Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Békés, boldog karácsonyt kíván mindenkinek az AVX team!

Általában a hifiről

Online
Avatar
cables
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5632
Csatlakozott: 2012.07.04., szer. 13:21
Értékelés: 2385

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: cables »

Valami nem állt össze a fejekben, vagy a Villamosmérnöki Kar is Sinmérnöki kar :) ?

https://vik.bme.hu/

Kiemelt témakör a zajvédelem https://vik.bme.hu/document/6271/origin ... ec-HVT.pdf

Online
Avatar
La_Valse
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1148
Csatlakozott: 2014.12.04., csüt. 10:55
Értékelés: 732

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: La_Valse »

Akkor kell zenét hallgatni, amikor "A villamos is aluszik,"... :D
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15874
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11185
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

cables írta:
2024.08.24., szomb. 13:57
Rossz válasz! Ha ez így lenne, akkor senki sem költene villamos zajcsökkentőkre, mert nem hallaná a hatásukat. De nagyon is hallani, ezért is egyre jobban terjed ezek használata.
Rossz válasz, mert eltér a saját álláspontodtól? Vagy esetleg vannak szakmai érveid is?

Elektromos zajszűrők terjedéséről beszélni enyhén szólva túlzás annak fényében, hogy az egész HiFi univerzum erősen zsugorodik. Hogy valamire sokat költenek az emberek, az még nem lesz feltétlenül követendő irány. Ha mégis, akkor fegyvereket és fogyasztószereket kellene vásárolnunk, neked meg okostelefont.

Érdemi párbeszédhez nem ártana tisztáznod, mi az a villamos zaj és mi köze az akusztikai dinamikához.

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6995
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 4137

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

cables írta:
2024.08.24., szomb. 13:57
Luxor Audio írta:
2024.08.24., szomb. 11:51
cables írta:
2024.08.24., szomb. 00:20
A valós dinamika érzékeléséhez - tehát, hogy a hangjel eredeti dinamikáját élvezhessük - egyik út a hangerő növelés, a másik ha drasztikusan csökkentjük a rendszer villamos zaját.
Ez közel sem biztos annak ellenére sem, hogy a rendszer alapzajának csökkentése nyilván hasznos. A helyiség akusztikai alapzaja általában ennél jóval magasabb szintű, tehát a dinamika tartományt alulról általában ez határolja...
Rossz válasz! Ha ez így lenne, akkor senki sem költene villamos zajcsökkentőkre, mert nem hallaná a hatásukat.
De nagyon is hallani, ezért is egyre jobban terjed ezek használata.
A sínek alatti rezgéscsillapító gumírozással, alapozással sokat lehet tenni azért, hogy a villamosok csendesebben közlekedjenek.

Online
Avatar
cables
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5632
Csatlakozott: 2012.07.04., szer. 13:21
Értékelés: 2385

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: cables »

Luxor Audio írta:
2024.08.24., szomb. 11:51
cables írta:
2024.08.24., szomb. 00:20
A valós dinamika érzékeléséhez - tehát, hogy a hangjel eredeti dinamikáját élvezhessük - egyik út a hangerő növelés, a másik ha drasztikusan csökkentjük a rendszer villamos zaját.
Ez közel sem biztos annak ellenére sem, hogy a rendszer alapzajának csökkentése nyilván hasznos. A helyiség akusztikai alapzaja általában ennél jóval magasabb szintű, tehát a dinamika tartományt alulról általában ez határolja...
Rossz válasz! Ha ez így lenne, akkor senki sem költene villamos zajcsökkentőkre, mert nem hallaná a hatásukat.
De nagyon is hallani, ezért is egyre jobban terjed ezek használata.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15874
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11185
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

cables írta:
2024.08.24., szomb. 00:20
A valós dinamika érzékeléséhez - tehát, hogy a hangjel eredeti dinamikáját élvezhessük - egyik út a hangerő növelés, a másik ha drasztikusan csökkentjük a rendszer villamos zaját.
Ez közel sem biztos annak ellenére sem, hogy a rendszer alapzajának csökkentése nyilván hasznos. A helyiség akusztikai alapzaja általában ennél jóval magasabb szintű, tehát a dinamika tartományt alulról általában ez határolja, felülről pedig a lejátszó rendszer pillanatnyi maximális akusztikai teljesítménye.

