
De de borzold

Imádom mikor a bigott hifistát leveri a víz..
Nagyon egyetértek, minden fejben dől el.audioline írta: ↑2019.11.15., pén. 21:12Halkan megjegyzem, a fájl alapú lejátszás már egy ideje a "jelen", és egyre inkább a jövő. Optimális esetben teljes értékű hangot/élvezetet, kvázi 'nirvánát' képes produkálni. Mióta érték létezik, sajnos annak hamisítványa is felbukkan. Ezt tudni kell kiszűrni. Akinél jó a hangki tudja szűrni a hamisítványt. Jó rendszerben ki bukik a dolog. Ha a fül nem veszi észre, akkor mi értelme megkérdőjelezni a rögzítési szerzemény eredetiséget...
Akit a psziché zavar/megkavar, ott véget nem érő kínlódás/vakarózás következik...
![]()
A témának több szintje van. Alap esetben egy spektrum analizátoron megnézhetjük, milyen tartományban van hasznos információ az anyagban. Ha 22 kHz felett nincs semmi, csak statikus zaj, vagy még az sem, akkor nagy eséllyel hamis HD anyaghoz van szerencsénk. A letöltő oldalakon általában spektrális ábrákat tesznek közzé bizonyítékként, de azért ez nem tuti alibi, hiszen becsapható, hamisítható.
Ha restaurálunk, akkor szigorúan állapot visszaállítás van, zajszűrés, dinamika és hangmagasság korrekció, nyávogás mentesítés, durvább esetben tartalom pótlás, szintetizálás. De általában inkább az élvezeti érték, pl. a szövegérthetőség javítása a cél, ilyenkor néha vágunk is a tartalomból. A diktafonos korszakban viszonylag sok bírósági hanganyagot, bizonyítékként becsatolt hangfelvételt hoztak hozzám, de szalagos családi emlékek is gyakoriak. Egyszer megkaptam egy színház 25 évnyi hangarchívumát digitalizálásra, 140 orsón sok száz órányi műsort kellett megmenteni a végső enyészettől. Fél évig dolgoztam rajta és be is voltam tojva tőle, de szerencsére megkaptam hozzá az eredeti rögzítőt viszonylag jó műszaki állapotban, így megúsztam a lejátszási (pl. azimut) hibákat és elég jó minőségben tudtam digitalizálni 96 kHz/24 bit felbontáson, profi A/D konverterrel. Ezek a szép feladatok és számomra a szakma egyik csúcsa.
A fekete öv itt nem az említett személy valódi (tudtommal) attribútuma, hanem metaforája a valamiben elérhető legfelső szintnek.Klaca írta: ↑2019.11.15., pén. 07:57
Hát ha te hasra esel minden feketeöves karatés előtt, mert van a zsebében egy PhD meg két piros ász, az a te dolgod, de azt ezek után ne bánd, hogy nem adtad írói pályára a fejed. (és az újságírást (pláne az internetes pötyögéses válfaját), azért ne keverd az irodalommal)
Mostanában a XiVero cég MusicScope szoftverével szoktam.
Van hozzá software, valaki itt mutatott, talán kferi, vagy fapaci? Másik módszer, több ilyen felkonvertált zenéhez óvatosan nem mutatnak olyan borítót, amin látható lenne az eredeti lemez kódja. Aztán ott van ami még ennél is egyszerűbb. Több ilyen felkonvertált zenéhez könnyen található a normál 16b/44k rippelése. A kettő között az ég világon semmi hangzás eltérés sincs, főleg akkor, ha DAC-om automatikusun upsamplingolja a 16b/44k forrást is. Így aztán tök egyforma lesz mindkét hanganyag.
Remélem, azért jön majd valaki(mondjuk fapaci), aki ezt majd elmagyarázza konyhanyelven, mert nekem ezek a tőmondatok sokat nem segítettek a megértésben, de azért köszönöm a választ.tamagaba írta: ↑2019.11.15., pén. 19:20Átmágneseződést nem tud megmenteni. Zajt tud elég jól csökkenteni. Declick is van. iZotope RX a progi.
