trane írta: ↑2025.09.15., hétf. 18:40
attól tartok, valójában fogalmad nincs, mivel kapcsolatban nyilvánítasz véleményt, tezsvírem> a Ludditákat
tudod, kik voltak? (de ez csak egy költői kérdés). most és ezek a spanyol Emberek azzal kapcsolatban voltak kénytelenek - tkp., és végső elkeseredésükben tehetetlenül - véleményt nyilvánítani, ami Gaza-ban történt és történik
![]()
. persze ha az neked rendben van, az más tészta...
![]()
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4013
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5112
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4013
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5112
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Kb. 75 km, szint 1200 körül lehet, változatos százalékokkal, a morcosabb részeken 5-6-7% körül, de Mátraházáról Kékesre 3 km végig 9-10%. De a Strava-sok mondanak majd pontos számokat. Alföld után nyilván szokatlan, de lehet szeretni. A Kékes mászást ki is hagyhatod, ha kezd lefőni a kávé: megvárod, míg a harci kakasok kinyúvasztják magukat, aztán együtt legurulunk Parádra (idáig mindenki felrugdosta magát, aki előtte lebegtette, hogy vagy feljön vagy sem
).
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Tisza-tavat 1x már kerültem veletek, (mikor Revi elé még a legelején belépett egy női hölgy...) viszont a Mátrában bringával még nem jártam. Mennyi szokott lenni a táv és mennyi szint szokott benne lenni? Csakhogy egyáltalán érdemes-e benne gondolkoznom. No meg persze a tempó... mielőtt még - ahogy Pärt mondja - "leszáll a köd", ha értitek...

Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Már csak volt, azóta eladtam. De nagyon jó szívvel gondolok rá. : )st81 írta: ↑2025.09.16., kedd 10:53Na, örülök hogy van más Wilier-es márkatárs is:-)
Az enyém is GTR team, 2017-ből. Csak a kerékszettet cseréltem 3 éve Fulrcum Racing 3-ra és kopás miatt a gumit Pirelli-re.
Gondolkodtam egy bringacserén (tárcsafék, elektromos váltó...) de az előttem írókkal egyetértve, valójában az én szintemen a meglévő bringa is "röhög" az igénybevételen. Tudatosabb étrenddel, gyakoribb és - kicsit- felkészültebb edzéssel pl. 2017 óta a legjobb időeredményeket értem el idén azon a versenyeken, amin indulni szoktam.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14270
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9348
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Én meg nem is edzek, csak az új cuccokat próbálgatom élesben! 
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Esetleg alternatív időpont? Mindenképp gyere, jobb, ha a negatív példákat élőben figyelheted meg.
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4013
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5112
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Hozd el őket, majd Parádon a No.1-ban felolvasol nekünk belőlük kaja közben.asebestyen írta: ↑2025.09.16., kedd 11:05Nekem egyik időpont se jó, még könyvekből tanulok kerékpározni.![]()
Esetleg alternatív időpont? Mindenképp gyere, jobb, ha a negatív példákat élőben figyelheted meg.
Online
- asebestyen
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6220
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7722
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Nekem egyik időpont se jó, még könyvekből tanulok kerékpározni.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Re: Kerékpározás
Na, örülök hogy van más Wilier-es márkatárs is:-)
Az enyém is GTR team, 2017-ből. Csak a kerékszettet cseréltem 3 éve Fulrcum Racing 3-ra és kopás miatt a gumit Pirelli-re.
Gondolkodtam egy bringacserén (tárcsafék, elektromos váltó...) de az előttem írókkal egyetértve, valójában az én szintemen a meglévő bringa is "röhög" az igénybevételen. Tudatosabb étrenddel, gyakoribb és - kicsit- felkészültebb edzéssel pl. 2017 óta a legjobb időeredményeket értem el idén azon a versenyeken, amin indulni szoktam.
Az enyém is GTR team, 2017-ből. Csak a kerékszettet cseréltem 3 éve Fulrcum Racing 3-ra és kopás miatt a gumit Pirelli-re.
