https://www.catawiki.com/en/l/93830112? ... &utm_term=Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
DAC-olás
Re: DAC-olás
Topping E70 Velvet + TPA3255 szimmetrikus hidalt üzemmódban + Focal Onyx hangdoboz
"Csak a hülyék tudnak mindent, a többiek életük végéig tanulnak".
"Csak a hülyék tudnak mindent, a többiek életük végéig tanulnak".
Re: DAC-olás
Ide valószínűleg túlzás lesz, de hátha valaki mondjuk szeretne szalagokat is digitalizálni egyszer majd igényesen.Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 12:31Köszönöm ez jónak tűnik.denesdr írta: ↑2025.03.01., szomb. 11:01Ha egy viszonylag jól felszerelt ADC-t szeretnél, akkor pl:Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... EavYC6oL3Y
Vagy ha egy egyszerűbbet, olcsóbban:
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... /pocketadc![]()
Érdemes esetleg megnézni használtam ezt a Tascamot, igen kiváló minőségű készülék, nem kell hozzá számítógép sem, SDXC kártyára rögzít akár DSD128-at is. TCXO clockolt.
https://www.thomann.de/hu/tascam_da_300 ... d9EALw_wcB
Re: DAC-olás
Én kb 25 éve használok Shaktikat, egy időben még felvételkészítéshez is és hangosításban is. Reflexszerűen kiteszem őket és nem igazán gondolkozok azon, hogy kell-e, egyszerűen hiányzik a látványa is, ha nincs egy pár kint.zizi8003 írta: ↑2025.03.01., szomb. 14:37
Kis ezo...
Az a fekete izébigyó ott alatta egy Shakti kő? (akkor nem csak én magyarázom meg magamnak...) Nálam a digi vonalon hoztak a Shakti OnLine-ok a legtöbbet és pont akkor amikor az XMOS csipp főlé-alá helyeztem 1-2-dbot. (az USB Spdif transzportom nincs dobozolva) Itt a laptopos vonalon is megtáltosodott a régi hivox fémdobozkám 6 db köré bluetacezett OnLine-tól. Minden esetre szerintem ilyen helyekre nagyságrendekkel jobbak mint kábelen. Fura módon úgy találtam hogy az Acute belsejébe nem kell ilyesmi, nem érzékeny erre, bár ott amúgy is vannak kis fura fekete izék (jó lenne tudni mi az) a mindenre ráragasztgatva, viszont a kimenőtrafók fölé telepedett be a nagyobbik kő. A korábbi cd-dacjaim is meghálálták ha elszórtam ide-oda pár darabot. (az egyik cd-mmel jól is járt valaki, mert benne felejtettem 3at...)

Re: DAC-olás
Kis ezo...kaef2 írta: ↑2025.02.28., pén. 08:28(A kontextusok okán meghagynám az idézeteket, hátha nem zavaró)
Szerdán összejöttünk páran nálam, ami igen ritka esemény, nem szoktam csoportos meghallgatásokat otthon szervezni.
Részben azért, hogy az aktív hangsugárzókban lévő erősítőket firmware upgradeljük és persze, hogy meg is hallgassuk az előtérben lévő DAC-al közvetlenül meghajtva.
Ennek az AKM chipes DAC-nak a különlegessége, hogy cserélhető benne az USB interfész modul és akár XMOS, akár Amanero interfésszel is használható. A DAC koncepcióját, tápját tekintve nagyon hasonlít arra megoldásra, ami az aktív hangsugárzóban is megtalálható. A DAC tervezője és megépítője, Tóth Gábor hozott belőle egy dobozos verziót is, amiben szintén cserélhető az USB interfész, ámde másik műveleti erősítő IC van benne.
Mindenféle verzióban és beállítással hallgattuk a két DAC-ot, nem csak XMOS vs Amanero, de a kétféle műveleti erősítő tekintetében is. A konklúzió az lett röviden, hogy a dobozolatlan DAC-ban lévő műveleti erősítővel (TI OPA1612) és a 6-os szűrő állással kaptuk (Low Dispersion Short Delay Filter) az adott rendszerben a többségünknek leginkább tetsző eredményt.
Némi tanakodás után azt is kb egyöntetűen megállapítottuk, hogy az Amanero egy kicsit élvezhetőbben szól, de a különség az XMOS-hoz képest hangyafaroknyi és persze rendszer - és felvételfüggő is. Minél kevesebb a felvételben a beavatkozás, annál kevésbé hallhatóak a különbségek.
A fentebb leírtak így semmilyen módon sem tekinthetőek tudományos eredménynek, maximum felületes benyomásnak mondanám, még az olykor teljesen egyértelmű tapasztalásaink esetében is.
kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:06A viszonylag rövid idő és a többször is hajnalig tartó hallgatózások következtében az alábbiakat látom érdemesnek leírni az XMOS vs Amanero kérdésben a Tóth Gábor-féle DAC-ban használva:kaef2 írta: ↑2025.02.17., hétf. 17:48A következő egy-két hétben ismét kísérletezés megy majd nálam.
Az alábbi DAC-ban van egy Amanero és egy XMOS interfész is és lehet őket kapcsolgatni.
Hátha kiderül van-e a hangjuk között az adott környezetben különbség.
A készülék hazai ötlet és kísérletező kedv eredménye, egy barátom áldozott rá sok órát a nemlétező szabadidejéből.
![]()
1. Az XMOS érzékenyebb az USB kábelekre, azok cseréjével többet változik a hangja, jó és rossz irányban egyaránt. Sőt arra is érzékeny, hogy egy több PCI buszos számítógép esetében melyik USB csatlakozást használjuk. USB3 csatlakozással nálam jobban tetszett, mint USB2-vel. Az Amanero nem mutatott számomra érzékelhető különbséget ilyen módon végigpróbálva azt is a 6 USB csatlakozással a számítógépen.
2. Az USB kábelhosszra egyik sem érzékeny, van pár kábelem többféle hosszban, hazai készítésű réz és ezüst és AQ meg WW is, ez utóbbiból 4,5m-es a leghosszabb. A sima bolti USB-k között, nagyobb különbségeket mutat mindkettő interfész mint a drágák használata esetében. Ha influenszeri karrierre vágynék, akkor most megírnám, hogy a boltiak között melyik verte le a drágákat és hogy ezt majd a következő részben elárulom, de ilyesmi nem történt sajnos. A legjobban egy hazai készítésű ezüst vált be, ami ráadásul 2m hosszú.
3. Az Amanero, mintha egy picit hangosabb lenne, de ez valószínűleg érzéki csalódás. Nagyon halkan több a tartás az Amanero hangjában.
4. Az XMOS picivel részletgazdagabb, talán egy picivel simább hangú is, mint az Amanero.
5. Az Amanero viszont jobban leválik a hangsugárzókról, előre, hátra is oldalirányban is, hozzá képest az XMOS kicsit beszorul a hangsugárzók közé és inkább csak hátrafelé terjeszti ki a hangzást (az aktív hangfalak és a DAC hálózati kábeleit dugóforgatással is megpróbáltam, mindkét polaritással ez volt a tapasztalatom).
6. Az Amanero hangja élőbb kicsivel, lendületesebb, jobban kezeli a hangos modern maszterelésú zenéket, az XMOS időnként egy nagyon hangos zene estében kicsit zavarossá válik, a mélytartományban kevéssé maradnak a szólamai követhetőek, már amikor a producer célja valamiféle szólamtisztaság volt és nem csak a hangerő.
7. Az “élőség” azt is jelenti számomra, hogy az Amaneroval hangyafaroknyit testesebbek a hangszerek (az érzéki csalódás határán) és fél hangyafarknyival talán jobbnak mondható a tranziens viselkedés.
8. A DAC és az aktív hangsugárzók fázishelyes bedugással szólnak jobban (számomra). A használt, FIR DSP keresztváltott aktív hangsugárzók a hangfrekvenciás tartományban gyakorlatilag fázishiba nélkül működnek, és kb 25 Hz és 18 kHz között lineárisak, +/- 1,5 dB-n belül, a - 3 dB pont 19 Hz-nél van.
Összességében:
DAC konstrukció, rendszer- és ízlésfüggőnek mondanám, hogy kinek melyik jön be az XMOS vs Amanero kérdésben.
Használati értékét, hangminőségét tekintve számomra egyenértékű a két interfész. Persze az én ízlésem és a rendszer megszólalása szerint. A helyi tárról lejátszott file-ok esetében valahogy kisebb volt minden különbség, mint a streamek esetében. Minél nagyobb volt a mintavételezés, annál kisebbek voltak az amúgy sem drámai különbségek, DSD256 esetében voltak a legkisebbek. Ez valószínűleg összefügghet a felhasznált AKM csipek működésével.
A rendszer nagyon egyszerű volt:
- a DAC szabályozható kimenete közvetlenül egy Siltech 880 sorozatú XLR kábelen keresztül (3m) csatlakozott a Hóbagoly hangsugárzókba, amiket 3m-es Crystal Cable tápkábelek láttak el árammal.
- Minden táp egy egyszerű Wireworld elosztóba ment, ami egy Siltech 880-as sorozatú tápkábellel kapott a dedikált ösvényről (Gigawave tápkábellel és Gigawave megszakítón keresztül) betápot. Siltech 880 a tápkábele a DAC-nak és a Roon/Audirvana szervernek is.
- Leginkább a képen a földön látható audio optimalizált Ubuntu szerveres Roon/Audirvana gépről szólt minden, ami egy 4 magos Xeon CPU-s, lineáris tápos, passzív hűtésű, Asus munkaállomás alaplapos, 16 GB ECC memóriás munkaállomás, grafikus kártya nélkül, headless módban használva.
- De próbáltam M3 Macbook Air-rel, iMac Pro-val és lineáris tápos inteles Macbook Proval is. Semmilyen Windows-os gép nincs a lakásban, így azokkal nem tudtam kipróbálni.
- A max szobai hangerő 85-88 dB lehetett, de összességében 82-84 dB volt az átlag.
- A hangsugárzók az első összeszereléskor 5000m2-es csarnokban bemért és beállított lineáris beállításban voltak, semmiféle DSP-s szobai korrekciót nem használtam. Kb 3 m-ről hallgattam őket, az átlagosnál magasabban ülve, 28 m2-es szobában.
Ha érdekes majd pár zenét megadhatok a Tidalról, amiket használtam, természetesen a saját My Reel Club, a szalagról digitalizált Djabe, és a Kishonti István-féle kevés (2 vagy 4) mikrofonos, élő felvételek mellett.
![]()
Az a fekete izébigyó ott alatta egy Shakti kő? (akkor nem csak én magyarázom meg magamnak...) Nálam a digi vonalon hoztak a Shakti OnLine-ok a legtöbbet és pont akkor amikor az XMOS csipp főlé-alá helyeztem 1-2-dbot. (az USB Spdif transzportom nincs dobozolva) Itt a laptopos vonalon is megtáltosodott a régi hivox fémdobozkám 6 db köré bluetacezett OnLine-tól. Minden esetre szerintem ilyen helyekre nagyságrendekkel jobbak mint kábelen. Fura módon úgy találtam hogy az Acute belsejébe nem kell ilyesmi, nem érzékeny erre, bár ott amúgy is vannak kis fura fekete izék (jó lenne tudni mi az) a mindenre ráragasztgatva, viszont a kimenőtrafók fölé telepedett be a nagyobbik kő. A korábbi cd-dacjaim is meghálálták ha elszórtam ide-oda pár darabot. (az egyik cd-mmel jól is járt valaki, mert benne felejtettem 3at...)
Tidal=>Macmini=>KondoKSLUSB=>CoreAudioTranszport=>KSLdigiIC=>EARAcute3=>SAEC1980=>Almarro A205=>SAEC SPC700=>Audio Note AN-E/D vagy lapitopi =>SAEC USB =>Surricata =>KSLdigiIC=>QuadCDP99=>SAEC1980=>FAL Supreme-S integrált 47Lab erősítővel :-)
- Mézga Aladár
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 457
- Csatlakozott: 2015.03.22., vas. 07:25
- Értékelés: 114
Re: DAC-olás
Köszönöm ez jónak tűnik.denesdr írta: ↑2025.03.01., szomb. 11:01Ha egy viszonylag jól felszerelt ADC-t szeretnél, akkor pl:Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... EavYC6oL3Y
Vagy ha egy egyszerűbbet, olcsóbban:
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... /pocketadc

Mindig, mindennél van jobb!
Re: DAC-olás
Ha egy viszonylag jól felszerelt ADC-t szeretnél, akkor pl:Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... EavYC6oL3Y
Vagy ha egy egyszerűbbet, olcsóbban:
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... /pocketadc
- Mézga Aladár
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 457
- Csatlakozott: 2015.03.22., vas. 07:25
- Értékelés: 114
Re: DAC-olás
Sima otthoni hifi, most pl. egy régi Technics alsó kategóriás kazettás magnót használnék ideglenesen.kaef2 írta: ↑2025.03.01., szomb. 10:42Általában minden pro audio USB interfaceben van ADC. Nem is rosszak.Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Ahhoz, hogy konkrét típust tudjunk ajánlani kellene valami támpont, mik közé, milyen csatlakozás preferált és az árkategória is érdekes.
A kimenet coax/toslink.
Árkategória legyen 300 e. forintig.
Néztem a DAT, CD rekorder eszközöket is.
Mindig, mindennél van jobb!
Re: DAC-olás
Általában minden pro audio USB interfaceben van ADC. Nem is rosszak.Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Ahhoz, hogy konkrét típust tudjunk ajánlani kellene valami támpont, mik közé, milyen csatlakozás preferált és az árkategória is érdekes.
- Mézga Aladár
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 457
- Csatlakozott: 2015.03.22., vas. 07:25
- Értékelés: 114
Re: DAC-olás
Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Mindig, mindennél van jobb!
Re: DAC-olás
(A kontextusok okán meghagynám az idézeteket, hátha nem zavaró)
Szerdán összejöttünk páran nálam, ami igen ritka esemény, nem szoktam csoportos meghallgatásokat otthon szervezni.
Részben azért, hogy az aktív hangsugárzókban lévő erősítőket firmware upgradeljük és persze, hogy meg is hallgassuk az előtérben lévő DAC-al közvetlenül meghajtva.
Ennek az AKM chipes DAC-nak a különlegessége, hogy cserélhető benne az USB interfész modul és akár XMOS, akár Amanero interfésszel is használható. A DAC koncepcióját, tápját tekintve nagyon hasonlít arra megoldásra, ami az aktív hangsugárzóban is megtalálható. A DAC tervezője és megépítője, Tóth Gábor hozott belőle egy dobozos verziót is, amiben szintén cserélhető az USB interfész, ámde másik műveleti erősítő IC van benne.
Mindenféle verzióban és beállítással hallgattuk a két DAC-ot, nem csak XMOS vs Amanero, de a kétféle műveleti erősítő tekintetében is. A konklúzió az lett röviden, hogy a dobozolatlan DAC-ban lévő műveleti erősítővel (TI OPA1612) és a 6-os szűrő állással kaptuk (Low Dispersion Short Delay Filter) az adott rendszerben a többségünknek leginkább tetsző eredményt.
Némi tanakodás után azt is kb egyöntetűen megállapítottuk, hogy az Amanero egy kicsit élvezhetőbben szól, de a különség az XMOS-hoz képest hangyafaroknyi és persze rendszer - és felvételfüggő is. Minél kevesebb a felvételben a beavatkozás, annál kevésbé hallhatóak a különbségek.
A fentebb leírtak így semmilyen módon sem tekinthetőek tudományos eredménynek, maximum felületes benyomásnak mondanám, még az olykor teljesen egyértelmű tapasztalásaink esetében is.
Szerdán összejöttünk páran nálam, ami igen ritka esemény, nem szoktam csoportos meghallgatásokat otthon szervezni.
Részben azért, hogy az aktív hangsugárzókban lévő erősítőket firmware upgradeljük és persze, hogy meg is hallgassuk az előtérben lévő DAC-al közvetlenül meghajtva.
Ennek az AKM chipes DAC-nak a különlegessége, hogy cserélhető benne az USB interfész modul és akár XMOS, akár Amanero interfésszel is használható. A DAC koncepcióját, tápját tekintve nagyon hasonlít arra megoldásra, ami az aktív hangsugárzóban is megtalálható. A DAC tervezője és megépítője, Tóth Gábor hozott belőle egy dobozos verziót is, amiben szintén cserélhető az USB interfész, ámde másik műveleti erősítő IC van benne.
Mindenféle verzióban és beállítással hallgattuk a két DAC-ot, nem csak XMOS vs Amanero, de a kétféle műveleti erősítő tekintetében is. A konklúzió az lett röviden, hogy a dobozolatlan DAC-ban lévő műveleti erősítővel (TI OPA1612) és a 6-os szűrő állással kaptuk (Low Dispersion Short Delay Filter) az adott rendszerben a többségünknek leginkább tetsző eredményt.
Némi tanakodás után azt is kb egyöntetűen megállapítottuk, hogy az Amanero egy kicsit élvezhetőbben szól, de a különség az XMOS-hoz képest hangyafaroknyi és persze rendszer - és felvételfüggő is. Minél kevesebb a felvételben a beavatkozás, annál kevésbé hallhatóak a különbségek.
A fentebb leírtak így semmilyen módon sem tekinthetőek tudományos eredménynek, maximum felületes benyomásnak mondanám, még az olykor teljesen egyértelmű tapasztalásaink esetében is.
kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:06A viszonylag rövid idő és a többször is hajnalig tartó hallgatózások következtében az alábbiakat látom érdemesnek leírni az XMOS vs Amanero kérdésben a Tóth Gábor-féle DAC-ban használva:kaef2 írta: ↑2025.02.17., hétf. 17:48A következő egy-két hétben ismét kísérletezés megy majd nálam.
Az alábbi DAC-ban van egy Amanero és egy XMOS interfész is és lehet őket kapcsolgatni.
Hátha kiderül van-e a hangjuk között az adott környezetben különbség.
A készülék hazai ötlet és kísérletező kedv eredménye, egy barátom áldozott rá sok órát a nemlétező szabadidejéből.
![]()
1. Az XMOS érzékenyebb az USB kábelekre, azok cseréjével többet változik a hangja, jó és rossz irányban egyaránt. Sőt arra is érzékeny, hogy egy több PCI buszos számítógép esetében melyik USB csatlakozást használjuk. USB3 csatlakozással nálam jobban tetszett, mint USB2-vel. Az Amanero nem mutatott számomra érzékelhető különbséget ilyen módon végigpróbálva azt is a 6 USB csatlakozással a számítógépen.
2. Az USB kábelhosszra egyik sem érzékeny, van pár kábelem többféle hosszban, hazai készítésű réz és ezüst és AQ meg WW is, ez utóbbiból 4,5m-es a leghosszabb. A sima bolti USB-k között, nagyobb különbségeket mutat mindkettő interfész mint a drágák használata esetében. Ha influenszeri karrierre vágynék, akkor most megírnám, hogy a boltiak között melyik verte le a drágákat és hogy ezt majd a következő részben elárulom, de ilyesmi nem történt sajnos. A legjobban egy hazai készítésű ezüst vált be, ami ráadásul 2m hosszú.
3. Az Amanero, mintha egy picit hangosabb lenne, de ez valószínűleg érzéki csalódás. Nagyon halkan több a tartás az Amanero hangjában.
4. Az XMOS picivel részletgazdagabb, talán egy picivel simább hangú is, mint az Amanero.
5. Az Amanero viszont jobban leválik a hangsugárzókról, előre, hátra is oldalirányban is, hozzá képest az XMOS kicsit beszorul a hangsugárzók közé és inkább csak hátrafelé terjeszti ki a hangzást (az aktív hangfalak és a DAC hálózati kábeleit dugóforgatással is megpróbáltam, mindkét polaritással ez volt a tapasztalatom).
6. Az Amanero hangja élőbb kicsivel, lendületesebb, jobban kezeli a hangos modern maszterelésú zenéket, az XMOS időnként egy nagyon hangos zene estében kicsit zavarossá válik, a mélytartományban kevéssé maradnak a szólamai követhetőek, már amikor a producer célja valamiféle szólamtisztaság volt és nem csak a hangerő.
7. Az “élőség” azt is jelenti számomra, hogy az Amaneroval hangyafaroknyit testesebbek a hangszerek (az érzéki csalódás határán) és fél hangyafarknyival talán jobbnak mondható a tranziens viselkedés.
8. A DAC és az aktív hangsugárzók fázishelyes bedugással szólnak jobban (számomra). A használt, FIR DSP keresztváltott aktív hangsugárzók a hangfrekvenciás tartományban gyakorlatilag fázishiba nélkül működnek, és kb 25 Hz és 18 kHz között lineárisak, +/- 1,5 dB-n belül, a - 3 dB pont 19 Hz-nél van.
Összességében:
DAC konstrukció, rendszer- és ízlésfüggőnek mondanám, hogy kinek melyik jön be az XMOS vs Amanero kérdésben.
Használati értékét, hangminőségét tekintve számomra egyenértékű a két interfész. Persze az én ízlésem és a rendszer megszólalása szerint. A helyi tárról lejátszott file-ok esetében valahogy kisebb volt minden különbség, mint a streamek esetében. Minél nagyobb volt a mintavételezés, annál kisebbek voltak az amúgy sem drámai különbségek, DSD256 esetében voltak a legkisebbek. Ez valószínűleg összefügghet a felhasznált AKM csipek működésével.
A rendszer nagyon egyszerű volt:
- a DAC szabályozható kimenete közvetlenül egy Siltech 880 sorozatú XLR kábelen keresztül (3m) csatlakozott a Hóbagoly hangsugárzókba, amiket 3m-es Crystal Cable tápkábelek láttak el árammal.
- Minden táp egy egyszerű Wireworld elosztóba ment, ami egy Siltech 880-as sorozatú tápkábellel kapott a dedikált ösvényről (Gigawave tápkábellel és Gigawave megszakítón keresztül) betápot. Siltech 880 a tápkábele a DAC-nak és a Roon/Audirvana szervernek is.
- Leginkább a képen a földön látható audio optimalizált Ubuntu szerveres Roon/Audirvana gépről szólt minden, ami egy 4 magos Xeon CPU-s, lineáris tápos, passzív hűtésű, Asus munkaállomás alaplapos, 16 GB ECC memóriás munkaállomás, grafikus kártya nélkül, headless módban használva.
- De próbáltam M3 Macbook Air-rel, iMac Pro-val és lineáris tápos inteles Macbook Proval is. Semmilyen Windows-os gép nincs a lakásban, így azokkal nem tudtam kipróbálni.
- A max szobai hangerő 85-88 dB lehetett, de összességében 82-84 dB volt az átlag.
- A hangsugárzók az első összeszereléskor 5000m2-es csarnokban bemért és beállított lineáris beállításban voltak, semmiféle DSP-s szobai korrekciót nem használtam. Kb 3 m-ről hallgattam őket, az átlagosnál magasabban ülve, 28 m2-es szobában.
Ha érdekes majd pár zenét megadhatok a Tidalról, amiket használtam, természetesen a saját My Reel Club, a szalagról digitalizált Djabe, és a Kishonti István-féle kevés (2 vagy 4) mikrofonos, élő felvételek mellett.
![]()
Re: DAC-olás
Az AKM esetében amit itt használtunk, 6 állás van. A "Low Dispersion Short Delay Filter" vált be a legtöbb meghallgatott zenén. A legjobb mérési eredményű "Sharp Roll-off" szólt a legrosszabbul.fülelek írta: ↑2025.02.23., vas. 13:00Több dacnál is problémát okoz a digitális szűrő 2-7 féle állíthatósága. Sajnos ritkán van úgy, hogy egy bizonyos szűrő beállítás jobban/szebben szól az összes zenén. A felvétel készítésén múlik legtöbbször, és ha valaki nagyon sokféle zenét hallgat, akkor bizony váltogatni kell a szűrőket, mert többet számíthat, mint hogy pl. milyen összekötő kábelt használunk. A mérések sem teljesen mérvadóak, mert a forrás jele sem tökéletes, csak annak ismeretében lehet értékelni a méréseket.
Persze be lehet venni a leszarom tablettát, fölhörpinteni egy dózis eztvagyazt, és hallgatni vigyorogva a cuccost.
Re: DAC-olás
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7181
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5226
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: DAC-olás
Több dacnál is problémát okoz a digitális szűrő 2-7 féle állíthatósága. Sajnos ritkán van úgy, hogy egy bizonyos szűrő beállítás jobban/szebben szól az összes zenén. A felvétel készítésén múlik legtöbbször, és ha valaki nagyon sokféle zenét hallgat, akkor bizony váltogatni kell a szűrőket, mert többet számíthat, mint hogy pl. milyen összekötő kábelt használunk. A mérések sem teljesen mérvadóak, mert a forrás jele sem tökéletes, csak annak ismeretében lehet értékelni a méréseket.
Persze be lehet venni a leszarom tablettát, fölhörpinteni egy dózis eztvagyazt, és hallgatni vigyorogva a cuccost.
Persze be lehet venni a leszarom tablettát, fölhörpinteni egy dózis eztvagyazt, és hallgatni vigyorogva a cuccost.
Re: DAC-olás
Egy adalék az Amanero, Xmos összevetéséhez. Nem túl régen, bő egy éve olvastam egy DAC bemutatása kapcsán
arról, hogy bizony az eredeti Xmos referencia kód hibákat tartalmaz (very buggy), sok cégnek komoly gondot
okoz ezek javítása.
Számos gyártó ezért az USB interfész fejlesztése során Xmos-ról STM32 kontrollerre tért át. Nem annyira olcsó,
cserébe hatékonyabb, megbízhatóbb.
arról, hogy bizony az eredeti Xmos referencia kód hibákat tartalmaz (very buggy), sok cégnek komoly gondot
okoz ezek javítása.
Számos gyártó ezért az USB interfész fejlesztése során Xmos-ról STM32 kontrollerre tért át. Nem annyira olcsó,
cserébe hatékonyabb, megbízhatóbb.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
Re: DAC-olás
Bocs, ha félreértettem, de a -30dB kivezérlést megjelenítő kijelzővel elsősorban a digitális tartományban dolgozó hangerőszabályozásnál találkoztam, így egyből arra asszociáltam.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: DAC-olás
Mármint részletesebben kifejtve, ez nálam inkább csak az említés kategóriája, de igazad van, meg lett említve. Kösz a helyesbítést.
A szűrő karakterisztikák és hatféle módon változtathatóak, azzal már nem akartam megbonyolítani az írást, de a simaságot némileg befolyásolják és a részletgazdagságot is, a dinamikai viselkedést csak kevésbé. Van olyan szűrő, amivel az Amanero is simán és részletgazdagon szól, csak egy picit tompábban, ahhoz képest, amit szeretek.
Nem az szól a legjobban, ami mérve a legjobb, egy másik szűrő az, amit az ízlésem és a rendszer szerint a legjobnak érzek.
Re: DAC-olás
Miből gondolod, hogy digitális? Mit írtam félreérthetően? Analóg. Mind a DAC kimenetén, mind az aktív hangsugárzóban, csak azt ugye nem használom. Csupán a kijelzése az aktuális állásnak digitális.juliush írta: ↑2025.02.23., vas. 10:06Akkor mégiscsak digitális volt, nem?kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:56Analóg a hangerőszabályzás.
A hangsugárzókban 6x1000W erősítő van oldalanként, páronként bridgelve és teljesen szimmetrikus jelútvonallal, maxra kitekert hangerőszabályzással. A bemeneti érzékenység és impedancia a pro audióban szokásos.
A Dac kimenetén a hangosabb hallgatáskor -30 dB-t mutat a kijelző.![]()
(Mennyire értelmetlen otthoni környezetben az a bődületes erősítés/teljesítmény, mikor értelmes hangerőt csak a forrásoldalon és/vagy előerősítőben alkalmazott erőteljes csillapítással realizálhat az ember!)
Mi értelme egy Ferrarit használni a hétköznapok során a magyar utakon?
Re: DAC-olás
Akkor mégiscsak digitális volt, nem?kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:56Analóg a hangerőszabályzás.
A hangsugárzókban 6x1000W erősítő van oldalanként, páronként bridgelve és teljesen szimmetrikus jelútvonallal, maxra kitekert hangerőszabályzással. A bemeneti érzékenység és impedancia a pro audióban szokásos.
A Dac kimenetén a hangosabb hallgatáskor -30 dB-t mutat a kijelző.

(Mennyire értelmetlen otthoni környezetben az a bődületes erősítés/teljesítmény, mikor értelmes hangerőt csak a forrásoldalon és/vagy előerősítőben alkalmazott erőteljes csillapítással realizálhat az ember!)
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: DAC-olás
Analóg a hangerőszabályzás.juliush írta: ↑2025.02.23., vas. 09:45Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy digitális hangerőszabályozást használtatok-e, illetve a fenti körülmények között azt a hangerőt mekkora csillapítással értétek el.kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:06...A rendszer nagyon egyszerű volt:
- a DAC szabályozható kimenete közvetlenül egy Siltech 880 sorozatú XLR kábelen keresztül (3m) csatlakozott a Hóbagoly hangsugárzókba, amiket 3m-es Crystal Cable tápkábelek láttak el árammal.
...- A max szobai hangerő 85-88 dB lehetett, de összességében 82-84 dB volt az átlag.
- ... Kb 3 m-ről hallgattam őket, az átlagosnál magasabban ülve, 28 m2-es szobában...
A hangsugárzókban 6x1000W erősítő van oldalanként, páronként bridgelve és teljesen szimmetrikus jelútvonallal, maxra kitekert hangerőszabályzással. A bemeneti érzékenység és impedancia a pro audióban szokásos.
A Dac kimenetén a hangosabb hallgatáskor -30 dB-t mutat a kijelző.
Re: DAC-olás
A "simábbságról" nem írtam.

Re: DAC-olás
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy digitális hangerőszabályozást használtatok-e, illetve a fenti körülmények között azt a hangerőt mekkora csillapítással értétek el.kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:06...A rendszer nagyon egyszerű volt:
- a DAC szabályozható kimenete közvetlenül egy Siltech 880 sorozatú XLR kábelen keresztül (3m) csatlakozott a Hóbagoly hangsugárzókba, amiket 3m-es Crystal Cable tápkábelek láttak el árammal.
...- A max szobai hangerő 85-88 dB lehetett, de összességében 82-84 dB volt az átlag.
- ... Kb 3 m-ről hallgattam őket, az átlagosnál magasabban ülve, 28 m2-es szobában...
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7181
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5226
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: DAC-olás
Ha egyszerre részletgazdagabb és ugyanakkor simább hangú, akkor az (nekem) elég indok a döntéshez.
Re: DAC-olás
A viszonylag rövid idő és a többször is hajnalig tartó hallgatózások következtében az alábbiakat látom érdemesnek leírni az XMOS vs Amanero kérdésben a Tóth Gábor-féle DAC-ban használva:kaef2 írta: ↑2025.02.17., hétf. 17:48A következő egy-két hétben ismét kísérletezés megy majd nálam.
Az alábbi DAC-ban van egy Amanero és egy XMOS interfész is és lehet őket kapcsolgatni.
Hátha kiderül van-e a hangjuk között az adott környezetben különbség.
A készülék hazai ötlet és kísérletező kedv eredménye, egy barátom áldozott rá sok órát a nemlétező szabadidejéből.
![]()
1. Az XMOS érzékenyebb az USB kábelekre, azok cseréjével többet változik a hangja, jó és rossz irányban egyaránt. Sőt arra is érzékeny, hogy egy több PCI buszos számítógép esetében melyik USB csatlakozást használjuk. USB3 csatlakozással nálam jobban tetszett, mint USB2-vel. Az Amanero nem mutatott számomra érzékelhető különbséget ilyen módon végigpróbálva azt is a 6 USB csatlakozással a számítógépen.
2. Az USB kábelhosszra egyik sem érzékeny, van pár kábelem többféle hosszban, hazai készítésű réz és ezüst és AQ meg WW is, ez utóbbiból 4,5m-es a leghosszabb. A sima bolti USB-k között, nagyobb különbségeket mutat mindkettő interfész mint a drágák használata esetében. Ha influenszeri karrierre vágynék, akkor most megírnám, hogy a boltiak között melyik verte le a drágákat és hogy ezt majd a következő részben elárulom, de ilyesmi nem történt sajnos. A legjobban egy hazai készítésű ezüst vált be, ami ráadásul 2m hosszú.
3. Az Amanero, mintha egy picit hangosabb lenne, de ez valószínűleg érzéki csalódás. Nagyon halkan több a tartás az Amanero hangjában.
4. Az XMOS picivel részletgazdagabb, talán egy picivel simább hangú is, mint az Amanero.
5. Az Amanero viszont jobban leválik a hangsugárzókról, előre, hátra is oldalirányban is, hozzá képest az XMOS kicsit beszorul a hangsugárzók közé és inkább csak hátrafelé terjeszti ki a hangzást (az aktív hangfalak és a DAC hálózati kábeleit dugóforgatással is megpróbáltam, mindkét polaritással ez volt a tapasztalatom).
6. Az Amanero hangja élőbb kicsivel, lendületesebb, jobban kezeli a hangos modern maszterelésú zenéket, az XMOS időnként egy nagyon hangos zene estében kicsit zavarossá válik, a mélytartományban kevéssé maradnak a szólamai követhetőek, már amikor a producer célja valamiféle szólamtisztaság volt és nem csak a hangerő.
7. Az “élőség” azt is jelenti számomra, hogy az Amaneroval hangyafaroknyit testesebbek a hangszerek (az érzéki csalódás határán) és fél hangyafarknyival talán jobbnak mondható a tranziens viselkedés.
8. A DAC és az aktív hangsugárzók fázishelyes bedugással szólnak jobban (számomra). A használt, FIR DSP keresztváltott aktív hangsugárzók a hangfrekvenciás tartományban gyakorlatilag fázishiba nélkül működnek, és kb 25 Hz és 18 kHz között lineárisak, +/- 1,5 dB-n belül, a - 3 dB pont 19 Hz-nél van.
Összességében:
DAC konstrukció, rendszer- és ízlésfüggőnek mondanám, hogy kinek melyik jön be az XMOS vs Amanero kérdésben.
Használati értékét, hangminőségét tekintve számomra egyenértékű a két interfész. Persze az én ízlésem és a rendszer megszólalása szerint. A helyi tárról lejátszott file-ok esetében valahogy kisebb volt minden különbség, mint a streamek esetében. Minél nagyobb volt a mintavételezés, annál kisebbek voltak az amúgy sem drámai különbségek, DSD256 esetében voltak a legkisebbek. Ez valószínűleg összefügghet a felhasznált AKM csipek működésével.
A rendszer nagyon egyszerű volt:
- a DAC szabályozható kimenete közvetlenül egy Siltech 880 sorozatú XLR kábelen keresztül (3m) csatlakozott a Hóbagoly hangsugárzókba, amiket 3m-es Crystal Cable tápkábelek láttak el árammal.
- Minden táp egy egyszerű Wireworld elosztóba ment, ami egy Siltech 880-as sorozatú tápkábellel kapott a dedikált ösvényről (Gigawave tápkábellel és Gigawave megszakítón keresztül) betápot. Siltech 880 a tápkábele a DAC-nak és a Roon/Audirvana szervernek is.
- Leginkább a képen a földön látható audio optimalizált Ubuntu szerveres Roon/Audirvana gépről szólt minden, ami egy 4 magos Xeon CPU-s, lineáris tápos, passzív hűtésű, Asus munkaállomás alaplapos, 16 GB ECC memóriás munkaállomás, grafikus kártya nélkül, headless módban használva.
- De próbáltam M3 Macbook Air-rel, iMac Pro-val és lineáris tápos inteles Macbook Proval is. Semmilyen Windows-os gép nincs a lakásban, így azokkal nem tudtam kipróbálni.
- A max szobai hangerő 85-88 dB lehetett, de összességében 82-84 dB volt az átlag.
- A hangsugárzók az első összeszereléskor 5000m2-es csarnokban bemért és beállított lineáris beállításban voltak, semmiféle DSP-s szobai korrekciót nem használtam. Kb 3 m-ről hallgattam őket, az átlagosnál magasabban ülve, 28 m2-es szobában.
Ha érdekes majd pár zenét megadhatok a Tidalról, amiket használtam, természetesen a saját My Reel Club, a szalagról digitalizált Djabe, és a Kishonti István-féle kevés (2 vagy 4) mikrofonos, élő felvételek mellett.
