Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »


Jaguar i-Pace
 
Nekem tetszik. 10 milliós induló ár sem rossz.
 
https://villanyautosok.hu/2018/03/02/be ... m_content=
 
https://youtu.be/fErFiWjoeCQ
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5850
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2576

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka »


De most ne csak a saját példánkat nézzük, hanem globálisan tekintsünk a dologra. Azért ilyen mennyiségű autó kiszolgálása nem kis feladat. Ha hosszabb útra indulsz és sorban állás lesz a töltőállomásokon?
A kérdéseid jogosak, de..... Kérdezem én, hol tartana az elektromos autózás ha ebbe pénzt nyomtak volna a nagy autógyártók, akiknek minden ott volt a kezébe korlátlan tőkével. Ezek a kérdéseid már nem lennének kérdések. Az elektromos tankolás kapacitása nőni fog úgy ahogy az igény is. A benzinkúton sem egyszerre 1000 áll, mint ahogy elektromosból sem egyszerre fogyna ki a nafta. A töltési idők leszorítása lesz a megoldás, illetve a kutak darabszámának növelése. Fejlesztéssel ugyanúgy működőképes lenne, mint ahogy manapság is. Ha van esze a részvényeseknek, és az olajguruknak ebbe vásárolják be magukat. Most pénzberakó  játék, de vettek ki már éppen eleget az elmúlt 70 évben. Ebben is lesz biznisz, az ember megtalálja. Az áram termelés is megoldható, rengeteg lehetőség van, a naptól, a szélig, meg ki tudja még jön a jövőbe. A Tesla nem hülye, temetik évek óta, a befektetők bizalma viszont töretlen. Laikusként is, talán egy ennyire megújuló dologtól nem a profitot kéne várni még. Pláne, úgy, h rengeteg zsetont tolnak mindenfélébe. Fejlesztik az elektromos kamionozást, a hajózást, benne vannak a megújuló energiákban mindenhol. A modell 3 igényei is órási kihívás nekik, nem kevés pénzt kell a gyártósorba pakolni, mindezt rekordidő alatt próbálják összehozni, és felfuttatni a termelést. Megjegyzem itthon is jól jönne a Modell 3 a nyolcmillás kinti árával. Véleményem szerint a Tesla mint brand hasonló karriert fog befutni, mint az Apple. Arról nem beszélve, h ugyanúgy állva hagyták a nagynevű száz éve autógyártással foglalkozó cégeket. Ez meg véleményem szerint vér ciki a többi résztvevő számára. 
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »


De most ne csak a saját példánkat nézzük, hanem globálisan tekintsünk a dologra. Azért ilyen mennyiségű autó kiszolgálása nem kis feladat. Ha hosszabb útra indulsz és sorban állás lesz a töltőállomásokon?
Feljeszteni kell a technológiát és az infrastruktúrát is. Egy 5 kw-os töltő már elég gyorsan tölt.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4898
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1533

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »


Vannak, persze. Spec én ezért is szeretnék napelemet telepíteni. Ilyen megújuló energiával előállított elektromos árammal sokat tehetünk a környezetért. Ok, akkor is vannak nyitott kerdések, de remélhetőleg ráfekszenek a fejlesztésre.
 
De most ne csak a saját példánkat nézzük, hanem globálisan tekintsünk a dologra. Azért ilyen mennyiségű autó kiszolgálása nem kis feladat. Ha hosszabb útra indulsz és sorban állás lesz a töltőállomásokon?

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »


Igen 2.-k autonak tokeletes,nalunk asszonynak nincs jogsija,valahogy ugy alakult,hogy nem kell,nem akar vezetni stb..2 utot 1 embernek =a pazarlassal,illetve 2 lovat egyszerre megulni nem lehet,fentartas dupla osszeg..sosem akartam,viszont az az 1 auto az legyen olyan amilyen elvarasaimnak kell,no es ezt kb. Jelenleg egy elektromosban a tesla tudna,30 mill,eslytelen sajnos.meg mindig a gazdagok sportja ez sajnos:-(
Igen, így felejtős. Ráadásul nyaralni menni is necces, mire leérsz dél dalmaciába, vagy dél olaszországba, stb. Tudom, menjünk repülővel és béreljünk ott elektromos bubit.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Fish
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5312
Csatlakozott: 2013.06.17., hétf. 16:30
Értékelés: 2206

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Fish »

Igen 2.-k autonak tokeletes,nalunk asszonynak nincs jogsija,valahogy ugy alakult,hogy nem kell,nem akar vezetni stb..2 utot 1 embernek =a pazarlassal,illetve 2 lovat egyszerre megulni nem lehet,fentartas dupla osszeg..sosem akartam,viszont az az 1 auto az legyen olyan amilyen elvarasaimnak kell,no es ezt kb. Jelenleg egy elektromosban a tesla tudna,30 mill,eslytelen sajnos.meg mindig a gazdagok sportja ez sajnos:-(
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor

Avatar
MGMART
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 756
Csatlakozott: 2010.06.04., pén. 23:18
Értékelés: 503

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: MGMART »


Oké, most van néhány elektromos és hibrid autó és ezeket el lehet látni árammal. De mi lesz szerintetek akkor, ha mondjuk az autók 90%-a elektromos lesz? Ilyen mennyiségű autó töltéséhez már nem kevés áram kell, nem beszélve az elektromos töltési idő vs tankolási idő kérdéséről. Szóval vannak még nyitott kérdések...
Napelem.

Avatar
MGMART
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 756
Csatlakozott: 2010.06.04., pén. 23:18
Értékelés: 503

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: MGMART »


A változás elindult, ezt a vak is látja. Az, hogy ez mennyi időn belül fog megtörténni, az más kédés.
Szerintem rengeteg ötlet, technológia  van dossziékban fiókba dugva.Nagyon visszafogják az alternatív vonalat.A Tesla az egyetlen közismert név ahol többet ér az innováció és szellemi tőke mint a profit.Őket már nem tudják fiókba dugni , de lépten-nyomon olvasni gazdasági gurukat akik szerint tönkremennek mert az állandó fejlesztések által felemésztett összegeket nem fedezi az eladási profit.

Avatar
Fish
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5312
Csatlakozott: 2013.06.17., hétf. 16:30
Értékelés: 2206

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Fish »

Egyelore ha,csak varosi kornyezetben hasznalnak az emberek es a ceges autok zome elektromos lenne,es lehetne a ceges parkolokban tolteni az eleg sok ember eletet konnyitene meg.
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »


Bar magam ellen beszelek.de a napi 90km amit megteszek amibol a 80% a varos sajnos,szivesebben tennem valami elektromossal,es jo lenne ha bp. belvarosaba nem is engednenek mast be,hihetetlen ami bent van,aki ott lakik azt nagyon sajnalom. Nezegetm az i3 akat mar 7mill korul lehetne venni hasznaltan,de valjuk be egyetlen autonak pici es keves,egy jelenlegi mellett pedig luxus lenne tartani..nagy dilemma,az biztos!
Mi azt beszéltük a feleségemmel, hogy 2. autónak tökéletes választás. Az más kerdés, jogy egelőre mi sem engedhetjük meg magunknak, de azon vagyok.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »


Oké, most van néhány elektromos és hibrid autó és ezeket el lehet látni árammal. De mi lesz szerintetek akkor, ha mondjuk az autók 90%-a elektromos lesz? Ilyen mennyiségű autó töltéséhez már nem kevés áram kell, nem beszélve az elektromos töltési idő vs tankolási idő kérdéséről. Szóval vannak még nyitott kérdések...
Vannak, persze. Spec én ezért is szeretnék napelemet telepíteni. Ilyen megújuló energiával előállított elektromos árammal sokat tehetünk a környezetért. Ok, akkor is vannak nyitott kerdések, de remélhetőleg ráfekszenek a fejlesztésre.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Fish
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5312
Csatlakozott: 2013.06.17., hétf. 16:30
Értékelés: 2206

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Fish »

Bar magam ellen beszelek.de a napi 90km amit megteszek amibol a 80% a varos sajnos,szivesebben tennem valami elektromossal,es jo lenne ha bp. belvarosaba nem is engednenek mast be,hihetetlen ami bent van,aki ott lakik azt nagyon sajnalom. Nezegetm az i3 akat mar 7mill korul lehetne venni hasznaltan,de valjuk be egyetlen autonak pici es keves,egy jelenlegi mellett pedig luxus lenne tartani..nagy dilemma,az biztos!
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor

Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4898
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1533

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »

Oké, most van néhány elektromos és hibrid autó és ezeket el lehet látni árammal. De mi lesz szerintetek akkor, ha mondjuk az autók 90%-a elektromos lesz? Ilyen mennyiségű autó töltéséhez már nem kevés áram kell, nem beszélve az elektromos töltési idő vs tankolási idő kérdéséről. Szóval vannak még nyitott kérdések...

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »



No igen, az olajon kívül rengeteg dolog áll még a háttérben. Ugyan mit veszíthetnek a gyártók az elektromos autókkal. 20e. kevesebb alkatrész egy bonyolult dízelhez képest. A zéróval egyenlő szervizköltségek sem túl vonzóak az autóiparnak. Látszik is elég erősen a visszafogottság, és az elmaradás. Ha a Tesla nem lenne, ott sem tartanának ahol, hozzájuk képest így is elég megmosolyogtató a teljesítményük. Azért kezdenek fejlesztgetni csiga tempóval mert már nem tudják elkendőzni, visszafogni ezt az irányt.
 

A változás elindult, ezt a vak is látja. Az, hogy ez mennyi időn belül fog megtörténni, az más kédés.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5850
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2576

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka »



Azt látom ahelyett, hogy elfelejtenék az összes fajta belsőégésű technológiát és ténylegesen megvalósítanák a zéró károsanyag kibocsájtású gépjárműveket, erősen megy a fingreszelés ilyen-olyan emissziós értékekkel meg részecskeszűrőkkel.
Már régen képes lenne az ember, hogy megvalósítsa ezeket az új technológiákat csak sokkal nagyobb lobbiérdekek állnak az autóipar mögött mintsem elsődleges céljuk lenne az egészséges és élhető bolygó érdekében meglépni ezeket.
Éljen a gazdasági növekedés......

No igen, az olajon kívül rengeteg dolog áll még a háttérben. Ugyan mit veszíthetnek a gyártók az elektromos autókkal. 20e. kevesebb alkatrész egy bonyolult dízelhez képest. A zéróval egyenlő szervizköltségek sem túl vonzóak az autóiparnak. Látszik is elég erősen a visszafogottság, és az elmaradás. Ha a Tesla nem lenne, ott sem tartanának ahol, hozzájuk képest így is elég megmosolyogtató a teljesítményük. Azért kezdenek fejlesztgetni csiga tempóval mert már nem tudják elkendőzni, visszafogni ezt az irányt. 
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
sssggg
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2009.08.14., pén. 12:26
Értékelés: 335

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: sssggg »





Avatar
MGMART
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 756
Csatlakozott: 2010.06.04., pén. 23:18
Értékelés: 503

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: MGMART »


Azt látom ahelyett, hogy elfelejtenék az összes fajta belsőégésű technológiát és ténylegesen megvalósítanák a zéró károsanyag kibocsájtású gépjárműveket, erősen megy a fingreszelés ilyen-olyan emissziós értékekkel meg részecskeszűrőkkel.
Már régen képes lenne az ember, hogy megvalósítsa ezeket az új technológiákat csak sokkal nagyobb lobbiérdekek állnak az autóipar mögött mintsem elsődleges céljuk lenne az egészséges és élhető bolygó érdekében meglépni ezeket.
Éljen a gazdasági növekedés......

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5850
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2576

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka »



Mert most épp nem a részecskék érdeklik őket, abba most még nyugodtan belehalhatunk. Rápörögtek a nitrogén oxidra. Ott meg a dízel euro 6 alatt akarnak kitiltani, dízel euro 6-nál 0,08g/km a határ, pont mint benzin euro 4-nél, szóval ha következesetek lennének akkor a dízel euro 1-5-ig és benzin 1-3.ig kéne kitiltani. De ez lehet sok lenne a népnek és a benzin ellen nincs olyan közhangulat, mint a dízel ellen, így ezt könnyebb elfogadtatni. (vagy az elektromosnak csinálnak teret?) De csak találgatok, nem tudom mi az oka, csak azt hogy műszakilag mi lenne megalapozott.
 
