Erre valaki?
Új, jóval erősebb tablet, szintén ez a szitu. Illetve ha alvó állapotból jön vissza a tablet lejátszás közben, akkor is random bezárja a Lumin appot.
Erre valaki?
Igen meglehet, de az irány jó.
De ha hasonló stílust szeretnél, még mindig ugyanazokat a 30-40 zeneszámokat preferálja. Mindezt 5-6 együttesre szűkítve.
Ennek egy részével egyet is értek, de nem válasz érdemben a hozzászólàsomra.Luxor Audio írta: ↑2024.06.21., pén. 14:23Ha abból indulunk ki, hogy az MQA célja a tárhelyigény és a vele járó költségek csökkentése (?), akkor ez bizony egy adattömörítési eljárás, tehát összevethető akár a FLAC-kel is, mégha a folyamatok komplexitása el is tér. Az MQair is a Bluetooth sávszélesség problémáit próbálja megoldani HD audio tartalmak továbbításakor és ott akár sikeres is lehet, bár BT kodekből lassan Dunát lehet rekeszteni és mindegyik azon igyekszik, hogy valahogy küldjük át a nagyfelbontású műsort egy szűk sávon. Hangsúlyos különbség a FLAC és az MQA között az F betű (Free), a FLAC bárki számára szabadon, ingyenesen hozzáférhető technológia, manapság minden készülék és szoftver kompatibilis vele, az MQA eljárást viszont licenszelni kell. Végfelhasználói szempontból pont annyira ingyenes, mint egy webshopnál az "ingyenes" szállítás, aminek díja a számlán 0 forinttal szerepel, ettől még be van építve a fizetendő végösszegbe.
Az MQA-t a teljes audio iparra rá akarták erőltetni hangstúdióktól a kiadókon át a lejátszó eszközöket gyártó cégekig. Ma már talán kijelenthető, hogy ez nem jött össze, mert sok résztvevő ellentartott, pl a hangstúdiók, amik nem akartak egy újabb bizonytalan, átláthatatlan és fizetős licenszet beépíteni az amúgy is terhelt folyamatba. A zenekiadók viszont imádták az MQA ötletét, mert egy újabb bőrt tudtak lehúzni a féltve őrzött felvételeikről anélkül, hogy az eredeti nagyfelbontású anyagot közzé kellett volna tenniük, ami a jövőre nézve további lehetőségekkel kecsegtet.
A legfőbb gond(om) viszont az, amit az MQA eredetileg ígért, de mostanában már sokan elfelejtették, sőt néhányan egyenesen tagadják is. Ha előkeresünk 8-10 évvel ezelőtti híreket, reklámokat, ott bizony olyanokat láthatunk, hogy az MQA processzálás már a stúdióban kezdődik, egyaránt figyelembe veszi a hangfelvételekhez és a lejátszáshoz használt eszközök sajátosságait, lejátszásnál ezek függvényében állít be bizonyos paramétereket és megpróbálja ellensúlyozni a rendszer hibáit az "elérhető legjobb hangminőség" érdekében. Erről jó kis viták mentek akkoriban itt az AVX-en is és talán erre utalsz Te is, mikor az A/D konverziót említed. Ennek ugye a fele lett igaz, kimaradt a folyamatból az egyediség, átalakult egyfajta általános processzálássá, bár az kétségtelenül rendkívül okos. Erre több botrányt okozó eset is felhívta a figyelmünket az elmúlt években, mikor cseles anyagokat küldtek be a kódolási folyamatba, majd a végeredményt összevetették az eredetivel. Az is beszédes volt, ezeket a trükköket micsoda gátlástalan erővel próbálták az MQA-hoz köthető erők, elkötelezett szakértők, több szempontból is érdekelt cégek és befektetők nevetségessé, hiteltelenné tenni. Az sem mellékes és jól mutatja a tájékoztatás zavarosságát, hogy a zenehallgatók, köztük a hifisták túlnyomó többségének ma, bejelentése után 10 évvel sincs fogalma arról, mi is az az MQA.
