Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Online
Re: Általában a hifiről
Szerintem érdemes lenne jól kielemezni ezt a "csúcskészülék, de engem idegesít a hangja" témát. Ne engedjük el, hátha lesz valaki, aki tud erről valami technikai magyarázattal szolgálni.
Nekem most hirtelen az jutott az eszembe, hogy ezeknél a készülékeknél talán az első fokozatban lehet valami apró hangot élessé tevő probléma, amit utána a csúcs erősítés nagyon hallhatóvá tesz.
Nekem most hirtelen az jutott az eszembe, hogy ezeknél a készülékeknél talán az első fokozatban lehet valami apró hangot élessé tevő probléma, amit utána a csúcs erősítés nagyon hallhatóvá tesz.
Online
Persze szarozni tényleg nem érdemes, kivéve azt néhány ritka esetet, amikor ez objektíven megtehető egy elbaltázott konstrukció esetén, ahol a vacak mérési eredmények teoretikusan is visszaigazolják az empirikusan észlelt szörnyű hangot.
Az esetek döntő többségében azonban nem erről van szó, teljesen elfogadható vagy akár kiemelkedően jó mérési eredmények ellenére sem hallunk jónak egy eszközt, ha az a hangzáspreferenciánkhoz, egyéni ízlésünkhöz képest jelentősen "másképpen" szól.
Az említett Devialet erősítő jó pár hétig vendégeskedett nálam. Nem néztem utána mérési eredményeinek, de nem hiszem, hogy ezen a szinten olyan nagyon volna mibe belekötni. Nem is úgy kell elképzelni, hogy bekapcsolás után az lenne az ember első gondolata, hogy "mi ez a rettenet?", sőt, meglehetősen impresszív az első megszólalás. Viszont egy idő után ez elmúlik, és átadja a helyét egyfajta hiányérzetnek, nem igazán engedi a bevonódást, a zenei történések teljes átélését. Ingerem támadt Debussy-t leállítani, pedig Debussy-t én nem tudom megunni. Aztán ellenpróbaként visszakötöttem egy Luxmant, aztán egy Sugdent, és mindkettővel visszaállt a világ rendje, és Debussy csodája.
Re: Általában a hifiről
Pont az a szép ebben a hobbiban, hogy nem léteznek olyan általános receptek a "jó hangra", ami mindenki számára megfelelő lenne. Nem vagyunk egyformák, nem pont ugyanúgy hallunk, eltér az egyéni ízlésünk, létezik olyan hogy egyéni hangzáspreferencia. Van aki kisteljesítményű SE csöves erősítővel hajtott egyutas szélessávú hangsugárzóban találja meg az audionirvánát, van aki többszáz wattos D-osztályúval hajtott 4-utasban. Mindenkinek saját magának kell megtalálni a helyes utat.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
Persze szarozni tényleg nem érdemes, kivéve azt néhány ritka esetet, amikor ez objektíven megtehető egy elbaltázott konstrukció esetén, ahol a vacak mérési eredmények teoretikusan is visszaigazolják az empirikusan észlelt szörnyű hangot.
Az esetek döntő többségében azonban nem erről van szó, teljesen elfogadható vagy akár kiemelkedően jó mérési eredmények ellenére sem hallunk jónak egy eszközt, ha az a hangzáspreferenciánkhoz, egyéni ízlésünkhöz képest jelentősen "másképpen" szól.
Az említett Devialet erősítő jó pár hétig vendégeskedett nálam. Nem néztem utána mérési eredményeinek, de nem hiszem, hogy ezen a szinten olyan nagyon volna mibe belekötni. Nem is úgy kell elképzelni, hogy bekapcsolás után az lenne az ember első gondolata, hogy "mi ez a rettenet?", sőt, meglehetősen impresszív az első megszólalás. Viszont egy idő után ez elmúlik, és átadja a helyét egyfajta hiányérzetnek, nem igazán engedi a bevonódást, a zenei történések teljes átélését. Ingerem támadt Debussy-t leállítani, pedig Debussy-t én nem tudom megunni. Aztán ellenpróbaként visszakötöttem egy Luxmant, aztán egy Sugdent, és mindkettővel visszaállt a világ rendje, és Debussy csodája.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Általában a hifiről
Én azért ezeket a "publikus" gazdasági adatokat (forgalom, bevétel, nyereség stb.) azért fenntartásokkal kezelném. (Tapasztalat, nem mennék bele mélyebben.)
