A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Szép lassan sikerült beszerezni a megálmodott sztereó rendszeremet, viszont a a jelkábellel kapcsolatban még nem született meg a végleges döntés... A forrás (DMP-A8) és az erősítő (FL3S) közé milyen típusú kábelt ajánlanátok? XLR vagy RCA kimenetet érdemes használni? Amit eddig néztem: Hidiamond XLR 2 és az RCA 7. Van valakinek tapasztalata az említett drótokkal kapcsolatban? Természetesen bármilyen véleményt szívesen fogadok.
Egyik kábelt sem venném meg. Főleg annyiért amennyit kérnek érte. Persze mint minden, rendszerfüggő. Nálam nagyon nem vált be. Nekem Rudi drótjai működnek és elégedett vagyok
A8 valódi a szimmetrikus kimenet, csak az erősítőn nem igazi szimmetrikus, csak a bemenet elsőfokozatáig, na itt a baj
Ez sem feltétlen baj. Nekem a Musicbook Source a Marantz PM-11 esetén is jobb volt XLR kábellel, és most a Heed Thesis is jobb. Pedig a Heed-en csak RCA bemenet van, de tettem az XLR-e egy átalakítót próbából, és még így is számomra hallhatóan jobb a hang, hiába nem szimmetrikus a fogadó oldal.
Még jó,hogy korábban elhangzottak ex catedra kijelentések is,hogy az xlr kábelezés teljesen felesleges.
Tán még szimmetrikus felépítésű keszülékeknél is.
A8 valódi a szimmetrikus kimenet, csak az erősítőn nem igazi szimmetrikus, csak a bemenet elsőfokozatáig, na itt a baj
Ez sem feltétlen baj. Nekem a Musicbook Source a Marantz PM-11 esetén is jobb volt XLR kábellel, és most a Heed Thesis is jobb. Pedig a Heed-en csak RCA bemenet van, de tettem az XLR-e egy átalakítót próbából, és még így is számomra hallhatóan jobb a hang, hiába nem szimmetrikus a fogadó oldal.
Még jó,hogy korábban elhangzottak ex catedra kijelentések is,hogy az xlr kábelezés teljesen felesleges.
Tán még szimmetrikus felépítésű keszülékeknél is.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
A8 valódi a szimmetrikus kimenet, csak az erősítőn nem igazi szimmetrikus, csak a bemenet elsőfokozatáig, na itt a baj
Ez sem feltétlen baj. Nekem a Musicbook Source a Marantz PM-11 esetén is jobb volt XLR kábellel, és most a Heed Thesis is jobb. Pedig a Heed-en csak RCA bemenet van, de tettem az XLR-e egy átalakítót próbából, és még így is számomra hallhatóan jobb a hang, hiába nem szimmetrikus a fogadó oldal.
Szép lassan sikerült beszerezni a megálmodott sztereó rendszeremet, viszont a a jelkábellel kapcsolatban még nem született meg a végleges döntés... A forrás (DMP-A8) és az erősítő (FL3S) közé milyen típusú kábelt ajánlanátok? XLR vagy RCA kimenetet érdemes használni? Amit eddig néztem: Hidiamond XLR 2 és az RCA 7. Van valakinek tapasztalata az említett drótokkal kapcsolatban? Természetesen bármilyen véleményt szívesen fogadok.
Ha valódi az XLR kimenet (A8-ason tudtommal nem csak dísz) akkor szerintem mindenképp jobb azt használni.
Nálam Hidiamond D1 XLR és Hidiamond D3 RCA között volt hallható különbség.
A8 valódi a szimmetrikus kimenet, csak az erősítőn nem igazi szimmetrikus, csak a bemenet elsőfokozatáig, na itt a baj
Szép lassan sikerült beszerezni a megálmodott sztereó rendszeremet, viszont a a jelkábellel kapcsolatban még nem született meg a végleges döntés... A forrás (DMP-A8) és az erősítő (FL3S) közé milyen típusú kábelt ajánlanátok? XLR vagy RCA kimenetet érdemes használni? Amit eddig néztem: Hidiamond XLR 2 és az RCA 7. Van valakinek tapasztalata az említett drótokkal kapcsolatban? Természetesen bármilyen véleményt szívesen fogadok.
