elvileg a gugli fordítónak ha beteszed a linket, lefordítja a komplett html lapot (nem kell a limittel bajlódni), csak néha belefut hitelesítési anomáliákba,akkor nem fog menni minden esetben. ezt megnézte,megy e, de nekem már az alap weblap se jelenik meg,csak hieroglifák. gondolom nálunk a security elkapja ezt a lapot.trane írta: ↑2025.02.05., szer. 21:57https://pinkfishmedia.net/forum/threads ... ks.301201/![]()
/aki angolból nem olyan jó, ide másolja be szöveget, a karakterlimit miatt részletekben>
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Olyan a stílusa, mint amikor hallucinál a Chatgpt.trane írta: ↑2025.02.05., szer. 21:57érdekességként hifinutt h.sz.-ét (ez a 2.) javaslom elolvasni> https://pinkfishmedia.net/forum/threads ... ks.301201/
![]()
/aki angolból nem olyan jó, ide másolja be szöveget, a karakterlimit miatt részletekben> https://www.google.hu/search?q=angol+ma ... s-wiz-serp - a semminél többet ér
/
illetve még annyit, hogy évekkel ezelőtt Paul Miller egy a kábelemelőkról írott, mérésekkel alátámasztott szösszenetében azt állapította meg, hogy valójában a padló/szőnyeg sztatikus mezőjéből kell kiemelni a kábeleket, s ezek az emelők valójában ezt, és nem a vibrációt küszöbölik ki![]()
aztán persze mindenki azt hisz, amit logikusabbnak lát![]()
Re: Kábelezzünk
érdekességként hifinutt h.sz.-ét (ez a 2.) javaslom elolvasni
> https://pinkfishmedia.net/forum/threads ... ks.301201/
/aki angolból nem olyan jó, ide másolja be szöveget, a karakterlimit miatt részletekben
> https://www.google.hu/search?q=angol+ma ... s-wiz-serp - a semminél többet ér
/
illetve még annyit, hogy évekkel ezelőtt Paul Miller egy a kábelemelőkról írott, mérésekkel alátámasztott szösszenetében azt állapította meg, hogy valójában a padló/szőnyeg sztatikus mezőjéből kell kiemelni a kábeleket, s ezek az emelők valójában ezt, és nem a vibrációt küszöbölik ki
aztán persze mindenki azt hisz, amit logikusabbnak lát
/aki angolból nem olyan jó, ide másolja be szöveget, a karakterlimit miatt részletekben
> https://www.google.hu/search?q=angol+ma ... s-wiz-serp - a semminél többet ér illetve még annyit, hogy évekkel ezelőtt Paul Miller egy a kábelemelőkról írott, mérésekkel alátámasztott szösszenetében azt állapította meg, hogy valójában a padló/szőnyeg sztatikus mezőjéből kell kiemelni a kábeleket, s ezek az emelők valójában ezt, és nem a vibrációt küszöbölik ki
aztán persze mindenki azt hisz, amit logikusabbnak lát
védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Re: Kábelezzünk
Nem mély emelés van, egy kábel nem tud erősíteni, hanem mélyebbre tud menni.
- dixie-chicken
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5023
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2732
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
Rock60 írta: ↑2025.02.05., szer. 17:17Köszi, jó volt olvasni ezt az élménybeszámolót !teddysnow írta: ↑2025.02.05., szer. 14:33... Aztán nagyon ráértem és mit veszíthetek alapon átkondiztam az Akait. Wima fólia jelutakba, tápszűrők értéke megduplázva, kapcsolók kiforrasztva, érintkezők vízpapírral felcsiszolva, kimeneti relé szétszedve tisztítva, munkapont beállítva és mérföldeket javult.
... Piszkált a fantáziámat cérna vékony vezetékek benne, kb egy év múlva azokat is kicseréltem. AWG24-ről AWG14-re, ez 0.5 helyett 2.5mm Audioquest, cipőkanállal kellett betenni, de megérte, mert ez a csere robbantott.
Bő két méter ment bele, az A/B kimenetek miatt, szélesebb lett a tere és sub-os lett az alja. A mélyből egy reccenésnyit vissza kellet venni. Imádom a hangját... Csak az szól. Nálam, ennél a típusnál nagyon nagyot hozott a belső kábel csere.![]()
Ezek szerint hozza azt a technika, amiért szeretjük őket, plusz hozza azt is, amiről nem tudtuk, hogy benne van, csak reméltük...![]()

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
- tonee73
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 13503
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6361
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Kábelezzünk
Mi lenne ha esetleg visszatérnétek a topik a címéhez kapcsolódó hsz-ekhez? 
