Teljesen mindegy, kb bármelyik gyártónál találkoztam már ezzel.Tctronic írta: ↑2022.04.28., csüt. 19:40Az előd autó téli-nyári gumijain nem volt ilyen "jelenség". Bár a márkájukra nem emlékszem.Vinkler írta: ↑2022.04.28., csüt. 19:09Ez az oldalfal összeillesztésénél lévő befelé húzódás kb. normális. Az erősített oldalfalú, vagy peremvédős kiviteleknél nem nagyon látszik, mert sokkal több a rávulkanizált gumi, ami szintbe hozza ezt, de a sima abroncsoknál, főleg a magasabb oldalfalúaknál ez teljesen normális. Ez régen is ilyen volt, most is.![]()
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14390
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9524
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2847
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2785
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Az előd autó téli-nyári gumijain nem volt ilyen "jelenség". Bár a márkájukra nem emlékszem.Vinkler írta: ↑2022.04.28., csüt. 19:09Ez az oldalfal összeillesztésénél lévő befelé húzódás kb. normális. Az erősített oldalfalú, vagy peremvédős kiviteleknél nem nagyon látszik, mert sokkal több a rávulkanizált gumi, ami szintbe hozza ezt, de a sima abroncsoknál, főleg a magasabb oldalfalúaknál ez teljesen normális. Ez régen is ilyen volt, most is.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1390
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 626
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Majdnem Péntek 
- Csatolmányok
-
- f5ff2445-8bcf-428a-8da3-3a364f0fd124.jpg (354.5 KiB) Megtekintve 1439 alkalommal
-
- Roma.jpg (442.68 KiB) Megtekintve 1439 alkalommal
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14390
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9524
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Szuper tanács! Azonnal buknák a gyári garanciát…Alex_Aston írta: ↑2022.04.28., csüt. 18:20Az mondjuk tényleg így van, hogy a szálszakadás kifelé duor.
A teljesítmény pedig durva. Turbós autók esetében mindig felfelé szokott csalni a teljesítmény. Chip tuning kell bele, és kész, ha nem juttok eredményre.
Francia gyártmány egyébként?

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14390
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9524
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez az oldalfal összeillesztésénél lévő befelé húzódás kb. normális. Az erősített oldalfalú, vagy peremvédős kiviteleknél nem nagyon látszik, mert sokkal több a rávulkanizált gumi, ami szintbe hozza ezt, de a sima abroncsoknál, főleg a magasabb oldalfalúaknál ez teljesen normális. Ez régen is ilyen volt, most is.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Az a gond az újabb gumikkal,hogy egyre kevesebb bennük az anyag,mert mindenféle adalékokkal,(pl darált pet palack,meg ilyenek) készülnek már márkától függetlenül.Régebben sokkal tartósabb volt egy gumiszett,nem keményedett pár év után mert benne volt az anyag.Ma jó ha kibír öt évet egy szett.
Ilyen befelé dudoros gumival én még nem találkoztam,de nem is szeretnék magam alá ilyet,
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2847
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2785
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Inkább nem nyilatkozom (még) ez ügyben, majd ha lezárul a vizsgálat. Jobb a békességAlex_Aston írta: ↑2022.04.28., csüt. 18:20....
Az mondjuk tényleg így van, hogy a szálszakadás kifelé duor.
A teljesítmény pedig durva. Turbós autók esetében mindig felfelé szokott csalni a teljesítmény. Chip tuning kell bele, és kész, ha nem juttok eredményre.
Francia gyártmány egyébként?
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5263
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3688
Re: Autós topik autósoknak
Az mondjuk tényleg így van, hogy a szálszakadás kifelé duor.
A teljesítmény pedig durva. Turbós autók esetében mindig felfelé szokott csalni a teljesítmény. Chip tuning kell bele, és kész, ha nem juttok eredményre.
Francia gyártmány egyébként?
Csak a Marantz! :-D
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2847
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2785
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Változik a világ
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- ZolaBA
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1916
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1754
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Erre régen azt mondták a gumisok, hogy szálszakadás, azonnal csere...