Ha a részecskék érdekelnék őket(amik mint mondtad rettentő károsak és én is így tudom), akkor azt tiltanák ki ami közvetlen befecskendezéses és nincs rajta részecskeszűrő, függetlenül attól hogy benzin-e vagy dízel. (ami az euro 5 előtti dízeleket és kb az összes mai részecskeszűrő nélküli benzinest jelentené) Ezt nyilván nem fogják megtenni mert nincs hozzá társadalmi támogatotság, szóval addig kénytelenek vagyunk szívni a részecskéket.
Ha jól emlékszem(ha nem akkor javítson ki valaki (avl2  talán?)) a nemsokára életbelépő 6c talán nem is különbözik kibocsátási mennyiségben részecskeszám tekintetében, csak valósabb használat alapján kéne mérni és ez már nagyon nem fog menni részecskeszűrő nélkül a benzinesnek sem. (de ez azt jelenti hogy a valóságban menve most se tudja tartani. és tisztán logikai úton is belátható, hogy a kutatásoknak igaza van hogy jelenleg a részecske kibocsátás tekintetében a modern benzines rosszabb mint a mostani dízelek)

Sztem a magyarázat az óriási dízel darabszámban keresendő. 
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1569
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 274

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Még mindig nem értem akkor miért a dízeleket tiltják?
 
Mert most épp nem a részecskék érdeklik őket, abba most még nyugodtan belehalhatunk. Rápörögtek a nitrogén oxidra. Ott meg a dízel euro 6 alatt akarnak kitiltani, dízel euro 6-nál 0,08g/km a határ, pont mint benzin euro 4-nél, szóval ha következesetek lennének akkor a dízel euro 1-5-ig és benzin 1-3.ig kéne kitiltani. De ez lehet sok lenne a népnek és a benzin ellen nincs olyan közhangulat, mint a dízel ellen, így ezt könnyebb elfogadtatni. (vagy az elektromosnak csinálnak teret?) De csak találgatok, nem tudom mi az oka, csak azt hogy műszakilag mi lenne megalapozott.
 
Ha a részecskék érdekelnék őket(amik mint mondtad rettentő károsak és én is így tudom), akkor azt tiltanák ki ami közvetlen befecskendezéses és nincs rajta részecskeszűrő, függetlenül attól hogy benzin-e vagy dízel. (ami az euro 5 előtti dízeleket és kb az összes mai részecskeszűrő nélküli benzinest jelentené) Ezt nyilván nem fogják megtenni mert nincs hozzá társadalmi támogatotság, szóval addig kénytelenek vagyunk szívni a részecskéket.
Ha jól emlékszem(ha nem akkor javítson ki valaki (avl2  talán?)) a nemsokára életbelépő 6c talán nem is különbözik kibocsátási mennyiségben részecskeszám tekintetében, csak valósabb használat alapján kéne mérni és ez már nagyon nem fog menni részecskeszűrő nélkül a benzinesnek sem. (de ez azt jelenti hogy a valóságban menve most se tudja tartani. és tisztán logikai úton is belátható, hogy a kutatásoknak igaza van hogy jelenleg a részecske kibocsátás tekintetében a modern benzines rosszabb mint a mostani dízelek)

Avatar
Fish
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5312
Csatlakozott: 2013.06.17., hétf. 16:30
Értékelés: 2206

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Fish »

Most irnek valamit erre ,de inkabb nem teszem,bar annyi savat kaptam .megerdemelne az par kedves ember!:-)
proj:Epson EH-LS12000B,proc/amp:Lexicon MC10/JBl Synthesis SDA-7200, hangfalak:Revel Concerta F12,M12,Performa C52,Canton Incelling 885,sub:REL HT/1508 predator,player:Zidoo UHD3000, kábelek: HiDiamond D2 rca,D3 sub,AQ Carbon 4K+HDR,P568-15M-FBR,Wireworld Solstice,Aq X2,FP.Luxor

