Meridian DSP7200SE + Ongaku ??

PS: Félreértettem. Bocsánat.
Meridian DSP7200SE + Ongaku ??
Valóban megindító. A magyar és a szláv nyelvek sokszínűsége nagyban elősegítette az "audiofil" életérzés átvitelét a közép-európai régióban.
Aki 10+ milláért el tud adni egy darab drótot az tényleg varázsló.tamagaba írta: ↑2019.11.13., szer. 09:01Olvasom Nordost-bá blogját
Ekkora varázslót nem láttam még földi létezésem óta
A legnagyobb gyártók berendezéseit kábelezi kiállításokon, audio-feszteken
Küzd mindenki dac-kal, bonyolult gépészeti megoldásokkal, hangközvetítő rendszerekkel
Ő meg csak úgy simán sodri a drótokat és hoppá 4 milla - és azt mondják, hogy jobban szól
Biztos, hogy bent vagyunk a mátrixban, nem tudom melyik bolygóról jött az illető
Azóta győzködöm magam, hogy miért ne lehetne hatással atomi részecske szinten a hangzásra
Változni fog a véleményem már látom, de továbbra is "csak varázsló" szinten tudok beszélni róla :)
https://nordost.com/blog/
Nagyából így van ahogy leírtad, azért sokat számít az anyag tisztasága is, pl. az audioqest-nél külön hengerelik a fém felületét.lehoako írta: ↑2019.11.13., szer. 08:32Köszönöm, hogy egy hozzáértő és sok és sok jó kábelt hallott szakértő ezt így leírta.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:51Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel. Az a szerencsétlen elektromos jel ezeken keresztül vergődik a kábel egyik végétől a másikig. Sohasem ugyanazt az utat járja be. Véletlenszerűen ütközik az anyagszerkezeti hibákba, átmenetekbe. Így véletlenszerűen is torzul az átvitel. Véletlenszerűen jelennek meg olyan komponensek, amik az eredeti jelben nem voltak.
Itt jön be a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo). A kábel bejáratás is zömmel a kristályszerkezet visszarendezését segíti elő.
A kábel gyártás során vannak költséges eljárások, amik során a kristályszerkezet nem torzul jelentősen, nem éri akkora stressz a kábelt. Ezek nem a hagyományosan húzott vezetők, hanem az öntött vezető szálak. Borzasztó költséges, de nagyon jó technológia a stresszmentes vezetők előállítására.![]()
Eszerint a kábel, minőségétől függően hangi torzításokat visz a rendszerbe, a tápkábeltől a hangfalkábelen keresztül az interkonnekten és digitális interkonnekten túl az USB-kábelig mindenhol. Mivel a jelút/tápút nagyrésze maga a kábel a rendszerben, logikus, hogy már a kiindulóponttól kezdve minél kevesebb hangi torzulás menjen végig a rendszeren.
Ha nem tévedek, a kábelek lehűtése (cryo kezelése) is ezt a célt szolgálja, konyhanyelven fogalmazva "lenyugtatja" a fémrácsot.
Jól gondolom, hogy a tápkábel maga/tápkábelek maguk a rendszer (ebből a szempontból torzításmentes) hangjának kiindulópontja(i), hiszen az itt a pl az előfokba, végfokba és a forráskészülékekbe jutó torzítások is fel fognak erősödni? Bocsáss meg, hogy ennyire szájbarágósan kérdezem, de posztod összehasonlíthatatlanul informatívabb, mint a jelenség ellen ágálók "érvei", én pedig a fórumozók nagy többségéhez hasonlóan max. tapasztalatból származó élménnyel rendelkezem.
Előre is köszönöm.![]()
Köszönöm, hogy egy hozzáértő és sok és sok jó kábelt hallott szakértő ezt így leírta.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:51Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel. Az a szerencsétlen elektromos jel ezeken keresztül vergődik a kábel egyik végétől a másikig. Sohasem ugyanazt az utat járja be. Véletlenszerűen ütközik az anyagszerkezeti hibákba, átmenetekbe. Így véletlenszerűen is torzul az átvitel. Véletlenszerűen jelennek meg olyan komponensek, amik az eredeti jelben nem voltak.
Itt jön be a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo). A kábel bejáratás is zömmel a kristályszerkezet visszarendezését segíti elő.
