Hasonlóságot látok a két autó között: pl. mindkettőn piros a féknyereg (ez már olyan közhelyes! Miért nem lila inkább?
Az olaszok azért tudnak valamit. Dizájnban, meg kell adni.
(de mitől néz ki így a féktárcsa? bocs a tudatlanságért...)

Hasonlóságot látok a két autó között: pl. mindkettőn piros a féknyereg (ez már olyan közhelyes! Miért nem lila inkább?

Uh. Nemár!
Nekem van egy emlékem egy ilyen autóval, amit sosem felejtek el. Inkább "hifis" jellegű emlék.

Szerintem az M3 a facelift E36 3,2-es motorjával volt a legszerethetőbb M3. Az kellően erős volt, jól forgott, merevebb volt sokkal a kasztni, mint az E31 esetében, sokkal jobb volt a fék és a futómű is.





Bihar megye, Szatmár megye, meg Transzfogaras, Transalpina, Transalpina de Apuseni, Transapuseana, Transrarau, Transursoaia, DN1H főút, ilyesmik. Szeretem a látványos utakat. A vezetési mentalitásuk balkáni jellegű, nyilván hozzá kell szokni, de én sokkal jobban érzem magam arrafelé, mint a hazai utakon, pedig semmilyen kötődésem sincs sem Erdélyhez, sem Romániához. Sokkal-sokkal segítőkészebbek az autósok, nyilván barom ott is akad pár, de az átlag kamionos és autós, ha látja, hogy sietsz, lehúzódik előled (van is hová persze, mert az utak is sokkal szélesebbek). Már motorral is sokkal jobban szerettem arrafelé járni, az öreg Z4-esemmel meg '23 június óta mentem 27 ezer kilométert, 1-2 ezer km-t leszámítva csak Romániában.Aszpirin írta: ↑2025.07.03., csüt. 13:39Nagyon csodálkozom azon, amit írsz. Hova szoktál járni?
(Nálam olyan is volt, hogy a gyalogátjárón majdnem elütött, és kiszűllt ordítozni velem, hogy nem láttam, hogy jön?
Az eset egész pontosan Marosvásárhelyen történt, a Cuza Voda és a Libertatii (Szabadság) utcák kereszteződésében (néhány éve, akkor még nem volt ott körforgalom).
Mivel Marosvásárhely a szülővárosom, én is viszonylag sokat járok arrafelé, de za nem tűnt fel, hogy ott kultúráltabb lenne az autós közlekedés, sőt, kifejezetten suttyóbbak átlagban, szerintem ezért is a hatalmas szigor mostanában.
Amúgy a záróvonalon előzés nálunk is jogsi-felfüggesztésbe kerül, vagy rosszul tudom?

Nagyon csodálkozom azon, amit írsz. Hova szoktál járni?
Én viszonylag sokszor járok Romániában, de azt tapasztaltam, hogy ha a gyalogátkelőt kb 1 méterre megközelíti egy gyalogos, már meg szoktak állni az autósok, gondolom ezt vasszigorral tanították meg nekik. Egyébként a záróvonalon való előzés és az extrém gyorshajtás is nagyon ritka már, mert ott a hatóság nem nagyon sz@rozik, első körben 3 hónapra bevonja a jogosítványt, aztán legközelebb már még hosszabb időre, és, ha valakit elkapnak, hogy vezet eltiltás hatálya alatt, az már bűncselekménynek számít.Alex_Aston írta: ↑2025.07.03., csüt. 10:27Örülj neki, hogy nem fekvőrendőr van előtte, mint sok helyen Erdélyben, ahol annyira nincs tisztelete a gyalogosoknak, hogy ehhez kellett folyamodni.![]()
Idehaza jobb a helyzet, de sajnos megértem, hogy bizonyos helyeken így védik a zebrát, mert sokan még mindig lesz@rják.
Meg így talán 70-ről lassitanak 50-re...

Kollégánk is rajongó , az övé V6. Kb 6. autó a családban, sokat nem megy vele csak folyamatosan útban van a műhelyben, tologatással több km. ment bele mint közútonAlex_Aston írta: ↑2025.07.03., csüt. 10:35Jöjjön valami könnyebb téma.![]()
Nagy kedvencem, szerintem szépen öregedett. Ma is el tudnám fogadni jo állapotban.
......


Örülj neki, hogy nem fekvőrendőr van előtte, mint sok helyen Erdélyben, ahol annyira nincs tisztelete a gyalogosoknak, hogy ehhez kellett folyamodni.

A mellékutak kevésbé érdkelnek.ELEX írta: ↑2025.07.02., szer. 23:10Mindennel egyetértek, de a vértesboglári 30-as táblák mindenhol indokoltak.Vinkler írta: ↑2025.07.02., szer. 21:30....... Cserébe szórjuk tele 30-as 40-es táblákkal egy országos főútat.![]()
Ha ennyire nem tetszik, akkor építsenek elkerülő főutakat, amik nem mennek keresztül a városokon. Kedvencem, amikor az autópályákon húzzák be 80-ra a féket a zajterhelés miatt. Könyörgöm, azokat aztán végképp azért építették, hogy egész kontinenseken végig tudj autózni. Jah, hogy közben odavertek sokezer lakást a pályák mellé?! ......
A képen éppen egy gyalogátkelő előtt csökkentik a sebességet a faluban.
A többi sebesség korlátozó tábla a négy számjegyes (8126-os út) mellékútvonalon ott vannak a faluban, ahol beláthatatlan a kanyar. Ilyen keskeny aszfaltcsíkon a szembejövő teherautók nem férnek el a kanyarban a sávjukban.
Az aszfalt sáv szélessége szerintem 3 m-t sem haladja meg. A táblát a következő kereszteződés feloldja, majd ha zebra jön, csökkentik a sebességet. Ezen a mellékúton mindenhol indokolt a sebesség korlátozása a faluban.
A másik téma a 80-as táblák az autópályákon. Sajnos ez egy EU-s zöld baromság, nem magyar sajátosság.
Végig kell menni a Bécset elkerülő A21-es autópályán, vagy a Grazot elkerülő autópályán és több tíz km hosszan a pusztaságban 80-as a korlátozás. És Salzburg felé is mindenhol 80-as tíz km-eken keresztül. Miért? Jogos a kérdés. Az idióta EU miatt.
Az elmúlt éveimben háromból kettő büntetést gyorshajtásért pont Ausztriában kaptam, egyet vasárnap éjfélkor a Petőfi híd budai hídfőjénél, mikor a sürgősségiről hoztam haza anyámat, aki egész nap bent volt a SOTE sürgősségin, meg persze én is.
Meg persze a szélvédőm is kapott követ Ausztriában télen a hülye kőzúzalék szórásaik miatt. Viszont rettenetesen zöld a kőzúzalék, ami aprítja a szélvédőket rendesen.