cables írta:
2024.08.24., szomb. 08:35
Munkahelyemen volt vállalati buli és bevittem a saját készítésű erősítőmet (Sanken hibrid 20 W). Otthon a hangerő szabályzó minimális állásában is tökéletes volt, bent egy 3x akkora szobában full hangerő állásban se nagyon hallottuk a zenét.
A hangforrás által létrehozott akusztikai energia adott, de a hullámfront felületegységnyi energiája a hallgatási távolsággal arányosan csökken. Nyílt térben a hallgatási távolság duplázása 6 dB hangnyomásszint csökkenést okoz. Ez zárt térben nyilván kisebb, de a hatás ott is létrejön, főleg az alacsony zengésű terekben. Ezért nem érdemes a szükséges elektromos és akusztikai teljesítményről, hangnyomásról, dinamikáról értekezni a helyszín ismerete nélkül.

feket663 írta:
2024.08.24., szomb. 07:53
Azért a legtöbb lemezen 40-50 dB-nél nincs nagyobb dinamika tartomány rögzítve (LP nem is nagyon lehetne többet, a CD-re pedig megint nem rögzítenek többet (néhány kivételtől eltekintve), ezt pedig egy átlag 80-85 dB/w érzékenységű hangdobozhoz csatlakoztatott pár wattos erősítőnek is képesnek kellene lennie szolgáltatni, aztán persze nem mindig sikerül...
A HiFi kezdetén 50 dB dinamika átfogást céloztak meg, de azóta sokat emelkedett a környezeti zaj és (így) az elvárt hangnyomás, (részben ezért is) a mai zenei kiadványoknál nincs ekkora dinamika. Néhány különleges felvételnél elérik az 55-60 dB-t, de ezek már alaposan megrostálják a rendszereket és hallgatói véleményeket, sokan már túl halknak ítélik őket, nyilván a kommersz kiadványokhoz képest.

Nálam (Budapest, Zugló) a nappaliban most szombat délelőtt 52-55 dB SPL (C, Slow) alapzajt mérek nyitott ablak mellett, 44-46 dB-t csukott ablak mellett. Erre számoljuk rá a 60 dB zenei dinamika átfogást, csúcsértékben máris bőven 100 dB SPL felett járunk, ahol a HiFi hangsugárzókból már elkezdenek repkedni a lengőtekercsek és hisztizni kezdenek a végerősítők.

A hifisták által emlegetett nagy dinamika olyan, mint az őszinteség. Sokan elvárják, de kevesen képesek elviselni.

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6995
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 4137

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

kaef2 írta:
2024.08.24., szomb. 08:58
A mai, modern (az elmúlt 20-25 évben készült, de akár régebbre is mehetnénk) és főképpen a kereskedelmileg sikeresnek mondható felvételek többségének nincs még 10 dB dinamikája sem, még az un audiofil LP-k jó részének sem.

Ugyanis agyon vannak dinamika processzálva, állati hangosak.

Ezeknek a felvételeknek a lejátszása nagy hangerőn nem azért nehéz, mert túl nagy a dinamikája, hanem azért mert az alacsonyabb árkategóriájú eszközök tápja nem bírja azt a terhelést, amit a folyamatosan nagyon hangosra kevert, dinamika processzált és maszterelt mélytartomány jelent. Kifogy az erősítő tápból a "szufla".
Ez egy 1998-as kiadású BB King CD ripje, sokszor használják kiállításokon is a mai napig, nagy rendszerek demójánál is.

Kép

Dynamic range: 2,3 LU.... mondja az adat.

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6995
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 4137

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

feket663 írta:
2024.08.24., szomb. 07:53
Azért a legtöbb lemezen 40-50 dB-nél nincs nagyobb dinamika tartomány rögzítve (LP nem is nagyon lehetne többet, a CD-re pedig megint nem rögzítenek többet (néhány kivételtől eltekintve), ezt pedig egy átlag 80-85 dB/w érzékenységű hangdobozhoz csatlakoztatott pár wattos erősítőnek is képesnek kellene lennie szolgáltatni, aztán persze nem mindig sikerül...

Ez egy nagy felbontású DSD-ben is megvásárolható, 1972-ben full analóg rendszeren készült ismert, audiofil jazz felvételnek (jazz kvartett) a dinamikai jellemzése az EBU R128 ajánlás szerint, a Roon ITU-R BS.1770 ajánláson alapuló mérése alapján.

