Sajnos a grafológia egy zsákutca sok esetben,főleg ha valamilyen algó figyeli,pont ebből volt némi jogi vitám az elmúlt hetekben,és elég kellemetlen volt számomra.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6905
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6103
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
A neurális hálózatok nem éppen ilyen determinisztikusan működnek, de Te nyilván ehhez (is) jobban értesz.
Az összes többi, amit írtál, etikai, filozófiai és futurológiai kérdés, ami a témához pragmatikusan nem tartozik hozzá, de persze elcsámcsoghatunk rajta. A kérdés az volt, hogy mérhető-e egy beszédhang vagy zene érzelmi töltete, és a válasz: igen, már léteznek erre megoldások, amelyek egyre tökéletesebbek lesznek, és nem kell 20 évet várni. Ezek tények.
Csak halkan jegyzem meg, hogy az érzelmek pusztán hang alapú felismerésében nem létezik tökéletesség, erre az emberek sem képesek minden esetben hibátlanul.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Általában a hifiről
Gyerekek hangja? Fejhang? Nyilván azt köpi ki eredménynek a szoftver, amit a programozó beleprogramozott.Aszpirin írta: ↑2019.10.12., szomb. 10:51Igen, létezik. Speech Emotion Recognition a hivatalos neve, a mesterséges intelligencia egyik kutatási területe, de már nyílt forráskódú fejlesztések/megoldások is léteznek ezirányban.wittao írta: ↑2019.10.12., szomb. 10:17Engem speciel erdekelne a dolog es nagyon megkoszonnem, ha hozzaerto kifejtene ha egy mobiltelefonban valakivel beszelek, akkor az o erzelmeit ugye azonnal feliamerjuk a hanghordozasabol. Van olyan mikrofonos elemzo rendszer amely kepes ezeket az erzelmeket detektalni? Mert ha igen akkor a meressel meg is lennenk... egy aggodo szulo peldaul akinek eltunt a gyereke a tomegben, vagy anyukam amikor rossz kedve/jo kedve van stb.
Innen pl. egy kicsit többet is meg kehet tudni róla: https://towardsdatascience.com/speech-e ... 20ce355647
Akinek esetleg nincs kedve a linkeken bányászni: az általam belinkelt nyílt forráskódú (Pythonban írt) szoftver az alábbi érzelmeket képes nagy pontossaggal detektálni pusztán a beszédhang elemzésével:
0 - female_angry
1 - female_calm
2 - female_fearful
3 - female_happy
4 - female_sad
5 - male_angry
6 - male_calm
7 - male_fearful
8 - male_happy
9 - male_sad
Nagyon érdekes dolog, mi van, ha azért kell kiabálni, mert a hallgató 4 szobával/fél kerttel stb odébb van.
Mi van az intonációval?
Ez pont olyan, mint az arcfelismerő, tökjó arra, h AI összekeverje a dolgokat, jobb helyeken már állnak is róla lefele, mert annyi pert kapnak a nyakukba, akik haxnálják és emiatt vkit lelőnek a rendőrök, v letartóztatják és előzetesben pl meghal, v csakúgy tyeroriisztnak néznek vkit és lenullázzák ezzel az egész életét és a közösségi hálóját. Nyilván a mostani informatikusok boldogan dolgoznak kínának, észak-koreának, ahol ugye a legfontosabb érték az ember.
A grafológia volt még ilyen, hogy az elején mindenki a másik lelkében akart vele turkálni, aztán kiderült, h azt se tudják eldönteni, h férfi-e az illető sorokat papírra vető egyén, vagy nő.
Szóval fontos az informatika, de előbb utóbb nemcsak gépek fognak gépeket gyártani a gyárakban, hanem programok fognak programokat írni. Áramszünetig.
Utána mindenkinek saját magának kell eldönteni, hogy most kedves vele éppen az, aki, vagy utálja, de nagyon.

Vagy lehet kiabálni, hogy "Tolmácsot kérek!"

