Engem érdekel, minden ilyen viaskodás hoz egy kis plusszt a korábbihoz képest, az viszont igaz, hogy ez már rég nem kábel - téma.
Ha lesz másik vezértéma, majd azt olvassuk.
Addig kapcsold ki a követést.

Engem érdekel, minden ilyen viaskodás hoz egy kis plusszt a korábbihoz képest, az viszont igaz, hogy ez már rég nem kábel - téma.
Szívemből beszélsz.murasake írta: ↑2025.05.26., hétf. 11:26Na most nem azért, de ilyen parttalan és nem a témához közvetlenül vágó gittrágást miért nem állítanak le az adminok? Máskor oly' szigorúak, ha valaki kibeszél a topicból.
Időről időre leállítom a követést, és időről időre mégis megnyitom - mert amúgy érdekel ez a téma - de mindig ez a pár megmondó ember kínlódik egymással.
Baszottul unalmas, hogy Mo. egyetlen komoly hifi fórumán efféle semmitmondás, viaskodás a vezértéma.
Ilyenkor szoktam kikapcsolni a követést, mert ennél a semmi is jobb.
Ki lehetne dolgozni egy pontozásos rendszert, mint a kresz-ben és egy ideig csüccsre tenni akinél kitelik a liter...
Valószínűleg amellett, hogy nem tudtam megszólaltatni rendesem, hiába próbáltam sokféle dologgal, abból a varázslatból amit a BBC dobozok szerinted képesek, nekem nulla jött át, viszont az általad említett hiányosságok mellett továbbiakkal kiegészítve végül kiverte a biztosítékot, amikor a Trianglék sokkal olcsóbban jobbak voltak. És már csak elvből sem javasolnék ilyen háklis dobozt/dobozokat, amiket évekig kell installálni mire kiderül, minden hiába.chord_ írta: ↑2025.05.26., hétf. 10:11Valószínűleg, amellett, hogy nem tudtad megszólaltatni rendesen mégsem, az lehet a jelenség hátterében, hogy az a fajta varázslat, amire a BBC dobozok képesek, az a hifis populáció egy jó részét konkrétan nem érdekli. Nem fogékonyak rá, mást keresnek, mást akarnak. Ők mindig értetlenkedni fognak, a vállukat vonogatják, hogy a BC-1 basszusa nem eléggé kontrollált, az SP100 meg nem olyan gyors, az SP2-nek se alja, se teteje, az LS3/5a meg egyenesen nevetséges, stb...stb.. és egy AN-J vagy egy E vagy a Focal vagy egy Triangle vagy egy mittudoménmi, az mindig jobban fog tetszeni nekik. Mindig.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 20:14
Már többször megjegyeztem, hogy volt egy ideig (évekig) Sp1-esem. Újan vettem, így tudom, hogy hibátlan állapotú volt. És ehhez tudok viszonyítani. Tudom, hogy hogyan szól és mit lehet kihozni belőle. És, hogy egy Triangle Comete vagy Titus is többre képes nála. De ismerősöknek is vannak drága cuccaik. Amik tudom mire képesek. Ezekhez szintén tudok másokat viszonyítani. Néha még hozzám is eljutnak meghallgatási lehetőségre érdekesnek tűnő dolgok. Szerintem ez elegendő tapasztalat. Legalábbis nekem elegendő. Ahhoz feltétlenül, hogy sp1-et kritizáljak.
Ez szerintem eddig is világos volt. Hogy az mese habbal, hogy aki a Harbeth 40.1-et szereti, az az aktív ATC.t is ugyanannyira imádja.
Az kevésbé, hogy ha ebbe a szituációba belehelyezzük a kábel-kérdést, akkor a stabilnak erőltetett preferenciák / hitek / zászlós-felvonulások, azok simán borulhatnak.
Azt a szerencsétlen Kalistát meg ne hozzátok már példának, mert a legutóbbi són szegényt bizony sokan kinevették, annyira rossz hangot varázsoltak vele... még egy angol szövegelés is ment pedig, hogy micsoda egy művészetbe hajló dolog... nagyon-nagyon kínos volt szerintem. Pedig nem érdemelte, vagyok annyira sznob, hogy elhiggyem, hogy sokkal-sokkal többre lenne képes, még a BBC-hang-fanok részére is, - most kapcsoljuk ki az irreális árcéduláját, szóval csak úgy nézve, mint egy igazi HighArt műszaki dolgot.
Valószínűleg, amellett, hogy nem tudtad megszólaltatni rendesen mégsem, az lehet a jelenség hátterében, hogy az a fajta varázslat, amire a BBC dobozok képesek, az a hifis populáció egy jó részét konkrétan nem érdekli. Nem fogékonyak rá, mást keresnek, mást akarnak. Ők mindig értetlenkedni fognak, a vállukat vonogatják, hogy a BC-1 basszusa nem eléggé kontrollált, az SP100 meg nem olyan gyors, az SP2-nek se alja, se teteje, az LS3/5a meg egyenesen nevetséges, stb...stb.. és egy AN-J vagy egy E vagy a Focal vagy egy Triangle vagy egy mittudoménmi, az mindig jobban fog tetszeni nekik. Mindig.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 20:14
Már többször megjegyeztem, hogy volt egy ideig (évekig) Sp1-esem. Újan vettem, így tudom, hogy hibátlan állapotú volt. És ehhez tudok viszonyítani. Tudom, hogy hogyan szól és mit lehet kihozni belőle. És, hogy egy Triangle Comete vagy Titus is többre képes nála. De ismerősöknek is vannak drága cuccaik. Amik tudom mire képesek. Ezekhez szintén tudok másokat viszonyítani. Néha még hozzám is eljutnak meghallgatási lehetőségre érdekesnek tűnő dolgok. Szerintem ez elegendő tapasztalat. Legalábbis nekem elegendő. Ahhoz feltétlenül, hogy sp1-et kritizáljak.
Nem tudhatom kinek mi az igényszintje. Hadd ne én kérjek elnézést mert vannak elvárásaim.pali923 írta: ↑2025.05.25., vas. 22:30Sajnos (nem csak most) rá kellett döbbennem, hogy nem vagyok igazi hifista. Voltam már pár koncerten, olyanon is, ahol a 2. sorban oldalt kaptam csak helyet , és a csellók ott szóltak az orrom előtt, a többiek meg valahol hátul, vagy a kakasülön kellett ülnöm, de sosem bosszankodva hallgattam a zenét, hogy miért nem a 6. sor közepén ülök, ott sokkal nagyobb lenne az élmény. Az meg még egyszer sem jutott eszembe, hogy az otthoni rendszert akarnám hallani a koncertteremben, vagy akár fordítva.
Biztos bennem van a hiba.![]()
![]()
![]()
Sajnos (nem csak most) rá kellett döbbennem, hogy nem vagyok igazi hifista. Voltam már pár koncerten, olyanon is, ahol a 2. sorban oldalt kaptam csak helyet , és a csellók ott szóltak az orrom előtt, a többiek meg valahol hátul, vagy a kakasülön kellett ülnöm, de sosem bosszankodva hallgattam a zenét, hogy miért nem a 6. sor közepén ülök, ott sokkal nagyobb lenne az élmény. Az meg még egyszer sem jutott eszembe, hogy az otthoni rendszert akarnám hallani a koncertteremben, vagy akár fordítva.
Itt nem az SP1-et kritizáltad - azon már túl vagy.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 20:14Szerintem ez elegendő tapasztalat. Legalábbis nekem elegendő. Ahhoz feltétlenül, hogy sp1-et kritizáljak.
Már többször megjegyeztem, hogy volt egy ideig (évekig) Sp1-esem. Újan vettem, így tudom, hogy hibátlan állapotú volt. És ehhez tudok viszonyítani. Tudom, hogy hogyan szól és mit lehet kihozni belőle. És, hogy egy Triangle Comete vagy Titus is többre képes nála. De ismerősöknek is vannak drága cuccaik. Amik tudom mire képesek. Ezekhez szintén tudok másokat viszonyítani. Néha még hozzám is eljutnak meghallgatási lehetőségre érdekesnek tűnő dolgok. Szerintem ez elegendő tapasztalat. Legalábbis nekem elegendő. Ahhoz feltétlenül, hogy sp1-et kritizáljak.tonee73 írta: ↑2025.05.25., vas. 19:56Míg arra sem veszed a fáradságot, hogy ide kiírd, hogy te min hallgatsz zenét - de eldöntöd, hogy bár a tiédnél nem is kevéssel alacsonyabb lóról (stílusban) még mit véleményezzen a fórumtárs.Ismét alulmúltad magad.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 19:47
Na a lényeg, hogy a spendoroddal meg a kábeleddel neked biztosan nem hiszek. Legalább ha lenne mondjuk egy nagy Nautilusod komoly ARC-kkel, Kalistával, az legalább magasra tenné a mércét és mondhatnám rá, hogy húha, azzal már lehet kritizálni sokmindent.... De a tied arra jó csak, hogy a videoton, orion dobozokat, esetleg Heybrook hb1-et, StandArt2 megkritizáld....
![]()
Míg arra sem veszed a fáradságot, hogy ide kiírd, hogy te min hallgatsz zenét - de eldöntöd, hogy bár a tiédnél nem is kevéssel alacsonyabb lóról (stílusban) még mit véleményezzen a fórumtárs.Ismét alulmúltad magad.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 19:47
Na a lényeg, hogy a spendoroddal meg a kábeleddel neked biztosan nem hiszek. Legalább ha lenne mondjuk egy nagy Nautilusod komoly ARC-kkel, Kalistával, az legalább magasra tenné a mércét és mondhatnám rá, hogy húha, azzal már lehet kritizálni sokmindent.... De a tied arra jó csak, hogy a videoton, orion dobozokat, esetleg Heybrook hb1-et, StandArt2 megkritizáld....
Nekem ez is gondom.... Hogy ilyen-olyan helyeken hallgathatóak meg ezek a dolgok. Tipikusan koncerttermekben. Nem tudom mennyien olvasnak ide bele, kíváncsi lennék kinek mi a véleménye pl a Zalaegerszegi városi koncert és kiállítóterem (közismert nevén Zsinagóga) hangzásáról. Vagy legutóbb Keszthelyen a Balaton színházban hallgattunk koncertet (bár itt alul múlta magát a zenekar nagyon) , majd 2 nap múlva ugyanazt a zenekart Őriszentpéterben templomban, ahol viszont rájuk sem lehetett ismerni, jók voltak. Időnként szombathelyre is eljutunk a Bartók terembe, vagy valamelyik templomba koncertre. Mind más hangzás. Én a Zsinagógába nem is járok már sok éve, mert olyan rossz. Örüljön akinek jobb jut. Nekem marad az otthoni zenehallgatás. Meg az ismerősöknél. Aki ismer már azt is tudja megkérdezze-e hogy tetszett amit hallok nála. :) Szóval várom a véleményeket az előbbi helyekről aki olvassa.chord_ írta: ↑2025.05.25., vas. 18:55Igen sokat hallottam élőben.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 13:45
Engem meg az nem nagyon érdekel, hogy te milyen zenei környezetet keresel az adott készülékeiddel, ha úgy tűnik az analóg számodra LP-ről nem is elég jó, ha jól értem. Max arra lennék kíváncsi miért csemballóra hivatkozol gyakran. Miért nem más hangokra, amikkel nem csak speciális helyen találkozik az ember. És kiváncsi lennék hány lemezed van az adott helyekről, az adott csemballókkal, amiket élőben is hallgattál. Ez talán valamit még jelenthet.....
Lévén, a reneszánsz / barokk zenekaroknál, pl. Vivaldi, őt biztosan ismered, ott a continuo 'kitámasztást' adják.
Néhány esetben hallottam konkrétan azt a hangszert élőben, ami a lemezen rajta van.
Legtöbbször azonban a kedvenc lemezeken olyan régi hangszerekkel játsszák fel az anyagot, amelyek valamelyik gyűjtőtől kölcsönződtek, arra az egy hétre, aztán megy vissza a vitrin mögé - ezeket nyilván nem hallottam.
Hogy miért a csembaló?, hát azért, mert én nagyon szeretem.:)
És annyi kényes felhang van rajta, hogy a hifi rendszereken nagyon sokszor kifog, és akár egyetlen helytelenül megválasztott kábel is képes galibát okozni. És az eredmény nem az, mint a többi zenénél, hogy 'nem annyira jó', hanem az, hogy 'katasztrofális', és fél percen belül ki kell szedni a lejátszóból. És ez utóbbi esetben soha nem lesz csembaló-lemez hallgatás, ezt hidd el nekem.
Ha sikerül a varázslat, akkor pedig egy rendkívül finom dolog, egy finom akusztikai élmény.
Ott a blog, jó sok cikk ezekről a pillanatokról szól.
Audax,DIY...Már tisztáztuk, nem Focal, hanem maximum Triangle, vagy más, az összes többi pontatlanságot majd SM kijavítja - ha akarja.
Igen sokat hallottam élőben.SoundMania írta: ↑2025.05.25., vas. 13:45
Engem meg az nem nagyon érdekel, hogy te milyen zenei környezetet keresel az adott készülékeiddel, ha úgy tűnik az analóg számodra LP-ről nem is elég jó, ha jól értem. Max arra lennék kíváncsi miért csemballóra hivatkozol gyakran. Miért nem más hangokra, amikkel nem csak speciális helyen találkozik az ember. És kiváncsi lennék hány lemezed van az adott helyekről, az adott csemballókkal, amiket élőben is hallgattál. Ez talán valamit még jelenthet.....
Már tisztáztuk, nem Focal, hanem maximum Triangle, vagy más, az összes többi pontatlanságot majd SM kijavítja - ha akarja.chord_ írta: ↑2025.05.25., vas. 12:32
Ha meg kicsit részletesebb vagy interaktív a dolog, akkor pedig kihámozható sok dolog, pl. a fenti fonál esetén, hogy ha SM nem hallgat főleg-komolyzenét, csembalót mondjuk sosem, ha analógot inkább LP-ről, AN-J tetszett neki egy Spendor ellenében, és lehet, hogy Focal-t hallgat, akkor a vészcsengőnek meg kell szólalni, hogy a véleményére, a kábel-véleményére semmit sem kell adni. Semmit. Nem azért, mert hazudik, vagy nincs füle, hanem azért, mert alapvetően másfajta zenei környezetet keres / épít, mint amilyet én
Ez természetes.
Hidd el, van élet a csembalón túl is.
Engem meg az nem nagyon érdekel, hogy te milyen zenei környezetet keresel az adott készülékeiddel, ha úgy tűnik az analóg számodra LP-ről nem is elég jó, ha jól értem. Max arra lennék kíváncsi miért csemballóra hivatkozol gyakran. Miért nem más hangokra, amikkel nem csak speciális helyen találkozik az ember. És kiváncsi lennék hány lemezed van az adott helyekről, az adott csemballókkal, amiket élőben is hallgattál. Ez talán valamit még jelenthet.....chord_ írta: ↑2025.05.25., vas. 12:32Ez valóban így van.fülelek írta: ↑2025.05.25., vas. 08:41Végre egy informatív hozzászólás.
Többször leírtam már, hogy semmit nem ér bárki leírt szubjektív véleménye bármilyen audio rendszerről, ha nem hallgattál zenét az illetővel együtt legalább egy órát. Annyira sokféle preferencia alakult ki a zenehallgatókban -elsősorban a nem megfelelő körülmények (hardver, szoftver, akusztika, műfaj ízlés) miatt-, hogy bárki ismeretlen beszámolója alapján komoly esélyünk van eltévedni az audio erdőben.
Csak az a baj, ill. nem baj, hogy olyan nincs, hogy ülsz a fotelben otthon, és hopp, kitalálod teljesen magadtól, hogy most, - pl. lévén fejlesztés ideje van pénzügyileg, - és dejólenne egy xy, konkrétan, forrás/dac/kábel/akármi. Ez így nem jön be egy ablaknyitással, a levegőből. Valahonnan el kell csípni az információt. Valakitől, a netről, a szomszéd mondta, a Darvas írta 40 éve, a 6Moons írta a múlt héten, szórólapon volt a postaládában, a híradóban említették, stb. És a hifiben ezekhez az információkhoz mindig minősítések tapadnak.
Részemről, én még mindig többre becsülöm a sima user véleményét egy akármilyen fórumon, mint a fizetett teszteket, beszámolókat.
Ha meg kicsit részletesebb vagy interaktív a dolog, akkor pedig kihámozható sok dolog, pl. a fenti fonál esetén, hogy ha SM nem hallgat főleg-komolyzenét, csembalót mondjuk sosem, ha analógot inkább LP-ről, AN-J tetszett neki egy Spendor ellenében, és lehet, hogy Focal-t hallgat, akkor a vészcsengőnek meg kell szólalni, hogy a véleményére, a kábel-véleményére semmit sem kell adni. Semmit. Nem azért, mert hazudik, vagy nincs füle, hanem azért, mert alapvetően másfajta zenei környezetet keres / épít, mint amilyet én.
Ez valóban így van.fülelek írta: ↑2025.05.25., vas. 08:41Végre egy informatív hozzászólás.
Többször leírtam már, hogy semmit nem ér bárki leírt szubjektív véleménye bármilyen audio rendszerről, ha nem hallgattál zenét az illetővel együtt legalább egy órát. Annyira sokféle preferencia alakult ki a zenehallgatókban -elsősorban a nem megfelelő körülmények (hardver, szoftver, akusztika, műfaj ízlés) miatt-, hogy bárki ismeretlen beszámolója alapján komoly esélyünk van eltévedni az audio erdőben.
például azért mert a C csatlakozó 2x12 érintkezővel működik úgy, hogy lefelé kompatibilis a többi USB protokollal is. A C csatlakozó már alkalmas az USB4 szabványra is, ami max 80Gbps adatsebességre képes. Azonban a sok érintkezőt külön-külön csak a USB3/USB4 és a kábel mindkét végén C csatlakozásnál szükséges bekötni. USB2 4 érrel működik, ehhez létezik rásegítő megoldás, pl ezen a képen látható. Igen, ehhez lehet nagyobb érkeresztmetszetű az USB kábel.MrCollector írta: ↑2025.05.24., szomb. 21:06Miért lehetne csak vékonyabb vezető a C csatlakozóba (nyilván normális USB kábel méretekről beszélünk)? Inkább a használt csatlakozó háza az ami bekorlátozza a mechanikailag beszerelhető kábel vastagságát. Egy ilyen öntött dugónál ez pedig semmit nem számít.istvan01 írta: ↑2025.05.24., szomb. 13:13Az egyik A-B, másik B-C kábel. Ha audio a javasolt használat, ott az A-C kábel is 4 eres (USB2), viszont a C csatiba vékonyabb vezetőt lehet csak forrasztani. A szokásos és elegendő ér keresztmetszet AWG24-AWG30 szokott lenni. Az 5A-es telefon-tablet töltéshez más kábelt érdemes használni.
Pár évig volt meg az sp1. Sokszor evittem máshova és hordtam haza mellé dolgokat tanulni. De még az akkori pp csövesemmel szólt a legjobban. Meg éjjel amikor semmi más zaj nem volt akkor Denon 320-al úgy hogy annyira halkan, amikor a hangerőpoti legalacsonyabb állásában már megszólalt egyformán a 2 csatorna. Aztán amikor a pp-vel egy Triangle Titus vagy Comete szarrá verte, még meghallgattam mellette egy ANj-t, aztán eladtam az sp1-et. Nem volt időm megkeresni a világba azt az 1 erősítőt amivel talán jó lehetett volna az sp1. Inkább yan doboz keett, ami bármive jó. Utána kinyílt a zene tárháza. Hallgathattam operát vagy bármit végre.... Végre jól szólt rajta France Gall lemeze is. :)chord_ írta: ↑2025.05.24., szomb. 22:19Hááát, akkor mégis csak az elektronikáid gyengék, ha nem tudtál jó hangot előállítani az SP1-en.SoundMania írta: ↑2025.05.24., szomb. 21:07
... Viszont az sp1 hibáit marhára megmutatja. És a vz sokkal jobb kábel, mit amilyen hangdoboz az sp1! :)
Pedig még a BC-1-en is sikerülni szokott sokaknak.
Amúgy, mentségedre, nem egyszerű feladat. Bár jóval könnyebb, mint a BC-1-ből kihámozni mondjuk egy jó basszust.
De bizonyos, hogy más nyelvet beszél, mint a te hangdobozod. Ha tényleg Focal, akkor kb. a magyar-német a hasonlóság. Végül is a 'mama' meg az 'egzisztencializmus', azok tök hasonlók a két nyelvben... :)
Egyszer már tényleg berakok egy Vz-t... hogy lássam, benne van-e az AN hangi filozófiájában, ha egyáltalán van ilyen, hiszen csak egy darab vezeték, - meg hogy tényleg, meztelen-e a király, vagy stabil a trón.
Mindkettő előfordulhat.
Hááát, akkor mégis csak az elektronikáid gyengék, ha nem tudtál jó hangot előállítani az SP1-en.SoundMania írta: ↑2025.05.24., szomb. 21:07
... Viszont az sp1 hibáit marhára megmutatja. És a vz sokkal jobb kábel, mit amilyen hangdoboz az sp1! :)
Nem álmodtad.
Viccnek szántam. Durva, hogy senkinek nem ment át.istvan01 írta: ↑2025.05.24., szomb. 13:13Az egyik A-B, másik B-C kábel. Ha audio a javasolt használat, ott az A-C kábel is 4 eres (USB2), viszont a C csatiba vékonyabb vezetőt lehet csak forrasztani. A szokásos és elegendő ér keresztmetszet AWG24-AWG30 szokott lenni. Az 5A-es telefon-tablet töltéshez más kábelt érdemes használni.