Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2859
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2803
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
A világos bőrbelső nagyon elegáns de nagyon kényes. Saját részre biztosan nem venném (egyszerűen képtelen lennék vigyázni rá
), meg csak addig szép amíg patika állapotú, ha sérül öregszik akkor nagyon rosszul tud kinézni és még egy egyébként jó műszaki állapotú autó értékét is nagyon le tudja húzni. Plusz van benne rizikó mert ha maga az anyag minősége hitvány, akkor akár tőlünk függetlenül is pusztulat lesz, hiába ápoljuk vigyázunk rá. Persze ilyen páréves használatra mint Aszpirinnek cégautóként nyugodtan bármilyet. Ennyi ideig kb akármelyik kihúzza gond nélkül. Én mondjuk a bőrt személy szerint csak felsőbb kategóriákban tudom elképzelni, a szigorúan öltönyös felhasználóknak. A fünökömnek pl. BMW 5-ös kombija van barna bőr belsővel, na ez pont neki való. Öcsém most egy Volvo XC60 hibridet hajt, fehér belül fekete bőr belsővel, szerintem az a bőr (vagy annak mondott tök mindegy) kifejezetten szarul néz ki,nagyon nem tetszik.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ja, hát szerintem szmájli nélkül is érzékelted az öniróniát és viccet... Persze, a Mercik jól néznek ki, már nem nagypapásak, sőt, a kecskemétiek még fiatalosak is
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
Nem tudom, hogy mennyire követted, az autók, amiket én veszek, altalam konfigurált céges autók, mindig négy évig az enyémek kizárólagos használatra. A futamidő végén a lízingcég közvetlenül nekem ajánlja fel az autót megvételre, ezért mindig úgy kezelem őket, mintha a végén meg akarnám vásárolni... de eddig még mindig megváltam tőlük, mert minek vegyem meg, ha rendelhetek egy újat helyette, és nincs szükségem egynél több autóra (hozzátenném, hogy a tapasztalatom alapján a nyílt operatív lízingvégi árajánlat nem annyira vonzó, és köze nincs a szerződésben rögzített maradványértékhez).
Szóval eddig ez a felállás. Én - ha lehetett - bőr-szövet kombináció kárpitot választottam, ez valamiért "kiment a divatból" pár éve, pedig szerintem a legpraktikusabb (és nagyon szép), szerintem.
A legjobb barátomnak most egy 2015-ös 525d-je van, kb full extra, minden amit el tudsz képzelni, még az elektromosan leereszkedő ablaksötétítők is minden hátső ablakon és a hátsó szélvédőn), és természetesen bőr belső, sötétbarna színben. Az autót használja, de olyan patika, mintha új lenne (bőven 200ezer fölött van a futásteljesítménye). Hozzátenném, hogy ilyen autót - viszonylag olcsón hozzá lehet már jutni ilyen korral és futásteljesítménnyel - azért csak olyan vegyen, akinek van pénze a fenntartására, mert meg kell kapjon mindent ahhoz, hogy patika maradjon, és a "minden", az éves szinten - természetesen az üzemanyagot nem számolva - minimum 6 számjegyű, de akár millliós tétel is. Ha ezt nem kapja meg - ami a hazao hasonló járgányokra inkább jellemző - akkor viszonylag gyorsan egy fostalicskává változik, mint külsőségekben, mind belsőségekben.
Szóval nem azt mondom, hogy nem lesznek kopott szarok a bőrbelsők (az unokahúgméknak van egy 15 éves C5-öösük világos bőrkárpittal, na az tényleg okádék), hanem hogy ez a tulaj hozzáállásától is NAGYON függ.
Ami engem illet, világosbelső-fétisem van, de nálam viszonylag (vagy inkább nagyon) ritkán ül kisgyerek az autóban, és eddig a bőrösek valahogy szerencsésen megúszták, épp a jelenlegi (szerecsére szövetbelsős) skodám kapott csúnya foltokat, de azokat szerintem a kárpitosok megoldják, szövetkárpitról van szó.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A farmer dolog egxértelmű, ezt én is tapasztaltam, a lényg: sötét farmert lehetőleg ne, de ha mégis,, akkor előtte többször átmosni.Shimano írta: ↑2024.10.26., szomb. 09:15Srácok!,én nem tudom mit neveznek a gyártók valódi bőrnek,mi a bőr alapú,és mi a bőrnek látszó,de mivel napi szinten találkozok ilyenekkel,kezelem is őket,azt kell mondjam hogy olyan bőr belső,ami nem csak nyomokban tartalmaz bőrt,hát olyan csak elvétve,és csak a nagyon felső kategóriákban van.