Kép

Ez pedig az általam kiadott, élő koncertfelvétel BJPP LP B oldalának második számára vonatkozó adat, amit az LP gyártáshoz készített produkciós szalag DSD256-ben digitalizált verziója alapján mond a Roon:

Kép

Az első jazz felvétel volt utómunkázva, a mi albumunk meg semmilyen dinamikai processzálást vagy utómunkát nem kapott.

Ennek a dinamikára gyakorolt hatása a számokból elég egyértelműen látszik azt hiszem. Az, hogy ebből ki mit hall meg a rendszerében már egy másik (nem véletlenül mondtam a BJPP LP vásárlóinak, hogy tessék hangosan hallgatni a lemezt).

Bocs ha most nem magyarázom el, mit jelent a Roon mérésében a megadott LU szám és hogyan kell értelmezni és miért találták ki. Akit érdekel itt talál egy jó összefoglalást:

https://en.wikipedia.org/wiki/EBU_R_128

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6995
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 4137

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

Rock60 írta:
2024.08.24., szomb. 07:37
ELEX írta:
2024.08.23., pén. 21:43

Bocsánat, ha ezzel igen sokak kedvenceibe tapostam, de sajnos a fizika helyére teszi a dolgokat, még ha az nem is szimpatikus nekünk.
És mi a helyzet a 100 DB körüli érzékenységű dobozok hajtásával ?
Oda mekkora teljesítményt tartasz minimum indokoltnak, hogy az általad fontosnak tartott szempontok teljesüljenek ?
A magyar, triódás csöves erősítőket is készítő Clarinet Audionál, ahol az Avantgarde Trio 110 dB körüli érzékenységű aktív dupla szubos 4 utas rendszere szól, a dual mono 300B PSE erősítők 13W teljesítményűek. Ez már sok mindenre elég, egy csak analóg forrásról használt rendszer esetében. Én a saját Avantgarde Trioimat anno használtam 1,5W-os 45-ös triódás SE monoblokokkal is, de az Audio Note Kageki 6W-jával vagy Tim Paravicini-féle EAR-Yoshino V20 erősítő valamivel 20W feletti teljesítményével sokkal jobban szólt (persze nem csak a wattok miatt) kb 30 négyzetméteren.
[OFF - katt ide ha látni akarod]
Az Audio Expon bemutatkozik majd egy 3 utas prototipus aktív hangsugárzó (nem biztos, hogy valaha lesz belőle termék), aminek a fejlesztői, kitalálói sikeres nemzetközileg is jól ismert, hangosító hangsugárzó gyártók. Drága, a hangosításban high-endnek mondható hangsugárzókat gyártanak, évi közel ezres darabszámban jó ideje.

Kép

18 inches mély, 4 db 5 inches középsugárzó és egy 6,5 inches felületű (rövid tölcséres) Air Motion közép/magassugárzóval. Lesz egy hibrid verzió is, ha lesz belőle valami, ahol csak a szub lesz aktív, a felső két út passzív és 98 dB érzékenységű lesz, 4 ohm körülii minimum impedanciával (a passzív verzió, ha lesz, drágább lesz, mint a full aktív).

Az élő zenével iparszerűen foglalkozó tervezők úgy érzik, hogy még ilyen jó hatásfok mellett is, kell bele összességében 2000W teljesítmény a 3 útra, ha egyáltalán csak szeretnénk megközelíteni az élő zene jelentette kihívást, pár tíz négyzetméternél nagyobb helységben is.

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6995
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 4137

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

A mai, modern (az elmúlt 20-25 évben készült, de akár régebbre is mehetnénk) és főképpen a kereskedelmileg sikeresnek mondható felvételek többségének nincs még 10 dB dinamikája sem, még az un audiofil LP-k jó részének sem.

Ugyanis agyon vannak dinamika processzálva, állati hangosak.

Ezeknek a felvételeknek a lejátszása nagy hangerőn nem azért nehéz, mert túl nagy a dinamikája, hanem azért mert az alacsonyabb árkategóriájú eszközök tápja nem bírja azt a terhelést, amit a folyamatosan nagyon hangosra kevert, dinamika processzált és maszterelt mélytartomány jelent. Kifogy az erősítő tápból a "szufla".

Online
Avatar
cables
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5632
Csatlakozott: 2012.07.04., szer. 13:21
Értékelés: 2385

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: cables »

Én azt hiszem alapvető különbség van erősítés igényben attól függően, hogy mekkora a zene hallgató szoba.

Elmesélnék egy példát. Munkahelyemen volt vállalati buli és bevittem a saját készítésű erősítőmet (Sanken hibrid 20 W). Otthon a hangerő szabályzó minimális állásában is tökéletes volt, bent egy 3x akkora szobában full hangerő állásban se nagyon hallottuk a zenét. Ja és a + beszéd is számit, háttér zajként elnyomja a zenét.

Online
Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 3031
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tunerman »

Mint minden más területen, az erősítő <> hangfal viszonylatában is van választási lehetőség.
Alacsony hatásfokú, esetleg a hozzátartozó bonyolultabb hangváltóval rendelkező hangsugárzóhoz (< 90dB) mindenképpen szükséges a nagyobb teljesítményű erősítő - ez evidens. :smile29:
A másik alternatív lehetőség a jó hatásfokú (96-100dB) hangsugárzó, amelyhez hangváltó sem szükséges, mivel esetlegesen szélessávú az istenadta :smile53:

A választás a két út között szerintem a hallgatott zenével is összefűgghet, ezt ki is lehet jó eséllyel találni a megnyilatkozásokból. Természetesen az izléseken nincs vita, csupán arról van szó, hogy itt is megvannak a következményei, vonzatai annak, hogy ki mit rak fel a pörgetőre :tutiok:
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009

Online
Avatar
feket663
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2009.08.07., pén. 19:51
Értékelés: 294

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: feket663 »

Azért a legtöbb lemezen 40-50 dB-nél nincs nagyobb dinamika tartomány rögzítve (LP nem is nagyon lehetne többet, a CD-re pedig megint nem rögzítenek többet (néhány kivételtől eltekintve), ezt pedig egy átlag 80-85 dB/w érzékenységű hangdobozhoz csatlakoztatott pár wattos erősítőnek is képesnek kellene lennie szolgáltatni, aztán persze nem mindig sikerül...
Eversolo A6 ME, Proton AA-2120, Canton CT1000/JBL 250 TI Jubilee

Avatar
Rock60
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5167
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1479

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

ELEX írta:
2024.08.23., pén. 21:43

Bocsánat, ha ezzel igen sokak kedvenceibe tapostam, de sajnos a fizika helyére teszi a dolgokat, még ha az nem is szimpatikus nekünk.
És mi a helyzet a 100 DB körüli érzékenységű dobozok hajtásával ?
Oda mekkora teljesítményt tartasz minimum indokoltnak, hogy az általad fontosnak tartott szempontok teljesüljenek ?

Online
Avatar
cables
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5632
Csatlakozott: 2012.07.04., szer. 13:21
Értékelés: 2385

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: cables »

Még valami. A megnövelt hangerőt a fülünk a Fletcher Munson-görbe szerint szélesebb frekvencia tartományban hallja a normál szoba hangerőhöz képest. Ezért a villamos zaj csökkentése ad reális dinamika érzetet. Az más kérdés, hogy ezt valamivel nehezebb megvalósítani, mint a hangerőt feltekerni :)

Online
Avatar
cables
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5632
Csatlakozott: 2012.07.04., szer. 13:21
Értékelés: 2385

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: cables »

---
Csak egy megjegyzés az alábbi poszthoz. A valós dinamika érzékeléséhez - tehát, hogy a hangjel eredeti dinamikáját élvezhessük - egyik út a hangerő növelés, a másik ha drasztikusan csökkentjük a rendszer villamos zaját.

Avatar
ELEX
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
Értékelés: 873
Tartózkodási hely: Budaörs

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: ELEX »

alto írta:
2024.08.23., pén. 17:00
.....Vélhetően jó példa lehet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben a megfelelő dinamika tartalékhoz nem több száz wattos erősítőre van szükség, hanem elég egy megfelelően túlméretezett tápú kisebb teljesítményű vas is.
Hááát NEM és NEM!!!!
Ne terjesszünk már téves információkat!