Ha valódi az XLR kimenet (A8-ason tudtommal nem csak dísz) akkor szerintem mindenképp jobb azt használni.
Nálam Hidiamond D1 XLR és Hidiamond D3 RCA között volt hallható különbség.
Szép lassan sikerült beszerezni a megálmodott sztereó rendszeremet, viszont a a jelkábellel kapcsolatban még nem született meg a végleges döntés... A forrás (DMP-A8) és az erősítő (FL3S) közé milyen típusú kábelt ajánlanátok? XLR vagy RCA kimenetet érdemes használni? Amit eddig néztem: Hidiamond XLR 2 és az RCA 7. Van valakinek tapasztalata az említett drótokkal kapcsolatban? Természetesen bármilyen véleményt szívesen fogadok.
Akkor jó. Már megijedtem, hogy a hangszórócsatikon jön ki.
Amúgy nem vagyok szigorú, csak szeretem helyén tudni a dolgokat. Ilyen a beállítottságom.
Hiszem, hogy ami elvileg rendben van, az gyakorlatban is jó eséllyel megállja a helyét. Ami elvileg sem stimmel abból nagyon nehéz a gyakorlatban jót alkotni.
Bocs, de én ilyen vagyok.
Ahogy a linken a hangsugárzó erősítőkről hídba kötése is szerepel, mint egy fajta szimmetrikus megoldás, de inkább mint negatív példa. Két egyforma de egymástól független erősítő, még ha az egy dobozban sztereó is, nem tud garantáltan mindig egyforma jelet produkálni ellentétes fázisban. Ami még tovább ronthatja ezt a szimmetriát, hogy a két erősítő nem teljesen egyformán fog "öregedni".
Ha ismered a villamos jelek tulajdonságait, tudnod kell, hogy a szimmetrikus rendszerekben a nem egyforma jelerősítés nem fog problémát okozni. Minden erősítőkapcsolásban van egy kis aszimmetria, nincs két teljesen egyforma erősítő. Ha ez gondot okozna, az megkérdőjelezné az egész szimmetrikus jelvezetés és jelfeldolgozás létjogosultságát. Szerencsére ez nem így van, ezért is használják elterjedten az élet sok területén (Hi-Fi, méréstechnika, egészségügy, stb.). Ráadásul pl. az egészségügyi mérések során ez akár emberéletekbe vagy hibás diagnózisokba is kerülne. Ha nem hiszed, itt egy kis olvasnivaló ezzel kapcsolatban:
Nem kell négyszögjel szemezni sem. Egy szimmetrikus erősítő legeszszerűbb tesztje, hogy összekötöd az invertáló és a nem invertáló bemenetét, majd ezeket aszimmetrikusan meghajtod a föld pólushoz képest. Ebben az esetben a kimeneten nem szabad semmilyen jelet mérned vagy hallanod.
Ahogy a linken a hangsugárzó erősítőkről hídba kötése is szerepel, mint egy fajta szimmetrikus megoldás, de inkább mint negatív példa. Két egyforma de egymástól független erősítő, még ha az egy dobozban sztereó is, nem tud garantáltan mindig egyforma jelet produkálni ellentétes fázisban. Ami még tovább ronthatja ezt a szimmetriát, hogy a két erősítő nem teljesen egyformán fog "öregedni".
Ha ismered a villamos jelek tulajdonságait, tudnod kell, hogy a szimmetrikus rendszerekben a nem egyforma jelerősítés nem fog problémát okozni. Minden erősítőkapcsolásban van egy kis aszimmetria, nincs két teljesen egyforma erősítő. Ha ez gondot okozna, az megkérdőjelezné az egész szimmetrikus jelvezetés és jelfeldolgozás létjogosultságát. Szerencsére ez nem így van, ezért is használják elterjedten az élet sok területén (Hi-Fi, méréstechnika, egészségügy, stb.). Ráadásul pl. az egészségügyi mérések során ez akár emberéletekbe vagy hibás diagnózisokba is kerülne. Ha nem hiszed, itt egy kis olvasnivaló ezzel kapcsolatban:
Nem kell négyszögjel szemezni sem. Egy szimmetrikus erősítő legeszszerűbb tesztje, hogy összekötöd az invertáló és a nem invertáló bemenetét, majd ezeket aszimmetrikusan meghajtod a föld pólushoz képest. Ebben az esetben a kimeneten nem szabad semmilyen jelet mérned vagy hallanod.
