akkor nagy, nincs biznisz

akkor nagy, nincs biznisz
Asszonynak S-works Tarmac SL6 van, már régebben raktam be róla képet. Neki 700mm-re kell az ülést tenni.
azér ez szép eredmény ám...Szalon írta: ↑2021.08.17., kedd 14:22Srácok, köszönöm a bizalmat, de sajnos a valóság azért nem ilyen...![]()
Először is, alkatilag én sosem leszek jó hegyen felfele, 80+kg nem ideális, nagyon alsó hangon 10-15kg-ot legalább le kellene adnom, amit amúgy egyáltalán nem szeretnék, mivel nem célom hegyikecskének lenni...
Csodák sincsenek, 2,5 hónap alatt nem lehet a 0-ról hegyre megtanulni felmenni... Azért ne felejtsétek el, hogy tavaly áprilisban kezdtem bringázni, azaz 14 hónapja... amiből volt 2 hónap kényszerpihenő, szóval gyakorlatilag nettó 1 éve tekerek... Célom egyelőre annyi volt, hogy ne jelentsenek problémát a hegyek és fel tudjak szépen lassan menni gyakorlatilag bárhová. Ezt a célom úgy érzem sikeresen elértem, nem jelentett problémát múltkor a dupla Stelvió sem, most már nyugodtan neki merek vágni szinte bármilyen, akár HC minősítésű hegynek is. De ez nem jelenti azt, hogy gyorsan is fel tudok menni, ahhoz sokkal de sokkal többet kellene ilyen hegyekre járnom, heti szinten! Nyilván erősödtem, ezt érzem, de azért csodák tényleg nincsenek, 1 év alatt a totál 0-ról nem is kergetek hiú ábrándokat... Azért onnan indultam, hogy már egy kisebb dombnak (3%) már csupán a látványától is elszállt a pulzusom (165+) amit most sikerült már odáig javítani, hogy 130-140 körüli pulzussal szép lassan nem jelentenek gondot a 6-8-10%-os emelkedők sem, legyenek akár 15-20-25km hosszúak is. 3000+m szint nem jelent már problémát, nem kell széthajtanom magam hozzá, gyakorlatilag bemelegítő zónában tudom abszolválni.
nu, megkerestem egy itinert a lenti leaether strip lemezhez. csak kíváncsi vagyok, Te, aki már tudod milyen a verseny, ha letolod, mit mondasz utána. nyilván a keménységet magadnak szabályozod (axem a garmin app tudja menet közben), de vedd úgy,kemény edzésről van szó
Srácok, köszönöm a bizalmat, de sajnos a valóság azért nem ilyen...
erre csak ráerősíteni tudok. én nem voltam kint, de a cspataigazgató igen, Udinében a granzon bike-nál. a weblapjuk nem túl beszédes, de egy felénk szupermarket méretű bolt. a ganS flotta nekünk is onnan lett rendelve, kerekestől, ágastól. EGyszer az egyik bicaj nem jól váltott, kiderült (itt voltak tour de hongrie-t nézni) amikor megvizsálták,hogy a csapattag a bovdenekből levágott. elvitték,hogy majd ők átbovdenezik és leküldik... a főnök (egy aranyos kis öreg csóka, neve passz) úgy fogta a csavarhúzót, amit én még szervizestől nem láttam, mint aki szívműtétre készül... le is nyomtam telefonnal(videó), de nem tudom, hol van... más ott az élet,de az is igaz, van fizetőképes kereslet. Amikor annakidején megjelent az akkor új super record, januárban eladtak 250 szettet...Szalon írta: ↑2021.08.17., kedd 14:02Ott kezdődnek a gondok, hogy otthon nincs készlet... a kereskedő kifizetteti veled a bicajt, aztán majd megrendeli, ami jelen időszakban, akár éves várakozást is jelenthet... Saját raktárkészletet nem tart fenn, mert az drága és sokba kerül, de otthoni árak sajnos még ezzel együtt is jóval drágábbak... Szóval én ezt a vásárlót duplán lehúzzuk kategóriába sorolnám... Amennyiben mondjuk az árak tükröznék, hogy ok, nincs készleten, sokat kell rá várni, de mondjuk tudunk engedni belőle x%-ot, akkor azt mondanám, h ok, valamit-valamiért...
