És még akkor igazán jó drótot nem is említettél, csak belépő kat felett kicsivel....st81 írta: ↑2025.05.28., szer. 16:50Juliush hozzászólására reagálva: én sem gondoltam mostanáig, hogy a tápkábel sokat számítana, de a tapasztalatom mást mutat - nekem. Évek óta hallgatom a Fapaci-féle tápkábelt (talán t1 néven futott, sonarquest csatlakozóval) a fejhallgató erősítőhöz csatlakoztatva. Nemrég cseréltem hálózati lejátszót és hirtelen felindulásból a gyári tápkábele helyett beraktam a Luxor Audio-sat, az ő kábelét pedig a fejhallgató erősítőbe. Eddig minden szép és jó. Na, egyik nap fejhallgatóztam, és az első jól ismert számnál csóváltam a fejem, hogy valami nem jó. Kissé egysíkú, basszusban szegényebb, egészében véve összenyomott hangzást kaptam. Egyszerűen hiányzott valami. Másra nem tudtam gondolni, mint hogy talán a kábel a ludas. Nosza, visszacseréltem, és egyből helyreállt a régi "rend".
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6118
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1182
Re: Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
Esztétika szerintem jóval fontosabb, mint ahogyan gondolnánk.MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6118
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1182
Re: Kábelezzünk
Nem belekötés volt. Na lássuk mit szeretnél majd kihozni belőle, de legyen, fenntartom, hogy engem nem érdekel miből van csak elégítse ki a hangja az igényeimet.MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 18:58Te és SM egy kicsit el vagytok tévedve. Vagy nem olvastátok el figyelmesen amit írtam. Vagy csak egyszerűen nem bírjátok ki, hogy ne kössetek bele mindenbe.Rock60 írta: ↑2025.05.28., szer. 14:49Na, igen.SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 11:36
Mert miért érdekelne mi van benne? Egy dolog érdekel. A hangminősége.
Már azt hittem, hogy csak nekem tűnt fel, hogy ez a " lényegtelen " szempont nem szerepelt a fontossági sorrendet érintő kérdéskörben...
Gondoltam, talán nem is olyan fontos...![]()
A hangminőség.![]()
Feltettem egy egyszerű kérdést, ami nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján választotok kábelt.
Fel sem tételezem senkiről, hogy nem a hangminőség az első számú szempont. Én arra voltam kíváncsi, hogy azok a jellemzők amikre rákérdeztem számíthatnak-e valakinek a döntéshozatalban. És elhiheted nem ok nélkül.
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6118
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1182
Re: Kábelezzünk
Meg kellene próbálkozni meghallgatni jó kábeleket is..... A Ww-dnél is feljebb kezdődnek, meg a Kimber 4/8tc+k felett "valamivel". Akkor talán megjallod, hogy ott fent kevesebb a "fűszer"....juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35Már ez is csak félig igaz, mikor otthon jó eséllyel nem olyan szabványosított interfészekkel, csatlakozásokkal találkozhat, mint a stúdió környezetében. Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2785
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 417
Re: Kábelezzünk
Te és SM egy kicsit el vagytok tévedve. Vagy nem olvastátok el figyelmesen amit írtam. Vagy csak egyszerűen nem bírjátok ki, hogy ne kössetek bele mindenbe.Rock60 írta: ↑2025.05.28., szer. 14:49Na, igen.SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 11:36Mert miért érdekelne mi van benne? Egy dolog érdekel. A hangminősége.
Már azt hittem, hogy csak nekem tűnt fel, hogy ez a " lényegtelen " szempont nem szerepelt a fontossági sorrendet érintő kérdéskörben...
Gondoltam, talán nem is olyan fontos...![]()
A hangminőség.![]()
Feltettem egy egyszerű kérdést, ami nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján választotok kábelt.
Fel sem tételezem senkiről, hogy nem a hangminőség az első számú szempont. Én arra voltam kíváncsi, hogy azok a jellemzők amikre rákérdeztem számíthatnak-e valakinek a döntéshozatalban. És elhiheted nem ok nélkül.
Online
Nagyképű mondatnak tűnhet, de nem annak szánom: mi nem ebben a ligában játszunk. Rég megtanultuk a torzításokat megkülönböztetni a hasznos "jeltől". Vannak drágán is torz drótok, de azért sok esrtben az árcédula tényleg rendben van (de bevallom, nekem is van olyan drót, amire azt mondom, már kicsit túltolták az árát, de ha így is piacképes, akinek az kell, perkál. Isteni áldás, hogy én megelégszem egy mára szerényebben árazónak mondható gyártó drótjaival.
De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről.