Épp a minap (hétvégén) beszélgettem hasonló dologról egy leendő rokonommal (kislányom vőlegényével) : mondtam neki, hogy meg kell nézni a hifis hirdetéseket, és amiből sok van eladó (most nem sorolnék márkákat, típusokat) ... no olyat nem szabad venni.
Épp a minap (hétvégén) beszélgettem hasonló dologról egy leendő rokonommal (kislányom vőlegényével) : mondtam neki, hogy meg kell nézni a hifis hirdetéseket, és amiből sok van eladó (most nem sorolnék márkákat, típusokat) ... no olyat nem szabad venni.

Online
Vagyis sikeresnek mondható, jól menő, közepes méretű hifi gyártónak látszanak. Nem írnám le a termékeiket (erősítőiket) látatlanban, hallatlanban, csak azért mert idehaza sok van belőle eladó. Valószínűleg csak arról van szó, mint oly sok más esetben is, hogy türelemmel és némi tudatossággal lehet az erősítőik köré is tartósan jó rendszert építeni, csak nem lehet bármilyen rendszerbe beilleszteni őket.
A Devialet is lassan 20 éve létező cég, a 100 millió eurót közelítő vagy akár el is érő éves bevétellel.
Ettől még persze egyiket sem muszáj szeretni.
Re: Általában a hifiről
A Hegel erősítőkhöz saját tapasztalat híján nem tudok hozzászólni, nem volt soha és nem ismerem őket egyáltalán. Közel 40 éve létező skandináv cég, saját találmányokat is használva az erősítőikben, kb 50 országban van disztribúciójuk. A publikus pénzügyi adataik (Hegel Music System AS a gyártó) szerint kb 5 millió eurós éves bevételt csinálnak, kb 120-150 ezer Euró haszonnal. 7 alkalmazottjuk van.zoli73 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:20Nyilván ez a négy vélemény nem lehet reprezentatív, de azért azt is látni kell, hogy ebből a 40e tagból hányan látogatják aktívan a fórumot, és ebből hányan fejtik ki a véleményüket 1-1 témában. Jó, ha 150 aktívan kommentelő tag van.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
"Szarozásra" én sohasem vetemednék semmilyen kérdésben, viszont azért az szembetűnő, hogy pl. Hegel erősítő milyen magas számban van eladó, akár pár hónaposan ahhoz képest, hogy nagyon nem tömegtermék, amit csak úgy eldobálnak az emberek.
Megkockáztatok egy olyan feltételezést, hogy az idehaza értékesített Hegel erősítők fele, már biztosan gazdát cserélt, akár többször is, vagy éppen eladó sorban van. Ha ez bármennyire is igaz, akkor valahol, valamiért kilóg a lóláb.
Vagyis sikeresnek mondható, jól menő, közepes méretű hifi gyártónak látszanak. Nem írnám le a termékeiket (erősítőiket) látatlanban, hallatlanban, csak azért mert idehaza sok van belőle eladó. Valószínűleg csak arról van szó, mint oly sok más esetben is, hogy türelemmel és némi tudatossággal lehet az erősítőik köré is tartósan jó rendszert építeni, csak nem lehet bármilyen rendszerbe beilleszteni őket.
A Devialet is lassan 20 éve létező cég, a 100 millió eurót közelítő vagy akár el is érő éves bevétellel.
Ettől még persze egyiket sem muszáj szeretni.

Online
"Szarozásra" én sohasem vetemednék semmilyen kérdésben, viszont azért az szembetűnő, hogy pl. Hegel erősítő milyen magas számban van eladó, akár pár hónaposan ahhoz képest, hogy nagyon nem tömegtermék, amit csak úgy eldobálnak az emberek.
