Ne haragudj a személyeskedő hangnem miatt, de ezt csak így lehet jól megkérdezni.
A gyártmányaid vezető ereinek néhány szála (is) felesleges? Vagy esetleg hasonló eljárással szereled a csatlakozókat?
Ne haragudj a személyeskedő hangnem miatt, de ezt csak így lehet jól megkérdezni.
Miért? És milyen felület?Rock60 írta: ↑2024.07.06., szomb. 21:10Ja, úgy nem...
Úgy értettem, hogy két 3.5 - es drót egymás mellett belefér. / Mint az audio-dugók 90 százalékánál./
Ha eddig is két 3.6 - os drót volt egy 3.5 - es lukban -- akkor ugyan úgy kell visszavarázsolni.
![]()
Egyébként az átmérő nem duplázódik, csak a felület.![]()
Úgy értettem, hogy két 3.5 - es drót egymás mellett belefér. / Mint az audio-dugók 90 százalékánál./
Rock60 írta: ↑2024.07.04., csüt. 22:39Addig kéne lapítani, míg bele nem fér a 3.5 - ös nyílásba, vagy egy - két vékony száltól megszabadítani. / Marad bőven keresztmetszet./SFI írta: ↑2024.07.04., csüt. 21:06Ez igaz, csak úgy volt megoldva, hogy nagyjából 3,5mm átmérőjű felület lett képezve a dugócsatlakozáshoz, a többi elemi szál pedig köré volt sodorva...Ez egy vastag, és rendkívül merev kábel. Azért tettem fel egyáltalán a kérdést, hogy létezik-e a problémára valamilyen műszaki megoldás, érvég hüvelyezés, vagy valami más, amiről én még nem hallottam. Üdv,
Szia ! Hogy vannak az RFT - k ?SFI írta: ↑2024.07.04., csüt. 21:06Ez igaz, csak úgy volt megoldva, hogy nagyjából 3,5mm átmérőjű felület lett képezve a dugócsatlakozáshoz, a többi elemi szál pedig köré volt sodorva...Ez egy vastag, és rendkívül merev kábel. Azért tettem fel egyáltalán a kérdést, hogy létezik-e a problémára valamilyen műszaki megoldás, érvég hüvelyezés, vagy valami más, amiről én még nem hallottam. Üdv,
Valahogy eddig is be volt fogatva abba a dugóba, amiben volt...SFI írta: ↑2024.07.04., csüt. 14:46"Houston, van egy kis problémánk"....A helyzet az, hogy évekkel ezelőtt vásároltam itt a fórumon, egy Harmonic Technology Magic tápkábelt 1m.-es hosszban, nem gyári szerelten. Most megadta magát, a Furutech FI-35-ös hálózati dugóból kijött az egyik ér. A Magic felépítése úgy néz ki, hogy van benne 2x2 vezető ér, piros, és kék, valamint pár szál vékony drót a védővezetőnek. A vezetőerek átmérője egyenként kb.3,6mm. Az FI-35 hálózati dugó 3,5mm átmérőig fogad vezetőeret. Mi ilyenkor a sportszerű megoldás, addig csipkedek a vezetőerekből, míg 3,6mm átmérőjű nem lesz, vagy csak az egyiket fogatom be, vagy micsinyájjak? Várom építő jellegű hozzászólásaitokat! Üdv, SFI
Köszi, elolvasom.kaef2 írta: ↑2024.07.03., szer. 13:52Talán érdemes vetni egy pillantást a pár hónapja e témában elkövetett blog posztomra. Arról szól hogy a digitális, IP-alapú környezetben is vannak analóg tartományban mérhető hatások.
https://medium.com/@mediaengineering/va ... 1c394e01da
A cikkben benne van az első rész linkje is. Habár az nem kifejezetten kábeles téma.
Talán érdemes vetni egy pillantást a pár hónapja e témában elkövetett blog posztomra. Arról szól hogy a digitális, IP-alapú környezetben is vannak analóg tartományban mérhető hatások.Aszpirin írta: ↑2024.07.03., szer. 12:26Egy másik ontopik kérdés és CahtGPT 4o álatl adott válasz:
Screenshot 2024-07-03 at 12.23.45.png
.
