Voyager írta: ↑2025.01.11., szomb. 11:33
Egyébként minden kábel mögött komoly kutatás és tervezés áll. Nehéz elképzelni, hogy valakiben ennek az ellenkezője felmerülhet. (meddő vita)
Maradjunk annyiban, hogy az ipari, installációs, AV hangosítástechnikai ( Klotz, Canare, Belden, Sommer Cable...) kábelek tervezésének a szempontjai közül huszadrangú a kábelek hangra gyakorolt hatása.
Elsődleges szempontok között a megbízhatóság, tartósság, mechanikai igénybevételekkel szembeni ellenálló képesség, időjárás állóság, nedvességállóság... szerepel.
A hifis társadalom nem piaca ezeknek a kábeleknek. Ezeket nem a hifis társadalomnak gyártják. Az, hogy vannak, akik hirtelen fellángolásból felkapnak egy-egy ilyen terméket és hatalmas lelkesedéssel rajonganak értük semmit nem jelent az eredeti funkciójuk és tervezési szempontjaik és minőségük szempontjából.
Tapasztaltabb fórumozók számtalan ilyen fellángolást átéltek már. Kezdve MIG repülőgép kábeleitől a CAT kábeleken, "tűzálló" kábeleken keresztül a most aktuális csillagig. Majd elmúlik ez a lelkesedés is és a dolgok a helyükre kerülnek. Addig viszont számtalan gyanútlan belesétál a csapdába.
Ezek az ipari kábelek újrahasznosított fémhulladékból készülnek minimális tisztítás után, ami még éppen nem befolyásolja a fizikai paramétereiket. A köpenyük szigetelése zömmel PVC, ami jó ellenálló képességű. Szerencsétlenebb esetben réz bevonató vas vezetőket tartalmaznak. Semmi más nem szerepel a tervezési szempontok között, csak az, hogy az adott funkciójának megfelelő műszaki szintet a lehető legolcsóbban teljesítse.
Más történet, ha valaki anyagi lehetőségei eddig terjednek. Ők használják tovább is boldogan ezeket a hozzájuk illeszkedő rendszerekben. Viszont ha valaki megteheti, hogy valóban minőségi és audio célra tervezett és gyártott kábelt használjon és mégsem teszi azt, azzal nem lehet mit kezdeni. Akkor csak az nem érthető, hogy miért áldoz nagyságrendekkel többet igényes rendszerének kialakítására. Teljességgel kidobott pénz.
Nyilvánvaló, hogy egy Porsche, Ferrari... is elgurul Barum gumikon - de minek. A-ból B-be el lehet azokon is jutni, csak azért elég lenne egy Wartburg is.