Úgy értem, hogy hallgatási poziba bemér az ember mindent tutira - odébb megy, ott meg jobbnak fogja hallani
Rámér és rosszabb

Úgy értem, hogy hallgatási poziba bemér az ember mindent tutira - odébb megy, ott meg jobbnak fogja hallani

De a sétálgatást hogy oldod meg? Egy frekvenciát kezdesz el hallgatni? Vagy egy folyamatos x-x hz-ig tartó sweepet? Hiccusznak teljesen igaza van.tamagaba írta: ↑2023.05.26., pén. 13:09Érdekes kérdés ez a sétálgatás, mert adódhat olyan szitu, hogy pont egy szobai állóhullám gócpontjában fogja kellemesnek érezni a mélyhangokat a hallgató és ott fogja mérni a mérőmiki ebből a szempontból a rosszabb (kiemelés) eredményt.
Továbbra is az a véleményem, hogy nem a lineáris átvitel a jó hang biztositéka, hanem amit a hallgató jobbnak hall.
Szerintem nemsokára full dsp lesz az egész hangátvitel akár egy gyenge képességű szobára is egész jól behangolva. A mérőmiki úgy lesz fixre állítva (akár több darab) a szobában, mint a hangdoboz és személyre szabott profilokkal lehet zenét hallgatni.

Érdekes kérdés ez a sétálgatás, mert adódhat olyan szitu, hogy pont egy szobai állóhullám gócpontjában fogja kellemesnek érezni a mélyhangokat a hallgató és ott fogja mérni a mérőmiki ebből a szempontból a rosszabb (kiemelés) eredményt.
Erről a kúszásról még rég tudjuk, hogy marhaság.TSanyi írta: ↑2023.05.26., pén. 08:43Szerintem az álló hangsugárzóknál a 60 fokos csúcsszöget nem érdemes túllépni. A subokat meg kipróbálni azokon belül-kívül tologatva.scaurus írta: ↑2023.05.23., kedd 07:44Hátha van valakinek ötlete.
Elhelyezés kérdés.
Átmenetileg új helyre kénytelen költözni az álló front hangszórópáram és mélynyomóm.
Egy kb. 6m hosszú fal közepére, tévé két oldalára, egy kb. 4-4,5 m hosszú falszakaszra, azaz a mélynyomó nem mehet a sarokba.
(Ez nem változtatható opció.)
Nyilván, próbálgatni kell, de elvben mivel jár(hat)ok jobban, melyik a kevésbé rossz:
- a hangszórók a lehető legtávolabb legyenek egymástól és a mélynyomó valamelyik oldalon a tévé és a hangszóró között legyen,
vagy
- inkább a hangszórók közelebb legyenek egymáshoz és a mélynyomó ne közöttük, hanem valamelyik oldalon kívűl legyen?
Vagy beteszed a subot a hallgatási pozíciódba, és a lehetséges sub helyén sétálgatsz, négykézláb mászol és hallgatod hol jobb, egyenletesebb a hangzás. Ha megvan a “tuti” hely akkor helyet cserélsz a subbal, és élvezed az előadást.
Szerintem az álló hangsugárzóknál a 60 fokos csúcsszöget nem érdemes túllépni. A subokat meg kipróbálni azokon belül-kívül tologatva.scaurus írta: ↑2023.05.23., kedd 07:44Hátha van valakinek ötlete.
Elhelyezés kérdés.
Átmenetileg új helyre kénytelen költözni az álló front hangszórópáram és mélynyomóm.
Egy kb. 6m hosszú fal közepére, tévé két oldalára, egy kb. 4-4,5 m hosszú falszakaszra, azaz a mélynyomó nem mehet a sarokba.
(Ez nem változtatható opció.)
Nyilván, próbálgatni kell, de elvben mivel jár(hat)ok jobban, melyik a kevésbé rossz:
- a hangszórók a lehető legtávolabb legyenek egymástól és a mélynyomó valamelyik oldalon a tévé és a hangszóró között legyen,
vagy
- inkább a hangszórók közelebb legyenek egymáshoz és a mélynyomó ne közöttük, hanem valamelyik oldalon kívűl legyen?
A lényeg, hogy elég nehéz előre meghatározni, hogy hol lesz az optimális helye a sub(ok)nak. Én oda raknám, ahol a legegyenletesebb frekvenciátvitelt mutatja mérés alapján, de lehet fülre is csinálni nyilván, vannak sweepek akár a YT-on is ilyen célra:
Köszönöm a választ.
Olyan helyre érdemes rakni őket, ahol a legegyenletesebb átvitel vagy a legkevesebb beszakadás keletkezik a hallgatási pozícióban mért/hallható átvitelben, nyilván a praktikus határokon belül. :)scaurus írta: ↑2023.05.23., kedd 07:44Elhelyezés kérdés.
Átmenetileg új helyre kénytelen költözni az álló front hangszórópáram és mélynyomóm.
Egy kb. 6m hosszú fal közepére, tévé két oldalára, egy kb. 4-4,5 m hosszú falszakaszra, azaz a mélynyomó nem mehet a sarokba.
(Ez nem változtatható opció.)
Nyilván, próbálgatni kell, de elvben mivel jár(hat)ok jobban, melyik a kevésbé rossz:
- a hangszórók a lehető legtávolabb legyenek egymástól és a mélynyomó valamelyik oldalon a tévé és a hangszóró között legyen,
vagy
- inkább a hangszórók közelebb legyenek egymáshoz és a mélynyomó ne közöttük, hanem valamelyik oldalon kívűl legyen?