mit nem értesz? Az LP olyan amilyen. Lelkes amatőr neki áll otthon valami AD rendszerrel berippelni. Ezzel megajándékozza az azt letöltő-hallgatót a digitalizálás és annak lejátszásának minden elvi és főleg gyakorlati hibáival pluszban.SoundMania írta: ↑2019.11.15., pén. 18:40Ezt hogyan is érted? Már az LP hangjával bajaid vannak, vagy csak ami lesz belőle rippeléskor?istvan01 írta: ↑2019.11.15., pén. 10:00
ehhez annyit tennék hozzá, hogy amiket én letöltöttem LP rippeket, 10-ből 10-et le is töröltem. Egyszerűen nem jó úgy digitális zenét hallgatni, hogy egy LP rajongó valamilyen otthoni rendszerével hozzá ad a zenéhez pár újabb torzítás formát, úgy mint lemez zaj, tű-kar rezonancia, hangszedő-MC trafó nem linearitás, majd RIAA korrektor, ezeket tetézi valamilyen jónak gondolt A/D bajaival. /az LP egyéb elvi hibáit, hangkar és IC vezetékek, csatlakozók saját hangkarakterit is hozzá adhatjuk ... szóval nem, nekem nem/
Ezt hogyan is érted? Már az LP hangjával bajaid vannak, vagy csak ami lesz belőle rippeléskor?istvan01 írta: ↑2019.11.15., pén. 10:00
ehhez annyit tennék hozzá, hogy amiket én letöltöttem LP rippeket, 10-ből 10-et le is töröltem. Egyszerűen nem jó úgy digitális zenét hallgatni, hogy egy LP rajongó valamilyen otthoni rendszerével hozzá ad a zenéhez pár újabb torzítás formát, úgy mint lemez zaj, tű-kar rezonancia, hangszedő-MC trafó nem linearitás, majd RIAA korrektor, ezeket tetézi valamilyen jónak gondolt A/D bajaival. /az LP egyéb elvi hibáit, hangkar és IC vezetékek, csatlakozók saját hangkarakterit is hozzá adhatjuk ... szóval nem, nekem nem/
Amennyire jól látom, egy Sansui-torony, ahogy a regényben is, de a hangfalak talán inkább KEF-ek (talán egy 105/3), míg az eredeti regényben Duntech Sovereign 2001-esek szerepelnek. Azt hiszem, ezt egyszer már kitárgyaltuk a "hifilm" témában.Klaca írta: ↑2019.11.15., pén. 07:57...milyen egyéb olyan irodalmat tudtok (film az már volt sokszor), amiben felmerül a hifi (az eddigi háromban (Bret Easton Ellis meg az ismeretlen magyar epigonja, + Szilasi) csupa pszichopata preferálta ezt a műfajt. Kéne valami egyéb is, vagy inkább el kellene ezen is gondolkodnunk végre.
(Na jó, némi enyhítésként most eszembe jutott a Varázshegy, abban van majd' egy fejezet a gramofonról. Akkoriban az talán hifizésnek számított, igaz, az is egy szanatóriumi környezetben zajlott.)
Ja Bitrograde, milyen hifi is az ott a háttérben?
Igen, ez engem is érdekelne, hogyan történik egy ilyen restaurálás? Mi volt a cél, a kazetták megmentése, újra használható állapotba hozása, vagy a tartalom megmentése, átmentése?Tctronic írta: ↑2019.11.15., pén. 17:01Egy ilyen audio anyag restaurálását, hogyan kell elképzelni? A cél az eredeti állapot megmentése, vagy tartalmaz valamilyen korrekciót, egyfajta "feljavítást"?fapaci írta: ↑2019.11.15., pén. 10:12Igazából nekem sem. Próbálkoztam LP RIP állományokkal, de szinte mindig a kukában végezték az általad is említett elszíneződések miatt. Minőségileg vannak pozitív példák, de számomra eleve bizarr műfaj az LP-ről digitalizált zenehallgatás. Ellenben imádok restaurálni, régi analóg felvételeket megmenteni, archiválni. Egy időben több megbízásom volt kazettás diktafonokkal, magnókkal készült prózai, színházi felvételek digitalizálására, restaurálására, élvezetes munka volt. De egy digitális formátumban is elérhető zenei kiadványnál nem sok értelmét látom.