A kábel gyártás során vannak költséges eljárások, amik során a kristályszerkezet nem torzul jelentősen, nem éri akkora stressz a kábelt. Ezek nem a hagyományosan húzott vezetők, hanem az öntött vezető szálak. Borzasztó költséges, de nagyon jó technológia a stresszmentes vezetők előállítására.
en sem vagyok benne szakember, de az öreg(b)ítés vagy lágyítás sok szerkezeti anyagnal letezö, alkalmazott eljaras. Anyagtol függöen alkalmazott hömerseklet es abban töltött idö modositja a (kristály)szerkezetet, celnak megfelelöen tényleg sokféle van.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:51Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel...
a gyártás során ért stressz, ami szintén torzítja a kábel kristályszerkezetét. Ennek a feszültségnek, kényszerített kristályszerkezet deformációnak el kell rendeződnie, vissza kell állnia a nyugalmi állapotba. Ezért is jók az öreg kábelek, amiknek a szerkezete már visszarendeződött, stabil. Vagy ezért is találtak ki mesterséges öregbítési eljárásokat (Kondo)...
Túl jó vagy hozzánk, meg sem érdemeljük.
30 éves kábeleim vannak, de sajnos semmit nem változott a hangjuk szerintem. 70 évvel ezelőtt nem lehetett mint olyan hogy hifibe gyártott vezeték, legfeljebb rádió meg tv ha lehetett abba az időbe. Úgyhogy kizárt hogy az akkor jó vezetéket tudtak volna gyártani.hollohazi írta: ↑2019.11.12., kedd 21:58Hetven éves kábel alapanyag használatról tudok, réz kábel előállításánál.
Hetven éves kábel alapanyag használatról tudok, réz kábel előállításánál.mgus írta: ↑2019.11.12., kedd 20:20Ha régen gyártottak jó kábeleket akkor azok ma is megállják a helyüket. Most már csak az a kérdés milyen régen? A nyugodt hangzás már nyuggeres lehet kb 50-60 éves kábelekre gondoltál? Az ezüstöt már akkor is ismerték legfeljebb kanalat gyártottak belőle.
Ha régen gyártottak jó kábeleket akkor azok ma is megállják a helyüket. Most már csak az a kérdés milyen régen? A nyugodt hangzás már nyuggeres lehet kb 50-60 éves kábelekre gondoltál? Az ezüstöt már akkor is ismerték legfeljebb kanalat gyártottak belőle.
Hát azt ki kell érdemelni. Most túl jó modorúak vagytok. Mintha szeretnétek valamit megtudni a kábel misztikumból.
Nem vagyok anyagtechnológiai, metallurgiai szakember, de a vezető anyagok szerkezete korántsem homogén. Telis teli vannak belső átmenetekkel, kristály szerkezeti hibákkal, szennyeződésekkel. Az a szerencsétlen elektromos jel ezeken keresztül vergődik a kábel egyik végétől a másikig. Sohasem ugyanazt az utat járja be. Véletlenszerűen ütközik az anyagszerkezeti hibákba, átmenetekbe. Így véletlenszerűen is torzul az átvitel. Véletlenszerűen jelennek meg olyan komponensek, amik az eredeti jelben nem voltak.
Az utolsó félmondatra felkaptam a fejem. Erről a véletlenszerűségről írhatnál még.LIMAR írta: ↑2019.11.12., kedd 19:05Nézd, ahány ember, annyi Ízlésvilág, annyi rendszer, amin zenét hallgat.Klaca írta: ↑2019.11.12., kedd 15:34Ezért is érdekelne a véleményed még a kábelekkel kapcsolatban arról, hogy ha így van, ahogyan írod, akkor honnan jön a sok igen nagy szórású vélemény a fórumozóktól, ami alapján úgy tűnik, a kábelek megítélésben semmilyen konszenzushoz nem közelít a köz véleménye, még kicsit sem, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. Ha úgy van, ahogyan írod, és tapasztalaod, akkor miért ingadozik olyan szélsőségesen ebben akérdésbena hifisták véleménye, a mérnököké, meg egyéb szakembereké meg miért tendál eléggé egyértelműen egy irányba, miért tartják leginkább "parasztvakítsának" ezt a dolgot. Te ,mint mérnök és kábelek fontosságát is látó tapasztalt hifis és kereskedő, talán tudsz erről is valami érdekeset mondnani.
Sohasem fogsz olyan kábelt találni, ami mindenkinek minden rendszerben tetszeni fog.