A dinamika a leghangosabb és leghalkabb hangok aránya.
A legkisebb és legnagyobb jelek aránya az erősítő hangszóró kimenetén.
Kis teljesítményű erősítő kimeneti feszültsége is kicsi. Vagyis az erősítő dinamika tartománya kicsi, mivel a kis jelek belevesznek az erősítő alapzajába. Tovább rontja a helyzetet, hogy a szoba alapzaja eleve elnyeli a leghalkabb hangokat. Ha valós dinamikát akarsz hallani, akkor ahhoz rendkívül nagy kimeneti feszültségre van szükség az erősítő kimenetén. Ergo, annak nagy teljesítményűnek kell lennie. Természetesen ehhez az kell, hogy a hangfalak minimális torzítással legyenek képesek elviselni a nagy jeleket.

Ilyen rendszerekkel a hifisták 0,1% sem rendelkezik. Maradnak a kis méretű hangszórókkal szerel apróka monitorsugárzók, picinyke álló hangfalak. Ezeket esély sincs valós dinamikára kényszeríteni. Hozzájuk tartoznak az aprócska pár tíz wattos erősítők, amik legalább nem viszik ezeket torzításos tartományba nagy mértékben.

Abban igazad van, hogy minden erősítőbe kell a nagy energia tároló és leadó kapacitással bíró tápegység. Minden erősítőbe akkora, amekkorát az általa leadandó energia igényel a hangfal számára.
Pár tíz Wattos erősítőbe nem kell 1000 W-os táp. Általában persze még akkorát sem raknak bele, amekkora kellene. Így szól jobban egy megfelelő tápegységgel ellátott kis teljesítményű erősítő. A kis erősítők egyébként sokkal érzékenyebbek a tápegységük feszültségesésére terhelés hatására. A feszültségerősítő fokozatok munkapontjai drámaian képesek változni a pufferfeszültség változásával. Ezekbe az erősítőkbe nem raknak stabilizált és az áramerősítő fokozatnál nagyobb feszültségű tápot, hogy konstans munkapontban tartsák a fokozatot. A munkapontváltozás pedig sajnálatosan nem kívánt torzításokkal jár. És itt jön be az általad említett "túlméretezett táp" jótékony hatása a hangra.
Nem lesz nagyobb a dinamika, csak elviselhetőbb lesz a produkció.

Komolyabb erősítőkben a feszültségerősítő fokozatnak külön transzformátora, puffere és stabilizált tápegysége van, aminek a feszültsége kb. 10 V-al magasabb, mint az áramerősítő rész nagy áramú (energiájú) tápfeszültsége. A jobbaknak nyilvánvalóan oldalanként külön transzformátorai és több stabilizált tápegysége van a feszültségerősítő fokozatai számára. Ezek az erősítők elegendően nagy tápfeszültséggel rendelkeznek, hogy arra alkalmas hangfalakon valósághoz közeli dinamika tartományt tudjanak leadni alacsony torzítással. Nyilvánvaló, hogy ezekbe kW nagyságrendű transzformátorok vannak és nagy energia tároló és leadó képességű pufferkondenzátorok.

Szólhatnak "szépen" a kis erősítők, csak messze nem valós dinamika tartománnyal még a túlméretezett tápegységűek is.
Amik nem ilyenek, még szépen sem szólnak. Ilyenkor jön, hogy bezzeg már alacsony hangerő állásnál milyen hangosak - igen, mert az emberi fül nehezen viseli a torzítást.

Bocsánat, ha ezzel igen sokak kedvenceibe tapostam, de sajnos a fizika helyére teszi a dolgokat, még ha az nem is szimpatikus nekünk.

Avatar
Rock60
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5167
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1479

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

-CB- írta:
2024.08.23., pén. 17:52

Úgy! Igazából 90% ban A osztályban működik nálam, 10 wattal már hangosan hallgatsz zenét. 20 wattal már üti a kanapé a hátad. Ekkora táptartaléknál nem fogy el a dinamika. Ha túlvezérled, akkor sem olyan durván torzít be, mint egy olcsó erősítő, mikor elfogy a táp...
Meg tudnád fogalmazni, hogy a kisebb felbontású Pass Aleph miben tetszik jobban ?

