Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4012
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5111
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Kb. 75 km, szint 1200 körül lehet, változatos százalékokkal, a morcosabb részeken 5-6-7% körül, de Mátraházáról Kékesre 3 km végig 9-10%. De a Strava-sok mondanak majd pontos számokat. Alföld után nyilván szokatlan, de lehet szeretni. A Kékes mászást ki is hagyhatod, ha kezd lefőni a kávé: megvárod, míg a harci kakasok kinyúvasztják magukat, aztán együtt legurulunk Parádra (idáig mindenki felrugdosta magát, aki előtte lebegtette, hogy vagy feljön vagy sem :D).

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

Tisza-tavat 1x már kerültem veletek, (mikor Revi elé még a legelején belépett egy női hölgy...) viszont a Mátrában bringával még nem jártam. Mennyi szokott lenni a táv és mennyi szint szokott benne lenni? Csakhogy egyáltalán érdemes-e benne gondolkoznom. No meg persze a tempó... mielőtt még - ahogy Pärt mondja - "leszáll a köd", ha értitek... :D :smile53:
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

Avatar
trane
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2893

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

st81 írta:
2025.09.15., hétf. 20:17
... Szerinted jogos fizikai erőszakot alkalmazni egy izraeli csapatban tekerő, más nemzetiségű sportoló ellen?
leírtam leborulok.gif

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

st81 írta:
2025.09.16., kedd 10:53
Na, örülök hogy van más Wilier-es márkatárs is:-)
Az enyém is GTR team, 2017-ből. Csak a kerékszettet cseréltem 3 éve Fulrcum Racing 3-ra és kopás miatt a gumit Pirelli-re.
Gondolkodtam egy bringacserén (tárcsafék, elektromos váltó...) de az előttem írókkal egyetértve, valójában az én szintemen a meglévő bringa is "röhög" az igénybevételen. Tudatosabb étrenddel, gyakoribb és - kicsit- felkészültebb edzéssel pl. 2017 óta a legjobb időeredményeket értem el idén azon a versenyeken, amin indulni szoktam.
Már csak volt, azóta eladtam. De nagyon jó szívvel gondolok rá. : )
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14268
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9344
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Én meg nem is edzek, csak az új cuccokat próbálgatom élesben! ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4012
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5111
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2025.09.16., kedd 11:05
Nekem egyik időpont se jó, még könyvekből tanulok kerékpározni. :D
Hozd el őket, majd Parádon a No.1-ban felolvasol nekünk belőlük kaja közben. ;peace;
Esetleg alternatív időpont? Mindenképp gyere, jobb, ha a negatív példákat élőben figyelheted meg. :D

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6220
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7722
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

pärt írta:
2025.09.16., kedd 10:44
gianni321 írta:
2025.09.16., kedd 10:01
Hogy áll most ez a Mátrázós-ügy?
Mindenki bőszen edz rá.
Ati vasárnapokon ér rá, Geza123-nak okt. 5. az első alkalmas vasárnap. Többiek még nem jeleztek.
Nekem egyik időpont se jó, még könyvekből tanulok kerékpározni. :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 564
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 286

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

Na, örülök hogy van más Wilier-es márkatárs is:-)
Az enyém is GTR team, 2017-ből. Csak a kerékszettet cseréltem 3 éve Fulrcum Racing 3-ra és kopás miatt a gumit Pirelli-re.
Gondolkodtam egy bringacserén (tárcsafék, elektromos váltó...) de az előttem írókkal egyetértve, valójában az én szintemen a meglévő bringa is "röhög" az igénybevételen. Tudatosabb étrenddel, gyakoribb és - kicsit- felkészültebb edzéssel pl. 2017 óta a legjobb időeredményeket értem el idén azon a versenyeken, amin indulni szoktam.
Erősítő: Accuphase, Denon, Audio-gd
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4012
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5111
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

gianni321 írta:
2025.09.16., kedd 10:01
Hogy áll most ez a Mátrázós-ügy?
Mindenki bőszen edz rá.
Ati vasárnapokon ér rá, Geza123-nak okt. 5. az első alkalmas vasárnap. Többiek még nem jeleztek.

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

Hogy áll most ez a Mátrázós-ügy?
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

Vinkler írta:
2025.09.15., hétf. 23:06
pärt írta:
2025.09.15., hétf. 22:26
Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban :D - mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el. :D
A mi szintünkön szinte mindegy a tecnika. Ezerszer elmeséltem már talán azt, amikor fiatalabb koromban néha eljött velünk Taki tekerni hétvégén a Pilisbe. Valami lepukkant Puch-al, vagy egy összekukázott váltós tanyabájkkal, de néha úgy meglószolt, h csillagokat láttunk.

Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint. :rolleyes:
Néhány napja, tekerés végén, már bent voltam a "faluban", elkapott az eső. Fulcrum Speed 40C karbon kerék, felnifékes. Nem olcsó. Imádom. Cult kerámia csapágyas, elöl karbon agy. Gyors, nem érzékeny a szélre, nem zabálja le az energiát a lábamból, ugrik ha kell és mégis kényelmes. Na mondom, nézzük.... első fékezés, egész jó, nem lesz itt baj. Ahogy egyre vizesebb lett az út és ezzel együtt a kerék is, drasztikusan csökkent a fékhatás. Mire haza értem, a szárazon elérhető fékhatás kb.10%-a maradt. Húztam a féket, alig történt bármi. Ultegra 8110 direct mount fékek, kifejezetten a felnimhez való fèkpofák és vizesen a fékerő egy kib....ott vicc volt. Ott úgy azért eszembe jutott, ha ez hegyről lefelé történik, mi a bánatot csinálok..? A súlyom miatt az utóbbi 3-4 évben csak síkon mentem, egy 50-60 kilis tekerésben itt van összvissz vagy 160-180 méter szint, az semmi, szóval ide a tárcsa felesleges.
Amikor megjelentek az első tárcsás gépek, kifejezetten ocsmánynak láttam őket. Sőt, magamban - mivel számomra ha kerékpárról van szó, csak egyféle létezik és azt úgy hívják, hogy országúti - rendesen szentségtörésnek :D gondoltam a tárcsát. Most ott tartok, hiába nincs rá különösebben szükségem, rákívántam.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4012
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5111
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.09.15., hétf. 23:06
A mi szintünkön szinte mindegy a tecnika. Ezerszer elmeséltem már talán azt, amikor fiatalabb koromban néha eljött velünk Taki tekerni hétvégén a Pilisbe. Valami lepukkant Puch-al, vagy egy összekukázott váltós tanyabájkkal, de néha úgy meglószolt, h csillagokat láttunk.

Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint. :rolleyes:
Jah, persze annyira nem félek a komfort hiányától, gondolom, ezek a mai endurance gépek nem a korábbi rázós, kőkemény versenylovak. No meg egy kényelemre hangolt váz 23-as gumikkal biztos, hogy alul marad komfortban egy keményebb, veretősebb, de 30-32-es gumikkal párosított géppel szemben.
A rejtett kábelek tényleg pofásak, de a szervizeléssel járó faxnit nem igazán kívánnám magamnak. Megszoktam a "zokniszárítós" fékváltókarjaimat. A tárcsa tetszik, a strapagépemen nagyon szeretem, bár az országútin meg alig fékezem, esőben meg nem is használom. Szóval összességében minden újdonság érdekel meg tetszik egy kicsit, de idáig nem jött meg az ihlet, hogy lecseréljem az amúgy nagyon egyben levő matuzsálemet.

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14268
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9344
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.09.15., hétf. 22:26
Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban :D - mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el. :D
A mi szintünkön szinte mindegy a tecnika. Ezerszer elmeséltem már talán azt, amikor fiatalabb koromban néha eljött velünk Taki tekerni hétvégén a Pilisbe. Valami lepukkant Puch-al, vagy egy összekukázott váltós tanyabájkkal, de néha úgy meglószolt, h csillagokat láttunk.

Ugyan titán vázas tapasztalatom nincs, de ez a CFIII-as műanyag váz nagyon jól nyeli a rezgéseket és mellette elég merev is. Meg van ez “hydroformingolva” kérem. A design fontos merevítési szempontok szerint készült és ezt érezni is lehet. Ugyan nem aero váz, de endurance mivolta miatt baromi kényelmes, meglepően! Engem a teljesen rejtett “bowdenezés” levett a lábamról, kifejezetten tetszik a régebbi mindenhol valami kiáll, mára már skeleton oldschool design-nak számító bringákkal szemben. A tárcsa meg… szerintem érdemes kipróbálni, főleg, hogy így tudsz szép műanyag felnit illeszteni a műanyag vázhoz, mindamellett, hogy a fékkomfort, egész más szint. :rolleyes:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