Megkockáztatok egy olyan feltételezést, hogy az idehaza értékesített Hegel erősítők fele, már biztosan gazdát cserélt, akár többször is, vagy éppen eladó sorban van. Ha ez bármennyire is igaz, akkor valahol, valamiért kilóg a lóláb.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4667
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3191
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Nyilván ez a négy vélemény nem lehet reprezentatív, de azért azt is látni kell, hogy ebből a 40e tagból hányan látogatják aktívan a fórumot, és ebből hányan fejtik ki a véleményüket 1-1 témában. Jó, ha 150 aktívan kommentelő tag van.kaef2 írta: ↑2025.07.02., szer. 08:03Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
"Szarozásra" én sohasem vetemednék semmilyen kérdésben, viszont azért az szembetűnő, hogy pl. Hegel erősítő milyen magas számban van eladó, akár pár hónaposan ahhoz képest, hogy nagyon nem tömegtermék, amit csak úgy eldobálnak az emberek.
Megkockáztatok egy olyan feltételezést, hogy az idehaza értékesített Hegel erősítők fele, már biztosan gazdát cserélt, akár többször is, vagy éppen eladó sorban van. Ha ez bármennyire is igaz, akkor valahol, valamiért kilóg a lóláb.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
Re: Általában a hifiről
Van több, mint 40 ezer tagja ennek a fórumnak. Ha abból van 4 ember, akinek valami nem tetszik, ráadásul úgy, hogy érdemben soha nem éltek együtt az eszközzel, azt egyáltalán nem nevezném szignifikáns tapasztalatnak.cables írta: ↑2025.07.02., szer. 06:07Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Miközben százas nagyságrendben vannak hazai felhasználók, akik meg sok éve élnek együtt vele, mint az említett Dénes Zoli is a dual mono Devialet - alapú rendszerével, lassan 15 éve.
Egy csomó megosztó eszköz és technológia létezik a hifiben, lásd például tölcséres hangsugárzók, vagy kis teljesítményű triódás erősítők kérdése, DSP-s aktív hangsugárzók, D-osztályú erősítők, egy utas hangsugárzók, stb. Nem mindenkinek jönnek be ilyesmik. Miközben okosan, a környezetünkkel kompatibilisan, az eszközök egyedi sajátosságait is figyelembe véve kiváló, ízlésünknek maximálisan megfelelő RENDSZERT lehet ezekkel is építeni.
Vagyis egyszeri, max pár órás, idegen környezetben (akár kiállításon) megtapasztalt negatív élmény alapján nem érdemes sem eszközt, sem technológiát eltemetni, vagy akár szarozni.
Szerintem ez az általános tanulság és nem az, hogy "mitől rossz zenét hallgatni velük".
Online
Re: Általában a hifiről
Na már most. Ha van egy nagyon megosztó hang, ami ELEX-nek, alto-nak, zoli73-nak, nekem fájdalmas, szinte hallgathatatlan, akkor jó lenne tudni, hogy ezek a csúcs készülékek milyen változást idéznek elő a hangjelen, amitől rossz zenét hallgatni velük.
Erről tud valaki okosat mondani?
Erről tud valaki okosat mondani?
Online
Persze ez csak ízlés kérdése, amin ugyebár vitatkozni nem szokás. Még jó, hogy elég széles a kínálat, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4667
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3191
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Én ezeket a gyártókat úgy szoktam jellemezni, hogy karakteres, és megosztó hangzást képviselnek. Van akinek nagyon tetszik, míg másnak nagyon nem. Plinius rendszert csak egyszer hallottam, de nem tudott rám semmilyen hatást gyakorolni, teljesen közömbös volt. Viszont Devialet-t, és Hegel-t többször is, de egyszer sem tetszett semennyire sem, sőt, némelyik kifejezetten irritáló volt. Pontosan tudom, hogy mire gondolsz.cables írta: ↑2025.07.01., kedd 10:16Nem volt előítéletem, valahogy fokozatosan erősödött bennem a érzés, hogy nekem ez túl éles hang. De nem vitatom a te véleményed, maximálisan elhiszem, hogy te szuper jónak hallottad.juliush írta: ↑2025.07.01., kedd 08:52
Egy hifivel évtizedek óta foglalkozó embernek nyilván nem kellemes a feltételezés, de kíváncsi vagyok, mennyre befolyásolta az élményt a berendezés, modern, áramvonalas, csillogó, "hideg", ha úgy tetszik megjelenése, és az alapján kialakított prekoncepció, mert amit én hallottam, az minden volt, csak nem hideg.