Manapság kiadóként némi plusz pénzért kérheted, vagy ha megvetted az MQA csomagot, magad elvégezheted az MQA kódolást a kész hanganyagon, senki nem fogja megkérdezni, miként készült a felvétel és min fogod lejátszani. Hogy veszteséges, vagy veszteségmentes az eljárás, azon sokakkal ellentétben én magam nem lovagolnék, mert veszteséges tömörítés is eredményezhet jó végeredményt. Értem és elfogadom, hogy újra és újra ki kell találni valamit, hogy újra és újra vásárlásra késztessük a zenehallgatókat, de vannak elfogadható és vannak pofátlan próbálkozások.
Ha abból indulunk ki, hogy az MQA célja a tárhelyigény és a vele járó költségek csökkentése (?), akkor ez bizony egy adattömörítési eljárás, tehát összevethető akár a FLAC-kel is, mégha a folyamatok komplexitása el is tér. Az MQair is a Bluetooth sávszélesség problémáit próbálja megoldani HD audio tartalmak továbbításakor és ott akár sikeres is lehet, bár BT kodekből lassan Dunát lehet rekeszteni és mindegyik azon igyekszik, hogy valahogy küldjük át a nagyfelbontású műsort egy szűk sávon. Hangsúlyos különbség a FLAC és az MQA között az F betű (Free), a FLAC bárki számára szabadon, ingyenesen hozzáférhető technológia, manapság minden készülék és szoftver kompatibilis vele, az MQA eljárást viszont licenszelni kell. Végfelhasználói szempontból pont annyira ingyenes, mint egy webshopnál az "ingyenes" szállítás, aminek díja a számlán 0 forinttal szerepel, ettől még be van építve a fizetendő végösszegbe.
Igen, konkrétan állított: deblurring esetén pl. és a teljes unfold esetén a rekonstrukciós filterezés.diagnet írta: ↑2024.06.21., pén. 10:262024-06-21 10_21_51-Window.pngLuxor Audio írta: ↑2024.06.21., pén. 08:51
Az egész történet bizarr számomra és folyamatosan az mocorgott az agyamban az MQA-ról szóló híreket olvasva, hogy mi lett volna, ha a FLAC tömörítési formátumot is úgy reklámozták volna annak idején, hogy jobb hangzást eredményez, mint az eredeti wave állomány.
Hi! A komplett MQA eljárás nem csak a tömörítésből áll, egy komplex műveletsor, ami pl. az AD konverziót, kicsomagoláskor a rekonstrukciós filtert stb. is magában foglalja. Nem jó a flac-el való összehasonlítás.Luxor Audio írta: ↑2024.06.21., pén. 08:51
Az egész történet bizarr számomra és folyamatosan az mocorgott az agyamban az MQA-ról szóló híreket olvasva, hogy mi lett volna, ha a FLAC tömörítési formátumot is úgy reklámozták volna annak idején, hogy jobb hangzást eredményez, mint az eredeti wave állomány. .
Luxor Audio írta: ↑2024.06.21., pén. 08:51
Az egész történet bizarr számomra és folyamatosan az mocorgott az agyamban az MQA-ról szóló híreket olvasva, hogy mi lett volna, ha a FLAC tömörítési formátumot is úgy reklámozták volna annak idején, hogy jobb hangzást eredményez, mint az eredeti wave állomány.