Oh ha elengednéd ezt az SVS vonalat....ezek a 2000es és 3000es modellek rettenetesen túlárazott és túlhájpolt modellek.Csak példaként itt a forumon árult xtz cinema szub jóval olcsóbban és igényesebb hanggal bír.De ha egy 500ezres árat nézek,szintén az itt árult elac szub mérföldeket ver az áhított svs szubra...

A kérdés átkerült a helyére, ennek nem az adás-vételen van a helye, ha még nem tudod, hogy konkrétan mit szeretnél.

Bose-nak is vannak kis sateltjei, használtan azok sincsenek vészes áron.DeLorean írta: ↑2023.04.19., szer. 22:36Nyugodtan leírhatsz bármit!kistilli1980 írta: ↑2023.04.19., szer. 21:17Le sem merem írni a típusokat, nem egy nagy márkák.
Amit néztem a visaton 5.9 kis ovál hangszóró lett volna (ő lett volna a 84db-es hangszóró)
Helyhiány miatt akarok ovált amúgy. Helyette lesz Videoton szélessávú ovál 90db/8 ohm.
A hátsók pedig emagon vettem mennyezeti hangsugárzót, sbox cs-6 os, 90db/8 ohm. Yamaha szub és egy Yamaha rxv-681.![]()
Hááát, ez egy ici-pici szélessávú hangszóró. Ebből hogy lesz hangfal?![]()
Itt nem az a baj, hogy milyen az érzékenysége.
Ehhez nem értek, de ezeket nem egy nagy böszme dobozba szokták rakni?
Szerintem nézz szét még! Akár KEF tojás hangfalak, vagy sok minden más, amit kis mozira gyártottak szerintem jobb lehet.

DeLorean írta: ↑2023.04.19., szer. 20:18Ha leírod a pontos típusokat azért egyszerűbb véleményt írni.kistilli1980 írta: ↑2023.04.19., szer. 11:36Köszönöm szépen, szuperül megfogalmaztad![]()
Úgy tervezem, hogy a surround is ugyanaz lesz mint a felső hangszóró és az lcr is három egyforma hangszóró lesz, csak az lcr lenne lenne kicsit “érzéketlenebb”.
Szerinted így kivitelezhető?
Melyik lesz az az LCR és a többi?
Mivel hajtod őket?
Elvileg OK lesz, csak a beállításokra oda kell figyelni.
![]()

