Ami jó az jó.
fapaci írta: ↑2010.11.15., hétf. 17:53Az audioban – határozottan(!) – megfigyelhető két típus. Van aki a kábelezést hangszín kontrollként kezeli, és van aki nem. És ez így van, pénztől is függ. Mindaddig amíg erős dilemma az elkölthető pénzmennyiség a kívánt továbblépésre, addig az emberek jelentős része – érthetően(!) – az olcsóbbik, kvázi egyszerűbb utat választja. És néha igen eredményesen. Én valahogy a kettő között képzelem el az ideálisat, bár az idealizmusnak nincs helye az audioban. Igaz, már ritkán csereberélek, viszont nem hiszek a pár száz, pár ezer forintos újkeletű, értsd. primitíven konfekcionált dedikált bóvlik létjogosultságában. Azt viszont megjegyzem, hogy pl. az 1902(!) óta létező BELDEN cég kábeleinél az átlag rendszerek TÖBBSÉGÉHEZ NEM KELL(!) jobb kábel;
A példa erejével, számos frekventált stúdióról tudok a keleti parton akik a jóval drágább kábelek helyett Belden 89207 teflon pl. szimmetrikus kábelből installálják a rendszereiket.
Ez csak egy példa...
>
A kábeleknél néhányan már rájöttünk, hogy az ár nagyjából semmilyen összefüggésben nincs a minőséggel a márkák között. Márkán belül persze általában a minőségi sorrendet takarja, de X márka legdrágább kábele néha gyengébb, mint Y gyártó legolcsóbb kábele, ezért számomra egyáltalán nem egyértelmű, hogy a nagyon ismert 100e forintos madzag mindenben jobb a kevésbé ismert 2e forintosnál.
A Belden komoly gyártó, valóban elterjedt a professzionális világban és igaz lehet, hogy a legtöbb HiFi rendszerben is bőven megfelelnének, csak most éppen nem divat.