A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Pin Ky
9 nappal ezelőtt
@David it won't be long to they move to a subscription model and you have to pay them ten pounds a month or your gears won't work
Egyébként igen. Az autógyártásban ez már “bevett szokás” sajnos.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Némi puhítás után minden elképzelhető.
Én így csinálnám: alapból ingyen tudná a 4-9 lánckerekeket, perkálás után 1-12-ig mind váltható. Fék: ingyen 75% teljesítmény, fizetés után 100%. Alapból lockolt teló fizetés után már mozogna is...
Pin Ky
9 nappal ezelőtt
@David it won't be long to they move to a subscription model and you have to pay them ten pounds a month or your gears won't work
ja, tévedés ne essék, én is felültem a szekérre az aero vázzal, de azt gondolom, azok tényleg jobbak. 9 éve azon ülök, nem szeretnék normál vázon ülni, bár biztos túlélném. épp tegnap ecseteltem a nyeregcső, egyéb pillempátyok miatti raktározást a régebbei reactomnak, de pl elektromos szett és tárcsafék, illetve típusspecifikus kormányszerkezetek (főleg integrált) nélkül elég jól elvagyok. Még azt se mondanám, hogy ősermber lennék, mert pl az integrált hajtóművek nagy mérföldkövet hoztak a hajtáshatékonyság területén, egyértelműen pozitív. De ilyen mértékű és jellegű újítást én nem láttam az elmúlt 10 évben, hacsak az aero általános elterjedése és mára eiismert "felsőbbrendűsége" nem nevezhető annak.
egy nem annyira érdekes video, de annál több kommnent... viszonylag friss...
bár nekem visszatetsző, ahogy a srác nyomja az új techet. Nyilván, nekik ez a dolguk, független újságírás nincs. akinek volt már köze hifimagazinhoz, az tudja, ezek miként mennek és a kerékpárvásárlóknak kb ugyanannyi százaléka ért is a bicajhoz, mint a hifisták a hifihez.
Nálam az a mondat csap, hogy a vevők ha vennének felnifékes kereket, a gyártók gyártanák. Csak a vásárlók zöme pont az ilyen kommunikáció miatt nem vesz pl felnifékes kereket: beléjüksulykolták úton- útfélen, ha hagyományos rendszereket vásárol, egy őskövület és xarral gurigázik. És lássuk be, ez a stratégia, igen jól bevált. Az emberek elhitték, hogy mindenre szükségük van, ami újítás és ezt meg is vásárolják bődületesen sokkal drágábban és ehhez a gyártók hülyék lennének nem asszisztálni. Mindenkinek jut a falatból. A hajtás/váltás gyártóknak bőven, a fékgyártóknak bőven, kerekeseknek bőven de mivel ezek a kütyük csak újabb vázra szerelhetők fel, a széles gumik csak új vázba férnek be (nekem befér a régibe is ), tarol a kerékpárgyártó is.
De itt a kommentekből látszik, van, ahol már az első szupergépek elérték azt a kort, amikor bele kell nézni rendesebben és lehullt a rózsaszín köd. Előkerülnek az inkompatibilitási problémák, az alkatrészpótlás, azok cserélhetősége, szervizigénye, otthoni szerelhetősége, egyszerűsége, stb... felültünk erre a szekérre, csak senki nem mondta, merre is megy pontosan...
talán itt indul egy érdekesebb beszélgetés, kicsit görgetni kell a kommentek között:
Turbobuttes
10 nappal ezelőtt
My biggest issue with modern tech is not how it rides, it's how you have to maintain it and how there's less and less intercompatibility every year. Some bikes are incredibly aero but lock you into a frameset and stem because of just how things go together. Can barely mix and match anything about the shifting anymore. Tire clearances are so small you're basically locked into one tire size on some bikes. You have to deal with tubeless sealant goop and brake fluids. Disc brakes have a million tiny screws on them for adjustments. Basically it's becoming more and more of an industry of getting a bike and then throwing away the entire thing after a couple years to get a completely new bike because you could carry over hardly anything from one to another anyway, and every time you get a new bike maintenance becomes more of a headache.