Egy ilyen audio anyag restaurálását, hogyan kell elképzelni? A cél az eredeti állapot megmentése, vagy tartalmaz valamilyen korrekciót, egyfajta "feljavítást"?fapaci írta: ↑2019.11.15., pén. 10:12Igazából nekem sem. Próbálkoztam LP RIP állományokkal, de szinte mindig a kukában végezték az általad is említett elszíneződések miatt. Minőségileg vannak pozitív példák, de számomra eleve bizarr műfaj az LP-ről digitalizált zenehallgatás. Ellenben imádok restaurálni, régi analóg felvételeket megmenteni, archiválni. Egy időben több megbízásom volt kazettás diktafonokkal, magnókkal készült prózai, színházi felvételek digitalizálására, restaurálására, élvezetes munka volt. De egy digitális formátumban is elérhető zenei kiadványnál nem sok értelmét látom.
Igen, ez pontosan így van.cables írta: ↑2019.11.15., pén. 12:02Ezzel szemben nekem maradandó élmény volt néhány LP-ről digitalizált lemez, amit valamikor 2014-ben hallottam egy topiktársnál (bj13), olyannyira, hogy fel is hívtam most Jánost, aki megerősítette, hogy bár jelenleg ő is DSD fájlokat hallgat leggyakrabban, de ma is nagyon szereti azokat a saját régi felvételeit.
De klaca nem tud erről a vonalról lejönni, hagyni kell, hadd gondolkozzon el.pärt írta: ↑2019.11.15., pén. 10:28A film és regényipar szereti a bejáratott toposzokat. Az eszes, stílusos, - lehetőleg gazdag- pszichopata az egyik ezek közül. Karaktert építeni alig kell, a kellékei alapján automatikusan lehívjuk a figurát, munkát spórolva az íróknak, filmkészítőknek. Ahol nincs eredetiségkényszer, ez nagyon gazdaságossá teszi az alkotást. Alapja nyilván van a dolognak, de a hifi beszerzésétől nem vezet egyenes út a sorozatgyilkosságig. Bár ha van itt bűnügyi profilozó, majd kijavíthat.Klaca írta: ↑2019.11.15., pén. 07:57[
...akkor milyen egyéb olyan irodalmat tudtok (film az már volt sokszor), amiben felmerül a hifi (az eddigi háromban (Bret Easton Ellis meg az ismeretlen magyar epigonja, + Szilasi) csupa pszichopata preferálta ezt a műfajt. Kéne valami egyéb is, vagy inkább el kellene
ezen is gondolkodnunk végre...
Ez mekkora igazság.istvan01 írta: ↑2019.11.15., pén. 10:00ehhez annyit tennék hozzá, hogy amiket én letöltöttem LP rippeket, 10-ből 10-et le is töröltem. Egyszerűen nem jó úgy digitális zenét hallgatni, hogy egy LP rajongó valamilyen otthoni rendszerével hozzá ad a zenéhez pár újabb torzítás formát, úgy mint lemez zaj, tű-kar rezonancia, hangszedő-MC trafó nem linearitás, majd RIAA korrektor, ezeket tetézi valamilyen jónak gondolt A/D bajaival. /az LP egyéb elvi hibáit, hangkar és IC vezetékek, csatlakozók saját hangkarakterit is hozzá adhatjuk ... szóval nem, nekem nem/
kb mint a lájk vadászoknak. A zöldfülű egyből rákattint a szuper minőségnek gondolt zenére, és már tölti is az ingyen GBájtot. A forgalom ott is számít valamennyit.
Ezzel szemben nekem maradandó élmény volt néhány LP-ről digitalizált lemez, amit valamikor 2014-ben hallottam egy topiktársnál (bj13), olyannyira, hogy fel is hívtam most Jánost, aki megerősítette, hogy bár jelenleg ő is DSD fájlokat hallgat leggyakrabban, de ma is nagyon szereti azokat a saját régi felvételeit.
Csak azt nem értem, mi hasznuk lenne az ott megosztóknak a felkonvertálásból!
no-no. A választék tényleg óriási, de a minőség? Igen, az EAC grabbelő van a log-fájlokban megadva, az esetek 99,9%ban 100%-ban hibátlan a grabbelés. De ez nem jelent zenei minőséget, vagyis ócska zenék, vacak minőségben felvett zenék sokasága van ott is (ízlés is persze mi az ócska szint) A 24b/96k és 24b/192k zenék a rutrackeren szinte kivétel nélkül csak házi felkonvertálások. Talán SACD iso-ban előfordul magasabb eredeti bitráta.fülelek írta: ↑2019.11.15., pén. 11:01A legnépszerűbb és messze legnagyobb választékkal rendelkező torrentoldal jelenleg a rutracker.org, ahol nagyon ügyelnek arra, hogy rossz minőségű zenei anyag ne legyen, kötelező a cédék EAC szoftverrel történő grabbelése log fájllal, és az LP digitalizálás eszközeit is legtöbbször felsorolják. A fájl alapú fizetős oldalakról történő másolatok sem rosszabbak soha az eredetinél.cables írta: ↑2019.11.15., pén. 07:20Jó reggelt mindenkinek!
Aki korán kel aranyat lel mondják és én ha nem is aranyra, de egy érdekes véleményre leltem, amikor egy high-end hálózati lejátszó magyar tesztjét olvastam. Azt hiszem nincs ma aktuálisabb általános vitatéma az audiofil zenehallgatás területén, mint a lemez/PC hallgatás kérdéskör. Ehhez egy adalék
PCzene.jpg
Amúgy a grabbelés nem digitalizálás![]()
Azért ez nem teljesen így van, sok össze vissza grabbelt cucc is van ott, ellentétben pl. a Pedro- val!fülelek írta: ↑2019.11.15., pén. 11:01A legnépszerűbb és messze legnagyobb választékkal rendelkező torrentoldal jelenleg a rutracker.org, ahol nagyon ügyelnek arra, hogy rossz minőségű zenei anyag ne legyen, kötelező a cédék EAC szoftverrel történő grabbelése log fájllal, és az LP digitalizálás eszközeit is legtöbbször felsorolják. A fájl alapú fizetős oldalakról történő másolatok sem rosszabbak soha az eredetinél.cables írta: ↑2019.11.15., pén. 07:20Jó reggelt mindenkinek!
Aki korán kel aranyat lel mondják és én ha nem is aranyra, de egy érdekes véleményre leltem, amikor egy high-end hálózati lejátszó magyar tesztjét olvastam. Azt hiszem nincs ma aktuálisabb általános vitatéma az audiofil zenehallgatás területén, mint a lemez/PC hallgatás kérdéskör. Ehhez egy adalék
PCzene.jpg
Amúgy a grabbelés nem digitalizálás![]()
A legnépszerűbb és messze legnagyobb választékkal rendelkező torrentoldal jelenleg a rutracker.org, ahol nagyon ügyelnek arra, hogy rossz minőségű zenei anyag ne legyen, kötelező a cédék EAC szoftverrel történő grabbelése log fájllal, és az LP digitalizálás eszközeit is legtöbbször felsorolják. A fájl alapú fizetős oldalakról történő másolatok sem rosszabbak soha az eredetinél.cables írta: ↑2019.11.15., pén. 07:20Jó reggelt mindenkinek!
Aki korán kel aranyat lel mondják és én ha nem is aranyra, de egy érdekes véleményre leltem, amikor egy high-end hálózati lejátszó magyar tesztjét olvastam. Azt hiszem nincs ma aktuálisabb általános vitatéma az audiofil zenehallgatás területén, mint a lemez/PC hallgatás kérdéskör. Ehhez egy adalék
PCzene.jpg
Szemben az én saját My Reel Club mozgalmammal, ahol szétküldtem az eredeti csak vágott, de egyéb módon nem befolyásolt .dff formátumú, még csak meg sem taggelt DSD256 felvételt a későbbi hivatalos .dsf formátumú taggelt felvételek mellett (amik a nativedsd.com oldalon is megvehetők lesznek). Sőt a következő eseményekből a szalag másolatot is meg lehet kapni.mgus írta: ↑2019.11.15., pén. 09:58Szerintem a lényeg benne van," A kiadók nem adják ki a kezükből a mesterfelvételeket" Lp, Cd, SACD sem, ugyanis az is csak másolat.cables írta: ↑2019.11.15., pén. 07:20Jó reggelt mindenkinek!
Aki korán kel aranyat lel mondják és én ha nem is aranyra, de egy érdekes véleményre leltem, amikor egy high-end hálózati lejátszó magyar tesztjét olvastam. Azt hiszem nincs ma aktuálisabb általános vitatéma az audiofil zenehallgatás területén, mint a lemez/PC hallgatás kérdéskör. Ehhez egy adalék
PCzene.jpg![]()