Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5312
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3775
Re: Autós topik autósoknak
Azért szerintem azt tegyük hozzá, hogy egy autóval, ha 3-4 éves koráig, meg 100e km-ig nincs gond, az nem pozitívum, hanem elvárható minimum.
Persze manapság a sok fiszem f@szom hülyeség hajlamos makacskodni, de alap dolgok ügyében nem kiemelkedő, ha lefut egy autó 100e km-t, főleg, ha csak 2-3-4, és nem 15 év alatt teszi azt meg, ami sok hosszabb távú utat is feltételez.
Talán elmondható, hogy jellemzően 150e km körül jönnek a nagyobb dolgok (EGR, vizpumpa, féktárcsák, futómű elemek, stb.), ami ennyi idő után csere érettek lesznek.
De ez is üzemszerűnek tekinthető, hisz semmi sem tart örökké.
Persze manapság a sok fiszem f@szom hülyeség hajlamos makacskodni, de alap dolgok ügyében nem kiemelkedő, ha lefut egy autó 100e km-t, főleg, ha csak 2-3-4, és nem 15 év alatt teszi azt meg, ami sok hosszabb távú utat is feltételez.
Talán elmondható, hogy jellemzően 150e km körül jönnek a nagyobb dolgok (EGR, vizpumpa, féktárcsák, futómű elemek, stb.), ami ennyi idő után csere érettek lesznek.
De ez is üzemszerűnek tekinthető, hisz semmi sem tart örökké.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nekem 3 BMW-m volt eddig, mindegyik a 3-as szeriából, a kétliteres dízelmotorral, és őjan vásárolva: E91LCI, F31, F31LCI. Első kettőt három-három, a harmadikat 4 évig birtokoltam. Ezalatt sem motorikusan sem elektronikusan, sem szoftveresen az égvilágon semmi problémám nem volt a BMW-kkel. Az E91LCI belseje szerintem méltatlan volt a prémium márka elnevezéshez, az F3x-széria viszont talán a legszebb hármas, ami valaha is készült (szebb, mint a jelenlegi modell), és ez a belsejére is igaz. űegyszerűen imádtam. A problémáim az F31LCI-vel kezdődtek, ami ugyanolyan szép kívül-belül (bár nekem a hátsó lámpák ráncfelvarrása kevésbé tetszett, de ez egyéni ízlés kérdése, a belsején nem volt említésre méltó módosítás), de megjelentek az összeszerelési gondok, nyikorgások, zörgések, durva rezonálások az ajtóban a hangrendszerre, akadozó csomagtér-ajtó, stb, szóval olyan apróságok, amik a nem prémium szegmensben talán elfogadottak még, de korábban a BMW-kben elképzelhetetlenek voltak. Ezért rágtam be a BMW-re, és akartam bebizonyítani, hogy egy Skoda ugyanolyan jó tud lenni. Hűbazz, mekkorát tévedtem! Akár igazam is lehetett volna, de pont beletrafáltam a 4-es Octavia-ba, ami - ismétlem - a modern Skodák történetének kiemelkedően legrosszabb autója (pedig de jó lenne az a kaszni nekem, hatalmas csomagtérrel, szép belsővel, mai napi ezt a részét szeretem...). El nem tudom képzelni, milyenek lesznek ezek mondjuk 10-15 évesen ha egyáltalán megérik, de én tuti nem vennék SOHA TÖBBÉ 4-es Octit. Egy 2020-as modellt, amit rendszeresen be kell bikázni, miközben a szerviz szerint nincs gond az akksijával, sem a generátorral (csütörtökön lesz a következő szerviz, akkor megint kérek akkutesztet, mert a nyáron Olaszországban ismét úgy lemerült 35 fokos melegben 2 napos haszálatlanság után, hogy nem tudtunk hazaindulni, hívni ellett egy helyi "sárgaangyalt" (Shimano ost fog jönni, hogy ez nem életszerű, biztos úgy maradt valami benne, de nem, nem tud ezeknél az új autóknál égve maradni a fényszóró, sem a belső világítás, és nem is volt rádugva semmi az USB-portra)... De akkorra már megszoktam ezt, még csak ideges sem lettem, annyira immunissé kezdek válni a hülyeségeire. Nem akar lecsukódni a motoros csomagtérajtó ? (ami szerintem úgyis parasztvakítás, nem kértem, de beleteszik árukapcsolásban kérés nélkül is, ebben a BMW sem különb). Csak csipog egyet, de nem akar lemenni? Semmi oka rá? Sebaj. Rásegítek kicsit kézzel, és csodák csodája már kétharmadtól csukódik magától. Vettem maganak otthonra akkutöltőt, azzal már kihúztam egy telet (kellett is használnom!), talán valahogy ezt a telet is átvészelem... ilyenek. Toleranciára tanít. De kösz, nem kellene mégegy soha.
Sok boldog és balesetmentes kilométert kívánok a BMW-dhez! (a szervizek drágák lesznek, de gondolom ezt bevállaltad, ilyenek a prémium márkák... és nem olajcserére gondolok most, hanem kb minden egyébre, amihez szervizbe kell vinned. Cserébe kevés "polgári" autó adja azt a stabilitást, úttartást a komfort mellé, mint a BMW. Egy idő után megszokod, és minden más polgári autó furán bizonytalannak és billegősnek érződik majd utána).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2859
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2803
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Ok, érthető a dologVinkler írta: ↑2024.10.25., pén. 07:43.....
De most nézzük a Hibrideket. Az van, hogy a kiegészítő elektromos hajtás miatt városban csak ritkán kapcsol be a benzinmotor, így a folyamatos hideg üzem miatt dús keveréket használ. Ez a hagyományos motoroknál is így van. A különbség abból adódik, hogy míg a hagyományos benzin motoros autók 10-20 km-en belül elérik az üzemi hőmérsékletüket, a motorolaj bemelegszik 80 fok fölé, ilyenkor a motorolajban felgyülemlett többlet üzemanyag kipárolog. Itt nem decikben, hanem ml-ekben tessék gondolkodni. Namár most, a hibrideknél előfordul, hogy több száz, akár több ezer hideg indítási ciklus alatt sem melegszik be a motorolaj, ezáltal felgyülemlik az üzemanyag. A Toyotáknál nem tudom, hogy van, de a VW konszern hibridjei ezt jelzik. Ekkor a szervizben egyszerűen leszívják a többlet motorolajat. (Én a cserét szoktam javasolni.) Ekkor az üzemanyaggal higított olaj viszkozitása ugyan csekély mértékben megváltozik, de a tapasztalatok alapján nem olyan mértékben, hogy ez egy átlagos felhasználás mellett károsítaná a motort. Toyota Priusoknál sokszor láttam több, mint 1M km feletti futású autót, semmi motorprobléma. Az Atkinson féle (bár inkább Miller féle) motorok amúgy sem túl kihegyezett motorok.
.....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2024.10.25., pén. 08:56-kor.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Olajtöltés üzemanyaggal.
Sajnos ez a jelenség egyre inkább megfigyelhető az újabb generációs motoroknál, nem csak hibrideknél, hanem azoknál is, ahol a regeneráláshoz többlet üzemanyagot fecskendeznek be.
De most nézzük a Hibrideket. Az van, hogy a kiegészítő elektromos hajtás miatt városban csak ritkán kapcsol be a benzinmotor, így a folyamatos hideg üzem miatt dús keveréket használ. Ez a hagyományos motoroknál is így van. A különbség abból adódik, hogy míg a hagyományos benzin motoros autók 10-20 km-en belül elérik az üzemi hőmérsékletüket, a motorolaj bemelegszik 80 fok fölé, ilyenkor a motorolajban felgyülemlett többlet üzemanyag kipárolog. Itt nem decikben, hanem ml-ekben tessék gondolkodni. Namár most, a hibrideknél előfordul, hogy több száz, akár több ezer hideg indítási ciklus alatt sem melegszik be a motorolaj, ezáltal felgyülemlik az üzemanyag. A Toyotáknál nem tudom, hogy van, de a VW konszern hibridjei ezt jelzik. Ekkor a szervizben egyszerűen leszívják a többlet motorolajat. (Én a cserét szoktam javasolni.) Ekkor az üzemanyaggal higított olaj viszkozitása ugyan csekély mértékben megváltozik, de a tapasztalatok alapján nem olyan mértékben, hogy ez egy átlagos felhasználás mellett károsítaná a motort. Toyota Priusoknál sokszor láttam több, mint 1M km feletti futású autót, semmi motorprobléma. Az Atkinson féle (bár inkább Miller féle) motorok amúgy sem túl kihegyezett motorok.
Én azt javaslom, hogy hetente legalább egyszer melegítsék be rendesen a benzinmotort, akkor a normál működésből adódóan eltávozik a többlet üzemanyag és senki lelki világát nem fogja borzolni.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy most már a benzines motorokat is OPF-el szerelik.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14466
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9601
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ezek a hibrid Toyoták lehozzák az embert az életről vezetés közben. Tényleg borzalmas a vezetési “élmény”, hiszen az nincs.Tctronic írta: ↑2024.10.24., csüt. 19:55Toyota hibridek. Ismerősök között van több Toyota Yaris, Auris hibrid, imádják, meghibásodás nélkül, jönnek-mennek-kanyarodnak. Egyik ismerősöm viszont vett egy új RAV 4 hibridet. Csak városi üzembe, rövidtávokra használta 90%-ban. Precíz ember lévén az olajszintet is nézegette folyamatosan, meg olyan volt aki igyekezett mindenre figyelni. Azt vette észre hogy szerinte az olajszint megemelkedett. Irány a szerviz. Kisebb vita a szervizben, majd nem hagyta annyiban a dolgot. Ok. vegyünk olajmintát küldjük el ellenőrzése. Hogy-hogy nem a benzin mennyiség emelte meg az olajszintet. Újabb vita,majd kijelentik nem lehet rövidtávokra használni ezt a járművet, mert ez okozza a problémát. Ok ez hova van leírva? Ja sehova. Tart a vita, mindenesetre azt mondták ha aggódik cseréljen hamarabb olajat, de ez egyébként ez nem fog gondot okozni. Felhívott mit csináljon? 1. Lehet tényleg nem lesz soha baja, de mindig gyomorgörccsel fog autózni és ahogy telik az idő ez csak rosszabb lesz. Ha még garanciában hal meg a motor talán elfogadják , ha nem pereskedhet. De nagyobb esély van rá garanciaidő lejárta után, ilyenkor pár milliós javítási költséggel számolhat, vagy bontott motor. Pereskedés is lehet de ilyenkor neki kell bizonyítani, hogy a motor az előzőekben jelzett problémától halt meg. Kvázi végtelenségig lehet húzni az ügyet. 2. Eladja most pár milliós buktával. Azt mondta még beszél egy Igazságügyi szakértővel is a témában, de mivel még effektív kára nem keletkezett ezért mondtam ez szerintem esélytelen.feket663 írta: ↑2024.10.24., csüt. 18:25....
Én régi BMW tulajdonosként lebeszélnélek az új BMW vásárlásról/igénylésről, mert hallani azért csúnya dolgokat még a benzines BMW-kről is, főleg, ha 4 hengeresek, azok az M10 blokk óta soha nem voltak igazán jók. Mivel a másik autóm meg egy 14 éves Renault, így nem vagyok elfogult, ha azt mondom, hogy ha problémamentes autót/közlekedőedényt szeretnél, akkor egy Toyota Camry hibridet kellene vegyél…
Nem tudom mi lett a vége a sztorinak nem is ez a lényege hanem hogy egy jó hírű bevált rendszer se annyira jó mindig.
Olajtöltés üzemanyaggal.
Sajnos ez a jelenség egyre inkább megfigyelhető az újabb generációs motoroknál, nem csak hibrideknél, hanem azoknál is, ahol a regeneráláshoz többlet üzemanyagot fecskendeznek be.
De most nézzük a Hibrideket. Az van, hogy a kiegészítő elektromos hajtás miatt városban csak ritkán kapcsol be a benzinmotor, így a folyamatos hideg üzem miatt dús keveréket használ. Ez a hagyományos motoroknál is így van. A különbség abból adódik, hogy míg a hagyományos benzin motoros autók 10-20 km-en belül elérik az üzemi hőmérsékletüket, a motorolaj bemelegszik 80 fok fölé, ilyenkor a motorolajban felgyülemlett többlet üzemanyag kipárolog. Itt nem decikben, hanem ml-ekben tessék gondolkodni. Namár most, a hibrideknél előfordul, hogy több száz, akár több ezer hideg indítási ciklus alatt sem melegszik be a motorolaj, ezáltal felgyülemlik az üzemanyag. A Toyotáknál nem tudom, hogy van, de a VW konszern hibridjei ezt jelzik. Ekkor a szervizben egyszerűen leszívják a többlet motorolajat. (Én a cserét szoktam javasolni.) Ekkor az üzemanyaggal higított olaj viszkozitása ugyan csekély mértékben megváltozik, de a tapasztalatok alapján nem olyan mértékben, hogy ez egy átlagos felhasználás mellett károsítaná a motort. Toyota Priusoknál sokszor láttam több, mint 1M km feletti futású autót, semmi motorprobléma. Az Atkinson féle (bár inkább Miller féle) motorok amúgy sem túl kihegyezett motorok.
Én azt javaslom, hogy hetente legalább egyszer melegítsék be rendesen a benzinmotort, akkor a normál működésből adódóan eltávozik a többlet üzemanyag és senki lelki világát nem fogja borzolni.
Azt csak halkan jegyzem meg, hogy most már a benzines motorokat is OPF-el szerelik.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem meg az lehet a megfejtés, hogy Ti keveset jártok, ezért nálatok az idő jár le, én meg sokat, ezért nálam mindig a kilométerre kattan be. Elképzelhető, hogy az időre van tolerancia, főleg ha nincs szerviz-időpont elég koránra, nem fognak elhajtani, hogy menj máshová. Talán Vinkler tudná ezt megmondani, hogy is van hivatalosan...Shimano írta: ↑2024.10.24., csüt. 22:38Hívom a ceglédi márkaszervizt hogy ez van és kéne időpont,erre a szervizvezető mondja hogy ok,de csak két hét múlva tudnak fogadni.Kérdezem a garit,hogy így nem e lehet gond ha gond lesz,és azt mondta hogy nem,ez még bőven belefér.A biztonság kedvéért,mert azért nem hagyott nyugodni a dolog felhívtam a kecskeméti márkaszervizt is,és rákérdeztem erre.Szerintük sem probléma ez ha még időn belül bejelentkezem,(ez a beszélgetés rögzítésre is kerül)de ha jobban alszom attól hogy ez időn belül legyen megoldva,akkor vihetem hozzájuk is,mert náluk van szabad időpont még.
Én rákérdeztem, hogy mi van, ha mondjuk Portugáliában jelenik meg nekem az, hogy 1500 kilométer múlva szerviz. Nem tudta, de valószínű, hogy kénytelen lennék akkor ott elvinni egy Skoda-márkaszervizbe. Ami ott is van.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Nem tudom a miénk pontosan mikor kezdi jelezni a szerviz időpontját,(talán 30 nap vs km elötte),de erre mérget nem vennék,de időt hagy így is úgy is bőven arra hogy rákészüljünk.Mondjuk ez a rákészülés a két éves szerviznél nálam úgy sikerült,hogy mivel ritkán használom,így ki is ment a fejemből,és a párom szólt hogy azt írja már a vas hogy tíz nap múlva szervíz.Ennyit a rákészülésről.Aszpirin írta: ↑2024.10.24., csüt. 21:29Nehogy azt mondd, hogy állandóan kinn van a következő szerviz időpontja és a hátralévő kilométer.... ez igen, ott van a menürendszer mélyén, de szerintem Te is akkor szórakoztál utoljára azzal a menürendszerrel, amikor megvetted (ha egyáltalán).
Igen, kijelzi időben. Pontosan ezt csinálja a Skoda is, csak náluk a "jó előre" az ezesetben 1500 km volt. Korábban nem tudom, mikor jelezte "jó előre", de nem volt vele problémám. Cskhogy jönnek-mennek az OTA-frissítések, me szervizben is frissítettek már egy párszor, szóval mindegy is, mi volt korábban, most 1500 km-nél jelezte ki. És korábban onnantól kezdve volt egy sárga felkiáltójel a műszerfal aljában, álandóak, hogy mindig emlékeztessen. A BMW-m ilyenkor a hátralévő kilométereket vagy időt (attól függően, hogy melyik triggerelte a figyelmeztetést) is kiírta, állandó jellegge, a műszerfalra. Ezen meg most sem világít semmi, csak indításkor írja ki, hogy x km múlva olajcsere szerviz esedékes, oszt 10 mp. múlva elttűnik, szeva. De mivel ez a felirat betakar a műszerekbe (a fulldigit kijelző miatt, amin megjelenik), kb lehetetlen nem észrevenni.
Szerinted. (Mert szerintem meg naiv vagy, de majd rájössz)
Én pedig megpróbáltam. Konkrétan az első adandó alkalommal felhívtam a szervizt. Ami másnap reggel volt (este jelezte ki előre). Azt mondták, amit leírtam. Garanciavesztés, ha többet megyek vele a szerviz előtt, mint amit kiírt. Mivel pont egy hét múlva csütörtökön délelőttre volt a legközelebbi időpontjuk (és a PoHu-n belül máshol sem lett volna kb aznapra vagy másnap reggelre, ahogy még megfelelt volna), ezért még arra is vigyáznom kell, hogy itthon ne járjak véletlenül egy hét alatt többet mint 1300 km (mert már annyira csökkent a kijelzés közben).
Próbáltam vitatkozni vele, pont a Te érveddel, de a hölgy a telefonban rutinosan lerázta az érveket...
Megkérdezhetem, hogy melyik szervizben szervizelteted a tiédet, hogy ilyen bizakodó vagy a tapasztalataid alapján? Mert legközelebb akkor oda viszem az enyémet is, ha nincs 300 km-re a lakhelyemtől...
Online
Számomra csak a benzines jöhetett szóba, mert 80%-ban város (Budapest), Budaörs, rövid távok.
Funkcionalitás miatt csak kombi, maximum ferde hátú. 4 ajtós kizárva. Csomagtérben ne legyen padka, ha lehajtom az üléseket (Skodák kilőve azonnal). Fél évig próbálgattam a kocsikat. Mindegyik VW dízel, pedig a Passat kombi tetszett is.
Volt minden: Opel Insignia (nem is volt rossz - 2.0l 200 LE), Corolla hibrid (kirázott a hideg tőle, annyira sz@r volt). Passatok jók, csak mindegyik dízel és megbolondulok a hangjuktól, rövid távokon soha, az 1.5-ös benzines gyenge, 1.8, 2.0 nincs, meg a TSI-kről ismeretségi körben is rémtörténeteket tudnék mesélni, ugyanúgy, mint az Audiknál is. Franciát soha - egyszer volt egy évig - rémálom.....
Végül gondoltam egy nagyot és egy BMW maradt, mert rohadt jó vezetni, mindent nyújt, ami nekem kell.
Ez még nem a visszafogott, hanem a 192 LE-s 2.0 literes benzines. Gyári M csomag. Óriási csomagtér, nagyon esztétikus és minőségi belső. Számomra a tapicskolós LCD felületek kifejezetten irritálóak. Legyen a fő funkcióknak diszkrét kezelője, hogy csak oda kelljen nyúlni vakon is. Nem a menüben bolyongani egy gyors beállítás miatt.
Végül is a típus egy BMW Gran Tourer lett, ami nem tipikusan BMW az első kerék hajtás miatt sem. Alapból 700l csomagtarató, lehajtott ülésekkel 2000 liter, hátsó üléssor is állítható - óriási és nagyon jól rakodható.
Két év alatt 30000 km-t mentem vele zéró hibával, legapróbb bosszúság nélkül. Most van 100000 km benne.
A legrosszabb úton is tökéletesen zajtalan utastér. Egy rezzenés, nyikkanás, nyöszörgés, zörgés nincs benne. Autópályán a zajkomfortot rontják a defekt tűrő nyári gumik. A téli sokkal csendesebb és lágyabb is. Szél zaj, motor zaj nulla. A motor kellően mozgatja az üresen mindössze 1400 kg-os tömeget. 7 másodperc 100-ra, 236-nál még nem mentem vele gyorsabban, ment volna még. Majd egy német úton kipróbálom.