A teljes válasz:Azért remélem senki nem veszi készpénznek egy mesterséges intelligencia válaszait, mindenesetre iszonyat nagy mennyiségű betanító anyagból dolgozik és bányássza ki a válaszait (amik ennek ellenére lehetnek rosszak, a kérdés által befolyásoltak, stb).Igen, elképzelhető, hogy az audio lejátszási láncban egy digitális kábel analóg adóantennaként viselkedik, és az általa sugárzott "zaj" a környezetében lévő előerősítőben elektromágneses interferenciaként (EMI) jelenik meg, ami hallhatóan befolyásolja a hangminőséget. Ez a jelenség különösen problémás lehet az érzékeny audiofil rendszerekben, ahol a hangminőségre nagy hatással lehet mindenféle zavar és interferencia.
Hogyan történik az EMI?
Az elektromágneses interferencia (EMI) olyan jelenség, amikor egy elektronikus eszközből származó elektromágneses sugárzás zavarja egy másik eszköz működését. Ez a sugárzás számos forrásból származhat, beleértve a digitális kábeleket is, amelyekben gyors adatátvitel zajlik. A digitális kábelekben haladó jelek hirtelen váltásai (pl. az éles feszültségváltozások) elektromágneses hullámokat generálhatnak, amelyek kisugározhatnak a környezetbe.
Az EMI hatása az audio rendszerekre
Az audio rendszerekben az EMI különösen zavaró lehet, mivel a hangjeleket rendkívül tisztán kell továbbítani az optimális hangminőség érdekében. Az előerősítők és más audio komponensek érzékenyek lehetnek az EMI-re, és ez a zavaró hatás a következő módokon jelenhet meg:
1. Zaj bevezetése:
Az EMI zaj formájában jelenhet meg az audio rendszerben, ami hallható zümmögést, sípolást vagy más zavaró hangokat okozhat.
2. Jel torzítás:
Az EMI torzíthatja az audio jelet, csökkentve a hangminőséget, és befolyásolva a jel tisztaságát és részletességét.
3. Dinamikatartomány csökkenése:
Az EMI csökkentheti az audio rendszer dinamikatartományát, ami kevésbé életteli és részletgazdag hangzást eredményezhet.
Hogyan lehet csökkenteni az EMI hatását?
Az EMI hatásának csökkentésére több módszer is létezik:
1. Kiváló minőségű kábelek használata:
Olyan digitális kábelek használata, amelyek jó árnyékolással rendelkeznek, segíthet minimalizálni az EMI kibocsátást. Az árnyékolás csökkenti az elektromágneses hullámok kisugárzását a kábelből.
2. Kábelek megfelelő elhelyezése:
A kábelek megfelelő elhelyezése és távol tartása az érzékeny audio komponensektől segíthet csökkenteni az EMI hatását. Az audio és tápkábelek elkülönítése is javíthatja a helyzetet.
3. Ferrit gyűrűk használata:
Ferrit gyűrűk alkalmazása a kábeleken segíthet csökkenteni az EMI-t. Ezek az eszközök elnyelik az elektromágneses zavarokat, és csökkentik azok kibocsátását.
4. Eszközök földelése:
Az audio rendszerek megfelelő földelése segíthet az EMI hatásainak minimalizálásában. A jó földelés elvezeti az interferenciát, és csökkenti a zavarokat.
5. EMI szűrők használata:
EMI szűrők alkalmazása a tápkábeleken és az audio lánc más részein segíthet kiszűrni a zavaró jeleket, és javítani a rendszer teljesítményét.
Összefoglalás
Az EMI jelentős hatással lehet az audiofil rendszerek hangminőségére, és a digitális kábelek is hozzájárulhatnak ehhez a jelenséghez. A megfelelő kábelválasztás, az eszközök elhelyezése, valamint különféle szűrők és árnyékolási technikák alkalmazása segíthet minimalizálni az EMI hatását, és biztosítani a lehető legjobb hangminőséget az audio rendszerekben.