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1390
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 626
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
De jó, hogy nincs Mo-n szabad fegyvertartásTctronic írta: ↑2022.04.28., csüt. 17:45Lentebb említett autó. Pár hét használat után mindenki panaszkodott rá, hogy gyenge. Üresen még csak-csak, rakottan meghal egy kisebb emelkedőn is. Elődje, ami papíron kisebb telj+nyomatékú nyilván nem. Mivel a régi is megvan még, akik használták kivétel nélkül panaszkodtak rá. Autóban kb. 2000 Km. Visszavisz, panaszkodik. Munkafelvétel: mentünk vele hibakód nincs benne semmi baja. Kábé elküldtek a sunyiba minket..... Mondtuk de hát előző, ami gyengébb simán erősebb mint ez. Hosszas viaskodás után saját költségre (!) teljesítményt mértünk fékpadon. Mivel kicsit nagy a bódé, csak a gödöllői Egyetemen (SZIE) tudták megejteni.... Közös mérés márka ügyfélszolgálatosa nagy mellénnyel jelen.... Eredmény: 140 LE helyett 128LE, 340Nm helyett 290Nm.Hoppá. Akkor ezt elküldjük a gyárnak........ Hivatalosan 8%(!) eltérésig a gyár nem vizsgálja az ügyet.
Ez telj. kb annyi nyomatékban kicsit több.... Na várjuk a fejleményeket.
A sok rizsának az az alja, hogy új autóval is lehetnek szép, kellemes pillanatok.....![]()
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2847
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2785
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Lentebb említett autó. Pár hét használat után mindenki panaszkodott rá, hogy gyenge. Üresen még csak-csak, rakottan meghal egy kisebb emelkedőn is. Elődje, ami papíron kisebb telj+nyomatékú nyilván nem. Mivel a régi is megvan még, akik használták kivétel nélkül panaszkodtak rá. Autóban kb. 2000 Km. Visszavisz, panaszkodik. Munkafelvétel: mentünk vele hibakód nincs benne semmi baja. Kábé elküldtek a sunyiba minket..... Mondtuk de hát előző, ami gyengébb simán erősebb mint ez. Hosszas viaskodás után saját költségre (!) teljesítményt mértünk fékpadon. Mivel kicsit nagy a bódé, csak a gödöllői Egyetemen (SZIE) tudták megejteni.... Közös mérés márka ügyfélszolgálatosa nagy mellénnyel jelen.... Eredmény: 140 LE helyett 128LE, 340Nm helyett 290Nm.
Hoppá. Akkor ezt elküldjük a gyárnak........ Hivatalosan 8%(!) eltérésig a gyár nem vizsgálja az ügyet.
Ez telj. kb annyi nyomatékban kicsit több.... Na várjuk a fejleményeket.
A sok rizsának az az alja, hogy új autóval is lehetnek szép, kellemes pillanatok.....
A sok rizsának az az alja, hogy új autóval is lehetnek szép, kellemes pillanatok.....
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2847
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2785
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Örök probléma egy autóvásárló számára. Használt vagy új. Mert ugye pénzünk nincs elég, arról nem is beszélve, hogy állítólag M.o.-n mindenki eggyel nagyobb autóban ül m int amit megengedhetne.... De más.
Munkahelyem egy adott autómárka (szándékosan nem írom le) több típusát használja áruszállításra. Ebből a márkából a legnagyobb méretű furgont (B kategóriával vezethető) lecserélte egy újra. Ugyanolyan méret, de már eggyel nagyobb teljesítményű dízelmotoros verzióra. Az első probléma: a gumiszetten( igen mind a négyen) az oldalfelületen jól látható és érezhető "dudorok " vagy inkább "bemélyedések"(?) vannak. Gumi Bridgestone, tehát nem egy kínai szutymák....
Megreklamálva.... Írásos vélemény az jó úgy.
Majd még fojtatom a megpróbáltatásokat....
Munkahelyem egy adott autómárka (szándékosan nem írom le) több típusát használja áruszállításra. Ebből a márkából a legnagyobb méretű furgont (B kategóriával vezethető) lecserélte egy újra. Ugyanolyan méret, de már eggyel nagyobb teljesítményű dízelmotoros verzióra. Az első probléma: a gumiszetten( igen mind a négyen) az oldalfelületen jól látható és érezhető "dudorok " vagy inkább "bemélyedések"(?) vannak. Gumi Bridgestone, tehát nem egy kínai szutymák....