nem zavar, tőlem bármi elfér. lemezjátszóm van és CD-m, "100éves" csöves technikával, kb ennyiidős (technikán alapuló) egyutas, vagy tölcséres dobozokkal... mosoly van arcomon, ha csak rágondolok,... ha meg bekapsolom... Egy félelmem lesz.... az oldSchool nem fog eltűnni, de rettenetes ára lesz idővel, mint lett mára pl az LP-nek (de egy korai nyomat CD-nek is, sőt! kazettának, a jazz at the pawnshop műsoros orsón meg 1,2 milla körül keringet az ebayn), a reprint meg kacat...
árakról jut eszembe... meséltem minidg, a versenyzői árat, vagy csapatárat... megtaláltam egy listát... mai szemmel ezeket az árakat már igen nehéz felfogni, de ezek akkor is igen jók voltak... Nekem a reacto, pro vázzal, de csak ultegrával, fulcrum 5 kerékkel 600 volt...
2. WILIER: http://www.wilier.com/it/prodotti/int/road/gtr
- GTR granturismo
(10s centaurral szerelve, Miche lánc és sor, a hajtóművet lecserélik 53/39-re)
Az ára: 320000FT
- van egy másik, olcsóbb és nem ennyire jó full carbon vázzal, az előző felszereléssel 290000FT
- Bottecchia 8AVIO EVO (felszerelése vegyes): Ára – 370000FT
Shimano Ultegra Mix 22s
Guarnitura FSA Omega Megaexo Alu
Ruote: Fulcrum Racing Sport (kerék)
Freni: Bottecchia R340
Coperture Vittoria Zaffiro
Piega: Dera RHM EL
5. PINARELLO:
Pinarello Razha ; Ára: 460000FT
manubrio: most alluminio
attacco: most alu
ruote: Fulcrum Racing 7 (kerék)
Gruppo: Campagnolo Veloce 10s oppure Shimano 105 11s (felszerelése)
Sziasztok! Annak a segítségét szeretném kérni aki képben van a mostani használtpiaci árakkal. Anno kb. 15 éve letettem az országúti paripát és nem is foglalkoztam vele. Szóval eladnám és nem tudom mennyit ér. Alu váz, karbon villa,105-ös Shimano szett van rajta. Privát üzenet formájában írjatok. /Elnézést ha rossz helyre írtam akkor egy Modi megoldja/
nekem gőzöm sincs, csak szólok, hogy délután ,estefele keverednek elő páran, akik esetleg tudhatják
Sziasztok! Annak a segítségét szeretném kérni aki képben van a mostani használtpiaci árakkal. Anno kb. 15 éve letettem az országúti paripát és nem is foglalkoztam vele. Szóval eladnám és nem tudom mennyit ér. Alu váz, karbon villa,105-ös Shimano szett van rajta. Privát üzenet formájában írjatok. /Elnézést ha rossz helyre írtam akkor egy Modi megoldja/
Csatolmányok
IMG_20230415_102649.jpg (3.43 MiB) Megtekintve 794 alkalommal
Volt főnököm nagyon szerette a squash-t. Edzővel tanult,készült. Úgy 1,5 éve járt,amikor szó szót követett és elmentem vele játszani. Ő akkor 95kg körül volt,hozzá kb168 magas. Én 178 magas és akkor kb 80kg. Kb 15 percig bírtam, rajta az erőlködés legkisebb jele sem, nemhogy izzadság. csak én rohangáltam,ő szinte végig ugyanott állt.