Re: Általában a hifiről
Lehet, hogy lesz ilyen 20 hónap múlva és kétségem sincs afelől, hogy te tudni fogsz róla, sőt az eszközeiden fel lesz telepítve... de azért én inkább a saját humán "rendszeremre" fogok hallgatni 20 hónap után is, ha egy számomra fontos személlyel beszélek.kaef2 írta: ↑2019.10.12., szomb. 12:02ehhez nem kell 20 év, inkább csak 20 egynéhány hónap :)zz7 írta: ↑2019.10.12., szomb. 11:14Majd ha a jelenlegi szintű, minőségű profi hangtechnikát összekötik a 20 év múlva képességű mesterséges intelligencia rendszerekkel, talán akkor, így már képes lesz ezeket is detektálni és megfelelően értékelni, jelenteni.wittao írta: ↑2019.10.12., szomb. 10:17Engem speciel erdekelne a dolog es nagyon megkoszonnem, ha hozzaerto kifejtene ha egy mobiltelefonban valakivel beszelek, akkor az o erzelmeit ugye azonnal feliamerjuk a hanghordozasabol. Van olyan mikrofonos elemzo rendszer amely kepes ezeket az erzelmeket detektalni? Mert ha igen akkor a meressel meg is lennenk... egy aggodo szulo peldaul akinek eltunt a gyereke a tomegben, vagy anyukam amikor rossz kedve/jo kedve van stb.
Közben látom már elkéstem és nem tudtam mindenről ezen a területen. :)
De persze még ez is fejlesztés alatt lévő technika, biztos nem 100%-os.
Re: Általában a hifiről
ehhez nem kell 20 év, inkább csak 20 egynéhány hónap :)zz7 írta: ↑2019.10.12., szomb. 11:14Majd ha a jelenlegi szintű, minőségű profi hangtechnikát összekötik a 20 év múlva képességű mesterséges intelligencia rendszerekkel, talán akkor, így már képes lesz ezeket is detektálni és megfelelően értékelni, jelenteni.wittao írta: ↑2019.10.12., szomb. 10:17Engem speciel erdekelne a dolog es nagyon megkoszonnem, ha hozzaerto kifejtene ha egy mobiltelefonban valakivel beszelek, akkor az o erzelmeit ugye azonnal feliamerjuk a hanghordozasabol. Van olyan mikrofonos elemzo rendszer amely kepes ezeket az erzelmeket detektalni? Mert ha igen akkor a meressel meg is lennenk... egy aggodo szulo peldaul akinek eltunt a gyereke a tomegben, vagy anyukam amikor rossz kedve/jo kedve van stb.
Közben látom már elkéstem és nem tudtam mindenről ezen a területen. :)
De persze még ez is fejlesztés alatt lévő technika, biztos nem 100%-os.
Re: Általában a hifiről
Majd ha a jelenlegi szintű, minőségű profi hangtechnikát összekötik a 20 év múlva képességű mesterséges intelligencia rendszerekkel, talán akkor, így már képes lesz ezeket is detektálni és megfelelően értékelni, jelenteni.wittao írta: ↑2019.10.12., szomb. 10:17Engem speciel erdekelne a dolog es nagyon megkoszonnem, ha hozzaerto kifejtene ha egy mobiltelefonban valakivel beszelek, akkor az o erzelmeit ugye azonnal feliamerjuk a hanghordozasabol. Van olyan mikrofonos elemzo rendszer amely kepes ezeket az erzelmeket detektalni? Mert ha igen akkor a meressel meg is lennenk... egy aggodo szulo peldaul akinek eltunt a gyereke a tomegben, vagy anyukam amikor rossz kedve/jo kedve van stb.

Közben látom már elkéstem és nem tudtam mindenről ezen a területen. :)
De persze még ez is fejlesztés alatt lévő technika, biztos nem 100%-os.
Re: Általában a hifiről
Úgy kell érteni hogy a komplett hallásfeldolgozó rendszerünk képessége, a fül, agy, minden. Nem egészen jól fogalmaztam.cables írta: ↑2019.10.11., pén. 21:19Talán nem is a fülünknek a képessége ez, hanem az agyunkké. A 80-as években kimentünk Bécs mellé a Laxemburgi autós kempingbe. A Magyar Autóklub kihelyezett lakó kocsijait közvetlenül a forgalmas út menti kerítés mellé tették. Este amikor lefeküdtünk olyan volt, mintha a kocsik a fejünkön mentek volna át, nem tudtam elaludni. Másnap már észre vette az ember ezt a borzalmas hangot.
Re: Általában a hifiről
A profi hangmérnökök régóta tudják hogy 30-40 perc hang munka után érdemes egyrészt szüneteket tartani hogy a fül "tisztuljon". Meg referencia hangfelvételeket is fülelni néha, hogy az ember véletlenül se vigye el magát az erdőbe és rontsa el emiatt a készülő hangfelvételt, mert a füle ráidomult valami lehet részben már hibás hangzásra.chord írta: ↑2019.10.11., pén. 19:34Még annyit a hangos-halk témához, hogy a fentihez hasonlóan a hangerőhöz is alkalmazkodunk. Az ismert, hogy az extrém hangerőre, egy idő után, egyfajta hallásblokáddal reagálunk. De a fordítottja is igaz.
Amikor csöndes helyen hallgatunk zenét, egy, valamekkora, (nyilván ésszerű) halkítás után, az elveszettnek gondolt részletek szépen visszajönnek, csak figyelni kell.
És ez is marad HighEnd a javából - az tény, hogy egyes rendszerek erre nem képesek.
Persze, hangosan jóval kényelmesebb zenét hallgatni, nagyságrendekkel kevesebb koncentráció kell.
Más-más az élmény van a két dolognál; az adott zene milyenségétől pl. rengeteg függ.
Itt amúgy az egyéni eltérések talán még nagyobbak, mint a szokásos ízlésbeli eltéréseink.
Bizony a fülünkbe, hallásunkba egy változó EQ és dinamika szabályozó rendszer is be van építve. Például ha tartósan hangos anyagot kap akkor automatikusan elkezdi csökkenteni a magas és mély hangok érzékenységét és elkezd dinamika limitálni is. Ez történik akkor is amikor egy két órás jó hangos koncert után az ember úgy tapasztalja mintha a füle bedugult volna valamennyire és egy darabig nehezebb megérteni a normál hangosságú emberi beszédet egymás között. Működik a dinamikus aktív szűrő rendszerünk, védendő a hallósejtek épségét.
Aztán tartós hatásokra a fül rá is fixálhat valami hangi környezetre, amiből nehezebben jön vissza, vagy nagyon szélsőséges esetben sajnos már nem is jön vissza. Például évtizedekig koncertező rock zenész, DJ, vasgyári munkás stb.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zz7 2019.10.12., szomb. 11:18-kor.
- vkz
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 631
- Csatlakozott: 2016.05.19., csüt. 19:17
- Értékelés: 254
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
És bizonyos szektorokban használják is kockázatelemzésre.
Akit bővebben érdekel a neve: Layered Voice Analysis (hangelemzés). Erre keresve magyarul is találtok leírást.
Akit bővebben érdekel a neve: Layered Voice Analysis (hangelemzés). Erre keresve magyarul is találtok leírást.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6905
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6103
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Igen, létezik. Speech Emotion Recognition a hivatalos neve, a mesterséges intelligencia egyik kutatási területe, de már nyílt forráskódú fejlesztések/megoldások is léteznek ezirányban.wittao írta: ↑2019.10.12., szomb. 10:17Engem speciel erdekelne a dolog es nagyon megkoszonnem, ha hozzaerto kifejtene ha egy mobiltelefonban valakivel beszelek, akkor az o erzelmeit ugye azonnal feliamerjuk a hanghordozasabol. Van olyan mikrofonos elemzo rendszer amely kepes ezeket az erzelmeket detektalni? Mert ha igen akkor a meressel meg is lennenk... egy aggodo szulo peldaul akinek eltunt a gyereke a tomegben, vagy anyukam amikor rossz kedve/jo kedve van stb.
Innen pl. egy kicsit többet is meg kehet tudni róla: https://towardsdatascience.com/speech-e ... 20ce355647
Akinek esetleg nincs kedve a linkeken bányászni: az általam belinkelt nyílt forráskódú (Pythonban írt) szoftver az alábbi érzelmeket képes nagy pontossaggal detektálni pusztán a beszédhang elemzésével:
0 - female_angry
1 - female_calm
2 - female_fearful
3 - female_happy
4 - female_sad
5 - male_angry
6 - male_calm
7 - male_fearful
8 - male_happy
9 - male_sad
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Aszpirin 2019.10.12., szomb. 11:05-kor.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15754
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11029
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Egy ilyen szép napsütéses szombat délelőttön... inkább ne!

Re: Általában a hifiről
Ezt kifejtenéd picit bővebben? Akkor végül is mérhető?