Megreklamálva.... Írásos vélemény az jó úgy.
Majd még fojtatom a megpróbáltatásokat....- Csatolmányok
-
- 20220107_172425.jpg (383.59 KiB) Megtekintve 1411 alkalommal
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1390
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 626
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Igen, látszik, hogy egyre többen vállalják az újautó kockázatát a 8-10 millás szegmensben.
Nem kocsmáznak, nem éttermeznek, nem vesznek hóvégén 2000 Ft-os külföldi autós magazint és nem hifiznek. Komoly erőforrásokat csoportosítanak át az autó projektre. Mondván, hogy nem kell állandóan szerelőhőz rohangálni a 10 éves használtautóval. De könyörgöm a vételárnál és a törlesztővel már a többszörösét kifizette! Nem szerelőhöz rohangál, hanem a bankba. A kocsi persze, hogy jó, mivel új. Ez egy egyirányú utca és ne legyen a futamidő alatt semmilyen bukkanó.
Szerintem a magyar átlagember egységnyi idő alatt elvégzett munkaértéke egyszerüen nem fedi az újautó vásárlási lehetőségét.
Ahogy szoktam mondani, majd ha a mi gyártósorunkról jön le egy E klasse vagy egy 530d saját kútfőböl az utolsó csavarig hazai gyártásban, akkor lesz majd nekünk is újautónk - addig is Suzuki Ignis és a szülői ház megosztva. Kicsit nagy lett nekünk ez a kabát, tekergetjük magunkon körbe-körbe.
Egyébként a 2019-ben vett 4400 Eurós Ford-ommal teljesen meg vagyok elégedve. Patika állapotban volt. Kicsit szégyenlem magam, hogy amortizáljuk le így 3 év alatt nem tudom hogy pedig vigyázunk rá. Egyszer lezúzta az oldalát Timike Sződről (nem ismerte a macisajtot), harci sérülések Pesten, mi is adunk neki belül itt-ott. 10 év alatt kint olyan állapotban maradt, mintha új lenne. Szóval van mit tanulnunk. Képzeljük el ugyanezt egy hiteles újautóval.
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Re: Autós topik autósoknak
Árakhoz:
Szerintem a mostani autópiaci helyzet extrém, nem marad így örökké. Kb olyan, mint a negatív olajár volt.
Ezzel együtt szerintem most érdemes új autót rendelni, mert igaz hogy lassan, de egyszer megjön, és akkor a használt jó áron lesz eladható. (Konkrétan egy 2-3 éves autó ma többet ér, mint új korában).
A finanszírozás lesz az igazi kockázat, mert a kamatok sosem látott mértékben emelkednek, és 2-3 év múlva ismét kopogtatni fog a 2008 után látott helyzet, hogy több a tartozás az autón, mint amennyit ér...
Szerintem a mostani autópiaci helyzet extrém, nem marad így örökké. Kb olyan, mint a negatív olajár volt.
Ezzel együtt szerintem most érdemes új autót rendelni, mert igaz hogy lassan, de egyszer megjön, és akkor a használt jó áron lesz eladható. (Konkrétan egy 2-3 éves autó ma többet ér, mint új korában).
A finanszírozás lesz az igazi kockázat, mert a kamatok sosem látott mértékben emelkednek, és 2-3 év múlva ismét kopogtatni fog a 2008 után látott helyzet, hogy több a tartozás az autón, mint amennyit ér...
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5263
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3688
Re: Autós topik autósoknak
Megnéztem. Agyrém.nemtomm írta: ↑2022.04.27., szer. 11:24
Nézd meg a népautonak számitó suzuki árait és rögön rácsodálkozik, hogy milyen drága lett pl csak a két évvel ezelőtti árlistához képest....majd ha beleteszik az új baromságokat akkor nézd meg egy alap autónak az árát ...egy átlagember számára sajna megfizethetetlen lesz netán egy középkategória most is már normélisan felszerelve 10 misi körül jár és még nem is mondtam sokat...és nincs új autó sokat kell rá várni 6-10 hónap.. szóval azért van igény az új verdákra is rendesen... :-( sajna ez van, ráadásul ettől a sok kütyütöl rendkivül bonyolult lesz szervizelni is....