Egy kábel önállóan semmit sem ér. Azt mindig két audio komponens összekötésére használunk. Ahány komponens, annyi generátor (meghajtás) és terhelés (lezárás). A kábelek mérhető paraméterei miatt változik az átvitelük ezek miatt.
Ez a legegyszerűbb eset, mivel itt könnyen mérhető okok miatt változik az átvitel, ami megmagyarázza az átviteli különbségeket.
Aztán jönnek a kevésbé mérhető, zömmel anyagszerkezetből eredő különbségek, jeltorzulások. Ezeket nem lehet egyszerűen mérni. Nem frekvencia átvitelben, harmonikus torzításban jelenik meg a különbség a szokásos statikus mérőjelekkel mérve. Sajnálatosan a zenei jel nem statikus, dinamika tartománya igen magas, ami gyorsan változik. Ezt a szinte véletlenszerűen változó jelet nem egyszerű pontosan továbbítani. Olyan komponensek jelennek meg, amik nem írhatók le a hagyományos harmonikus torzítási komponensekkel, gyakorlatilag kimérhetetlenek, viszont az emberi fül nagyon érzékeny az olyan jelekre, amikkel a természetben egyébként sohasem találkozik. Így vagyunk képesek elfogadni a százalék nagyságrendű torzításokat a csöves erősítőknél, hangszóróknál. Ezek nem produkálnak nemlineáris torzítási komponenseket. És pont ezért érzékeny a fülünk a nagyságrendekkel kisebb digitális torzítási komponensekre. Olyan összetevők jelennek meg a jelben, ami a természetben sosem fordul elő. Ez érzékenyen hat az idegrendszerünkre. Ugyanez tapasztalható a kábeleknél is, amikor az anyagszerkezeti, fém/fém átmeneti kontakt hibák okozta "torzítási" komponenseket halljuk. Ezek igazából nem is torzítási komponensek, mert nem az alapharmonikus többszörösei, vagy különbségi komponensek, hanem szinte véletlenszerűen jelennek meg frekvenciától, amplitudótól függetlenül.
Nézd, ahány ember, annyi Ízlésvilág, annyi rendszer, amin zenét hallgat.Klaca írta: ↑2019.11.12., kedd 15:34Ezért is érdekelne a véleményed még a kábelekkel kapcsolatban arról, hogy ha így van, ahogyan írod, akkor honnan jön a sok igen nagy szórású vélemény a fórumozóktól, ami alapján úgy tűnik, a kábelek megítélésben semmilyen konszenzushoz nem közelít a köz véleménye, még kicsit sem, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. Ha úgy van, ahogyan írod, és tapasztalaod, akkor miért ingadozik olyan szélsőségesen ebben akérdésbena hifisták véleménye, a mérnököké, meg egyéb szakembereké meg miért tendál eléggé egyértelműen egy irányba, miért tartják leginkább "parasztvakítsának" ezt a dolgot. Te ,mint mérnök és kábelek fontosságát is látó tapasztalt hifis és kereskedő, talán tudsz erről is valami érdekeset mondnani.
Ja-ja, az lesz az. Cunami hogy rohadjon meg. Annyira tökélyre fejlesztett a helyesírásom hogy olvasás közben az agyam már kéretelenül is úgy kijavít ( engem, érted engem ? ) hogy nekem már nem is szól róla.lehoako írta: ↑2019.11.12., kedd 17:03Cunami az ott, nem szimplán cumi. Szerintem.L5S1 írta: ↑2019.11.12., kedd 16:45Ha majd jön a cumi és egy háztetőn rekedtél akkor fogod biztosan tudni hogy tényleg így van-e.Aszpirin írta: ↑2019.11.12., kedd 16:33
Most hirtelen azon gondolkodom, hogy kikre célozhattál, ergo magamra vegyem-e ezt vagy sem. Mert bennem speciel egy deka irigység sincs a mások által birtokolt anyagi javak miatt (ha ez jött volna le, akkor a kommunikációmon kell csiszolnom, mea culpa), és más hozzászólásokban sem látom az irigykedést. Vagy nem figyeltem eléggé?
A mondandóddal természetesen egyetértek.![]()
Csak addig, amíg meg nem unom..
Így aztán most azon rágódunk, hogy te Úristen, mivé lett ez a topik
Pont erre gondoltam. Hifi rágógumi