Akkor még az lehet,hogy Vinkler Úr olyan régen tekert,hogy már nem egyenletesen forgat körbe,hanem rángatja
Khm. Vinkler úr annyit hajtott fixivel, hogy tökéletesítse a forgatást, amit el sem tudsz képzelni. Amit az ember tizenéves koráról huszonéves korának végéig próbál tökéletesíteni, azt nem annyira könnyen felejti el a szervezet sem, össze nem hasonlítható azzal amit mondjuk 40 felett próbál elsajátítani. Tudom, mert most próbálom tökéletesíteni a squash mozdulataimat, hát kábé felejtő. Műkedvelő paraszt lehetek csak.
a rotor nincs tele zsírral? az is csinálhat hülyeséget. szalaszt egy löketet, aztán olyankor már be is leng az egésh annyit, hogy átdobhatja a láncot.
Vacsi új rotor is van rajta. :)
Akkor még az lehet,hogy Vinkler Úr olyan régen tekert,hogy már nem egyenletesen forgat körbe,hanem rángatja
Khm. Vinkler úr annyit hajtott fixivel, hogy tökéletesítse a forgatást, amit el sem tudsz képzelni. Amit az ember tizenéves koráról huszonéves korának végéig próbál tökéletesíteni, azt nem annyira könnyen felejti el a szervezet sem, össze nem hasonlítható azzal amit mondjuk 40 felett próbál elsajátítani. Tudom, mert most próbálom tökéletesíteni a squash mozdulataimat, hát kábé felejtő. Műkedvelő paraszt lehetek csak.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Új hajókar és lánc. A hátsó sor maradt, mert hibátlannak nézett ki. Ugrott. Mondom akkor hátsó sor is csere. Szóval minden új! Így is ugrik.
a rotor nincs tele zsírral? az is csinálhat hülyeséget. szalaszt egy löketet, aztán olyankor már be is leng az egésh annyit, hogy átdobhatja a láncot.
Vacsi új rotor is van rajta. :)
a sok zsír, ha új, akkor is lehet gond forrása, de ahhoz sok zsír kel és viszonylag sűrű, ami zavarja a rugókat, hogy rendesen visszahúzzák a kilincseket. de csak egy tipp, de kicsi az esélye.
Tudom-tudom, túl triviális volna, de azért mégis megpendítem: esetleg vadi új lánc-kopott sor párosítás nem okozhatja? Cseréltél esetleg láncot a probléma megjelenését megelőzően? Bár a sebesség ugrást szvsz. ez nemigen okozhatja.
Új hajókar és lánc. A hátsó sor maradt, mert hibátlannak nézett ki. Ugrott. Mondom akkor hátsó sor is csere. Szóval minden új! Így is ugrik.
a rotor nincs tele zsírral? az is csinálhat hülyeséget. szalaszt egy löketet, aztán olyankor már be is leng az egésh annyit, hogy átdobhatja a láncot.
Vacsi új rotor is van rajta. :)
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
A láncvonal jó amikor ugrik, elöl nagytányér hátul alulról a negyedik lánckerék, de lehet harmadik, vagy 5. Is. Ráadásul szerintem át is ugrik egy sebességgel. ...
Tudom-tudom, túl triviális volna, de azért mégis megpendítem: esetleg vadi új lánc-kopott sor párosítás nem okozhatja? Cseréltél esetleg láncot a probléma megjelenését megelőzően? Bár a sebesség ugrást szvsz. ez nemigen okozhatja.
Új hajókar és lánc. A hátsó sor maradt, mert hibátlannak nézett ki. Ugrott. Mondom akkor hátsó sor is csere. Szóval minden új! Így is ugrik.
a rotor nincs tele zsírral? az is csinálhat hülyeséget. szalaszt egy löketet, aztán olyankor már be is leng az egésh annyit, hogy átdobhatja a láncot.
... Combosak a mezőnyversenyes fiúk is,de a trackbikerek mellett kis nyüzügék. ...