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Re: Kábelezzünk
Köszi, jó volt olvasni ezt az élménybeszámolót !teddysnow írta: ↑2025.02.05., szer. 14:33... Aztán nagyon ráértem és mit veszíthetek alapon átkondiztam az Akait. Wima fólia jelutakba, tápszűrők értéke megduplázva, kapcsolók kiforrasztva, érintkezők vízpapírral felcsiszolva, kimeneti relé szétszedve tisztítva, munkapont beállítva és mérföldeket javult.
... Piszkált a fantáziámat cérna vékony vezetékek benne, kb egy év múlva azokat is kicseréltem. AWG24-ről AWG14-re, ez 0.5 helyett 2.5mm Audioquest, cipőkanállal kellett betenni, de megérte, mert ez a csere robbantott.
Bő két méter ment bele, az A/B kimenetek miatt, szélesebb lett a tere és sub-os lett az alja. A mélyből egy reccenésnyit vissza kellet venni. Imádom a hangját... Csak az szól. Nálam, ennél a típusnál nagyon nagyot hozott a belső kábel csere.
Ezek szerint hozza azt a technika, amiért szeretjük őket, plusz hozza azt is, amiről nem tudtuk, hogy benne van, csak reméltük...
Re: Kábelezzünk
csendben jegyzem meg,mert ez csak az én elméletem, hogy a szalagnál,de akár egy magnókazettánál is a legkevesebb a konverzió. digit vonalon ott az AD-DA, LP esetén a RIAA oda-vissza. Zajos egy műsoros kazetta és a frekiátvitele gyenge? lehet. Valamiért mégis azt érzem, hogy jobban él. Nem kicsit seggeltem le,amikor nemrég Kürthynél találtam pár Sony riportermagnót és otthon beüzemelve beraktam egy ezeréreves (minimum 30) műsoros kazettát (zúgott az, meg búgott,meg volt minden baja, mégis adott egy pofont, nem kicsit). Dolog pikantériája,megvan CD-n is... Mondhatjuk,hogy gyenge a CD-m... de egy ezeréves Sony Walkman?ELEX írta: ↑2025.02.05., szer. 16:18Ez így nem állja meg a helyét, mert a forrás szalag zaja nem adódik össze teljesítményben (ugye innen a +3dB és nem a lineáris összegzés +6dB-je) a felvevő szalagzajjal. Ez akkor lenne igaz, ha két egymás mellett futó magnetofon kimenő jelét összegeznénk. Akkor valóban a két szalag zajának az összege 3 dB-lel nagyobb lenne, mint egy szalag zaja (jel nélkül, csak a szalagzajt összegezzük).
A forrás szalag zajának jó része el fog veszni a másolás során a felvevő magnó szalagzajban. Vagyis zaj veszik el a zajban, mert az a legkisebb "jel", amit fel kellene venni. De nem lehet, a nagysága miatt. Össze semmiképpen nem adódik a két zaj. Valamennyit nyilván fog növekedni, de hogy nem +3 dB-t, az biztos. Ha ez így lenne, tényleg hallgathatatlanul zajosak lennének a további másolatok. Szerencsére nem így van. Ezért hallgathatók csodásan a 4. 5. másolatok is.
Innentől minden további okoskodás okafogyott, az ez utáni posztokra nem is reagálok, mert értelmét vesztik az elméleti "okoskodások".
Nyilvánvalóan minden másolás veszteséggel jár, de ez nagyon kis mértékű, a zaj növekedése, ezzel a dinamika csökkenése sem nő olyan drámaian, ahogy ez vizionálva lett.
Nagy is lenne a baj, ha ez úgy lenne, ahogy ezt utóbb megpróbálták levezetni.
lábjegyzet: az,hogy egy felvétel él, nem tudom, kinek mit jelent, nekem azt, hogy él
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 809
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Kábelezzünk
Ez így nem állja meg a helyét, mert a forrás szalag zaja nem adódik össze teljesítményben (ugye innen a +3dB és nem a lineáris összegzés +6dB-je) a felvevő szalagzajjal. Ez akkor lenne igaz, ha két egymás mellett futó magnetofon kimenő jelét összegeznénk. Akkor valóban a két szalag zajának az összege 3 dB-lel nagyobb lenne, mint egy szalag zaja (jel nélkül, csak a szalagzajt összegezzük).
