
Jól beszélsz!
Szuper végfok, de 7 csatornás verzióban 820 ezer, szóval nem kevés. Csupán erre gondoltam, semmi többre.
Zoli is biztosan tud infoval szolgálni a végfokról:
Van még időm összeszedni rá (legalábbis úgy tervezem)
Ezzel kapcsolatban szeretném kikérni én is a véleményeteket: Yamaha 3080-as avr-t szeretnék végfokozni. A fő jelöltem egy emotiva xpa gen3 lenne 7 csatornás kiépítésben. Van tapasztalatotok esetleg?Cutler írta: ↑2019.09.20., pén. 10:03Igen, ezt mondtam én is, hogy egy Rotellel is jobb lett a hang, de az igazán markáns különbséghez azért kell a nagyobb teljesítmény.-KP- írta: ↑2019.09.20., pén. 10:00Hát ha megnézed az MRX700 mérési eredményeit, 7 csatorna egyszerre terhelve ilyen 50 Wattokat ad le. Szóval szerintem egy valós 7*100W végfoknak is javítania kellene szerintem jócskán. Nyilván egy 5 csatornás Emo XPA, Parasound lenne az ideális, csak elég ritkán van belőlük aprón.
Köszi!
Szerintem nem egyváltozós dolog ez, hiszen van egy bemeneti impedanciája is a végfoknak. Nyilván kOhm-os tartományokban mozog, de azért nagyon nem mindegy, hogy az előfok a preout-ján 10 kOhm-ot vagy 47kOhm-ot “lát”. Igazából azt sehol nem adják meg, hogy a preout max torzítatlan jelszint milyen impedanciához tartozó erték. Még az is lehet, hogy csak feszültséget mérnek, és nem is terhelik meg a preout-ot... Szóval ezeket az értékeket pont olyan fenntartással kezelném, mint az AVR-ekre ráírt wattokat...Quetz írta: ↑2019.09.20., pén. 18:35Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Quetz írta: ↑2019.09.20., pén. 18:35Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Ráadásul a Crown átállítható 0.775V-ra is, hogy az extrém alacsony kimeneti feszültséggel megáldott vasakkal is kompatibilis legyen.Quetz írta: ↑2019.09.20., pén. 18:35Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Azt tegyük hozzá, hogy a 8-10Vrms pre-out értékek inkább csak marketing célokat szolgálnak. A lényeg, hogy a pre-out nem klippelt kimeneti jelszintje elérje vagy meghaladja a végfok "input-sensitivity" értékét. Anthem eszközöknél maradva, például az MCA 525 esetén ez:geza123 írta: ↑2019.09.20., pén. 10:12Hát még a procijuk:
Maximum Output (<0.1% THD) 8.4 Vrms, subwoofer channel 9.9 Vrms
És vannak olyan processzorok, ahol ez 10 Vrrms feletti érték. Úgyhogy elég jelentős különbség van egy AVR végfokozása és egy direkt ilyen célra készített eszköz használata között (persze, az első verzió is adhat jobb eredményt, mint önmagában az AVR).
Természetesen ezek az értékek, csak az XLR csatlakoztatásra érvényesek, RCA esetén jelentősen alacsonyabbak.
Azaz elegendő másfél voltot kitolni a processzorból/AVRből, hogy a végfok a maximális teljesítményét leadja. A Crown XLS és tudtommal a pro-audio végfokok esetén ez 1.4V.Input Sensitivity, 225 W into 8 Ω 1.5 Vrms
Hát még a procijuk:
Igen, ezt mondtam én is, hogy egy Rotellel is jobb lett a hang, de az igazán markáns különbséghez azért kell a nagyobb teljesítmény.-KP- írta: ↑2019.09.20., pén. 10:00Hát ha megnézed az MRX700 mérési eredményeit, 7 csatorna egyszerre terhelve ilyen 50 Wattokat ad le. Szóval szerintem egy valós 7*100W végfoknak is javítania kellene szerintem jócskán. Nyilván egy 5 csatornás Emo XPA, Parasound lenne az ideális, csak elég ritkán van belőlük aprón.
Hát ha megnézed az MRX700 mérési eredményeit, 7 csatorna egyszerre terhelve ilyen 50 Wattokat ad le. Szóval szerintem egy valós 7*100W végfoknak is javítania kellene szerintem jócskán. Nyilván egy 5 csatornás Emo XPA, Parasound lenne az ideális, csak elég ritkán van belőlük aprón.
Ez leginkább annak a függvénye, hogy mekkora feszültséget tud leadni az AVR a preout-on.
One thing I really love about Denon receivers is they NEVER skimp on their preamp out circuits. Like past models, the AVR-X3300W had an ample amount of drive. I measured a whopping 4.5Vrms unclipped output, which is more than double the voltage needed to make virtually any amplifier reach full rated power. Yamaha please pay attention and step your game up particularly with your AV receivers in this price range that clip above 1.6Vrms. A preamp output of less than 2Vrms is unacceptable in my book.
Szerintem az AVR preout miatt lehet, de ez csak tipp. Pl: H/K760 után kötve a Lexicon LX-7 rengeteg pluszt adott, de Pio LX-83-ra kötve semmit.