A bőrnek kinéző belső ugyan jól néz ki,de nézz meg egy ilyen autót pár év használat után,kopik,szakad,takaríthatatlan,stb,szóval ezért még pénzt is adni,hát nem is tudom.És ilyen " bőr" van az 50-60 millás verdákban is,tehát még csak nem is a legalja kategóriákban.
Vicces is mikor közöljük a tulajokkal hogy a jó drágán vásárolt verdájukban a bőr valójában nem is bőr,mert egyszerűen nem hiszik el,és kérik a bőrápolást is,ami egy valódi bőrhöz készült készítménnyel csak egy maszatolás lesz,mert a valódi bőr beissza a bőrápolót,és gyönyörűen homogén is lesz,ezek a bőrnek kinézők meg nem.
Világos,bőrnek kinéző belsőt is csak az vegyen,aki nem hord pl farmert,nincs tintával,meg egyebekkel játszó gyereke a hátsó ülésen,mert ezek szinte egy takaríthatatlan és kopott okádékok lesznek pár év használat után.
Nem tudom, hogy mennyire követted, az autók, amiket én veszek, altalam konfigurált céges autók, mindig négy évig az enyémek kizárólagos használatra. A futamidő végén a lízingcég közvetlenül nekem ajánlja fel az autót megvételre, ezért mindig úgy kezelem őket, mintha a végén meg akarnám vásárolni... de eddig még mindig megváltam tőlük, mert minek vegyem meg, ha rendelhetek egy újat helyette, és nincs szükségem egynél több autóra (hozzátenném, hogy a tapasztalatom alapján a nyílt operatív lízingvégi árajánlat nem annyira vonzó, és köze nincs a szerződésben rögzített maradványértékhez).
Szóval eddig ez a felállás. Én - ha lehetett - bőr-szövet kombináció kárpitot választottam, ez valamiért "kiment a divatból" pár éve, pedig szerintem a legpraktikusabb (és nagyon szép), szerintem.
A legjobb barátomnak most egy 2015-ös 525d-je van, kb full extra, minden amit el tudsz képzelni, még az elektromosan leereszkedő ablaksötétítők is minden hátső ablakon és a hátsó szélvédőn), és természetesen bőr belső, sötétbarna színben. Az autót használja, de olyan patika, mintha új lenne (bőven 200ezer fölött van a futásteljesítménye). Hozzátenném, hogy ilyen autót - viszonylag olcsón hozzá lehet már jutni ilyen korral és futásteljesítménnyel - azért csak olyan vegyen, akinek van pénze a fenntartására, mert meg kell kapjon mindent ahhoz, hogy patika maradjon, és a "minden", az éves szinten - természetesen az üzemanyagot nem számolva - minimum 6 számjegyű, de akár millliós tétel is. Ha ezt nem kapja meg - ami a hazao hasonló járgányokra inkább jellemző - akkor viszonylag gyorsan egy fostalicskává változik, mint külsőségekben, mind belsőségekben.
Szóval nem azt mondom, hogy nem lesznek kopott szarok a bőrbelsők (az unokahúgméknak van egy 15 éves C5-öösük világos bőrkárpittal, na az tényleg okádék), hanem hogy ez a tulaj hozzáállásától is NAGYON függ.
Ami engem illet, világosbelső-fétisem van, de nálam viszonylag (vagy inkább nagyon) ritkán ül kisgyerek az autóban, és eddig a bőrösek valahogy szerencsésen megúszták, épp a jelenlegi (szerecsére szövetbelsős) skodám kapott csúnya foltokat, de azokat szerintem a kárpitosok megoldják, szövetkárpitról van szó.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Srácok!,én nem tudom mit neveznek a gyártók valódi bőrnek,mi a bőr alapú,és mi a bőrnek látszó,de mivel napi szinten találkozok ilyenekkel,kezelem is őket,azt kell mondjam hogy olyan bőr belső,ami nem csak nyomokban tartalmaz bőrt,hát olyan csak elvétve,és csak a nagyon felső kategóriákban van.
A bőrnek kinéző belső ugyan jól néz ki,de nézz meg egy ilyen autót pár év használat után,kopik,szakad,takaríthatatlan,stb,szóval ezért még pénzt is adni,hát nem is tudom.
És ilyen " bőr" van az 50-60 millás verdákban is,tehát még csak nem is a legalja kategóriákban.
Vicces is mikor közöljük a tulajokkal hogy a jó drágán vásárolt verdájukban a bőr valójában nem is bőr,mert egyszerűen nem hiszik el,
és kérik a bőrápolást is,ami egy valódi bőrhöz készült készítménnyel csak egy maszatolás lesz,mert a valódi bőr beissza a bőrápolót,és gyönyörűen homogén is lesz,ezek a bőrnek kinézők meg nem.
Világos,bőrnek kinéző belsőt is csak az vegyen,aki nem hord pl farmert,nincs tintával,meg egyebekkel játszó gyereke a hátsó ülésen,mert ezek szinte egy takaríthatatlan és kopott okádékok lesznek pár év használat után.
A bőrnek kinéző belső ugyan jól néz ki,de nézz meg egy ilyen autót pár év használat után,kopik,szakad,takaríthatatlan,stb,szóval ezért még pénzt is adni,hát nem is tudom.
Vicces is mikor közöljük a tulajokkal hogy a jó drágán vásárolt verdájukban a bőr valójában nem is bőr,mert egyszerűen nem hiszik el,
Világos,bőrnek kinéző belsőt is csak az vegyen,aki nem hord pl farmert,nincs tintával,meg egyebekkel játszó gyereke a hátsó ülésen,mert ezek szinte egy takaríthatatlan és kopott okádékok lesznek pár év használat után.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14461
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9586
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez a klisét nyugodtan elengedhetjük, ha végignézzük a Mercedes mostani kínálatát.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A füstölt (házi)sonkát sem nevezed főzés után "sonka alapú anyag"-nak, vagy igen?
Az általam betett kép a konfigurátorból van, és dakota bőrkárpit opciót tartalmzza (nem lehetne másként, mert csak bőrben van ez a szín, a műbőrök között csak fekete, barna és mélyvörös van. Utóbbi egyébként elgondolkodtam, egész jól néz ki a konfigurátorban.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Idézet az általad linkelt cikkből a Dakota/Vernasca címszó alől:ELEX írta: ↑2024.10.25., pén. 23:30A 3-ashoz csak bőr alapú szemcsés préselt és dombornyomott, felületkezelt bőr rendelhető.
https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know ... r-options/
A felsőbb kategóriákban is egyetlen valódi bőr a Merino.
Az összes egyéb bőrnek látszó mesterségesen előállított anyag.
A 3-ashoz a Vernasca +550.000.- A Dakotától csupán a dombornyomott felületének a mintázatában tér el. A Dakota durvább mintázatú, mint a Vernasca.
Az 5-ösben a Merino a bőr, ami nem mesterségesen előállított bőrnek látszó valami. +1.129.000.- Ft
Az idézet magyar fordítása:This is the most common BMW leather at the moment. They’re both quite similar, as they’re both real leathers with artificial dyes and finishes, while also having a “grain” embossed into the surface to make it look like natural grain. To be honest, this is a fine option.
Magyarán: ez valódi hasított marhabőr, amit ugye vékonyítani és puhítani kell (nem nadrágszíj készül belőle ezesetben), és amibe a végső felületi mintát belenyomják, hogy jobban nézzen ki. De valódi bárnek valódi bőr. Az, hogy kezelve és festve van, szerintem nem teszi műbőrré, mint ahogy az sem, hogy belepréselnek egy mintát. Szerintem nincs értelme misztifikálni és "mesterségesen előállított bőrnek látszó valami"-nak vagy "bőr alapú anyag"-nsk nevezni, azért a marhabőrből van éppen elég, sok hamburgert zabál a föld, ne legyünk prűdek. A bőrt pedig évsázadok óta kezelik a cserzőműhelyekben, többféleképpen is, amiben a hasítás is benne van a keményebb bőrfajtáknál, hagyományos bőrfeldolgozóknál is. A bőr az természeteen bőr alapúEz jelenleg a leggyakoribb BMW bőrkárpit. Ezek nagyon hasonlóak, mivel minkettő valódi bőr mesterséges festéssel és felületkezeléssel, valamint a felületükre nyomott "szemcsézettel," hogy természetes szemcsézettségűnek nézzen ki. Őszintén szólva, ez egy jó opció.
Az általam betett kép a konfigurátorból van, és dakota bőrkárpit opciót tartalmzza (nem lehetne másként, mert csak bőrben van ez a szín, a műbőrök között csak fekete, barna és mélyvörös van. Utóbbi egyébként elgondolkodtam, egész jól néz ki a konfigurátorban.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 873
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
A 3-ashoz csak bőr alapú szemcsés préselt és dombornyomott, felületkezelt bőr rendelhető.
https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know ... r-options/
A felsőbb kategóriákban is egyetlen valódi bőr a Merino.
Az összes egyéb bőrnek látszó mesterségesen előállított anyag.