A forrás szalag zajának jó része el fog veszni a másolás során a felvevő magnó szalagzajban. Vagyis zaj veszik el a zajban, mert az a legkisebb "jel", amit fel kellene venni. De nem lehet, a nagysága miatt. Össze semmiképpen nem adódik a két zaj. Valamennyit nyilván fog növekedni, de hogy nem +3 dB-t, az biztos. Ha ez így lenne, tényleg hallgathatatlanul zajosak lennének a további másolatok. Szerencsére nem így van. Ezért hallgathatók csodásan a 4. 5. másolatok is.
Innentől minden további okoskodás okafogyott, az ez utáni posztokra nem is reagálok, mert értelmét vesztik az elméleti "okoskodások".
Nyilvánvalóan minden másolás veszteséggel jár, de ez nagyon kis mértékű, a zaj növekedése, ezzel a dinamika csökkenése sem nő olyan drámaian, ahogy ez vizionálva lett.
Nagy is lenne a baj, ha ez úgy lenne, ahogy ezt utóbb megpróbálták levezetni.
Re: Kábelezzünk
és ja,mégis jól tudnak szólni.kaef2 írta: ↑2025.02.05., szer. 15:31juliush írta: ↑2025.02.05., szer. 14:08Bár itt OFF, de minden szalagos másolat 3 dB-lel növeli a szalagzajt, vagyis rontja a dinamikát. A zajcsökkentő rendszerek nélkül alapból lejtőn lefelé 70-75 dB-t tudó technológia esetén könnyű kiszámolni, hol is tarthatunk 4-5 generációval arrébb!
És nem feltétlenül azért izgalmas, mert a rögzített anyag ennyit igényelne, hanem mondjuk egy nagy gainnel és érzékeny hangfalakkal dolgozó rendszerben az bizony hallatszani fog!
A szalagok tényleg jól tudnak szólni, és ez maga az isteni csoda, ugyanis:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
juliush írta: ↑2025.02.05., szer. 14:08Bár itt OFF, de minden szalagos másolat 3 dB-lel növeli a szalagzajt, vagyis rontja a dinamikát. A zajcsökkentő rendszerek nélkül alapból lejtőn lefelé 70-75 dB-t tudó technológia esetén könnyű kiszámolni, hol is tarthatunk 4-5 generációval arrébb!
És nem feltétlenül azért izgalmas, mert a rögzített anyag ennyit igényelne, hanem mondjuk egy nagy gainnel és érzékeny hangfalakkal dolgozó rendszerben az bizony hallatszani fog!
A szalagok tényleg jól tudnak szólni, és ez maga az isteni csoda, ugyanis:
Re: Kábelezzünk
erről egy régi história jutott eszembe...teddysnow írta: ↑2025.02.05., szer. 14:33Akai AA-1135 nem tudom számítós-e, vintage-nek vintage. Kontakthibás lett és "bezajosodott". Vettem helyette egy Yamahát. Egy álom volt az Akai után. Aztán nagyon ráértem és mit veszíthetek alapon átkondiztam az Akait. Wima fólia jelutakba, tápszűrők értéke megduplázva, kapcsolók kiforrasztva, érintkezők vízpapírral felcsiszolva, kimeneti relé szétszedve tisztítva, munkapont beállítva és mérföldeket javult. Annyira, hogy elkezdtem azt hallgatni, tetszett, hogy ilyen lehetett, amikor kijött a gyárból. Piszkált a fantáziámat cérna vékony vezetékek benne, kb egy év múlva azokat is kicseréltem. AWG24-ről AWG14-re, ez 0.5 (igen, mint a Rotring hegy) helyett 2.5mm Audioquest, cipőkanállal kellett betenni, de megérte, mert ez a csere robbantott. Bő két méter ment bele, az A/B kimenetek miatt, szélesebb lett a tere és sub-os lett az alja. A mélyből egy reccenésnyit vissza kellet venni. Imádom a hangját, a skálavilágítás kapott egy RGB LED szalagot, ami türkiz színre van beállítva, mit mostanában a vintage Pioneer-ok. Csak az szól. Nálam, ennél a típusnál nagyon nagyot hozott a belső kábel csere.
valamikor nagyon sok NAD3020 keringett még a hifis körökben. Valaki említette nemrég, az elő-végfok közti gyári összekötők cseréjét.