De, persze, van ez alatt is élet, de orbitális hiba keverni a két témát,föleg hiba lenne filléres stúdiódrótokat valahova ide pozícionálni, de az előfordulhat, hogy HAudio ártársait elpofozza. Itt kevésbé trszik rá a magic árrést, meg szok-ócó (jellemzően nem méterekben veszik)
Re: Kábelezzünk
Értem a gondolatmenetet, de ennyire nem nyúlunk melléjuliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35Már ez is csak félig igaz, mikor otthon jó eséllyel nem olyan szabványosított interfészekkel, csatlakozásokkal találkozhat, mint a stúdió környezetében. Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.

De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről.
De, persze, van ez alatt is élet, de orbitális hiba keverni a két témát,föleg hiba lenne filléres stúdiódrótokat valahova ide pozícionálni, de az előfordulhat, hogy HAudio ártársait elpofozza. Itt kevésbé trszik rá a magic árrést, meg szok-ócó (jellemzően nem méterekben veszik)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Re: Kábelezzünk
Már ez is csak félig igaz, mikor otthon jó eséllyel nem olyan szabványosított interfészekkel, csatlakozásokkal találkozhat, mint a stúdió környezetében. Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online

De megint csúsztatsz. Azt mondtam, a zenész és a hangmérnök összehoz valamit és ezt nehezményezted. Az ominózus beszélgetésben volt kompesszió is, de ebben a két mondatban nem ezt írtad (de máskor ezt is említetted, de nem fogok hetekig guglizni, főleg, esetlegesen, 20 évvel ezelőtti mondataid után). Bár ezek a beavatkozások a dinamikát is ölik szerintem, de nem érdekes,megkapod a montenbájkot és vélhetőleg kiengesztelődsz.
És azt gondolom, akkor csak belátod, hogy azért csak benne van egy kiadványban a muzsikus is, másnem feljátsza.
De, hogy ON legyen, a stúdiókábelek ugyanúgy kompresszálnak és torzítanak egy home audio rendszerben. Lehet így vették fel, már ott volt egy minőségesés, ezt ne fokozzuk még otthon is tovább. Ennyi a nagy kérdés megfejtése. Már ne rontsuk tovább, ami megvan és olyan, amilyen. Persze, ez igaz készülékekre is, de ez drótos topic.
Re: Kábelezzünk
Nem tudod, mikor kell kiszállnikaef2 írta: ↑2025.05.28., szer. 08:29
Azt írtad, hogy "A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik".
A klippelésnek semmi köze a kompresszióhoz.... így továbbra is kérem, hagyd abba a személyeskedést és valamiféle kulturált formában tedd fel a stúdióban használt technológiákkal kapcsolatos kérdéseidet. Ha lehetséges.

De megint csúsztatsz. Azt mondtam, a zenész és a hangmérnök összehoz valamit és ezt nehezményezted. Az ominózus beszélgetésben volt kompesszió is, de ebben a két mondatban nem ezt írtad (de máskor ezt is említetted, de nem fogok hetekig guglizni, főleg, esetlegesen, 20 évvel ezelőtti mondataid után). Bár ezek a beavatkozások a dinamikát is ölik szerintem, de nem érdekes,megkapod a montenbájkot és vélhetőleg kiengesztelődsz.

És azt gondolom, akkor csak belátod, hogy azért csak benne van egy kiadványban a muzsikus is, másnem feljátsza.
De, hogy ON legyen, a stúdiókábelek ugyanúgy kompresszálnak és torzítanak egy home audio rendszerben. Lehet így vették fel, már ott volt egy minőségesés, ezt ne fokozzuk még otthon is tovább. Ennyi a nagy kérdés megfejtése. Már ne rontsuk tovább, ami megvan és olyan, amilyen. Persze, ez igaz készülékekre is, de ez drótos topic.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Juliush hozzászólására reagálva: én sem gondoltam mostanáig, hogy a tápkábel sokat számítana, de a tapasztalatom mást mutat - nekem. Évek óta hallgatom a Fapaci-féle tápkábelt (talán t1 néven futott, sonarquest csatlakozóval) a fejhallgató erősítőhöz csatlakoztatva. Nemrég cseréltem hálózati lejátszót és hirtelen felindulásból a gyári tápkábele helyett beraktam a Luxor Audio-sat, az ő kábelét pedig a fejhallgató erősítőbe. Eddig minden szép és jó. Na, egyik nap fejhallgatóztam, és az első jól ismert számnál csóváltam a fejem, hogy valami nem jó. Kissé egysíkú, basszusban szegényebb, egészében véve összenyomott hangzást kaptam. Egyszerűen hiányzott valami. Másra nem tudtam gondolni, mint hogy talán a kábel a ludas. Nosza, visszacseréltem, és egyből helyreállt a régi "rend".
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5006
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3255
Re: Kábelezzünk
Számomra a kábel esetében a hang a fontos, más nem számít (meg ne essen szét, ha kettőnél többször ki kell húzni).
Persze még az, hogy ki tudjam fizetni.
Persze még az, hogy ki tudjam fizetni.

