Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Kábelezzünk
Nem tudsz a 3 cselló közül egynek a hangjára figyelni, a 3 hangját hallod azt is keveredve a többi hangszer hanjával. Az igazi részletekre nem lehet figyelni. De tudod mit! Nem győzködlek! Hallgass úgy kábeleket, ahogy akarsz!
Ezek szerint már egy vonósnégyes is nagy bajban van. Hogy is tudnak együtt játszani, hiszen ez lehetetlen...
Kábelezzünk
Száz hang szépségére nem tudsz figyelni 1-2 hangra igen!
És mindez hogyan alakul élő zene esetében ?
Véleményem szerint, ha te három cselló együttes játékából folyton egyiket-másikat akarod kihámozni, akkor nagyon alb@sztad a dolgot, mert a három hangszer együttes produkciója a lényeg.
Egyébként ez a kábelek-csatlakozók-komponensek élveboncolása közelítőleg nem a zenéről, vagy a zenei reprodukció javításáról szól , sokkal inkább az adott területen éledező-burjánzó ego további növeléséről => én még ezt is tudom, ezt is meghallom .
A jó Hi-Fi...az varázslat.
Kábelezzünk
Igen tudom, hogy nehéz szembenézni a tényekkel. Dinamika, sztereo tér, és még a jó ég tudja mi hangzatos jellemzó tulajdonképpen két jelalak átvitelét jelenti. Érdemes ezért ezt átgondolni!
Kábelezzünk
A minél több idő a legjobb recept egy kábelezés megítésésére,de ezt már annyiszor leírtam. Sokszor látom a hirtelen felindulásból leírt lelkes beszámolókat egy egy kábelről,na ezekre a véleményekre kíváncsi lennék úgy egy két hónap múlva is.Vajon meg van e még a lelkesedés akkor is,vagy már a kábelt is elfelejtették?
- Bodoraudio
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2344
- Csatlakozott: 2007.03.25., vas. 14:24
- Értékelés: 742
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Hááááát vannak érdekes elképzelések azt látom.
De annak ott a viccek topik.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15718
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11000
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Nem tudsz a 3 cselló közül egynek a hangjára figyelni, a 3 hangját hallod azt is keveredve a többi hangszer hanjával. Az igazi részletekre nem lehet figyelni. De tudod mit! Nem győzködlek! Hallgass úgy kábeleket, ahogy akarsz!
Ha ez így lenne, nagy bajban lennének a zenészek, karmesterek.
Kábelezzünk
Sok kérdés felmerül bennem soraidat olvasva.
Biztos az, hogy a "szebb" a természetesebb? Milyen támpontok alapján döntöd el, melyik hangzás a természetesebb? Miért lesz sokad rangú szempont a dinamika a természetesség mögött? Különválasztható-e egyáltalán ez a két jellemző? Nem tudom pontosan értelmezni azt a jelenséget, hogy "a hangszerek hangja összeáll", illetve hogy ez miért jelent problémát a tesztelés során. Mi van azzal a vásárlóval, aki komplex muzsikákat hallgat? Neki mennyire releváns, hogy egy szál cselló hangjában milyen különbségek hallhatóak, amikre nagyzenekari műnél - szerinted - nem lehet odafigyelni?
Szia László!
A kábel, amin szebben szól egy cselló és egy női ének, azon szebben szól egy zeneker is. Csak azt nehezebb elbírálni.
Gondold meg itt feszültség (áram) jelalakokat kell átvinni, tök mindegy, hogy azt mi idézi elő 1 hangszer, vagy száz húrokat tépő ember, jelalak mindkettő. Azt kell minél tökéletesebben átvinni!
Száz hang szépségére nem tudsz figyelni 1-2 hangra igen!
Kábelezzünk

Hogy állna már össze?! Mik vannak itt leírva?!
Nem tudsz a 3 cselló közül egynek a hangjára figyelni, a 3 hangját hallod azt is keveredve a többi hangszer hanjával. Az igazi részletekre nem lehet figyelni. De tudod mit! Nem győzködlek! Hallgass úgy kábeleket, ahogy akarsz!
Kábelezzünk
Hogy állna már össze?! Mik vannak itt leírva?!
Tudja a kohéziós erő. Nem hallott még róla?
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15718
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11000
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Kábelezzünk
Szeretnék egy beírás erejéig visszatérni a milyen zenével érdemes tesztelni témához.
Én egy időben sokat teszteltem saját készítésű IC kábeleket. Azonos huzalból, azonos csatikkal, azonos köpeny anyaggal, csak a szerkezetet és a forrasztás módját (hőfok, ón mennyiség stb.) változtatva.
Naponta csináltam ezekből a kábelekből tényleg minimális eltérés volt a hangban, de ezt kellett valahogy értékelnem, hogy tovább tudjak lépni. Én akkor arra jöttem rá, hogy Kevés hangszer (pl. egy cselló) és mellette női ének, mindezt kis hangerővel. És persze nagyon jó lemezzel tesztelve. Ilyenkor oda lehet figyelni a "természetes hangú dinamikára". Hogy szólal meg az az egy csello és a finom női hang. Mikor szebb az ének?
Ha nagyzenekari felvétellel tesztelünk abban a hangban a hangszerek hangja összeáll. Pl. van 3 csello, amit egyszerre húznak, arra nagyon nehéz odafigyelni. És megitélni, hogy melyik kábellel szebb a cselló hang. Ilyen zenénél nem érezzük a természetes hangot csak a dinamikát. Nehéz így megitélni a kábel minőségét!
Sok kérdés felmerül bennem soraidat olvasva.
Biztos az, hogy a "szebb" a természetesebb? Milyen támpontok alapján döntöd el, melyik hangzás a természetesebb? Miért lesz sokad rangú szempont a dinamika a természetesség mögött? Különválasztható-e egyáltalán ez a két jellemző? Nem tudom pontosan értelmezni azt a jelenséget, hogy "a hangszerek hangja összeáll", illetve hogy ez miért jelent problémát a tesztelés során. Mi van azzal a vásárlóval, aki komplex muzsikákat hallgat? Neki mennyire releváns, hogy egy szál cselló hangjában milyen különbségek hallhatóak, amikre nagyzenekari műnél - szerinted - nem lehet odafigyelni?
Kábelezzünk
...
Ha nagyzenekari felvétellel tesztelünk abban a hangban a hangszerek hangja összeáll. Pl. van 3 csello, amit egyszerre húznak, arra nagyon nehéz odafigyelni. És megitélni, hogy melyik kábellel szebb a cselló hang. Ilyen zenénél nem érezzük a természetes hangot csak a dinamikát. Nehéz így megitélni a kábel minőségét!

Hogy állna már össze?! Mik vannak itt leírva?!
Kábelezzünk
Szeretnék egy beírás erejéig visszatérni a milyen zenével érdemes tesztelni témához.
Én egy időben sokat teszteltem saját készítésű IC kábeleket. Azonos huzalból, azonos csatikkal, azonos köpeny anyaggal, csak a szerkezetet és a forrasztás módját (hőfok, ón mennyiség stb.) változtatva.
Naponta csináltam ezekből a kábelekből tényleg minimális eltérés volt a hangban, de ezt kellett valahogy értékelnem, hogy tovább tudjak lépni. Én akkor arra jöttem rá, hogy Kevés hangszer (pl. egy cselló) és mellette női ének, mindezt kis hangerővel. És persze nagyon jó lemezzel tesztelve. Ilyenkor oda lehet figyelni a "természetes hangú dinamikára". Hogy szólal meg az az egy csello és a finom női hang. Mikor szebb az ének?
Ha nagyzenekari felvétellel tesztelünk abban a hangban a hangszerek hangja összeáll. Pl. van 3 csello, amit egyszerre húznak, arra nagyon nehéz odafigyelni. És megitélni, hogy melyik kábellel szebb a cselló hang. Ilyen zenénél nem érezzük a természetes hangot csak a dinamikát. Nehéz így megitélni a kábel minőségét!
Az ilyen lány egy szál kísérettel az igazi parasztvakítás!
Kedves cables, attól, hogy egy szimfonikus zenekarban nagy létszámban vannak jelen a hangszerek, nem jelenti azt, hogy mindegyik folyamatosan teljes hangerőn, szól. Viszont egy 7 oktáv hangterjedelmű darab igen széles frekvenciatartományt ölel át, különböző hangszínekkel.
Richard Strauss Zarathustra-ja lejátszásakor elvérzik a fiam húszezres hifije, de egy barokk lant művet élvezhetően tolmácsol!
Akkor ebből mi a tanulság?
Kábelezzünk
A kábelek nem válogatnak zene és zene közt, egy - az adott rendszerben jobb kábellel, minden jobban szól. Esetleg jobban kijönnek a felvételek hiányosságai.
Vagy a rendszer hiányosságai...
Michell Engineering, SOtM sMS Neo, Devialet D200, és MartinLogan CLS+ 2db Rytmik Audio, canare cable
Kábelezzünk
Tökéletes recept! Remekül megmutatja, hogy lehet olyan komponenseket fejleszteni, aminek az a vége, hogy csak 5-6 űberlemezzel szólnak jól.
A kábelek nem válogatnak zene és zene közt, egy - az adott rendszerben jobb kábellel, minden jobban szól. Esetleg jobban kijönnek a felvételek hiányosságai.
Kábelezzünk
Szeretnék egy beírás erejéig visszatérni a milyen zenével érdemes tesztelni témához.
Én egy időben sokat teszteltem saját készítésű IC kábeleket. Azonos huzalból, azonos csatikkal, azonos köpeny anyaggal, csak a szerkezetet és a forrasztás módját (hőfok, ón mennyiség stb.) változtatva.
Naponta csináltam ezekből a kábelekből tényleg minimális eltérés volt a hangban, de ezt kellett valahogy értékelnem, hogy tovább tudjak lépni. Én akkor arra jöttem rá, hogy Kevés hangszer (pl. egy cselló) és mellette női ének, mindezt kis hangerővel. És persze nagyon jó lemezzel tesztelve. Ilyenkor oda lehet figyelni a "természetes hangú dinamikára". Hogy szólal meg az az egy csello és a finom női hang. Mikor szebb az ének?
Ha nagyzenekari felvétellel tesztelünk abban a hangban a hangszerek hangja összeáll. Pl. van 3 csello, amit egyszerre húznak, arra nagyon nehéz odafigyelni. És megitélni, hogy melyik kábellel szebb a cselló hang. Ilyen zenénél nem érezzük a természetes hangot csak a dinamikát. Nehéz így megitélni a kábel minőségét!
Kábelezzünk
A szimmetrikus jelátvitel nem torzításmentesebb, hanem sokkal érzéketlenebb az elektromágneses zavarokra. Ott célszerű használni, ahol a jelszinthez képest számottevő, egyszerű árnyékolással ki nem védhető zavar szokott előfordulni. Szerintem az erősítők kapcsolástechnikája dönti el a kérdést, az a jobb változat, ahol nem iktatódnak be plusz fázisforditó és/vagy aszimmetrizáló fokozatok. A kábel sajáthangja kb. ugyanúgy érvényesül. Nekem legalábbis ilyen tapasztalataim voltak. Komolyabb rendszerekben bekavarhat, hogy az XLR csatik jellemzően kevesebbet rontanak hangminőségen, mint az RCA-k.
Kiegészítve azzal, hogy a készülék amihez az XLR kábelt használni szeretnénk, az tényleg szimetrikus felépítésű-e (kapcsolása), vagy csak rendelkezik szimetrizáló fokozattal az XLR csatlakozás fogadása/kiszolgálása miatt.
zene:
cd(k): micromega stage 1; PHILIPS CD450; PHILIPS CD670
LP: Thorens TD166 mkII, Goldring Eroica LX + CA Azur 640P;
erősítő(k): Primare A10 és Pointe Sima MkII;
hangsugárzó: Chario Hiper 2000 mkII;
kábelek:IC: SATA, IXOS, Gotham GAC-3; Hf: Straigth Wire; táp: DIY Eupen 3G2.5, DIY LAPP, Hirakawa (műszermadzag)
film 2.0: Philips DVD 763SA
Kábelezzünk
Az elv itt is érvényes.Igyekezzél minél régebbi gyártású csatlakozókat venni.
Ennyire 'átmentünk Kínába'? (Ez a "gyorsan, hamar, drágán és jó sokat sz@rul" elv kiborító).
.
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2128
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 747
- Tartózkodási hely: Budapest
Kábelezzünk
"Kábelezzünk" még egy kicsit.
Kérdezném a véleményeteket, tapasztalataitokat XLR szimetrikus kábelezés területén.
Tisztában vagyok vele, hogy az XLR szimetrikus jel továbbítás tisztább, torzítás mentesebb, mint az asszimetrikus RCA.
Kérdés: Mennyire van jelentősége az XLR kábel minőségének? (ha már egyszer eleve tisztán/bban/ továbbítja a jelet).
Kinek milyen alapanyagú vált be leginkább?
Elő-végfok összekötéséhez keresek alternatívát.
Köszönöm.
Az elv itt is érvényes.Igyekezzél minél régebbi gyártású csatlakozókat venni.
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Townshend super tweeter,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
Kábelezzünk
Ez így igaz!
Továbbá:
Jellemzően hosszabb kábeleket enged meg használni földhurok mentesen input trafó használata nélkül is, mert a gnd nem szállít jelfeszültség/áramot. Nem is kötelező minden esetben a gnd lábat bekötni. A kábel árnyékolás sem zavar mint ahogy az RCA-nál azt csak a jelföldre lehet bekötni, itt a jelfüggetlen gnd-re mehet és elvben a fémházas csatalakozók külön is használhatók árnyékolás bekötésre, ez utóbbi nem általános.
Kábelezzünk
Ez így igaz!
Most akkor még egy összefoglaló kérdés.
Nagyon szakszerűen leírtad a klf kábelek optimális hosszát, ennek változóit, függőségét.
És mi a tapasztalatod az átmérővel?
(Vékony-vastag kábel, IC, hangsugárzó kábel)
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Kábelezzünk
"Ha tudnád, hogy meghálálja a Heed a jó kábelezést... "
Bár nem sok másikat próbálgattam, de nálam a HEED kábelek váltak be.
(SpeaCord; ConCord)
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Kábelezzünk
A szimmetrikus jelátvitel nem torzításmentesebb, hanem sokkal érzéketlenebb az elektromágneses zavarokra. Ott célszerű használni, ahol a jelszinthez képest számottevő, egyszerű árnyékolással ki nem védhető zavar szokott előfordulni. Szerintem az erősítők kapcsolástechnikája dönti el a kérdést, az a jobb változat, ahol nem iktatódnak be plusz fázisforditó és/vagy aszimmetrizáló fokozatok. A kábel sajáthangja kb. ugyanúgy érvényesül. Nekem legalábbis ilyen tapasztalataim voltak. Komolyabb rendszerekben bekavarhat, hogy az XLR csatik jellemzően kevesebbet rontanak hangminőségen, mint az RCA-k.
Köszönöm.
"A kábel sajáthangja kb. ugyanúgy érvényesül". Ezek szerint ha egy DIY RCA kábel bevált anno asszimetrikus használatba, akkor az abból készített szimmetrikus kábel is nyilván jól fog 'üzemelni', vagyis hasonló hangot fog produkálni.(vagy jobbat, mert "sokkal érzéketlenebb az elektromágneses zavarokra.")
.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7158
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5149
- Tartózkodási hely: Csobánka
Kábelezzünk
A szimmetrikus jelátvitel nem torzításmentesebb, hanem sokkal érzéketlenebb az elektromágneses zavarokra. Ott célszerű használni, ahol a jelszinthez képest számottevő, egyszerű árnyékolással ki nem védhető zavar szokott előfordulni. Szerintem az erősítők kapcsolástechnikája dönti el a kérdést, az a jobb változat, ahol nem iktatódnak be plusz fázisforditó és/vagy aszimmetrizáló fokozatok. A kábel sajáthangja kb. ugyanúgy érvényesül. Nekem legalábbis ilyen tapasztalataim voltak. Komolyabb rendszerekben bekavarhat, hogy az XLR csatik jellemzően kevesebbet rontanak hangminőségen, mint az RCA-k.
Ez így igaz!
Kábelezzünk
Tisztában vagyok vele, hogy az XLR szimetrikus jel továbbítás tisztább, torzítás mentesebb, mint az asszimetrikus RCA.
A szimmetrikus jelátvitel nem torzításmentesebb, hanem sokkal érzéketlenebb az elektromágneses zavarokra. Ott célszerű használni, ahol a jelszinthez képest számottevő, egyszerű árnyékolással ki nem védhető zavar szokott előfordulni. Szerintem az erősítők kapcsolástechnikája dönti el a kérdést, az a jobb változat, ahol nem iktatódnak be plusz fázisforditó és/vagy aszimmetrizáló fokozatok. A kábel sajáthangja kb. ugyanúgy érvényesül. Nekem legalábbis ilyen tapasztalataim voltak. Komolyabb rendszerekben bekavarhat, hogy az XLR csatik jellemzően kevesebbet rontanak hangminőségen, mint az RCA-k.
- Z.É.T. (exAtcBp)
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1351
- Csatlakozott: 2008.05.17., szomb. 12:37
- Értékelés: 211
Kábelezzünk
Ahhoz, hogy valaki egyaltalan hallja a kabelek kozotti kulonbseget elsosorban abszolut hallas kell es egy olyan ALLANDO RENDSZER
amit evek ota hallgat es minden teren precizen, a leheto legjobb minosegben dolgozik. A tobbi csak azon mulik, hogy mennyire akarod bekepzelni
magadnak a kulonbseget. Minden esetben olyan tesztek alapjan kellene velemenyt mondani a kabelekrol ahol azok a teszt elott es alatt nem lathatoak (kulso design es brand alapjan mar eloitelettel ulnenek le a kedves tesztelok). Azt sem kellene elore bejelenteni, hogy kik hoznak es milyen kabeleket. Szandekosan bele kellene tenni pl. sima villanyvezetekbol es mas nem hifi-re keszult kabeleket is a tesztbe. Hatalmas meglepetes lenne a teszt vegeredmenye.
Olybá tűnik, ezeket gondolod, de nem tapasztaltad. Éppen ezért és a saját tapasztalataim alapján a "hatalmas meglepetés" szerintem téged érne. (kivéve, ha eldöntötted előre, hogy mit NEM fogsz meghallani )
E-mail: abarczalaci@gmail.comTel: +36202224151
"Bárki úgy határoz, hogy az igazság és tudás ítészeként útra kél, biztos lehet benne, hogy hajótörést szenved az istenek hahotájának elsöprő viharában."
Albert Einstein