kipróbáltam,hogy 47Lab 0,4-es madzagból levágtam 6-7 centis darabokat. Mindkét végét leblankoltam kb 1,5cm hosszan és a drótot visszatekertem a szigetelésre. Ezt raktam a gyári jumper helyére és a NAD eléggé életre kelt (hifisen, a tér kinyílt legalább másfélszeresére és az atmoszféra sokat javult). Közreadtam fórumon, hogy mit kell venni, mit kell tenni (kb 2ezer volt métere a drótnak akkor), de nem nagyon volt mozgás ezügyben. Aztán gondoltam egyet és vágtam le ilyen darabokat és meghirdettem, hogy 3020NAD tuning jumper, 5ezer forint szállítással (kb 70 forint volt, vagy annyi se akkor) és ha nem tetszik, visszaküldhető és fizetek. Na,így már érdekelte az embereket és vitték,mint a cukrot. Egyet se küldtek vissza
ne kérdezze meg senki, nincs ilyen drótom eladó :)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3034
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2967
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kábelezzünk
Legyen egy kis vezetékezés a magnók témaköréhez ebben a topikban, a Studerek kábeleinél lényegesen rövidebb jelutakkal rendelkező StellaVox SP8-ról tennék fel fotókat.
Az elsőn a belső modulrendszer látható Black Gate NX tuninggal, míg a másodikon a lejátszófej és a SPC-SOC modul között lévő csatolókondenzátor.
(A zöld aljzat jobb oldalánál lévő kis méretű 6,8uF-os kondenzátor lenne az)
A lejátszó modul jele már a direkt kimenetre van vezetve, onnan még szimmetrikus, transzformátor csatolású kimenetek is ki vannak építve.
TJ.
Az elsőn a belső modulrendszer látható Black Gate NX tuninggal, míg a másodikon a lejátszófej és a SPC-SOC modul között lévő csatolókondenzátor.
(A zöld aljzat jobb oldalánál lévő kis méretű 6,8uF-os kondenzátor lenne az)
A lejátszó modul jele már a direkt kimenetre van vezetve, onnan még szimmetrikus, transzformátor csatolású kimenetek is ki vannak építve.
TJ.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tunerman 2025.02.05., szer. 15:05-kor.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: Kábelezzünk
csak ez általában senkit nem zavar. már-ha, igaz. cserébe ezek a felvételek a közhellyel fogalmazva, élnek. És főleg,azokon az érzékeny rendszereken.juliush írta: ↑2025.02.05., szer. 14:08Bár itt OFF, de minden szalagos másolat 3 dB-lel növeli a szalagzajt, vagyis rontja a dinamikát. A zajcsökkentő rendszerek nélkül alapból lejtőn lefelé 70-75 dB-t tudó technológia esetén könnyű kiszámolni, hol is tarthatunk 4-5 generációval arrébb!
És nem feltétlenül azért izgalmas, mert a rögzített anyag ennyit igényelne, hanem mondjuk egy nagy gainnel és érzékeny hangfalakkal dolgozó rendszerben az bizony hallatszani fog!
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Akai AA-1135 nem tudom számítós-e, vintage-nek vintage. Kontakthibás lett és "bezajosodott". Vettem helyette egy Yamahát. Egy álom volt az Akai után. Aztán nagyon ráértem és mit veszíthetek alapon átkondiztam az Akait. Wima fólia jelutakba, tápszűrők értéke megduplázva, kapcsolók kiforrasztva, érintkezők vízpapírral felcsiszolva, kimeneti relé szétszedve tisztítva, munkapont beállítva és mérföldeket javult. Annyira, hogy elkezdtem azt hallgatni, tetszett, hogy ilyen lehetett, amikor kijött a gyárból. Piszkált a fantáziámat cérna vékony vezetékek benne, kb egy év múlva azokat is kicseréltem. AWG24-ről AWG14-re, ez 0.5 (igen, mint a Rotring hegy) helyett 2.5mm Audioquest, cipőkanállal kellett betenni, de megérte, mert ez a csere robbantott. Bő két méter ment bele, az A/B kimenetek miatt, szélesebb lett a tere és sub-os lett az alja. A mélyből egy reccenésnyit vissza kellet venni. Imádom a hangját, a skálavilágítás kapott egy RGB LED szalagot, ami türkiz színre van beállítva, mit mostanában a vintage Pioneer-ok. Csak az szól. Nálam, ennél a típusnál nagyon nagyot hozott a belső kábel csere.