Csak a Marantz! :-D
Re: Kábelezzünk
Na, igen.SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 11:36Mert miért érdekelne mi van benne? Egy dolog érdekel. A hangminősége.
Már azt hittem, hogy csak nekem tűnt fel, hogy ez a " lényegtelen " szempont nem szerepelt a fontossági sorrendet érintő kérdéskörben...
Gondoltam, talán nem is olyan fontos...

A hangminőség.

Online
Szégyenszemre a kábelekre vonatkozó döntéseim közel sem ennyire következetesen műszakilag megalapozottak!
Nagyjából 93 körül kezdett a kábelkérdés igazán teret nyerni a rendszereim építgetésében, és be kell vallanom, a túltengő kínálat miatt legtöbbször csak ajánlások, tesztek, néha bolti meghallgatások alapján ugrottam bele valamibe. Ami aztán meg is maradt nálam, mert praktikusan azóta nem is adtam el szinte semmilyen kábelt. Szóval az egyes darabok közötti minőségi sorrendet a rendszerben aktívan eltöltött idejükben lehet mérni. Viszont rendszeresen rácsodálkozok olyan darabok teljesítményére, melyek akkoriban "upgrade"-nek tűnő csere folytán eltöltött hosszabb pihenő után visszakerültek, és némiképp értetlenül állok az akkori minőségi "ugrás" iránti nagy lelkesedésem előtt. Ezt mindig is fontosnak éreztem kihangsúlyozni, mert ezek az élmények teszik igazán helyre a rendszereinken végrehajtott, pillanatnyi lelkesedésünkben egekig magasztalt fejlesztéseink valódi hatását.
Vegyük például az analóg összekötők kérdését! Kategóriában az Audioquest Waterig, meg a Fapaci szerelte Wireworld Micro Platinum Eclipse-ig (? - itt nem vagyok biztos a pontos modellben, majd kijavítotok!) merészkedtem felfelé, de egészen megdöbbentően pozitív élmény volt visszaraknom a Chord Solid kábelét 95-ből. Ez utóbbi egy viszonylag rövid ideig gyártott sorozat volt, sokszáz Mhz-es mikrohullámú felhasználásra tervezett koax kábelre épült, egy vékony, tömör (azt hiszem talán ezüstözött) rézszálat teljesen tömör rézcső (!) árnyékol. Számomra egy "titkos tipp", ritkán fordul elő, egy rémálom a kezelése a merevsége miatt, de nagyon transzparens, minden egyensúlyban van pincétől a plafonig, és azon is túl. Ezért aztán picit könyörtelen is tud lenni a gyengébb felvételekkel. Összekötőkben a másik biztos pont számomra a szénszálakból építkező Van den Hul The First Ultimate.
Hasonlóképp a hangfalkábelek terén a bikábeles Mission Quartettel kezdődött minden, aztán jött a Cable Talk 3.1, XLO Pro Type 625 és a Kimber 4TC, majd a Naim korszakomban a NACA5, amit aztán a vele nagyjából kompatibilis műszaki tulajdonságokkal bíró, de sokkal jobb hangú Tellurium Q Black II követett. Most ez a mindennapi kábelem, de az XLO és a Kimber is rendszeresen visszakerül, és még mindig nagyon tudnak tetszeni.
Döntéseimet a hangminőségen túl a financiálisan kiegyensúlyozott rendszerekre való törekvés is jellemzi, személy szerint értelmetlennek találom az aktív eszközök árával vetekedő kábelezést.
Az sem véletlen, hogy csak a fenti kábelkategóriákra tértem ki. Tapasztalataim, amelyek összhangban vannak a műszaki meggyőződésemmel azt mutatják, hogy elsődleges hatásuk a kódolatlan analóg jel útjában levő vezetőknek van, ezért aztán nagymértében Ethernet, USB és tápkábel agnosztikus vagyok. Nem állítom, hogy nem lehetnek különbségek, de a hatásukat inkább egyéb indirekt módon befolyásoló tényezők, zajok felvételével, továbbításával fejthetik ki, semmit a hasznos zenei jel minőségének jobb megőrzésével. USB tekintetében számtalan oda-vissza próbálkozás után pontosan ugyanolyannak találom a Chord SilverPlus kábeleimet, mint a többszörös árú Audioquest Diamondot. Különböző digitális források (Bricasti M5, saját építésű audio PC, különböző ThinkPad laptopok, iPad OTG-vel) és DAC-ok (Resonessence Labs Invicta, Concero HD, Herus, Exogal Comet, Micromega MyDac) között is.
Tápkábel területén meg az IsoTek Optimum és Premier kábeleivel nyugtattam meg audiofil lelkemet.
A fentiek kizárólag a saját tapasztalataimat tükrözik, melyek sok pontban eltérnek az általánosan hangoztatott kábel-katekizmustól.