Volt két hasonló élményem két másik high-end készülékkel/márkával. Az egyik egy csúcs Plinius rendszer volt, a másik egy komoly Hegel rendszer.
Persze ez csak ízlés kérdése, amin ugyebár vitatkozni nem szokás. Még jó, hogy elég széles a kínálat, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Re: Általában a hifiről
Én abszolút tájékozatlan vagyok a készülékekben használt technológiákról, nem is érdekel, ami talán segít abban, hogy ne legyenek előítéleteim. Talán azért sem érdekelnek az áramköri technológiák/megoldások, mert annyi tanulni és tapasztalni való van a kábelezés területén, ami lefoglalja minden időmet és energiámat. Ráadásul a kábelezés engedi talán a legnagyobb szabadságot, olyan megoldások használatát, amik eltérnek a megszokottól és gyakran igen jó eredményhez vezetnek.kaef2 írta: ↑2025.07.01., kedd 11:54
Tegyük hozzá, hogy a Devialet esetében a D osztályú erősítés, a beépített DSP, az analóg források A/D konverzión keresztüli feldolgozása, a kimenetre tett soft clipping áramkör, elegendőek ahhoz, hogy legyen, aki már a bekapcsolás előtt is "digitálisnak" hallja a hangot.
A prekoncepció gyilkos dolog.
Online
A prekoncepció gyilkos dolog.
Re: Általában a hifiről
Tegyük hozzá, hogy a Devialet esetében a D osztályú erősítés, a beépített DSP, az analóg források A/D konverzión keresztüli feldolgozása, a kimenetre tett soft clipping áramkör, elegendőek ahhoz, hogy legyen, aki már a bekapcsolás előtt is "digitálisnak" hallja a hangot.juliush írta: ↑2025.07.01., kedd 10:43Én csak annyit írtam, hogy én nem hallottam "hidegnek", "erőszakosnak", de azt már csak Te olvastad bele, hogy "szuper jó" volt. Pusztán arra figyeltem fel, hogy a Devialet fizikai megjelenése és a neki tulajdonított hangzás között felfedezhető volt némi korreláció, ami vagy befolyásolta a hallott élményt, vagy nem.
Én nyilván picit másképp viszonyulok a Devialet hangzásához, mikor az egyik technológia, amelyet itthon hallgatok, pláne mostanság a nyári hőségben, egy digitális (nem Class-D, de hasonló) PowerDAC megoldás.
A prekoncepció gyilkos dolog.
Online
Én nyilván picit másképp viszonyulok a Devialet hangzásához, mikor az egyik technológia, amelyet itthon hallgatok, pláne mostanság a nyári hőségben, egy digitális (nem Class-D, de hasonló) PowerDAC megoldás.
Re: Általában a hifiről
Én csak annyit írtam, hogy én nem hallottam "hidegnek", "erőszakosnak", de azt már csak Te olvastad bele, hogy "szuper jó" volt. Pusztán arra figyeltem fel, hogy a Devialet fizikai megjelenése és a neki tulajdonított hangzás között felfedezhető volt némi korreláció, ami vagy befolyásolta a hallott élményt, vagy nem.
Én nyilván picit másképp viszonyulok a Devialet hangzásához, mikor az egyik technológia, amelyet itthon hallgatok, pláne mostanság a nyári hőségben, egy digitális (nem Class-D, de hasonló) PowerDAC megoldás.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Re: Általában a hifiről
kaef2 írta: ↑2025.07.01., kedd 08:47
Amennyiben Dénes Zoli rendszeréről van szó, akkor érdemes hozzátenni, hogy még mindig azokat a Devialet erősítőket használja, amiket olyan 2011, 2012 táján adhattunk el neki a Pennában, csak átment időközben egy komoly gyári upgraden az elektronika.
Úgy tűnik Ő elégedett vele, olyannyira, hogy viszi magával, amikor új helyekre költözik a családjával pár évente a világban, pedig anyagilag sok mindent megengedhetne magának, ha úgy gondolná, hogy előrelépés lenne... [/i]
-----
Igen a Zolinál hallottam, és neki nagyon tetszett akkor ott is a hang, nem is értette mit kifogásolok, szerintem meg is sértődött rám akkor.