Gondolkodtam egy bringacserén (tárcsafék, elektromos váltó...) de az előttem írókkal egyetértve, valójában az én szintemen a meglévő bringa is "röhög" az igénybevételen. Tudatosabb étrenddel, gyakoribb és - kicsit- felkészültebb edzéssel pl. 2017 óta a legjobb időeredményeket értem el idén azon a versenyeken, amin indulni szoktam.
Erősítő: Accuphase, Denon, Audio-gd
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable
Online
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Hogy áll most ez a Mátrázós-ügy?
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Néhány napja, tekerés végén, már bent voltam a "faluban", elkapott az eső. Fulcrum Speed 40C karbon kerék, felnifékes. Nem olcsó. Imádom. Cult kerámia csapágyas, elöl karbon agy. Gyors, nem érzékeny a szélre, nem zabálja le az energiát a lábamból, ugrik ha kell és mégis kényelmes. Na mondom, nézzük.... első fékezés, egész jó, nem lesz itt baj. Ahogy egyre vizesebb lett az út és ezzel együtt a kerék is, drasztikusan csökkent a fékhatás. Mire haza értem, a szárazon elérhető fékhatás kb.10%-a maradt. Húztam a féket, alig történt bármi. Ultegra 8110 direct mount fékek, kifejezetten a felnimhez való fèkpofák és vizesen a fékerő egy kib....ott vicc volt. Ott úgy azért eszembe jutott, ha ez hegyről lefelé történik, mi a bánatot csinálok..? A súlyom miatt az utóbbi 3-4 évben csak síkon mentem, egy 50-60 kilis tekerésben itt van összvissz vagy 160-180 méter szint, az semmi, szóval ide a tárcsa felesleges.Vinkler írta: ↑2025.09.15., hétf. 23:06A mi szintünkön szinte mindegy a tecnika. Ezerszer elmeséltem már talán azt, amikor fiatalabb koromban néha eljött velünk Taki tekerni hétvégén a Pilisbe. Valami lepukkant Puch-al, vagy egy összekukázott váltós tanyabájkkal, de néha úgy meglószolt, h csillagokat láttunk.pärt írta: ↑2025.09.15., hétf. 22:26Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban- mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el.![]()
Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint.![]()
Amikor megjelentek az első tárcsás gépek, kifejezetten ocsmánynak láttam őket. Sőt, magamban - mivel számomra ha kerékpárról van szó, csak egyféle létezik és azt úgy hívják, hogy országúti - rendesen szentségtörésnek
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
Online
A rejtett kábelek tényleg pofásak, de a szervizeléssel járó faxnit nem igazán kívánnám magamnak. Megszoktam a "zokniszárítós" fékváltókarjaimat. A tárcsa tetszik, a strapagépemen nagyon szeretem, bár az országútin meg alig fékezem, esőben meg nem is használom. Szóval összességében minden újdonság érdekel meg tetszik egy kicsit, de idáig nem jött meg az ihlet, hogy lecseréljem az amúgy nagyon egyben levő matuzsálemet.
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4013
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5112
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Jah, persze annyira nem félek a komfort hiányától, gondolom, ezek a mai endurance gépek nem a korábbi rázós, kőkemény versenylovak. No meg egy kényelemre hangolt váz 23-as gumikkal biztos, hogy alul marad komfortban egy keményebb, veretősebb, de 30-32-es gumikkal párosított géppel szemben.Vinkler írta: ↑2025.09.15., hétf. 23:06A mi szintünkön szinte mindegy a tecnika. Ezerszer elmeséltem már talán azt, amikor fiatalabb koromban néha eljött velünk Taki tekerni hétvégén a Pilisbe. Valami lepukkant Puch-al, vagy egy összekukázott váltós tanyabájkkal, de néha úgy meglószolt, h csillagokat láttunk.
Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint.![]()
A rejtett kábelek tényleg pofásak, de a szervizeléssel járó faxnit nem igazán kívánnám magamnak. Megszoktam a "zokniszárítós" fékváltókarjaimat. A tárcsa tetszik, a strapagépemen nagyon szeretem, bár az országútin meg alig fékezem, esőben meg nem is használom. Szóval összességében minden újdonság érdekel meg tetszik egy kicsit, de idáig nem jött meg az ihlet, hogy lecseréljem az amúgy nagyon egyben levő matuzsálemet.
Online
Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14270
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9348
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
A mi szintünkön szinte mindegy a tecnika. Ezerszer elmeséltem már talán azt, amikor fiatalabb koromban néha eljött velünk Taki tekerni hétvégén a Pilisbe. Valami lepukkant Puch-al, vagy egy összekukázott váltós tanyabájkkal, de néha úgy meglószolt, h csillagokat láttunk.pärt írta: ↑2025.09.15., hétf. 22:26Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban- mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el.![]()
Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Nem hasonlítanám a te titán géped a Wilierhez, viszont nekem is hasonló gondolatok jártak a fejemben a csere előtt.pärt írta: ↑2025.09.15., hétf. 22:26Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban- mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el.![]()
Nagyon tartottam tőle, hogy a Wilier kényelme után sok lesz a Canyon feszessége, tùl merev lesz, csak a sebességre, teljesítményre van kihegyezve, mindez persze a komfort rovására és egyszerűen öreg vagyok én már bohócnak alapon nem fog hozzám passzolni. Kifejezetten jól érzem magam rajta, aranyközèpútnak mondanám a feszesség és komfort között. Mondjuk túl sok összehasonlítási alapom nincs, összvissz ezen a 2 bringán ültem az utóbbi 10 évben.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
Online
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4013
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5112
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban
- mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el.
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el.
Online
A gyári pálcikakormány nem jött be. A lapát kezemnek felül jobban tetszik ez a szélesebb fogású felület és reach is jobb a széleken. A fogása pazar. Asebinek köszi a Supacaz tippet is. Tényleg super sticky! És jól telepíthető! Attyyya úúúur isteeen, mit bénáztam az intallal, de végül meglett.
Én kesztyű nélkül tolom, ma mindenemből folyt a víz felfelé, de így is jó volt a fogása.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14270
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9348
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Mindkettő.
A gyári pálcikakormány nem jött be. A lapát kezemnek felül jobban tetszik ez a szélesebb fogású felület és reach is jobb a széleken. A fogása pazar. Asebinek köszi a Supacaz tippet is. Tényleg super sticky! És jól telepíthető! Attyyya úúúur isteeen, mit bénáztam az intallal, de végül meglett.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Igen, akitől vettem bizonyos részeit az R8000-nek, Ultegra Di2-re váltott és igyekezett visszafogottan fogalmazni, nehogy ne vegyem meg a szettjét, de ő is mondta, hogy kb. ég és föld a különbség a mechanikus és a Di2 között.Vinkler írta: ↑2025.09.15., hétf. 21:11Aztán majd, ha egyszer kipróbálsz egy Di2 szettet, akkor is lesz egy rácsodálkozás. Alapból Ultegrát szerettem volna, de úgy hozta az élet, hogy 105 lett R7150. Picit fintorogtam, de több, mint 15 év kihagyás után úgy voltam vele, újrakezdéshez még sok is lesz. És így is lett. Eszement rendben van a szett és az ára kedvező. Lánc és féktárcsa cserén kívül nem érdemes és szerintem nincs is értelme upgradelni. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Szerintem most Best Buy!
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14270
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9348
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ma megvolt a testride is. Ez a fejlesztés bejött!
