A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Tényleg nagyon különleges ez az előadás is.
Azt hiszem, ez a 'bekattanás', ez a lényeg, hogy ezt meg tudják tenni.
A mai napig nagy találgatás zajlik, hogy honnan jöttek ezek a dallamok a Gymnopedie ciklusban.
Hogy valami régi dolog az antik Görögország zenéje nyomán; egy sarabande-alapú tánc; valami dallam a régi Spárta mozgáskultúrájából; egyéb régi haditánc; valamilyen vallási szertartás; simán egy színházi kísérőzene, stb…. Pár évre rá Debussy hangszerelte nagyzenekarra; azóta ötmillió feldolgozás, filmzene, még a reklámipar is beszippantotta.
Vagy esetleg Satie egyszerűen ezt így kitalálta...? Ezt én még hozzátenném.
Persze, csak óvatosan; nehogy azt higgyük, hogy ez a zene egyenlő Satie-vel.
Nem. Ez csak a leghíresebb ciklus lett, mert a nép megszerette nagyon.
Ő sokkal furcsább zenéket komponált főleg; mondhatni, inkább sokkal meredekebb...:)
Először nem tudtam a következő előadást hova tenni, aztán valami bekattant és azóta minden egyéb felszínessé, érdektelenné vált. Számomra ilyen az, mikor minden egyes hangnak jelentősége, súlya van.
Tényleg - amúgy visszavárunk - , én megértem a nem kicsi frusztrációt, hogy -
Borító-galéria
part 05. (finale)
(amit a sztrímelők nem láthatnak...)
- nem érezhetik egyesek, hogy az ujjak érintésével, finoman, egy-két kiemelkedés is kitapintható, és ez a lent nevezett réteg simábbnak tűnik, mint egy speckó Braille-írás,
szóval, a lemez, az a KML-es Satie lemez, a testvérpárral,
a zene és az előadás az éppen pont ugyanolyan, mint ez a borítónak nevezett performance...
Több a réteg, elsőre hallunk valamit, aztán még többet, aztán még többet, pedig ez nem egy kimódolt Bach-fúga, ez nem az Égi Harmóniák, ez maga a gyönyörű individualitás, ez Satie zenéje, ez Katia és Marielle világa, itt az előadók parfümje is lényeges, hogy testvérek, és elosztották, hogy ki-ki a maga rezonáns darabját játssza Satie eléggé színes repertoárjából, ez egy zenei casting, egy spirituális állásfoglalás, egy kitárulkozás.
A népszerű darabokból, mert a Gymnopédie-ciklust még a takarítónénik is ismerik, tonnaszám van a youtube-on, nálam ez a lemez lett az, ami lehorgonyzott, a polcon is, meg engem is; másnak lehet, más, van sok jó.
(a KML-es kiadást nem találtam, leszedték, de az előadás, mármint ez a darab, az ugyanannak tűnik laptopról, ha mégsem, akkor így jártatok... jó az a DG kiadás, szerintem azt is vehetitek, rajta van sok jó dolog, nem bumfordi és nem rossztónusú, hogy üti az ember szemét, nem művi és nem modoros és nem beállított és nem kellemetlen az egész artwork úgy, ahogyan van.:))
Itt ez az 5. Gnossienne; valami nagyon különös jobbkéz-könnyedség, mintha kiszaladna a klaviatúráról a zene, egyfajta 'slip', csúszás, mint egy direkt faroltatás egy versenyautóval, könnyedén, finoman, érzéssel, női kézzel, engem ez annyira megfog, hogy olykor az van, hogy mindig ezt kellene hallgatni, ezt, amikor felfelé bicsaklik a zene...
A hangminőség: KML stúdió.
Nincs hangszer-fetisizmus, egy normál SteinwayD, de a megszólalás a lemezen az maga a varázslat.
Nagyon-nagyon, nagyon messze esik a többi zongorafelvételtől. Amivel sokan erőlködnek, dolgoznak, jó szándékkal, rengeteg energiával. Élethűbb? Nem. Feltétlen nem. Ezt van, aki érti, és van, aki csak akarja érteni.
Nekem alapvetően teljesen mindegy, nálatok hogy szól; nagyon kevés helyen hallottam ennek a lemeznek a 'belsejét'. Nálam valami olyasmibe karcol, amire nincs technikai magyarázat, és amíg ez a zene megy, nem is kell.
EAD UD2000, Lavardin IT, Verity Audio Otello, Lavardin IC, és LS kábel, Furutech, és Acoustic Zen tápkábel, Shunyata R. Hydra elosztó, Finite Elemente Spider állvány
Borító-galéria
part 04.
(amit a sztrímelők nem láthatnak...)
Valami furcsa, kissé a celofánhoz hasonló réteg van rákasírozva a felületre egy másik mintázat szerint; annyira vékony, hogy első ránézésre láthatatlan.
De hogy zene is legyen, itt egy régi Sony felvétel.
A lemez súlypontja egyértelműen ez az Ingrata Pastorella.
Egészen hatása alá lehet kerülni. Mint a tiszta forrásvíz, olyan hangok vannak benne. És akkora melodikusság, hogy egyenesen szokatlan. És valami végtelen finomságú fúvós szólam a háttérben. Igen, az oboa-kor előtt vagyunk még.:)
Mozart nem csak fuvolára írt kvartettet hanem oboára is. Pár napja fedeztem fel ezt az előadást és gondoltam kiteszem ide mert konkrétan semmi esélyünk arra hogy ez a csapat főleg ezzel a szólistával Magyarországon valaha is fellépjen. Nem kell minden egyes hangjával egyetérteni viszont az ahogyan játszik az rendkívüli. Remélem pár embernek örömet okozok vele.
Van itt még egy '58-as felvétel.
... Ahogyan elindul a Rimsky-Korsakov darab már az nagyon imponáló.
Számomra Lorin Maazel Berlini Fiharmónikusokkal készített DG felvétele ugyanebből az évből egyszerűen felülmúlhatatlan!
Az alábbi Youtube verzió meg sem közelíti az élményt, amit a viszonylag korai CD kiadásom nyújt.
Rimsky-Korsakov : Capriccio Espagnol, Op.34
Granados : Danzas españolas, Op.37 - 5. Aldaluza
Chabrier : España - Rhapsody for Orchestra
Moszkowski : Spanish Dances, Book 1, Op.12
Temperamentumos és rendkívűl eleven zene 1958-ból egy kitűnő zenekar és karmester előadásában a szórakoztatás jegyében. Ahogyan elindul a Rimsky-Korsakov darab már az nagyon imponáló.
A felvétel sajna nem tagadhatja le a korát így a tip-top rendszereinket sem fogja aljas módon kivéreztetni, de ezt nem is demózás miatt hallgatja az ember hanem azért hogy szimplán jól érezze magát és kiengedjen. Na arra pont tökéletes.
Én továbbra is szeretem az írásait.
Vegyétek úgy, hogy a 'neten találtam', és szerintem ezerrel idevaló.
Igazad van, azt tartasz 'példaképednek', és azt idézel, akit akarsz, engem nem is zavart (ha én lennék a másik azok közül, akiknek most "nagyon nehéz"). Eddig sem olvastam őket, és sajnos, azt hiszem, nem is lesznek sem érdekesebbek, sem jobb írások attól, hogy beidézed őket. Csak azért kérdeztem, hogy mi a viszonyod hozzá, mert viccesnek találtam ezt a alkat- és sorsközösségen alapuló kutya-macska barátságot köztetek, ami annak ellenére is összefűz titeket, hogy C3PO általában olyasmi zenékről ír, amiket, ha más ajánlaná, Te nem nagyon szeretnél...
Megkérdezted, elmondtad te is a véleményedet, örülünk, tényleg, hiszen erre való a fórum.
Chord! Annyira jó, hogy vagy nekünk! Mi is lenne velünk nélküled? Minden szempontból csak vakon, magunkra hagyatva tévelyegnénk!
Nagy merészen elővettem ezt a lemezt, utánanéztem, 50 féle verziót ért meg, ez szép, nem?, ilyen is van, eléggé gusztusos,
aztán kicsit hallgattam, és vállalható felvétel ma is, gondoljatok bele, 10 éve sem, hogy a II. világháború véget ért, Európa még tök rom, minálunk az '56 utáni terror a tetőponton.... és így zenéltek Rómában.
Persze, nem kell az az SACD, ezt a hifis hangminőséget nagyon messzire lekerülte a világ, előadásból is ezer jobb van, de ez akkor is kész csoda, hogy egyáltalán meg lehet hallgatni.
Én továbbra is szeretem az írásait.
Vegyétek úgy, hogy a 'neten találtam', és szerintem ezerrel idevaló.
Igazad van, azt tartasz 'példaképednek', és azt idézel, akit akarsz, engem nem is zavart (ha én lennék a másik azok közül, akiknek most "nagyon nehéz"). Eddig sem olvastam őket, és sajnos, azt hiszem, nem is lesznek sem érdekesebbek, sem jobb írások attól, hogy beidézed őket. Csak azért kérdeztem, hogy mi a viszonyod hozzá, mert viccesnek találtam ezt a alkat- és sorsközösségen alapuló kutya-macska barátságot köztetek, ami annak ellenére is összefűz titeket, hogy C3PO általában olyasmi zenékről ír, amiket, ha más ajánlaná, Te nem nagyon szeretnél...
Megkérdezted, elmondtad te is a véleményedet, örülünk, tényleg, hiszen erre való a fórum.
Én továbbra is szeretem az írásait.
Vegyétek úgy, hogy a 'neten találtam', és szerintem ezerrel idevaló.
Igazad van, azt tartasz 'példaképednek', és azt idézel, akit akarsz, engem nem is zavart (ha én lennék a másik azok közül, akiknek most "nagyon nehéz"). Eddig sem olvastam őket, és sajnos, azt hiszem, nem is lesznek sem érdekesebbek, sem jobb írások attól, hogy beidézed őket. Csak azért kérdeztem, hogy mi a viszonyod hozzá, mert viccesnek találtam ezt a alkat- és sorsközösségen alapuló kutya-macska barátságot köztetek, ami annak ellenére is összefűz titeket, hogy C3PO általában olyasmi zenékről ír, amiket, ha más ajánlaná, Te nem nagyon szeretnél...
Nehéz most ez nektek, megértem.
Kitartás.
segítségképpen, pl. van egy olyan gurítós izé az egér közepén; lehet próbálgatni; menni fog szerintem.
Megtisztellek vele, hogy idézem a hozzászólásodat, ha már neked válaszolok. Apróság, tudom, mégis.
Nem tudom ki az a "nektek", akiknek most "ez" - bármi legyen is - "nehéz". Ha nekem most nehéz, az nem az ajánlók miatt van. Ezernyi más, sokkal nyomósabb okom van rá.
Annyit próbáltam - többed magammal, nem először - szóvá tenni, hogy nem igazán etikus egy, a fórumról többször kiíratkozott szerző "írásait" itt idézgetni, mikor maga a szerző éppen azért hagyta itt a fórumot, mert nem tudott megbarátkozni azzal a helyzettel, hogy vannak akik nem értenek vele egyet maradéktalanul mindenben, s ezt szóvá is teszik. Vagyis úgy van itt, hogy nincs itt, nem vesz részt a beszélgetésben, melynek ellehetetlenítésében egyébként múlhatatlan érdemei vannak (többek között neki is), miközben nem ildomos hozzászólni mondandójához, hiszen nem válaszol(hat) itt. Véleményem szerint ezért nem etikus, amit csinálsz.
Tovább is görgethetnék persze, és tovább is fogok, s igyekszem majd téged nem zavarni meg abban az elképzelésben, hogy bármit is írsz vagy teszel a komolyzenei fórumon, az úgy igaz és jó.
És mindez persze semmit sem von le abból, hogy az ajánlott zenék egy részét magam is kedvelem, hallgatom - függetlenül milyen ködszurkálást folytat bárki is a fórumnak eme csöppnyi szegletében.
És ha már billentyűzetet ragadtam, ajánlanék egy rendezvényt is.
mácsai.jpg (168.32 KiB) Megtekintve 2292 alkalommal