Mindehhez egy számomra valószínűtlenül alacsony fogyasztással. Autópályán megengedett tempóval 6l vagy kicsivel alatta, még síboxszal full terhelésen 4 fővel, hegyre fel, le is 6.2 l volt. Vegyes városi (zömmel budapesti dugó, 1-5 km távokon 7.2 l/100km). A ZF váltó észrevétlenül és nagyon gyorsan teszi a dolgát még komfort módban is. Sport módban nagyon gyorsan kapcsolgat észrevétlenül, a futóművet kicsit felkeményíti, de így se vészes. 130-nál kb 2000-es a fordulat, tök csendben van a motor. Az M-es ülések fantasztikusan tartanak és emellett nagyon kényelmesre beállíthatók minden irányban. Ráadásul memóriás, ha valaki átállítaná magának.
Szóval mindenki lehülyézett a vásárlás előtt, de nem bántam meg. Eddig.
BMW szervízvezető barátom azért rémes dolgokat mesél a most futó típusokról. Mindent könnyítenek, vékonyabb, gyengébb minden. Kritikus helyeken is műanyagot használnak. És az árakat emelik az egekbe érthetetlenül.
Nem irigylem a ma új autót vásárlókat.
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 873
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
Két éve már autót kellett vennem, mert a Mondeoban már 300000 km felett volt. Még egy Mondeot már nem akartam, kettőbe 600000 km-t raktam komoly gond és költség nélkül. Csak már unom. Pedig jó. Nyilvánvalóan nekem saját zsebből kell kifizetnem mindent, így csakis használt jöhetett számításba.
Számomra csak a benzines jöhetett szóba, mert 80%-ban város (Budapest), Budaörs, rövid távok.
Funkcionalitás miatt csak kombi, maximum ferde hátú. 4 ajtós kizárva. Csomagtérben ne legyen padka, ha lehajtom az üléseket (Skodák kilőve azonnal). Fél évig próbálgattam a kocsikat. Mindegyik VW dízel, pedig a Passat kombi tetszett is.
Volt minden: Opel Insignia (nem is volt rossz - 2.0l 200 LE), Corolla hibrid (kirázott a hideg tőle, annyira sz@r volt). Passatok jók, csak mindegyik dízel és megbolondulok a hangjuktól, rövid távokon soha, az 1.5-ös benzines gyenge, 1.8, 2.0 nincs, meg a TSI-kről ismeretségi körben is rémtörténeteket tudnék mesélni, ugyanúgy, mint az Audiknál is. Franciát soha - egyszer volt egy évig - rémálom.....
Végül gondoltam egy nagyot és egy BMW maradt, mert rohadt jó vezetni, mindent nyújt, ami nekem kell.
Ez még nem a visszafogott, hanem a 192 LE-s 2.0 literes benzines. Gyári M csomag. Óriási csomagtér, nagyon esztétikus és minőségi belső. Számomra a tapicskolós LCD felületek kifejezetten irritálóak. Legyen a fő funkcióknak diszkrét kezelője, hogy csak oda kelljen nyúlni vakon is. Nem a menüben bolyongani egy gyors beállítás miatt.
Végül is a típus egy BMW Gran Tourer lett, ami nem tipikusan BMW az első kerék hajtás miatt sem. Alapból 700l csomagtarató, lehajtott ülésekkel 2000 liter, hátsó üléssor is állítható - óriási és nagyon jól rakodható.
Két év alatt 30000 km-t mentem vele zéró hibával, legapróbb bosszúság nélkül. Most van 100000 km benne.
A legrosszabb úton is tökéletesen zajtalan utastér. Egy rezzenés, nyikkanás, nyöszörgés, zörgés nincs benne. Autópályán a zajkomfortot rontják a defekt tűrő nyári gumik. A téli sokkal csendesebb és lágyabb is. Szél zaj, motor zaj nulla. A motor kellően mozgatja az üresen mindössze 1400 kg-os tömeget. 7 másodperc 100-ra, 236-nál még nem mentem vele gyorsabban, ment volna még. Majd egy német úton kipróbálom.
Mindehhez egy számomra valószínűtlenül alacsony fogyasztással. Autópályán megengedett tempóval 6l vagy kicsivel alatta, még síboxszal full terhelésen 4 fővel, hegyre fel, le is 6.2 l volt. Vegyes városi (zömmel budapesti dugó, 1-5 km távokon 7.2 l/100km). A ZF váltó észrevétlenül és nagyon gyorsan teszi a dolgát még komfort módban is. Sport módban nagyon gyorsan kapcsolgat észrevétlenül, a futóművet kicsit felkeményíti, de így se vészes. 130-nál kb 2000-es a fordulat, tök csendben van a motor. Az M-es ülések fantasztikusan tartanak és emellett nagyon kényelmesre beállíthatók minden irányban. Ráadásul memóriás, ha valaki átállítaná magának.
Szóval mindenki lehülyézett a vásárlás előtt, de nem bántam meg. Eddig.
BMW szervízvezető barátom azért rémes dolgokat mesél a most futó típusokról. Mindent könnyítenek, vékonyabb, gyengébb minden. Kritikus helyeken is műanyagot használnak. És az árakat emelik az egekbe érthetetlenül.
Nem irigylem a ma új autót vásárlókat.
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Nehogy azt mondd, hogy állandóan kinn van a következő szerviz időpontja és a hátralévő kilométer.... ez igen, ott van a menürendszer mélyén, de szerintem Te is akkor szórakoztál utoljára azzal a menürendszerrel, amikor megvetted (ha egyáltalán).
Igen, kijelzi időben. Pontosan ezt csinálja a Skoda is, csak náluk a "jó előre" az ezesetben 1500 km volt. Korábban nem tudom, mikor jelezte "jó előre", de nem volt vele problémám. Cskhogy jönnek-mennek az OTA-frissítések, me szervizben is frissítettek már egy párszor, szóval mindegy is, mi volt korábban, most 1500 km-nél jelezte ki. És korábban onnantól kezdve volt egy sárga felkiáltójel a műszerfal aljában, álandóak, hogy mindig emlékeztessen. A BMW-m ilyenkor a hátralévő kilométereket vagy időt (attól függően, hogy melyik triggerelte a figyelmeztetést) is kiírta, állandó jellegge, a műszerfalra. Ezen meg most sem világít semmi, csak indításkor írja ki, hogy x km múlva olajcsere szerviz esedékes, oszt 10 mp. múlva elttűnik, szeva. De mivel ez a felirat betakar a műszerekbe (a fulldigit kijelző miatt, amin megjelenik), kb lehetetlen nem észrevenni.
Szerinted. (Mert szerintem meg naiv vagy, de majd rájössz
Én pedig megpróbáltam. Konkrétan az első adandó alkalommal felhívtam a szervizt. Ami másnap reggel volt (este jelezte ki előre). Azt mondták, amit leírtam. Garanciavesztés, ha többet megyek vele a szerviz előtt, mint amit kiírt. Mivel pont egy hét múlva csütörtökön délelőttre volt a legközelebbi időpontjuk (és a PoHu-n belül máshol sem lett volna kb aznapra vagy másnap reggelre, ahogy még megfelelt volna), ezért még arra is vigyáznom kell, hogy itthon ne járjak véletlenül egy hét alatt többet mint 1300 km (mert már annyira csökkent a kijelzés közben).
Próbáltam vitatkozni vele, pont a Te érveddel, de a hölgy a telefonban rutinosan lerázta az érveket...
Megkérdezhetem, hogy melyik szervizben szervizelteted a tiédet, hogy ilyen bizakodó vagy a tapasztalataid alapján? Mert legközelebb akkor oda viszem az enyémet is, ha nincs 300 km-re a lakhelyemtől...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Az biztos hogy észreveszem,mert ezt a vasat olyan keveset használja a párom,hogy ez időpontot is,plusz azt hiszem km is ír,de az tuti hogy minden indításnál ha közeleg a szerviz,és már jó előre kezdi jelezni.
De nem értem ezt a morcosságot a részedről az irányomban (is),mert én csak azt írtam le egy példával illusztrálva is,ami miatt sem működhet így az autó.Ha időn belül jelzed a szerviznek hogy mi a bánatod,akkor ez semmilyen garis problémát nem okozhat a későbbiekben,szerintem.
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2859
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2803
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Toyota hibridek. Ismerősök között van több Toyota Yaris, Auris hibrid, imádják, meghibásodás nélkül, jönnek-mennek-kanyarodnak. Egyik ismerősöm viszont vett egy új RAV 4 hibridet. Csak városi üzembe, rövidtávokra használta 90%-ban. Precíz ember lévén az olajszintet is nézegette folyamatosan, meg olyan volt aki igyekezett mindenre figyelni. Azt vette észre hogy szerinte az olajszint megemelkedett. Irány a szerviz. Kisebb vita a szervizben, majd nem hagyta annyiban a dolgot. Ok. vegyünk olajmintát küldjük el ellenőrzése. Hogy-hogy nem a benzin mennyiség emelte meg az olajszintet. Újabb vita,majd kijelentik nem lehet rövidtávokra használni ezt a járművet, mert ez okozza a problémát. Ok ez hova van leírva? Ja sehova. Tart a vita, mindenesetre azt mondták ha aggódik cseréljen hamarabb olajat, de ez egyébként ez nem fog gondot okozni. Felhívott mit csináljon? 1. Lehet tényleg nem lesz soha baja, de mindig gyomorgörccsel fog autózni és ahogy telik az idő ez csak rosszabb lesz. Ha még garanciában hal meg a motor talán elfogadják , ha nem pereskedhet. De nagyobb esély van rá garanciaidő lejárta után, ilyenkor pár milliós javítási költséggel számolhat, vagy bontott motor. Pereskedés is lehet de ilyenkor neki kell bizonyítani, hogy a motor az előzőekben jelzett problémától halt meg. Kvázi végtelenségig lehet húzni az ügyet. 2. Eladja most pár milliós buktával. Azt mondta még beszél egy Igazságügyi szakértővel is a témában, de mivel még effektív kára nem keletkezett ezért mondtam ez szerintem esélytelen.feket663 írta: ↑2024.10.24., csüt. 18:25....
Én régi BMW tulajdonosként lebeszélnélek az új BMW vásárlásról/igénylésről, mert hallani azért csúnya dolgokat még a benzines BMW-kről is, főleg, ha 4 hengeresek, azok az M10 blokk óta soha nem voltak igazán jók. Mivel a másik autóm meg egy 14 éves Renault, így nem vagyok elfogult, ha azt mondom, hogy ha problémamentes autót/közlekedőedényt szeretnél, akkor egy Toyota Camry hibridet kellene vegyél....
Nem tudom mi lett a vége a sztorinak nem is ez a lényege hanem hogy egy jó hírű bevált rendszer se annyira jó mindig.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A Camry tuti, hogy ínyemre való lenne (bár volt szerencsém még elsőgenerációs Camry hibriddel (az első olyan Camry modell egy képviselőjével, amiben hibrid motor volt) járni pár hónapig, és arról nagyon rossz a véleményem, de igazságtalanság lenne azalapján megítélni, mert tuti, hogy rengeteget fejlesztettek rajta azóta. Szóval Camry igen, de a hibrid akkor is kizárt a CVT váltó miatt, amit szívből utálok (májusban 12 napot fogok eltölteni az Egyesült Államokban egy új és nem hibrid Camry társaságában, akkor szerzek majd tapasztalatot is a friss modellről)
A gond nem ezzel vn, sajnos megvan, hogy milyen márkák közül rendelhetek: Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Seat, Skoda, Kia, Citroen, Peugeot, Opel, Tesla és Polestar (az utóbbinak még rendes honlapja sincs itthon, fogalmam sincs, hogy került a listára, pontosabban van: a Volvo-val rokon kínai márka... A lista több elemét nem értem, de kb úgy áll össze, hogy minden, ami német, plusz amelyeknek már fejlesztettünk (Volvo hibridhajtását pl. mi fejlesztettük, a Stellantis pedig nem tudom, hogy jön képbe, de valami hasonló lehet a háttérben). Tehát sajnos nem önszopatás vagy ilyenek vannak képben, a fentiek közül választhatok és kész. VW-konszern minden modellje kiesik most nálam legalább négy évig, a többiekre nyitott vagyok...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ez az autó már annyi nem életszerű dolgot produkált, hogy minden kis rezdülésére figyelek. Szóval he lehet, kérlek hagyd ezt a "nem életszerű" és "nem vetted észre" dolgot. A tiédnél Te majd észre fogod venni hamarabb
Szerintem emlékszel még, ha követted itt, hogy miket produkált már ez a jármű, én már Skodában semmin nem csodálkozok, értsd: konkrétan semmi. Az nem elég gáz, hogy a kulcsot el kell vigyem az autótól elég messzire, ha kiszállok belőle, különben csontig lemerülhet az akksi? A szerviz szerint pedig semmi baja az akksinak, de az előző információt nem tőlütk tudtam meg. Az nem gáz a márkára nézve, hogy a 4-es Octavia jól felszerelt modelljei valamint az összes Superbnek volt egy olyan súlyos hibája, amit több mint egy évig nem tudtak megoldani, és lényegében mindenkit érintett egy adott felszereltségi szint felett, aztán amikor megoldptták a "visszahívás" abból állt, hogy ha beestél a szervizbe ÉS megemlítetted, hogy van ez a hiba, akkor - szerviztől függően - talán eszükbe jutott, hogy van egy visszahívás rá... De addig kb 6 napot ült már 4 alkalommal szervizben, és még motorvezérlőt is cseréltek? Sorolhatnám, egy a lényeg: a Skoda szerintem soha nem csinált olyan szar autót, mint a 4-es Octavia. SZERINTEM persze. Aki jót akar magának, sem újan, sem használtan ilyen foscht nem vesz.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Azért mert cégautó, és megvan a lista, hogy milyen márkákból lehet választani. Sajna a honda nincs köztük, de CR-V-t akkor sem vennék, mert utálom a dizsiterepjárókat (bics, SUV-okatLemmy9.1 írta: ↑2024.10.24., csüt. 18:04Ehiszem hogy keresed a bajt, () de ha esetleg csak gond nélkül használni szeretnél egy gépjárművet, miért nem vetetsz pl egy plugin CR-V-t?
Senki nem fog szekálni garanciavesztéssel, ha túlléped a kilit 1000-el vagy 2000-el, főleg ha már bejelentkeztél. Nem kell a szőnyeg alatt bekúszni a szervizbe kutyaként. :)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Nem mondtam ilyet,de az nagyon nem életszerű,hogy egyik pillanatról a másikra kidobja a vas azt hogy még 1500km,és szerviz, mindenféle előzmény nélkül.Tuti hogy jelzett előbb is,csak nem figyeltél rá.De a szervizek sem kőbe vésettnek veszik ezt,mert belefér egy kis csúszás,főleg akkor ha még időben jelzed ezt nekik.Pl mi van akkor ha neked azt írja az autó,hogy 10 nap múlva esedékes az ellenőrző szerviz,és te telefonálsz is időpontért,de erre azt mondják hogy csak két hét múlva tudnak fogadni,ekkor ugrana a gari?,kétlem,mert egyrészt te időben szóltál,és arról nem tehetsz hogy nem fogadnak még időn belül,és nem is kell tudnod azt hogy mennyi idővel előbb kell ez miatt bejelentkezned,szerintem.
De ha ez az autó tényleg így adja ki a szervizjelzést,az a gyártóra nézve elég gáz és érthetetlen is,mert mi van ha pl valahol külföldön a nagy semmi közepén jönne ez az üzenet,trélerrel hoznád haza,vagy mit csinálnál ha nem lenne szervíz a közelben?
Re: Autós topik autósoknak
Én régi BMW tulajdonosként lebeszélnélek az új BMW vásárlásról/igénylésről, mert hallani azért csúnya dolgokat még a benzines BMW-kről is, főleg, ha 4 hengeresek, azok az M10 blokk óta soha nem voltak igazán jók. Mivel a másik autóm meg egy 14 éves Renault, így nem vagyok elfogult, ha azt mondom, hogy ha problémamentes autót/közlekedőedényt szeretnél, akkor egy Toyota Camry hibridet kellene vegyél....Aszpirin írta: ↑2024.10.24., csüt. 13:48A következő cégautóm - aminek kb 1 hónapon belül mle kell adnom a megrendelőlapját - úgy néz ki vagy egy fehér, világos bőrbelsős/hozzá paszoló fabetétes, közepesen felszerelt 320i kombi, vagy egy Tesla lesz. Érdekes választás mi? Nem, nincs átmenet, vagy full belső égésű, vagy full elektromos.Vinkler írta: ↑2024.10.24., csüt. 12:30Az elektromos autók szervizcikulasánál ilyen kevésbé van jelen. Régebben naptári napra, vagy fix km-re történt, mostanában már km megkötés sincs, csak időhöz van kötve. 2 év 730 nap. Slusszpasz. Mehetsz 1000 km-t, vag 100 000-et is. Ez sem tökéletes szerintem, a fékfolyadék és a pollenszűrő használódik. Mást nagyon amúgy sem kell cserélni.
Ha Tesla, a Model 3-at és Model Y-t néztem eddig, az egymotoros Long Range simán benne van a keretben (a normál autopilot-tal), a kétmotoros is benne lenne, de ugye telefonos beszélgetésünk alapján megerősítettél abban, hogy számomra nincs értelme - a minél hosszabb hatótáv fontosabb, mint a plusz lóerők.
A 320i-vel való összehasonlításban sajnos összesen két dolog szól a Tesla mellett: nulla lokális emisszió és jobb gyorsulás, emellett a kisebb fenntartási költség, de ez nekem azért nem plusz, mert a 320i-hez kapok üzemanyagkártyát, míg a Teslához munkahelyi töltési lehetőséget és némi bruttó pénzt az otthoni töltéshez - "rendesebb" otthoni töltéshez viszont hálózatfejlesztésre van szükségem itthon, ami nálam viszonylag jelentős összeg lenne / lesz - mondjuk ez amúgy is középtávó tervben van - a lényeg, hogy fenntartási költség szempontjából számomra mindegy). Cserében a belsejétől még mindig hányingert kapok, a modell Y esetében a külsejétől is (ami számomra úgy néz ki, mintha egy Model 3-at lefényképeztek volna oldalról, aztán photoshoppal nyújtották volna felvfelé az egészet). Ja, és a töltögetési macera hosszabb utakon. Meg a szerviz-macera, ha valami gond mégis lenne vele.
Ergo: lehet, hogy gyerekgyilkosnak leszek megint becézve... A BMW 320i kombi majdnem mindenben veri, ami nekem fontos.
Még változhatnak a szempontok, de egy biztos: minden VW-konszern termék kilőve (az életem legrosszabb autós tapasztalatait, amit az Octavia 4-gyel szereztem, eltart egy darabig, amíg kiheverem), de lehet még Mercedes, Kia, Polestar (!!!), Volvo, Citroen, Peugeot vagy Opel (utóbbi három között egyelőre a kombi Astra jöhetne szóba, HA nem csak max 130 lóerős háromhengeressel forgalmaznák.... noormális?) A Volvo V60 még játszhat, bár ők nagyon a plugin hibridre álltak rá újbabbaj, és az áraik ott vannak (ha nem magasabbak) mint a BMW-é.
Ami viszont meglepett: a Teslák ára már simán pariban van...
Eversolo A6 ME, Proton AA-2120, Canton CT1000/JBL 250 TI Jubilee
Re: Autós topik autósoknak
Ehiszem hogy keresed a bajt, (
Senki nem fog szekálni garanciavesztéssel, ha túlléped a kilit 1000-el vagy 2000-el, főleg ha már bejelentkeztél. Nem kell a szőnyeg alatt bekúszni a szervizbe kutyaként. :)
Szerintem!
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2859
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2803
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
A belinkelt videó nem elsődlegesen arról szól hogy milyen szép maga az autó, mert európai szemmel nézve -az itteni emberek jelentős részének- valóba nem tetszik. De nem is nekünk készült, sőt nem is akarnak nekünk európaiaknak ilyet gyártani (!) (Ugye elhangzott, hogy Kína kb 1,5x akkora piac mint Európa vagy az USA, arról nem is beszélve, hogy azok száma akik megengedhetik ezt maguknak lényegesen több)
A neves formatervező, szerintem képes lett volna egy EU konform autót is megalkotni, de most nem ez volt a cél. Az EU már nem cél minden áron. Minek ha saját országában többet el tud adni?
Ez a videó arról szól, hogy Kína megmutatta, hogy képes, tud ugyanolyan minőségű luxus autókat is gyártani mint az öreg kontinens patinás cégei. Beleértve a hajtásláncot, komfortot, anyagminőséget stb. kb mindent. Abszolút ott van az élmezőnyben már nem csak a belépő szinten, hanem a legmagasabb szinten is.
Nem tudom figyeltétek-e a nálunk többet látott Bazsó Gábor beszédét, gesztusait próbált nagyon óvatosan fogalmazni, de legszívesebben kiabált volna, hogy "aztaq@va gyerekek ilyen nincs"
Most nem megyek bele a versenyképességbe, termelékenységbe, hatékonyságba, állami szerepvállalásba de félek a játszma már többé-kevésbé eldőlt, most már csak a levezetés van hátra. Félek nagyon kemény évek jönnek az EU autóiparra (is).
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2859
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2803
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Meg tudom erősíteni amit írsz, nekem ilyen 3. generációs Octavia van cégautóként, jelenleg közel 200E km-t raktam bele 0-ról, kb semmi gond nem volt vele. Cseréltünk benne 4 lengéscsillapítót a kötelezőn kívül, de azt is inkább csak "szorgalomból". Mindig szörnyülködve olvastam amiket Aszpirin írt, mert az enyém ugyan még "butább" fajta (nincs benne annyi elektromos kütyü), de ennek ellenére (vagy ezért?) hibátlanul lefutotta ezt a 200E km-ert. Ott tartunk, hogy már csere érett lesz, de egyszerűen félünk lecserélni (Hasonlóan egy Passatot is) mert ettől csak problémásabbat kapunk szerintem bármiből. Nálunk ráadásul VW konszern párti a főnököm, nem hinném hogy más márkába beleugrana.Vinkler írta: ↑2024.10.24., csüt. 14:31Az biztos, hogy belenyúltál az elmúlt időszak legingoványosabb modelljébe szerencsétlen módon. Még az 1 gen id3 sem volt annyira problémás, mint a 4 gen Octavia. Ami azért is kár, hiszem a 3 gen, főleg a 3 gen facelift szerintem az utóbbi idők egyik legjobb konszernautója volt.
......
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14466
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9601
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Az biztos, hogy belenyúltál az elmúlt időszak legingoványosabb modelljébe szerencsétlen módon. Még az 1 gen id3 sem volt annyira problémás, mint a 4 gen Octavia. Ami azért is kár, hiszem a 3 gen, főleg a 3 gen facelift szerintem az utóbbi idők egyik legjobb konszernautója volt.
VW csoporton belül nem is nagyon tudnálak mivel kecsegtetni (szinte minden SUV irányba halad), a kifutó Arteon a kedvencem, de az már nem nagyon van. Az új Passat szinte hozza a 4. Gen Octavia paráit, felejtős, a Golf gondolom kicsi. Esetleg elgondolkodnék egy Audi A 5 kombin. Az elég bitang lett szerintem.
Ahogy elmesélted, jelenlegi élethelyzetedhez nem biztos, hogy egy full elektromos autó a legideálisabb választás. Lehet várnék vele egy ciklust és majd 4 év múlva. Addig meg jó lesz (reméljük) a BMW.
VW csoporton belül nem is nagyon tudnálak mivel kecsegtetni (szinte minden SUV irányba halad), a kifutó Arteon a kedvencem, de az már nem nagyon van. Az új Passat szinte hozza a 4. Gen Octavia paráit, felejtős, a Golf gondolom kicsi. Esetleg elgondolkodnék egy Audi A 5 kombin. Az elég bitang lett szerintem.
Ahogy elmesélted, jelenlegi élethelyzetedhez nem biztos, hogy egy full elektromos autó a legideálisabb választás. Lehet várnék vele egy ciklust és majd 4 év múlva. Addig meg jó lesz (reméljük) a BMW.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A következő cégautóm - aminek kb 1 hónapon belül mle kell adnom a megrendelőlapját - úgy néz ki vagy egy fehér, világos bőrbelsős/hozzá paszoló fabetétes, közepesen felszerelt 320i kombi, vagy egy Tesla lesz. Érdekes választás mi? Nem, nincs átmenet, vagy full belső égésű, vagy full elektromos.Vinkler írta: ↑2024.10.24., csüt. 12:30Az elektromos autók szervizcikulasánál ilyen kevésbé van jelen. Régebben naptári napra, vagy fix km-re történt, mostanában már km megkötés sincs, csak időhöz van kötve. 2 év 730 nap. Slusszpasz. Mehetsz 1000 km-t, vag 100 000-et is. Ez sem tökéletes szerintem, a fékfolyadék és a pollenszűrő használódik. Mást nagyon amúgy sem kell cserélni.
Ha Tesla, a Model 3-at és Model Y-t néztem eddig, az egymotoros Long Range simán benne van a keretben (a normál autopilot-tal), a kétmotoros is benne lenne, de ugye telefonos beszélgetésünk alapján megerősítettél abban, hogy számomra nincs értelme - a minél hosszabb hatótáv fontosabb, mint a plusz lóerők.
A 320i-vel való összehasonlításban sajnos összesen két dolog szól a Tesla mellett: nulla lokális emisszió és jobb gyorsulás, emellett a kisebb fenntartási költség, de ez nekem azért nem plusz, mert a 320i-hez kapok üzemanyagkártyát, míg a Teslához munkahelyi töltési lehetőséget és némi bruttó pénzt az otthoni töltéshez - "rendesebb" otthoni töltéshez viszont hálózatfejlesztésre van szükségem itthon, ami nálam viszonylag jelentős összeg lenne / lesz - mondjuk ez amúgy is középtávó tervben van - a lényeg, hogy fenntartási költség szempontjából számomra mindegy). Cserében a belsejétől még mindig hányingert kapok, a modell Y esetében a külsejétől is (ami számomra úgy néz ki, mintha egy Model 3-at lefényképeztek volna oldalról, aztán photoshoppal nyújtották volna felvfelé az egészet
Ergo: lehet, hogy gyerekgyilkosnak leszek megint becézve... A BMW 320i kombi majdnem mindenben veri, ami nekem fontos.
Még változhatnak a szempontok, de egy biztos: minden VW-konszern termék kilőve (az életem legrosszabb autós tapasztalatait, amit az Octavia 4-gyel szereztem, eltart egy darabig, amíg kiheverem), de lehet még Mercedes, Kia, Polestar (!!!), Volvo, Citroen, Peugeot vagy Opel (utóbbi három között egyelőre a kombi Astra jöhetne szóba, HA nem csak max 130 lóerős háromhengeressel forgalmaznák.... noormális?) A Volvo V60 még játszhat, bár ők nagyon a plugin hibridre álltak rá újbabbaj, és az áraik ott vannak (ha nem magasabbak) mint a BMW-é.
Ami viszont meglepett: a Teslák ára már simán pariban van...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Vagyis hazudok? Megtisztelsz a bizalommal.
Hát nem. Bizony így működik. Tudom, hogy nem szeretnéd elhinni, mert egy VW-t vettél, és remélem TE nem tapasztalod meg. A márkaszerviznek pedig (Porsche Buda) ez a hozzáállása, nyugodtan elhiheted. Kérdezd meg Vinklert, ő elsőkézből tud infót adni (még aznap este felhívtam őt egyébként).
(Az autóban 82948 kilométer volt, amikor az üzenet elsőször megjelent, műszerfalon jelenleg sincs semmi állandó figyelmeztető jelzés/lámpa, a menüben turkálva lehet, hogy korábban láttam volna már a szervizciklus végét, de mutass nekem egyvalakit, aki széttúrja havonta egyszer a szervizmenüt, hogy megnézze, mennyi van még hátra a szervizig, ami úgy változik, amhogy a kocsi jónak látja). Hogy miért 1500 km-nél fgyelmeztet először, és azt is csak egy, az indításkor megjelenő majd eltűnő üzennettel? Kérdezd meg a VW (vagy Skoda?) döntéshozóit.)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Ezt azért nehéz elképzelni.A kocsi hirtelen,minden előzmény nélküli jelzése,és a szervíz hozzá állása is fura nekem.Aszpirin írta: ↑2024.10.24., csüt. 12:14A legújabb Skoda-tréfa, egyben óriásiaz úgynevezett dinamikus szervizintervallumnak, vagy legalábbis a Skoda (VW-konszern?) általi megvalósításnak. Hétfőn este kiírta a Skodám (indításkor a fulldigit műszerfalra becsúszatatott üzenettel, derült égből villámcsapásként), hogy 1500km múlva olajcsere-szerviz esedékes. Mindezt úgy, hogy kedden 140km volt még kilátásban (mindenképp, mert a testvérem álatalam megrendelt sírkövének felállításánál kellett jelen lennem az Új Köztemetőben, ami tőlem 60+ csak oda, majd be az irodába Budán, majd haza), és szerdától vasárnapig külföldön lettem volna, ami alsó hangon 1400 km-t vitt volna el. Tehát egyféleképp tudom betartani az 1500 km-t: ha elhalasztom a külföldi utat.
Kedden a temető felé menet felhívtam a szervizt a kérdéssel, hogy akkor most mi van, erre a válasz: az autó még 2025 május 10-ig garanciális, és sajnos garanciavesztéssel jár, ha túllépem az 1500 km-t).
Eredmény: el kellett halasztanom a külföldi utamat november 1-5-re. Egy algoritmus miatt, amely hirtelen úgy gondolta, hogy nekem bizony 1500 km múlva szervizeltetni kell az autót.
Tanulság: egy kollégám szerint akkor jön el az igazi utópia, amikor gépek iránítják az életünket - nos ez kezd megvalósulni.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14466
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9601
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Az elektromos autók szervizcikulasánál ilyen kevésbé van jelen. Régebben naptári napra, vagy fix km-re történt, mostanában már km megkötés sincs, csak időhöz van kötve. 2 év 730 nap. Slusszpasz. Mehetsz 1000 km-t, vag 100 000-et is. Ez sem tökéletes szerintem, a fékfolyadék és a pollenszűrő használódik. Mást nagyon amúgy sem kell cserélni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7035
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6234
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
A legújabb Skoda-tréfa, egyben óriási
az úgynevezett dinamikus szervizintervallumnak, vagy legalábbis a Skoda (VW-konszern?) általi megvalósításnak. Hétfőn este kiírta a Skodám (indításkor a fulldigit műszerfalra becsúszatatott üzenettel, derült égből villámcsapásként), hogy 1500km múlva olajcsere-szerviz esedékes. Mindezt úgy, hogy kedden 140km volt még kilátásban (mindenképp, mert a testvérem álatalam megrendelt sírkövének felállításánál kellett jelen lennem az Új Köztemetőben, ami tőlem 60+ csak oda, majd be az irodába Budán, majd haza), és szerdától vasárnapig külföldön lettem volna, ami alsó hangon 1400 km-t vitt volna el. Tehát egyféleképp tudom betartani az 1500 km-t: ha elhalasztom a külföldi utat.
Kedden a temető felé menet felhívtam a szervizt a kérdéssel, hogy akkor most mi van, erre a válasz: az autó még 2025 május 10-ig garanciális, és sajnos garanciavesztéssel jár, ha túllépem az 1500 km-t).
Eredmény: el kellett halasztanom a külföldi utamat november 1-5-re. Egy algoritmus miatt, amely hirtelen úgy gondolta, hogy nekem bizony 1500 km múlva szervizeltetni kell az autót.
Tanulság: egy kollégám szerint akkor jön el az igazi utópia, amikor gépek iránítják az életünket - nos ez kezd megvalósulni.
az úgynevezett dinamikus szervizintervallumnak, vagy legalábbis a Skoda (VW-konszern?) általi megvalósításnak. Hétfőn este kiírta a Skodám (indításkor a fulldigit műszerfalra becsúszatatott üzenettel, derült égből villámcsapásként), hogy 1500km múlva olajcsere-szerviz esedékes. Mindezt úgy, hogy kedden 140km volt még kilátásban (mindenképp, mert a testvérem álatalam megrendelt sírkövének felállításánál kellett jelen lennem az Új Köztemetőben, ami tőlem 60+ csak oda, majd be az irodába Budán, majd haza), és szerdától vasárnapig külföldön lettem volna, ami alsó hangon 1400 km-t vitt volna el. Tehát egyféleképp tudom betartani az 1500 km-t: ha elhalasztom a külföldi utat.Kedden a temető felé menet felhívtam a szervizt a kérdéssel, hogy akkor most mi van, erre a válasz: az autó még 2025 május 10-ig garanciális, és sajnos garanciavesztéssel jár, ha túllépem az 1500 km-t).
Eredmény: el kellett halasztanom a külföldi utamat november 1-5-re. Egy algoritmus miatt, amely hirtelen úgy gondolta, hogy nekem bizony 1500 km múlva szervizeltetni kell az autót.
Tanulság: egy kollégám szerint akkor jön el az igazi utópia, amikor gépek iránítják az életünket - nos ez kezd megvalósulni.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- peterson
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1178
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 835
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Lehet, hogy az elektromos autóé a jövő, bár remélem akkor sem ezeké a tankoké! Szerintem förtelmes.
Viszont ez még mindig szép!:
Viszont ez még mindig szép!:
