel persze lehet vitatkozni - a mechanikai gyengeségek pedig javíthatók a két silányabb egység cseréjével. Ezzel persze még csak a 105-ös feljebb húzásáról beszélünk, a tömeg az marad. Valóban több állítás lett itt egybemaszatolva, de az erősen szubjektív főtétel - ti. hogy a 105 bőven elég lenne szinte mindenkinek - az szerintem is áll.

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 731
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 423

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

revox írta:
2025.05.26., hétf. 16:41
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...
Az a része sántít, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor logikai bukfenc. Mivelhogy: a kiemelt alkatrészek cseréje nem tűnteti el a súlykülönbséget, csak a hajtási veszteségen javít valamennyit. Azonban ezek az alkatrészek eleve részét képezik a DA hajtásnak, így ha a hajtási veszteségeket azonosnak is tekintjük, a két rendszer súlykülönbsége attól még marad. :)
Mindettől függetlenül a javaslatok ésszerűnek tűnnek, ha a 105 kimaxolása a cél.
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.05.26., hétf. 16:20
revox írta:
2025.05.26., hétf. 12:29
köszi...

ha őszinte akarok lenni, ez a neszesemmi-fogmegjól, szokásos GCN tech rovat...
Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
az OK, de olyan gyorsan lefuttatták a matekot, fel se fogtam, hogy jutott oda vissza, hogy görgő és lánc cserével eltünteti a súlyból fakadó 14 másodperc hátrányt azon a példának felhozott emelkedőn :D De, majd, egyszer, lehet újranézem... szeretem érteni, hogy jön ki a matek :D ma fáradt vagyok...

Egyébként a lényeg annyi lenne, ahol több az anyag és az minőségi, jó eséllyel merevebbek a részegységek. hiába a többletsúly,nem olyan vészes, hogy a hajtáslánc merevségéből fakadóan azt a ne lehetne behozni. Magyarul, több a veszteség egy nagyon kikönnyített alkatrészen, mint amit a súlytöbblet okoz. Ráadásul a dinamikus biciklizés esetén (sok kigyorsítás pl) a gyorsulásra ez rá tudja nyomni a bélyegét. DE, persze, ha 1000LE van egy autóban, tökmindegy, hogy utcai gátló van alatta, vagy lehegesztett Koni (ahogy a régi duma említi), az menni fog, mint a barom ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4966
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.05.26., hétf. 12:29
köszi...

ha őszinte akarok lenni, ez a neszesemmi-fogmegjól, szokásos GCN tech rovat...
Jó volt az, szerintem nincs ebben több. A gyerek nyilván erős, mint egy bika, azt a plusz közel fél kilót felrúgta izomból a 25%-on, síkabb részen meg éppen nem sokat számít. A görgő, lánc rész egyértelmű: ezek filléres dolgok, a cseréjükkel lehet picit javítani a hajtás hatékonyságán. Amúgy nem ismerem a mai szetteket, de durva, hogy ezek szerint a 105-ösnél még mindig erőltetik ezt a siklócsapágyas dolgot. Ez már tényleg fillérbaxás, annyit tud rontani az összképen egy kosztól szoruló görgő, meg egy vacakabb lánc, szóval igencsak logikus fejlesztés ezek mihamarabbi cseréje.
Gyakorlatilag minden teszt azzal a következtetéssel zárul, hogy az Ultegra a tömegen kívül nem nagyon marad el a Dura-tól, a 105 pedig alig gyengébb az Ultegrától, amiből sima szillogizmussal eljutunk oda, hogy a 105 szinte egy nehezebb Dura Ace - töredékáron. Ami pedig a tömeget illeti: a 105-el szerelt gépek súlyából nem nagy művészet máshol faragni, amíg simán ilyen szutykokkal szerelik:
Screenshot_2025-05-24-22-18-01-91_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
Erre általában valami alsó polcos, 400-500 grammos edzőgumi kerül, 100+ grammos belsőkkel, aztán meg is van a megfejtés, hogy hogy lehet egy fullkarbon gép 9+ kilós.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5681
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3517

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2025.05.26., hétf. 15:36
AAttila írta:
2025.05.26., hétf. 15:08
Yeeeeeeessssssss megkaptam az engedélyt, lehet tekerni ;peace; Lehet tekerni, súlyokat emelgetni, kondizni ;peace; (Persze fokozatosan)
ha segít, együttérzően, én se tekertem a tisza tó óta :D ;peace;
Nekem ez nem segít, de azért köszi :smile53: Nagyon nehezemre esik nem bicózni :rolleyes:

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5681
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3517

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.05.26., hétf. 15:15
AAttila írta:
2025.05.26., hétf. 15:08
Yeeeeeeessssssss megkaptam az engedélyt, lehet tekerni ;peace; Lehet tekerni, súlyokat emelgetni, kondizni ;peace; (Persze fokozatosan)
És kapsz is rendesen levegőt az orrodon?
Igen,kezdettől fogva. Azzal nem volt gondom, csak azért izgultam,hogy gyorsan és megfelelően gyógyúljanak a fejemben a hegek.De ez is pipa. ;peace;

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.05.26., hétf. 15:08
Yeeeeeeessssssss megkaptam az engedélyt, lehet tekerni ;peace; Lehet tekerni, súlyokat emelgetni, kondizni ;peace; (Persze fokozatosan)
ha segít, együttérzően, én se tekertem a tisza tó óta :D ;peace;
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8886
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

