
Rövidre zárva a lavinát: a Lagrange előadás módja számomra élvezetes volt és felveszi a versenyt a nagy nemzetközi gyártók portékaival is.

Most pedig megyek zenét hallgatni. BUÉK mindenkinek!


Szerintem én nem fogalmaztam meg negatív kritikát. Bár látom, hogy egyesek valamiért ezt látják.
Szvsz. mosolyogtató ebben a topicban meggyőzhetőségről és elfogultságról olvasni.
Én nem írtam 3 hangszert, hol olvastad ezt?tonee73 írta: ↑2022.12.31., szomb. 09:58Most szerintem ne keverjük ide JMJ-t, én a 3D-hez 3 hangszer kérdésre reagáltam, esetleg azt kifejtenéd ?Alex_Aston írta: ↑2022.12.31., szomb. 09:51Te magad írtad nem ilyen régen, hogy Jean Michel Jarre Equinox albumán milyen jó tér hang volt. Azt vajon miként mikrofozták be...?![]()
![]()
És az is "valodi" 3D, vagy csak az agyunk becsapása, egy illúzió?![]()
Most, hogy a felkent bennfentesek (többszörösen is; külön kiemelném a "nem megfelelő körítést"Alex_Aston írta: ↑2022.12.31., szomb. 08:14...utólagosan meg kritikával illetjük pár teljesen amatőr, zenét hallgatni szerető (és nem tesztelő) ember saját véleményét. ...
Nem annak kéne örülni, hogy egy hifis fórumon megosszuk azt, amit hallottunk? ...
Most szerintem ne keverjük ide JMJ-t, én a 3D-hez 3 hangszer kérdésre reagáltam, esetleg azt kifejtenéd ?Alex_Aston írta: ↑2022.12.31., szomb. 09:51Te magad írtad nem ilyen régen, hogy Jean Michel Jarre Equinox albumán milyen jó tér hang volt. Azt vajon miként mikrofozták be...?![]()
![]()
És az is "valodi" 3D, vagy csak az agyunk becsapása, egy illúzió?
Te magad írtad nem ilyen régen, hogy Jean Michel Jarre Equinox albumán milyen jó tér hang volt. Azt vajon miként mikrofozták be...?
Miért is? Hallottam már a két bot fülemmel egyetlen hangszert is megszólalni "3D-ben", mikor Andreas Vollenweider bácsi a tőlem 4m-re elhelyezkedő hangsugárzókból az egy szál hárfáján a húrt úgy pendítette meg az orrom előtt 1m-el, hogy felállt a szőr a karomon.Az ő lemezei pedig nem az agyonkevert "hókuszpókusz technológiával" kevertek közé tartoznak.Szerintem nem 3 hangforrás, hanem inkább normális felvételi mikrofonozás kell oda.
Szívesen meghallgatom, mindig is vevő voltam a hasonló dolgokra, ÉN ugyanis nyitott vagyok.alto írta: ↑2022.12.31., szomb. 08:53
Ebben nincs igazad, nem kell quadrofon technika a 3D hangzáshoz, csak jó akusztika, jó rendszer és jó felvétel kell hozzá, 2 hangfalból simán összeáll a három dimenziós színpadkép. Tudok neked ilyet mutatni, ha nyitott vagy másfajta zenékre is.
Arról sincs szó, hogy ne lehetne egy zenét élvezni enélkül. Rengeteg olyan zenét hallgatok én is, ahol szó sincs 3D hangzásról vagy jelenlétérzetről, mégis tud örömet nyújtani.
Mindekinek lehet egyéni, saját véleménye, én nem ezt kritizáltam. A kommunikációnak viszont alapja, hogy az egyes kifejezéseket azonos jelentéstartalommal ruházzuk fel, ellenkező esetben kommunikációs káosz az eredmény. Ha én azt mondom marhapörkölt, de te rántott tofut értesz ez alatt, akkor nehezen fogunk szót érteni.
Mi értelme van használni az olyan kifejezéseket mint térábrázolás vagy jelenlétérzet, ha egészen különböző dolgokat értünk alatta?
amikor a MüPa 25-ik sorában ülünk,milyen valós,három dimenziós térérzés kapunk egy jazz trió/quartet koncertjén ?...ez a 3D ajnározás is kb a lepkefing hajkurászása,pláne egy Heed topicban,falratolt Enigma/Envoy-al...alto írta: ↑2022.12.31., szomb. 07:05A bejegyzésem nem a zenei ízlések bírálatára vonatkozott, és nyilvánvaló, hogy ha valaki sosem hallgat szimfonikus nagyzenekart, akkor teljesen indifferens, hogy hogyan szólna a rendszere egy ilyen zenén. Mindenki úgy élvez, ahogy tud.
Én a fogalom használaton akadtam fenn. Olyan zenéken, amelyeket soksávos rögzítési technikával, hangszerenként külön-külön vesznek fel például térábrázolásról beszélni elég furcsa, hiszen maximum a két hangfal közötti síkban elhelyezett hangszerekről beszélhetünk, nem valódi három dimenziós térről. Vagy vegyük Mike Oldfieldot, azt én is szeretem, a Depeche Mode-al szemben túlzottan elfogult vagyok negatív értelemben, annyira nem az én világom. Köztudott, hogy Mike Oldfield multi-isntrumentalista, minden hangszeren ő játszik. Az egyes szólamokat különböző térben és időben veszi fel, majd ezeket utólag összekeverve alakul ki a zene. Milyen jelenlétérzetről beszélhetünk ebben az esetben? A tér-idő kontinuumnak (vagy ha úgy tetszik a Minkowsky-térnek) melyik pontját éreztétek a szobában, amikor éppen a csőharangokat ütögette, vagy azt amikor a basszus szólamot játszotta fel kihangosítás nélkül egy fejhallgató segítségével?![]()
Ebben nincs igazad, nem kell quadrofon technika a 3D hangzáshoz, csak jó akusztika, jó rendszer és jó felvétel kell hozzá, 2 hangfalból simán összeáll a három dimenziós színpadkép. Tudok neked ilyet mutatni, ha nyitott vagy másfajta zenékre is.Alex_Aston írta: ↑2022.12.31., szomb. 08:142 hangszóró esetén amúgy is nehéz "valodi" 3D-röl beszelni, hisz nem quadrofon. Innentől fogva meg tök mindegy, hogy utólagos keveréssel érik e el a kívánt hatást, vagy sem.alto írta: ↑2022.12.31., szomb. 07:05
Én a fogalom használaton akadtam fenn. Olyan zenéken, amelyeket soksávos rögzítési technikával, hangszerenként külön-külön vesznek fel például térábrázolásról beszélni elég furcsa, hiszen maximum a két hangfal közötti síkban elhelyezett hangszerekről beszélhetünk, nem valódi három dimenziós térről
Egyébként meg amikor a MRC stúdióban voltam, kb. azok közé a nagyon kevés emberhez tartoztam, akinek jobban tetszett a keverés nélküli felvétel. A többség az utólagos kevert felvételre szavazott,.amikor egy hangszer nem az adott helyén szólt, hanem "mindenhonnan".
Persze biztos vannak olyan felvételek is, amik persze nem így kerülnek a publikum elé, de én is hallom, meg jazz zenék esetén is, hogy nem a valóságot hallgatom. Innentől fogva meg kár ezen vitázni.
Én a zenét.elvezem, és amit hallok. Hogy ezt miként érik el, az nem izgat, nem ez.a fontos. De ettől még hall és érez közben valamit az ember. Akár valamifele teret is, még egy elektronikis zene esetében is, legyen az DM, vagy talán a Jean Michel Jarre, ha azt más is hallgat, nem csak én
De ez megint a szokásos dolog, ahogy látom. Nem jött el szinte senki (bár 3 nap volt rá, nyilván mindenki nagyon elfoglalt volt pont ebben a holtidőben), de utólagosan meg kritikával illetjük pár teljesen amatőr, zenét hallgatni szerető (és nem tesztelő) ember saját véleményét. Tényleg érdemes ezt csinálni?
Nem annak kéne örülni, hogy egy hifis fórumon megosszuk azt, amit hallottunk? Amit mondjuk egy boltban/bemutatón kb. sosem fog tudni senki reprodukálni?
Ja, és
youtu.be/KXatvzWAzLU
2 hangszóró esetén amúgy is nehéz "valodi" 3D-röl beszelni, hisz nem quadrofon. Innentől fogva meg tök mindegy, hogy utólagos keveréssel érik e el a kívánt hatást, vagy sem.alto írta: ↑2022.12.31., szomb. 07:05
Én a fogalom használaton akadtam fenn. Olyan zenéken, amelyeket soksávos rögzítési technikával, hangszerenként külön-külön vesznek fel például térábrázolásról beszélni elég furcsa, hiszen maximum a két hangfal közötti síkban elhelyezett hangszerekről beszélhetünk, nem valódi három dimenziós térről
A kérdés csak az, hogy milyen összetételű az a metál?Alon írta: ↑2022.12.30., pén. 21:51Én otthon ha el akarok valamit dönteni mindig metállal tesztelek. Ha azon elvérzik, akkor már nem is érdekel, hogy a többi műfajon hogyan szól az a valami.Alex_Aston írta: ↑2022.12.30., pén. 21:43Elég beszűkült (beszürkült?) látásmód szerintem ezt venni alapul, mert a zenék kb. 80-90%-a (vagy több?) nem ez a stílus. Speciel nagyzenekart kb. sosem hallgatok. Nagy néha egy-két híresebb művet, de inkabb filmzenét.
Egyéb iránt a Hadouk Trio, amit irtam az előbb kiegészítésnek, az akkor milyen műfaj?
Ezért is szép a világ, mert annyiféle zene és rendszer létezik, hogy mindenki talál magának valót.
Egyén iránt hallgattam olyan rendszert, amint a klasszikus zene, oper tökéletes volt, viszont szinte minden más a konkrétan hallgathatatlan kategória (nem egyedül voltam ezzel a velemennyel). Az rossz rendszer lett volna? Akié, sz az esetek 95%-ban csak az említett két stílust hallgatja. Arra kell, hogy jó legyen, a többi számára nem releváns.
Én egyébként írtam, hogy várok bárkit szeretettel, lehetett volna bármi mással is hallgatni. Élt vele valaki? Kb. 3 fórum társunk.
Ne puffogni tessék, hanem eljönni legközelebb, vagy szervezni hasonlót. Én szívesen részt veszek rajta.![]()
De az utólagos fotel vélemény nyilvánítás szerintem nem vezet sehova, csak értelmetlen és felesleges vitákra.![]()
Ezt a kérdést rossz embernek tetted fel. Csak vendég voltam egy szeánszon, melynek egy részét maga a puazta kíváncsiság keltett életre.Rotox írta: ↑2022.12.30., pén. 21:51Megpróbálok egyértelműbben fogalmazni (konfliktuskerülő ember lévén ennél őszintébben viszont nem fogokGOB írta: ↑2022.12.30., pén. 19:29A mondanivalóm/tapasztalatom pont nem arra irányult, hogy az egyik vagy másik mennyibe kerül újonnan/használtan.Rotox írta: ↑2022.12.30., pén. 19:14
- A Malac egy 18 éves erősítő, mely jelenleg 5-700 E Ft körül vásárolható meg az EU használtpiacon,
- A Lagrange ennél jóval újabb, használtat nemigen találni (bár épp nemrég volt itt egy eladó 870 E Ft-ért), újonnan 1 990 E Ft DAC/streamer kártya nélkül, 2 320 E Ft DAC/streamer kártyával.