Azért remélem senki nem veszi készpénznek egy mesterséges intelligencia válaszait, mindenesetre iszonyat nagy mennyiségű betanító anyagból dolgozik és bányássza ki a válaszait (amik ennek ellenére lehetnek rosszak, a kérdés által befolyásoltak, stb).Igen, elképzelhető, hogy az audio lejátszási láncban egy digitális kábel analóg adóantennaként viselkedik, és az általa sugárzott "zaj" a környezetében lévő előerősítőben elektromágneses interferenciaként (EMI) jelenik meg, ami hallhatóan befolyásolja a hangminőséget. Ez a jelenség különösen problémás lehet az érzékeny audiofil rendszerekben, ahol a hangminőségre nagy hatással lehet mindenféle zavar és interferencia.
Hogyan történik az EMI?
Az elektromágneses interferencia (EMI) olyan jelenség, amikor egy elektronikus eszközből származó elektromágneses sugárzás zavarja egy másik eszköz működését. Ez a sugárzás számos forrásból származhat, beleértve a digitális kábeleket is, amelyekben gyors adatátvitel zajlik. A digitális kábelekben haladó jelek hirtelen váltásai (pl. az éles feszültségváltozások) elektromágneses hullámokat generálhatnak, amelyek kisugározhatnak a környezetbe.
Az EMI hatása az audio rendszerekre
Az audio rendszerekben az EMI különösen zavaró lehet, mivel a hangjeleket rendkívül tisztán kell továbbítani az optimális hangminőség érdekében. Az előerősítők és más audio komponensek érzékenyek lehetnek az EMI-re, és ez a zavaró hatás a következő módokon jelenhet meg:
1. Zaj bevezetése:
Az EMI zaj formájában jelenhet meg az audio rendszerben, ami hallható zümmögést, sípolást vagy más zavaró hangokat okozhat.
2. Jel torzítás:
Az EMI torzíthatja az audio jelet, csökkentve a hangminőséget, és befolyásolva a jel tisztaságát és részletességét.
3. Dinamikatartomány csökkenése:
Az EMI csökkentheti az audio rendszer dinamikatartományát, ami kevésbé életteli és részletgazdag hangzást eredményezhet.
Hogyan lehet csökkenteni az EMI hatását?
Az EMI hatásának csökkentésére több módszer is létezik:
1. Kiváló minőségű kábelek használata:
Olyan digitális kábelek használata, amelyek jó árnyékolással rendelkeznek, segíthet minimalizálni az EMI kibocsátást. Az árnyékolás csökkenti az elektromágneses hullámok kisugárzását a kábelből.
2. Kábelek megfelelő elhelyezése:
A kábelek megfelelő elhelyezése és távol tartása az érzékeny audio komponensektől segíthet csökkenteni az EMI hatását. Az audio és tápkábelek elkülönítése is javíthatja a helyzetet.
3. Ferrit gyűrűk használata:
Ferrit gyűrűk alkalmazása a kábeleken segíthet csökkenteni az EMI-t. Ezek az eszközök elnyelik az elektromágneses zavarokat, és csökkentik azok kibocsátását.
4. Eszközök földelése:
Az audio rendszerek megfelelő földelése segíthet az EMI hatásainak minimalizálásában. A jó földelés elvezeti az interferenciát, és csökkenti a zavarokat.
5. EMI szűrők használata:
EMI szűrők alkalmazása a tápkábeleken és az audio lánc más részein segíthet kiszűrni a zavaró jeleket, és javítani a rendszer teljesítményét.
Összefoglalás
Az EMI jelentős hatással lehet az audiofil rendszerek hangminőségére, és a digitális kábelek is hozzájárulhatnak ehhez a jelenséghez. A megfelelő kábelválasztás, az eszközök elhelyezése, valamint különféle szűrők és árnyékolási technikák alkalmazása segíthet minimalizálni az EMI hatását, és biztosítani a lehető legjobb hangminőséget az audio rendszerekben.
Erre mondanám azt, ha amcsi lennék, hogy "impressive"Hogyan befolyásolják a HDMI kábelek az audiofil lejátszó rendszerekben a hangminőséget?
