A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Békés, boldog karácsonyt kíván mindenkinek az AVX team!
Mi ez a tini vonal nálad most? Apaként? Nosztalgiaként?
Innen nézve úgy tűnik, az alkotások zöme fiataloknak szól, külön kell vadászni az olyat amelyik nem. A többrétegű, érdemi mondanivalóval rendelkezőkről nem is szólva. Van vagy 30 film amiket 1-2-3 éve is kerülgetek, gyanús, hogy nem véletlenül, de nem tudni melyikük egy titkos befutó esetleg. Arra gondoltam ajánlhatnánk ezeket egymásnak, biztos másnak is van ilyen mappája, így kedvezőtlen eredmény esetén törölhetők lennének a látásuk nélkül is. :)
Látszólag normális. (2023) Netflix sorozat. Svéd krimi(?), családi dráma(?)
6 részes sorozat, tegnap ledaráltam. A sztori elsőre egyszerűnek tűnik, de nagyon elgondolkodtató komoly érzelmi töltetet hordoz (amit kimondottan kedvelek). Egy látszólag példás család egyetlen lánya meggyilkol valakit. A család és a lány megpróbáltatásait mutatja be, mi lapul a színfalak mögött, mi miért történt. A szülők cselekedetei, a nyomozás előre haladta és az események tisztulása során nyer igazából értelmet a sztori. A feszültség folyamatosan nő. A részletekbe bele lehetne kötni, de ettől függetlenül egy izgalmas elgondolkodtató, emlékezetes sztori kerekedett belőle. Benne van a te mit tettél volna kérdés folyamatosan és talán ez teszi igazán elgondolkodtatóvá és egyben nyomasztóvá is. A családos, vallásos, lány gyermekes szülőket különösen meg tudja érinteni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tctronic 2025.01.12., vas. 12:20-kor.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Mint klasszikus opuszt, amit korábban nem láttam, most pótoltam.
Sajnos, mint Magyarországon élő felnőttnek így 40 év elteltével semmit nem mond.
Sok helyen olvasom, hogy az egyik legjobb 80' évekbeli film és az egyik (ha nem a) legjobb valaha készült tinifilm.
Én egyiket se láttam benne.
Végignéztem, vártam a csodát, de elmaradt, sem a karakterek, sem a dinamika, sem a végkifejlet nem fogott, hatott meg.
Mondjuk, az szimpatikus volt, hogy nem volt happy end, ki is mondták, hogy attól, hogy egy szombati büntető napon összehaverkodtak, hétfőn valószínűleg már nem lesznek barátok, hiszen különböző társadalmi státuszúak és különböző iskolai klikkek tagjai.
(És az is valószínű, hogy John és Claire kapcsolatának sincs jövője.)
Asszem' John Hughes tini filmjei sem anno, sem most nem nekem szóltak.
Ha 80' évekbeli tini film, akkor már inkább az 1986-os Állj mellém! (Stand by Me), amit szinten csak felnőtt fejjel láttam, de az tetszett, illetve mondott is valamit.
(Limonádé kategóriában meg a Tuti Dolog /Sure Thing/.)
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
Kellemes családi mozi, nem csak egy egyszerű mese, hanem azért van mondandó, amit a gyerekek is talán megtanulnak.
Szülőként sem kínszenvedés végig nézni, sőt, szórakoztató. A képi világa pedig pazar, és nagyon szépen megrajzolt.
2 nap alatt ledaráltam, pedig általában meg tudom tartani a napi 1 rész megnézése fogadalmat :)
Számomra az utóbbi idők egyik legjobban kedvelt sorozata. Nagyon tetszik a színvilág, ruházat, a szereplők "tisztasága" és vadsága. A Jó és rossz elmosódása egy zabolázatlan világban, mondhatni törvények és szinte következmények nélkül. Vannak benne erősebb idegzetűeknek való jelenetek, de ezek talán még közelebb hozzák a valódi mondanivalóját és talán autentikusabb így. A sorozat előtt is mindig élt bennem a képzelet, hogy a korábban megfilmesített Winnetou filmek a tiszta ruhákban és pedikűrözött kezek világával együtt nem 100% reálisak, de ez mindenkiben eloszlatja a kételyeit. Csak ajánlani tudom!
A 2004. évi film színpadi musical változatából készült musical film.
A karakterek ugyanazok, a cselekmény ugyanaz, csak minimális, lényeget nem befolyásoló apróság változott (pl. a karácsonyi tánc vége vagy Regina rögtön lebukik a megcsalással), de egyébként helyenként még a szöveg is szó szerint megegyezik.
Most is zömében 20+ évesek alakítanak 16 éveseket, de ebben végképp nem hitelesek tinédzsernek.
Az egyébként 18 éves Avantika is úgy néz ki, mint egy agyonplasztikázott 28 éves.