Online
Volt két hasonló élményem két másik high-end készülékkel/márkával. Az egyik egy csúcs Plinius rendszer volt, a másik egy komoly Hegel rendszer.
Re: Általában a hifiről
Nem volt előítéletem, valahogy fokozatosan erősödött bennem a érzés, hogy nekem ez túl éles hang. De nem vitatom a te véleményed, maximálisan elhiszem, hogy te szuper jónak hallottad.juliush írta: ↑2025.07.01., kedd 08:52
Egy hifivel évtizedek óta foglalkozó embernek nyilván nem kellemes a feltételezés, de kíváncsi vagyok, mennyre befolyásolta az élményt a berendezés, modern, áramvonalas, csillogó, "hideg", ha úgy tetszik megjelenése, és az alapján kialakított prekoncepció, mert amit én hallottam, az minden volt, csak nem hideg.
Volt két hasonló élményem két másik high-end készülékkel/márkával. Az egyik egy csúcs Plinius rendszer volt, a másik egy komoly Hegel rendszer.
Online
Másrészről meg egy átlag nappaliba 300 watt véleményem szerint tök felesleges, hacsak nem valamilyen extra alacsony érzékenységű hangsugárzót kell hajtania. És nem, nem kell 300 watt a megfelelő dinamikához, ez egy elterjedt, de hamis legenda.
Re: Általában a hifiről
A Devialet egészen egyedi, ADH-nak nevezett erősítés technológiát használ, ami egy fura hibrid, az A osztály és a D osztály keveréke. Őszintén szólva nekem nagyon nem bejövős a hangja, lehet azon vitázni, hogy mennyire hideg és erőszakos a hangzása vagy mennyire nem, de én nem tudnék vele zenét hallgatni.juliush írta: ↑2025.07.01., kedd 08:52Egy hifivel évtizedek óta foglalkozó embernek nyilván nem kellemes a feltételezés, de kíváncsi vagyok, mennyre befolyásolta az élményt a berendezés, modern, áramvonalas, csillogó, "hideg", ha úgy tetszik megjelenése, és az alapján kialakított prekoncepció, mert amit én hallottam, az minden volt, csak nem hideg.
Másrészről meg egy átlag nappaliba 300 watt véleményem szerint tök felesleges, hacsak nem valamilyen extra alacsony érzékenységű hangsugárzót kell hajtania. És nem, nem kell 300 watt a megfelelő dinamikához, ez egy elterjedt, de hamis legenda.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Online
Re: Általában a hifiről
Egy hifivel évtizedek óta foglalkozó embernek nyilván nem kellemes a feltételezés, de kíváncsi vagyok, mennyre befolyásolta az élményt a berendezés, modern, áramvonalas, csillogó, "hideg", ha úgy tetszik megjelenése, és az alapján kialakított prekoncepció, mert amit én hallottam, az minden volt, csak nem hideg.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Úgy tűnik Ő elégedett vele, olyannyira, hogy viszi magával, amikor új helyekre költözik a családjával pár évente a világban, pedig anyagilag sok mindent megengedhetne magának, ha úgy gondolná, hogy előrelépés lenne...
2008 után sokáig a Penna volt a hazai disztributor, és a 2010-es évek elején volt olyan időszak, amikor idehaza többet adtunk el belőle, mint az akkori japán disztributor. Főképpen a nagyobb ProAc hangsugárzókkal (Response 4) volt igen népszerű, akkoriban Dénes Zolinak is Proac Response 3.8 volt, ha jól emlékszem, csak később vette meg a YG Acoustics hangsugárzókat, amikkel (2 szubbal) ma is használja.
Re: Általában a hifiről
Amennyiben Dénes Zoli rendszeréről van szó, akkor érdemes hozzátenni, hogy még mindig azokat a Devialet erősítőket használja, amiket olyan 2011, 2012 táján adhattunk el neki a Pennában, csak átment időközben egy komoly gyári upgraden az elektronika.
Úgy tűnik Ő elégedett vele, olyannyira, hogy viszi magával, amikor új helyekre költözik a családjával pár évente a világban, pedig anyagilag sok mindent megengedhetne magának, ha úgy gondolná, hogy előrelépés lenne...
