igen ....trolkodás a szándékom és vállalom a büntit a moderátoroktól...



A Volvokban gagyi a bőr belső, nem is igazi, hanem valami granulátumból készítik.


Ja, hát szerintem szmájli nélkül is érzékelted az öniróniát és viccet... Persze, a Mercik jól néznek ki, már nem nagypapásak, sőt, a kecskemétiek még fiatalosak is

A farmer dolog egxértelmű, ezt én is tapasztaltam, a lényg: sötét farmert lehetőleg ne, de ha mégis,, akkor előtte többször átmosni.Shimano írta: ↑2024.10.26., szomb. 09:15Srácok!,én nem tudom mit neveznek a gyártók valódi bőrnek,mi a bőr alapú,és mi a bőrnek látszó,de mivel napi szinten találkozok ilyenekkel,kezelem is őket,azt kell mondjam hogy olyan bőr belső,ami nem csak nyomokban tartalmaz bőrt,hát olyan csak elvétve,és csak a nagyon felső kategóriákban van.
A bőrnek kinéző belső ugyan jól néz ki,de nézz meg egy ilyen autót pár év használat után,kopik,szakad,takaríthatatlan,stb,szóval ezért még pénzt is adni,hát nem is tudom.És ilyen " bőr" van az 50-60 millás verdákban is,tehát még csak nem is a legalja kategóriákban.
Vicces is mikor közöljük a tulajokkal hogy a jó drágán vásárolt verdájukban a bőr valójában nem is bőr,mert egyszerűen nem hiszik el,és kérik a bőrápolást is,ami egy valódi bőrhöz készült készítménnyel csak egy maszatolás lesz,mert a valódi bőr beissza a bőrápolót,és gyönyörűen homogén is lesz,ezek a bőrnek kinézők meg nem.
Világos,bőrnek kinéző belsőt is csak az vegyen,aki nem hord pl farmert,nincs tintával,meg egyebekkel játszó gyereke a hátsó ülésen,mert ezek szinte egy takaríthatatlan és kopott okádékok lesznek pár év használat után.

Ez a klisét nyugodtan elengedhetjük, ha végignézzük a Mercedes mostani kínálatát.

Idézet az általad linkelt cikkből a Dakota/Vernasca címszó alől:ELEX írta: ↑2024.10.25., pén. 23:30A 3-ashoz csak bőr alapú szemcsés préselt és dombornyomott, felületkezelt bőr rendelhető.
https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know ... r-options/
A felsőbb kategóriákban is egyetlen valódi bőr a Merino.
Az összes egyéb bőrnek látszó mesterségesen előállított anyag.
A 3-ashoz a Vernasca +550.000.- A Dakotától csupán a dombornyomott felületének a mintázatában tér el. A Dakota durvább mintázatú, mint a Vernasca.
Az 5-ösben a Merino a bőr, ami nem mesterségesen előállított bőrnek látszó valami. +1.129.000.- Ft
Az idézet magyar fordítása:This is the most common BMW leather at the moment. They’re both quite similar, as they’re both real leathers with artificial dyes and finishes, while also having a “grain” embossed into the surface to make it look like natural grain. To be honest, this is a fine option.
Magyarán: ez valódi hasított marhabőr, amit ugye vékonyítani és puhítani kell (nem nadrágszíj készül belőle ezesetben), és amibe a végső felületi mintát belenyomják, hogy jobban nézzen ki. De valódi bárnek valódi bőr. Az, hogy kezelve és festve van, szerintem nem teszi műbőrré, mint ahogy az sem, hogy belepréselnek egy mintát. Szerintem nincs értelme misztifikálni és "mesterségesen előállított bőrnek látszó valami"-nak vagy "bőr alapú anyag"-nsk nevezni, azért a marhabőrből van éppen elég, sok hamburgert zabál a föld, ne legyünk prűdek. A bőrt pedig évsázadok óta kezelik a cserzőműhelyekben, többféleképpen is, amiben a hasítás is benne van a keményebb bőrfajtáknál, hagyományos bőrfeldolgozóknál is. A bőr az természeteen bőr alapúEz jelenleg a leggyakoribb BMW bőrkárpit. Ezek nagyon hasonlóak, mivel minkettő valódi bőr mesterséges festéssel és felületkezeléssel, valamint a felületükre nyomott "szemcsézettel," hogy természetes szemcsézettségűnek nézzen ki. Őszintén szólva, ez egy jó opció.

A 3-ashoz csak bőr alapú szemcsés préselt és dombornyomott, felületkezelt bőr rendelhető.



Dehogynincs, szerinted ezután mi jön? Pontosabban a céges illetékessel aló megbeszélés után…zoli73 írta: ↑2024.10.25., pén. 19:15Arra nincs lehetőséged, hogy megnézd őket élőben? Netán próbaút?
Nyilván arra kicsi az esély, hogy olyat mutatnak neked, mint amit összeválogattál, de élőben sok mindenre választ kaphatsz. Tudod, ez olyan mint a hifi, egy dolog kinézni a terméket a katalógusból, és más élőben látni, kipróbálni egy kereskedőnél. Elvégre nem fillérekről van szó, és évekig kell szolgáljon, ezért nem árt minden lehetőséget kihasználni, körüljárni a kérdést, mielőtt döntesz.
Ui.: Tudom irigyelni a problémádat.![]()
![]()

Arra nincs lehetőséged, hogy megnézd őket élőben? Netán próbaút?

Já, végülis nagypapa lehetnék, miért ne?

Szerintem legyen, mert az az 1.5-ös francia motor nem túl jó.

Nem rossz, és árban még lehet, hogy belefér a kibővített keretbe. Megpróbálom. Most benzinesben gondolkodtam, de a másfél litertől kicsit tartok… Akkor legyen C220d.

Jól néz ki, jól néz , csak sz@r.


Soha nem jutott eszembe titeket hibáztatni. Az Octavia amúgy nagyszerű (és szerintem jól kinéző) autó lenne, ha nem vérezne ezer sebből. De komolyan. Nekem is a lávakék Octavia tetszett, mint Neked.

Egyszer "mondtuk", hogy jól néz ki az Octavia. Többet ilyet sose

...gondolkodás nélkül választanám a Mercit...én...

Huhh, ez most jó tanács volt!

Én a helyedben ránéznék a C osztályra is. Nekem jobban bejön, mint a 3-as. Főleg belül.Aszpirin írta: ↑2024.10.24., csüt. 13:48
Ergo: lehet, hogy gyerekgyilkosnak leszek megint becézve... A BMW 320i kombi majdnem mindenben veri, ami nekem fontos.
Még változhatnak a szempontok, de egy biztos: minden VW-konszern termék kilőve (az életem legrosszabb autós tapasztalatait, amit az Octavia 4-gyel szereztem, eltart egy darabig, amíg kiheverem), de lehet még Mercedes, Kia, Polestar (!!!), Volvo, Citroen, Peugeot vagy Opel (utóbbi három között egyelőre a kombi Astra jöhetne szóba, HA nem csak max 130 lóerős háromhengeressel forgalmaznák.... noormális?) A Volvo V60 még játszhat, bár ők nagyon a plugin hibridre álltak rá újbabbaj, és az áraik ott vannak (ha nem magasabbak) mint a BMW-é.
Ami viszont meglepett: a Teslák ára már simán pariban van...

Nyilván. Részemről az is minimumelvásárs lenne, hogy 200ezerig is elmenje nagyobb pproblémák nélkül. Azért szt is tegyük hozzá, hogy azért veszünk autót, hogy használjuk, és nem csak motorból meg kerekekből áll.. Ha egy azutó 50ezer kilométer alatt máér tizennapot volt szervizben a kötelezőn felül, akkor az lehet fiszemf@szom bármi, az autó használhatatlan 15 napig, még ha jó a motor, akkor is. Ha az autóban lemerül az akksi csak úgy, akkor lehet az egy fiszemf@szom alkatrész, de egy olyan autót, amin a váltóreteszelés és a kézifék-kioldás is elektromos (mert ma már elég sok autó ilyen), még csak arrébb sem gurítasz, és ha nem szerencsésen álltál meg vele, nem bikázod be autóstárs segítségével, , mert nem férsz hozzá. Erre is van ugyan okosság, de az tipikusan már csak szakembereknél van. Az, hogy ma mennyire elvérható minimum, hogy 150ezerig csak a kötelezők meg a kopók, azt az én autóm bizonyítjaAlex_Aston írta: ↑2024.10.25., pén. 11:14Azért szerintem azt tegyük hozzá, hogy egy autóval, ha 3-4 éves koráig, meg 100e km-ig nincs gond, az nem pozitívum, hanem elvárható minimum.
Persze manapság a sok fiszem f@szom hülyeség hajlamos makacskodni, de alap dolgok ügyében nem kiemelkedő, ha lefut egy autó 100e km-t, főleg, ha csak 2-3-4, és nem 15 év alatt teszi azt meg, ami sok hosszabb távú utat is feltételez.
Talán elmondható, hogy jellemzően 150e km körül jönnek a nagyobb dolgok (EGR, vizpumpa, féktárcsák, futómű elemek, stb.), ami ennyi idő után csere érettek lesznek.
De ez is üzemszerűnek tekinthető, hisz semmi sem tart örökké.
