Ez is normális szerintem, az agyunk nem végtelen erőforrású, nem tudunk egyszerre több (vagy sok) dologra nagy mértékben koncentrálni.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Online
- -CB-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2237
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1214
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Igen, picit sekélyebb a tér. De ha szemüveg nélkül, a telefont, fejemet felemelve magam előtt hallgatok zenét, akkor is elvonja a figyelmemet, sztem picit mentális dekoncentráltság is ez.denesdr írta: ↑2025.06.08., vas. 13:46Akkor egy válaszként azt mondom, hogy én is másképp hallom a rendszert, ha előrehajtom a fejem (imitálva pl az olvasást), szerintem ez teljesen normális, mivel emiatt máshogy fog állni a fülkagylónk a fő hangforráshoz képest, mintha felemelt fejjel hallgatnánk. Szemüvegem nincs, úgyhogy erről nem tudok nyilatkozni.
Amúgy azt próbáltad, hogy a szemüveg rajtad van, de nem olvasol, hanem pl a rendszert nézed?
Re: Általában a hifiről
Akkor egy válaszként azt mondom, hogy én is másképp hallom a rendszert, ha előrehajtom a fejem (imitálva pl az olvasást), szerintem ez teljesen normális, mivel emiatt máshogy fog állni a fülkagylónk a fő hangforráshoz képest, mintha felemelt fejjel hallgatnánk. Szemüvegem nincs, úgyhogy erről nem tudok nyilatkozni.
Amúgy azt próbáltad, hogy a szemüveg rajtad van, de nem olvasol, hanem pl a rendszert nézed?
Online
- -CB-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2237
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1214
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Igen, ezek a kérdések.denesdr írta: ↑2025.06.08., vas. 13:33És ha szemüveggel nézegeted a rendszert? Lehet nem a szemüveg a kulcs, hanem az, hogy zenehallgatás közben mondjuk olvasol. Persze a szemüveg is közrejátszhat, akár akusztikailag is, plusz visszaverődési pontokat létrehozva közel a füledhez. Illetve gondolom a fejedet is másképp tartod akkor, amikor olvasol vagy telefont nyomkodsz, mint amikor csak zenét hallgatsz és a rendszert nézed.
Re: Általában a hifiről
És ha szemüveggel nézegeted a rendszert? Lehet nem a szemüveg a kulcs, hanem az, hogy zenehallgatás közben mondjuk olvasol. Persze a szemüveg is közrejátszhat, akár akusztikailag is, plusz visszaverődési pontokat létrehozva közel a füledhez. Illetve gondolom a fejedet is másképp tartod akkor, amikor olvasol vagy telefont nyomkodsz, mint amikor csak zenét hallgatsz és a rendszert nézed.
Online
- -CB-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2237
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1214
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Néha azt érzem, hogy úgy hallok, mint a bagoly.
Ha rajtam van a szemüveg, mert a telefont nyomkodom, vagy olvasok egész másképp élvezem a zenét, mint szemüveg nélkül a hangfalakat, rendszert nézegetve.
Más is tapasztalt ilyet, vagy csak nem ittam eleget?
Ha rajtam van a szemüveg, mert a telefont nyomkodom, vagy olvasok egész másképp élvezem a zenét, mint szemüveg nélkül a hangfalakat, rendszert nézegetve.
Más is tapasztalt ilyet, vagy csak nem ittam eleget?
Re: Általában a hifiről
Létezik-e olyan adapter, átalakító, aminek a segítségével a gyári 5.5 x 2.1 - es DC dugó az 5.5 x 2.5 - ös DC anyukába illeszthető ?
Ha igen, hol szerezhető be ?
/ Ideiglenes megoldásként egy kísérlet erejéig./
Köszi.
Ha igen, hol szerezhető be ?
/ Ideiglenes megoldásként egy kísérlet erejéig./
Köszi.

Re: Általában a hifiről
Érdeklődnék, van-e valakinek birtokában McRU 12V, 2.5 A - es analóg tápegység ?
Nem rég vettem egyet.
A működésével kapcsolatos tapasztalatokról szeretnék kérdezni, illetve az enyémet megosztani.
Köszi.
Nem rég vettem egyet.

A működésével kapcsolatos tapasztalatokról szeretnék kérdezni, illetve az enyémet megosztani.
Köszi.
Re: Általában a hifiről
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2732
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
A furcsa, hogy észre sem vettem.