Olaszoknál azért vannak nagy üzletek, valós készlettel, még az elszállt EUR árfolyam mellett is versenyképesebb árakkal... értsd, minden olcsóbb itt, mint otthon... mindenhol lehet alkudozni is... általában mindenhol kedvesek, normálisan állnak a vásárlóhoz, sokkal szívesebben hagyom náluk a pénzem, mint otthon bármelyik boltban... Szervízárakat nem tudom, nekem az átszerelés az benne volt a váz árában. Biztos magasabbak, mint otthon, de cserében normálisan is megcsinálták nekem a bicajt. Otthon eddig bárhova is vittem bármelyik bicajom, valamit mindig sikerült elrontani rajta... többnyire nekem kellet otthon még rendesen beállítani, megcsinálni, visszavinni a boltba... Ezért inkább bevásároltam szerszámokból és igyekszek mindent magam csinálni már...
Ez a bolt alsó része csak... Fent, a látványszerviz felett körben s-works és dogma vázak lógnak, meg karbon kerekek... Valamint a felső szint még tele értsd legalább 300 komplett bicajjal, amikből néhányat beraktam a múltkor...
az biztos,hogy úgy nem vezet sehova. azért a versenyeknek más a dinamikája,de Te már tudod
Ott kezdődnek a gondok, hogy otthon nincs készlet... a kereskedő kifizetteti veled a bicajt, aztán majd megrendeli, ami jelen időszakban, akár éves várakozást is jelenthet... Saját raktárkészletet nem tart fenn, mert az drága és sokba kerül, de otthoni árak sajnos még ezzel együtt is jóval drágábbak... Szóval én ezt a vásárlót duplán lehúzzuk kategóriába sorolnám... Amennyiben mondjuk az árak tükröznék, hogy ok, nincs készleten, sokat kell rá várni, de mondjuk tudunk engedni belőle x%-ot, akkor azt mondanám, h ok, valamit-valamiért...
ami itt a gond, azt a vak is látja, ehhez nem kell semmi extra. vagyis, aki versenyzett a sportban, látja a másik gyengeségeit, így tudja felmérni a terepet versenyenasebestyen írta: ↑2021.08.17., kedd 11:38Szar alapokra nem lehet építkezni. Pont az elején a legfontosabb a jó edző.
Láttad a srácot...revox írta: ↑2021.08.17., kedd 11:14dehogy maganból, láttam a srácotasebestyen írta: ↑2021.08.17., kedd 10:57Revi! Az a baj, Te mindig magadból indulsz ki.revox írta: ↑2021.08.17., kedd 10:47na,itt a csúcs... itt szerencsére megvan egyben... ezt ha végignyomja, le fogja szálkásítani. ne tévesszen meg senkit az első 10perc, az a melegítés,de már ott is elforog 90-100. 11 perc után egyből mélyvíz (de utána kicsit megkegyelmez).
ezt ha megtekeri végig, nem lesz baja a pályán. sose foglalkoztam télen zónákkal, csak ilyenekkel edzettem. monnyuk annyi,hogy a lassabbaknál kiállva, hegymenet, vagy futás (bpm függő), haver ott pihenjen, lazítson... vannak benne nagyon gyors részek... csak óvatosan
Más emberek, más alkattal, más enzim háttérrel, más rostaránnyal, más keringéssel, más tüdőkapacitással, tök másként működik. Tudom, hogy csak jó szándékkal írod, de inkább beszéljétek rá a srácot 1 jó edzőre, az ő érdekében.