Természetesen, a 2020' évek kívánalmainak megfelelően diverzebbek a karakterek, ellenben a humor kiveszett belőle.
Talán Cady karakterét játszó Angourie Rice kedvesebben mosolyog, mint Lindsay Lohan tette.
Összességében egy nézhető, tisztességes és egyben felejthető iparosmunka, amiben semmilyen emlékezetes karakter, jelenet vagy zene, dalbetét nem volt.
Az utóbbi egy musical film esetében azért nem túl pozitív.
Tina Fey megismétli Ms. Norbury (matektanár), Tim Meadows Mr. Duvall (igazgató) szerepét, Lindsay Lohan pedig cameozik egyet.
Mint remake-re semmi szükség nem volt, sem újat nem mutat, sem csavart nem hoz a történetbe, mint musical sem túl emlékezetes.
Verdikt: nem ajánlom.
Ha már Bajos csajokra kíváncsi valaki, akkor még mindig a 2004. évi filmet érdemes megnézni.
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
Nyilván, számomra 50+ évesen maga a cselekmény nem különösebben érdekes, a drámát nehéz átélni.
(Ahogy a Harry Potter KÖNYVEKBEN is a fő történetszál a legkevésbé érdekes.)
Ellenben a humora 20 év után most is üt, helyenként elképesztő szövegek vannak benne, még nem hatja át teljesen a 2020' évek hajmeresztő píszí hozzáállása.
Pl. az elején valami ilyesmi hangzik el bigott vallásos magántanulók szájából:
- És a 3. napon az Úr megteremtette a Remington gyorstüzelő puskát, amivel az ember dinoszauruszokra vadászhat. ÉS homoszexuálisokra.
- Ámen."
(És pont NEM a homofóbián vagy vallás ellenességen van a hangsúly, hanem a bigott vallásos hülyeségen!)
Ráadásul, van egy unokahúgom, aki mind kinézetre, mind viselkedésre tiszta Karen Smith...
Ezek után kíváncsi vagyok a 2024-es zenés verzióra.
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
Megint nézhetünk 2 kihagyhatatlanul jó sorozatot /ezek nem ajánlottak, hanem, mint írtam kihagyhatatlanok, 16 éven felülieknek!/
Law Men Bass Reeves: brutálisan jó dinamikával és térhatású hanggal, kegyetlen tartalommal. Beszippant a film, a hangulata egyedi. Képminőség akár DLP, de csak azoknak, akik rendelkeznek képprocesszorral és azt ki is használják.
Január 9.- től elérhető A vadnyugat születése 6 rész, Netflix.
Az amerikai mozikban január 24.- től kezdik játszani Mel Gibson rendezésével, Mark Whalberg bérgyilkos rosszfiús főszereplésével a Flight Risk című filmet.
Na ezeket hogy tudtad nézni? Én még az általam ajánlott Person of Interest sorozattal sem végeztem.
Sajnos előtte a Lost-ot néztem, ami kimagaslóan jó sorozat, de ezt sem tudom abbahagyni, hogy mást nézzek.
két ilyen sorozat - fél év.
Van még egy bekészített sorozat - Evil. Sajnos felirat nehezen elérhető, de az lesz a következő.
Abban is a Lost-ból és a Person of Interest-ből ismert Michael Emerson játszik.
A Law men Bass Reeves- t nem lehet, nem szabad részletekben nézni, hanem egyszerre végig. Bődületes a film hangdinamikája.
A Persont részletekben nézem, mert egyszerre azért sok lenne csak azt, de minden héten 2- 3 rész lemegy. Imádom a hangulatát, a DTS-X- et és persze a színvonalát. A 125 rész egy darabig elég lesz, de olyan jó érzés, hogy mindig lesz mit nézni, mert rengeteg a rossz tartalmú, gyenge film.
Nagyon várom a Vadnyugat születését 10.- én.
Egy ideig nem volt, most van 2 cowboyos sorozat.
Megint nézhetünk 2 kihagyhatatlanul jó sorozatot /ezek nem ajánlottak, hanem, mint írtam kihagyhatatlanok, 16 éven felülieknek!/
Law Men Bass Reeves: brutálisan jó dinamikával és térhatású hanggal, kegyetlen tartalommal. Beszippant a film, a hangulata egyedi. Képminőség akár DLP, de csak azoknak, akik rendelkeznek képprocesszorral és azt ki is használják.
Január 9.- től elérhető A vadnyugat születése 6 rész, Netflix.
Az amerikai mozikban január 24.- től kezdik játszani Mel Gibson rendezésével, Mark Whalberg bérgyilkos rosszfiús főszereplésével a Flight Risk című filmet.
The last shift 2020 - egy tengely kihatásait érinti, mögötteseit boncolgatja ügyesen és értelmesen, jó alakítások, nézeti magát. Jóval magasabb IMDB-ratinget is elbírna.