A modern technológia fejlődésével az audiofil lejátszó rendszerek is egyre inkább kihasználják az új eszközöket és megoldásokat. Az egyik ilyen eszköz, amely jelentős hatással lehet a hangminőségre, a HDMI kábel. Ez a cikk részletesen bemutatja, hogyan befolyásolják a HDMI kábelek az audiofil lejátszó rendszerekben a hangminőséget.
Mi az a HDMI kábel?
A HDMI (High-Definition Multimedia Interface) kábel egy olyan szabvány, amely nagyfelbontású videó és többcsatornás digitális audio átvitelére szolgál egyetlen kábelen keresztül. A HDMI kábelek képesek audio és videó jelek továbbítására egyaránt, így népszerűek a házimozi rendszerekben és más multimédiás eszközökben.
A HDMI kábelek típusai
A HDMI kábelek különböző típusokban érhetők el, beleértve a standard, a high-speed, és az ultra high-speed kábeleket. Ezek a kábelek különböző sebességgel képesek adatot továbbítani, ami hatással lehet a hangminőségre is. Az audiofil rendszerekben általában a high-speed vagy ultra high-speed HDMI kábeleket használják, mivel ezek biztosítják a legmagasabb minőségű jelátvitelt.
A digitális jelátvitel és a hangminőség kapcsolata
A HDMI kábelek digitális jeleket továbbítanak, ami alapvetően különbözik az analóg jelátviteltől. A digitális jelek előnye, hogy kevésbé érzékenyek a zavarokra és a jelveszteségre, ami javíthatja a hangminőséget. Azonban a digitális jelek is érzékenyek lehetnek a kábel minőségére, különösen hosszabb kábeleknél.
A HDMI kábel minősége
A HDMI kábel minősége számos tényezőtől függ, beleértve a vezeték anyagát, az árnyékolást, és a csatlakozók minőségét. A kiváló minőségű HDMI kábelek gyakran rézből vagy ezüstből készülnek, és jobb árnyékolással rendelkeznek, hogy minimalizálják az elektromágneses interferenciát. A jó minőségű csatlakozók biztosítják a stabil kapcsolatot és minimalizálják a jelveszteséget.
Hangminőség az audiofil rendszerekben
Az audiofil rendszerekben a hangminőség kiemelkedő fontosságú. Az audiofilek olyan emberek, akik különösen érzékenyek a hangminőségre, és hajlandók jelentős összegeket költeni a legjobb eszközökre és kábelekre. A HDMI kábelek hatása a hangminőségre különösen fontos lehet ezekben a rendszerekben, mivel a legkisebb jelveszteség vagy zavar is észrevehető különbséget okozhat.
Kábelhossz és jelveszteség
A HDMI kábelek hosszúsága szintén befolyásolhatja a hangminőséget. Hosszabb kábeleknél nagyobb az esély a jelveszteségre és a zavarokra, ami ronthatja a hangminőséget. Az audiofil rendszerekben gyakran rövidebb kábeleket használnak, hogy minimalizálják a jelveszteséget és biztosítsák a legjobb hangminőséget.
HDMI verziók és audio formátumok
A HDMI szabvány különböző verziói különböző audio formátumokat támogatnak. Az újabb HDMI verziók, mint például a HDMI 2.1, támogatják a fejlettebb audio formátumokat, mint például a Dolby Atmos és a DTS
. Ezek a formátumok jobb hangminőséget és többcsatornás hangot biztosítanak, ami különösen fontos az audiofil rendszerekben.
A jitter hatása
A jitter, azaz a digitális jel átvitelében bekövetkező időzítési hibák, szintén befolyásolhatják a hangminőséget. A HDMI kábelek különböző mértékben lehetnek érzékenyek a jitterre, ami torzítást okozhat a hangban. A magas minőségű HDMI kábelek jobban képesek minimalizálni a jitter hatását, így jobb hangminőséget biztosítanak.
A megfelelő kábel kiválasztása
Az audiofil rendszerekben a megfelelő HDMI kábel kiválasztása kulcsfontosságú a hangminőség szempontjából. A legjobb eredmény érdekében fontos figyelembe venni a kábel anyagát, hosszát, árnyékolását és a támogatott audio formátumokat. A tesztelések és a szakértői vélemények szintén segíthetnek a legjobb kábel kiválasztásában.