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Ez azért érdekes, mert ebben az esetben nem finom-hangolt az agyunk, hanem egyszerűen kizárt egy mód felett erős, irritáló hangot. Tehát erre is képes az agy és ez azért érdekes, mert azt jelzi, hogy hihetetlen "dinamikával" történik a hangok észlelése ill. feldolgozása. Mert ugyanakkor felismerjük egy ócska telefon vonalon keresztül ismerősünk hangjában a hangulatát, ami felharmonikusok nagyon finom megváltozása.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15754
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11029
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Veszélyes dolog konyhanyelven ilyenekről beszélgetni, ezért nem biztos, hogy jól értem a mondandódat, de ...tamagaba írta: ↑2019.10.11., pén. 20:40Normalize
pl. -10dB-re sikerült a teteje. A zene dinamikája legyen 55dB. A cuccosunk mondjuk elég csendes -90dB-en zörög az alapzaj
Mennyivel tolja fel? Meddig lehet büntetlenül helyettesíteni a poti Volt erejét a nullák és egyesek matekozásával. Számtanilag stimmelni fog, de lehet, hogy hangra és dinamika hallásérzetre nem. Ez olyan, mintha feljebb emelném a fazekat és azt mondanám több a kaja.
Ha a csúcsértéket -0,1 dBFS értékre akarod feltornázni normalizálással, akkor a teljes anyagot 9.9 dB-lel fogja megemelni, halk és hangos részeket egyaránt. Ezzel pont azt éri el, mintha a hangerő potméteren tekertél volna ennyit. Az anyag dinamikáján egyik sem fog változtatni, nem is erre lettek kitalálva, de a hangosságérzeted más lesz. Ezt a kettőt persze sokan összekeverik.
Re: Általában a hifiről
Talán nem is a fülünknek a képessége ez, hanem az agyunkké. A 80-as években kimentünk Bécs mellé a Laxemburgi autós kempingbe. A Magyar Autóklub kihelyezett lakó kocsijait közvetlenül a forgalmas út menti kerítés mellé tették. Este amikor lefeküdtünk olyan volt, mintha a kocsik a fejünkön mentek volna át, nem tudtam elaludni. Másnap már észre vette az ember ezt a borzalmas hangot.
Re: Általában a hifiről
Na, ezt nem akarják sokan megérteni.
Hogy itt a bábeli zűrzavar egyik kulcsa.
Hogy nem csak a tonális irányba húzásról van szó, hanem magáról a tonális jellegről.
És persze, hogy 'ha valaki sokat hallgat egy tonális irányba húzó rendszert', (mert mindegyikünk rendszere 'húz' valahová), hát persze, hogy sokat hallgatja, hiszen a saját rendszere... rááll, ő is, én is, ti is, innentől az objektivitás szépen süllyed elfelé.
Még annyit a hangos-halk témához, hogy a fentihez hasonlóan a hangerőhöz is alkalmazkodunk. Az ismert, hogy az extrém hangerőre, egy idő után, egyfajta hallásblokáddal reagálunk. De a fordítottja is igaz.
Amikor csöndes helyen hallgatunk zenét, egy, valamekkora, (nyilván ésszerű) halkítás után, az elveszettnek gondolt részletek szépen visszajönnek, csak figyelni kell.
És ez is marad HighEnd a javából - az tény, hogy egyes rendszerek erre nem képesek.
Persze, hangosan jóval kényelmesebb zenét hallgatni, nagyságrendekkel kevesebb koncentráció kell.
Más-más az élmény van a két dolognál; az adott zene milyenségétől pl. rengeteg függ.
Itt amúgy az egyéni eltérések talán még nagyobbak, mint a szokásos ízlésbeli eltéréseink.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Általában a hifiről
Ha már Radiohead! Lehet hogy a "Komolyzenei ajánlóba" jobban illene!
https://www.theguardian.com/music/2019/ ... ical-label
https://octatonicrecords.com
https://www.theguardian.com/music/2019/ ... ical-label
https://octatonicrecords.com
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Az utolsó Radiohead lemezt a saját stúdiójukban vettek fel, találtam róla képet.zz7 írta: ↑2019.10.11., pén. 14:28De a stúdió jellemző felhasználási mód is változott. Egy régebbi forma klasszikus hangstúdióban ott voltak a kicsi közeltéri, koherens hangú monitorok az időzítés, közép részletek stb. ellenőrzésére és ott voltak a rendes méretes nagy dinamikájú monitorok is a hangfelvételek basszus és dinamika irányú kontrolljára. Mindkettő használatban természetesen amikor hangfelvétel készül.
http://www.radioheadchile.com/bienvenid ... il-selway/
Robert C. Ludwig maszterelte, aki valószínüleg azonos Bob Ludwiggal, a Gateway Mastering stúdióban.
http://whirlgroup.com/project/gateway-mastering/
https://www.merging.com/uploads/assets/ ... Ludwig.pdf
- Csatolmányok
-
- radioheadhq.jpg (212.7 KiB) Megtekintve 3009 alkalommal
Re: Általában a hifiről
Ugyanez másképpen. Amikor egy rendszerből elfújnak egy rakat torzítást hirtelen jó lesz tekerni neki felfelé. Onnan nem annyira probléma lesz a hangerő, hanem élmény. Már ha a hangfelvétel is megengedi.huszti-zsolt írta: ↑2019.10.11., pén. 14:48De annyit a 'halkan' zenét hallgatók védelmében mondanék, hogy a hangosság relatív és az érzete még relatívabb. Egy torzítatlan és természetes hang sokszor halknak tűnhet, pedig valójában igen hangos.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15754
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11029
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nem.
Normalizálásnál a szoftver megkeresi az anyag csúcskivezérlési pontját, majd az e ponton érvényes jelszint és a digitális zero (0 dBFS) közötti különbség értékével megemeli a teljes anyag kivezérlését, azaz maximalizálja a kivezérlést. Okosabb szoftvereknél beállíthatjuk a célértéket, pl. masteringnél 0 helyett -1 dBFS (mivel némelyik D/A konverter nem szereti a 0 közeli értékeket).
A Replay Gain is megvizsgálja az anyag kivezérlését, de nem csak csúcsértéket, hanem átlagos, effektív értékeket is mér (számol), majd ezeket elmenti az adatbázisba, vagy az anyag fejlécébe. Lejátszáskor egy előre megadott értékre módosítja az effektív kivezérlést, így éri el, hogy az egymás után lejátszott albumok hasonló hangerővel szólaljanak meg, ahogy azt a tömeg szereti.
Mindkét megoldásban közös, hogy nem módosítanak az anyag dinamika arányain. A bemutatott ábrákon jól látható, hogy ott dinamika komprimálás történt, a kivezérlést úgy emelték meg, hogy a csúcsértékeket megtartották, azaz szűkítették a dinamika tartományt. Ez nagyon nem ugyanaz a beavatkozás, mint a normalizálás, vagy a Replay Gain esetében.
- huszti-zsolt
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1309
- Csatlakozott: 2010.12.11., szomb. 18:09
- Értékelés: 2640
Re: Általában a hifiről
Engem (szinte szóról szóra) ezért a mondatért "kitiltottak 1994-ben a high end show-ról. És amikor még meg is magyaráztam, hogy olyan ez mint a 22 másodperc alatt százra gyorsuló, 40 litert fogyasztó, max. 140-nel menni tudó luxus sportkocsi, akkor aztán még téglával a nyakamba a Dunába is dobtak volna!fülelek írta: ↑2019.10.11., pén. 10:49"Ez pont nem csak műszaki dolog, hanem élő szükséglet.
Lenne. De a HighEndből meg mindenhonnan kigolyózódott.
Micsoda felhördülések itt is, tökvicces.:)
Van egy fiziológiás jellegzetessége az észlelésünknek, amely nem olyan zavaros dolog, mint az akusztika nagyon komplikált változatossága, hanem nektek is így pont úgy működik, mint mindenkinek, ez tényleg szépen mérhető és modellezhető, és ez szimplán 'marhaságnak' van titulálva.
Furcsa ez a kánonban benne lenni, meg nem-lenni-benne..."
Te most szándékosan nem veszed figyelembe az említett műszaki problémákat, vagy csak szimplán nem érted?
Az ábrázolt görbéken csak a különbségeket kell nézni a különböző hangosság szinteken, nem az abszolút értéket.
Ha halkan hallgatod a zenét, akkor elég sok minden belevész a környezeti zajba, tehát hígendről kár beszélni. Nincs hígend háttérzenélés, mert nincs értelme.
De annyit a 'halkan' zenét hallgatók védelmében mondanék, hogy a hangosság relatív és az érzete még relatívabb. Egy torzítatlan és természetes hang sokszor halknak tűnhet, pedig valójában igen hangos.
Re: Általában a hifiről
Mondjuk hogy ez is igaz. Sajnos.
De a stúdió jellemző felhasználási mód is változott. Egy régebbi forma klasszikus hangstúdióban ott voltak a kicsi közeltéri, koherens hangú monitorok az időzítés, közép részletek stb. ellenőrzésére és ott voltak a rendes méretes nagy dinamikájú monitorok is a hangfelvételek basszus és dinamika irányú kontrolljára. Mindkettő használatban természetesen amikor hangfelvétel készül.
Ehhez képest manapság a basszusban felfújt hangú olcsóbb kis monitorokon komplett zene készítés módszer megy nagyon sok helyen, persze főképp a könnyű műfajban. Sok olyan videóval lehet találkozni ahol egyértelmű hogy ez történik. Egy dob, egy elektromos gitár hangját és a keverendő zenét hallgatják mérsékelt hangerőkön kis dobozokon, így készül a zene. Persze hogy alapból vékonykán szól az egész, nem idézi egy élő koncert dob, gitár stb. hangzását, hatását, mert a kis dobozka és a mérsékelt hallgatási szint bekorlátoz. Erre dobálják rá rendületlenül a kompresszorokat, egyre erősebb beállításokkal, amikor már úgy tűnik mintha valami hangosság, test, energia visszajönne a zenébe. Csak aztán az így készült hangfelvételt ne akard nagyon meghallgatni egy komolyabb képességű cuccon otthon már kicsit is megtekerve, mert borzasztó lesz.
- vlaca
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:57
- Értékelés: 323
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Régebben a home hifi volt a zene fogyasztás eszköze, és mellékesen voltak “kis igényű” eszközök, mostanra ez megfordult. 99%-ban ezeken megy a fogyasztás, a home hifi, main stream zene termelői szempontból nem létezik, nem figyelembe veendő tényező. 

Linn Majik DS/Mimik/Pekin>Linn Majik Kontrol>
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
Re: Általában a hifiről
Csak emiatt nem kellene ennyire olyannak lennie. Régen is voltak kicsi, gyenge holmik a zene hallgatóknál meg kereskedelmi rádiók, mégse kellett ennyiszer ilyen mértékben elrontani a hangfelvételeket ezen a módon. És persze ma is vannak jó felvételek, meg régen is voltak ilyen irányban rosszak is. Csak az arány eltolódott. Aminek persze több oka is van hogy miért lett ez mára ilyen. Az elterjedt gyenge képességű olcsó stúdió monitorok, a felhígult szakma, a komoly stúdiók és költségeik megkerülése, a mai média meghatározott irányok bevett szokásai, elvárásai, a részben már csökkent hallású rock zenészek hangmérnökökké előlépései és talán a média területen is legelső szintre lépett paraméter a minél nagyobb anyagi haszon. És talán a hallgatók nagyobb részének igényszintje se éppen felfelé mozdult az utóbbi évtizedek alatt.
- vlaca
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2008.02.19., kedd 16:57
- Értékelés: 323
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Nem “kicsi döglött hangú dobozokon keverik” meg nem a technikus nem ért hozzá, hanem a “felhasználási hely” miatt. TelefonoN, bluetooth hangszórón, laptop hangszórón, fülbedugős fülesen stb. kell elfogadhatóan szólnia, ezért ilyen a mostani mixing/mastering.zz7 írta: ↑2019.10.11., pén. 12:32Persze, mert kicsi, döglött hangú dobozkákon keverik halkan a zenéket és naná hogy egy csomó minden úgy hiányzik nekik a hangzásból, sok a hiányérzet. Na erre aztán elkezdenek mindent jól feltolni, dinamika kompresszió az egekbe, mély emelés és akkor majd olyan lesz nekik ott a kis stúdióban a kis cuccokon mintha sokkal jobb lenne a hangzás.jott/ment írta: ↑2019.10.11., pén. 12:24A régebbi, több kiadást megért lemezeknél van esély "szteroid menteset" találni. De az elmúlt húsz évben készült albumok jelentős részénél nincs, pl. a Radiohead számok egy teljesen zöldre színezett téglalapként néznek ki Audition-ben. Így jártak az őket kedvelő audiofilek (én). :)
Meg valahogy ezzel együtt mintha menne el az ízlés is valahová, a hangfelvételeket készítők, újrakeverők körében (tisztelet az egyre kevesebb kivételeknek).
Linn Majik DS/Mimik/Pekin>Linn Majik Kontrol>
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com
-Stax SRM1MK2PRO>SR-404
-Hypex UCD180HG>Magneplanar SMGb
Micromega WM-10>Theta Progeny>Linn Classik Music>Akg K340
"I see the sound waves" Planar Speaker Asylum
http://vlaca.blogspot.com