7 misi, ha van annyi pénzed.
https://auto.suzuki.hu/scross?utm_sourc ... gJhnPD_BwE
Görgesd le az aljára, ott egy kalkulátor.
Bő 2 millió önerő, majd havi 90e, és a VÉGÉN még 1,735 millió befizetés 5 év múlva. Biztosítás, adók, kötelező Casco-val együtt havi 120e körül lehet? És még havi 35e, hogy a végére meglegyen az utolsó díj. És akkor még egy métert sem mentél az autóval, nem költöttél szervizre, gumikra, stb.
Tehát havi 200e körül kell költeni egy "alap" autóra is. Nem tudom, ki mennyire "milliomos", de nekem ez nem férne bele.
Ehhez képest nagyon sok rohangál az utakon, és még több az ennél drágább modellekből (Golf, Corolla, RAV-4 és társaik).
Egy ilyen, még bővel alsó közép kategóriás autó meg már 10 millió. (közép kategória meg 14-15)
https://totalcar.hu/tesztek/2022/04/26/ ... pack-2022/
1,5 millió körül meg roncsot kap az ember, amire költeni kell nem keveset
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... ovasarlas/
Miközben csak azt hallani, hogy nem lehet megélni, és nehéz az élet. De az autókat meg úgy vesszük, mintha nem lenne holnap. Miközben manapság már szinte nem lehet "vezetni", csak eljutni A-ból B-be. Oda meg jó lehetne szinte bármi, amiben elfér az ember, és nyújt elvárható biztonságot, meg valami alapvető összeszerelési nívót (Nálam ez kb. az G Astra és V-ös Golf szint között van valahol). De ilyen autót nem tudsz már venni sajna...
Csak a Marantz! :-D
Online
Re: Autós topik autósoknak
Nézd meg a népautonak számitó suzuki árait és rögön rácsodálkozik, hogy milyen drága lett pl csak a két évvel ezelőtti árlistához képest....majd ha beleteszik az új baromságokat akkor nézd meg egy alap autónak az árát ...egy átlagember számára sajna megfizethetetlen lesz netán egy középkategória most is már normélisan felszerelve 10 misi körül jár és még nem is mondtam sokat...és nincs új autó sokat kell rá várni 6-10 hónap.. szóval azért van igény az új verdákra is rendesen... :-( sajna ez van, ráadásul ettől a sok kütyütöl rendkivül bonyolult lesz szervizelni is....Alex_Aston írta: ↑2022.04.27., szer. 09:40Na, de azért magán személy is vesz autót, nem? Tudom, hogy a céges a legtöbb vevő jó ideje.tamagaba írta: ↑2022.04.27., szer. 07:37
Szerintem alig vesznek manapság autót kp-re egy összegben.
Hitel, lízing és majd a cégből kiveszi havonta + elszámolja adóalapcsökkentésre.
Hányszor hall az ember ilyet, hogy szól a könyvelő, hogy befizeti adóba vagy mondja mire lehet elkölteni, pl. autó
Azért a fele jó, ha megvan, úgy jönnek ki jobban a thm mutatók.
Ami érdekes matekozós feladat a 40-50-60 millás kocsik vásárlása, amiket nap mint nap látok a belvárosban magyar rendszámmal. Valszeg ott is ugyanaz a képlet, csak más nyitószámokkal. Adót nem fizet egyik se, az bizti. Tegnap pl. egy Ferrari Roma - 260 ezer euró - jól megy az üzlet na
De amikor egy használt, 8 éves Jazz is majd 4 millió Forint, egy új Golf méretű autó meg 8-10 millió, akkor én csak pislogok. Miből lehet ezeket az árakat kifizetni.....? 1 milliós nettó fizu talán elég hozzá. De az átlag még tudtommal messze nem ez.
És amikor minden új f@szság alapból benne lesz a kocsikban, mert nem lehet elhagyni, csak a drágább, magasított kivételek kaphatóak már szinte mindenből, amik tovább emelik az árakat, akkor én azt látom, hogy egyre távolabb kerülünk attól, hogy vegyünk magunknak autót, ami nem egy 250e Ft-os szétrohadt F Astra...
"Az igazi barát szemből támad."
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5263
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3688
Re: Autós topik autósoknak
Na, de azért magán személy is vesz autót, nem? Tudom, hogy a céges a legtöbb vevő jó ideje.tamagaba írta: ↑2022.04.27., szer. 07:37
Szerintem alig vesznek manapság autót kp-re egy összegben.
