nemtomm írta: ↑2022.04.27., szer. 11:24
Nézd meg a népautonak számitó suzuki árait és rögön rácsodálkozik, hogy milyen drága lett pl csak a két évvel ezelőtti árlistához képest....majd ha beleteszik az új baromságokat akkor nézd meg egy alap autónak az árát ...egy átlagember számára sajna megfizethetetlen lesz netán egy középkategória most is már normélisan felszerelve 10 misi körül jár és még nem is mondtam sokat...és nincs új autó sokat kell rá várni 6-10 hónap.. szóval azért van igény az új verdákra is rendesen... :-( sajna ez van, ráadásul ettől a sok kütyütöl rendkivül bonyolult lesz szervizelni is....
Megnéztem. Agyrém.
7 misi, ha van annyi pénzed.
https://auto.suzuki.hu/scross?utm_sourc ... gJhnPD_BwE
Görgesd le az aljára, ott egy kalkulátor.
Bő 2 millió önerő, majd havi 90e, és a VÉGÉN még 1,735 millió befizetés 5 év múlva. Biztosítás, adók, kötelező Casco-val együtt havi 120e körül lehet? És még havi 35e, hogy a végére meglegyen az utolsó díj. És akkor még egy métert sem mentél az autóval, nem költöttél szervizre, gumikra, stb.
Tehát havi 200e körül kell költeni egy "alap" autóra is. Nem tudom, ki mennyire "milliomos", de nekem ez nem férne bele.
Ehhez képest nagyon sok rohangál az utakon, és még több az ennél drágább modellekből (Golf, Corolla, RAV-4 és társaik).
Egy ilyen, még bővel alsó közép kategóriás autó meg már 10 millió. (közép kategória meg 14-15)
https://totalcar.hu/tesztek/2022/04/26/ ... pack-2022/
1,5 millió körül meg roncsot kap az ember, amire költeni kell nem keveset
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... ovasarlas/
Miközben csak azt hallani, hogy nem lehet megélni, és nehéz az élet. De az autókat meg úgy vesszük, mintha nem lenne holnap. Miközben manapság már szinte nem lehet "vezetni", csak eljutni A-ból B-be. Oda meg jó lehetne szinte bármi, amiben elfér az ember, és nyújt elvárható biztonságot, meg valami alapvető összeszerelési nívót (Nálam ez kb. az G Astra és V-ös Golf szint között van valahol). De ilyen autót nem tudsz már venni sajna...