Deadpool & Rozsomák.
Félve néztem bele, hátha jópofa, élt 10 percet.
Eddig farkas volt a rozsomák, már rozsomák a rozsomák? Vagy csak most rozsomák a farkas?
Vagy mostantól rozsomák? Nem meghalt a farkas? Vagy a rozsomák halt meg farkas néven?
Ha nem csak 10 percet láttál volna belőle, akkor tudnád.
Wallace és...
Megnéztük a gyerekkel. Kettőt kaccantottam. Ő egyet sem.
Mindenesetre le a kalappal a készítők elött (de tényleg), hogy ennyi energiát tettek egy ilyen ötlettelen, középszarú(szerű) történetbe.
Tényleg ennyire nincs sztorikreativitás?
Annyira hígf@sch a kínálat, hogy alig találni gyöngyszemeket mostanság.
Deadpool & Rozsomák.
Félve néztem bele, hátha jópofa, élt 10 percet.
Eddig farkas volt a rozsomák, már rozsomák a rozsomák? Vagy csak most rozsomák a farkas?
Vagy mostantól rozsomák? Nem meghalt a farkas? Vagy a rozsomák halt meg farkas néven?
De lehet, én jobban várom, mint ők...
Mindenesetre beszédes, hogy egy nap alatt mennyi szavazat érkezett rá, és az igencsak pozitív, mint a többi műremek eseten
Ez a rész egy igen régi folytatása, ami ez volt (és érdemes megnézni, hogy a bosszú érthető legyen): https://m.imdb.com/title/tt0108598/
No meg azért is érdemes megnézni, mert ebben van egy zseniális vonatos üldözős rész is
Több kritika megírta, helyesen, hogy el kellett volna tudni, akarni dönteni, hogy eredeti vagyok-e vagy összeollózok egy montázst, "tisztelegve" a múltbéli nagyok előtt a fene nagy önkifejezés folyamatában. Így, körbemagyarázva a leghiteltelenebb: ahova jutott pár ötletmorzsa az én vagyok, mint tehetséges rendező, de ahova már nem, ami a film nagyobb részét teszi ki, ott már rendben van a megidézés. (Ha beszart a gyerek vagy leégetett, akkor a te gyereked, de ha mellkast kell domborítani, akkor rögtön az enyém.) A és ZS kategória találkoztatása sem működött egyazon játékidőn belül. Utóhatásként saját vélt tehetségén felbuzdulva akadálytalanul folytatódhat majd tovább a feminista alapú alkotás svungja. Utcai tüntetésben lehet, hogy kellemesebbet alkotna rendezőnőnk.
Meglepődés = kínos favicc és tücsökciripelés. Az ilyen szinten szabadkezi, lezser rendezés öncélú, nem pedig tehetséges. A jelenségre haragszom amiért ez tud sikeres lenni, impulzus alapú fogyasztás, a nézői kritikai érzék alsó polcairól begyűjtött sznobsikernél nem több az egyenlet végeredménye. A mondanivaló aktuális, de egy tisztességes lineáris vonalvezetés, egy végig igényesnek megmaradó, önmagából ki nem eső, egyszerű motívum és az azon való - akár didaktikus - végiglépdelés többet adhatott volna. Ez is jó valamire, láthattuk hogyan kell nem jól hozzányúlni a témához.
Több kritika megírta, helyesen, hogy el kellett volna tudni, akarni dönteni, hogy eredeti vagyok-e vagy összeollózok egy montázst, "tisztelegve" a múltbéli nagyok előtt a fene nagy önkifejezés folyamatában. Így, körbemagyarázva a leghiteltelenebb: ahova jutott pár ötletmorzsa az én vagyok, mint tehetséges rendező, de ahova már nem, ami a film nagyobb részét teszi ki, ott már rendben van a megidézés. (Ha beszart a gyerek vagy leégetett, akkor a te gyereked, de ha mellkast kell domborítani, akkor rögtön az enyém.) A és ZS kategória találkoztatása sem működött egyazon játékidőn belül. Utóhatásként saját vélt tehetségén felbuzdulva akadálytalanul folytatódhat majd tovább a feminista alapú alkotás svungja. Utcai tüntetésben lehet, hogy kellemesebbet alkotna rendezőnőnk.
Meglepődés = kínos favicc és tücsökciripelés. Az ilyen szinten szabadkezi, lezser rendezés öncélú, nem pedig tehetséges. A jelenségre haragszom amiért ez tud sikeres lenni, impulzus alapú fogyasztás, a nézői kritikai érzék alsó polcairól begyűjtött sznobsikernél nem több az egyenlet végeredménye. A mondanivaló aktuális, de egy tisztességes lineáris vonalvezetés, egy végig igényesnek megmaradó, önmagából ki nem eső, egyszerű motívum és az azon való - akár didaktikus - végiglépdelés többet adhatott volna. Ez is jó valamire, láthattuk hogyan kell nem jól hozzányúlni a témához.
