Nem bántasz egyáltalán, bírom a kritikát, ha emberi hangon van, a hülye pl belefér. :)
Köszönöm a tanácsot!
Nem bántasz egyáltalán, bírom a kritikát, ha emberi hangon van, a hülye pl belefér. :)
Annyira szerintem sem szól rosszul az a Marantz, és kiváló tuning alap, sok hely van benne.
TDA1549 a dac, az utolsó TDA. Kb. 4-5 típusban dolgozik ilyen-szóval igen ritka. Mai gépeket biztosan nem szerelnek vele. Némi szolíd kult státusza is kialakult. A cd belül kinézetre egy kínai gyerekjáték szintjén van, de megbízható és nagyon jól zenél.
Azért, mert egy kissé macerás az átdugdosás. A Marantz ugyanis, Neotech KHS-154-gyel van az erősítőre kötve, a Yamaha pedig, HDMI-kábellel. Az összehasonlításnak, csak úgy lenne értelme, ha egyenlőek a feltételek; azaz, mindkettő, egyforma kábellel csatlakozik. Amint lesz egy kicsit több szabadidőm, megcsinálom a tesztet, de kíváncsi voltam a véleményekre, hogy hozzákezdjek-e, egyáltalán, vagy semmi értelme. A másik kérdés még, az erősítőben lévő DAC (Marantz SR7005) és a CD-lejátszóban lévő DAC összevetése. Ezt azért, könnyebb lesz, letesztelni.trane írta: ↑2020.11.25., szer. 09:16figyu, ott van nálad mind a 2 gép. érdekel, hogy melyik a 'jobb'szabo_pitty írta: ↑2020.11.25., szer. 08:58Akkor, másképp teszem fel a kérdést. Egy ilyen kategóriájú BD-lejátszó, lehet-e olyan, mint egy CD5000-es Marantz, vagy más, hasonló CD-lejátszó? Elvi síkon.. gyakorlatilag - legalábbis elsőre. meg azért úgy logikusan is. akkor miért nem veszed elő és hallgatod meg őket?
elméletileg
![]()
A Marantz CD5000 nem egy komoly gép. A benne lévő dac egy töksima manapság alkalmazott tipus, a futomű ugyanolyan muanyag, mint barmelyik blurayben és az alkatreszbazis sem különös. Szóval annyira akár lehet jó a yamaha is.szabo_pitty írta: ↑2020.11.25., szer. 08:58Akkor, másképp teszem fel a kérdést. Egy ilyen kategóriájú BD-lejátszó, lehet-e olyan, mint egy CD5000-es Marantz, vagy más, hasonló CD-lejátszó? Elvi síkon.sutemenyx írta: ↑2020.11.18., szer. 21:31Szerintem csak a kipróbálás fog segíteni. Az ismertebb kult státuszban lévő lejátszókkal kapcsolatban biztos tudnának véleményt formálni a zemberek, de a kettő közül szerintem egyik sem az, így nemhiszem, hogy lenne érdemi tapasztalat velük kapcsolatban.szabo_pitty írta: ↑2020.11.12., csüt. 18:30Sziasztok!
Vettem egy Yamaha BD-A1010 blu ray lejátszót. Az lenne a kérdésem,
hogy szerintetek, volna-e értelme, Marantz CD5000-esem helyett, ezt használni, CD-lejátszóként?
Jobb-e a hangja? Kipróbálom, ha lesz egy kis időm, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Akkor, másképp teszem fel a kérdést. Egy ilyen kategóriájú BD-lejátszó, lehet-e olyan, mint egy CD5000-es Marantz, vagy más, hasonló CD-lejátszó? Elvi síkon.sutemenyx írta: ↑2020.11.18., szer. 21:31Szerintem csak a kipróbálás fog segíteni. Az ismertebb kult státuszban lévő lejátszókkal kapcsolatban biztos tudnának véleményt formálni a zemberek, de a kettő közül szerintem egyik sem az, így nemhiszem, hogy lenne érdemi tapasztalat velük kapcsolatban.szabo_pitty írta: ↑2020.11.12., csüt. 18:30Sziasztok!