AAttila írta:
2025.05.26., hétf. 15:08
Yeeeeeeessssssss megkaptam az engedélyt, lehet tekerni ;peace; Lehet tekerni, súlyokat emelgetni, kondizni ;peace; (Persze fokozatosan)
És kapsz is rendesen levegőt az orrodon?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5681
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3517

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Yeeeeeeessssssss megkaptam az engedélyt, lehet tekerni ;peace; Lehet tekerni, súlyokat emelgetni, kondizni ;peace; (Persze fokozatosan)

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.05.24., szomb. 09:35
Itt van egy kis elmélkedés a pár hete, profi országúti versenyen nyert Shimano 105 di2 szettel kapcsolatban.

https://youtu.be/MCAbwN5Z2dc?si=yjRbZjjrid2oUl95
köszi...

ha őszinte akarok lenni, ez a neszesemmi-fogmegjól, szokásos GCN tech rovat (amiről nem Te tehetsz :smile53: ). Nagyon felületes és ennyivel zárni, hogy a mi képességeinknek bőven elég is csak egy felszínes konklúzió. De azt a váltógörgő és lánccserével elért plusz eszmefutatást nem is értem teljesen, vagy nem jól értem), mellesleg statikus tempón,lendületben lévő, laborkörülmények még csak hangyányit se reprezentálják egy verseny valós dinamikáját, de egy egyszerű egyéni gurulásét se.

valójában nem is tudom, miért vártam többet...

Amikor az újabb(ban szerzett) Reacto felépítésén dolgoskodtam, okkal választottam a 6700-as ultegra groupot, aminek még minden alkatrésze fém és pl nincs a lánckerékben kompozit anyag. Egyébként a 6700 és a 6800 (már 11 speed) között csak a lánckerekek döntöttek a 6700 javára. Azóta már megtaláltam a 11speed rendszerekhez is a megfelelő, csak fémet tartalmazó sorokat (BBB ás Sram), így ma már inkább azt választanám. (mellesleg a Shimano is a 12 speed esetén már kukázta a kompozitot a lénckerekekben. vagyis a DA-ban már nem láttam a kompozit spider-t)
Hajtókarban is azért voksolok inkább ultegrára, mert a DA véknyabb falvastágsaággal készül és tartalmaz komopozit elemeket, és mivel volt full DA (11 speed) szettem, nekem nem tetszett, nem ütött akkorát, mint a full fém (és vskosabb) kurbli. De az egész hajtásban nem éreztem azt az agressziőt,amit az ultegrában még igen.

szóval, valami hasonlót vártam volna a fiúktól, de ex-versenyzés ide, vagy oda, nem minden versenyző gépÉSZ.

(egy érdekes próba, aki 11 speed DA vagy Ultegrát használ, dobja le a sort és tegyen fel egy 105-öst. Talán még a DA hézagolói fémek,azt azért tegye át, még jobb a végeredmény). de az is elég,ha csak feldob egy Sram PG1190-et,vagy mi annak a neve, ami a RED alatt van egyel. mág full fém az egész. Ha van acél záróanya, még lehet egy pici hajtásmerevséget nyerni. Apró dolgok, nem mindenki érzi, de a 105-ös sort érezni fogja. főleg,ha sokat kell kigyorsítani.

ui: a kompozit, vagy nevezzük karbonnak, csak szálirányba nagy a rugalmassági modulusza, de az nem megoldható, hogy a terhelési irány csak szálirányú legyem (ezért lapolgatják el szögben a rétegeket). Egyéb irányban elég csenevészen reagál, magyarul rugózik és nem merev. De alapvetően szálírányban se lépi meg egy jobb aluötvözet moduluszát.
Váz és kerékszettek esetén igyekeznek olyan kersztmetszetet kreálni, ami jól veszi fel a terhelést, de a fő szempont,az alkalmzásuknak a kedvező súly és jó alakíthatóság. (egy 60-as felni elég combos lenne aluból :D merevebb lenne,de nem lenne annyi nyereség,ami ellensúlyozná a tömeget)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8886
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Itt van egy kis elmélkedés a pár hete, profi országúti versenyen nyert Shimano 105 di2 szettel kapcsolatban.

https://youtu.be/MCAbwN5Z2dc?si=yjRbZjjrid2oUl95
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 547
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 273

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Örülök, hogy jól sikerült! Igen, érdemes betartani az utasításokat mert hosszú tàvon meghozza a gyümölcsét.
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5681
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3517

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

st81 írta:
2025.05.23., pén. 07:05
Akartam is kérdezni, hogy érzed magad a beavatkozás után?
Köszi, minden nagyon faxa. Eddig minden a legjobb forgatókönyv szerint megy. Kezdettől fogva 0 fájdalom, semmi vérzés, szépen tisztul minden. Ha a hétfői kontroll is jó lesz, akkor szerintem azt mondják majd,hogy 1 hét és tekerhetek. De inkább most vagyok türelmes,minthogy felszakadjon a fejemben bármi és kezdhetek mindent elölről.

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 547
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 273

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Akartam is kérdezni, hogy érzed magad a beavatkozás után?
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5681
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3517

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Én még csak rá sem nézhetek a bicóra 31_1_21.gif Hétfőn a kontroll vizsgálaton mondtam a doki néninek,hogy 24-én lenne egy verseny.....körülbelül ezt adta elő: :fekverohog:

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4966
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Semmi, itt minden nap esik, száraz szobában zenélgetek. Mire utaznak amúgy?

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13945
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8886
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Nah, az országos motoros-kerékpáros razzia elindulásával felénk is elindult a kerékpárosok baxtatása. Felétek mi újság?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”