"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Szerintem tonee elfelejtette visszanyitni.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14024
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8971
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Általában a hifiről
Eddig.
Szerintem tonee elfelejtette visszanyitni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Általában a hifiről
Amíg nem lesz egyetértés a szélsőségek helyett



Re: Általában a hifiről
Meddig tart még a Kábelezzünk zárlat ? 

Re: Kábelezzünk
Bagoly mondja verébnek.... az egyik uncsi, a másik érdekes, tudod, így kívülről bekiabálva csak... másnak biztosan fordítva.... mindkettőnek van helye itt szerintem.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
ez a lényeg, ez jó zárszónakkaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 11:46A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.revox írta: ↑2025.06.02., hétf. 09:2310 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Vannak egy páran, akik igen.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.revox írta: ↑2025.06.02., hétf. 09:2310 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Vannak egy páran, akik igen.
Re: Általában a hifiről
mielőtt valaki beelözne, mint említettem, szidtam már hangmérnököt, de ezt sajnos okkal tettem... kiherélte a felvételt. Szerencsére,azóta újra megvan és még az újra felírt, CD másolata is élvezhetőbb ezerszer, mint a release
https://www.halfnote.hu/blogs/revox/hog ... -disznajat

https://www.halfnote.hu/blogs/revox/hog ... -disznajat

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Előre szólok,amit mondok, csak elemsélem, ezt én hogy látom és ne keress benne semmi többet.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
A hifistában semmi paradoxon. Egy dolgot szeretne, leülni és felvételi minőségtől, formátumtól függetlenül a kedvenc muzsikáját hallgatni. (vagy aki magára erőltet kötelező darabokat,esetleg azt).
Bár #juliussal is volt egy kis özzeröffenésem (de nem tekitnem annak, csak vannak témák,amik számomra teljesen felesleges szócséplések és azzal nem akarok mit kezdeni), egy dologban teljesen egyetértek vele, még soha nem kritizáltam a felvétel készítőjét (na jó.volt már,hogy megtörtént, amikor rég áhított lemezt megszerztem és a modern verzióba belenyóltak negatíve értelemben. De a felvétel oldali rézdrót csak arról szólt ,attól,hogy a "láncolat" elején csak réz van,attól még van értelme utána az ezüstnek. Nem érvényesül, hogy ha elől réz volt, utána már felesleges az ezüst, mert nem a legszűkebb keresztmetszet játszik, hanem az összkép. 1réz+1 ezüst jobb, mint 2 réz, feltételezve,hogy az ezüst jobb) és ha leülök zenét hallgatni, legyen az a stúdiómunka fenomenális, vagy csapnivaló, ez van és kész, ebből főzünk, ezt hallgatom. Múlt héten két Joy Division kalózlemezt vettem meg (másik,meglévő kettő mellé), melyeket hallgatva kb azt kell elképzelni, mintha a gyorsmásolós magnóval egy lényegesen nagyobb hangteret tudnék létrehozni, de alapvetően hifis paramétereiben alig változik Valsz valami isten tudja, honnan kibányászott, lehet a közönség soraiban riportermagnóval, 1980-ban felvett kazettát vágtak fel, magyarul csapnivaló "szakma szemmel", de kit érdekel, ez van. A hangulata megvan és ha kell egy ismérvet mondani a jól összedobott rendszerre, ez kb az. Tök mindegy,mit teszek fel, azt lehet hallgatni. Hallod a hibákat, van sok esetben tömkelegével, de mégis ki tudod hámozni a zenei információt.
10 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.
Ez neked a munkáddal egybekötött hobbid, és most megnéztem, mert nem tudtam, de van egy saját topicod. Ez becsületedre válik, legalább támogatod valamelyest az AVX-et a díjával, de nem elég, ha ott elmeséled ezeket a dolgokat? Engem nagyon nem zavar, de mindig elmosolyodom azon, hogy tök-mindegy, mi a téma, egy valamilyen felvételt, vagy kiadványt, vagy haver cuccát, színes fotókkal illusztrálva be lehet tenni (aláírom ,a fényképeződ kafa és jók a képek, jó a színdinamikájuk).
Bevallom, az elmúlt napokban a TMP Audio erősítőjéről írt hozzászólásokat az motiválta, hogy én is beteszek ilyeneket és vártam, hogy valaki rámenjen, miért tolom én itt orrba-szájba a TMP-t, de ez nem jött be. Nem hiszem el, hogy ne fordult volna meg senkinek a fejében, hogy minek tolja ez a barom ezt, de konkfliktuskerülök az emberek (alapban én is, most is csak egy rövid mondattal jeleztem az elején, hogy nem kell ez a paradoxon) és nem szólnak. A balszélen kiabált be valaki lájkban, hogy írjam meg a blogomon, amit meg is fogok tenni és valóban, nem itt fogom kifejteni, amit tapasztaltam. Ettől persze, az ajánlásomat erősen élvezi, amiket írtam, nem hazsonna, valós dolgok, de nem egy általában a hifiről téma.
De rég elengedtem azt a múlt heti kis kakaskodást. Egy túra vagy biciklizés a Bükkben csodákra képes, a bezárt és lassan túlcsordult elmét kitakarítja, ajánlom mindenkinek afféle "keresztedzésként".
Visszaarakva a szót a hifistákra meg a paradoxonokra, a hifisták (nagy hányaduk biztos, ezt azért tapasztalatból tudom), köszönik, teljesen jól elvannak onnan, hogy a kezükben van a médium, ami hordozza a számukra hasznos infót, a muzsikát kódolva. Akit meg érdekelnek a felvételek, az olvassa a topicodat és a weblapodat. Amúgy érdekes dolgokat osztasz meg a felvételi oldalról, de az a baj, ezt szembeállítod a lejátszási oldallal, aminek én semmi értelmét nem látom és minő meglepetés, ezért szoktam beleállni, néha számomra is kellemetlen beszélgetésekbe.
és ezt a fentit a legmélyebb tisztelettel írtam, újra mondom, ne gerjedj rá

edit: igen, kihagytam egy fontos mondatot. ez a hifista és paradoxonozásaz én értelmezésemben a finoman becsúsztatott, de nem kimondott " a hiffista, aki nem foglalkozik a felvételi oldallal, az mind hülye, mint a satu".
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Egy kb mostanában megjelenő könyvből idéznék, némileg hosszasan.
Az író gyakorló hangmérnök, gyakorló zenész, énekes és kutató egyaránt.
Off-ba teszem, habár valószínűleg egyáltalán nem off. Viszont hosszú.
Egy ezen a fórumon viszonylag kevésszer használt terminológiáról, zz un hangzásminőség kérdéséről szól.
Izgalmas a folytatás is, lehet, hogy majd a vágásról és a szólamonkénti felvételről szóló részt is közzéteszem.
Az író gyakorló hangmérnök, gyakorló zenész, énekes és kutató egyaránt.
Off-ba teszem, habár valószínűleg egyáltalán nem off. Viszont hosszú.
Egy ezen a fórumon viszonylag kevésszer használt terminológiáról, zz un hangzásminőség kérdéséről szól.
Izgalmas a folytatás is, lehet, hogy majd a vágásról és a szólamonkénti felvételről szóló részt is közzéteszem.
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 468
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 88
Re: Kábelezzünk
Bocs, néhányunkat akartam írni…kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 13:17Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Re: Kábelezzünk
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 13:17Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Re: Kábelezzünk
Csak simán feldúsult az alja. Eltüntethető lett volna, de akkor szétesik a zene egysége, így jól döntött, aki így hagyta. Inkább húzzon mélybe, mint torz legyen. Cserébe a kisebb rendszerre nem maradt már idő, erő,türelem,ott már nem jó döntések születtek,,de egy kiállítás nehéz ügy.Luxor Audio írta: ↑2025.06.01., vas. 17:38(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról.revox írta: ↑2025.05.31., szomb. 19:09Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)
Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.
Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.
u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne.![]()
Ja, én a pár másodperces vagyok. Benyitok, már az ajtóban lehet hallani,van e értelme bemenni
Ma pl a slozin p.sálva, több helyiségről hallva Lou Reed koncerten mejegyeztem, tyű, ez aztán cselló (tesztelem a TMP F50-est,vagyis, már csak nyúzom. Konklúzió rég megvan)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15730
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról.revox írta: ↑2025.05.31., szomb. 19:09Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.

Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.
Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.
u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne.

- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 468
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 88
Re: Kábelezzünk
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 06:34Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.![]()
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Re: Kábelezzünk
Ez nekem sokkal jobban tetszik mint a The Planets lemezük.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275