![]()
az edző egyelőre felesleges. a srác lomha. akkor gyorsítani kell. kicsit túlhájpoljátok ezt az edzőtémát
![]()
lehet írni rá egzakt tervet, ha valaki attól alél el (de az guminőbb, a zenére tekeréstől), de teljesen mindegy. adott az intervall, nyomni kell,amikor nyomni kell. ezért felesleges edzőhöz szaladgálni. mellesleg jelenleg mi termeljük ki az ország legerősebb utánpótlásbázisát, tudjuk, mikor kell beavatkozni komolyabb edzéstervvel. nyugi, neki ez bőven elég első télre. nem két másodpercet kell találni a kékesen, hogy Ő legyen a hegyi bajnok. egyelőre az a cél, ne szakadjon le a mezőnyről![]()
de ha mentálisan attól lesz erős, hogy penget valakinek edzéstervért havi 20 rugót, akkor nincs más út![]()
na,pont ugyanezt mondtam, csak fél mondatbanAAttila írta: ↑2021.08.17., kedd 11:30Már fogyott 10kilót. Most még 5-6 a rövidtávú cél. Most 94kg, de alkatilag többnek látszik. Olyan vádlija,combja van,mint egy bírkózónak. Mindig ilyen volt,amikor fiatalon kosarazott,akkor is így nézett ki. Amióta velem van, azóta kezdett el pörgetni. Azelőtt csak izomból nyomta, max 80rpm. Most már kezd figyelni. Ehhez még jön,hogy magas vérnyomásos. De egész életében az volt, szed rá gyógyszert. Sosem mert versenyezni,mert félt a mezőnytől, de vágyott rá mindig. Még 2 versenynél tart, de tetszik neki. Csak arcul csapta a valóság. Nem strava segmenteken kell kom-okat gyűjteni,mert az a mezőnyben szart se ér. Plusz itt vagyok én, aki egy kicsit most elhagytam a fejlődésben és előrébb tartok. Ok, edzőtárs, de azért hozzá is mérjük magunkat és hát én mostanában már sokkal könnyedebben veszem ugyanazokat az akadályokat. Persze,hogy fáj neki. De csinálja, csinálni akarja.![]()
fog tudni versenyezni. nyerni már más kérdés, de becsülettel letekerni is sok embernek elegendő a boldogsághoz.asebestyen írta: ↑2021.08.17., kedd 11:19
Ha nem érvényesül, akkor rossz fokozatban van a váltórendszer vagy nem jó a terhelés nagysága. :) A szálkásság csak a testzsír mennyiségétől függ. Egy testépítőnek felkészülés végén 3% körüli a testzsírszázaléka, még a székből felállni is kihívás úgy.
A pulzuszóna pont hogy soha nem mindegy, hisz ott dől el, hogy milyen energiaforrást használ a szervezet.
Fel kell mérni a srácot, a gyengeségeit el kell kezdeni fejleszteni szép fokozatosan és megnézni, mire hogy reagál. Még az is lehet, el kell engednie a versenyzést, ha mindenképp elöl szeretne menni. És akkor mi van? Semmi. Segíteni kell neki jó célokat meghatározni.
Ha nem érvényesül, akkor rossz fokozatban van a váltórendszer vagy nem jó a terhelés nagysága. :) A szálkásság csak a testzsír mennyiségétől függ. Egy testépítőnek felkészülés végén 3% körüli a testzsírszázaléka, még a székből felállni is kihívás úgy.revox írta: ↑2021.08.17., kedd 11:02vagyis kellene. de mi van,ha nem érvényesülasebestyen írta: ↑2021.08.17., kedd 10:46
Az én edzésemben a pulzuszónához mindig tartozik pedálfordulat is, a két zónának egyszerre kell érvényesülni.
srácot láttam, bazi izmos. neki azt kell ledobni. Az Ő esetében ha nem érvényesül együtt a két dolog, akkor is a pedálütemet kell tartani. de mivel annyira az a fontos, szálkásítoson (és dobjon le 5 kilót minimum) egyelőre teljesen mindegy, milyen pulzuszónában tudja megcsinálni. amiben bírja. itt segít, az ellenállás a görgőn. nomeg, nincs kiírt pedálütem, csak ahol menni kell, ott menni kell, amit az aznapi állapot enged(persze,itt valahol a pulzusnak van szerepe). nem minden nap lehet ugyanazt lehozni, így csak érzéssel. de nem kell neki semmi szigorú, betáblázott matekszakkör. érzésre, de pörögjön, mint a motolla.
de nyilván, a végső cél, hogy legyen pedálütem, szálkásabb izomzat és ezt értelmes pulzuson lehessen produkálni és legyen gyors a pulzusregeneráció. amit írtam,ha a srác nem szenvedi végig, nincsenek meg az alapok a továbbfejlesztéshez.
dehogy maganból, láttam a srácotasebestyen írta: ↑2021.08.17., kedd 10:57Revi! Az a baj, Te mindig magadból indulsz ki.revox írta: ↑2021.08.17., kedd 10:47na,itt a csúcs... itt szerencsére megvan egyben... ezt ha végignyomja, le fogja szálkásítani. ne tévesszen meg senkit az első 10perc, az a melegítés,de már ott is elforog 90-100. 11 perc után egyből mélyvíz (de utána kicsit megkegyelmez).
ezt ha megtekeri végig, nem lesz baja a pályán. sose foglalkoztam télen zónákkal, csak ilyenekkel edzettem. monnyuk annyi,hogy a lassabbaknál kiállva, hegymenet, vagy futás (bpm függő), haver ott pihenjen, lazítson... vannak benne nagyon gyors részek... csak óvatosan
Más emberek, más alkattal, más enzim háttérrel, más rostaránnyal, más keringéssel, más tüdőkapacitással, tök másként működik. Tudom, hogy csak jó szándékkal írod, de inkább beszéljétek rá a srácot 1 jó edzőre, az ő érdekében.
![]()
vagyis kellene. de mi van,ha nem érvényesülasebestyen írta: ↑2021.08.17., kedd 10:46
Az én edzésemben a pulzuszónához mindig tartozik pedálfordulat is, a két zónának egyszerre kell érvényesülni.
Revi! Az a baj, Te mindig magadból indulsz ki.revox írta: ↑2021.08.17., kedd 10:47na,itt a csúcs... itt szerencsére megvan egyben... ezt ha végignyomja, le fogja szálkásítani. ne tévesszen meg senkit az első 10perc, az a melegítés,de már ott is elforog 90-100. 11 perc után egyből mélyvíz (de utána kicsit megkegyelmez).
ezt ha megtekeri végig, nem lesz baja a pályán. sose foglalkoztam télen zónákkal, csak ilyenekkel edzettem. monnyuk annyi,hogy a lassabbaknál kiállva, hegymenet, vagy futás (bpm függő), haver ott pihenjen, lazítson... vannak benne nagyon gyors részek... csak óvatosan
Az én edzésemben a pulzuszónához mindig tartozik pedálfordulat is, a két zónának egyszerre kell érvényesülni.revox írta: ↑2021.08.17., kedd 10:25
na,kcisit gondolkodtam. valamit ki lehet hozni a dologból, de valsz ez az év már megy a levesbe. télen vixont nem wattra kell edzenie, minek? olyan lába van, mint egy muraközinek... le kell szálkásítani, fel kell gyorsítani. fordulatra kell neki intervallumot írni. pörgesse csak meg 110-el, 120-al... vagy ameddig megy. sok kis egypercessel kezdhet, perces pihenőkkel. nem kell több,mint egy óra egyszerre. Aztán ha már ez megy, jöhetnek a hosszabb pörgetős témák, aztán a végén a hullámzó, de gyors. mellette szigorúan kell egylábaznia is néha. akár a melegítésbe is be lehet