2008 után sokáig a Penna volt a hazai disztributor, és a 2010-es évek elején volt olyan időszak, amikor idehaza többet adtunk el belőle, mint az akkori japán disztributor. Főképpen a nagyobb ProAc hangsugárzókkal (Response 4) volt igen népszerű, akkoriban Dénes Zolinak is Proac Response 3.8 volt, ha jól emlékszem, csak később vette meg a YG Acoustics hangsugárzókat, amikkel (2 szubbal) ma is használja.
Online
Evvel az esettel azért vagyok képben, mert három éve ugyanez zajlott le a Mi cégünkel is. Fúzionáltunk egy másik céggel, aki kvázi megmentett minket, és mára bebizonyosodott, hogy nagyon nem járt rosszúl ezzel a lépésével.
Bízzunk benne, hogy az MBL-t is sikerül megmenteni. Nélküle szegényebb lenne a high-end audio világa.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4667
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3191
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Ez még nem csőd, "csak" fizetésképtelenség. Ebből még simán van visszaút, mert ilyenkor még nem számolják fel az adott céget, hanem keresik a megoldást a megmentésére. Ilyenkor általában az szokott lenni a megoldás, hogy beleolvad egy nagyobb cégbe, vagy fúzióra lép egy másikkal. Amelyik cég válalja egy ilyen, gondban lévő cég(márka) megmentését, az ezért állami támogatásra is jogosult, ami sok esetben vonzó lehet.kaef2 írta: ↑2025.06.30., hétf. 22:57A linkelt cikk az MBL csődeljárásáról szól, ha valaki nem tudna németül és a csődgondnok cég nyilatkozatát tartalmazza.fererencz írta: ↑2025.06.30., hétf. 22:30Egy a "sok" közül:
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
Nem zárnék ki egy ázsiai gyártót, befektetőt.
Tavaly némileg hasonló helyzetben volt likviditási nehézségei miatt a Devialet is, habár ők nem jelentettek csődöt.
Az MBL kb 50 embernek ad munkát, és kb 30 millió eurós nagyságrendű bevétele lehet, a Devialet valamivel nagyobb céggé nőtte ki magát és az iparági becslések évi 70-80 millió euróra teszik a bevételeiket.
Van abban valami felfoghatatlan, hogy ekkora bevétellel és az ismert nem kicsi árrésekkel csőd közeli helyzetbe lehet jutni, ilyen ismert brandként. Persze nem először történik ez meg az iparágban, lásd a Marantz/Denon eladást, a Bose bevásárlásait például.
Evvel az esettel azért vagyok képben, mert három éve ugyanez zajlott le a Mi cégünkel is. Fúzionáltunk egy másik céggel, aki kvázi megmentett minket, és mára bebizonyosodott, hogy nagyon nem járt rosszúl ezzel a lépésével.
Bízzunk benne, hogy az MBL-t is sikerül megmenteni. Nélküle szegényebb lenne a high-end audio világa.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Re: Általában a hifiről
A Devialet esetén én nem lepődók meg annyira. Egy japánból hazatelepült ismerősömnél hallottam szólni én legszívesebben kifutottam volna a szobából, nekem annyira hideg, erőszakos hangja volt. Persze ízlések mint tudjuk...
Online
Nem zárnék ki egy ázsiai gyártót, befektetőt.
Tavaly némileg hasonló helyzetben volt likviditási nehézségei miatt a Devialet is, habár ők nem jelentettek csődöt.
Az MBL kb 50 embernek ad munkát, és kb 30 millió eurós nagyságrendű bevétele lehet, a Devialet valamivel nagyobb céggé nőtte ki magát és az iparági becslések évi 70-80 millió euróra teszik a bevételeiket.
Van abban valami felfoghatatlan, hogy ekkora bevétellel és az ismert nem kicsi árrésekkel csőd közeli helyzetbe lehet jutni, ilyen ismert brandként. Persze nem először történik ez meg az iparágban, lásd a Marantz/Denon eladást, a Bose bevásárlásait például.