Hiccusz írta: ↑2023.04.19., szer. 19:55Ez már picit összetettebb kérdés. A kettő ugyanis nem független egymástól. A helyzet ugyanis az, hogy sok speifikációban van az érzékenység úgy feltüntetve, hogy vagy nincs specifikálva, hogy a mérés 1W vagy 2.83V/1 m mellett lett-e elvégezve. 8 Ohm impedancia mellett ennek pont nincs jelentősége, mert mindkét esetben ugyanannyi lesz a hangnyomás szint (1 méteren mérve). A példa kedvéért 84dB. Ha viszont a sugárzó ellenállása kisebb, mint 8 Ohm, pld. 4, úgy 1W teljesítménnyel történő "meghajtás" esetén lesz ez továbbra is 84dB! Feszültséggel kifejezve (ami egyébként szakmailag a helyes megközelítés!), tehát 2.83V ráadása esetén ez már 2W akusztikus teljesítményt fog eredményezni, s ehhez tartozik a 84dB. Magyarán, ha 1W-ra vezetjük ezt vissza (hiszen ezt lehet a másikkal "almát az almával" alapon összehasonlítani), akkor bizony le kell, hogy vonjunk ebből az értékből 3dB-t (mivel a feszültség felezése -3dB-t jelent az audió világábankistilli1980 írta: ↑2023.04.19., szer. 08:55...A kérdésem pedig az lenne, hogy melyiket fontosabb figyelembe venni, az ohmot vagy a hangszóró érzékenységét.). Tehát 81dB. Ez pedig nyilván kevesebb, mint a 84dB, így nem mutat előnyösen egy prospektusban.
Alapjában véve amúgy a 84dB nem túl acélos. Iszonyat teljesítményt igényel ugyanakkora hangnyomás szint (hangerő) elérése érdekében. Ha van szufla a végfokban, akkor null problémó. De az esetek többségében nincs, s csak melegedni fog szerencsétlen, amig - jobb esetben - termikusan le nem tilt![]()
Ez már picit összetettebb kérdés. A kettő ugyanis nem független egymástól. A helyzet ugyanis az, hogy sok speifikációban van az érzékenység úgy feltüntetve, hogy vagy nincs specifikálva, hogy a mérés 1W vagy 2.83V/1 m mellett lett-e elvégezve. 8 Ohm impedancia mellett ennek pont nincs jelentősége, mert mindkét esetben ugyanannyi lesz a hangnyomás szint (1 méteren mérve). A példa kedvéért 84dB. Ha viszont a sugárzó ellenállása kisebb, mint 8 Ohm, pld. 4, úgy 1W teljesítménnyel történő "meghajtás" esetén lesz ez továbbra is 84dB! Feszültséggel kifejezve (ami egyébként szakmailag a helyes megközelítés!), tehát 2.83V ráadása esetén ez már 2W akusztikus teljesítményt fog eredményezni, s ehhez tartozik a 84dB. Magyarán, ha 1W-ra vezetjük ezt vissza (hiszen ezt lehet a másikkal "almát az almával" alapon összehasonlítani), akkor bizony le kell, hogy vonjunk ebből az értékből 3dB-t (mivel a feszültség felezése -3dB-t jelent az audió világábankistilli1980 írta: ↑2023.04.19., szer. 08:55...A kérdésem pedig az lenne, hogy melyiket fontosabb figyelembe venni, az ohmot vagy a hangszóró érzékenységét.
[/quote]kistilli1980 írta: ↑2023.04.19., szer. 11:36Köszönöm szépen, szuperül megfogalmaztad![]()
Úgy tervezem, hogy a surround is ugyanaz lesz mint a felső hangszóró és az lcr is három egyforma hangszóró lesz, csak az lcr lenne lenne kicsit “érzéketlenebb”.
Szerinted így kivitelezhető?
A legfontosabb az egységesség - egyformán szóljanak - legalább csoportonként.
Az ohm, vagy érzékenyég csak azért fontos, hogy ott se legyen nagy eltérés és az erősítő megfelelően meg tudja őket "hajtani".
3db különbségnél 2X erősítő teljesítmény szükséges.
De a felső hangfalak legyenek ugyanolyanok lehetőség szerint és a surround is.
Szerintem legyen egységes a front oldal, az LCR hangfalakkal.
Legyen egységes a surround és a back surround.
Legyen egységes a felső 2-4-6 hangfal.
Ha az atmos hangfalak sokkal érzékenyebbek, az nem is annyira baj, mert úgyis távolabb lesznek, mint a többi.
A rendszer akkor szól jól, ha a beállítás után nincsenek nagy különbségek - mondjuk az LCR nem -10db és az atmos +6db.
A tapasztalatom szerint ez +-3db és akkor nincs gond.
De ezek a gyári adatok sok esetben nem valósak, vagy nem ugyanolyan szempontok szerint mérték őket.
A legtöbbször a használat és beállítás után derül ki, hogy mennyire lett egységes a rendszer.

