Az a helyzet megint próbálod összekeverni a művészi és a hangzási oldalát a dolgoknak. Én nem azt kérdeztem, hogy kinek mi a hangzásideálja, hanem azt hohy ennek tudatában miért gondolod azt hogy nem tud különbséget tenni egy (mondjuk pl) Sokol és egy (mondjuk pl) egy Heed rendszer hangja között? Mert szerintem tökmindegy milyen a hangzásideálja, attól még hallja, hogy a Heed a jobb. Legfeljebb hozzá teszi, hogy "azért" sok a mélye, vagy valami.... Persze 2 eltérő installálású Heed között már elhiszem hogy az ízléseltérés alapján dönt. De én erre mondom, hogy tudják ők melyik a jobb ha hallják. Max nem "gyúrnak" rá. Mert drága, vagy más indokok... De ha mégis tudsz olyat akinek inkább a Sokol kell a hangzása miatt azért szólj!Luxor Audio írta: ↑2025.05.27., kedd 17:34Nem akarok a bennfentesség kétes fénycsóvájában csillogni, de annyit elkotyogok, hogy a muzsikusok többsége semmit nem szokott kérni a hangászoktól, max annyit, hogy ne rakjuk a mikrofont a kotta elé és a saját játéka jól értelmezhető módon kerüljön az anyagra, esetleg ha nagyon mellényúlt, akkor lécci, vegyük újra.
A hifisták egy része (?) tudja (?), neki milyen hangzás tetszik, számukra az lesz a JÓ hang. Másoknak meg nem az és itt a lényeg, nincs univerzálisan JÓ HANG. Nekem speciel nincs konkrét hangzásideálom (minden tanárom és mérvadó szakember eltanácsolt tőle), mert szerintem ez a lovon fordítva ülés esete. Szemlélőként egy festménytől sem várom el, százalékosan mennyi bíbor pingment legyen rajta, ezt az alkotóra bízom. A JÓ fotó sincs definiálva annak dacára, hogy a hangfelvétel készítésnél sokkal régebbi, több száz (na jó, csak 199) éve létező ágazat.SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 15:07Akartam is kérdezni most Fapacit, hogy ha szegény júzer nem tudja mi a jó hang, ő mint "alkotó" tudja? Egyrészről honnan tudja? :) Ha tudja hogy nem jó amit alkot, akkor minek csinálja? Ha meg úgy tudja hogy jó, akkor mi miért ne akarnák meghallani, hogy az....? :)
A hangfelvételekkel kapcsolatos kérdésedre azt tudom válaszolni, hogy szakmai beszélgetések, projektindító egyeztetések közben nem nagyon szokott a JÓ jelző elhangzani, helyette vannak konkrét paraméterek, kijelölt célok, felismert problémák, jó esetben megoldási javaslatok is. Az a néhány tucat előadó, zeneszerző, muzsikus, akikkel volt szerencsém dolgozni, soha egyszer sem említették az itt sokszor citált természetes hangzást, mert az ő szempontjaik szerint ez értelmezhetetlen. (Ahogy egy terem akusztikáját JÓnak nevezni szintén értelmetlen a konkrét funkció és a célok megnevezése nélkül.) És ha náluk ez nem szerepel a hangfelvétel céljai között, akkor jönnek elő Kaef iménti gondolatai, hogy otthoni zenehallgatás közben van-e értelme ezt a bizonyos természetességet hajkurászni, vitákban érvként alkalmazni.
Míg ezt leírtam, sok béna hasonlat jutott eszembe a hasonlóan értelmetlen célkitűzésekről, de inkább nem írom le őket, már így is túldumáltam a kérdést.
Hova sorolnál mondjuk egy régi Zorán lemezt? A jók, vagy a rosszak közé? És egy régi Kanoi Brothers lemezt?