Re: Általában a hifiről
A linkelt cikk az MBL csődeljárásáról szól, ha valaki nem tudna németül és a csődgondnok cég nyilatkozatát tartalmazza.fererencz írta: ↑2025.06.30., hétf. 22:30Egy a "sok" közül:
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
Nem zárnék ki egy ázsiai gyártót, befektetőt.
Tavaly némileg hasonló helyzetben volt likviditási nehézségei miatt a Devialet is, habár ők nem jelentettek csődöt.
Az MBL kb 50 embernek ad munkát, és kb 30 millió eurós nagyságrendű bevétele lehet, a Devialet valamivel nagyobb céggé nőtte ki magát és az iparági becslések évi 70-80 millió euróra teszik a bevételeiket.
Van abban valami felfoghatatlan, hogy ekkora bevétellel és az ismert nem kicsi árrésekkel csőd közeli helyzetbe lehet jutni, ilyen ismert brandként. Persze nem először történik ez meg az iparágban, lásd a Marantz/Denon eladást, a Bose bevásárlásait például.
Online
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1486
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 880
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Egy a "sok" közül:
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
https://www.pluta.net/presse/pressemitt ... erlin.html
Nem szotkam hibázni.
Online
Re: Általában a hifiről
Off, valamelyest.
Tessék utalni és támogatni az elveszett, majd megkerült felvétel kiadását. Én már utaltam. A 10 ezer forintnál nagyobb összeget utalók megkapják majd az elkészült CD-t és rákerülnek a borítóra is.
https://jazz.hu/kiemelt/2997-elkeszult- ... ez-mastere
Irk Réka (jazz.hu) posztja a Facebookon:
Miközben tovább küzdünk az immár 11 éves Érdi Jazz Fesztivál fennmaradásáért, elkészült egy igazi kincs: a három évvel ezelőtt rögzített Szakcsi Lakatos Béla-koncert felvétele végre napvilágot lát!
Aki ott volt, tudja, milyen lehengerlő volt az az este, de a lemez még ezt is felülmúlja. És belegondolni, hogy ez a felvétel majdnem a feledés homályába veszett! Rajta van minden: a tapsok, a bekiabálások, és persze Béla bácsi hangja.
Óriási köszönet Binder Károlynak és Horváth Tamásnak, akik elképesztő munkát végeztek a hanganyaggal.
A zenekar pedig maga volt a jazz-álomcsapat:
Kőszegi Imre, Fekete-Kovács Kornél, Juhász Gábor és Orbán György.
Most indul a lemez gyártása! Ha szeretnél hozzájárulni ehhez a különleges emlékhez, főleg, mivel az állam nem igazán dotálta a megmentésért való fáradozásunkat, még mindig csatlakozhatsz a támogatókhoz.
Jazzponthu Kulturális Alapítvány
10700770-73692180-51100005


Tessék utalni és támogatni az elveszett, majd megkerült felvétel kiadását. Én már utaltam. A 10 ezer forintnál nagyobb összeget utalók megkapják majd az elkészült CD-t és rákerülnek a borítóra is.
https://jazz.hu/kiemelt/2997-elkeszult- ... ez-mastere
Irk Réka (jazz.hu) posztja a Facebookon:
Miközben tovább küzdünk az immár 11 éves Érdi Jazz Fesztivál fennmaradásáért, elkészült egy igazi kincs: a három évvel ezelőtt rögzített Szakcsi Lakatos Béla-koncert felvétele végre napvilágot lát!
Aki ott volt, tudja, milyen lehengerlő volt az az este, de a lemez még ezt is felülmúlja. És belegondolni, hogy ez a felvétel majdnem a feledés homályába veszett! Rajta van minden: a tapsok, a bekiabálások, és persze Béla bácsi hangja.
Óriási köszönet Binder Károlynak és Horváth Tamásnak, akik elképesztő munkát végeztek a hanganyaggal.
A zenekar pedig maga volt a jazz-álomcsapat:
Kőszegi Imre, Fekete-Kovács Kornél, Juhász Gábor és Orbán György.
Most indul a lemez gyártása! Ha szeretnél hozzájárulni ehhez a különleges emlékhez, főleg, mivel az állam nem igazán dotálta a megmentésért való fáradozásunkat, még mindig csatlakozhatsz a támogatókhoz.