A 3-ashoz a Vernasca +550.000.- A Dakotától csupán a dombornyomott felületének a mintázatában tér el. A Dakota durvább mintázatú, mint a Vernasca.
Az 5-ösben a Merino a bőr, ami nem mesterségesen előállított bőrnek látszó valami. +1.129.000.- Ft
Amúgy meg akar f ..m vitatkozni bárkivel is. Van itt arra bőven elég jelentkező.
Csevegni sincs kedvem a semmiről, másokat nem érdeklő dolgokról meg pláne nem.
Ha véleményem van valamiről azt berakom a like kommentbe.
Ha nem tetszik, szüntessétek meg ezt a funkciót.
Ha meg nem, akkor engedtessék meg, hogy használjam.
Nem pályázom a 5000+-os szófosók (bocsánat: grafománok) körébe tartozni, akiknek mindegy, hogy mit, csak írnak, írnak, hogy szerepeljenek. Hogy majd az ide betérő lássa, hogy mekkora király is ő, hiszen több ezer posztja van már - de minek.
Online
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
ELEX, elég idegesítő a szokásod, hogy lájkban vitatkozol, mert nem tudok rá válaszolni.
A BMW-nél igen, van még bőr belső. Mint ahogy van műbőr is. Választható szövet, műbőr vagy valódi bőr.
A maiakat nem láttam, de a 2017-es F31 LCI-mben még bőr-szövet kombináció volt, ami a kedvencem volt, kár hogy szinte sehol nem lehet mar újan ilyent rendelni, a BMW-kben sem: az ötvözte a bőr és a szövet előnyeit, ott volt szövet, ahol kellett ( a seggem alatt és a hátam mögött), és ott volt bőr, ahol a leginkább ki volt téve kopásnak vagy gyűrődésnek (az ülésekülőfelület- szélei és oldalai, a fejtámlák, a könyöklő, a kormány, a kézifékkar szoknyája, stb. Na abban igenis bőr volt minden, amit annak mondtak, úgy viselkedett, olyan volt az illata, és pontosan úgy is kopott.
A Mercinél most láttam, hogy van olyan opció, hogy bőr kormánybevonat helyett műbőrt választani (“Bőrmentes belső” vagy valami hasonló a fantázianeve).
Szóval ebben a kategóriában van még bőr és igen, jó minőségű műbőr is, amit ránézésre nehezen különböztetsz meg a bőrtől, de műbörnek nevezik a konfigurációban, nem bőrnek (régebb a BMW-nél volt egy fantázianeve a műbőrnek, ami most nem jut eszembe, de most, ha megnézed a konfiguratort, egyszerűen a nevén nevezik).
A BMW-nél igen, van még bőr belső. Mint ahogy van műbőr is. Választható szövet, műbőr vagy valódi bőr.
A maiakat nem láttam, de a 2017-es F31 LCI-mben még bőr-szövet kombináció volt, ami a kedvencem volt, kár hogy szinte sehol nem lehet mar újan ilyent rendelni, a BMW-kben sem: az ötvözte a bőr és a szövet előnyeit, ott volt szövet, ahol kellett ( a seggem alatt és a hátam mögött), és ott volt bőr, ahol a leginkább ki volt téve kopásnak vagy gyűrődésnek (az ülésekülőfelület- szélei és oldalai, a fejtámlák, a könyöklő, a kormány, a kézifékkar szoknyája, stb. Na abban igenis bőr volt minden, amit annak mondtak, úgy viselkedett, olyan volt az illata, és pontosan úgy is kopott.
A Mercinél most láttam, hogy van olyan opció, hogy bőr kormánybevonat helyett műbőrt választani (“Bőrmentes belső” vagy valami hasonló a fantázianeve).
Szóval ebben a kategóriában van még bőr és igen, jó minőségű műbőr is, amit ránézésre nehezen különböztetsz meg a bőrtől, de műbörnek nevezik a konfigurációban, nem bőrnek (régebb a BMW-nél volt egy fantázianeve a műbőrnek, ami most nem jut eszembe, de most, ha megnézed a konfiguratort, egyszerűen a nevén nevezik).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- komarfamily
- V.I.P.

- Hozzászólások: 2260
- Csatlakozott: 2015.04.27., hétf. 16:30
- Értékelés: 1095
- Tartózkodási hely: Dusseldorf
Re: Autós topik autósoknak
C Merci nekem is tetszett es en a nagyobb testveret vezettem az uj E osztalyt, az valami varazslat.
Az uj Mercik szebbek belulrol mint a BMWk szamomra de egyikkel sem losz melle az biztos.
Az uj Mercik szebbek belulrol mint a BMWk szamomra de egyikkel sem losz melle az biztos.
Online
Egy tesztvezetés időrabló dolog, előtte mindenképp érdemes leszűkíteni a lehetőségekre.
Egyébkent, ha nincs pont olyan konfig (ami nincs, ez tuti, mert elég egyedi a világosbelső-mániám), akkor a tesztvezetés lényegében arról szól, hogy hogy megy a járgány, és mindkét modell közvetlen elődjét vezettem már, sőt, lényegében ezekkel a motorokkal is, (kivéve ezt a másfelest a Mercinél, de azt inkább kihagynám) - szóval nagy meglepetésre nem számítok. A BMW az előzőhöz képest egy kiadósabb ráncfelvarrásnál nem több amúgy (a 3-as és az 5-ös az aranytojást tojó tyúk náluk, de főleg a hármas széria, nem véletlen, hogy a jól bevált recepteken csak finomítgatnak, de nem cserélik le, miközben a többi mind “egyedi” förmedvény lett), és a jelenlegi hármas előzménymodelljéből volt nekem épp egy 4 évig. A Merci már sokkal komolyabb változáson ment át… szóval inkább arra fogok tesztvezetést kérni, mert BMW-ben tudom, mire számítsak.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Dehogynincs, szerinted ezután mi jön? Pontosabban a céges illetékessel aló megbeszélés után…zoli73 írta: ↑2024.10.25., pén. 19:15Arra nincs lehetőséged, hogy megnézd őket élőben? Netán próbaút?
Nyilván arra kicsi az esély, hogy olyat mutatnak neked, mint amit összeválogattál, de élőben sok mindenre választ kaphatsz. Tudod, ez olyan mint a hifi, egy dolog kinézni a terméket a katalógusból, és más élőben látni, kipróbálni egy kereskedőnél. Elvégre nem fillérekről van szó, és évekig kell szolgáljon, ezért nem árt minden lehetőséget kihasználni, körüljárni a kérdést, mielőtt döntesz.
Ui.: Tudom irigyelni a problémádat.![]()
![]()
Egy tesztvezetés időrabló dolog, előtte mindenképp érdemes leszűkíteni a lehetőségekre.
Egyébkent, ha nincs pont olyan konfig (ami nincs, ez tuti, mert elég egyedi a világosbelső-mániám), akkor a tesztvezetés lényegében arról szól, hogy hogy megy a járgány, és mindkét modell közvetlen elődjét vezettem már, sőt, lényegében ezekkel a motorokkal is, (kivéve ezt a másfelest a Mercinél, de azt inkább kihagynám) - szóval nagy meglepetésre nem számítok. A BMW az előzőhöz képest egy kiadósabb ráncfelvarrásnál nem több amúgy (a 3-as és az 5-ös az aranytojást tojó tyúk náluk, de főleg a hármas széria, nem véletlen, hogy a jól bevált recepteken csak finomítgatnak, de nem cserélik le, miközben a többi mind “egyedi” förmedvény lett), és a jelenlegi hármas előzménymodelljéből volt nekem épp egy 4 évig. A Merci már sokkal komolyabb változáson ment át… szóval inkább arra fogok tesztvezetést kérni, mert BMW-ben tudom, mire számítsak.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
Nyilván arra kicsi az esély, hogy olyat mutatnak neked, mint amit összeválogattál, de élőben sok mindenre választ kaphatsz. Tudod, ez olyan mint a hifi, egy dolog kinézni a terméket a katalógusból, és más élőben látni, kipróbálni egy kereskedőnél. Elvégre nem fillérekről van szó, és évekig kell szolgáljon, ezért nem árt minden lehetőséget kihasználni, körüljárni a kérdést, mielőtt döntesz.
Ui.: Tudom irigyelni a problémádat.
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4729
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3289
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Arra nincs lehetőséged, hogy megnézd őket élőben? Netán próbaút?
Nyilván arra kicsi az esély, hogy olyat mutatnak neked, mint amit összeválogattál, de élőben sok mindenre választ kaphatsz. Tudod, ez olyan mint a hifi, egy dolog kinézni a terméket a katalógusból, és más élőben látni, kipróbálni egy kereskedőnél. Elvégre nem fillérekről van szó, és évekig kell szolgáljon, ezért nem árt minden lehetőséget kihasználni, körüljárni a kérdést, mielőtt döntesz.
Ui.: Tudom irigyelni a problémádat.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Hajlok rá.
Lássuk mit hoz a hétfői megbeszélésem a cégauto-ügyintézőkkel. Elég ügyesen tud alkudozni:)
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Já, végülis nagypapa lehetnék, miért ne?
Hajlok rá.
Lássuk mit hoz a hétfői megbeszélésem a cégauto-ügyintézőkkel. Elég ügyesen tud alkudozni:)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14461
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9586
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem legyen, mert az az 1.5-ös francia motor nem túl jó.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nem rossz, és árban még lehet, hogy belefér a kibővített keretbe. Megpróbálom. Most benzinesben gondolkodtam, de a másfél litertől kicsit tartok… Akkor legyen C220d.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14461
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9586
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Jól néz ki, jól néz , csak sz@r.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Soha nem jutott eszembe titeket hibáztatni. Az Octavia amúgy nagyszerű (és szerintem jól kinéző) autó lenne, ha nem vérezne ezer sebből. De komolyan. Nekem is a lávakék Octavia tetszett, mint Neked.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- ZolaBA
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1916
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1754
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Autós topik autósoknak
Egyszer "mondtuk", hogy jól néz ki az Octavia. Többet ilyet sose
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14461
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9586
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Autós topik autósoknak
...gondolkodás nélkül választanám a Mercit...én...
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Online
Rá is néztem. Konfiguráltam is. C200 T-modell (kombi). Árban picit drágább, mint a 320i, 20 lóerővel több (de másfél literes motor???) A világos belső nálam követelmény, 320i bőrbelsős, C200 műbőr, de a kondigurátor alapján nagyon megkapó a belseje (bár a nagy kijelző nem annyira jön be, a C-mercik kormányváltós megoldását viszont kedvelem, volt mar szerencsém hozzá… nem rossz, ezt meg kell adni. Hmm… ez most elgondolkoztatott… amúgy is két konfigot kell leadnom, lássuk mi lesz belőle…
Kíváncsi lennék kinek melyik tetszik jobban. Kívülről mindkettő fehér, a C-mergánál feláras a fehér szín, a BMW-nél alapáras.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Huhh, ez most jó tanács volt!
Rá is néztem. Konfiguráltam is. C200 T-modell (kombi). Árban picit drágább, mint a 320i, 20 lóerővel több (de másfél literes motor???) A világos belső nálam követelmény, 320i bőrbelsős, C200 műbőr, de a kondigurátor alapján nagyon megkapó a belseje (bár a nagy kijelző nem annyira jön be, a C-mercik kormányváltós megoldását viszont kedvelem, volt mar szerencsém hozzá… nem rossz, ezt meg kell adni. Hmm… ez most elgondolkoztatott… amúgy is két konfigot kell leadnom, lássuk mi lesz belőle…
Kíváncsi lennék kinek melyik tetszik jobban. Kívülről mindkettő fehér, a C-mergánál feláras a fehér szín, a BMW-nél alapáras.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14461
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9586
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én a helyedben ránéznék a C osztályra is. Nekem jobban bejön, mint a 3-as. Főleg belül.Aszpirin írta: ↑2024.10.24., csüt. 13:48
Ergo: lehet, hogy gyerekgyilkosnak leszek megint becézve... A BMW 320i kombi majdnem mindenben veri, ami nekem fontos.
Még változhatnak a szempontok, de egy biztos: minden VW-konszern termék kilőve (az életem legrosszabb autós tapasztalatait, amit az Octavia 4-gyel szereztem, eltart egy darabig, amíg kiheverem), de lehet még Mercedes, Kia, Polestar (!!!), Volvo, Citroen, Peugeot vagy Opel (utóbbi három között egyelőre a kombi Astra jöhetne szóba, HA nem csak max 130 lóerős háromhengeressel forgalmaznák.... noormális?) A Volvo V60 még játszhat, bár ők nagyon a plugin hibridre álltak rá újbabbaj, és az áraik ott vannak (ha nem magasabbak) mint a BMW-é.
Ami viszont meglepett: a Teslák ára már simán pariban van...
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
, de nem is ez a kérdés, hanem, hogy megy-e az autó 150ezer kilométren folyamatosan, vagy kényszerállásban van mindegyre.
Hidd el nekem, ma már szerencsésnek tekintheted magad, ha 150ezren nincs más probléma az autóddal, csak a kötelezők meg a kopóalkatrészek.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván. Részemről az is minimumelvásárs lenne, hogy 200ezerig is elmenje nagyobb pproblémák nélkül. Azért szt is tegyük hozzá, hogy azért veszünk autót, hogy használjuk, és nem csak motorból meg kerekekből áll.. Ha egy azutó 50ezer kilométer alatt máér tizennapot volt szervizben a kötelezőn felül, akkor az lehet fiszemf@szom bármi, az autó használhatatlan 15 napig, még ha jó a motor, akkor is. Ha az autóban lemerül az akksi csak úgy, akkor lehet az egy fiszemf@szom alkatrész, de egy olyan autót, amin a váltóreteszelés és a kézifék-kioldás is elektromos (mert ma már elég sok autó ilyen), még csak arrébb sem gurítasz, és ha nem szerencsésen álltál meg vele, nem bikázod be autóstárs segítségével, , mert nem férsz hozzá. Erre is van ugyan okosság, de az tipikusan már csak szakembereknél van. Az, hogy ma mennyire elvérható minimum, hogy 150ezerig csak a kötelezők meg a kopók, azt az én autóm bizonyítjaAlex_Aston írta: ↑2024.10.25., pén. 11:14Azért szerintem azt tegyük hozzá, hogy egy autóval, ha 3-4 éves koráig, meg 100e km-ig nincs gond, az nem pozitívum, hanem elvárható minimum.
Persze manapság a sok fiszem f@szom hülyeség hajlamos makacskodni, de alap dolgok ügyében nem kiemelkedő, ha lefut egy autó 100e km-t, főleg, ha csak 2-3-4, és nem 15 év alatt teszi azt meg, ami sok hosszabb távú utat is feltételez.
Talán elmondható, hogy jellemzően 150e km körül jönnek a nagyobb dolgok (EGR, vizpumpa, féktárcsák, futómű elemek, stb.), ami ennyi idő után csere érettek lesznek.
De ez is üzemszerűnek tekinthető, hisz semmi sem tart örökké.
Hidd el nekem, ma már szerencsésnek tekintheted magad, ha 150ezren nincs más probléma az autóddal, csak a kötelezők meg a kopóalkatrészek.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5312
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3775
Re: Autós topik autósoknak
Azért szerintem azt tegyük hozzá, hogy egy autóval, ha 3-4 éves koráig, meg 100e km-ig nincs gond, az nem pozitívum, hanem elvárható minimum.
Persze manapság a sok fiszem f@szom hülyeség hajlamos makacskodni, de alap dolgok ügyében nem kiemelkedő, ha lefut egy autó 100e km-t, főleg, ha csak 2-3-4, és nem 15 év alatt teszi azt meg, ami sok hosszabb távú utat is feltételez.
Talán elmondható, hogy jellemzően 150e km körül jönnek a nagyobb dolgok (EGR, vizpumpa, féktárcsák, futómű elemek, stb.), ami ennyi idő után csere érettek lesznek.
De ez is üzemszerűnek tekinthető, hisz semmi sem tart örökké.
Persze manapság a sok fiszem f@szom hülyeség hajlamos makacskodni, de alap dolgok ügyében nem kiemelkedő, ha lefut egy autó 100e km-t, főleg, ha csak 2-3-4, és nem 15 év alatt teszi azt meg, ami sok hosszabb távú utat is feltételez.
Talán elmondható, hogy jellemzően 150e km körül jönnek a nagyobb dolgok (EGR, vizpumpa, féktárcsák, futómű elemek, stb.), ami ennyi idő után csere érettek lesznek.
De ez is üzemszerűnek tekinthető, hisz semmi sem tart örökké.
Csak a Marantz! :-D
Online
Sok boldog és balesetmentes kilométert kívánok a BMW-dhez! (a szervizek drágák lesznek, de gondolom ezt bevállaltad, ilyenek a prémium márkák... és nem olajcserére gondolok most, hanem kb minden egyébre, amihez szervizbe kell vinned. Cserébe kevés "polgári" autó adja azt a stabilitást, úttartást a komfort mellé, mint a BMW. Egy idő után megszokod, és minden más polgári autó furán bizonytalannak és billegősnek érződik majd utána).
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nekem 3 BMW-m volt eddig, mindegyik a 3-as szeriából, a kétliteres dízelmotorral, és őjan vásárolva: E91LCI, F31, F31LCI. Első kettőt három-három, a harmadikat 4 évig birtokoltam. Ezalatt sem motorikusan sem elektronikusan, sem szoftveresen az égvilágon semmi problémám nem volt a BMW-kkel. Az E91LCI belseje szerintem méltatlan volt a prémium márka elnevezéshez, az F3x-széria viszont talán a legszebb hármas, ami valaha is készült (szebb, mint a jelenlegi modell), és ez a belsejére is igaz. űegyszerűen imádtam. A problémáim az F31LCI-vel kezdődtek, ami ugyanolyan szép kívül-belül (bár nekem a hátsó lámpák ráncfelvarrása kevésbé tetszett, de ez egyéni ízlés kérdése, a belsején nem volt említésre méltó módosítás), de megjelentek az összeszerelési gondok, nyikorgások, zörgések, durva rezonálások az ajtóban a hangrendszerre, akadozó csomagtér-ajtó, stb, szóval olyan apróságok, amik a nem prémium szegmensben talán elfogadottak még, de korábban a BMW-kben elképzelhetetlenek voltak. Ezért rágtam be a BMW-re, és akartam bebizonyítani, hogy egy Skoda ugyanolyan jó tud lenni. Hűbazz, mekkorát tévedtem! Akár igazam is lehetett volna, de pont beletrafáltam a 4-es Octavia-ba, ami - ismétlem - a modern Skodák történetének kiemelkedően legrosszabb autója (pedig de jó lenne az a kaszni nekem, hatalmas csomagtérrel, szép belsővel, mai napi ezt a részét szeretem...). El nem tudom képzelni, milyenek lesznek ezek mondjuk 10-15 évesen ha egyáltalán megérik, de én tuti nem vennék SOHA TÖBBÉ 4-es Octit. Egy 2020-as modellt, amit rendszeresen be kell bikázni, miközben a szerviz szerint nincs gond az akksijával, sem a generátorral (csütörtökön lesz a következő szerviz, akkor megint kérek akkutesztet, mert a nyáron Olaszországban ismét úgy lemerült 35 fokos melegben 2 napos haszálatlanság után, hogy nem tudtunk hazaindulni, hívni ellett egy helyi "sárgaangyalt" (Shimano ost fog jönni, hogy ez nem életszerű, biztos úgy maradt valami benne, de nem, nem tud ezeknél az új autóknál égve maradni a fényszóró, sem a belső világítás, és nem is volt rádugva semmi az USB-portra)... De akkorra már megszoktam ezt, még csak ideges sem lettem, annyira immunissé kezdek válni a hülyeségeire. Nem akar lecsukódni a motoros csomagtérajtó ? (ami szerintem úgyis parasztvakítás, nem kértem, de beleteszik árukapcsolásban kérés nélkül is, ebben a BMW sem különb). Csak csipog egyet, de nem akar lemenni? Semmi oka rá? Sebaj. Rásegítek kicsit kézzel, és csodák csodája már kétharmadtól csukódik magától. Vettem maganak otthonra akkutöltőt, azzal már kihúztam egy telet (kellett is használnom!), talán valahogy ezt a telet is átvészelem... ilyenek. Toleranciára tanít. De kösz, nem kellene mégegy soha.
Sok boldog és balesetmentes kilométert kívánok a BMW-dhez! (a szervizek drágák lesznek, de gondolom ezt bevállaltad, ilyenek a prémium márkák... és nem olajcserére gondolok most, hanem kb minden egyébre, amihez szervizbe kell vinned. Cserébe kevés "polgári" autó adja azt a stabilitást, úttartást a komfort mellé, mint a BMW. Egy idő után megszokod, és minden más polgári autó furán bizonytalannak és billegősnek érződik majd utána).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2859
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2803
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Ok, érthető a dologVinkler írta: ↑2024.10.25., pén. 07:43.....
De most nézzük a Hibrideket. Az van, hogy a kiegészítő elektromos hajtás miatt városban csak ritkán kapcsol be a benzinmotor, így a folyamatos hideg üzem miatt dús keveréket használ. Ez a hagyományos motoroknál is így van. A különbség abból adódik, hogy míg a hagyományos benzin motoros autók 10-20 km-en belül elérik az üzemi hőmérsékletüket, a motorolaj bemelegszik 80 fok fölé, ilyenkor a motorolajban felgyülemlett többlet üzemanyag kipárolog. Itt nem decikben, hanem ml-ekben tessék gondolkodni. Namár most, a hibrideknél előfordul, hogy több száz, akár több ezer hideg indítási ciklus alatt sem melegszik be a motorolaj, ezáltal felgyülemlik az üzemanyag. A Toyotáknál nem tudom, hogy van, de a VW konszern hibridjei ezt jelzik. Ekkor a szervizben egyszerűen leszívják a többlet motorolajat. (Én a cserét szoktam javasolni.) Ekkor az üzemanyaggal higított olaj viszkozitása ugyan csekély mértékben megváltozik, de a tapasztalatok alapján nem olyan mértékben, hogy ez egy átlagos felhasználás mellett károsítaná a motort. Toyota Priusoknál sokszor láttam több, mint 1M km feletti futású autót, semmi motorprobléma. Az Atkinson féle (bár inkább Miller féle) motorok amúgy sem túl kihegyezett motorok.
.....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2024.10.25., pén. 08:56-kor.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."