Avatar
Tonyka
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5850
Csatlakozott: 2005.09.08., csüt. 00:27
Értékelés: 2576

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tonyka »



..és benzines.
pl.: https://www.vezess.hu/hirek/2017/07/22/ ... otorokhoz/
 
https://www.levego.hu/kapcsolodo-anyago ... rgezo-por/

Még mindig nem értem akkor miért a dízeleket tiltják? Esetleg a darabszám nem lehet tényező? Mert mutogathatsz a benzinre, ha a városok forgalmának tudom is én 75% a dízel teszi ki. 
Samsung 65NU7022,Epson TW9400,Focal Electra:1027Be,CC1008 Be,1008Be,Atmos:RevelW560,Oppo UDP205,Marantz AV8802A,Parasound:5125,5250,2x Velodyne SPL12000ultra,Kábelek:Nordost,Shiva, Magus,Blue Heaven,Dream Caster,Hi Diamond 2,LAPP ÖLFLEX,2x AQ Husky,Fapaci&Kontaset,Bydium TI-TAB119"5xMiniDSP

Avatar
komarfamily
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2259
Csatlakozott: 2015.04.27., hétf. 16:30
Értékelés: 1095
Tartózkodási hely: Dusseldorf

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: komarfamily »



Az  AWD nekem fontos
 
Köszönöm a segítséget, majd elválik mi lesz, mindenesetre kell egy Rav4 tesztvezetést is beiktatni, illetve a Foresterből egy sima szivó bezinest is
 
 

Uj 2.5 mazda cx5ben nem gondolkodsz?

Avatar
rvm12i
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 283
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:26
Értékelés: 217

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: rvm12i »



Értem.
 
Azért ezek alapján Rav4 hibrid. Autópályán is kevesebbet fogyaszt szerintem, mint a Subaru, városban pedig biztos.Ahogy nézem itt az AWD nem szempont. Ráadásul most jó akciók vannak rá. Kényelmes CVT váltó, azzal sem kell bíbelődni. Szóval, ha a fogyasztás ennyire fontos, akkor nincs mese. Egyébként BIZTOS, hogy jobban eladható is lesz 4-5 év múlva, mint egy bármilyen Forester a dízelnél meg pláne...
 
H6 rulez! 

Az  AWD nekem fontos
 
Köszönöm a segítséget, majd elválik mi lesz, mindenesetre kell egy Rav4 tesztvezetést is beiktatni, illetve a Foresterből egy sima szivó bezinest is
 
 
Project 1 Xpression III(Roksan Corus Black MM)->Heed Pulsar/Philips CD614-> Ethosz RTP Tube DAC->Ethosz LA 6.5->Ethosz Class A/Setton BS5500> Avalon Eidolon Klón by Ethosz Audio -> Kábelek DIY. <p>

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14426
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9550
Tartózkodási hely: Szentendre

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »



Köszi a további segítséget. 
 
Hogy érthető legyen a dolog:
 
Az saját autóm amibe évi 20-25.000 km-t teszek egy 2008-as Subaru Legacy 3.0 H6 Spec B. - mint említettem én a turbos Forestert is szívesen venném - de nem csak én vagyok. 
 
Családban levő vállalkozásban dolgozom szüleimmel együtt, és velük, napi 120 km oda vissza a munkahelyre való ingázás. Szüleim viszont SUV-t szeretnének, azt kedvelik. Jelenleg céges autónak 3. éve már egy 1.5 Dci Nissan Juke-t használnak, ami 5l-t fogyaszt. 
 
Jópofa a Juke, csak kicsi, és ügyetlen a futóműve. Sikerült oda eljutni, hogy a cég megengedhet magának 12m Ft-ig egy új autót, (a Juke az 5.5m volt), de az elveikbe az már kevésbé fér bele, hogy többbet fogyasszon. Jelnleg kb évi 800.000 Ft az üzemanyag költség, a turbo fori az kb 1.3m Ft-t fogyasztana el, plusz kb évi 200.000 Ft-al többa casco és KGFB. Tehát számomra már az is siker és öröm, ha lesz egy AWD Forester, aminek ebben a   kategóriában elképesztően jó futóműve van és ettől biztonságos autónak érem, a teljesítményt pedig elengedem. 