Azér' a hétvégén a Liege-n amikor Evenepoel hirtelen kiállva megindult és a(z akkor még) száraz aszfalton is "elkapart" a hátsó kerék, kíváncsi lennék, hogy az hány W (vagy Nm, vagy HP ) lehetett... Meg nála a felsőtest sem éppen piskóta.
az egy. pályán minden körben nyomnak egyet amúgy nekem is elkapart, csak én behajolva indultam meg és a sűlypont előre került de szerintem, ha a súlyelosztás a klasszik 40/60, száraz aszfalton nem forog el.
Mikor itt volt, fel kellett volna tegyek rá egy kamerát, hogy megnézzem, mi történik. Nem is tudom, mi történik, komolyan.
Hacsak nem a váltó van elgörbülve, vagy a fül, ami tartja. De azt mondja Vinkler, nem történt semmi olyan. És nem is látszik rajta. De nagyon más nem maradt.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Milyen áttételeknél ugrik? Nekem is volt ilyen problémám, azt a kelleténél kicsivel szélesebb patentszem okozta.
A láncvonal jó amikor ugrik, elöl nagytányér hátul alulról a negyedik lánckerék, de lehet harmadik, vagy 5. Is. Ráadásul szerintem át is ugrik egy sebességgel. ...
Tudom-tudom, túl triviális volna, de azért mégis megpendítem: esetleg vadi új lánc-kopott sor párosítás nem okozhatja? Cseréltél esetleg láncot a probléma megjelenését megelőzően? Bár a sebesség ugrást szvsz. ez nemigen okozhatja.
Új hajókar és lánc. A hátsó sor maradt, mert hibátlannak nézett ki. Ugrott. Mondom akkor hátsó sor is csere. Szóval minden új! Így is ugrik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Milyen áttételeknél ugrik? Nekem is volt ilyen problémám, azt a kelleténél kicsivel szélesebb patentszem okozta.
A láncvonal jó amikor ugrik, elöl nagytányér hátul alulról a negyedik lánckerék, de lehet harmadik, vagy 5. Is. Ráadásul szerintem át is ugrik egy sebességgel. ...
Tudom-tudom, túl triviális volna, de azért mégis megpendítem: esetleg vadi új lánc-kopott sor párosítás nem okozhatja? Cseréltél esetleg láncot a probléma megjelenését megelőzően? Bár a sebesség ugrást szvsz. ez nemigen okozhatja.
Szerk: ja, bocs, most olvasom; "a komplett hajtás új".
Milyen áttételeknél ugrik? Nekem is volt ilyen problémám, azt a kelleténél kicsivel szélesebb patentszem okozta.
A láncvonal jó amikor ugrik, elöl nagytányér hátul alulról a negyedik lánckerék, de lehet harmadik, vagy 5. Is. Ráadásul szerintem át is ugrik egy sebességgel. És kizárólag nagy nyomatékon egyébként hibátlanul fut. Tegnap mosásnál megint átnéztem és minden hibátlannak tűnik. 9 es rendszer van rajta, nem emlékszem, hogy asebi milyen patentszemet tett fel, de tegnap este én is arra jutottam, h nincs más, csak az.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Ja, valóban. Azok a mutatós, meseküllőzésű kerekek nem biztos, hogy boldogok lennének a kihívástól. Meg gondolom, a treking némileg alkalmasabb is az újrakezdéshez.
De pofás gép. Azért akármennyire is leslankulsz majd, az a középcsapágy/hajtómű páros mindenképp szűk keresztmetszet lesz.
Hát az addig is az volt, amíg használtam. Évente egy, néha két monoblokk is ment a lecsóba, de a trekkingen az octalink is évente kuka volt. Amikor vettem, akkor ez volt, az új rendszer a következő évben debütált. Ez van.
Nem tervezek sokat vele, ha van értelme akkor veszek egy másik bringát, addig meg marad a trekking, csak ne ugrana rajta a lánc komoly nyomatékon. És nem jövök rá, h miért?! A komplett hajtás új.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos