Meggondolom... Ja, nem !



csak azt kéne kideriteni hogy azok a lemezek valóban sz@rok voltak (nincs kizárva),mintahogyan az sem,hogy esetleg a hibát más oldalon kéne keresni..van az a pont amikor egy Quad 34,vagy Leach DIY phonoval,romba lehet dönteni,nagynevű phonokat,ha az ember félreteszi a marketinget,esetleg hiúságát,minden gonoszkodást kizárva...kijózanitó lehet egy Shure SC35,vagy AT95 is,jó pár MC-vel szembenRock60 írta: ↑2022.11.04., pén. 14:36Bocsi, abszolút rosszul értetted.
Azt mondtam, hogy az új lemezeim pocsékul szólnak, a 40-45 évesek meg remekűl. Pontosabban nem általánosítottam, azt mondtam, hogy az a három lemez, ami úgy szólt, mint egy hordozható kazettásmagnó, az új nyomású volt, az a kettő, ami meg elvarázsolt, azok 40-45 évesek. / Olvasd vissza./ Konkrétan akkori nyomások, akkor vettem őket.
A nyolcvanas évekből származó ARC SP 9 - en, a most használt 15 éves Bel Canton, vagy az URU integráltamban lévő phonoval a jól szóló lemezek jól szóltak/szólnak.
A rosszul szóló lemezeket, meg tök mindegy, hogy 40, 20 vagy 5 éves elektronikán hallgatod, ami s..r, az s..r !
Nagyon kevés olyan mai gyártású lemez van, ami felkeltené az érdeklődésemet, de hogy még a kiadót is böngésszem, nehogy belefussak valami romba, hát nem !![]()
Ekkora különbségek azért nem szoktak lenni, hogy a régi gyönyörűen szól az új meg pocsék.... Bár tény , hogy egy Francia nyomású 79-es The Wall nagyon jól észrevehetően jobban szól , mint egy mai EU kiadás. A régi frissen, jobb felbontással, részletgazdagabban szól, az új meg fakóbban, kevesebb magassal, mosottabban..... Hasonlítgatás nélkül is ilyen, de összehallgatva egyértelműen ez volt az eredmény. Nem tudom az USA változatú új hogyan szólna, de az kb 20ezer ft volna.Rock60 írta: ↑2022.11.04., pén. 14:36Bocsi, abszolút rosszul értetted.
Azt mondtam, hogy az új lemezeim pocsékul szólnak, a 40-45 évesek meg remekűl. Pontosabban nem általánosítottam, azt mondtam, hogy az a három lemez, ami úgy szólt, mint egy hordozható kazettásmagnó, az új nyomású volt, az a kettő, ami meg elvarázsolt, azok 40-45 évesek. / Olvasd vissza./ Konkrétan akkori nyomások, akkor vettem őket.
A nyolcvanas évekből származó ARC SP 9 - en, a most használt 15 éves Bel Canton, vagy az URU integráltamban lévő phonoval a jól szóló lemezek jól szóltak/szólnak.
A rosszul szóló lemezeket, meg tök mindegy, hogy 40, 20 vagy 5 éves elektronikán hallgatod, ami s..r, az s..r !
Nagyon kevés olyan mai gyártású lemez van, ami felkeltené az érdeklődésemet, de hogy még a kiadót is böngésszem, nehogy belefussak valami romba, hát nem !![]()
bizonyos értelemben megértem amit mondasz,de amit mondál hogy nem jó szóltak,azok 40-45 éves felvételek voltak,ha jól értettem...matematikailag 1977-1982-es felvételek...a RIAA szabványositva volt...valahl a '90 évek elején olvastam egy Anthony Michaelson (Musical Fidelity) féle több oldalas cikkét,ahol taglalta,hogy fog változni a RIAA ekvalizálási szabvány,5-10 éves távlatban,tovább..és az is biztos hogy ezt tovább "fejlesztették",finoman fogalazva is a " vézna hang" beültetésre került..Rock60 írta: ↑2022.11.04., pén. 09:35Érdekes írások, valóban tanúlságosak.
Az első RIAA - s cikket végigolvasva, sok mindent megtudhattunk, de - számomra releváns - hasznos információt nem tartalmazott. Azt viszont megtudtam belőle, hogy vannak olyan barmok, akik a lemezjátszójukat az erősítőjük vonalbemenetére kötik....Ja, és hogy akár 24 khz - et is hallunk, és kár volt 20 - nál megvágni.
Evvel a 24 -el erősen vitatkoznék, de semmi jelentősége.
A másik két cikket bevallom, csak átfutottam, de a harmadikban megakadt a szemem egy érdeklődésre méltó adaton.