Egy Dublinban játszódó sorozat. Talán 2 évad, az első 10, a második 8 résszel.
Még csak az első évad 7. részénél járok.
Eddig nagyon tetszik. Nagyon jó karakterekkel, dialógusokkal, szép felvételekkel, hétköznapinak számító dolgokkal, kivéve egy gyilkosságot, és a lassan kiderülő dolgokat...
Adott 4 nővér, az ő életükbe látunk bele, hétköznapjaikba, titkaikba. A történet az egyik sógoruk "Tapló" (nem élvezett nagy közkedvelést) temetésével kezdődik. Az kiderül, hogy a rendőrségi oldalról "tiszta" halál mégsem az, de hogy hogyan, ki által halt meg az még nem tiszta. Idősíkban ide-oda ugrálva derülnek ki részletek.A kakit a biztosítási ügynök kavarja, mert nem szeretné kifizetni a biztosítási összeget( gondolom a jutalékot vissza kellene fizetniük. Ott is kiderülnek dolgok...
Mi történik, amikor egy Oscart is nyert sztár csillaga kihunyóban van, de ezt nem képes elfogadni? Mindent megtedz érte, hogy ezt megforsítsa (amit nem lehet ugye).
Így kapva.kap az alkalmon, amikor hangzatos ígéretek mellett, illegális módon, erre valamiféle lehetősége van. De persze mindennek ára van, nem is kicsi.
Nos erről szól ez az egyszerre elborult és mellé zseniális társadalom kritikával rendelkező film. Nagyon érdekes a képi világa, a sok közeli felvétel, ami egy-egy cselekedet mutat be úgy, ahogy arra nem szoktunk gondolni.
Itt az emberek kisarkítva kétféléek. A férfiak szexisták, a nők pedig önértékelési zavarban szenvednek.
És szerintem ez utóbbi az egész mozgató rúgja, hogy egyébként a korához képest bőven átlag feletti kinézetű nő (most tekintsünk el a köztudott plasztikai beavatkozásoktól) nem képes elfogadni, hogy már nem 25-30 éves.
Nekem bejött, még ha a végére kicsit talán túlzó is lett, bár a záró képkockák tökéletes lezárást adnak.
652433_1725959008.9396.jpg
"Coralie Fargeat néhány éve letett már az asztalra egy erőszakos feminista bosszúfilmet, melyről összességében szintén pozitív volt a véleményünk. A szer viszont szintet lép, és miközben ugyanúgy hasonlóképp gondolkodik a női sorsokról és szereplehetőségekről, sokkal művészibb módon idézi meg a XXI. században Oscar Wilde remekét, a Dorian Gray arcképét. Ahogy képbe hoz számos további fontos alkotást. Ha az átalakulás horrorja kapcsán nem jutna eszünkbe A légy, hát a rovar fel is tűnik többször, egyértelművé téve az hommage-t. De a romlás ellenére történő újabb és újabb belövés eszünkbe juttathatja a Rekviem egy álomért című Aronofsky-remeket, míg a film végi színpadi jelenet David Lynch klasszikusára, Az elefántemberre rímel. Az utolsó nagyjából húsz percben aztán a mű végletekig fokozza a borzongatást, meglepve még az elmúlt évek legjobb testhorrorjainak (Nyers, Titán, Ők) kedvelőit is.
A szer valóban csak az erős idegzetűeknek ajánlott, nekik viszont annál inkább. Akik kedvelik a határsértő sokkmozikat, azok biztosan új kedvencet fognak avatni. De ha ettől függetlenül nézzük, a fentebb említett filozófiai problémák tökéletes megfogalmazásával a mű azoknak is sokat adhat, akik nem csupán a borzongató horrorélményért térnek be a moziba. Fargeat filmje egyértelműen több szimpla provokációnál, komoly üzenete mind a nemi szerepeket, mind általában a személyiségünk egységét és mibenlétét illetően is fontos tanulságokkal szolgál. Valóban jobb cím lenne neki A szubsztancia. Csak remélni tudjuk, hogy a jövő évi Oscar-gálán megkapja az őt megillető elismerést. Mindenesetre sokan elkönyvelhetjük már most az év legjobb filmjeként."
Forrás: https://hang.hu/kritika/demi-moore-osca ... ban-168402
2010-es film. Valamiért kimaradt, de most ráakadtam. A mostani "inséges" időkben élmény volt a megtekintése. Vicces, pozitiv és érdekes volt számomra. Azoknak ajánlom, akik lélekben nem olyan idősek, mint valójában.
Lemmy miatt írom, hogy volt benne "buzulás" is, de az is viccesen tálalva, nem olyan Netflixesen, amit én sem bírok.