
A hallásom jó, hallom amikor a cicánk üldöz a kertben egy egeret

Nem annyira szerencsés kiterjeszteni az ár / minőség sok helyen tapasztalható szakadását - ami a hifiben is kőkeményen benne van - pont erre a képre, mert azt sugallja kissé, hogy csak hájpolt dolog, és a sznob közönség igazából jól át van b@...va. Közben, meg amúgy, nekem tetszik, erősen.Rock60 írta: ↑2023.02.14., kedd 13:36..
Picassonak ezt a képét mivel kellene összefüggésbe hozni ? Hogy máshol is láttam már lefestve nőt, meg talán élőben is, és jé, akkor ezek biztos nők ?
Ha valaki nem szeretné - akár még tudhatná is, ha akarná - megemészteni a részben nonfiguratív szörnyfejűeket, amit a mester delírium hatása alatt alkotott, az már nem is képes befogadni a művészetet ?
Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy ha ismeretlen festő alkotta volna ezt a képet - vagy bármelyik Picassot - és valamelyik bolhapiacon feltűnne, hányan kiáltanának fel örömükben, hogy pont ilyet szeretnék, itt van érte 3 millió dollár !
ON
A zene a legeslegelvontabb műfaj, még Picasso hölgyeinél is elvontabb. Mondjuk a 4 évszak-féle programzenéken kívül nem nagyon tudjuk kötni semmihez, aztán mégis milyen nagy élvezetet tud okozni.SoundMania írta: ↑2023.02.14., kedd 15:13Erről szól ez a kép és erről szól sokaknál a Hifi/zenehallgatás. Sokszor köze sincs a valósághoz, mégis örömet tud okozni
Valahogy így:
nos , valaki felvetette, hogy "akkor mit is akart mondani a szerző? " Ha kicsit absztrakt, azzal is sokan elboldogulnak és élvezettel szemlélik és hallgatják. Erről szól ez a kép és erről szól sokaknál a Hifi/zenehallgatás. Sokszor köze sincs a valósághoz, mégis örömet tud okozniRock60 írta: ↑2023.02.14., kedd 13:36OFF
Nem probléma, mindig is tegeződtünk.
A balett zenéjét hallgatni, megnézni az előadást és elolvasni a történetet, elég könnyen felfogható összefüggést mutat.
Picassonak ezt a képét mivel kellene összefüggésbe hozni ? Hogy máshol is láttam már lefestve nőt, meg talán élőben is, és jé, akkor ezek biztos nők ?
Ha valaki nem szeretné - akár még tudhatná is, ha akarná - megemészteni a részben nonfiguratív szörnyfejűeket, amit a mester delírium hatása alatt alkotott, az már nem is képes befogadni a művészetet ?
Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy ha ismeretlen festő alkotta volna ezt a képet - vagy bármelyik Picassot - és valamelyik bolhapiacon feltűnne, hányan kiáltanának fel örömükben, hogy pont ilyet szeretnék, itt van érte 3 millió dollár !
ON
OFFFFF!Rock60 írta: ↑2023.02.14., kedd 11:49Amikor ehhez hasonló remekművet látok, mindig elfilózok azon, hogy amikor a mester elkészítette, ő tudta, hogy remekművet készít ? Vagy csak unaloműzés gyanánt szórakozott kicsit az ecsettel.
Lehet, hogy ha feltámadna, és látná mi folyik a festményei körül, nem értené az egészet, vagy csak simán a hasát fogná a röhögéstől.
Már sosem tudjuk meg, " mire gondolt a költő ? ".
Vagy megbízol egy hangmérnökötfererencz írta: ↑2023.02.14., kedd 12:54Szeretek dolgokat a ház körül magam megcsinálni, mert egyrészt örömet okoz, másrészt olyan lesz, amilyet én szeretnék. Kivéve, ha nem, mert nem is olyan egyszerű, mint a youtube videó alapján, a végeredmény néha katasztrófa, és bárcsak olyanra bíztam volna aki ért is hozzá.![]()
Most elég Malagáig elmenni, tavaly ott láttam a Picasso múzeumban, még fizettem is érte.
Szeretek dolgokat a ház körül magam megcsinálni, mert egyrészt örömet okoz, másrészt olyan lesz, amilyet én szeretnék. Kivéve, ha nem, mert nem is olyan egyszerű, mint a youtube videó alapján, a végeredmény néha katasztrófa, és bárcsak olyanra bíztam volna aki ért is hozzá.