Vettem egy Yamaha BD-A1010 blu ray lejátszót. Az lenne a kérdésem,
hogy szerintetek, volna-e értelme, Marantz CD5000-esem helyett, ezt használni, CD-lejátszóként?
Jobb-e a hangja? Kipróbálom, ha lesz egy kis időm, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Szerintem csak a kipróbálás fog segíteni. Az ismertebb kult státuszban lévő lejátszókkal kapcsolatban biztos tudnának véleményt formálni a zemberek, de a kettő közül szerintem egyik sem az, így nemhiszem, hogy lenne érdemi tapasztalat velük kapcsolatban.szabo_pitty írta: ↑2020.11.12., csüt. 18:30Sziasztok!
Vettem egy Yamaha BD-A1010 blu ray lejátszót. Az lenne a kérdésem,
hogy szerintetek, volna-e értelme, Marantz CD5000-esem helyett, ezt használni, CD-lejátszóként?
Jobb-e a hangja? Kipróbálom, ha lesz egy kis időm, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Ha nem hallasz különbséget az USB kábelek közt, akkor esélyes.juliush írta: ↑2020.10.30., pén. 13:30juliush írta: ...az igencsak eltérő árszinvonalat képviselő kábelek közötti különbség gyakorlatilag eltűnik...Szerinted csak a Videoton HiFi-tornyomat akartam modernebb forrásokkal etetni?sutemenyx írta: Akkor már csak egy meglehetősen transzparens hangerőszabályzó, erősítő és hangfal kombinációjára van szukseged ahhoz, hogy az a -nem irtad, de gondolom szerinted- pici különbség komolyabban megmutassa magát, mondjuk egy óriás formájában.![]()
- Miért lehet különbség? Tessék bedobok mégegyet.. eltérő tápkondenzátorok, de már mondtam ezt. Próbáld ki, hamár úgyis saját épített PC-d van.juliush írta: ↑2020.10.30., pén. 13:22Ez az átka, ha valaki nem olvassa el részletesen, mit is írtam és főleg milyen kontextusban! Ott a beszélgetés arról folyt, hogy miért lehet különbség a különböző architektúrájú audió forrás PC-k között, amire felállítottam egy négy pontból álló előfeltevés listát, melynek ez volt az egyik pontja. Majd ezt követően 3 pontban adtam lehetséges magyarázatokat az eltérő hangzásra, amelyek közel rögtön a legelső azt mondja, hogy hangzásbeli különbséget okozhat bármelyik előfeltevés sérülése (pl. a bithelyes továbbítás meghiúsulása), bár a mai rendszerekben erre elég csekély az esély. A második pont az igazi válasz az eredeti kérdésedre. Meg a harmadik, de ezt a legtöbb ember úgysem vallaná be magának!sutemenyx írta: ↑2020.10.30., pén. 12:36Idézek a másik topicon lévő hozzászólásodból:
" - Nem tartalmaz a DAC számára továbbítandó egyéb információt, a digitális->analóg átalakításnál alkalmazandó ütemezést a sztenderdeknek való megfelelést szem előtt tartva (és az analóg->digitális átalakítás során történő ugyanilyen megfelelést feltételezve) a DAC saját órajel-generátora biztosítja.
- Az aszinkron USB interfész gyakorlatilag hibamentesen képes leképezni az audio PC által továbbított információt a DAC bemeneti tárolójában."
Ordenáré tévedésben vagy. Az USB többféle, azthiszem 3 vagy 4 féle működési módba helyezhető. Ebből az aszinkron hibaellenőrzött csomag alapú átvitel csak az egyik, amiről te beszélsz. Van még mellette más. És érdekes módon a WASAPI és asszem az ASIO is szinkron (stream) folyamot tesz ki az USB-re, amiben kiemelt fontosságú az időzítés és a felfutó/lefutó élek jitter és zajmentessége és úgy az egész átvitel stabilitása/minősége.
Azthiszed azért mert a pendrive-ra atmegy normalisan az adat, akkor az USB DAC-ba is. Nem! Tökmás protokollt használnak. Érdemes előbb utánanézni dolgoknak.
Hogy a témánál maradjunk a CD furóműveknél ugyanez van, az SPDIF jel is egy hasonló streamformátum. Hogy miért ilyen hülyeséget találtak ki az adatcsomag helyett? Megmondom.. azért mert ez realtime, az meg soha sem lenne az.
Egyébként bár az USB ajánlás audió célú felhasználását taglaló alfejezete valóban nem tartalmaz hiba esetén újraküldést, a gyakorlatban szinte mindig képes a bithelyes leképzésre, így a tapasztalható hangzásbeli különbség leginkább a második pontban megfogalmazott egyéb hatásokra vezethető vissza.
Köszönöm, ha elolvastad!
Nem volt célom semmiféle hangzásbeli következtetés levonása, ráadásul ahhoz túl kicsi is a tesztelt készülékek száma. Így is mindenféle turbulenciát okozott itt a cikk, hátmég ha szubjektív hangzásbeli dolgokat is írtam volna. :-)
juliush írta: ...az igencsak eltérő árszinvonalat képviselő kábelek közötti különbség gyakorlatilag eltűnik...
Szerinted csak a Videoton HiFi-tornyomat akartam modernebb forrásokkal etetni?sutemenyx írta: Akkor már csak egy meglehetősen transzparens hangerőszabályzó, erősítő és hangfal kombinációjára van szukseged ahhoz, hogy az a -nem irtad, de gondolom szerinted- pici különbség komolyabban megmutassa magát, mondjuk egy óriás formájában.
Ez az átka, ha valaki nem olvassa el részletesen, mit is írtam és főleg milyen kontextusban! Ott a beszélgetés arról folyt, hogy miért lehet különbség a különböző architektúrájú audió forrás PC-k között, amire felállítottam egy négy pontból álló előfeltevés listát, melynek ez volt az egyik pontja. Majd ezt követően 3 pontban adtam lehetséges magyarázatokat az eltérő hangzásra, amelyek közel rögtön a legelső azt mondja, hogy hangzásbeli különbséget okozhat bármelyik előfeltevés sérülése (pl. a bithelyes továbbítás meghiúsulása), bár a mai rendszerekben erre elég csekély az esély. A második pont az igazi válasz az eredeti kérdésedre. Meg a harmadik, de ezt a legtöbb ember úgysem vallaná be magának!sutemenyx írta: ↑2020.10.30., pén. 12:36Idézek a másik topicon lévő hozzászólásodból:
" - Nem tartalmaz a DAC számára továbbítandó egyéb információt, a digitális->analóg átalakításnál alkalmazandó ütemezést a sztenderdeknek való megfelelést szem előtt tartva (és az analóg->digitális átalakítás során történő ugyanilyen megfelelést feltételezve) a DAC saját órajel-generátora biztosítja.
- Az aszinkron USB interfész gyakorlatilag hibamentesen képes leképezni az audio PC által továbbított információt a DAC bemeneti tárolójában."
Ordenáré tévedésben vagy. Az USB többféle, azthiszem 3 vagy 4 féle működési módba helyezhető. Ebből az aszinkron hibaellenőrzött csomag alapú átvitel csak az egyik, amiről te beszélsz. Van még mellette más. És érdekes módon a WASAPI és asszem az ASIO is szinkron (stream) folyamot tesz ki az USB-re, amiben kiemelt fontosságú az időzítés és a felfutó/lefutó élek jitter és zajmentessége és úgy az egész átvitel stabilitása/minősége.
Azthiszed azért mert a pendrive-ra atmegy normalisan az adat, akkor az USB DAC-ba is. Nem! Tökmás protokollt használnak. Érdemes előbb utánanézni dolgoknak.
Hogy a témánál maradjunk a CD furóműveknél ugyanez van, az SPDIF jel is egy hasonló streamformátum. Hogy miért ilyen hülyeséget találtak ki az adatcsomag helyett? Megmondom.. azért mert ez realtime, az meg soha sem lenne az.
Nézd, jelenleg a következő forrásokat használom többé-kevésbé rendszeresen (értsd napi 2-3 órát): Bricasti M5 streamer, saját építésű audio PC SoTM txUSBexp kártyával, vagy épp iPad Pro OTG-n keresztül a következő DAC-okkal: Exogal Comet Plus, Resonessence Labs Concero HD és Herus, a következő kábelek közvetítésével: Audioquest Diamond, Chord SilverPlus illetve Audioquest Forest. Az én tapasztalatom ezekkel a korrektül megépített eszközökkel, hogy amennyiben a tervezők és gyártók megfelelő figyelmet fordítanak a fent említett mellékes hatások kézben tartására, az igencsak eltérő árszinvonalat képviselő kábelek közötti különbség gyakorlatilag eltűnik.sutemenyx írta: ↑2020.10.30., pén. 12:25Ezekszerint te még ilyet sosem próbáltál, csak van egy elképzelésed és meggyőződésed. Innentől a hozzászólásaid teljesen irrelevánsak, talán jobb ha el is tekintesz a megírásuktól.juliush írta: ↑2020.10.30., pén. 12:00Az USB kábelek hangja között legfeljebb a fejem fölött forgatva, vagy velük az asztalt csapkodva lehet különbség.![]()
Az már viszont tényleges kérdés, hogy egy ADOTT RENDSZERnek adott eszközei közé illesztve az ADOTT RENDSZER hangját befolyásolják-e, és ha igen milyen mértékben és irányban! És akkor lehet vizsgálni, hogy a hangzás változása tényleg annak köszönhető-e, hogy valamelyik jobbnak bizonyult a bitek helyes továbbításában (a mai technológia mellett ez a ritkább és általában inkább kiesésekben, pattogásban, semmint hangminőség romlásában realizálódik) vagy egyszerűen az általuk létesített galvanikus kapcsolat esetleg a környezetből felvett egyéb zajok a rendszer egészére hatottak valamilyen módon!
Tudod én is tudok kosarat fonni.. ugyan sosem próbáltam, de biztos menne. :)
Érted ugye.. ?
Idézek a másik topicon lévő hozzászólásodból:juliush írta: ↑2020.10.30., pén. 11:44Szerintem jópáran nem értettétek meg, hogy egyelőre nem is a minőségről írtam (bár személy szerint meg vagyok róla győződve, hogy a digitális technika ma már magasabb szinvonalat képviselhet megfelelő kialakítás esetén, mint bármelyik analóg, de különösen az LP - lehet hajigálni a köveket!), hanem arról az egyszerű tényről, hogy mindkét megoldás esetén analóg a bemeneti jel (mondjuk a keverőasztal végén megjelenő sztereó master) és analóg a kimeneti (a fonóelőerősítő vagy a DAC kimenete). Jópár fejben úgy tűnik az a képzet él, hogy a CD-lemez felületén vagy bármely más digitális médiumon a digitális jel "képződik", aminek semmi köze a "természeteshez", így aztán nem is lehet belőle "természetes" hangzást előállítani.sutemenyx írta: ↑2020.10.30., pén. 11:25Ha ennyire biztos vagy abban, amit gondolsz, akkor nyilván van magyarázatod arra is, hogy miért változik meg DURVÁN a hifi lejátszólánc hangja, ha a forrása digitális, és abban a digitális forrásban -mondjuk USB->SPDIF konverter, vagy akár egy Audio PC, amik teljesen digitálisak- kicseréljük mondjuk a tápszűrőelkókat. Szeretném, ha lírnád, mert én nem tudom igazán, csak azt tudom, hogy megtörténik. Szinte még jobban, mint ha analóg részen teszed ugyanezt.
Konkrétan a fenti kérdésedre már született egy korábbi hozzászólásom, amiben erre (is) reflektáltam:
viewtopic.php?p=2401346#p2401346
Ezekszerint te még ilyet sosem próbáltál, csak van egy elképzelésed és meggyőződésed. Innentől a hozzászólásaid teljesen irrelevánsak, talán jobb ha el is tekintesz a megírásuktól.juliush írta: ↑2020.10.30., pén. 12:00Az USB kábelek hangja között legfeljebb a fejem fölött forgatva, vagy velük az asztalt csapkodva lehet különbség.![]()
Az már viszont tényleges kérdés, hogy egy ADOTT RENDSZERnek adott eszközei közé illesztve az ADOTT RENDSZER hangját befolyásolják-e, és ha igen milyen mértékben és irányban! És akkor lehet vizsgálni, hogy a hangzás változása tényleg annak köszönhető-e, hogy valamelyik jobbnak bizonyult a bitek helyes továbbításában (a mai technológia mellett ez a ritkább és általában inkább kiesésekben, pattogásban, semmint hangminőség romlásában realizálódik) vagy egyszerűen az általuk létesített galvanikus kapcsolat esetleg a környezetből felvett egyéb zajok a rendszer egészére hatottak valamilyen módon!
