



Nem mindegy, hogy erről:

vagy erről beszélünk:

Nem emlékszem a visszajelzésekből, hogy anno bárki is rémisztőnek mondta volna ezt a felállást a Hifi Kiállításon 2011-ben.
Itt az általam készített kép, én erre fanyalogtam (az én füleimnek tényleg borzalmas volt)
Azért ez felvet egy kérdést! Minden "fanyalgó"
Phantomokkal :)
Sajnos nem jutottam ki, milyen hangfalakkal demóztak?
Ez megint egy visszakanyarodás olyan dolgokhoz, amit leírtak többen. Én tényleg sokat járok ügyfelekhez és szinte mindig jó hangot hallok. A Dénes Zolinál is többször voltam, és csak a Devialetnél éreztem, hogy ez nekem szinte elviselhetetlen. De alto, ELEX is így vélekedik erről a hangról.Luxor Audio írta: ↑2025.07.02., szer. 11:37
Fentiektől függetlenül kérdezem, milyen módszerrel ítéled meg pl. egy erősítő képességeit egy ismeretlen rendszert ismeretlen helyen, esetleg ismeretlen zenékkel hallgatva néhány perc alatt. Azért bátorkodom ezt tőled kérdezni, mert sokadszor olvasok tőled ilyen rögtönítélő gyorsbeszámolókat és talán van valami titkos, de hatékony módszered a feladatra.
A DSP egy nagytudású eszköz tud lenni, ha nincs korlátozva a programozása és ha némi felhasználói szaktudást tudunk mellé tenni, nagy mértékben hangolható vele a megszólalás. Én viszont azt tapasztalom, hogy az ilyen tudással felvértezett készülékeket többségében gyári beállítással használják, vagy valami önjelölt megmondó által bedobott "ezatuti" paraméterekkel. Pont a lényeget hágják meg ezzel. Ha létezne tökéletes beállítás, ami minden környezetben a legjobb eredményt adja, akkor - naivan fogalmazva - már eleve így jönne ki a gyárból a cucc.
Finomítanék a megfogalmazáson, a DSP alapú készülékek másképp szólhatnak, megfelelően alkalmazva számomra precízebben, ezt valaki vagy jobbnak találja, vagy nem.
Ha A termékből újonnan 5x annyit adtak el mint B-ből, de az apróban csak 3x annyi a kínálat az A-ból, akkor meg szabad venni, vagy sem?
Pont az a szép ebben a hobbiban, hogy nem léteznek olyan általános receptek a "jó hangra", ami mindenki számára megfelelő lenne. Nem vagyunk egyformák, nem pont ugyanúgy hallunk, eltér az egyéni ízlésünk, létezik olyan hogy egyéni hangzáspreferencia. Van aki kisteljesítményű SE csöves erősítővel hajtott egyutas szélessávú hangsugárzóban találja meg az audionirvánát, van aki többszáz wattos D-osztályúval hajtott 4-utasban. Mindenkinek saját magának kell megtalálni a helyes utat.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
A Hegel erősítőkhöz saját tapasztalat híján nem tudok hozzászólni, nem volt soha és nem ismerem őket egyáltalán. Közel 40 éve létező skandináv cég, saját találmányokat is használva az erősítőikben, kb 50 országban van disztribúciójuk. A publikus pénzügyi adataik (Hegel Music System AS a gyártó) szerint kb 5 millió eurós éves bevételt csinálnak, kb 120-150 ezer Euró haszonnal. 7 alkalmazottjuk van.zoli73 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:20Nyilván ez a négy vélemény nem lehet reprezentatív, de azért azt is látni kell, hogy ebből a 40e tagból hányan látogatják aktívan a fórumot, és ebből hányan fejtik ki a véleményüket 1-1 témában. Jó, ha 150 aktívan kommentelő tag van.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
"Szarozásra" én sohasem vetemednék semmilyen kérdésben, viszont azért az szembetűnő, hogy pl. Hegel erősítő milyen magas számban van eladó, akár pár hónaposan ahhoz képest, hogy nagyon nem tömegtermék, amit csak úgy eldobálnak az emberek.
Megkockáztatok egy olyan feltételezést, hogy az idehaza értékesített Hegel erősítők fele, már biztosan gazdát cserélt, akár többször is, vagy éppen eladó sorban van. Ha ez bármennyire is igaz, akkor valahol, valamiért kilóg a lóláb.