Hallgass meg egy balettzenét.... Aztán nézd meg az előadást, végül olvasd el a történetet amiről szól. Látod/érted ? Ha minden összeállt benned és stimmel benned a dolog, látod az összefüggéseket, azonos dolgok kifejezése eltérő eszközökkel azonosan jelenik meg előtted, akkor nincs gond, fogékony vagy a művészeti ágak közötti átjárásra/összevetésre. Ha nem látod az összefüggéseket, akkor érdemes elgondolkodni, hogy nem neked való valamelyik terület élvezete. Lehet , hogy egyiké sem. A dolgok megítélése meg nem biztos , hogy a te feladatod. Ezt majd az idő dönti el. A klasszikus zenéknek is csak töredéke maradt meg, vagy kerül a nyilvánosság elé. Az új zenékkel is ez lesz. ( persze ez nem neked szól, hanem általánosságban, így ne vedd magadra a tegeződésem.)Rock60 írta: ↑2023.02.14., kedd 11:49Amikor ehhez hasonló remekművet látok, mindig elfilózok azon, hogy amikor a mester elkészítette, ő tudta, hogy remekművet készít ? Vagy csak unaloműzés gyanánt szórakozott kicsit az ecsettel.
Lehet, hogy ha feltámadna, és látná mi folyik a festményei körül, nem értené az egészet, vagy csak simán a hasát fogná a röhögéstől.
Már sosem tudjuk meg, " mire gondolt a költő ? ".
A kolbászt sem jó nézni ahogyan készül mégis milyen finomRock60 írta: ↑2023.02.13., hétf. 22:39Ez mind így lehet, ahogy írod, fapaci.
Dehát sok mindenről elmondhatjuk, hogy nem olyan rózsaszínű a sztori, mind ahogy tűnik.
A legegyszerűbb tatárbiefstek is sok mindenen átesik, míg a tehén azzá nem válik. A legeltetés, almozás és más nyűg sem jut eszünkbe miközben a piritósra kenjük szegényt.
De talán jobb hasonlat a filmkészítés, ami kb. nagyságrenddel több turpisságot rejthet, mint a hangrögzítés.
A film nézése közben mégsem azon agyalok, hogy éppen melyik technika révén érezhetem magam az ókori Rómában, vagy éppen a Nostradamus fedélzetén.
Hogy mennyi a digitális trükk, a makett, vagy életnagyságú modell, vagy ezek hibridje, az tőlem maradhat az ehhez értő készítők dolga.
Mikor kíváncsíságból megnézek egy-egy verkfilmet, mindig megállapítom, hogy nem igazán kedvelem őket. Oda a varázslat, az illúzió.
A zene is művészet, így bátran vigasztalhatjuk magunkat azzal, hogy ezek az így-úgy rögzített konzervzenék még mindig közelebb állnak a valósághoz, mint mondjuk Picasso festményén az avignoni kisasszonyok.
Nagyon jó logikával gombolyítod a témát. Javaslom, tedd bele a képletbe azt is, hogy a rögzített anyag keverésekor mi alapján, mivel és miként kontrollálva dolgoznak és máris kész vagy!juliush írta: ↑2023.02.13., hétf. 21:20Azt kell megérteni, hogy már a mikrofonok mind elhelyezkedésük, mind karakterisztikájuk és egyéb elektroakusztikai átalakító tulajdonságaik folytán nem azt és nem úgy alakítják át elektromos jelek mintázatává, ahogy azt ott hallottad. Aztán az egész folyamat végén, a szobádban, valamilyen akusztikus környezetben, valahogy elhelyezett pár, karakterisztikájában a mikrofon tulajdonságaihoz egyáltalán nem igazodó hangfal próbálja megszólaltatni az addig már számtalan transzformáción átesett információt...
Ez mind igaz, de azért azt mindannyian tapasztaltuk és tapasztaljuk naponta, hogy vannak lemezek/cd-k/streaming fájlok, amik jól szólnak az otthoni rendszerünkön, vannak amik kevésbé. Gyanítom, hogy ez nem csak az én nappalimban van így.
Azt kell megérteni, hogy már a mikrofonok mind elhelyezkedésük, mind karakterisztikájuk és egyéb elektroakusztikai átalakító tulajdonságaik folytán nem azt és nem úgy alakítják át elektromos jelek mintázatává, ahogy azt ott hallottad. Aztán az egész folyamat végén, a szobádban, valamilyen akusztikus környezetben, valahogy elhelyezett pár, karakterisztikájában a mikrofon tulajdonságaihoz egyáltalán nem igazodó hangfal próbálja megszólaltatni az addig már számtalan transzformáción átesett információt. Az hogy természetes egyensúlyokkal, otthoni környezetben még épp kezelhető dinamika tartománnyal, szép tér illúzióját keltve szólalhat meg, ezek után kész csoda, a hangmérnöki szaktudás (és mögöttes technológia) mágiája.Rock60 írta: ↑2023.02.13., hétf. 20:50Egy kis térben, ahol kamarazenét hallgatunk, vagy akár egy Jazz - klubban is a zenészek tőlünk való távolsága, hogy 6, 8, vagy éppen 10 méterre játszanak tőlünk, és a helység faláról eltérően visszaverődő hangok, és ezek összessége adja a térélményt, nem is akármilyet.
Vagy, aki ezt hallja, az hallucinál ? Ilyen, kérem, nincs ?
Köszi...
Na, szóval, ha ezt szeretnénk átélni otthon is, az nem valami hamis mágiára való törekvés, mert biza ez a valóság része.