pärt írta:
2025.09.15., hétf. 22:26
Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban :D - mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el. :D
Nem hasonlítanám a te titán géped a Wilierhez, viszont nekem is hasonló gondolatok jártak a fejemben a csere előtt.
Nagyon tartottam tőle, hogy a Wilier kényelme után sok lesz a Canyon feszessége, tùl merev lesz, csak a sebességre, teljesítményre van kihegyezve, mindez persze a komfort rovására és egyszerűen öreg vagyok én már bohócnak alapon nem fog hozzám passzolni. Kifejezetten jól érzem magam rajta, aranyközèpútnak mondanám a feszesség és komfort között. Mondjuk túl sok összehasonlítási alapom nincs, összvissz ezen a 2 bringán ültem az utóbbi 10 évben.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4012
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5111
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Mostanában elég sokat nézegetem az aprót -amolyan Rotox üzemmódban :D - mert piszkál a kíváncsiság, hogy tárcsa, szélesebb gumi, aero váz...miegymás. De amikor hazajövök egy tekerésből, és belegondolok, hogy van-e valami hiányérzetem, akkor mindig csak az ugrik be, hogy ma jobban esett, jól gurult a gép, jobb formában vagyok, végig élveztem, máskor meg - ha éppen kicsit csirkébb voltam - akkor meg kevésbé. Az viszont soha, hogy a technika hátráltatott volna bármiben, úgyhogy idáig még nem ugrottam bele valami kétes végkimenetelű vásárlásba .
Ráadásul mint kényelemorientált hobbista erősen tartok attól, hogy a mostani vázam komfortját nem hozná maradéktalanul egy másik gép. Azért ha az élet felém dob egy tárcsás titángépet, lehet, hogy nem hajolok el. :D

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14268
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9344
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.09.15., hétf. 21:48
Vinkler írta:
2025.09.15., hétf. 21:13
Ma megvolt a testride is. Ez a fejlesztés bejött! :smile52:

.
IMG_8495.jpeg
Geo vagy kényelem miatt váltottál erre?
Mindkettő.
A gyári pálcikakormány nem jött be. A lapát kezemnek felül jobban tetszik ez a szélesebb fogású felület és reach is jobb a széleken. A fogása pazar. Asebinek köszi a Supacaz tippet is. Tényleg super sticky! És jól telepíthető! Attyyya úúúur isteeen, mit bénáztam az intallal, de végül meglett. ;peace; Én kesztyű nélkül tolom, ma mindenemből folyt a víz felfelé, de így is jó volt a fogása.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4012
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5111
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.09.15., hétf. 21:13
Ma megvolt a testride is. Ez a fejlesztés bejött! :smile52:

.
IMG_8495.jpeg
Geo vagy kényelem miatt váltottál erre?

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

Vinkler írta:
2025.09.15., hétf. 21:11
Aztán majd, ha egyszer kipróbálsz egy Di2 szettet, akkor is lesz egy rácsodálkozás. Alapból Ultegrát szerettem volna, de úgy hozta az élet, hogy 105 lett R7150. Picit fintorogtam, de több, mint 15 év kihagyás után úgy voltam vele, újrakezdéshez még sok is lesz. És így is lett. Eszement rendben van a szett és az ára kedvező. Lánc és féktárcsa cserén kívül nem érdemes és szerintem nincs is értelme upgradelni. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Szerintem most Best Buy!
Igen, akitől vettem bizonyos részeit az R8000-nek, Ultegra Di2-re váltott és igyekezett visszafogottan fogalmazni, nehogy ne vegyem meg a szettjét, de ő is mondta, hogy kb. ég és föld a különbség a mechanikus és a Di2 között.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14268
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9344
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Ma megvolt a testride is. Ez a fejlesztés bejött! :smile52:

.
IMG_8495.jpeg
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14268
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9344
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aztán majd, ha egyszer kipróbálsz egy Di2 szettet, akkor is lesz egy rácsodálkozás. Alapból Ultegrát szerettem volna, de úgy hozta az élet, hogy 105 lett R7150. Picit fintorogtam, de több, mint 15 év kihagyás után úgy voltam vele, újrakezdéshez még sok is lesz. És így is lett. Eszement rendben van a szett és az ára kedvező. Lánc és féktárcsa cserén kívül nem érdemes és szerintem nincs is értelme upgradelni. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Szerintem most Best Buy!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

gianni321
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2569
Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
Értékelés: 850
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: gianni321 »