Re: Kábelezzünk
Bár itt OFF, de minden szalagos másolat 3 dB-lel növeli a szalagzajt, vagyis rontja a dinamikát. A zajcsökkentő rendszerek nélkül alapból lejtőn lefelé 70-75 dB-t tudó technológia esetén könnyű kiszámolni, hol is tarthatunk 4-5 generációval arrébb!
És nem feltétlenül azért izgalmas, mert a rögzített anyag ennyit igényelne, hanem mondjuk egy nagy gainnel és érzékeny hangfalakkal dolgozó rendszerben az bizony hallatszani fog!
És nem feltétlenül azért izgalmas, mert a rögzített anyag ennyit igényelne, hanem mondjuk egy nagy gainnel és érzékeny hangfalakkal dolgozó rendszerben az bizony hallatszani fog!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
Egy Kind of Blue, vagy egy Pink Floyd DSOTM esetében teljességgel kizárható az 5-6. másolat megléte bárkinél idehaza.tunerman írta: ↑2025.02.05., szer. 12:17...hogy MO "aranybánya",itt leledzik a legtöbb ismert külföldön kiadott lemez mesterszallagainak az első másolata
Nem.
A mesterszalag az eltárolt formátum, az első másolatát a "munkakópiát" használják a jogtulajdonosok analóg, vagy ígény esetén digi másolat készítésére.
Amivel nálunk sokan kisérleteznek/demóznak, az valószínűleg a 3-4-ik másolata az eredetinek.
(Szerencsés esetben ezek a továbbmásolások kalibrált studiómagnókon készülnek el)
TJ.
Hobo Vadászata esetén talán igen.
Lássuk lebontva a lépéseket:
- alap soksávos felvétel as stúdióban, rajta a szólamokkal ( biztonségi kópia készítés után megy a páncélszekrénybe)
- erről másolatok az utómunkához
- utómunka során akár többször is másolhatnak kevert effektekezett részekkel együtt egy újabb soksávos szalagot (a DSOTM 16 sávos 1 collos Studer magnón és magnóra készült)
- ezt lekeverik egy sztereó félsávosra maszternek, ebből is készül több biztonsági kópia
- ebből készül sztereó maszter kópia, negyedsávon (ez simán lehet az utómunka okozta másolgatások következtében legalább 3-4. másolat a soksávos felvételből kialakítva)
- ebből is lesz biztonsági kópia (legalább 3)
- a biztonsági kópiából másolat a lemezkiadónak az LP gyártáshoz
- Ezt elküldik mondjuk a Yugotonnak az LP gyártáshoz a hetvenes évek második felében
- ezt a szalagot valaki hazavitte, de csinált magának egy másolatot a biztonság kedvéért
- kereslet keletkezik az un "mesterszalag" másolatra, így készül ebből is egy másolat, hogy a nagy értékű szalag ne sérüljön, amikor beesik a hazai magnó tulajdonos és kér egy DSOTM másolatot.
- és itt keletkezik az a másolat, amit egyszerű földi halandó, talán nem egészen hivatalosnak mondható módon feltesz a magnójára és amiről több haver is másolatokat készít jó eséllyel.
Vagyis erősen szkeptikus vagyok a kiállításon használt 5-6 másolatok kapcsán....
Re: Kábelezzünk
Az esetek túlnyomó többségében nem valós szimmetrikus a konstrukció csak vagy műveleti erősítővel, vagy trafóval, vagy esetleg egyéb más módon állítanak elő szimmetrikus csatlakozást nem szimmetrikus erősítéssel.Alex_Aston írta: ↑2025.02.05., szer. 10:45Igen, hangosabb az XLR kimenet, de nem erre célzok.
Egyszerűen jobb a hangja, dinamikusabb, élettel telibb a hangzás. Nem ég és föld persze, de kellemesebb.
És nem vagyok hülye, hogy drágább kábelt használjak, ráadásul szintén nem olcsó csatlakozóval, ha nem lesz jobb az eredmény.
Re: Kábelezzünk
OFFtunerman írta: ↑2025.02.05., szer. 12:17...hogy MO "aranybánya",itt leledzik a legtöbb ismert külföldön kiadott lemez mesterszallagainak az első másolata
Nem.
A mesterszalag az eltárolt formátum, az első másolatát a "munkakópiát" használják a jogtulajdonosok analóg, vagy ígény esetén digi másolat készítésére.
