Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Békés, boldog karácsonyt kíván mindenkinek az AVX team!
Általában a hifiről
Online
Re: Általában a hifiről
Valami nem állt össze a fejekben, vagy a Villamosmérnöki Kar is Sinmérnöki kar :) ?
https://vik.bme.hu/
Kiemelt témakör a zajvédelem https://vik.bme.hu/document/6271/origin ... ec-HVT.pdf
https://vik.bme.hu/
Kiemelt témakör a zajvédelem https://vik.bme.hu/document/6271/origin ... ec-HVT.pdf
Online
Re: Általában a hifiről
Akkor kell zenét hallgatni, amikor "A villamos is aluszik,"... 
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15874
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11185
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Rossz válasz, mert eltér a saját álláspontodtól? Vagy esetleg vannak szakmai érveid is?
Elektromos zajszűrők terjedéséről beszélni enyhén szólva túlzás annak fényében, hogy az egész HiFi univerzum erősen zsugorodik. Hogy valamire sokat költenek az emberek, az még nem lesz feltétlenül követendő irány. Ha mégis, akkor fegyvereket és fogyasztószereket kellene vásárolnunk, neked meg okostelefont.
Érdemi párbeszédhez nem ártana tisztáznod, mi az a villamos zaj és mi köze az akusztikai dinamikához.
Re: Általában a hifiről
A sínek alatti rezgéscsillapító gumírozással, alapozással sokat lehet tenni azért, hogy a villamosok csendesebben közlekedjenek.cables írta: ↑2024.08.24., szomb. 13:57Rossz válasz! Ha ez így lenne, akkor senki sem költene villamos zajcsökkentőkre, mert nem hallaná a hatásukat.Luxor Audio írta: ↑2024.08.24., szomb. 11:51Ez közel sem biztos annak ellenére sem, hogy a rendszer alapzajának csökkentése nyilván hasznos. A helyiség akusztikai alapzaja általában ennél jóval magasabb szintű, tehát a dinamika tartományt alulról általában ez határolja...
De nagyon is hallani, ezért is egyre jobban terjed ezek használata.
Online
De nagyon is hallani, ezért is egyre jobban terjed ezek használata.
Re: Általában a hifiről
Rossz válasz! Ha ez így lenne, akkor senki sem költene villamos zajcsökkentőkre, mert nem hallaná a hatásukat.Luxor Audio írta: ↑2024.08.24., szomb. 11:51Ez közel sem biztos annak ellenére sem, hogy a rendszer alapzajának csökkentése nyilván hasznos. A helyiség akusztikai alapzaja általában ennél jóval magasabb szintű, tehát a dinamika tartományt alulról általában ez határolja...
De nagyon is hallani, ezért is egyre jobban terjed ezek használata.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15874
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11185
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Ez közel sem biztos annak ellenére sem, hogy a rendszer alapzajának csökkentése nyilván hasznos. A helyiség akusztikai alapzaja általában ennél jóval magasabb szintű, tehát a dinamika tartományt alulról általában ez határolja, felülről pedig a lejátszó rendszer pillanatnyi maximális akusztikai teljesítménye.
A hangforrás által létrehozott akusztikai energia adott, de a hullámfront felületegységnyi energiája a hallgatási távolsággal arányosan csökken. Nyílt térben a hallgatási távolság duplázása 6 dB hangnyomásszint csökkenést okoz. Ez zárt térben nyilván kisebb, de a hatás ott is létrejön, főleg az alacsony zengésű terekben. Ezért nem érdemes a szükséges elektromos és akusztikai teljesítményről, hangnyomásról, dinamikáról értekezni a helyszín ismerete nélkül.
A HiFi kezdetén 50 dB dinamika átfogást céloztak meg, de azóta sokat emelkedett a környezeti zaj és (így) az elvárt hangnyomás, (részben ezért is) a mai zenei kiadványoknál nincs ekkora dinamika. Néhány különleges felvételnél elérik az 55-60 dB-t, de ezek már alaposan megrostálják a rendszereket és hallgatói véleményeket, sokan már túl halknak ítélik őket, nyilván a kommersz kiadványokhoz képest.feket663 írta: ↑2024.08.24., szomb. 07:53Azért a legtöbb lemezen 40-50 dB-nél nincs nagyobb dinamika tartomány rögzítve (LP nem is nagyon lehetne többet, a CD-re pedig megint nem rögzítenek többet (néhány kivételtől eltekintve), ezt pedig egy átlag 80-85 dB/w érzékenységű hangdobozhoz csatlakoztatott pár wattos erősítőnek is képesnek kellene lennie szolgáltatni, aztán persze nem mindig sikerül...
Nálam (Budapest, Zugló) a nappaliban most szombat délelőtt 52-55 dB SPL (C, Slow) alapzajt mérek nyitott ablak mellett, 44-46 dB-t csukott ablak mellett. Erre számoljuk rá a 60 dB zenei dinamika átfogást, csúcsértékben máris bőven 100 dB SPL felett járunk, ahol a HiFi hangsugárzókból már elkezdenek repkedni a lengőtekercsek és hisztizni kezdenek a végerősítők.
A hifisták által emlegetett nagy dinamika olyan, mint az őszinteség. Sokan elvárják, de kevesen képesek elviselni.
Re: Általában a hifiről
Ez egy 1998-as kiadású BB King CD ripje, sokszor használják kiállításokon is a mai napig, nagy rendszerek demójánál is.kaef2 írta: ↑2024.08.24., szomb. 08:58A mai, modern (az elmúlt 20-25 évben készült, de akár régebbre is mehetnénk) és főképpen a kereskedelmileg sikeresnek mondható felvételek többségének nincs még 10 dB dinamikája sem, még az un audiofil LP-k jó részének sem.
Ugyanis agyon vannak dinamika processzálva, állati hangosak.
Ezeknek a felvételeknek a lejátszása nagy hangerőn nem azért nehéz, mert túl nagy a dinamikája, hanem azért mert az alacsonyabb árkategóriájú eszközök tápja nem bírja azt a terhelést, amit a folyamatosan nagyon hangosra kevert, dinamika processzált és maszterelt mélytartomány jelent. Kifogy az erősítő tápból a "szufla".

Dynamic range: 2,3 LU.... mondja az adat.
Re: Általában a hifiről
feket663 írta: ↑2024.08.24., szomb. 07:53Azért a legtöbb lemezen 40-50 dB-nél nincs nagyobb dinamika tartomány rögzítve (LP nem is nagyon lehetne többet, a CD-re pedig megint nem rögzítenek többet (néhány kivételtől eltekintve), ezt pedig egy átlag 80-85 dB/w érzékenységű hangdobozhoz csatlakoztatott pár wattos erősítőnek is képesnek kellene lennie szolgáltatni, aztán persze nem mindig sikerül...
Ez egy nagy felbontású DSD-ben is megvásárolható, 1972-ben full analóg rendszeren készült ismert, audiofil jazz felvételnek (jazz kvartett) a dinamikai jellemzése az EBU R128 ajánlás szerint, a Roon ITU-R BS.1770 ajánláson alapuló mérése alapján.

Ez pedig az általam kiadott, élő koncertfelvétel BJPP LP B oldalának második számára vonatkozó adat, amit az LP gyártáshoz készített produkciós szalag DSD256-ben digitalizált verziója alapján mond a Roon:

Az első jazz felvétel volt utómunkázva, a mi albumunk meg semmilyen dinamikai processzálást vagy utómunkát nem kapott.
Ennek a dinamikára gyakorolt hatása a számokból elég egyértelműen látszik azt hiszem. Az, hogy ebből ki mit hall meg a rendszerében már egy másik (nem véletlenül mondtam a BJPP LP vásárlóinak, hogy tessék hangosan hallgatni a lemezt).
Bocs ha most nem magyarázom el, mit jelent a Roon mérésében a megadott LU szám és hogyan kell értelmezni és miért találták ki. Akit érdekel itt talál egy jó összefoglalást:
https://en.wikipedia.org/wiki/EBU_R_128
Re: Általában a hifiről
A magyar, triódás csöves erősítőket is készítő Clarinet Audionál, ahol az Avantgarde Trio 110 dB körüli érzékenységű aktív dupla szubos 4 utas rendszere szól, a dual mono 300B PSE erősítők 13W teljesítményűek. Ez már sok mindenre elég, egy csak analóg forrásról használt rendszer esetében. Én a saját Avantgarde Trioimat anno használtam 1,5W-os 45-ös triódás SE monoblokokkal is, de az Audio Note Kageki 6W-jával vagy Tim Paravicini-féle EAR-Yoshino V20 erősítő valamivel 20W feletti teljesítményével sokkal jobban szólt (persze nem csak a wattok miatt) kb 30 négyzetméteren.
Re: Általában a hifiről
A mai, modern (az elmúlt 20-25 évben készült, de akár régebbre is mehetnénk) és főképpen a kereskedelmileg sikeresnek mondható felvételek többségének nincs még 10 dB dinamikája sem, még az un audiofil LP-k jó részének sem.
Ugyanis agyon vannak dinamika processzálva, állati hangosak.
Ezeknek a felvételeknek a lejátszása nagy hangerőn nem azért nehéz, mert túl nagy a dinamikája, hanem azért mert az alacsonyabb árkategóriájú eszközök tápja nem bírja azt a terhelést, amit a folyamatosan nagyon hangosra kevert, dinamika processzált és maszterelt mélytartomány jelent. Kifogy az erősítő tápból a "szufla".
Ugyanis agyon vannak dinamika processzálva, állati hangosak.
Ezeknek a felvételeknek a lejátszása nagy hangerőn nem azért nehéz, mert túl nagy a dinamikája, hanem azért mert az alacsonyabb árkategóriájú eszközök tápja nem bírja azt a terhelést, amit a folyamatosan nagyon hangosra kevert, dinamika processzált és maszterelt mélytartomány jelent. Kifogy az erősítő tápból a "szufla".
Online
Re: Általában a hifiről
Én azt hiszem alapvető különbség van erősítés igényben attól függően, hogy mekkora a zene hallgató szoba.
Elmesélnék egy példát. Munkahelyemen volt vállalati buli és bevittem a saját készítésű erősítőmet (Sanken hibrid 20 W). Otthon a hangerő szabályzó minimális állásában is tökéletes volt, bent egy 3x akkora szobában full hangerő állásban se nagyon hallottuk a zenét. Ja és a + beszéd is számit, háttér zajként elnyomja a zenét.
Elmesélnék egy példát. Munkahelyemen volt vállalati buli és bevittem a saját készítésű erősítőmet (Sanken hibrid 20 W). Otthon a hangerő szabályzó minimális állásában is tökéletes volt, bent egy 3x akkora szobában full hangerő állásban se nagyon hallottuk a zenét. Ja és a + beszéd is számit, háttér zajként elnyomja a zenét.
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 3031
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Mint minden más területen, az erősítő <> hangfal viszonylatában is van választási lehetőség.
Alacsony hatásfokú, esetleg a hozzátartozó bonyolultabb hangváltóval rendelkező hangsugárzóhoz (< 90dB) mindenképpen szükséges a nagyobb teljesítményű erősítő - ez evidens.
A másik alternatív lehetőség a jó hatásfokú (96-100dB) hangsugárzó, amelyhez hangváltó sem szükséges, mivel esetlegesen szélessávú az istenadta
A választás a két út között szerintem a hallgatott zenével is összefűgghet, ezt ki is lehet jó eséllyel találni a megnyilatkozásokból. Természetesen az izléseken nincs vita, csupán arról van szó, hogy itt is megvannak a következményei, vonzatai annak, hogy ki mit rak fel a pörgetőre
TJ.
Alacsony hatásfokú, esetleg a hozzátartozó bonyolultabb hangváltóval rendelkező hangsugárzóhoz (< 90dB) mindenképpen szükséges a nagyobb teljesítményű erősítő - ez evidens.
A másik alternatív lehetőség a jó hatásfokú (96-100dB) hangsugárzó, amelyhez hangváltó sem szükséges, mivel esetlegesen szélessávú az istenadta
A választás a két út között szerintem a hallgatott zenével is összefűgghet, ezt ki is lehet jó eséllyel találni a megnyilatkozásokból. Természetesen az izléseken nincs vita, csupán arról van szó, hogy itt is megvannak a következményei, vonzatai annak, hogy ki mit rak fel a pörgetőre
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Online
Re: Általában a hifiről
Azért a legtöbb lemezen 40-50 dB-nél nincs nagyobb dinamika tartomány rögzítve (LP nem is nagyon lehetne többet, a CD-re pedig megint nem rögzítenek többet (néhány kivételtől eltekintve), ezt pedig egy átlag 80-85 dB/w érzékenységű hangdobozhoz csatlakoztatott pár wattos erősítőnek is képesnek kellene lennie szolgáltatni, aztán persze nem mindig sikerül...
Eversolo A6 ME, Proton AA-2120, Canton CT1000/JBL 250 TI Jubilee
Re: Általában a hifiről
És mi a helyzet a 100 DB körüli érzékenységű dobozok hajtásával ?
Oda mekkora teljesítményt tartasz minimum indokoltnak, hogy az általad fontosnak tartott szempontok teljesüljenek ?
Online
Re: Általában a hifiről
Még valami. A megnövelt hangerőt a fülünk a Fletcher Munson-görbe szerint szélesebb frekvencia tartományban hallja a normál szoba hangerőhöz képest. Ezért a villamos zaj csökkentése ad reális dinamika érzetet. Az más kérdés, hogy ezt valamivel nehezebb megvalósítani, mint a hangerőt feltekerni :)
Online
Re: Általában a hifiről
---
Csak egy megjegyzés az alábbi poszthoz. A valós dinamika érzékeléséhez - tehát, hogy a hangjel eredeti dinamikáját élvezhessük - egyik út a hangerő növelés, a másik ha drasztikusan csökkentjük a rendszer villamos zaját.
Csak egy megjegyzés az alábbi poszthoz. A valós dinamika érzékeléséhez - tehát, hogy a hangjel eredeti dinamikáját élvezhessük - egyik út a hangerő növelés, a másik ha drasztikusan csökkentjük a rendszer villamos zaját.
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 314
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 873
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Általában a hifiről
Hááát NEM és NEM!!!!
Ne terjesszünk már téves információkat!
A dinamika a leghangosabb és leghalkabb hangok aránya.
A legkisebb és legnagyobb jelek aránya az erősítő hangszóró kimenetén.
Kis teljesítményű erősítő kimeneti feszültsége is kicsi. Vagyis az erősítő dinamika tartománya kicsi, mivel a kis jelek belevesznek az erősítő alapzajába. Tovább rontja a helyzetet, hogy a szoba alapzaja eleve elnyeli a leghalkabb hangokat. Ha valós dinamikát akarsz hallani, akkor ahhoz rendkívül nagy kimeneti feszültségre van szükség az erősítő kimenetén. Ergo, annak nagy teljesítményűnek kell lennie. Természetesen ehhez az kell, hogy a hangfalak minimális torzítással legyenek képesek elviselni a nagy jeleket.
Ilyen rendszerekkel a hifisták 0,1% sem rendelkezik. Maradnak a kis méretű hangszórókkal szerel apróka monitorsugárzók, picinyke álló hangfalak. Ezeket esély sincs valós dinamikára kényszeríteni. Hozzájuk tartoznak az aprócska pár tíz wattos erősítők, amik legalább nem viszik ezeket torzításos tartományba nagy mértékben.
Abban igazad van, hogy minden erősítőbe kell a nagy energia tároló és leadó kapacitással bíró tápegység. Minden erősítőbe akkora, amekkorát az általa leadandó energia igényel a hangfal számára.
Pár tíz Wattos erősítőbe nem kell 1000 W-os táp. Általában persze még akkorát sem raknak bele, amekkora kellene. Így szól jobban egy megfelelő tápegységgel ellátott kis teljesítményű erősítő. A kis erősítők egyébként sokkal érzékenyebbek a tápegységük feszültségesésére terhelés hatására. A feszültségerősítő fokozatok munkapontjai drámaian képesek változni a pufferfeszültség változásával. Ezekbe az erősítőkbe nem raknak stabilizált és az áramerősítő fokozatnál nagyobb feszültségű tápot, hogy konstans munkapontban tartsák a fokozatot. A munkapontváltozás pedig sajnálatosan nem kívánt torzításokkal jár. És itt jön be az általad említett "túlméretezett táp" jótékony hatása a hangra.
Nem lesz nagyobb a dinamika, csak elviselhetőbb lesz a produkció.
Komolyabb erősítőkben a feszültségerősítő fokozatnak külön transzformátora, puffere és stabilizált tápegysége van, aminek a feszültsége kb. 10 V-al magasabb, mint az áramerősítő rész nagy áramú (energiájú) tápfeszültsége. A jobbaknak nyilvánvalóan oldalanként külön transzformátorai és több stabilizált tápegysége van a feszültségerősítő fokozatai számára. Ezek az erősítők elegendően nagy tápfeszültséggel rendelkeznek, hogy arra alkalmas hangfalakon valósághoz közeli dinamika tartományt tudjanak leadni alacsony torzítással. Nyilvánvaló, hogy ezekbe kW nagyságrendű transzformátorok vannak és nagy energia tároló és leadó képességű pufferkondenzátorok.
Szólhatnak "szépen" a kis erősítők, csak messze nem valós dinamika tartománnyal még a túlméretezett tápegységűek is.
Amik nem ilyenek, még szépen sem szólnak. Ilyenkor jön, hogy bezzeg már alacsony hangerő állásnál milyen hangosak - igen, mert az emberi fül nehezen viseli a torzítást.
Bocsánat, ha ezzel igen sokak kedvenceibe tapostam, de sajnos a fizika helyére teszi a dolgokat, még ha az nem is szimpatikus nekünk.
Re: Általában a hifiről
Meg tudnád fogalmazni, hogy a kisebb felbontású Pass Aleph miben tetszik jobban ?-CB- írta: ↑2024.08.23., pén. 17:52
Úgy! Igazából 90% ban A osztályban működik nálam, 10 wattal már hangosan hallgatsz zenét. 20 wattal már üti a kanapé a hátad. Ekkora táptartaléknál nem fogy el a dinamika. Ha túlvezérled, akkor sem olyan durván torzít be, mint egy olcsó erősítő, mikor elfogy a táp...
Online
Re: Általában a hifiről
Kaneda ebben a végfokban diff. erősítőt használ fázisfordításra. Ez nem túl gyakori megoldás,
eddig csak Alex Nikitinnél (Creek) láttam, meg egy Spectra Sonics nevű cégnél.
eddig csak Alex Nikitinnél (Creek) láttam, meg egy Spectra Sonics nevű cégnél.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
Online
- -CB-
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2357
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1291
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Úgy! Igazából 90% ban A osztályban működik nálam, 10 wattal már hangosan hallgatsz zenét. 20 wattal már üti a kanapé a hátad. Ekkora táptartaléknál nem fogy el a dinamika. Ha túlvezérled, akkor sem olyan durván torzít be, mint egy olcsó erősítő, mikor elfogy a táp...alto írta: ↑2024.08.23., pén. 17:00Hmm, ránézésre is szimpatikusnak tűnik. Vélhetően jó példa lehet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben a megfelelő dinamika tartalékhoz nem többszáz wattos erősítőre van szükség, hanem elég egy megfelelően túlméretezett tápú kisebb teljesítményű vas is.-CB- írta: ↑2024.08.23., pén. 16:45A kérdés helyesen: Ki volt Kaneda?
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
Online
Re: Általában a hifiről
Hmm, ránézésre is szimpatikusnak tűnik. Vélhetően jó példa lehet arra, hogy a közhiedelemmel ellentétben a megfelelő dinamika tartalékhoz nem többszáz wattos erősítőre van szükség, hanem elég egy megfelelően túlméretezett tápú kisebb teljesítményű vas is.-CB- írta: ↑2024.08.23., pén. 16:45A kérdés helyesen: Ki volt Kaneda?alto írta: ↑2024.08.23., pén. 16:18Mi az a Kaneda?-CB- írta: ↑2024.08.23., pén. 15:02
Jaja, a Kanedával évek óta verhetetlen, ha objektíven értékeljük a kérdést. De mivel egy ismerős fórumtagnál volt egy eladó Pass Aleph, át is hozta kipróbálni, mert még nem volt nálam, és kíváncsi volt a Lowtherekre. Is. Aztán itt is maradt a Pass, most felváltva hol ezzel, hol visszakötve a Kanedával hallgatom az Utópiákat. Vakon már nem szívesen veszek semmit, ha át tudom hozni saját rendszerben kipróbálni, akkor lépek. De 2 év alatt ez volt az első a kb. 20 kipróbált erősítőből, ami tudott jobbat valamilyen paraméterekben, mint a Kaneda
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Online
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
- -CB-
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2357
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1291
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
A kérdés helyesen: Ki volt Kaneda?alto írta: ↑2024.08.23., pén. 16:18Mi az a Kaneda?-CB- írta: ↑2024.08.23., pén. 15:02Jaja, a Kanedával évek óta verhetetlen, ha objektíven értékeljük a kérdést. De mivel egy ismerős fórumtagnál volt egy eladó Pass Aleph, át is hozta kipróbálni, mert még nem volt nálam, és kíváncsi volt a Lowtherekre. Is. Aztán itt is maradt a Pass, most felváltva hol ezzel, hol visszakötve a Kanedával hallgatom az Utópiákat. Vakon már nem szívesen veszek semmit, ha át tudom hozni saját rendszerben kipróbálni, akkor lépek. De 2 év alatt ez volt az első a kb. 20 kipróbált erősítőből, ami tudott jobbat valamilyen paraméterekben, mint a Kaneda
Pontos adat nincs a figuráról, de vmikor a 80 as 90 es években Japánban tevékenykedett erősítő építő mester. Mint Hiraga. Ma már ritkán fellelhetöek a darabjai.Egyszerű topológia, minőségi anyagok. Az állvány tetején a táp és a 2 végfok. A osztály 10 wattig, 22 watt a max. A táp 2x550 wattot tud...
Online
- tunerman
- V.I.P.

- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 3031
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Kaneda egy japán konstruktőr, sokféle erősítőtervet publikált - amiről itt beszélnek az UHC MOS No. 192 lehet.
TJ.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 2SK180 unity coupled SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther P7M silver vc, TICONAL, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Online
Re: Általában a hifiről
Mi az a Kaneda?-CB- írta: ↑2024.08.23., pén. 15:02Jaja, a Kanedával évek óta verhetetlen, ha objektíven értékeljük a kérdést. De mivel egy ismerős fórumtagnál volt egy eladó Pass Aleph, át is hozta kipróbálni, mert még nem volt nálam, és kíváncsi volt a Lowtherekre. Is. Aztán itt is maradt a Pass, most felváltva hol ezzel, hol visszakötve a Kanedával hallgatom az Utópiákat. Vakon már nem szívesen veszek semmit, ha át tudom hozni saját rendszerben kipróbálni, akkor lépek. De 2 év alatt ez volt az első a kb. 20 kipróbált erősítőből, ami tudott jobbat valamilyen paraméterekben, mint a Kaneda
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Online
Naná, hogy a saját nappalimban is egy elég komoly rendszer van, pedig csak egy emelet választ el a bemutatóteremtől.
Re: Általában a hifiről
Én azt tudom mondani, hogy informatikusként dolgoztam huszonvalahány évet. Szerettem csinálni, nagyon jól meg voltam fizetve, többnyire multiknál dolgoztam. A zene és a hifi akkor csak a hobbim volt. Aztán jött az a bizonyos burnout szindróma, elegem lett, és ki is öregedtem a multivilágból. Váltottam, és a hobbim lett a munkám. Azt hiszem, az életem legjobb döntése volt. Bár keresetben csak az utóbbi pár évben értem el azt a szintet, ami a multikorszakomban megvolt, de az hogy nincs se főnököm, se beosztattam, az megfizethetetlen. A nyugodt élet egyik titka azt hiszem épp ez.zoli73 írta: ↑2024.08.23., pén. 11:11Nyilván így van, de egy high-end kereskedőnél nem ritkán alkalmazottak is vannak, őket is biztosan a hobbi szeretete sodort oda, biztos otthon sem Sokol rádión hallgatnak zenét, de hogy mindegyiknek top rendszere volna otthon, azt kötve hiszem.
Egész véletlenül jól ismerek innen az oldalról, egy volt kereskedőt, aki nemrég nyugdíjba ment. Ha minden igaz, Ő nem volt tulajdonos, hanem a szaktudása miatt volt rá égető szükség. Példának okáért neki top rendszere van otthon, de ami számomra sokkal irigylésre méltóbb, az a szaktudása, a zenei műveltsége, és a lemezgyűjteménye. Tudtommal, amiota világ a világ, audioval foglalkozott, a koránál fogva már összejöhetett a top rendszer, és a hatalmas lemezgyűjtemény, de nem hinném, hogy minden high-end kereskedésben dolgozó embernek ilyen van otthon, de a lehetőségeihez mérten biztosan törekszik rá.
Viszont én olyat is simán feltételezek, hogy otthon egy viszonylag szerényebb, de azért nívós rendszert hallgat, a top kategóríával pedig a munkahelyén zenél.
Aztán remélem az itt jelen lévő kereskedők közűl, azért elmeséli valamelyik, hogy hogyan kezdődött, mióta tolja, és mennyire "fenékig tejfel" is ez a hivatás.
Naná, hogy a saját nappalimban is egy elég komoly rendszer van, pedig csak egy emelet választ el a bemutatóteremtől.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275