Régen írtam ide bármit is, úh most megosztanám az utóbbi időszak bringás történéseit. Még 2015-ben vettem egy új Wilier GTR-t, amit kb.1,5 hónappal ezelőttig megelégedéssel használtam. Ezalatt a 10 év alatt kis túlzással mindent kicseréltem a bringán, szettet, kereket, nyeregcsövet. Először Ultegra 6850, aztán Dura-Ace 9000. Meg kell mondjam a Dura-Ace 9000 teljesen levett a lábamról, számomra - jobb híján, di2, újabb Dra-Ace stb... - mai napig etalon. A megjelenése, a kidolgozottsága, a működése, szóval minden úgy egyben, számomra zseniális volt. Szoboszlói lévén párszor tekertünk együtt Revoxszal, dumálgattunk és volt 1-2 mondata, ami "beakadt". Pl. van itt egy odafelé lejtő, visszafelé - 1,2km hosszú kb 2%-os - emelkedő, amire aszongya nekem, hogy se a Meridával, se a Pinarelloval nem igazán veszi észre, hogy felfelé teker. Furcsállottam a dolgot, de úgy voltam vele, ő tudja, ő érzi. Persze tudtam, hogy az én bringám egy alapvetően kényelemre hangolt, pocakos apukáknak kitalált komfort országúti, ami elsősorban nem a sebességről szól, de azt nehezen tudtam elképzelni, hogy hogy nem lehet észre venni egy emelkedőt...? Modjuk lehet, h a 104 kilóm sem segít ebben... :D Mind1is, elkezdtem nézelődni és viszonylag hamar szembejött egy használt, Canyon app szerint 2021-es Aeroad CF SL 7. 105-ös szettel, Bontrager kerekekkel szerelve. Elég hamar ráizgultam, másnap itthon is volt a bringa. Olyan állapotban, hogy nekem nem fért volna az arcomra így átadni, de mind1, mostanra már nagyjából rendben van. Mivel eléggé olyan bringás vagyok, h minden apróságot észreveszek a bringán, ezért az R7000-es 105-ös szett és a Wilieren maradt Dura-Ace közötti különbséget - nevezzetek nyugodtan sznobnak -, nem tudtam se megemészteni, se elfogadni. Jött a gondolat, DA át a Canyonra, 105 fel a Wilierre, mindenki boldog. Sajnos a a Canyon csak direct mount-os fékeket fogad, nem akartam keverni a szetteket, így maradt a Wilieren a DA... Innen indult az óriás guglizás, vajon a 8000-es Ultegra hogy viszonyul a 9000-es DA-hoz....? Volt olyan teszt, ahol némileg leegyszerűsítve azt írták, h tulképp a 8000-es Ultegra egy 9100-as DA szettnek felel meg, csak 260 grammal nehezebb. De működés, gyorsaság tekintetében ha van is különbség, az elhanyagolható. Viszonylag rövid idő alatt össeszedtem egy R8000-es szettet, amit kb. 2 hete használok. Hogy milyen az R8000 a korábbi 9000-es DA-hoz képest? Váltás gyorsaság tekintetében hajszállal gyengébb az R8000, tulképp tényleg elhanyagolható a különbség. Ahol viszont nem, a 9000-es DA javára, az a hajtás simasága, könnyedsége. Ott nekem az R8000 nagyon nem hozza azt, amit, a 9000 adott, de nem sírok, hibahatáron belül marad a dolog, pláne, ha az árakat nézem. A másik nagy felismerésem az 50-34 vs 52-36 témában volt. A DA 50-34 volt, az R8000 52-36, mindkettő 175-ös hajtókar hossz a 188 centimhez. Mindig volt a DA simasága ellenére egy olyan érzésem, hogy egyszerűen nem találom az áttételt, hogy nem jó, nem kénylemes, nem természetes a lábamnak. Hogy, hogy nem, az 52-36-tal nincs ilyen. Sokkal kevesebbet variálok vele, sokkal kevesebbet váltok, nincs az a természetellenes hajtás-láb érzés. nem tudom ezt jobban elmondani, ha valaki érzékeny erre, biztos érti, mire gondolok. A chat gpt-vel "áttárgyalva" a dologot... :D, szóval szerinte az 52-36 jobban illeszkedik a természetes pedálritmusmhoz, és a pedálfordulat + a nyomaték jobban kiegyensúlyozódik. Nekem meg fogalmam sincs, csak azt érzem, hogy nekem jobban bejön az 52-36. Most, hogy mentem már kb 400 kilit a Canyonnal, (a 105-ös szettel is mentem) egyértelműen azt érzem, minőségi csere volt. Ha nagyon összeszedtem magam és mindenben kijött a lépés, ettől azért könnyebben (97 kiló környékén) a Wilierrel max 31-es átlagot tudtam hajtani 60 kilin, úgy, hogy akkoriban heti 200-220 kilit mentem. Most heti 100, jó esetben 150-et megyek és így toltam a minap 104 kilósan egy 32,6-os átlagot. Szóval 7 kilóval dagadtabban, kevesebb kilométerrel a lábban, 4 évvel idősebben, ennyivel gyorsabb a Canyon. Nálam ez az orvosi papír ide kérem nem kell kategória. És persze láss csodát, sokkal kevésbé érzem a nagyhegyesi emelkedőt is. Eskü. :smile53: Persze amilyen hülye vagyok, elkezdtem nézegetni a Canyon oldalát, hogy hogy is kéne kikerekíteni egy új Aeroad-ot... :D
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> Audio Research LS28 --> Balanced Audio Technology VK600SE --> Sonus Faber Stradivari Kábelezés: MDA

