A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Majd cserélünk csontkovács telszámot az alföldi szél megtanít hajladozni nem a hàt fàj a nyak, kuksolni előre,le ne szedj egy út szèlèn dekkoló wartburgot
Screenshot_20230822-200454_Video Player.jpg
A mogyikból így nem sok marad
Kicdire nem adunk
Amúgy nyeregpozi. De ennyire szért nem kell,csak ha nagyon befúj, vagy a felúljárón fúj be. De a kb vízdzintes sokdzor kell a szováti úton. Ott valami igazàn idióta széljárás van,főleg oldalbaver, de úgy istenesen
Majd cserélünk csontkovács telszámot az alföldi szél megtanít hajladozni nem a hàt fàj a nyak, kuksolni előre,le ne szedj egy út szèlèn dekkoló wartburgot
Majd cserélünk csontkovács telszámot az alföldi szél megtanít hajladozni nem a hàt fàj a nyak, kuksolni előre,le ne szedj egy út szèlèn dekkoló wartburgot
Mit jelent, hogy nem működik? Nem mozdul csak nagy terhelésre, vagy csillapítatlanul mozog le-fel 1-1 úthiba után?
Csak nagy terhelésre.
Sajnos nem látom, pontosan milyen teló ez, de ezeken az egyszerű acélrugós telókon nincs nagy variáció, a vállon egyik oldalon lehet ki-becsavarni a rugó előfeszítését. Ezen kéne kitekerni, míg már mozog, de nem kezd nagyon lengeni.
Rontani tud a helyzeten, ha a becsúszó és a csúszógyűrű között esetleg felgyűlt a dzsuva, netán a becsúszón rozsdapöttyök jelentek meg.
Köszi,
Most jobbra tekertem mind a kettőt nagynehezen, mintha jobb lenne,majd ha megyek vele kiderül.
Ilyen:
Én 6.5-7 barral megyek a 25-ös gumikkal - ez a súlyommal kb. a gyári ajánlás is. Ennél több értelmetlen, mivel a rázkódás az úthibák miatt többet elvesz, mint amennyit a gördülési ellenállás csökkenése hoz, kevesebbel meg nem érdemes próbálkozni, mert már egy kisebb kátyú is elég a bajhoz. Ennek alapján csak az alacsonyabb nyomás lehet a kulcs TL esetében az eltérő viselkedéshez. Valószínűleg ki fogok próbálni egy pár 28 mm-est igazán alacsony nyomással -győzzön a gyakorlat az elmélet ellenében - aztán ha nagyon nem az én világom, elhasználom a városi gépemen belsővel. Már vagy negyven éve veretem a seggem keményre fújt gumikkal, némileg hozzá is szoktam, de ha nem jár az élmény sérülésével, meg nem lassulok, hanem még jobb is, esetleg gyorsabb, akkor nyilván nem leszek önmagam ellensége és váltok.
Kíváncsi leszek.
Teljesen más ugyanabból a gumiból a TL meg a sima hajtogatós, semmi köze a kettőnek egymáshoz igazából, ugyanazon a nyomáson is teljesen máshogy viselkednek.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
pihenőnek itt egy új elmélet a vázcsövek keresztmetszetéről. ha jól értem, az a lényeg, hogy a rider körül kerngő légáramlatok annyira felkavarják a levegőt, hogy teljesen mindegy, aero e a csőkeresztmetszet, vagy sem, így a bringa eleje legyen aero, a többi nem számít. 16 másodperccel gyorsabb 40 kilin. az nem kis difi. csak tudnám,hogy mérik.
a másik,hogy az aero vázcsövek másodlagos hozadéka a merevebb cső (léc élére állítva,vagy lapjára), ami akár elsődlegessé is előléphet. ezt nyilván egy hosszú nyúzópróbán lehetne megtudni, főleg azért,mert egy bringával nem csak egyenesen és statikusan haladunk, sőt,úgy legkevésbé, de nekem még így az SL7 szimpibb picivel.
Ezen már merengtem, mi egy bicaj mérőszáma, de oda jutottam, mint a hifivel. meghallgatom és vagy jó,vagy nem. a bringával kimegyek és ha úgy szállok le, hogy de jót bicajoztam, az jó bicaj. ha úgy,hogy lehet PR-t mentem,de nem esett jól,az nem jó bicaj. Egyébként az újabb reactommal is így vagyok. Nagyon jó, hogy kisebb,mint az első volt, de - szerintem- a PF40-es középrész miatt,amibe ugye trükkösen 40/24mm-es csapágy megy (ami azért nincs benne olyan stabilan,mint a menetes fészekben a menetes BSA csésze), nem érzem azt a felhőtlen boldogságot,amit a régi adott. hiába ez a TEAM, szerintem a régi jobb volt. Nyilván picike ez az eltérés,de nyakam teszem rá,hogy a régi jobb volt... na jó,azért annyira nem xar...
Ez az SL8 ebben az egyszerű fehér színben nagyon bejön.
Én majdnem úgy vagyok vele, mint Te csak én ha felülök és tetszik, nem azt mondom, hogy de jó bicaj, hanem azt, hogy de szeretek vele menni.
A szeretek vele menni, az mindent lefed, nem lehet tévedni benne, a jó meg miben jó, de akkor miben nem jó cserébe, stb... :)
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
ballonosabb és puhább gumi,kanyarban kevésbé izgága, úthibákon jobban átgürdül,stabilabban kanyarodik.
de alapvetően ez is,az is clincher. egy peremre van befesztíve a külső,ugyanazok az erők hatnak, ugyanott támadnak és ugyanúgy a gumit akarják lekapni a felni pereméről, aktuálisan mindig 2 pontban (elméleti fizikában), ami a támadóerő hatásvonalában hat a perem két oldalán. A kanyarstabilitás lehet annak is az oka, hogy jellemzően sokan ilyen kereket karbont vesznek (aminek jó a rezgéselnyelése felfele,úthiba kevésbé jön át,kevésbé izgága a kerék) és előtte más kereket használtak. de ha előtte is karbon volt, ha már vesznek, jobbat, mint előtte volt, ami megint hoz egy jobb utazási minőséget.
a kanyarokban -szerintem- nem a két clincher technológia közötti eltérést lehet érezni, hanem egyszerű, minőségi és méretbeli differenciát. Ami nagy difi, hogy a tubelessnél nincs felütéses defekt és, ha a gumi anyagát ugyanazon szövéssel és anyagból készítik, mint a sima clincheres külsőt, mivel nincs belső, jobb a gördülése.
valter 8-9 barral jár... mesélte,hogy szúrt defektet kapott, a tej elkezdett priccolni,de így is maradt benne 8 bar. Xal min,de inklább több volt benne. a 6 bar szeritnem is kevés. Sebinek beszéltük,hogy annyira xar az út, hogy ott OK, de egy ennyire ballonos gumiban 6 bar elvész.
Én 6.5-7 barral megyek a 25-ös gumikkal - ez a súlyommal kb. a gyári ajánlás is. Ennél több értelmetlen, mivel a rázkódás az úthibák miatt többet elvesz, mint amennyit a gördülési ellenállás csökkenése hoz, kevesebbel meg nem érdemes próbálkozni, mert már egy kisebb kátyú is elég a bajhoz. Ennek alapján csak az alacsonyabb nyomás lehet a kulcs TL esetében az eltérő viselkedéshez. Valószínűleg ki fogok próbálni egy pár 28 mm-est igazán alacsony nyomással -győzzön a gyakorlat az elmélet ellenében - aztán ha nagyon nem az én világom, elhasználom a városi gépemen belsővel. Már vagy negyven éve veretem a seggem keményre fújt gumikkal, némileg hozzá is szoktam, de ha nem jár az élmény sérülésével, meg nem lassulok, hanem még jobb is, esetleg gyorsabb, akkor nyilván nem leszek önmagam ellensége és váltok.
pihenőnek itt egy új elmélet a vázcsövek keresztmetszetéről. ha jól értem, az a lényeg, hogy a rider körül kerngő légáramlatok annyira felkavarják a levegőt, hogy teljesen mindegy, aero e a csőkeresztmetszet, vagy sem, így a bringa eleje legyen aero, a többi nem számít. 16 másodperccel gyorsabb 40 kilin. az nem kis difi. csak tudnám,hogy mérik.
Nem tudom. De szerintem ilyet nem lehet megmérni csak szélcsatornás adatokkal kiszámítani. Ha egy rider teker 40 kilit, utána ugyanolyan körülmények között kellene megint mennie egy 40 kilit, ugyanakkora wattal, végig ugyanolyan poziban (ez már szinte lehetetlen), szóval szerintem, ezek mérhetetlen adatok.
Mit jelent, hogy nem működik? Nem mozdul csak nagy terhelésre, vagy csillapítatlanul mozog le-fel 1-1 úthiba után?
Csak nagy terhelésre.
Sajnos nem látom, pontosan milyen teló ez, de ezeken az egyszerű acélrugós telókon nincs nagy variáció, a vállon egyik oldalon lehet ki-becsavarni a rugó előfeszítését. Ezen kéne kitekerni, míg már mozog, de nem kezd nagyon lengeni.
Rontani tud a helyzeten, ha a becsúszó és a csúszógyűrű között esetleg felgyűlt a dzsuva, netán a becsúszón rozsdapöttyök jelentek meg.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
pihenőnek itt egy új elmélet a vázcsövek keresztmetszetéről. ha jól értem, az a lényeg, hogy a rider körül kerngő légáramlatok annyira felkavarják a levegőt, hogy teljesen mindegy, aero e a csőkeresztmetszet, vagy sem, így a bringa eleje legyen aero, a többi nem számít. 16 másodperccel gyorsabb 40 kilin. az nem kis difi. csak tudnám,hogy mérik.
a másik,hogy az aero vázcsövek másodlagos hozadéka a merevebb cső (léc élére állítva,vagy lapjára), ami akár elsődlegessé is előléphet. ezt nyilván egy hosszú nyúzópróbán lehetne megtudni, főleg azért,mert egy bringával nem csak egyenesen és statikusan haladunk, sőt,úgy legkevésbé, de nekem még így az SL7 szimpibb picivel.
Ezen már merengtem, mi egy bicaj mérőszáma, de oda jutottam, mint a hifivel. meghallgatom és vagy jó,vagy nem. a bringával kimegyek és ha úgy szállok le, hogy de jót bicajoztam, az jó bicaj. ha úgy,hogy lehet PR-t mentem,de nem esett jól,az nem jó bicaj. Egyébként az újabb reactommal is így vagyok. Nagyon jó, hogy kisebb,mint az első volt, de - szerintem- a PF40-es középrész miatt,amibe ugye trükkösen 40/24mm-es csapágy megy (ami azért nincs benne olyan stabilan,mint a menetes fészekben a menetes BSA csésze), nem érzem azt a felhőtlen boldogságot,amit a régi adott. hiába ez a TEAM, szerintem a régi jobb volt. Nyilván picike ez az eltérés,de nyakam teszem rá,hogy a régi jobb volt... na jó,azért annyira nem xar...
A komfortosabb menettulajdonságokkal meg a kanyarokban viselkedéssel kapcsolatban még győzködnöm kell magamat, mert az eszem azt diktálja, hogy 6 bar az 6 bar, akármilyen is a külső (tudom, hogy ezekkel jóval ez alá lehet menni, csak nem vagyok benne biztos, hogy szeretném), a "jobban elkanyarodik" meg számomra fogalmilag rejtélyesnekifutok.
ballonosabb és puhább gumi,kanyarban kevésbé izgága, úthibákon jobban átgürdül,stabilabban kanyarodik.
de alapvetően ez is,az is clincher. egy peremre van befesztíve a külső,ugyanazok az erők hatnak, ugyanott támadnak és ugyanúgy a gumit akarják lekapni a felni pereméről, aktuálisan mindig 2 pontban (elméleti fizikában), ami a támadóerő hatásvonalában hat a perem két oldalán. A kanyarstabilitás lehet annak is az oka, hogy jellemzően sokan ilyen kereket karbont vesznek (aminek jó a rezgéselnyelése felfele,úthiba kevésbé jön át,kevésbé izgága a kerék) és előtte más kereket használtak. de ha előtte is karbon volt, ha már vesznek, jobbat, mint előtte volt, ami megint hoz egy jobb utazási minőséget.
a kanyarokban -szerintem- nem a két clincher technológia közötti eltérést lehet érezni, hanem egyszerű, minőségi és méretbeli differenciát. Ami nagy difi, hogy a tubelessnél nincs felütéses defekt és, ha a gumi anyagát ugyanazon szövéssel és anyagból készítik, mint a sima clincheres külsőt, mivel nincs belső, jobb a gördülése.
valter 8-9 barral jár... mesélte,hogy szúrt defektet kapott, a tej elkezdett priccolni,de így is maradt benne 8 bar. Xal min,de inklább több volt benne. a 6 bar szeritnem is kevés. Sebinek beszéltük,hogy annyira xar az út, hogy ott OK, de egy ennyire ballonos gumiban 6 bar elvész.
Ugyan otthon nagyon népszerű a Conti 5000-es, de én kerülném helyedben és Specialized S-Works Turbo 2Bliss Ready T2/T5 https://www.bike24.com/p2728717.html gumit raknék rá, létezik 24 és 26-os méretben is, én a 26-osra szavaznék számodra! Talán kicsit gyorsabban kopik mint a Conti, de számodra igy is években lesz mérhető az élettartama (nekem kb 5-10.000km) Kényelmesebb, jobban tapad.
Praktikus dolgok: Ha sima pumpával nem pattan fel a gumi, akkor 2 opció létezik, vagy veszel egy speciális pumpát, vagy egy co2 patron minden gumicserénél... (én utibbi utat járom, mert egyszerű és gyors, valamint a spec pumpa számodra a soha meg nem térülő befektetés lenne amennyi gumit csereberélsz) https://www.bike24.com/cycling/accessor ... ,1823,1826
Valamint menet közben is könnebb magaddal vinni, mint egy kis pumpát.
Gumi peremét szappanos vizzel bekenheted a felrakás előtt. Utána felfújod minimum max nyomásig, vagy kicsit tovább, hogy biztos kipattanjon a gumi pereme. Ha ez megvan, utána leereszted arra figyelve hogy a felpattant oldalfalat ne nyomd újra be. Ezután töltsd csak fel lötyivel, én egy kis műanyag fecskendővel nyomom be (szeleptűt természetesen kiszedem, már a fellfújáshoz is) Első körben csak 15-20ml-t rakok bele, utána megpörgetem vizszintesen mind a 2 oldalon, valamint ajánlatos egy kicsit gurulni is vele, de az se baj, ha nem. Miután mentél vele 1-2 alkalommal, látod, hogy mennyit ereszt. Amennyiben másnapra teljesen leenged, akkor a következő indulás előtt rakok bele még 5-10ml-t. Eddig még sosem kellet több. Nálam kb 6-6,5 barrol 4 ig megy le 1-2 nap alatt, szerintem ez kb normális.
Köszi a tippeket! Felkínlódtam a sima clinchereket a latexbelsővel az új kerekekre, de ezeket nem egymásnak tervezték. Konkrétan: éjszaka értem rá átszerelni és kora hajnalban ott tartottam, hogy már kezdtem visszacsomagolni a kerekeket a dobozukba, hogy másnap viszem vissza a francba. Csak büszkeségből futottam neki még egyszer. Szóval tubeless ready=tubeless. A belsővel együtt felszuszakolni úgy, hogy az ne sérüljön, az szerencsejáték. Nem opció, csak végszükség. Most így használom, és igyekszem nem elképzelni, hogy egyszer az árokparton kell visszarakni.
Most van két jó állapotú külsőm keréken meg három bontatlan, szóval erősen bizonytalan vagyok, hogy hozna-e a váltás számomra annyi értékelhető előnyt, hogy ezeket a fiókban porosítsam. Persze - mint írtam is - részben ennek kipróbálására is szereztem be az új kerekeket. A defektmentesség nagy vonzerő, bár túl sok gondom nem gyakran van vele. A komfortosabb menettulajdonságokkal meg a kanyarokban viselkedéssel kapcsolatban még győzködnöm kell magamat, mert az eszem azt diktálja, hogy 6 bar az 6 bar, akármilyen is a külső (tudom, hogy ezekkel jóval ez alá lehet menni, csak nem vagyok benne biztos, hogy szeretném), a "jobban elkanyarodik" meg számomra fogalmilag rejtélyes, mert ezzel nem volt idáig hiányérzetem. De Ákossal mindketten hasonló erényeket emlegettek, amikben nincs okom kételkedni, úgyhogy majdcsak nekifutok.
Nem fordulat mero? A Garmin orakon ha VO2 Max-ot akarsz merni biciklin akkor azt hiszem ilyesmi mero kell hozza.
az is benne van a pakliban. garminnak is van speed szenzora is, am ielvielg pontosítja a sebességet a gps-hez képest, bár inkább alagútban lehet megoldás. elég pontosna kellene ahhoz belőni a kerék kerületét, ami még ha meg is van mérve, ha ráülünk és terheljük, a gumi benyomódik,máris más lesz a gumi sugara,így a kerület is,amin gördül a bicó...
nade, ez... gyanakodtam én is arra is, de alapvetően a szokványos giroszkópos pedálok,karok a 360°-os forgás minden ponjáról tud adatot közvetíteni. lehet ez valamiben jobb, mert könnyen lehet, hogy tényleg ez a célja
a hét kérdése... nézegetem cav bicajait. semmi különösebb oka, csak nézegetem...
a vázon,az akis kiálló "bütyük" miajóisten lehet? a wattmérőhöz kell? vagy láncbeesést akadályozza meg?
a hét kérdése... nézegetem cav bicajait. semmi különösebb oka, csak nézegetem...
a vázon,az akis kiálló "bütyük" miajóisten lehet? a wattmérőhöz kell? vagy láncbeesést akadályozza meg?
Nem fordulat mero? A Garmin orakon ha VO2 Max-ot akarsz merni biciklin akkor azt hiszem ilyesmi mero kell hozza.
Audio PC - WW Platunim 7 | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave - WW Platinum 7 | WW Platinum Eclipse 8 XLR | Benchmark HPA4 | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - WW Platinum 7 | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2 HC R
a hét kérdése... nézegetem cav bicajait. semmi különösebb oka, csak nézegetem...
a vázon,az akis kiálló "bütyük" miajóisten lehet? a wattmérőhöz kell? vagy láncbeesést akadályozza meg?