Nyilván ez a négy vélemény nem lehet reprezentatív, de azért azt is látni kell, hogy ebből a 40e tagból hányan látogatják aktívan a fórumot, és ebből hányan fejtik ki a véleményüket 1-1 témában. Jó, ha 150 aktívan kommentelő tag van.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Én ezeket a gyártókat úgy szoktam jellemezni, hogy karakteres, és megosztó hangzást képviselnek. Van akinek nagyon tetszik, míg másnak nagyon nem. Plinius rendszert csak egyszer hallottam, de nem tudott rám semmilyen hatást gyakorolni, teljesen közömbös volt. Viszont Devialet-t, és Hegel-t többször is, de egyszer sem tetszett semennyire sem, sőt, némelyik kifejezetten irritáló volt. Pontosan tudom, hogy mire gondolsz.cables írta: ↑2025.07.01., kedd 10:16Nem volt előítéletem, valahogy fokozatosan erősödött bennem a érzés, hogy nekem ez túl éles hang. De nem vitatom a te véleményed, maximálisan elhiszem, hogy te szuper jónak hallottad.juliush írta: ↑2025.07.01., kedd 08:52
Egy hifivel évtizedek óta foglalkozó embernek nyilván nem kellemes a feltételezés, de kíváncsi vagyok, mennyre befolyásolta az élményt a berendezés, modern, áramvonalas, csillogó, "hideg", ha úgy tetszik megjelenése, és az alapján kialakított prekoncepció, mert amit én hallottam, az minden volt, csak nem hideg.
Volt két hasonló élményem két másik high-end készülékkel/márkával. Az egyik egy csúcs Plinius rendszer volt, a másik egy komoly Hegel rendszer.
Én abszolút tájékozatlan vagyok a készülékekben használt technológiákról, nem is érdekel, ami talán segít abban, hogy ne legyenek előítéleteim. Talán azért sem érdekelnek az áramköri technológiák/megoldások, mert annyi tanulni és tapasztalni való van a kábelezés területén, ami lefoglalja minden időmet és energiámat. Ráadásul a kábelezés engedi talán a legnagyobb szabadságot, olyan megoldások használatát, amik eltérnek a megszokottól és gyakran igen jó eredményhez vezetnek.kaef2 írta: ↑2025.07.01., kedd 11:54
Tegyük hozzá, hogy a Devialet esetében a D osztályú erősítés, a beépített DSP, az analóg források A/D konverzión keresztüli feldolgozása, a kimenetre tett soft clipping áramkör, elegendőek ahhoz, hogy legyen, aki már a bekapcsolás előtt is "digitálisnak" hallja a hangot.
A prekoncepció gyilkos dolog.
Tegyük hozzá, hogy a Devialet esetében a D osztályú erősítés, a beépített DSP, az analóg források A/D konverzión keresztüli feldolgozása, a kimenetre tett soft clipping áramkör, elegendőek ahhoz, hogy legyen, aki már a bekapcsolás előtt is "digitálisnak" hallja a hangot.juliush írta: ↑2025.07.01., kedd 10:43Én csak annyit írtam, hogy én nem hallottam "hidegnek", "erőszakosnak", de azt már csak Te olvastad bele, hogy "szuper jó" volt. Pusztán arra figyeltem fel, hogy a Devialet fizikai megjelenése és a neki tulajdonított hangzás között felfedezhető volt némi korreláció, ami vagy befolyásolta a hallott élményt, vagy nem.
Én nyilván picit másképp viszonyulok a Devialet hangzásához, mikor az egyik technológia, amelyet itthon hallgatok, pláne mostanság a nyári hőségben, egy digitális (nem Class-D, de hasonló) PowerDAC megoldás.
Én csak annyit írtam, hogy én nem hallottam "hidegnek", "erőszakosnak", de azt már csak Te olvastad bele, hogy "szuper jó" volt. Pusztán arra figyeltem fel, hogy a Devialet fizikai megjelenése és a neki tulajdonított hangzás között felfedezhető volt némi korreláció, ami vagy befolyásolta a hallott élményt, vagy nem.
kaef2 írta: ↑2025.07.01., kedd 08:47
Amennyiben Dénes Zoli rendszeréről van szó, akkor érdemes hozzátenni, hogy még mindig azokat a Devialet erősítőket használja, amiket olyan 2011, 2012 táján adhattunk el neki a Pennában, csak átment időközben egy komoly gyári upgraden az elektronika.
Úgy tűnik Ő elégedett vele, olyannyira, hogy viszi magával, amikor új helyekre költözik a családjával pár évente a világban, pedig anyagilag sok mindent megengedhetne magának, ha úgy gondolná, hogy előrelépés lenne... [/i]
-----
Igen a Zolinál hallottam, és neki nagyon tetszett akkor ott is a hang, nem is értette mit kifogásolok, szerintem meg is sértődött rám akkor.