Hitel, lízing és majd a cégből kiveszi havonta + elszámolja adóalapcsökkentésre.
Hányszor hall az ember ilyet, hogy szól a könyvelő, hogy befizeti adóba vagy mondja mire lehet elkölteni, pl. autó
Azért a fele jó, ha megvan, úgy jönnek ki jobban a thm mutatók.
Ami érdekes matekozós feladat a 40-50-60 millás kocsik vásárlása, amiket nap mint nap látok a belvárosban magyar rendszámmal. Valszeg ott is ugyanaz a képlet, csak más nyitószámokkal. Adót nem fizet egyik se, az bizti. Tegnap pl. egy Ferrari Roma - 260 ezer euró - jól megy az üzlet na
De amikor egy használt, 8 éves Jazz is majd 4 millió Forint, egy új Golf méretű autó meg 8-10 millió, akkor én csak pislogok. Miből lehet ezeket az árakat kifizetni.....? 1 milliós nettó fizu talán elég hozzá. De az átlag még tudtommal messze nem ez.
És amikor minden új f@szság alapból benne lesz a kocsikban, mert nem lehet elhagyni, csak a drágább, magasított kivételek kaphatóak már szinte mindenből, amik tovább emelik az árakat, akkor én azt látom, hogy egyre távolabb kerülünk attól, hogy vegyünk magunknak autót, ami nem egy 250e Ft-os szétrohadt F Astra...
Csak a Marantz! :-D
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1390
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 626
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem alig vesznek manapság autót kp-re egy összegben.Alex_Aston írta: ↑2022.04.26., kedd 23:38Igen, sajna 10 év után, főleg, ha az már mondjuk legalabb 300e km-t jelent, igencsak költeni kell egy autóra.Vinkler írta: ↑2022.04.26., kedd 22:31
Ha így folytatódik a tendencia egy 10 éves autót nagygenerálozol 10 év alatt simán. Ez nem jó, de ez a tendencia.
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.![]()
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.![]()
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
Hatótáv esetek nagy részében tényleg akkor lehet para, ha 1 út alatt akar valaki 400+ km-t megtenni. Ez meg évente hányszor fordul elő? A gyorstöltés hátránya viszont az akku élettartam jelentős csokkenése. Bár, ha csak évente párszor veszi igénybe az ember, akkor nem lehet nagy gond.
Akku tömege, ha jelentősen csökken, az jót fog tenni a hatótávnak. Meg persze talán az autó árának is, mert wleg lesz bele a kisebb motor is. Kíváncsi vagyok, mikor fog ez eljönni.
Költségek meg... nem is értem, hogy lehet manapság új autót venni. Miből?![]()
Hitel, lízing és majd a cégből kiveszi havonta + elszámolja adóalapcsökkentésre.
Hányszor hall az ember ilyet, hogy szól a könyvelő, hogy befizeti adóba vagy mondja mire lehet elkölteni, pl. autó
Azért a fele jó, ha megvan, úgy jönnek ki jobban a thm mutatók.
Ami érdekes matekozós feladat a 40-50-60 millás kocsik vásárlása, amiket nap mint nap látok a belvárosban magyar rendszámmal. Valszeg ott is ugyanaz a képlet, csak más nyitószámokkal. Adót nem fizet egyik se, az bizti. Tegnap pl. egy Ferrari Roma - 260 ezer euró - jól megy az üzlet na
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5263
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3688
Re: Autós topik autósoknak
Igen, sajna 10 év után, főleg, ha az már mondjuk legalabb 300e km-t jelent, igencsak költeni kell egy autóra.Vinkler írta: ↑2022.04.26., kedd 22:31
Ha így folytatódik a tendencia egy 10 éves autót nagygenerálozol 10 év alatt simán. Ez nem jó, de ez a tendencia.
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.![]()
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.![]()
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
Hatótáv esetek nagy részében tényleg akkor lehet para, ha 1 út alatt akar valaki 400+ km-t megtenni. Ez meg évente hányszor fordul elő? A gyorstöltés hátránya viszont az akku élettartam jelentős csokkenése. Bár, ha csak évente párszor veszi igénybe az ember, akkor nem lehet nagy gond.