Amivel nálunk sokan kisérleteznek/demóznak, az valószínűleg a 3-4-ik másolata az eredetinek.
(Szerencsés esetben ezek a továbbmásolások kalibrált studiómagnókon készülnek el)
TJ.
Ezt szeretném pontosítani azért...
Először több sávot vesznek szalagra (1"- 2" attól függően hány csatorna van).
Utána ezt átveszik a megfelelő módszerrel 2 sávra 1/4"-ra.
Utána a számközöket rendezik és hézagolják megfelelő módon.
Ezután készítik el A mastert...
Masterből 5-10db másolat készül, amit azonnal eltesznek kondicionált körülmények közé.
Ezekből a másolatokból kivesznek 1-et és abból indítják a sokszorosítást, akár több lépcsőben.
A vevő, aki analóg master source felirattal vesz bármilyen szalagot, JÓ esetben 5.-6. kópiát birtokol. Amikor a szerencsés ember szalagjáról másolunk, vagy annak barátjáéról, akkor 7. vagy 8. srácok vagyunk a sorban...
Nem véletlen a MOFI amit csinált az zseni húzás volt (technikailag), és ott mindig az első DigitMasterből tolták az analóg master másolatokat, gyakorlatilag 2. -3. felvétel tulajdonosa lehetett az illető. Amíg ez ki nem derült, addig mindenki egyöntetűen a világ egyik legjobb zenei anyagainak tartotta a kiadott albumokat... csak néhány analóg fanatikusban tört össze a világ és ezután már rossznak és digitálisnak hallotta ugyanazt, amit 10 éven keresztül referenciaként mutogatott minden ismerősének...
ON
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- dixie-chicken
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5023
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2732
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
lusta vagyok már visszalapozni,HES kb 2 éve ami volt,és utánna zajló eszmecserékre...de ez most korrekt amit leirtáltunerman írta: ↑2025.02.05., szer. 12:17...hogy MO "aranybánya",itt leledzik a legtöbb ismert külföldön kiadott lemez mesterszallagainak az első másolata
Nem.
A mesterszalag az eltárolt formátum, az első másolatát a "munkakópiát" használják a jogtulajdonosok analóg, vagy ígény esetén digi másolat készítésére.
Amivel nálunk sokan kisérleteznek/demóznak, az valószínűleg a 3-4-ik másolata az eredetinek.
(Szerencsés esetben ezek a továbbmásolások kalibrált studiómagnókon készülnek el)
TJ.
- Csatolmányok
-
- Home_taping_is_killing_music.png (34.37 KiB) Megtekintve 1129 alkalommal
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3034
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2967
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kábelezzünk
...hogy MO "aranybánya",itt leledzik a legtöbb ismert külföldön kiadott lemez mesterszallagainak az első másolata
Nem.
A mesterszalag az eltárolt formátum, az első másolatát a "munkakópiát" használják a jogtulajdonosok analóg, vagy ígény esetén digi másolat készítésére.
Amivel nálunk sokan kisérleteznek/demóznak, az valószínűleg a 3-4-ik másolata az eredetinek.
(Szerencsés esetben ezek a továbbmásolások kalibrált studiómagnókon készülnek el)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
- sutemenyx
- Törzsgárda

- Hozzászólások: 5365
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2909
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
A lindemannban szimmetrikus dac chip dolgozik, annak a szimmetrikus kimenete és a dac chip között kevesebb aramkör van. Az asszimetrikus kimenet előtt viszont benn van még +1 opamp is. Minden bizonnyal ezert tud jobb lenni azon az XLR kimenet még akkor is, ha csak az egyik ágát használod.juliush írta: ↑2025.02.05., szer. 09:35Érdemes azt is figyelembe venni, hogy jó eséllyel eltérhet a kimenő jelszint az XLR és RCA esetén az előző javára, ami automatikusan hallható különbséget fog okozni, de nem feltétlenül jelentve minőségbeli eltérést.Alex_Aston írta: ↑2025.02.05., szer. 06:53...Hajtott a kíváncsiság, és kipróbáltam egy XLR-RCA átalakítót az erősítő bemenetén, azaz a Musicbook XLR kimenetét használva, XLR kábelen megy a jel Thesis RCA bemenenéhez, ott pedig egy XLR-RCA átalakítóval (Cardas féle) lett bedugva.
Nos, hallhatóan jobb volt így a kapott eredmény, mint az RCA kimeneten...
Funk Firm LSD + Kiseki Purpleheart NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