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14270
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9348
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Aztán majd, ha egyszer kipróbálsz egy Di2 szettet, akkor is lesz egy rácsodálkozás. Alapból Ultegrát szerettem volna, de úgy hozta az élet, hogy 105 lett R7150. Picit fintorogtam, de több, mint 15 év kihagyás után úgy voltam vele, újrakezdéshez még sok is lesz. És így is lett. Eszement rendben van a szett és az ára kedvező. Lánc és féktárcsa cserén kívül nem érdemes és szerintem nincs is értelme upgradelni. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Szerintem most Best Buy!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
-
gianni321
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2569
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 850
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Régen írtam ide bármit is, úh most megosztanám az utóbbi időszak bringás történéseit. Még 2015-ben vettem egy új Wilier GTR-t, amit kb.1,5 hónappal ezelőttig megelégedéssel használtam. Ezalatt a 10 év alatt kis túlzással mindent kicseréltem a bringán, szettet, kereket, nyeregcsövet. Először Ultegra 6850, aztán Dura-Ace 9000. Meg kell mondjam a Dura-Ace 9000 teljesen levett a lábamról, számomra - jobb híján, di2, újabb Dra-Ace stb... - mai napig etalon. A megjelenése, a kidolgozottsága, a működése, szóval minden úgy egyben, számomra zseniális volt. Szoboszlói lévén párszor tekertünk együtt Revoxszal, dumálgattunk és volt 1-2 mondata, ami "beakadt". Pl. van itt egy odafelé lejtő, visszafelé - 1,2km hosszú kb 2%-os - emelkedő, amire aszongya nekem, hogy se a Meridával, se a Pinarelloval nem igazán veszi észre, hogy felfelé teker. Furcsállottam a dolgot, de úgy voltam vele, ő tudja, ő érzi. Persze tudtam, hogy az én bringám egy alapvetően kényelemre hangolt, pocakos apukáknak kitalált komfort országúti, ami elsősorban nem a sebességről szól, de azt nehezen tudtam elképzelni, hogy hogy nem lehet észre venni egy emelkedőt...? Modjuk lehet, h a 104 kilóm sem segít ebben...
Mind1is, elkezdtem nézelődni és viszonylag hamar szembejött egy használt, Canyon app szerint 2021-es Aeroad CF SL 7. 105-ös szettel, Bontrager kerekekkel szerelve. Elég hamar ráizgultam, másnap itthon is volt a bringa. Olyan állapotban, hogy nekem nem fért volna az arcomra így átadni, de mind1, mostanra már nagyjából rendben van. Mivel eléggé olyan bringás vagyok, h minden apróságot észreveszek a bringán, ezért az R7000-es 105-ös szett és a Wilieren maradt Dura-Ace közötti különbséget - nevezzetek nyugodtan sznobnak -, nem tudtam se megemészteni, se elfogadni. Jött a gondolat, DA át a Canyonra, 105 fel a Wilierre, mindenki boldog. Sajnos a a Canyon csak direct mount-os fékeket fogad, nem akartam keverni a szetteket, így maradt a Wilieren a DA... Innen indult az óriás guglizás, vajon a 8000-es Ultegra hogy viszonyul a 9000-es DA-hoz....? Volt olyan teszt, ahol némileg leegyszerűsítve azt írták, h tulképp a 8000-es Ultegra egy 9100-as DA szettnek felel meg, csak 260 grammal nehezebb. De működés, gyorsaság tekintetében ha van is különbség, az elhanyagolható. Viszonylag rövid idő alatt össeszedtem egy R8000-es szettet, amit kb. 2 hete használok. Hogy milyen az R8000 a korábbi 9000-es DA-hoz képest? Váltás gyorsaság tekintetében hajszállal gyengébb az R8000, tulképp tényleg elhanyagolható a különbség. Ahol viszont nem, a 9000-es DA javára, az a hajtás simasága, könnyedsége. Ott nekem az R8000 nagyon nem hozza azt, amit, a 9000 adott, de nem sírok, hibahatáron belül marad a dolog, pláne, ha az árakat nézem. A másik nagy felismerésem az 50-34 vs 52-36 témában volt. A DA 50-34 volt, az R8000 52-36, mindkettő 175-ös hajtókar hossz a 188 centimhez. Mindig volt a DA simasága ellenére egy olyan érzésem, hogy egyszerűen nem találom az áttételt, hogy nem jó, nem kénylemes, nem természetes a lábamnak. Hogy, hogy nem, az 52-36-tal nincs ilyen. Sokkal kevesebbet variálok vele, sokkal kevesebbet váltok, nincs az a természetellenes hajtás-láb érzés. nem tudom ezt jobban elmondani, ha valaki érzékeny erre, biztos érti, mire gondolok. A chat gpt-vel "áttárgyalva" a dologot...