Akku tömege, ha jelentősen csökken, az jót fog tenni a hatótávnak. Meg persze talán az autó árának is, mert wleg lesz bele a kisebb motor is. Kíváncsi vagyok, mikor fog ez eljönni.
Költségek meg... nem is értem, hogy lehet manapság új autót venni. Miből?
Csak a Marantz! :-D
Online
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14390
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9524
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ha így folytatódik a tendencia egy 10 éves autót nagygenerálozol 10 év alatt simán. Ez nem jó, de ez a tendencia.Acme írta: ↑2022.04.26., kedd 20:29Azért egy benzines autó nem szokott 10 évesen nagy generált kérni. Nagyon nem.Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:30Az akksikra 8 év garanciát ad a legtöbb gyártó. Ezt vélhetőleg simán megugorják, sőt 10-12 év is simán lehet, hogy nagyobb degradáció nélkül megél. Ezt követően újra hasznosítják, erre is már számos példa van.Acme írta: ↑2022.04.22., pén. 10:31
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.![]()
8 év garitól az első tulaj boldog lehet, később könnyen lehet hogy sovány vigasz (lásd Tesla). Nekem 13 éves az egyik laptopom. Azt az akksit nem szeretném autóba...
Az újrahasznosítás jelenleg gazdaságtalan. A jövőt nem látjuk.
A hatótáv mánia nem a tömegcsökkentés irányába mutat, és a nagy tömeg mindenhol rossz. (Benzinesnél is).
Az megvan hogy 50kg benzin energiáját hány kg akkupakk képes tárolni?![]()
A napelem+ingyen áram kombó JELENLEG nagyon jó, csak a jelenlegi állapot egy mesterséges, torz helyzet. A szaldót egy tollvonással el tudják (és fogják is) törölni. A villamos energia valódi (nem rezsicsökkentett) ára mellett már messze nem olyan vonzó a villanyautózás, és akkor a kecsegtető jövedéki adóról még nem szóltunk.
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Azért egy benzines autó nem szokott 10 évesen nagy generált kérni. Nagyon nem.Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:30Az akksikra 8 év garanciát ad a legtöbb gyártó. Ezt vélhetőleg simán megugorják, sőt 10-12 év is simán lehet, hogy nagyobb degradáció nélkül megél. Ezt követően újra hasznosítják, erre is már számos példa van.Acme írta: ↑2022.04.22., pén. 10:31
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.![]()
8 év garitól az első tulaj boldog lehet, később könnyen lehet hogy sovány vigasz (lásd Tesla). Nekem 13 éves az egyik laptopom. Azt az akksit nem szeretném autóba...
Az újrahasznosítás jelenleg gazdaságtalan. A jövőt nem látjuk.
A hatótáv mánia nem a tömegcsökkentés irányába mutat, és a nagy tömeg mindenhol rossz. (Benzinesnél is).
Az megvan hogy 50kg benzin energiáját hány kg akkupakk képes tárolni?
A napelem+ingyen áram kombó JELENLEG nagyon jó, csak a jelenlegi állapot egy mesterséges, torz helyzet. A szaldót egy tollvonással el tudják (és fogják is) törölni. A villamos energia valódi (nem rezsicsökkentett) ára mellett már messze nem olyan vonzó a villanyautózás, és akkor a kecsegtető jövedéki adóról még nem szóltunk.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14390
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9524
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Az akksikra 8 év garanciát ad a legtöbb gyártó. Ezt vélhetőleg simán megugorják, sőt 10-12 év is simán lehet, hogy nagyobb degradáció nélkül megél. Ezt követően újra hasznosítják, erre is már számos példa van.Acme írta: ↑2022.04.22., pén. 10:31
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14390
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9524
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!Palm írta: ↑2022.04.22., pén. 06:46
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 7000
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6193
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Épp Kanadában a Sziklás Hegységben "nyaralok", Calgaryban béreltem előre egy "Chevrolet Malibu or similar"-t, és már azt hittem, hogy kipróbálom az egyik utolsó amerikai kispolgári "fullsize" szedánt, erre mit kapok a Malibu helyett? Egy Passatot
Na mindegy, legalbb minden olyan megszokott benne...
Na mindegy, legalbb minden olyan megszokott benne...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