Az USB kábelek hangja között legfeljebb a fejem fölött forgatva, vagy velük az asztalt csapkodva lehet különbség.
Szerintem jópáran nem értettétek meg, hogy egyelőre nem is a minőségről írtam (bár személy szerint meg vagyok róla győződve, hogy a digitális technika ma már magasabb szinvonalat képviselhet megfelelő kialakítás esetén, mint bármelyik analóg, de különösen az LP - lehet hajigálni a köveket!), hanem arról az egyszerű tényről, hogy mindkét megoldás esetén analóg a bemeneti jel (mondjuk a keverőasztal végén megjelenő sztereó master) és analóg a kimeneti (a fonóelőerősítő vagy a DAC kimenete). Jópár fejben úgy tűnik az a képzet él, hogy a CD-lemez felületén vagy bármely más digitális médiumon a digitális jel "képződik", aminek semmi köze a "természeteshez", így aztán nem is lehet belőle "természetes" hangzást előállítani.sutemenyx írta: ↑2020.10.30., pén. 11:25Ha ennyire biztos vagy abban, amit gondolsz, akkor nyilván van magyarázatod arra is, hogy miért változik meg DURVÁN a hifi lejátszólánc hangja, ha a forrása digitális, és abban a digitális forrásban -mondjuk USB->SPDIF konverter, vagy akár egy Audio PC, amik teljesen digitálisak- kicseréljük mondjuk a tápszűrőelkókat. Szeretném, ha lírnád, mert én nem tudom igazán, csak azt tudom, hogy megtörténik. Szinte még jobban, mint ha analóg részen teszed ugyanezt.
Ha ennyire biztos vagy abban, amit gondolsz, akkor nyilván van magyarázatod arra is, hogy miért változik meg DURVÁN a hifi lejátszólánc hangja, ha a forrása digitális, és abban a digitális forrásban -mondjuk USB->SPDIF konverter, vagy akár egy Audio PC, amik teljesen digitálisak- kicseréljük mondjuk a tápszűrőelkókat. Szeretném, ha leírnád, mert én nem tudom igazán, csak azt tudom, hogy megtörténik. Szinte még jobban, mint ha analóg részen teszed ugyanezt.juliush írta: ↑2020.10.30., pén. 10:45Nem tudom, hányszor kell még leírnom!!!!![]()
A digitális hangrögzítés és lejátszás során a bemenet egy időben folyamatos (sokak számára ="analóg") jel, a kimenet a mintavételi frekvencia felében (általában az emberi hallás tartománya felett) sávhatárolt és az alkalmazott adatábrázolási felbontástól (bitmélység) függően elenyészően (már CD esetén is bármelyik analóg eszköznél messze kisebb mértékben) zajos UGYANCSAK TELJESEN FOLYAMATOS, ha úgy tetszik ANALÓG jel.
A mintavételezés során nem apró "mintákat" veszünk és a többit elhajítjuk, valójában periódikusan méréseket hajtunk végre rajta a pillanatnyi energiatartalmára vonatkozóan és az eredményt tároljuk kvantálva. Az Univerzumunk úgy működik, hogy ennyi információ éppen elegendő egy a mintavételi frekvenciában sávhatárolt jel rendkívül csekély zajosságtól eltekintve tökéletes helyreállításához.
Azt Te csak szeretnédA digitális hangrögzítés és lejátszás során a bemenet egy időben folyamatos (sokak számára ="analóg") jel, a kimenet a mintavételi frekvencia felében (általában az emberi hallás tartománya felett) sávhatárolt és az alkalmazott adatábrázolási felbontástól (bitmélység) függően elenyészően (már CD esetén is bármelyik analóg eszköznél messze kisebb mértékben) zajos UGYANCSAK TELJESEN FOLYAMATOS, ha úgy tetszik ANALÓG jel.