Nem, nem!

Az a feleségemé.

Nem, nem!
Volvo a ti autótok!Aszpirin írta: ↑2025.03.30., vas. 15:20Most néztem meg.
A két legerősebb V60, a T6 és a T8 gyári telejítmény-adatai:
Screenshot 2025-03-30 at 15.18.30.png
455 LE, 4,6-os gyorsulás 0-100-ra (gyári adat), és 180-nál leszabályoz... Noormális????
Sajnos akárhogy keresem, nem találok semmiféle Performance csomagot. A Volvók már csak ilyenek.
Most néztem meg.
A 250-re. Azt nem tudom, h a Volvonál van-e, sok gyártónál van, de sokaknál csak a sport modelleknél lehet megvenni.
Ezt melyikre érted? A 250-re általában, vagy a 180-ra szabályozott Volvókra? Utóbbinál akkor kár, hogy elkerülte a figyelmemet a performance csomag... (de tényleg, van ilyen a Volvónál?)
Igen is, meg nem is. Felárért lehet valamilyen performance csomagot venni, ahol ez a tiltás nincs, vagy csak 280-nál.Aszpirin írta: ↑2025.03.30., vas. 14:32Most nem az van, hogy a legtöbb mai "polgári" autó leszabályoz 250-nél akkor is, ha tudn gyorsabban menni?
A Volvo-k pedig (az összes, teljesítménytől és felépítéstől függetlenül) 180 km/h-nál (nekem egy ilyenem lesz, ha 180-nál többel akarok menni, kénytelen leszek a Mustangba ülni)
Ez nem erről szólt.Alex_Aston írta: ↑2025.03.30., vas. 13:37Azért nem mindegyik. A 2.0TDI 150LE-s már igen.
De ezek a régiek a 7-800kg-ra jutó 100-120-150LE és a rövid váltó áttétel miatt tudnak jól gyorsulni, és még az alap modellek sem voltak vállalhatatlanok.
A fejlődés egy része nekem egyébként rossz irányú. Túl sok alapextra, bonyolult megoldások, emiatt is megfizethetetlen árak, nagy tömeg.
Azért nem mindegyik. A 2.0TDI 150LE-s már igen.
220-nál óra szerint.
Elfogytak a számok..ELEX írta: ↑2025.03.30., vas. 13:17Ha már CRX. A családból. Kék volt. Rég volt.
Szerencsére nem lett koporsó, viszont nagyon nagyon sok "vetélytársnak" okozott meglepetéseket egy egy kigyorsításnál.
https://www.youtube.com/watch?v=78hcCtKtM34
Ha már CRX. A családból. Kék volt. Rég volt.
Megkérdezhetem, milyen járgányod van? Bocsánat, amiért nem figyeltem eléggé.Szalon írta: ↑2025.03.30., vas. 12:06Én pl ilyen Michlein gumit használok, bár tudok 300 felett is menni, de sajnos annyira nem életszerű, mert versenypályákon nincs olyan hosszú egyenes sehol kb, Németországban sem tudsz túl sokat egybefüggően tartósan 300 körül utazni. Amúgy hivatalosan 30 perc - 1 órát bír a gumi max sebességen, hőmérséklet, guminyomás, aszfaltminőség függvényében.
Én annyira nem aggódom 300 felett sem, mert 10-15 percnél többet nehéz max sebesség közelében autózni egyhuzamban, mindig kitéved valaki, vagy beérsz egy 120-as szakaszra/útépítésre… stb.
(300-al azért 15 perc alatt 75km-t teszel meg)
Valamint nálam is, ahogy a Veyronnál, a limit inkább a tank, mivel max sebesség környékén kb 35-40 perc alatt fogy ki a benzin. (pedig a gyári opciós nagy tankom van…)![]()
"száguldó koporsó" : fekete CRXstx írta: ↑2025.03.30., vas. 12:47Van olyan, amit csak koporsónak becéztek..
Azok! Igen, vállalom, hogy szeretem a hot hatch-eket.
Nem tudom te, hogy vagy vele, de én 230 körül kezdek eléggé fáradni hosszabb távon. Ott már annyira kell figyelni az Autobahn-on is, hogy pár óra már annyit jelent, mint mondjuk normál sebességnél kb 1000 km.Szalon írta: ↑2025.03.30., vas. 12:06
Én pl ilyen Michlein gumit használok, bár tudok 300 felett is menni, de sajnos annyira nem életszerű, mert versenypályákon nincs olyan hosszú egyenes sehol kb, Németországban sem tudsz túl sokat egybefüggően tartósan 300 körül utazni. Amúgy hivatalosan 30 perc - 1 órát bír a gumi max sebességen, hőmérséklet, guminyomás, aszfaltminőség függvényében.
Én annyira nem aggódom 300 felett sem, mert 10-15 percnél többet nehéz max sebesség közelében autózni egyhuzamban, mindig kitéved valaki, vagy beérsz egy 120-as szakaszra/útépítésre… stb.
(300-al azért 15 perc alatt 75km-t teszel meg)
Valamint nálam is, ahogy a Veyronnál, a limit inkább a tank, mivel max sebesség környékén kb 35-40 perc alatt fogy ki a benzin. (pedig a gyári opciós nagy tankom van…)![]()
Látom te is szereted a zsebrakétákat.
Létezik az Y, ami 300km/h-ig és van még felette (Y) ami 300km/h felett. Nincs külön specifikálva hogy 320, vagy 420 a max, mert itt már az autóra specifikált gumit fogsz venni, amit kifejezetten a konkrét autó típusra terveztek. Pl a Veyronra, ahogy Vinkler is írta. Érdekesség, hogy annál egy gumicserére vissza kell küldeni a kerék szettet Franciaországba, mivel itt már rá is van ragasztva a gumi a felnire. Egy ilyen művelet 50.000 eur… aztán minden 3. ilyen mutatványnál már a felnit is cserélni kell!!! szóval el lehet képzelni, az milyen költséggel járhat…zoli73 írta: ↑2025.03.29., szomb. 20:55Szép estét mindenkinek!
A napokban rendeltem meg az autóm új nyárigumijait, válogatva a gumikat, és azok paramétereit feltűnt, hogy a sebességindexek között, mindenhol az "Y" a legmagasabb besorolás, ami azt jelenti, hogy 300km/h-ig engedélyezett.
Az ennél nagyobb sebességre képes autókra milyen sebességindexű gumit szerelnek?
Rákeresve a sebességindexre, én csak ugyenezt találtam, minden szembejött táblázatban csak az "Y" a legnagyobb. Ha valaki tudja a megfejtést, örülnék ha megosztaná.
Na nem mintha ilyen gumira lenne szükségem, pusztán csak kíváncsiság.
Köszönöm!
2.0 Williams