Online
Avatar
La_Valse
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1148
Csatlakozott: 2014.12.04., csüt. 10:55
Értékelés: 732

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: La_Valse »

Kaneda ebben a végfokban diff. erősítőt használ fázisfordításra. Ez nem túl gyakori megoldás,
eddig csak Alex Nikitinnél (Creek) láttam, meg egy Spectra Sonics nevű cégnél.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)

Online
Avatar
-CB-
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2357
Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
Értékelés: 1291
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: -CB- »

alto írta:
2024.08.23., pén. 17:00
-CB- írta:
2024.08.23., pén. 16:45
alto írta:
2024.08.23., pén. 16:18


Mi az a Kaneda?
A kérdés helyesen: Ki volt Kaneda?
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
Hmm, ránézésre is szimpatikusnak tűnik. Vélhetően jó példa lehet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben a megfelelő dinamika tartalékhoz nem többszáz wattos erősítőre van szükség, hanem elég egy megfelelően túlméretezett tápú kisebb teljesítményű vas is.
Úgy! Igazából 90% ban A osztályban működik nálam, 10 wattal már hangosan hallgatsz zenét. 20 wattal már üti a kanapé a hátad. Ekkora táptartaléknál nem fogy el a dinamika. Ha túlvezérled, akkor sem olyan durván torzít be, mint egy olcsó erősítő, mikor elfogy a táp...

Online
Avatar
alto
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4780
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 3345
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: alto »

-CB- írta:
2024.08.23., pén. 16:45
alto írta:
2024.08.23., pén. 16:18
-CB- írta:
2024.08.23., pén. 15:02


Jaja, a Kanedával évek óta verhetetlen, ha objektíven értékeljük a kérdést. De mivel egy ismerős fórumtagnál volt egy eladó Pass Aleph, át is hozta kipróbálni, mert még nem volt nálam, és kíváncsi volt a Lowtherekre. Is. Aztán itt is maradt a Pass, most felváltva hol ezzel, hol visszakötve a Kanedával hallgatom az Utópiákat. Vakon már nem szívesen veszek semmit, ha át tudom hozni saját rendszerben kipróbálni, akkor lépek. De 2 év alatt ez volt az első a kb. 20 kipróbált erősítőből, ami tudott jobbat valamilyen paraméterekben, mint a Kaneda
Mi az a Kaneda?
A kérdés helyesen: Ki volt Kaneda?
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
Hmm, ránézésre is szimpatikusnak tűnik. Vélhetően jó példa lehet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben a megfelelő dinamika tartalékhoz nem többszáz wattos erősítőre van szükség, hanem elég egy megfelelően túlméretezett tápú kisebb teljesítményű vas is.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Online
Avatar
-CB-
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2357
Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
Értékelés: 1291
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: -CB- »

alto írta:
2024.08.23., pén. 16:18
-CB- írta:
2024.08.23., pén. 15:02
Rock60 írta:
2024.08.23., pén. 13:47


Azért, ha jól rémlik a Focalhoz folyamatosan megy az erősítő próbálgatás, nem ? gondolkodik.gif
Felbontás / Zeneiség - jajj mit beszélek ! :D - nem jár mindig kéz a kézben...

Nálam az Accuphase tette be a kaput a felbontásával és a kevéske zenei élvezettel, amit nyújtott...
Jaja, a Kanedával évek óta verhetetlen, ha objektíven értékeljük a kérdést. De mivel egy ismerős fórumtagnál volt egy eladó Pass Aleph, át is hozta kipróbálni, mert még nem volt nálam, és kíváncsi volt a Lowtherekre. Is. Aztán itt is maradt a Pass, most felváltva hol ezzel, hol visszakötve a Kanedával hallgatom az Utópiákat. Vakon már nem szívesen veszek semmit, ha át tudom hozni saját rendszerben kipróbálni, akkor lépek. De 2 év alatt ez volt az első a kb. 20 kipróbált erősítőből, ami tudott jobbat valamilyen paraméterekben, mint a Kaneda
Mi az a Kaneda?
A kérdés helyesen: Ki volt Kaneda?
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
Csatolmányok
20240602_172625.jpg

Online
Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 3031
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tunerman »

Kaneda egy japán konstruktőr, sokféle erősítőtervet publikált - amiről itt beszélnek az UHC MOS No. 192 lehet.
TJ.
Csatolmányok
Amplification No 192.JPG
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009

Online
Avatar
alto
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4780
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 3345
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: alto »

-CB- írta:
2024.08.23., pén. 15:02
Rock60 írta:
2024.08.23., pén. 13:47
-CB- írta:
2024.08.23., pén. 13:31

Évek óta "nyugvópontra" jutottam erősítő-hangfal pár terén. Erre veszek nem rég egy vasat, ami rögtön érezhetően rosszabb felbontású darab, mégis jobban tetszik vele zenét hallgatnom. Érthetetlen.
Azért, ha jól rémlik a Focalhoz folyamatosan megy az erősítő próbálgatás, nem ? gondolkodik.gif
Felbontás / Zeneiség - jajj mit beszélek ! :D - nem jár mindig kéz a kézben...