Konklúzió? Szvsz. az itt lévők legnagyobb részének nagyjából ugyanaz. Párunknak pedig más...![]()
![]()
): (ebben az esetben) vajon találhatunk-e bármilyen logikus érvet a Malac Lagrange-ra történő cseréje mellett?
Megpróbálok egyértelműbben fogalmazni (konfliktuskerülő ember lévén ennél őszintébben viszont nem fogokGOB írta: ↑2022.12.30., pén. 19:29A mondanivalóm/tapasztalatom pont nem arra irányult, hogy az egyik vagy másik mennyibe kerül újonnan/használtan.Rotox írta: ↑2022.12.30., pén. 19:14- A Malac egy 18 éves erősítő, mely jelenleg 5-700 E Ft körül vásárolható meg az EU használtpiacon,
- A Lagrange ennél jóval újabb, használtat nemigen találni (bár épp nemrég volt itt egy eladó 870 E Ft-ért), újonnan 1 990 E Ft DAC/streamer kártya nélkül, 2 320 E Ft DAC/streamer kártyával.
Konklúzió? Szvsz. az itt lévők legnagyobb részének nagyjából ugyanaz. Párunknak pedig más...![]()
![]()
Elég beszűkült (beszürkült?) látásmód szerintem ezt venni alapul, mert a zenék kb. 80-90%-a (vagy több?) nem ez a stílus. Speciel nagyzenekart kb. sosem hallgatok. Nagy néha egy-két híresebb művet, de inkabb filmzenét.
Szerintem nem feltétlenül kell jazz-t vagy szimfomikus zenét használod tesztelés során, hogy meg tudj alkotni egy véleményt. Azokkal a zenékkel kell tesztelni, amiket ismersz, szeretsz és legfőképpen hallgatsz.
Miért ne lehetne? Az elektronikus zenéhez is hangszereket használnak - pl. szintetizátor vagy az elektromos gitár.alto írta: ↑2022.12.30., pén. 20:39Azzal semmi baj sincs, olyan zenéket hallgat, ami neki tetszik. Ezeknél a zenéknél lehet figyelni tonális egyensúlyra, felbontásra, dinamikára (már amelyiken van dinamika egyátalán). De térleképzésre, jelenlétérzetre???trane írta: ↑2022.12.30., pén. 20:33egyszerű pedig: (pl.) ezeket hallgatja Alexalto írta: ↑2022.12.30., pén. 20:24Mindenki úgy választ készüléket, és úgy tesztel ahogy akar, és ahogy neki tetszik. Épp ezért véletlenül se szeretnék kötözködni, csak a szakmai kisördög nem hagy nyugodni.
Beszéltek itt térleképzésről, hangszer szeparizációról, jelenlétérzetről, miközben a forrás anyag Depeche Mode, Yello és Mike Oldfield volt. Én ezt nem értem.![]()
Ezért sem szólok hozzá pl. a klasszikus zenékhez.
Azzal semmi baj sincs, olyan zenéket hallgat, ami neki tetszik. Ezeknél a zenéknél lehet figyelni tonális egyensúlyra, felbontásra, dinamikára (már amelyiken van dinamika egyátalán). De térleképzésre, jelenlétérzetre???trane írta: ↑2022.12.30., pén. 20:33egyszerű pedig: (pl.) ezeket hallgatja Alexalto írta: ↑2022.12.30., pén. 20:24Mindenki úgy választ készüléket, és úgy tesztel ahogy akar, és ahogy neki tetszik. Épp ezért véletlenül se szeretnék kötözködni, csak a szakmai kisördög nem hagy nyugodni.
Beszéltek itt térleképzésről, hangszer szeparizációról, jelenlétérzetről, miközben a forrás anyag Depeche Mode, Yello és Mike Oldfield volt. Én ezt nem értem.![]()