Ahogy a linken a hangsugárzó erősítőkről hídba kötése is szerepel, mint egy fajta szimmetrikus megoldás, de inkább mint negatív példa. Két egyforma de egymástól független erősítő, még ha az egy dobozban sztereó is, nem tud garantáltan mindig egyforma jelet produkálni ellentétes fázisban. Ami még tovább ronthatja ezt a szimmetriát, hogy a két erősítő nem teljesen egyformán fog "öregedni".
Amennyiben valódi szimmetrikus kiépítésű mind a forrás, mind az erősítő, úgy XLR-en jobban kell szólnia. Természetesen ennek feltétele, hogy azonos kábellel próbáljuk (ami azonban eleve nem lehetséges a különböző csatlakozók okán).
Amikor egyazon készüléknek van aszimmetrikus és (valódi)szimmetrikus be/kimenete, akkor - nagyon kevés kivétellel - szinte biztosak lehetünk benne, hogy különböző áramköri struktúra tartozik a kétféle jelátvitelhez.
Tehát nem kábelek, hanem komplett áramköri rendszerek ( plusz kábelek ) összehasonlítását jelenti egy ilyen RCA vs XLR teszt. A konstruktőr - szándékai szerint - jelentősen képes befolyásolni/megfordítani a kétféle hangprodukciót...
Szimmetrikus jelátvitelnél van egy olyan torzítás fajta, ami aszimmetrikusnál nincs. Ez abból származik, ha valahol a +/- jelfeldolgozásnál a szimmetria nem pontosan egybevágó. Minél hosszabban és több ponton megy át egymástól függetlenül +180fok és -180fok fázisú jel, amplitúdóban és időbeli tranziens alakjában eltérhetnek egymástól. Hogy ez minél kisebb hibát okozzon, ezért több módszerrel, FB-ekkel is kontroll alatt kell tartani a két jelfolyam szimmetriáját.
Ennek szemléletes megjelenése teszt négyszögjel szem görbéje, ahol lehet látni kevés asszimmetriát a szimmetrikus jelben.
Mértéke ennek? Rendszer és készülék függő.
...Nem jó az ABAB teszt, akár rövid, akár hosszú, mert másodszorra ugyanolyan állásban is több mindenre figyelünk, azaz a helyes meghallgatási sorrend AABAB. Ha tovább is ugyanazt a nótát hallgatjuk csak mást változtatunk, akkor nem szükséges már kétszer ugyanabban az állásban meghallgatni, mert a zene bemászott a fülünkbe, de ha új zeneszám jön, akkor megint AABAB sorrendet tartsunk. Ezt könnyű belátni, mindenféle teszt nélkül egyszerűen hallgassunk meg összpontosított figyelemmel egy aznap még nem hallgatott, akár ismert, akár ismeretlen nótát kétszer egymás után. Nem lesz ugyanolyan élmény, hiába nem változtattunk semmit.
A rövid tesztnél így van, hosszúnál szerintem árnyalja a képet a saját drótunk és sűrűn használt tesztanyagunk jól ismert hangja.
A hosszú távú teszt alatt szinte a kábellel való együtt élés modellezését értem.
A saját - ismert zenéken - ezerszer hallott dróthoz hasonlítva az újat, bőven teljesűl az " AABAB " , akár A2BAB - nek is felfoghatjuk.
Amennyiben a szimmetrikus átvitel kábelen keresztül történik, úgy a megfelelően csavart érpár vagy érpárok (Starquad elrendezés) jelentősen tudják csökkenteni az antennahatást, így zaj ellen elég jó védelmet tudnak nyújtani.
Valószínűleg mást értünk zaj és zavar alatt.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
A szimmetrikus jelvezetés kisebb torzítása részben a jobb zajvédelem okán valósul meg.
A szimmetrikus jeltovábbítás kifejezetten zaj ellen nem véd, de van egy érdekes aspektusa.
Mivel a jelvezetéken közlekedő zajok egymással korrelálatlanok, az összegző ponton a zajfeszültség
1/√2-szerese jelenik meg. Ennek gyakorlati haszna kisjelű fokozatoknál lehet, pl. fonó.
Amennyiben a szimmetrikus átvitel kábelen keresztül történik, úgy a megfelelően csavart érpár vagy érpárok (Starquad elrendezés) jelentősen tudják csökkenteni az antennahatást, így zaj ellen elég jó védelmet tudnak nyújtani.
A szimmetrikus jelvezetés kisebb torzítása részben a jobb zajvédelem okán valósul meg.
A szimmetrikus jeltovábbítás kifejezetten zaj ellen nem véd, de van egy érdekes aspektusa.
Mivel a jelvezetéken közlekedő zajok egymással korrelálatlanok, az összegző ponton a zajfeszültség
1/√2-szerese jelenik meg. Ennek gyakorlati haszna kisjelű fokozatoknál lehet, pl. fonó.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
5. A kábeles teszteknél nem jó megoldás az xlr és az rca kábel egyidejű csatlakoztatása a forrás és erősítőhöz, ugyanis a készülékeken belül a földek közösek, azt a bemenetválasztó nem szakítja meg. Létezik persze kivétel, de nagyon ritka és nagyon drága, de messze nem minden nagyon drága és előkelő cucc tudja ezt a fícsört. Tehát ki kell húzni a nem hallgatott kábelt a készülékekből, különben minden különbség kisebb lesz. Ráadásul az xlr csatlakozásnak plusz előny, hogy a föld vezetékében ténylegesen nem folyik áram, az rca-nál meg igen.
Ugyanígy rossz megoldás 2 rca kábel összehasonlítása is kapcsolóval, minden ilyen elvégzett teszt nem ér semmit sem, akárki is végzi.
Erre a tanácsodra emlékeztem korábbról is, bár eddig ennek ellenére is minden esetben tapasztaltam az összekötő kábelek karatere közötti különbséget ( ha bedugva maradt a másik, akkor is). Most, hogy nem ( rca-xlr "összehasonlítás") kihúztam. Változást, a korább leírtak szerint nem tapasztaltam . ( pedig de örülnék ha mindíg így lenne )
A jelvezetést nem a kábelre értettem, hanem az elektronikára, pl. csöves single ended kontra push-pull, a készülék összekötő kábelek bármilyen eddig ismert fajta torzítása elég sikamlós téma, a legvacakabb kábeleken is nagyon kicsi - ezáltal a zajba vesző torzítást lehet mérni, a hangszórókábel az valamivel egyszerűbb eset, ott 2-4 nagyságrenddel nagyobb áramok folynak.
Igen, ez így egész más tészta.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
Fülelek azt mondod, a szimmetrikus jelvezetésnek kisebb a torzítása. Ennek van valami elvi
oka, vagy inkább az adó, illetve fogadó oldal gondosabb megvalósításában keresendő a magyarázat?
A jelvezetést nem a kábelre értettem, hanem az elektronikára, pl. csöves single ended kontra push-pull, a készülék összekötő kábelek bármilyen eddig ismert fajta torzítása elég sikamlós téma, a legvacakabb kábeleken is nagyon kicsi - ezáltal a zajba vesző torzítást lehet mérni, a hangszórókábel az valamivel egyszerűbb eset, ott 2-4 nagyságrenddel nagyobb áramok folynak.
Amennyiben valódi szimmetrikus kiépítésű mind a forrás, mind az erősítő, úgy XLR-en jobban kell szólnia. Természetesen ennek feltétele, hogy azonos kábellel próbáljuk (ami azonban eleve nem lehetséges a különböző csatlakozók okán).
Anno kipróbáltam és ma már nem térnék vissza az rca vonalra….pedig nálam a 5 csatorna van..ugyanazzal a kábel szettet próbáltam egyforma gyári csatival szerelve és az xlr sokkal jobb.. mielőtt valaki kérdezi Nordost red dawn ls széria volt rca és xlr kivitelben egyforma gyári csatikkal. Igaz ma már tovább léptem de a az xlr sokkal jobb