Jazzponthu Kulturális Alapítvány
10700770-73692180-51100005


Online
Re: Általában a hifiről
Az a baj, hogy bármit, amit mondunk nemcsak saját fül, hanem saját készülékek és kábelezés is jellemzi és ha ugyanazt a felvételt saját füllel, de más rendszerben halljuk egészen más lehet a véleményünk. Ezért szép az audió. Nem lehet megunni :) .
Online
de ez magánvéleményem...
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4967
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2672
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
inkább a III-as (sztem)..a VMR,analitikusabb,finomabb részletek,olyan nagyon finom "csipkés/bársonyos" hangja van a felső tartományban,mint pl a Benz Ace-nek,amely szintén még MR tűprofilal volt szerelve,gyárilag..a MasterTracker jól ötvözi a homogenitást,és részleteket megfelelő megjelenitését,de az utolsót nem "játsza" túl (mesterségesen,nekem,mint mondjuk egy AT VM760SLC...)Rock60 írta: ↑2025.06.22., vas. 17:39A VMR analitikusabb, de vékonyabb, testetlenebb, mint a III - as ?dixie-chicken írta: ↑2025.06.22., vas. 08:56...ami érdekes még,a kérdéses felvételnél,listázva van több lemezjátszó,hangkar,hangszedő,köztük szerepel a Shure V15/VMR,amit én használtam annó még amikor aktuális termék volt,és az utóbbi kb 15 évben,JICO féle SAS tűprofilokkal,de én ott is visszaléptem a V15/III generációra...az okok gyakorlatilag ugyanazok,amiért pöröltem a kérdéses felvételt...![]()
A Mastertracker- hez melyik áll közelebb ?
de ez magánvéleményem...
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
A Mastertracker- hez melyik áll közelebb ?
Re: Kábelezzünk
A VMR analitikusabb, de vékonyabb, testetlenebb, mint a III - as ?dixie-chicken írta: ↑2025.06.22., vas. 08:56...ami érdekes még,a kérdéses felvételnél,listázva van több lemezjátszó,hangkar,hangszedő,köztük szerepel a Shure V15/VMR,amit én használtam annó még amikor aktuális termék volt,és az utóbbi kb 15 évben,JICO féle SAS tűprofilokkal,de én ott is visszaléptem a V15/III generációra...az okok gyakorlatilag ugyanazok,amiért pöröltem a kérdéses felvételt...![]()
A Mastertracker- hez melyik áll közelebb ?
Online
...ami érdekes még,a kérdéses felvételnél,listázva van több lemezjátszó,hangkar,hangszedő,köztük szerepel a Shure V15/VMR,amit én használtam annó még amikor aktuális termék volt,és az utóbbi kb 15 évben,JICO féle SAS tűprofilokkal,de én ott is visszaléptem a V15/III generációra...az okok gyakorlatilag ugyanazok,amiért pöröltem a kérdéses felvételt...
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4967
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2672
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
ennyi,és nem többkaef2 írta: ↑2025.06.21., szomb. 22:44Azon, hogy kinek melyik felvétel és zene tetszik vagy nem tetszik nem lehet vitatkozni. Ott mindenkinek igaza van. Ez egy ennyire szubjektív téma.Rock60 írta: ↑2025.06.21., szomb. 21:28Nem tudom, melyikőtöknek van igaza, de jól rámutat a vitátok a - felvétel készítésen túl - készülékek jellemző hangzásvilágára is.dixie-chicken írta: ↑2025.06.21., szomb. 13:18@kaef2:én végig a kapott hangzásbeli eredményt kritizáltam...
Te is most hasonlok elkészitésében utazol![]()
![]()
Arra gondolok, hogy egy erősítő konstruktör, vagy hangfalgyártó cég, stb, fejének ízlévilága, hangzási ideálja, mennyire rányomja a bélyegét a végeredményre.
Van akinek nagyon bejön, van akinek kevésbé...
Nem volt közöttünk vita tehát, csak leírtam mit tudok a felvételi technikáról és az album készültéről és hogy szerintem hogyan érdemes hallgatni. Ha valakinek ettől lesz kedve meghallgatni szuper, ha nem, az is.


Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)