
amúgy van értelme a szelepnek, de robbantani, ha a másik rendszert tényleg fel lehet pattintani szelelés nélkül, jobb megoldás lehet.
a szabályozósnak ott van értelme (az alulpumpált gumi esteleges utánfújása mellett), ha egy lassú defekt van. Nekem egyszer a szelepnél engedett "anyagában" a gumi (vittoria betegség) de ezt már akkor vettem észre,amikor mentem kb 15 kilit,hogy kezd a segge kacsázni. Akkor lehetett benne kb 5 bar. Erre nem lőttem be egy komplett patront és a hirtelen bezúduló nyomás se biztos,hogy segített volna rajta, de ha már kimentem, igyekeztem megcsinálni az aznapi penzumot. Így szép lassan adagolgattam a gumiba többször (meg-megállva), keveset. Erre a célra a szabályozós jól adagolható és jól záró szelepe alkalmasabb. ha sarkítani akarom, jobban hasonlít egy normál pumpa funkciójára.
de ez már okafogyottá vált, Vinkler is robbantani fog, csak a teljesség kedvéért, hogy lehessen mélázni a robbantás és finom adagolás számegyenesén (matematikus @chord után szabadon)


nálunk az utánpótlás pl semmit nem hord, csak egy mobiltelefont: "hé fater, defektem lett,itt és itt vagyok".