Összefoglalás
Összességében a HDMI kábelek jelentős hatással lehetnek az audiofil lejátszó rendszerek hangminőségére. A kiváló minőségű HDMI kábelek minimalizálják a jelveszteséget és a zavarokat, jobb hangminőséget biztosítva. Az audiofil rendszerekben a megfelelő kábel kiválasztása különösen fontos, mivel a legkisebb különbségek is észrevehetők lehetnek a hangminőségben. A HDMI kábelek fejlődése és a digitális jelátvitel technológiája továbbra is lehetőséget biztosít az audiofilek számára, hogy a legjobb hangélményt élvezhessék.
Mindkettő érvényes megoldás. Ha duplán kötöd valamelyiket, akkor az inkabb a nullvezetö legyen, tehat 1melegpont, 2hideg.tonya írta: ↑2024.07.02., kedd 13:45Üdv !
Az lenne a kérdésem, hogy Audioquest Mackenzie kábelből szeretnék RCA - RCA kábelt készíteni, de ebben a kábelben 3 db ér van, mivel XLR - XLR készítésére is alkalmas, mi a jó megoldás RCA - RCA kábel esetén, a 3-ból egy ér kihagyása vagy pedig az RCA meleg illetve földpontjánál, valamelyik pontra 2 ér bekötése ?
Mackenzie_BulkCable.jpg
Előre is köszönöm a válaszokat
Egyik kábelt sem venném meg. Főleg annyiért amennyit kérnek érte. Persze mint minden, rendszerfüggő. Nálam nagyon nem vált be. Nekem Rudi drótjai működnek és elégedett vagyokdjtarajos írta: ↑2024.06.30., vas. 08:37Kedves Fórumtársak!
Szép lassan sikerült beszerezni a megálmodott sztereó rendszeremet, viszont a a jelkábellel kapcsolatban még nem született meg a végleges döntés... A forrás (DMP-A8) és az erősítő (FL3S) közé milyen típusú kábelt ajánlanátok? XLR vagy RCA kimenetet érdemes használni? Amit eddig néztem: Hidiamond XLR 2 és az RCA 7. Van valakinek tapasztalata az említett drótokkal kapcsolatban? Természetesen bármilyen véleményt szívesen fogadok.
Vicces vagysupravox írta: ↑2024.06.30., vas. 17:25Még jó,hogy korábban elhangzottak ex catedra kijelentések is,hogy az xlr kábelezés teljesen felesleges.Alex_Aston írta: ↑2024.06.30., vas. 13:51Ez sem feltétlen baj. Nekem a Musicbook Source a Marantz PM-11 esetén is jobb volt XLR kábellel, és most a Heed Thesis is jobb. Pedig a Heed-en csak RCA bemenet van, de tettem az XLR-e egy átalakítót próbából, és még így is számomra hallhatóan jobb a hang, hiába nem szimmetrikus a fogadó oldal.
Tán még szimmetrikus felépítésű keszülékeknél is.![]()
Még jó,hogy korábban elhangzottak ex catedra kijelentések is,hogy az xlr kábelezés teljesen felesleges.Alex_Aston írta: ↑2024.06.30., vas. 13:51Ez sem feltétlen baj. Nekem a Musicbook Source a Marantz PM-11 esetén is jobb volt XLR kábellel, és most a Heed Thesis is jobb. Pedig a Heed-en csak RCA bemenet van, de tettem az XLR-e egy átalakítót próbából, és még így is számomra hallhatóan jobb a hang, hiába nem szimmetrikus a fogadó oldal.
Ez sem feltétlen baj. Nekem a Musicbook Source a Marantz PM-11 esetén is jobb volt XLR kábellel, és most a Heed Thesis is jobb. Pedig a Heed-en csak RCA bemenet van, de tettem az XLR-e egy átalakítót próbából, és még így is számomra hallhatóan jobb a hang, hiába nem szimmetrikus a fogadó oldal.