, szóval szerinte az 52-36 jobban illeszkedik a természetes pedálritmusmhoz, és a pedálfordulat + a nyomaték jobban kiegyensúlyozódik. Nekem meg fogalmam sincs, csak azt érzem, hogy nekem jobban bejön az 52-36. Most, hogy mentem már kb 400 kilit a Canyonnal, (a 105-ös szettel is mentem) egyértelműen azt érzem, minőségi csere volt. Ha nagyon összeszedtem magam és mindenben kijött a lépés, ettől azért könnyebben (97 kiló környékén) a Wilierrel max 31-es átlagot tudtam hajtani 60 kilin, úgy, hogy akkoriban heti 200-220 kilit mentem. Most heti 100, jó esetben 150-et megyek és így toltam a minap 104 kilósan egy 32,6-os átlagot. Szóval 7 kilóval dagadtabban, kevesebb kilométerrel a lábban, 4 évvel idősebben, ennyivel gyorsabb a Canyon. Nálam ez az orvosi papír ide kérem nem kell kategória. És persze láss csodát, sokkal kevésbé érzem a nagyhegyesi emelkedőt is. Eskü.
Persze amilyen hülye vagyok, elkezdtem nézegetni a Canyon oldalát, hogy hogy is kéne kikerekíteni egy új Aeroad-ot... 
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA
Re: Kerékpározás
Nem vagyok a tezsvíred... én csak a géprombolókat ismerem ilyen néven a 19. századi Angliából.trane írta: ↑2025.09.15., hétf. 18:40attól tartok, valójában fogalmad nincs, mivel kapcsolatban nyilvánítasz véleményt, tezsvírem> a Ludditákat
tudod, kik voltak? (de ez csak egy költői kérdés). most és ezek a spanyol Emberek azzal kapcsolatban voltak kénytelenek - tkp., és végső elkeseredésükben tehetetlenül - véleményt nyilvánítani, ami Gaza-ban történt és történik
![]()
. persze ha az neked rendben van, az más tészta...
![]()
Végső elkeseredés vagy sem, nem úgy kell tüntetni, hogy megpróbálnak lekapni a bringáról menet közben. Szerinted jogos fizikai erőszakot alkalmazni egy izraeli csapatban tekerő, más nemzetiségű sportoló ellen?
Erősítő: Accuphase, Denon, Audio-gd
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable
Re: Kerékpározás
Én korábban Bryton órát használtam. De megtetszett a garmin climbpro funkciója (ez mászás közben mutat hasznos dolgokat az emelkedőről,ki is rajzolva azt), ezért vettem egy garmin 530-at. Kb 3-4 éve, eddig semmi bajom nem volt vele. Még a navigációja is elég jó és elegendő tekerés közben. Pl nézem az általam preferált oldalt,de közeledik egy kereszteződés, akkor átvált a navi oldalra és ha elhaladtál,akkor visszalép a használt oldalra. Nekem az akksija is bírja , mindjuk esőt még nem kapott soha.
Kinek mire van szüksége. Az én igényeimnek ez teljesen megfelel.
Kinek mire van szüksége. Az én igényeimnek ez teljesen megfelel.
Re: Kerékpározás
attól tartok, valójában fogalmad nincs, mivel kapcsolatban nyilvánítasz véleményt, tezsvírem
tudod, kik voltak? (de ez csak egy költői kérdés
). most és ezek a spanyol Emberek azzal kapcsolatban voltak kénytelenek - tkp., és végső elkeseredésükben tehetetlenül - véleményt nyilvánítani, ami Gaza-ban történt és történik 
védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