Van a Tidal és a Netflix között egy igen fontos különbség. A Tidal és a Netflix működési modelljeiket tekintve nem hasonlíthatóak össze, mivel a Netflix film produkciós cég is, a Tidal meg jellemzően nem végez kiadói tevékenységet. Vagyis a Netflix gyárt és finanszíroz filmeket, míg a Tidal jellemzően nem, vagy csak nagyon ritkán finanszíroz hangfelvétel kiadást vagy koncertet.Aszpirin írta: ↑2024.06.21., pén. 00:00Feri, ha hiszed ha nem, az AWS-t aktívan használom nagyon régóta (nagyvállalati környezetben, termék- és szolgáltatásfejlesztésben, szakmai vezetőként és prototipizáló "hands-on" munkát is végző chief architektként is, ipari területen), szóval nagjából tisztában vagyok a céges díjszabásaival, ha másért nem, hát azért, mert a dashboardon nagy számokkal virít az aktuális havi költség. Játszásból utána fogok számolni ezeknek a millióknak, lehet, hogy helytállóak a számok, amiket írsz, de akkor sem stimmel valami teljesen:kaef2 írta: ↑2024.06.20., csüt. 21:39i
Habár felhasználóként azt gondoljuk, hogy az internetes adatátvitel korlátlan, ez a szerver, felhő oldalon illetve a streaming adatátviteli költségére már nagyon nem igaz. Ha az Amazon S3-at és AWS-t használó streaming cég egy 500 MB-os 352,8 kHz/24 bites nagy felbontású flac file helyett egy 90 MB-os flac file-t streamel az MQA segítségével, amit a fogadó oldalon bontanak ki hardveresen 352,8 kHz-re (például az általam feltöltött mintafile-ok esetében is), akkor könnyen lehet, hogy megéri neki licenszdíjat fizetni, mert az esetleg kevesebb, mint amit a tárhelyért és a streaming adatátvitelért fizetne, ha a flac file-t streamelné. Több millió egyidejű user és 120-130 millió file többféle verzióban történő tárolása esetében az így megspórolt költségek milliósok lehetnek dollárban havonta és ennyt biztosan nem fizetett például a Tidal (vagy a Roon, Audirvana), azért mert a licenszeléssel a lejátszó szoftverében dekódolni tudta az MQA file-okat max 96 kHz mintavételezésig szoftveresen.
Egyrészt a már kb (legalább) 8 éve szintén AWS-infrastruktúrájú Netflix kb 2 nagyságrenddel (!!!) nagyobb forgalmat bonyolít SOKKAL nagyobb infrastruktúrán, és kb négyszer akkora userenkénti maximális sávszélességigénnyel, mint a Tidal az MQA-korszakában (épp az egyik AWS re:Invent konferencián volt alkalmam személyesen belepillantani a Netflix mikroszerviz-architektúrájába - mellesleg ha minden jól megy, az idén novemberben is ott leszek Vegasban a re:Inventen, sz'al ha jössz, találkozhatunk), és szimultán felhasználója is nagyságrendekkel több van, de mindezek mellett a Tidal MQA-korának nagy részében a Netflix top-top egyéni csomagja mintegy 33%-kal került csak többe, mint a Tidal top-top egyéni csomagja.
Masrészt érdekes módon a Tidal épp röviddel azelőtt csökkent drasztikusan végfelhasználói árat, hogy megválik az MQA-tól, ráadásul amikor emiatt ugye jóval nagyobb méretű natív HiRes-fájlok tárolási és streamelési költségeivel elvileg milliós nagyságrendű havi spórolásról mond le...
Elég érdekes egybeesések ezek, de igen, mindenki azt hisz, amit akar.
Én a magam részéről csak paraszti józan ésszel azt hiszem, hogy bármennyire is bonyolult az MQA üzleti modellje, annak bevételi láncnak a legvégén a végfelhasználóktól ilyen-olyan módon befolyó pénzek vannak, és ezen osztoznak a lánc elemei, azaz a benne részvevő cégek - és mert itt sem hiszem el, hogy karitatív tevékenységről lenne szó, legyen az DAC-eladás, szoftverlicensz-eladás vagy éppen streaming szolgáltatás, számomra hihetetlen, hogy ezekben mind 0% az MQA-biznisz szereplőinek részesedése. Mellesleg nem is várom el, hogy annyi legyen, mert nem vagyok naiv, és a biznisz az biznisz, én is és sokan mások közülünk piaci termékeladásokból és szolgáltatásokból származó bevételekből élünk, hülyeség lenne démonizálnom a dolgot.
A Tidal és MQA kapcsolat megszűnése inkább marketing jellegű, mintsem technológiával kapcsolatos történés.
Csak elmélkedek. Amikor az első Santana koncert volt Magyarországon még a 80-as években, nagyúri kegyként árulták az egész országban a Caravanserai c. lemezét (csak azt), amit a Nagyatád c. kisvárosban is meg tudtam venni a helyi könyvesboltban. Amikor meg utoljára voltam a koncertjén a budapesti sportcsarnokban, arról elmélkedtünk kifelé jövet a fiammal, hogy ez a jegyár kb. 3 cd ára volt, megérte-e. Arra jutottunk, hogy igen.Luxor Audio írta: ↑2024.06.20., csüt. 20:37A jegyárak nem emelkedtek az infláció mértéke felett (pláne nem a magyarhoz képest), de nagyjából 3x annyi koncert van mostanában, mint a CD korában.
Feri, ha hiszed ha nem, az AWS-t aktívan használom nagyon régóta (nagyvállalati környezetben, termék- és szolgáltatásfejlesztésben, szakmai vezetőként és prototipizáló "hands-on" munkát is végző chief architektként is, ipari területen), szóval nagjából tisztában vagyok a céges díjszabásaival, ha másért nem, hát azért, mert a dashboardon nagy számokkal virít az aktuális havi költség. Játszásból utána fogok számolni ezeknek a millióknak, lehet, hogy helytállóak a számok, amiket írsz, de akkor sem stimmel valami teljesen:kaef2 írta: ↑2024.06.20., csüt. 21:39i
Habár felhasználóként azt gondoljuk, hogy az internetes adatátvitel korlátlan, ez a szerver, felhő oldalon illetve a streaming adatátviteli költségére már nagyon nem igaz. Ha az Amazon S3-at és AWS-t használó streaming cég egy 500 MB-os 352,8 kHz/24 bites nagy felbontású flac file helyett egy 90 MB-os flac file-t streamel az MQA segítségével, amit a fogadó oldalon bontanak ki hardveresen 352,8 kHz-re (például az általam feltöltött mintafile-ok esetében is), akkor könnyen lehet, hogy megéri neki licenszdíjat fizetni, mert az esetleg kevesebb, mint amit a tárhelyért és a streaming adatátvitelért fizetne, ha a flac file-t streamelné. Több millió egyidejű user és 120-130 millió file többféle verzióban történő tárolása esetében az így megspórolt költségek milliósok lehetnek dollárban havonta és ennyt biztosan nem fizetett például a Tidal (vagy a Roon, Audirvana), azért mert a licenszeléssel a lejátszó szoftverében dekódolni tudta az MQA file-okat max 96 kHz mintavételezésig szoftveresen.
Mindenki azt hisz el, amit csak akar. Szokás szerint senkit nem akarok meggyőzni semmiről.Aszpirin írta: ↑2024.06.20., csüt. 19:36Csodálkoztam volna, ha találtak volna benne javítanivalót, mikor olyan szépen kihoztad a végére, hogy nekünk, felhasználóknak az égvilágon semmibe sem kerül ez a csodás technológia, bár mindenki más fizet érte, hogy mi jobban érezzük magunkat tőleVégülis mindenki érdekelt abban, hogy ezt elhiggyük, nem?
Sokan elfelejtik, hogy ennek az egész zenész - stúdió - audio cucc gyártó stb. lánc legvégén a fizető ügyfél, a fizető zenehallgató áll. Ezért lett gyomorgörcsöm attól, hogy "az MQA az ingyen van, nem kerül pénzbe". Aki ezt mondja az hazudik.Aszpirin írta: ↑2024.06.20., csüt. 19:36Csodálkoztam volna, ha találtak volna benne javítanivalót, mikor olyan szépen kihoztad a végére, hogy nekünk, felhasználóknak az égvilágon semmibe sem kerül ez a csodás technológia, bár mindenki más fizet érte, hogy mi jobban érezzük magunkat tőleVégülis mindenki érdekelt abban, hogy ezt elhiggyük, nem?
A jegyárak nem emelkedtek az infláció mértéke felett (pláne nem a magyarhoz képest), de nagyjából 3x annyi koncert van mostanában, mint a CD korában. A menőbb zenekarok szinte megállás nélkül tolják a turnékat, de a kisebb csapatoknak is jóval több fellépési lehetőség jut, mivel a koncerthelyszínek és szervezők száma is megugrott. Mondhatni pénzszagra gyűlnek, de ez inkább egy közönséges gazdasági reflexió az olcsó streaming zenehallgatások miatt töredékére eső zenekiadási bevételekre. Pozitív hozadék, hogy a színpadtechnika soha nem látott tempóban fejlődik.
Csodálkoztam volna, ha találtak volna benne javítanivalót, mikor olyan szépen kihoztad a végére, hogy nekünk, felhasználóknak az égvilágon semmibe sem kerül ez a csodás technológia, bár mindenki más fizet érte, hogy mi jobban érezzük magunkat tőle