Értem.
 
Azért ezek alapján Rav4 hibrid. Autópályán is kevesebbet fogyaszt szerintem, mint a Subaru, városban pedig biztos.Ahogy nézem itt az AWD nem szempont. Ráadásul most jó akciók vannak rá. Kényelmes CVT váltó, azzal sem kell bíbelődni. Szóval, ha a fogyasztás ennyire fontos, akkor nincs mese. Egyébként BIZTOS, hogy jobban eladható is lesz 4-5 év múlva, mint egy bármilyen Forester a dízelnél meg pláne...
 
H6 rulez! 
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
rvm12i
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 283
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:26
Értékelés: 217

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: rvm12i »



Én Subaru fun vagyok, bár tudom, hogy rétegautó. A hajtás miatt ráadásul picivel többet is fogyaszt, mint egy első kerekes, vagy más hajtással rendelkező suv.
Én úgy gondolom, hogy a mostani boxer diesel sem a legjobb, a korai motorok katasztrofálisak voltak. Lehet, hogy nincs 2.5-ös itthon, bár én vezettem olyat és az a kellemes motor abba a kaszniba. A 2.0 kicsit erőtlennek tűnt, de ha nem érdekel a száguldozás, akkor az is jó lehet.
A hibrid előnye csak autópályán nem jön ki. 130-140-es (vagy a feletti) tempónál semmit sem érzel a hibrid hajtás jótékony hatásából. Ráadásul a RAV4, ha jól emlékszem nem 4 kerék hajtású, hanem a hátsó kerekeket csak elektromotorok hajtják, amik semmilyen kapcsolatba nincsenek a valós hajtással, amolyan kiegészítő motorok. 
Mindezeket figyelembe véve ajánlottam a benzines Subarut.
 
Egyébként meg nem nagyon értem a dolgot. a SUV eleve nem autópályázni való. Nem arra találták ki.
No, meg mennyire fontos az összkerékhajtás? Ha már suv-ot szeretnél gondolom az. Azért ajánlottam a Subit, de, ha ez elhanyagolható, akkor a RAV4-gyel is jól jársz.

Köszi a további segítséget. 
 
Hogy érthető legyen a dolog:
 
Az saját autóm amibe évi 20-25.000 km-t teszek egy 2008-as Subaru Legacy 3.0 H6 Spec B. - mint említettem én a turbos Forestert is szívesen venném - de nem csak én vagyok. 
 
Családban levő vállalkozásban dolgozom szüleimmel együtt, és velük, napi 120 km oda vissza a munkahelyre való ingázás. Szüleim viszont SUV-t szeretnének, azt kedvelik. Jelenleg céges autónak 3. éve már egy 1.5 Dci Nissan Juke-t használnak, ami 5l-t fogyaszt. 
 
Jópofa a Juke, csak kicsi, és ügyetlen a futóműve. Sikerült oda eljutni, hogy a cég megengedhet magának 12m Ft-ig egy új autót, (a Juke az 5.5m volt), de az elveikbe az már kevésbé fér bele, hogy többbet fogyasszon. Jelnleg kb évi 800.000 Ft az üzemanyag költség, a turbo fori az kb 1.3m Ft-t fogyasztana el, plusz kb évi 200.000 Ft-al többa casco és KGFB. Tehát számomra már az is siker és öröm, ha lesz egy AWD Forester, aminek ebben a   kategóriában elképesztően jó futóműve van és ettől biztonságos autónak érem, a teljesítményt pedig elengedem. 
Project 1 Xpression III(Roksan Corus Black MM)->Heed Pulsar/Philips CD614-> Ethosz RTP Tube DAC->Ethosz LA 6.5->Ethosz Class A/Setton BS5500> Avalon Eidolon Klón by Ethosz Audio -> Kábelek DIY. <p>

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”