Mármint, hogy 1954-ben szabványosították a RIAA- görbe paramétereit, előtte katyvasz volt.Tehát, mondjuk '56 óta számíthatunk az egységes korrekcióra, azóta lényegében nem nyúltak bele - ha jól hámoztam ki a lényeget.
Biztosan rengetegen // vannak akik '54 előtti lemezeket gyűjtenek, szerencsére engem ez nem érint.
A lényeg - szerintem - az, hogy nem a megváltoztatott RIAA - korrekció miatt szólnak rosszul az új lemezek - ha már a digitalizálással járó rombolást le is nyeltük valahogy - hanem a végtelen trehányság, hozzá nem értés eredményezi mindezt.
Végül is kimaradt csaknem egy generáció a lemezgyártás iparából, az ott dolgozók tavaly még lehet, hogy a répaföldön dolgoztak.
Ennyi hullámos, félrefúrt, dinamikátlan, sávhatárolt vagy torz borzalmat még sosem láttam, hallottam mint az elmúlt két évben.
A gombokkal és gomblukakkal tehát semmi probléma nincsen.![]()
azért a RIAA szabvány változását nem szabad kivenni a képletből,ahogy haladtunk időben előre,a "vágási","kiemelési" pontokon változtattak,és ezt követte a lemezgyártás,és a kisérő elektronika gyártás is...
Üdv a Mátrixban...Rock60 írta: ↑2022.11.03., csüt. 20:33Az utolsó mondatod, arra gondoltam én is.
Tegnap meghallgattam pár lemezt, egyik rosszabb volt, mint a másik. / Hangra./
A pokolba az egésszel, gondoltam magamban, néztem mindent, keresztbe-hosszába, mi lehet az oka, nem jöttem rá, haraggal váltunk el, mentem lefeküdni.
Ma már félve kapcsoltam be, fel mindent ami kell. Feltettem az első lemezt - Jörgen Enborg Sargasso - akkorát szólt, hogy még a számat is elfelejtettem becsukni. A következő Niels-Henning Örsted-Pedersen-Rune Gustafsson lemeze szintén parádésan vetítette elém a skandináv jazz zenészek muzsikáját.
Mi volt a különböző tényező a tegnapi és a mai napban ?
Tegnap a véletlen játékaképpen csak új - 2-3 éves - lemezek kerűltek a kezembe. A ma hallgatottak 40-45 évesek.
" ...shell-átkötők cserélve, phono és kábelek cserélve. " Ezek nem csereköteles, elkopó alkatrészek, amiket cserélve javul a hang. Egy új phono meg a kábelek könnyen lehetnek rosszabbak, mint az előzők.Endrion írta: ↑2022.11.03., csüt. 09:47Sziasztok!
Következő kérdésem a következő a tapasztaltabbakhoz:
amennyiben a lemezjátszó lánc hangja olyan, mintha egy zárt ajtó mögötti szomszédos teremből hallatszódna, elképzelhető-e, hogy a karkábel szorul cserére? Maga a lemezjátszó egy régebbi darab, sokáig használták, aztán sokáig állt és most megint üzembe lett helyezve.
Hangszedő cserélve (ettől a "szomszéd teremben" hallhatóan javult a hangminőség!), shell-átkötők cserélve, phono és kábelek cserélve, az erősítő pedig más forrásról szépen zenél, tehát ott nem keressük a hibát.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
biztos minden jó helyre van bekötve ? ..a phono választókapcsolója jó pozicióban van ?...MM vs MC ? terhelések jó lettek kiválasztva ?...tűnyomás rendben?...nem szedett fel az új hangszedő vlmilyen trutyit régen nem játszott lemezről ?..de lehet hogy csak járatni kéne az egészet még..Endrion írta: ↑2022.11.03., csüt. 09:47Sziasztok!
Következő kérdésem a következő a tapasztaltabbakhoz:
amennyiben a lemezjátszó lánc hangja olyan, mintha egy zárt ajtó mögötti szomszédos teremből hallatszódna, elképzelhető-e, hogy a karkábel szorul cserére? Maga a lemezjátszó egy régebbi darab, sokáig használták, aztán sokáig állt és most megint üzembe lett helyezve.
Hangszedő cserélve (ettől a "szomszéd teremben" hallhatóan javult a hangminőség!), shell-átkötők cserélve, phono és kábelek cserélve, az erősítő pedig más forrásról szépen zenél, tehát ott nem keressük a hibát.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
aaaahhhaaammm...az maga a lemezjátszótrane írta: ↑2022.10.28., pén. 15:17szvsz a lemezjátszó alatti Machu Picchu 2-re gondoldixie-chicken írta: ↑2022.10.28., pén. 13:05erre gondolsz?...vlmilyen csutka/virág lehet az asztalon![]()
![]()
erre gondolsz?...vlmilyen csutka/virág lehet az asztalon