Avatar
st81
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 564
Csatlakozott: 2007.01.30., kedd 14:07
Értékelés: 286

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: st81 »

trane írta:
2025.09.15., hétf. 18:40
st81 írta:
2025.09.15., hétf. 15:25
A tüntetőket, akik elállták az utat, addig vertem volna az acélvázas szovjet kempingbringával amíg mozognak...
Az ilyeneknek semmi keresnivalójuk egy kerékpárverseny környékén...
attól tartok, valójában fogalmad nincs, mivel kapcsolatban nyilvánítasz véleményt, tezsvírem :yingyang: > a Ludditákat
tudod, kik voltak? (de ez csak egy költői kérdés :noproblemo: ). most és ezek a spanyol Emberek azzal kapcsolatban voltak kénytelenek - tkp., és végső elkeseredésükben tehetetlenül - véleményt nyilvánítani, ami Gaza-ban történt és történik :smile33: :smile30: . persze ha az neked rendben van, az más tészta... uvegajto.gif
Nem vagyok a tezsvíred... én csak a géprombolókat ismerem ilyen néven a 19. századi Angliából.
Végső elkeseredés vagy sem, nem úgy kell tüntetni, hogy megpróbálnak lekapni a bringáról menet közben. Szerinted jogos fizikai erőszakot alkalmazni egy izraeli csapatban tekerő, más nemzetiségű sportoló ellen?
Erősítő: Accuphase, Denon, Audio-gd
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5776
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3586

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Én korábban Bryton órát használtam. De megtetszett a garmin climbpro funkciója (ez mászás közben mutat hasznos dolgokat az emelkedőről,ki is rajzolva azt), ezért vettem egy garmin 530-at. Kb 3-4 éve, eddig semmi bajom nem volt vele. Még a navigációja is elég jó és elegendő tekerés közben. Pl nézem az általam preferált oldalt,de közeledik egy kereszteződés, akkor átvált a navi oldalra és ha elhaladtál,akkor visszalép a használt oldalra. Nekem az akksija is bírja , mindjuk esőt még nem kapott soha.
Kinek mire van szüksége. Az én igényeimnek ez teljesen megfelel.

Avatar
trane
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2893

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

st81 írta:
2025.09.15., hétf. 15:25
A tüntetőket, akik elállták az utat, addig vertem volna az acélvázas szovjet kempingbringával amíg mozognak...
Az ilyeneknek semmi keresnivalójuk egy kerékpárverseny környékén...
attól tartok, valójában fogalmad nincs, mivel kapcsolatban nyilvánítasz véleményt, tezsvírem :yingyang: > a Ludditákat
tudod, kik voltak? (de ez csak egy költői kérdés :noproblemo: ). most és ezek a spanyol Emberek azzal kapcsolatban voltak kénytelenek - tkp., és végső elkeseredésükben tehetetlenül - véleményt nyilvánítani, ami Gaza-ban történt és történik :smile33: :smile30: . persze ha az neked rendben van, az más tészta... uvegajto.gif

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2125
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1333
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

gianni321 írta:
2025.09.15., hétf. 15:28
... nem találtam computer témában túl sok bejegyzést, így feltenném a nagy kérdést, ki milyet használ és miért? ...
Bryton Rider 15 Neo. Nektek szvsz. nem lenne jó, viszont engem nem érdekelnek sem a wattok, sem a pedálfordulat, sem a pulzus, stb. (bár ehhez is lehet venni mellpántot, érzékelőket, stb.). Amire nekem kell: útvonal és szint rögzítés, Strava szinkronizálás (nem real time!), ehhez kiváló, egyszerű, mint a faék (vagy mint én... :D), könnyen kezelhető, stabil app, Bluetooth kapcsolat, és nincs 20 E Ft.

Túrázáshoz, navigációhoz kacérkodom a Garmin Edge Explore 2-vel, de egyelőre még nem vettem meg (és - ha őszinte akarok lenni magamhoz - igazából nem is hiányzik; az amúgy is mindig nálam lévő mobiltelefon nagyrészt helyettesítheti).

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”