iktatni, sőt! de nem kell neki se pulzuszónás edzés, se wattzónás. csak pedálütem. az majd idővel úgyis kisimítja a másik kettőt. vixont a másik kettőt is figyelni kell, mert ott majd lehet látni a fejlődést. de ezt csak a tréning után. tréning közben csak egy dologra figyeljen, a pedálütemre. december, januárban ez menne, februárban már e mellé bejöhetne egy kis teljesítményedzés is, de ott is szigorúan egy megadott pedálütemmel. ha ezt nem csinálja végig, lomha marad, hiába gyilkolja magát és lomhán megette a fene...![]()
ezek raknak fel jó intervallokat, közben van zene is. nincs igazítva az intervallhoz, de minidg meg lehet találni a taktotnem kell nagy terhelés,csak annyi,hogy ne pattogjon el a nyergen
youtu.be/eUKL8NMwA9Y
na,kcisit gondolkodtam. valamit ki lehet hozni a dologból, de valsz ez az év már megy a levesbe. télen vixont nem wattra kell edzenie, minek? olyan lába van, mint egy muraközinek... le kell szálkásítani, fel kell gyorsítani. fordulatra kell neki intervallumot írni. pörgesse csak meg 110-el, 120-al... vagy ameddig megy. sok kis egypercessel kezdhet, perces pihenőkkel. nem kell több,mint egy óra egyszerre. Aztán ha már ez megy, jöhetnek a hosszabb pörgetős témák, aztán a végén a hullámzó, de gyors. mellette szigorúan kell egylábaznia is néha. akár a melegítésbe is be lehet iktatni, sőt! de nem kell neki se pulzuszónás edzés, se wattzónás. csak pedálütem. az majd idővel úgyis kisimítja a másik kettőt. vixont a másik kettőt is figyelni kell, mert ott majd lehet látni a fejlődést. de ezt csak a tréning után. tréning közben csak egy dologra figyeljen, a pedálütemre. december, januárban ez menne, februárban már e mellé bejöhetne egy kis teljesítményedzés is, de ott is szigorúan egy megadott pedálütemmel. ha ezt nem csinálja végig, lomha marad, hiába gyilkolja magát és lomhán megette a fene...AAttila írta: ↑2021.08.16., hétf. 23:39A komám még csillagokat is látott. Nem értette az egészet. Szerinte a meleg miatt volt és a múltheti verseny miatt. Azt mondta évek óta nem érezte ennyire szarul magát. Igazából én úgy látom, mentálisan fogta meg először a verseny. Pontosabban, az fizikailag, de mivel sokkal többet várt magától, ez nagyon letaglózta. Nem tudom felhúzni sem, a Kékestető rádobott egy lapáttal. Most vissza akar menni, bizonyítani. Hazafelé már azt pedzegette,hogy edző kellene neki is, de mindenképpen intervall.
50 körül. nagyon már nem akartam megrántani, de azt még jól kimozogtad (értsd, ha valamiért kicsit lemaradsz, vissza kell rúgni). kicsit távol álltál ,de elég xar az út ott tényleg. mikor 3-4 sorba állítanak fel a busz mögé, ott van,hogy az első kerék oda-odaér a lökhárítóhoz
majd megnézem.AAttila írta: ↑2021.08.16., hétf. 23:44Less rá a mai intervallra. Nagyon szép a pulzus görbe (szerintem) jól látszik,hogy gyorsan visszaáll. 10x2,5p 317w , volt közte 4p pihi. 1,5p múlva már 130 alatt van a pulzusom és még 1p 118-120 között mielőtt jön a következő etap. Ja, és közben sem száll el a pulzusom. Ezt a haver nem tudja, de a nagyobb baj, hogy nem is dolgozik rá.
Pärt kolléga tanúsítja, hogy nem sokat lobogtál - írtam is.AAttila írta: ↑2021.08.16., hétf. 22:52Nem érzem úgy,hogy sokat lobogtam volna. Persze megkérdezhetjük erről Pärt kollégát is,mert lehet csak nekem tűnt nem soknak![]()