Revi a hegyimenő jön szombaton?

ja,én ezt nem matatni javasoltam, hanem csak egy olyan rövidet csinálni, ami egy szem láncot helyettesít, így a méretet tudod próbálgatni, ahogy akasztgatod arrébb a kis drótot a szemekben és figyeled a váltógörgők állását. így megúszuod,hogy előre elfaragod a láncotzoli73 írta: ↑2025.07.16., szer. 18:22
Ilyenem nekem is van, de nem szeretem, olyan kis ügyi-fogyi.
Én barkácsoltam egy sajátot, igaz, egy bringaszerelős videóban látott után, egy nagy rugóból.
A rugó olyan 2,5mm-es anyagú, kb. 3cm átmérőjű tekercs, de mindössze 3 menet. A két vége kiegyenesedik, "V" alakban feláll 10-10cm-t, és a két vége pedig olyan kampós, mint ennek a kis drótakasztónak.
Aki horgászik, az tudja milyen a szájfeszítő, amit a csuka szájából való horogszabadításhoz használnak, csak ez nen nyomó, hanem húzó rugó. Alaphelyzetben a két szár párhuzamosan áll, ezt kell "V" alakban kifeszíteni, és a lánba akasztani a két végét.
Sokkal jobban használható, mint ez a kis drótkampó, mert a "V" alak között van hely bőven matatni. Sokáig vadásztam a megfelelő rugót, amiből el tudtam készíteni, de megérte, mert remekül használható.
Ilyenem nekem is van, de nem szeretem, olyan kis ügyi-fogyi.
Én kérek elnézést?pärt írta: ↑2025.07.16., szer. 11:52No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni:
"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.![]()
Ne fáradj
majd megtudnád,ha Vz láncod lennepärt írta: ↑2025.07.16., szer. 11:52No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni:
"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.![]()
A velem kapcsolatos következtetésed teljesen hibás, nem fedi a valósagot. Most nincs időm, de este majd kifejtem...pärt írta: ↑2025.07.16., szer. 11:52No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni:
"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."
És így tovább, a végtelenségig körhintázva.![]()
No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni
Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni!pärt írta: ↑2025.07.15., kedd 23:55Van formula, de én nem használom, mivel vannak a formula alóli kivételek, akkor meg már egyszerűbb a próbára hagyatkozni.
Elöl-hátul legnagyobb lánckerékre rakva - bár ezt az áttételt nem "illik" használni, de a rendszernek még tolerálnia kell - a váltó görgői közt a láncban kell lenni egy kis törésnek, nagyjából a képen látható mennyiségnek, tehát a lánc nem futhat a görgők közt majdnem egyenesen. IMG20250715223640.jpg
Ez a hossz a másik szélsőségnél, a szintén nem használatos elöl-hátul legkisebb áttételnél nagyjából így néz ki. A lánc nem lehet annyira laza, hogy a jelzett részen összeérjenIMG20250715223740.jpg Screenshot_2025-07-15-23-37-38-24_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329~2.jpg
A próba idejére legegyszerűbb, ha elöl a lánckerékre rakod a lánc szabad végét, a rövidítendő szakaszt a megfelő mértékig húzva mellé illeszted, így nem kell a váltórugónak ellentartva, a levegőben zsonglőrködve feszíteni. Ha bizonytalan vagy, egy taggal hosszabbra hagyd, azt semmibe nem kerül később rövidíteni.
Itt egy elég jó kis video, ebben a legkisebb/legkisebb kombóval állítják be az ideális hosszt.
https://youtu.be/s6TodcAH948?si=VWC0JmpKGyBaokkm
Remélem, nem keverek bele ebbe a nagyon precíz (és szerintem is követendő!
Van formula, de én nem használom, mivel vannak a formula alóli kivételek, akkor meg már egyszerűbb a próbára hagyatkozni.
Köszi a választ!
Szia,
Úgy alakultak a körülmények, alakítottam őket, hogy mégis részt tudnék venni.
Én semmilyen képletet, praktikát nem ismerek, egyszerűen megszámolom a ledobott láncon a szemeket és akkorára "vágom" az újat.zoli73 írta: ↑2025.07.15., kedd 20:49Szép estét mindenkinek!
Lenne egy szereléssel kapcsolatos kérdésem a "fekete öves" bringásokhoz.
Új lánc felszerelésénél, Ki, hogyan szokta megállapítani, kiszámolni a lánc pontos hosszát? Mert ugye a szokásos 114, 116 szem az ráhagyással van. Van erre mindenkinek valami egyéni praktikája, vagy van erre valami szabvány, képlet, netán iránymutatás a gyártók részéről? Nekem ugyan van egy praktikám, ami ugyan bevált, de egyáltalán nem biztos, hogy tökéletes beállítást produkál. Valamikor régen(legalább 25 éve), egy bringaboltos/szervizestől hallottam egy képletről, amivel akkor kiszámolva, nekem nem eredményezett megfelelő lánchosszt, rövid lett. Kellett még plusz szemeket visszategyek, és mivel nekem nem jött össze vele, így elhagytam, elfelejtettem ezt a képletet.
Köszönöm, ha megosztjátok velem, Ti, hogyan csináljátok!![]()
Azt csak onnan tudtam hogy néhány hete ott versenyeztem a Zirc GP-n és a fiatalok pont előttem sodorták el szegény Steig Gabit akit aztán kulcscsonttöréssel vitt el a mentő. Hát ilyen módon szemeltem ki azt a kanyart és sajnos ebből a mezőnyből is beszopták páran. Szalagkorlát nem volt de akit a mentő vitt el az olyan sebességgel szállt ki a kanyarból hogy a keresőn át észre se vettem. Nem volt szívem telibefényképezni az arcát mert nagyon ferdére el volt törve az orra, meg vérben úszott. :(AAttila írta: ↑2025.07.12., szomb. 17:53Helyezkedni tudni kell![]()
Vanik Zoli fotósként (is) tudja,hogy hova kell állni/guggolni/ülni. Ma a V4 verseny egyik kanyarjában elesett egy srác, majdnem vitte Zolit is, olyan közel voltJó képek lettek nagyon.
![]()
Volt,aki a szalagkorláton is átesett,pedig párhuzamosan haladtak![]()
Én csak oda-vissza gurultam - meg még egy kicsit Ómassa felé - az teljesen vállalható minőségű. Így is százas fölött volt, szint meg passz, de közel a kétezerhez, szóval jól esik utána a hazatérés.