Nálam az Accuphase tette be a kaput a felbontásával és a kevéske zenei élvezettel, amit nyújtott...
Jaja, a Kanedával évek óta verhetetlen, ha objektíven értékeljük a kérdést. De mivel egy ismerős fórumtagnál volt egy eladó Pass Aleph, át is hozta kipróbálni, mert még nem volt nálam, és kíváncsi volt a Lowtherekre. Is. Aztán itt is maradt a Pass, most felváltva hol ezzel, hol visszakötve a Kanedával hallgatom az Utópiákat. Vakon már nem szívesen veszek semmit, ha át tudom hozni saját rendszerben kipróbálni, akkor lépek. De 2 év alatt ez volt az első a kb. 20 kipróbált erősítőből, ami tudott jobbat valamilyen paraméterekben, mint a Kaneda
Mi az a Kaneda?
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Online
Avatar
alto
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4780
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 3345
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: alto »

zoli73 írta:
2024.08.23., pén. 11:11
Rock60 írta:
2024.08.23., pén. 09:59
zoli73 írta:
2024.08.23., pén. 09:48
Szerintem a high-end kereskedőt is nyugodtan lehet ebbe a csoportba sorolni...
...Nap mint nap olyan rendszereken hallgathatja a kedvenc zenéit, instalálhatja őket, összehasonlíthatja, tesztelheti, amiket a pénztárcája nem valószínű, hogy megengedne neki.
Gondolom, egyikük sem olyan ügyetlen - hogy ha akarja - ha nem is az elején, de a pályafutásuk derekán ne egy top - rendszerük legyen otthon.
Nyilván így van, de egy high-end kereskedőnél nem ritkán alkalmazottak is vannak, őket is biztosan a hobbi szeretete sodort oda, biztos otthon sem Sokol rádión hallgatnak zenét, de hogy mindegyiknek top rendszere volna otthon, azt kötve hiszem.
Egész véletlenül jól ismerek innen az oldalról, egy volt kereskedőt, aki nemrég nyugdíjba ment. Ha minden igaz, Ő nem volt tulajdonos, hanem a szaktudása miatt volt rá égető szükség. Példának okáért neki top rendszere van otthon, de ami számomra sokkal irigylésre méltóbb, az a szaktudása, a zenei műveltsége, és a lemezgyűjteménye. Tudtommal, amiota világ a világ, audioval foglalkozott, a koránál fogva már összejöhetett a top rendszer, és a hatalmas lemezgyűjtemény, de nem hinném, hogy minden high-end kereskedésben dolgozó embernek ilyen van otthon, de a lehetőségeihez mérten biztosan törekszik rá.
Viszont én olyat is simán feltételezek, hogy otthon egy viszonylag szerényebb, de azért nívós rendszert hallgat, a top kategóríával pedig a munkahelyén zenél.
Aztán remélem az itt jelen lévő kereskedők közűl, azért elmeséli valamelyik, hogy hogyan kezdődött, mióta tolja, és mennyire "fenékig tejfel" is ez a hivatás.
Én azt tudom mondani, hogy informatikusként dolgoztam huszonvalahány évet. Szerettem csinálni, nagyon jól meg voltam fizetve, többnyire multiknál dolgoztam. A zene és a hifi akkor csak a hobbim volt. Aztán jött az a bizonyos burnout szindróma, elegem lett, és ki is öregedtem a multivilágból. Váltottam, és a hobbim lett a munkám. Azt hiszem, az életem legjobb döntése volt. Bár keresetben csak az utóbbi pár évben értem el azt a szintet, ami a multikorszakomban megvolt, de az hogy nincs se főnököm, se beosztattam, az megfizethetetlen. A nyugodt élet egyik titka azt hiszem épp ez.

Naná, hogy a saját nappalimban is egy elég komoly rendszer van, pedig csak egy emelet választ el a bemutatóteremtől. :D
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”