Klaca írta: ↑2019.11.12., kedd 15:34
Ezért is érdekelne a véleményed még a kábelekkel kapcsolatban arról, hogy ha így van, ahogyan írod, akkor honnan jön a sok igen nagy szórású vélemény a fórumozóktól, ami alapján úgy tűnik, a kábelek megítélésben semmilyen konszenzushoz nem közelít a köz véleménye, még kicsit sem, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. Ha úgy van, ahogyan írod, és tapasztalaod, akkor miért ingadozik olyan szélsőségesen ebben akérdésbena hifisták véleménye, a mérnököké, meg egyéb szakembereké meg miért tendál eléggé egyértelműen egy irányba, miért tartják leginkább "parasztvakítsának" ezt a dolgot. Te ,mint mérnök és kábelek fontosságát is látó tapasztalt hifis és kereskedő, talán tudsz erről is valami érdekeset mondnani.
Nézd, ahány ember, annyi Ízlésvilág, annyi rendszer, amin zenét hallgat.
Sohasem fogsz olyan kábelt találni, ami mindenkinek minden rendszerben tetszeni fog.
Egy kábel önállóan semmit sem ér. Azt mindig két audio komponens összekötésére használunk. Ahány komponens, annyi generátor (meghajtás) és terhelés (lezárás). A kábelek mérhető paraméterei miatt változik az átvitelük ezek miatt.
Ez a legegyszerűbb eset, mivel itt könnyen mérhető okok miatt változik az átvitel, ami megmagyarázza az átviteli különbségeket.
Aztán jönnek a kevésbé mérhető, zömmel anyagszerkezetből eredő különbségek, jeltorzulások. Ezeket nem lehet egyszerűen mérni. Nem frekvencia átvitelben, harmonikus torzításban jelenik meg a különbség a szokásos statikus mérőjelekkel mérve. Sajnálatosan a zenei jel nem statikus, dinamika tartománya igen magas, ami gyorsan változik. Ezt a szinte véletlenszerűen változó jelet nem egyszerű pontosan továbbítani. Olyan komponensek jelennek meg, amik nem írhatók le a hagyományos harmonikus torzítási komponensekkel, gyakorlatilag kimérhetetlenek, viszont az emberi fül nagyon érzékeny az olyan jelekre, amikkel a természetben egyébként sohasem találkozik. Így vagyunk képesek elfogadni a százalék nagyságrendű torzításokat a csöves erősítőknél, hangszóróknál. Ezek nem produkálnak nemlineáris torzítási komponenseket. És pont ezért érzékeny a fülünk a nagyságrendekkel kisebb digitális torzítási komponensekre. Olyan összetevők jelennek meg a jelben, ami a természetben sosem fordul elő. Ez érzékenyen hat az idegrendszerünkre. Ugyanez tapasztalható a kábeleknél is, amikor az anyagszerkezeti, fém/fém átmeneti kontakt hibák okozta "torzítási" komponenseket halljuk. Ezek igazából nem is torzítási komponensek, mert nem az alapharmonikus többszörösei, vagy különbségi komponensek, hanem szinte véletlenszerűen jelennek meg frekvenciától, amplitudótól függetlenül.