Re: Kábelezzünk
Coming out:MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Szégyenszemre a kábelekre vonatkozó döntéseim közel sem ennyire következetesen műszakilag megalapozottak!
Nagyjából 93 körül kezdett a kábelkérdés igazán teret nyerni a rendszereim építgetésében, és be kell vallanom, a túltengő kínálat miatt legtöbbször csak ajánlások, tesztek, néha bolti meghallgatások alapján ugrottam bele valamibe. Ami aztán meg is maradt nálam, mert praktikusan azóta nem is adtam el szinte semmilyen kábelt. Szóval az egyes darabok közötti minőségi sorrendet a rendszerben aktívan eltöltött idejükben lehet mérni. Viszont rendszeresen rácsodálkozok olyan darabok teljesítményére, melyek akkoriban "upgrade"-nek tűnő csere folytán eltöltött hosszabb pihenő után visszakerültek, és némiképp értetlenül állok az akkori minőségi "ugrás" iránti nagy lelkesedésem előtt. Ezt mindig is fontosnak éreztem kihangsúlyozni, mert ezek az élmények teszik igazán helyre a rendszereinken végrehajtott, pillanatnyi lelkesedésünkben egekig magasztalt fejlesztéseink valódi hatását.
Vegyük például az analóg összekötők kérdését! Kategóriában az Audioquest Waterig, meg a Fapaci szerelte Wireworld Micro Platinum Eclipse-ig (? - itt nem vagyok biztos a pontos modellben, majd kijavítotok!) merészkedtem felfelé, de egészen megdöbbentően pozitív élmény volt visszaraknom a Chord Solid kábelét 95-ből. Ez utóbbi egy viszonylag rövid ideig gyártott sorozat volt, sokszáz Mhz-es mikrohullámú felhasználásra tervezett koax kábelre épült, egy vékony, tömör (azt hiszem talán ezüstözött) rézszálat teljesen tömör rézcső (!) árnyékol. Számomra egy "titkos tipp", ritkán fordul elő, egy rémálom a kezelése a merevsége miatt, de nagyon transzparens, minden egyensúlyban van pincétől a plafonig, és azon is túl. Ezért aztán picit könyörtelen is tud lenni a gyengébb felvételekkel. Összekötőkben a másik biztos pont számomra a szénszálakból építkező Van den Hul The First Ultimate.
Hasonlóképp a hangfalkábelek terén a bikábeles Mission Quartettel kezdődött minden, aztán jött a Cable Talk 3.1, XLO Pro Type 625 és a Kimber 4TC, majd a Naim korszakomban a NACA5, amit aztán a vele nagyjából kompatibilis műszaki tulajdonságokkal bíró, de sokkal jobb hangú Tellurium Q Black II követett. Most ez a mindennapi kábelem, de az XLO és a Kimber is rendszeresen visszakerül, és még mindig nagyon tudnak tetszeni.
Döntéseimet a hangminőségen túl a financiálisan kiegyensúlyozott rendszerekre való törekvés is jellemzi, személy szerint értelmetlennek találom az aktív eszközök árával vetekedő kábelezést.
Az sem véletlen, hogy csak a fenti kábelkategóriákra tértem ki. Tapasztalataim, amelyek összhangban vannak a műszaki meggyőződésemmel azt mutatják, hogy elsődleges hatásuk a kódolatlan analóg jel útjában levő vezetőknek van, ezért aztán nagymértében Ethernet, USB és tápkábel agnosztikus vagyok. Nem állítom, hogy nem lehetnek különbségek, de a hatásukat inkább egyéb indirekt módon befolyásoló tényezők, zajok felvételével, továbbításával fejthetik ki, semmit a hasznos zenei jel minőségének jobb megőrzésével. USB tekintetében számtalan oda-vissza próbálkozás után pontosan ugyanolyannak találom a Chord SilverPlus kábeleimet, mint a többszörös árú Audioquest Diamondot. Különböző digitális források (Bricasti M5, saját építésű audio PC, különböző ThinkPad laptopok, iPad OTG-vel) és DAC-ok (Resonessence Labs Invicta, Concero HD, Herus, Exogal Comet, Micromega MyDac) között is.
Tápkábel területén meg az IsoTek Optimum és Premier kábeleivel nyugtattam meg audiofil lelkemet.
A fentiek kizárólag a saját tapasztalataimat tükrözik, melyek sok pontban eltérnek az általánosan hangoztatott kábel-katekizmustól.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Ugyanígy a hangfelvételeknél... Nem érdekel hogyan készült, ha elég jól szól.
Elég ha a gyártó tudja hogy mitől fog jól szólni. Szerintem....
Kábeleknél is hallottam sodrottat is jól szólni meg tömöret is. Mint ahogyan rosszul is.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6118
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1182
Re: Kábelezzünk
Mert miért érdekelne mi van benne? Egy dolog érdekel. A hangminősége. Mi közöm, hogy milyen a vezető anyag, a szigetelés, vagy bármi, ha nem jó, vagy ha jó is.MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 11:20Mi lenne ezen beugratós?SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 10:06Ez beugratós kérdés... Mint a "hanganyag minősége". :)MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Ugyanígy a hangfelvételeknél... Nem érdekel hogyan készült, ha elég jól szól.
Elég ha a gyártó tudja hogy mitől fog jól szólni. Szerintem....
Kábeleknél is hallottam sodrottat is jól szólni meg tömöret is. Mint ahogyan rosszul is.
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2785
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 417
Re: Kábelezzünk
Mi lenne ezen beugratós?SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 10:06Ez beugratós kérdés... Mint a "hanganyag minősége". :)MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Re: Kábelezzünk
Ez a három dolog annyiszor eszembe jutott már. Sokszor gondolkodtam azon, hogy mi hozza ide azokat akik szerint kb fölösleges komolyan foglalkozni a drótokkal.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 21:16
De elmesélem, miröl kellene szólnia a drótos topicnak. Akár a drótok szereléséröl is. Konkrét drótokról.
......
De ami itt történik, sokat nem ad a drótokról senkinek. Ha egy idegen bedob egy kérdést, ami túlmutat a kácsás drótokon, nagy a csend.
Ha már ez így alakult, legalább, figyeljen a csapat, ha pl olyanok beszélnek,mint ELEX.
Erre van agy egyszerű elméletem, de ez is off itt.
A közepe is igaz,bár hozzá kell tenni mindig van egy divathullám, ami után egy csomó kábel köt ki az apróban. Bezzeg a régi nagyokat alig, vagy egyáltalán nem ismerik (még ha hallották is). Gondolj bele, hány embert fogna meg egy Kimber, Straiht wire, Monster, vagy Van den Hul az apróban, hogy illene-e a rendszerébe és mit csinálna?
A harmadik része az, amikor kevés tapasztalás után nem tudjuk mi a tisztelet. Annak a munkának és tapaszalatnak a tisztelete, amit itt néhányan birtokolnak.
Ami a kábelszerelést és tapasztalatokat illeti ne csodálkozzon senki, ha (szerintem) józan paraszti ésszel mérve senki sem kábelezik itt, vagy csak nem mer megszólalni, mert jobb csendben maradni. Mert sokkal jobb kell, vagy hülye vagy mert átvágtak, vagy mert 3 ezernél megáll az élet a hifiben, méterenként.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pjm 2025.05.28., szer. 11:22-kor.
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6118
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1182
Re: Kábelezzünk
Ez beugratós kérdés... Mint a "hanganyag minősége". :)MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Online
1a/ vezető anyag
1b/ vezető anyag tisztasága
1c/ vezető anyag kristály szerkezet
1d/ vezető ötvöző anyaga
1e/ vezető tömör-sodrott kivitele
2/ vezetők egymáshoz képesti elrendezése, távolsága, sodrása stb
3a/ elsődleges, vezetővel érintkező szigetelő anyag
3b/ másodlagos kábel kitöltő és szigetelő anyag
3c/külső kábel köpeny anyaga, vastagsága, puha-keménysége, hajlíthatóság
4a/ árnyékolás felhasználás szerinti szükségessége
4b/ árnyékolás kivitele, fólia-fonott
4c/ árnyékolás távolsága a vezetőtől
4d/ árnyékolás vezető erenként vagy vezetők együtt árnyékolása, vagy mindkettő
4e/ árnyékolás vezető anyaga
5a/ kábel csatlakozó minőség kvalitása arányos a kábellel
5b/ csatlakozó szerelése csavaros-forrasztott-hegesztett
5c/ csatlakozó vezető anyaga, keménysége
5d/ csatlakozó vezető felület bevonata, oxid ellenállása
5e/ csatlakozó vezető anyaga és felület bevonat kompatibilitása a fogadó csatlakozó anyag és felület minőségével
5f/ csatlakozó csatlakozási állapot mechanikus és elektromos stabilitása és bontási praktikussága
5g/ csatlakozó kopásállósága
6/ esztétika számomra érdektelen
7/ kábel tovább értékesíthetősége nekem érdektelen
Mindezek felett hangzás minősége egy adott rendszerben
Korrigáló/torzító tényező, mit ír róla a sajtó és hifis fórum világ
Re: Kábelezzünk
sorrendben ez:MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
1a/ vezető anyag
1b/ vezető anyag tisztasága
1c/ vezető anyag kristály szerkezet
1d/ vezető ötvöző anyaga
1e/ vezető tömör-sodrott kivitele
2/ vezetők egymáshoz képesti elrendezése, távolsága, sodrása stb
3a/ elsődleges, vezetővel érintkező szigetelő anyag
3b/ másodlagos kábel kitöltő és szigetelő anyag
3c/külső kábel köpeny anyaga, vastagsága, puha-keménysége, hajlíthatóság
4a/ árnyékolás felhasználás szerinti szükségessége
4b/ árnyékolás kivitele, fólia-fonott
4c/ árnyékolás távolsága a vezetőtől
4d/ árnyékolás vezető erenként vagy vezetők együtt árnyékolása, vagy mindkettő
4e/ árnyékolás vezető anyaga
5a/ kábel csatlakozó minőség kvalitása arányos a kábellel
5b/ csatlakozó szerelése csavaros-forrasztott-hegesztett
5c/ csatlakozó vezető anyaga, keménysége
5d/ csatlakozó vezető felület bevonata, oxid ellenállása
5e/ csatlakozó vezető anyaga és felület bevonat kompatibilitása a fogadó csatlakozó anyag és felület minőségével
5f/ csatlakozó csatlakozási állapot mechanikus és elektromos stabilitása és bontási praktikussága
5g/ csatlakozó kopásállósága
6/ esztétika számomra érdektelen
7/ kábel tovább értékesíthetősége nekem érdektelen
Mindezek felett hangzás minősége egy adott rendszerben
Korrigáló/torzító tényező, mit ír róla a sajtó és hifis fórum világ
Online
A saját tapasztalataimat és a saját preferenciáimat szívesen megírom neked, ami persze nem biztos, hogy mindenki véleményével egyezni fog, de egy véleménynek talán jó lesz
Elég régen hifizek, és egy ideig teszteltem is, így ma már nagyjából tudom, hogy mi nem jön be nekem:
- általában nem szoktam szeretni a vastag kábeleket, nálam gyakran belassította, "mackóssá" tette a zenét; igen, tapasztaltam ennek ellenkezőjét is, de nálam inkább az előbbi volt jellemző;
- általában jobban bejön nekem a nagy tisztaságú réz, az ezüstözött rézkábelekkel sokszor volt olyan tapasztalatom, hogy felfelé húznak, fényesek, vagy "izgága" hangúak, ezeket kerülöm ma már; igazán finom, tiszta ezüstkábel nem jutott el hozzám, az már nem az én kategóriám;
- kedvelem a tömör kábelek hangját, számomra általában simaságot adnak a zenének, de tudom, sokan unalmasnak tartják; sokáig voltam DNM használó, gondolom, ez sokat elárul az ízlésemről;
- a külső legyen egyszerű, engem ma már nem lehet a harisnyákkal, látványos dugókkal és egyéb külsőséggekkel megvenni; persze ha ezeknek funkciója van, az más;
- a felépítésnél inkább a praktikumot figyelem, a kezelhetetlen locsolócsövek az öklömnyi dugókkal nálam nem játszanak; a látványuk nem szédít meg, és ha nem férnek el a készülékek/szekrény mögött, akkor nincs miről beszélni.
Amit még hozzátennék, hogy a már említett DNM korszak óta hiszek a kevés fém, kevés pvc elgondolásban, IC kábeleknél szerettem a könnyű Bullet Plug dugókat, és szerettem azt a hangot is; de hogy ebben mennyi szerepe volt ezeknek a tényezőknek, azt nem tudom megítélni.
Ja, végül de fontos sorban, az ár-érték arány: van ami nálam abszolút értékben kivül esik a pénztárcámon, de a megfizethető kábelek esetében is igyekszem tartani az ésszerű arányokat. Régen volt a hallgatólagos 15%-os arányszám, ami ma már nem teljesen igaz, sőt pl a streamereknél kezdem tapasztalni az 1:1 arányt - de ezzel nem szeretnék vitát gerjeszteni, saját tapasztalat, saját rendszerben (ha vita lesz belőle, most szólok, nem fogok beszállni).
Röviden ennyi jutott eszembe, remélem segítettem valamennyit, és örülök, hogy végre egy on-topic téma!
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4675
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2512
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Kábelezzünk
Jé, egy kábeles kérdés a kábeles topicbanMrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?

A saját tapasztalataimat és a saját preferenciáimat szívesen megírom neked, ami persze nem biztos, hogy mindenki véleményével egyezni fog, de egy véleménynek talán jó lesz

Elég régen hifizek, és egy ideig teszteltem is, így ma már nagyjából tudom, hogy mi nem jön be nekem:
- általában nem szoktam szeretni a vastag kábeleket, nálam gyakran belassította, "mackóssá" tette a zenét; igen, tapasztaltam ennek ellenkezőjét is, de nálam inkább az előbbi volt jellemző;
- általában jobban bejön nekem a nagy tisztaságú réz, az ezüstözött rézkábelekkel sokszor volt olyan tapasztalatom, hogy felfelé húznak, fényesek, vagy "izgága" hangúak, ezeket kerülöm ma már; igazán finom, tiszta ezüstkábel nem jutott el hozzám, az már nem az én kategóriám;
- kedvelem a tömör kábelek hangját, számomra általában simaságot adnak a zenének, de tudom, sokan unalmasnak tartják; sokáig voltam DNM használó, gondolom, ez sokat elárul az ízlésemről;
- a külső legyen egyszerű, engem ma már nem lehet a harisnyákkal, látványos dugókkal és egyéb külsőséggekkel megvenni; persze ha ezeknek funkciója van, az más;
- a felépítésnél inkább a praktikumot figyelem, a kezelhetetlen locsolócsövek az öklömnyi dugókkal nálam nem játszanak; a látványuk nem szédít meg, és ha nem férnek el a készülékek/szekrény mögött, akkor nincs miről beszélni.
Amit még hozzátennék, hogy a már említett DNM korszak óta hiszek a kevés fém, kevés pvc elgondolásban, IC kábeleknél szerettem a könnyű Bullet Plug dugókat, és szerettem azt a hangot is; de hogy ebben mennyi szerepe volt ezeknek a tényezőknek, azt nem tudom megítélni.
Ja, végül de fontos sorban, az ár-érték arány: van ami nálam abszolút értékben kivül esik a pénztárcámon, de a megfizethető kábelek esetében is igyekszem tartani az ésszerű arányokat. Régen volt a hallgatólagos 15%-os arányszám, ami ma már nem teljesen igaz, sőt pl a streamereknél kezdem tapasztalni az 1:1 arányt - de ezzel nem szeretnék vitát gerjeszteni, saját tapasztalat, saját rendszerben (ha vita lesz belőle, most szólok, nem fogok beszállni).
Röviden ennyi jutott eszembe, remélem segítettem valamennyit, és örülök, hogy végre egy on-topic téma!
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2785
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 417
Re: Kábelezzünk
Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Online
Nos, nem nagyon tudsz nekem érdekeset mondani, de ezt az egy dolgot megjegyezten, mivel nekem is feltűnt a nick cave, let love in album remasterén, hogy ütősebb és ez a hozzászólásod ezt helyre is tette,hogy jól hallom. Mivel érdekel a stílus, így ez egy számomra értékes infó volt és egyben eldöntötte, szabad e ezekből újat venni. Ilyen fontos infót nem találok ki magamtól
Szavakon hiába lovagolunk,akkor nem hazudsz, csak nem emlékszel. Erre tőlem átírhatják, de ettőll még a két állítás üti egymást és a magad figyelmetlensége miatt ne másokon akard ezt "leverni". A badarság teljeden helytálló az én aspektusomból. Néha vannak jó köpéseid, néha meg olyat beszélsz, ami egy kezdőtől is meglepő lennr. Nyilvános fórum.ilyen, van hideg-meleg.
De akkor hazi feladat: kábel. Idegen területre tévedtem. Hangfalat építek. Mivel senki nem merte vállalni, én terveztem neg. A belső kábeligénye 5 méter és egy kicsi,jelenleg a próbára a legolcsóbb médiás madzag van előkészítve. Mi ide a megoldás,?
Re: Kábelezzünk
Akkor kamuzol, vagy csak nem emlékszel, ha úgy jobban tetszik.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 23:54Nem beszéltem punkokról, meg rockzenéről mostanában, sőt lehet, hogy ezen a fórumon egyáltalán általában sem.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 23:41A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Nos, nem nagyon tudsz nekem érdekeset mondani, de ezt az egy dolgot megjegyezten, mivel nekem is feltűnt a nick cave, let love in album remasterén, hogy ütősebb és ez a hozzászólásod ezt helyre is tette,hogy jól hallom. Mivel érdekel a stílus, így ez egy számomra értékes infó volt és egyben eldöntötte, szabad e ezekből újat venni. Ilyen fontos infót nem találok ki magamtól
Szavakon hiába lovagolunk,akkor nem hazudsz, csak nem emlékszel. Erre tőlem átírhatják, de ettőll még a két állítás üti egymást és a magad figyelmetlensége miatt ne másokon akard ezt "leverni". A badarság teljeden helytálló az én aspektusomból. Néha vannak jó köpéseid, néha meg olyat beszélsz, ami egy kezdőtől is meglepő lennr. Nyilvános fórum.ilyen, van hideg-meleg.
De akkor hazi feladat: kábel. Idegen területre tévedtem. Hangfalat építek. Mivel senki nem merte vállalni, én terveztem neg. A belső kábeligénye 5 méter és egy kicsi,jelenleg a próbára a legolcsóbb médiás madzag van előkészítve. Mi ide a megoldás,?

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Re: Kábelezzünk
Nem beszéltem punkokról, meg rockzenéről mostanában, sőt lehet, hogy ezen a fórumon egyáltalán általában sem.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 23:41A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Online
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Nem tudom,mit kellene letölteni, nem.olvasok el mindent. De ideje lenne megértened, hogy az általad folyton hangoztatott paradoxon a legnagyobb paradoxon.
Jó szórakozást és még sok, nívós muzsikát kívánok. De hifiről, drótokról (ON) övatosan nyilatkozz
Re: Kábelezzünk
A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Nem tudom,mit kellene letölteni, nem.olvasok el mindent. De ideje lenne megértened, hogy az általad folyton hangoztatott paradoxon a legnagyobb paradoxon.
Jó szórakozást és még sok, nívós muzsikát kívánok. De hifiről, drótokról (ON) övatosan nyilatkozz
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Re: Kábelezzünk
Nem figyelsz rendesen.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 21:16Ezt szajkózod állandóan, hogy a zenészek kérnek pl dinamikakompressziót, hogy ütősebb legyen, amikor a mundért kell védeni. Nem árt némi következetességre is figyelni, nem csak a mindegy milyen topicba, de bedobhassak legalább napi háromszor, fotókkal megspékelve egy kisregényt, marinéni éppen, hogy csuklot a szólója előttkaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 17:45Van abban némi furcsaság, amit írsz...revox írta: ↑2025.05.27., kedd 17:32
dehogy értelmes, én pl magasról lexarom. a hifi ott kezdődik, hogy a kezemben van a hanganyag. az, hogy és milyen módon került rá, nem befolyásolom. De rághatjátok ezt a gittet. Csendben jegyzem meg, Feri is elég hülye dolgokat hoz fel ezzel kapcsolatosan. Az van a lemezen, amit kér a muzsikus, de ez nem befolyásolja, hogy akkor én átalakítom a rendszerem. Az igyekszik azt lejátszani,amit a muzsikus oda álmodott és megkreált a hangmérnökkel nagy egyetértésben. Ha meg szerintem xart kreáltak, nem hallgatom,aztán annyi. Nem fogok reklamálni, max nem veszek több lemezt attól a valakitől.
ez max arra jó, hogy megsimogassátok egymás kobakját, milyen ügyesek vagytok, ha azt korábban más nem tette meg
de ebben nincs több, szerintem engedd el ezt a fonalat. drótozzatok inkább, abból sose elég![]()
A kilencvenes évek második fele óta benne voltam pár (száz?) felvételben, de nem emlékszem olyanra, hogy zenész valamiféle hangzást kért volna a kiadvány egészére vonatkoztatva... ha kérnek valamit egyáltalán, az annyi szokott lenni, hogy egy kicsit legyenek hangosabbak, meg talán egy kis reverb jó lenne - az ő szólamuknak és esetleg vágjuk ki a pici elütést...
Mindenesetre most legalább kiderült, hogy nem nagyon van fogalmad arról, hogyan készülnek a felvételek. Lehet érdemes lenne odafigyelni egy kicsit azokra, akik tudják...(nyugi, van aki majd ezen röhög,ha nem is érzed viccesnek)
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Online
De tanulságos sztori kezdő tévelygöknek ;-)
Re: Kábelezzünk
Jóreggelt. Minden zenész ilyen. Epp ezért nem us értenek a hifihez, ezt egy sokolból is kihallják.chord_ írta: ↑2025.05.27., kedd 17:46Nekem nagyon tanulságos volt, amikor az egyik régi Heed napon, egy viola da gambás hölgyet elhívtunk, hogy legyen kicsi élőzene. Elkövettük azt a tréfát, hogy egy lemezt (CD-t) betettünk, és egy Bach passacaglia felvezető prelűdjét meghallgattuk, bemelegítésnek, egy 20mp-et, aztán pedig ezt:
youtu.be/PuH70Fx1TOQ
Aztán leállítottuk, és megkértük Nórit, hogy játssza el igaziban.
Zsolt arca mondjuk úgy, 'meglepett' volt.
Nóri eljátszotta. Csak úgy, kapásból, fülre, úgy, hogy nem is ismerte.
Aztán a hifisek kicsit ott beszéltük, hogy mi volt, meg mi nem, meg mentek a szokásos süket szövegeink.
Aztán nagysokára megkérdeztük Nórit, hogy szerinte?, azt mondta, soha nem felejtem el, 'hogy ti tényleg nem halljátok, hogy mi volt itt a legnagyobb különbség?', hát, mondd, mi volt, azt mondta, 'a vonó, a lemezen, az egyszerűen fantasztikus volt... ha neki egyszer ilyen vonója lehetne...'
Csak pislogtam én is.
Nem azt mondta, hogy jó volt, vagy megközelítette, vagy a tónussal mi volt, vagy hogy egyáltalán hasonlított-e a hang.
Nem.
A vonó.
Szóval, minket teljesen más érdekel, mint a zenészeket, és teljesen más, mint a többi normális embert.
Nem lehet, hogy valamit kergetünk, ami lehetséges, nem is része a zenei / felvételtechnikai folyamatnak?
De tanulságos sztori kezdő tévelygöknek ;-)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu