Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


A gyári nyári méret 205/55 R16. Ez elég széles télinek, nem? :kiraly:

Nekem is ez a méret van fönn télen-nyáron. :foto:

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Én a magam részéről az ABS-t "ábées" nek ejtem, és így ABS-sel. 
Ki ejti magyarul "éjbíesz"-nek? Még nem sokat hallottam.  :kiraly:
 
Akkor most mekkora legyen a téligumi...?

Gyári méret. Illetve mintha némelyik gyártónál meg lenne adva, hogy télen mekkora kell. De általánosságban elmondható, hogy nagy hóba, vízbe jobb a keskenyebb gumi. Azt szokták mondani, hogy mivel kisebb a felület nagyobb nyomóerő keletkezik(nem oszlik el nagy felületre a súly), így a hó összetömörödik és a barázdák által összetömörített hóba meg tud kapaszkodni a gumi. Nem véletlen, hogy Rallysok havas versenyre 145-ös gumikkal mennek. Esőben meg jobban ki tudja szorítani a vizet, nem kell annyi utat megtennie a víznek, nem fog felúszni az autó. Esőben a sportautóknak ez nagy hátrány, mármint a széles 265-ös meg ilyesmi gumik.

A gyári nyári méret 205/55 R16. Ez elég széles télinek, nem? :foto:
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1569
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 274

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Én a magam részéről az ABS-t "ábées" nek ejtem, és így ABS-sel. 
Ki ejti magyarul "éjbíesz"-nek? Még nem sokat hallottam. :kiraly:
 
Akkor most mekkora legyen a téligumi...?

Gyári méret. Illetve mintha némelyik gyártónál meg lenne adva, hogy télen mekkora kell. De általánosságban elmondható, hogy nagy hóba, vízbe jobb a keskenyebb gumi. Azt szokták mondani, hogy mivel kisebb a felület nagyobb nyomóerő keletkezik(nem oszlik el nagy felületre a súly), így a hó összetömörödik és a barázdák által összetömörített hóba meg tud kapaszkodni a gumi. Nem véletlen, hogy Rallysok havas versenyre 145-ös gumikkal mennek. Esőben meg jobban ki tudja szorítani a vizet, nem kell annyi utat megtennie a víznek, nem fog felúszni az autó. Esőben a sportautóknak ez nagy hátrány, mármint a széles 265-ös meg ilyesmi gumik.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Akkor most mekkora legyen a téligumi...?
Szvsz a gyári méret!

én télen is és nyáron is a legnagyobbat szoktam venni ha már gumi kell

Macskafogó módra az úthengerről? :foto:

jófiú módra a patikából:)

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Akkor most mekkora legyen a téligumi...?
Szvsz a gyári méret!

én télen is és nyáron is a legnagyobbat szoktam venni ha már gumi kell

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4687
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2546
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


Akkor most mekkora legyen a téligumi...?
Szvsz a gyári méret!

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Én a magam részéről az ABS-t "ábées" nek ejtem, és így ABS-sel.
 
Ki ejti magyarul "éjbíesz"-nek? Még nem sokat hallottam.
 
Akkor most mekkora legyen a téligumi...?
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3741
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1177

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Nem vitaindítónak szántam...inkább kortünet.
 
[OFFTOPIC]Lehet genyóság...de azért ment ki a bizti....Spoilerkészlet bezzeg kell...de a téligumin még gondolkodunk egy kicsit....aztán meg hátulról jól telibever vkit....oszt' oda szíp spolier....
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3741
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1177

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Előre is elnézést kérek azoktól,akik esetleg felismerni vélik magukat....nem személyeskedésnek szánom...inkább csak egy görbe tükör.
 
Annyira tipikus mostanában...mondhatni divat lett,megvenni a lehető legkisebb motorral szerelt,legrosszabb felszereltségű autót...és aztán alaposan szénnétunigolni.
Elég,ha csak egy picit körbenézünk...milyen autók rohangásznak mindenféle kristály(Lexus)lámpákkal,szemöldökkel,spoilerrel,kékleddel,krómcsíkkal...stb...Tízből 6-7 biztos Suzuki,a maradékon osztoznak a Daewoo-k(bocsánat Chevrolet-ek),régebbi Opelek,Mazdák,Fordok....stb...Ezek szinte kivétel nélkül,kicsi és régi kontrukciójú motorral szereltek,és a legkomolyabb extra a hátsó ablaktörlő.
 
Mint mondtam,nem célom bárkit is megbántani...de általában ilyenkor jönnek a magyarázatok...:Csak ilyenre futotta...Nekem ez tetszik...Öreg,de legalább ki van fizetve....
 
Abba viszont nagyon kevesen gondolnak bele....hogy az utólagosan átalakított autó eladhatatlan! Legyen szó akár a "nagyhifi"-ről vagy a "körbespoiler"-ről...
Persze a hifi-t ki lehet szedni...de pl a csillapítás biztosan,de valszeg a kábelezés is bentmarad.Nem is beszélve a hangszórók helyén tátongó lyukakról...
 
 
Azt is megértem,hogy nincs mindenkinek pénze új,vagy akár egy pár éves használt autóra (nekem sincs),de könyöröm,nézzük már alaposan hogy álmaink autója...:milyen valós állapotban van?Mire szeretnénk használni?Fent tudjuk tartani?Tényleg keveset fogyaszt,egy mindenféle vacakkal felhízlalt 1.0L-es motorral szerelt tizenéves kisautó?
 
 
Biztos van amit kihagytam....most lehet kövezni,de én ezt így gondolom.
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1569
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 274

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov-  azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Én az elsőért egy forintot nem adnék az biztos.

szerintem csinos:)
tuning, de nincs eltúlozva. pont az ilyet szeretem, amin látszik, hogy van vele foglalkozva, de se nem gagyi, se nem agyoncicomázott.

Nincs eltúlozva??????
 
Elég csak a kerékre nézni. Térjünk is csak erre ki. kb 2cm a pereme a guminak. Minden kátyúba, amibe belemész egy picit is gyorsabban tönkreteszi a kereket. Gondolom nehezebb is az a kerék jóval.(az olcsóbb alukerekek szinte mindegyike nehezebb, mint egy lemezfelni) Nyomtáv is szélesebb. Ergo nagyobb erőkarral ráncigálja a futóművet, az eleve nehezebb rugózatlan tömeg. Szóval minden eredeti futóműalkatrész hamar megadja magát. Nem is ilyen széles gumira van tervezve a kormányzás, szóval kanyarodni is nehezebb vele, stb, stb, stb. Az ilyen autóval csak a baj van, mesziről el kell kerülni, ezért nem adnék pénzt érte.
 
 
Sportlégszűrő? Egy havernak volt. kb 2 hónapig és kivette. Nyáron a meleg miatt sípolt és ez zavarta. Amúgy meg utána valamivel kiderűlt, hogy tiszta dzsuva a motor. Nem biztos hogy a sportlégszűrőtől, de az a véleményem, hogy a sportlégszűrők nagyobb részecskéket is beengednek, ami abból következik, hogy jobban át kell ereszteniük, mint a gyári. Hidd el, hogy a gyárak is használnák ezeket, ha lenne értelme, de nem véletlen, hogy nem használják ott sem, ahol ez az összeg nem számítana az árba és vérre menő teljesítményharc(sportautók) van.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


lenne még 1 kérdésem.
a sima és a sport légszűrő között mi a különbség? csak mert árban nincs nagy.
felhasználásilag?

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov-  azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Én az elsőért egy forintot nem adnék az biztos.

szerintem csinos:)
tuning, de nincs eltúlozva. pont az ilyet szeretem, amin látszik, hogy van vele foglalkozva, de se nem gagyi, se nem agyoncicomázott.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1569
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 274

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov- azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Én az elsőért egy forintot nem adnék az biztos.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


mishov-  azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Nem ezt mondtam:
- a Tied szinte azonnal eladható lenne ugyanannyiért, amennyiért vetted, a hifit kifűzöd, és megy a következő autóba, bukta nyista
- a másik hiába szép, a ráköltött extrák árát nem fogja megfizetni senki, mert akit ez vonz, annak nincs ennyi pénze ótóra, a "normál" vásárlót meg inkább megijeszti.
 
Lássuk számokkal:
- a Te kocsid volt 450 körül ha jól emlékszem, annyiért jó szívvel megveszik egy friss jogsis valakinek a családban szinte napokon belül, hogy ne a családi gépet zúzza, de szívesen ülnek bele autójukat "downgrade"-elő idős emberek is, mert épp elég nekik az 1.1 motor, és vonzó a kis fogyasztás, alacsony közteher is (Jóanyám öreg Puntóját így adtuk el egy hét alatt, azóta egy helyes kis szöszi jár vete akkora T betűvel, hogy a fél kocsit eltakarja ).
- a másik egy GT kivitel (nemtom a Citronyná mien betővel írják) legyen használtan kb 1 mill. Az az optikai szett + munkadíj simán elérheti a 2 millert, szal van 3 gurigába - oxt nagy nyűggel eladható lesz majd, hónapos küzdelem árán cca másfél milkóért > vagyis bukta 1,5 mFt.
 
Az összegek nem biztos h stimmelnek, de az arányok és a jelenség igen.
Én ERRŐL beszéltem az előbb.
 
Optikai tuningnak esetleg egy színre fűjt lökhátítót tudnék elképzelni, hogy ne nézzenek utazóügynöknek - azt viszont csak profival csináltasd, mert műanyagot kevesen tudnak igazán jól és TARTÓSAN lefesteni.
 
Felniben meg változatlanul maradnék a 14" -nál, helyesen átszámított váltóméretű gumikkal.

felniből 13' lesz, költséghatékonyság és egyéb okokból, a héten meg is veszem.
még a gumikon filózok hogy régi vagy új.
tehát akkor ebből a felniből lesz a 13' as http://www.automax.hu/alessio/sanremo/
 
 
amúgy igen, itthon ez az optikai szett nevettségesen drága. de pl angliában ezt cuccot a felni nélkül ami kívül van ezen a kocsin olyan 100-150ezerből meg lehet oldani.
 
a műanyagokat csak akkor fogom színre fújatni, ha tallok olyan ismerőst aki profin és olcsón megoldja, az az ár amit elkérnek érte amúgy ismeretlenben szvsz nagyon magas.
igazából egy festő cuccal már meg tudnám oldani, mert főnököm autófényező eredetileg

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


Robognom kell tovább, így tehát zanzásítva, pár gyors észrevétel, az idézéssel most nem bajlódnék:- nyelvészeti kérdések: amajcinak tökéletesen igaza van, Ált.isk 4.oszt. tananyag>hasonulás szabályai, tessék utána olvasni,
- tévedés, hogy az autóra más méret kell télen és nyáron. Régen a vacak, merev, traktorbordázatú téligumi-szörnyek idejében ez tényleg így volt, de a mai gumik teljesen mások. A keskenyebb gumival hosszabb lesz a fékút és bizonytalanabb a kanyarvétel, még balesetet is szenvedhetsz, ha rutinból vezeted a megváltozott menettulajdonságú autódat;
- az ABS nem a fékút lerövidítésére szolgál, hanem arra hogy az autó vészfékezés esetén is kormányozható maradjon, használatát szokni és tanulni kell; hallottam olyanról, aki azért ment bele az előtte állóba, mert megijedt amikor az ABS hatására a fékpedál kattogva "masszírozta" a talpát, erre lelépett a fékről
- ezt tanpályán lehet megtanulni a legjobban, én se voltam még, de asszem itt lesz az ideje (pedig nemrég kiszámoltam, szűk 1millió Km-t vezettem eddig két kis koccanással - az egyik anno pont egy nyári gumis kocsival történt havon fékezésnél, a másik téligumis-ABS-es kocsival, de jégen ahol semmi nem segít - és mindkettő "gyalogos" tempóban!!!)
- aki nem akar vagyont költeni nyári gumira, nem hisz a 4évszakosban, "óvatos duhaj" és nem túl nagy teljesítményű max kompakt kocsija van, az nyugodtan válogathat a volt "szoci" gyárak terméséből (Barum, Kormoran, Debica, Ceat) ezek nagynevű márkák tulajdonában vannak ma már (GoodYear, Continental, Pirelli), és azok egy-két évvel ezelőtti típusait gyártják, jó áron és minőségben. Inkább érdemes a DOT számot nézni, hogy ne legyen régi elfekvő cumó;
- noname távolkeleti gumit semmiképp, azt a 6 éves vackot azonnal lecserélni, szvsz;
- az optikai extrák nem növelik az értéket, sőt ha azt sugallják, hogy valaki sportosan vezetett, még hátrányosak is. Az öcsém Nissanján egyedi spoilerek voltak (tök feleslegesen>1.3-as motor) a kutya nem akarta megvenni a kocsit.
 
Na rohanok, szasztok!

Röviden, összeszedted a lényeget!
 
 
Amúgy abban is igazad van, hogy nagyon nem éri meg az optikai tuning, főleg ebben a kategóriában!
(Nyilván más a helyzet pl. egy 20+ millás Audi ABT-tuningjánál...)
 
 
Celithrandil, nagyon vigyázz a nagyobb felninél, hogy a gumi megfelelő váltóméretű legyen! (Ahogy mishow is mondta.)
Könnyen járhatsz úgy, mint az egyik kollégám, akinek a Mondeoján voltak nagyobb kerekek (úgy vette) és kb. 200 ezer Ft-jába került néhány traffi... (Mindig koppra kiszámolva, a büntetési határon autózott, csak hát a nagyobb kerekek miatt valójában gyorsabban ment, mint amennyit mutatott az óra, nagyon bosszantó pár km/h-s különbségért 30 ezreket fizeni.)

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


mióta a jazz-t dzsessz nek kell írni, azóta nem tudom, mit hogy ejtünk és ragzunk azt tudom hogy én hogy ejtem, de mikor nézik a helyesírást nem tudhatjuk hogy hogy ejtik amazok

Pedig nem annyira nem nehéz...
 
Vannak olyan idegen szavak, melyek már meghonosodtak a nyelvben és vannak, amik nem, azok, amelyek benne vannak a helyesírási szótárban, azokat úgy kell(ene) leírni, ahogy a nagyokosok kitalálták.
 
A lényeg, hogy az ABS-nek van magyar megfelelője, ez a blokkolásgátló, de egyrészt nem annyira használják (főleg írásban), másrészt senki nem rövidíti pl. BG-nek.
 
Most hirtelen valamiért a FIA jutott eszembe példának, mindenki tudja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség francia rövidítése, de kevesen használják magyarul (nem is rövidítik NASz-nak), főleg írásban, hasonlóan az ABS-hez.

Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4687
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2546
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


mishov- azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Nem ezt mondtam:
- a Tied szinte azonnal eladható lenne ugyanannyiért, amennyiért vetted, a hifit kifűzöd, és megy a következő autóba, bukta nyista
- a másik hiába szép, a ráköltött extrák árát nem fogja megfizetni senki, mert akit ez vonz, annak nincs ennyi pénze ótóra, a "normál" vásárlót meg inkább megijeszti.
 
Lássuk számokkal:
- a Te kocsid volt 450 körül ha jól emlékszem, annyiért jó szívvel megveszik egy friss jogsis valakinek a családban szinte napokon belül, hogy ne a családi gépet zúzza, de szívesen ülnek bele autójukat "downgrade"-elő idős emberek is, mert épp elég nekik az 1.1 motor, és vonzó a kis fogyasztás, alacsony közteher is (Jóanyám öreg Puntóját így adtuk el egy hét alatt, azóta egy helyes kis szöszi jár vete akkora T betűvel, hogy a fél kocsit eltakarja ).
- a másik egy GT kivitel (nemtom a Citronyná mien betővel írják) legyen használtan kb 1 mill. Az az optikai szett + munkadíj simán elérheti a 2 millert, szal van 3 gurigába - oxt nagy nyűggel eladható lesz majd, hónapos küzdelem árán cca másfél milkóért > vagyis bukta 1,5 mFt.
 
Az összegek nem biztos h stimmelnek, de az arányok és a jelenség igen.
Én ERRŐL beszéltem az előbb.
 
Optikai tuningnak esetleg egy színre fűjt lökhátítót tudnék elképzelni, hogy ne nézzenek utazóügynöknek - azt viszont csak profival csináltasd, mert műanyagot kevesen tudnak igazán jól és TARTÓSAN lefesteni.
 
Felniben meg változatlanul maradnék a 14" -nál, helyesen átszámított váltóméretű gumikkal.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?
ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov- azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)
 

 


Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4687
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2546
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


Robognom kell tovább, így tehát zanzásítva, pár gyors észrevétel, az idézéssel most nem bajlódnék:
- nyelvészeti kérdések: amajcinak tökéletesen igaza van, Ált.isk 4.oszt. tananyag>hasonulás szabályai, tessék utána olvasni,
- tévedés, hogy az autóra más méret kell télen és nyáron. Régen a vacak, merev, traktorbordázatú téligumi-szörnyek idejében ez tényleg így volt, de a mai gumik teljesen mások. A keskenyebb gumival hosszabb lesz a fékút és bizonytalanabb a kanyarvétel, még balesetet is szenvedhetsz, ha rutinból vezeted a megváltozott menettulajdonságú autódat;
- az ABS nem a fékút lerövidítésére szolgál, hanem arra hogy az autó vészfékezés esetén is kormányozható maradjon, használatát szokni és tanulni kell; hallottam olyanról, aki azért ment bele az előtte állóba, mert megijedt amikor az ABS hatására a fékpedál kattogva "masszírozta" a talpát, erre lelépett a fékről
- ezt tanpályán lehet megtanulni a legjobban, én se voltam még, de asszem itt lesz az ideje (pedig nemrég kiszámoltam, szűk 1millió Km-t vezettem eddig két kis koccanással - az egyik anno pont egy nyári gumis kocsival történt havon fékezésnél, a másik téligumis-ABS-es kocsival, de jégen ahol semmi nem segít - és mindkettő "gyalogos" tempóban!!!)
- aki nem akar vagyont költeni nyári gumira, nem hisz a 4évszakosban, "óvatos duhaj" és nem túl nagy teljesítményű max kompakt kocsija van, az nyugodtan válogathat a volt "szoci" gyárak terméséből (Barum, Kormoran, Debica, Ceat) ezek nagynevű márkák tulajdonában vannak ma már (GoodYear, Continental, Pirelli), és azok egy-két évvel ezelőtti típusait gyártják, jó áron és minőségben. Inkább érdemes a DOT számot nézni, hogy ne legyen régi elfekvő cumó;
- noname távolkeleti gumit semmiképp, azt a 6 éves vackot azonnal lecserélni, szvsz;
- az optikai extrák nem növelik az értéket, sőt ha azt sugallják, hogy valaki sportosan vezetett, még hátrányosak is. Az öcsém Nissanján egyedi spoilerek voltak (tök feleslegesen>1.3-as motor) a kutya nem akarta megvenni a kocsit.
 
Na rohanok, szasztok!

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


abs-sel az miért nem helyes?akkor lenne abs-szel, ha ábéesz-szeé lenne:)
magyarul abées-sel nem? 

A magyar nyelvben NINCS -al/el toldalék, csak -val/vel, aminek a "v"-je a KIEJTÉS szerint hasonul, DE NEM TŰNIK EL.
 
Tehát: {ábéesz + vel = ábéesszel}
 
Ezt a "ábéesz-szée"-t nem tudom értelmezni...
 
Most komolyan, te "ábées"-nek vagy "ábéesz"-nek ejted?
A System-et hogy ejted, "sistem" vagy "szisztem"?
(Az Anti-lock Breaking System miatt kérdezem.)

mióta a jazz-t dzsessz nek kell írni, azóta nem tudom, mit hogy ejtünk és ragzunk
azt tudom hogy én hogy ejtem, de mikor nézik a helyesírást nem tudhatjuk hogy hogy ejtik amazok

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


abs-sel az miért nem helyes?akkor lenne abs-szel, ha ábéesz-szeé lenne:)
magyarul abées-sel nem? 

A magyar nyelvben NINCS -al/el toldalék, csak -val/vel, aminek a "v"-je a KIEJTÉS szerint hasonul, DE NEM TŰNIK EL.
 
Tehát: {ábéesz + vel = ábéesszel}
 
Ezt a "ábéesz-szée"-t nem tudom értelmezni...
 
Most komolyan, te "ábées"-nek vagy "ábéesz"-nek ejted?
A System-et hogy ejted, "sistem" vagy "szisztem"?
(Az Anti-lock Breaking System miatt kérdezem.)

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Köszönöm a megnyugtató válaszokat.
 
Gondolom tavasszal lesznek nyárigumi-akciók, így azt nem akarok most venni.
4-5 év ideális lenne, szeretném ha ez a kocsi addig kiszolgálna engem.
 
Na igen: kérdés mi történt a gumikkal és az autóval az elmúlt években... Remélem sok rondaság nem, mert az előző Skodám nagyon megbízható volt, és ez mégis csak újabb! A szerelőm átnézte mielőtt megvettem, azt mondta, ennyi idős korban teljesen jónak mondható az állapota (persze ettől még 9 éves, tehát akármi elromolhat rajta...) Drukkoljatok!
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


abs-sel az miért nem helyes?
akkor lenne abs-szel, ha ábéesz-szeé lenne:)
magyarul abées-sel nem?

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


AT minden szava igaz (ebben a témában)!
 
Én sem tudom elfogadni a különböző ideológiákat, ha az autózásról van szó, csak abba kell belegondolni, hogy az autó kb. 4 tenyérnyi felületen "csinál" MINDENT, gyorsul, lassul, irányt vált, stb.! Ezt nem szabad elspórolni!
 
Csak azt nem értem, hogy miért nem lehet helyesen leírni: ABS-szel...
(Én ABS-elek, te ABS-elsz, ő ABS-el... )

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Akkor most kikapcsoltassam az ABS-t?
 
Egyszer tényleg elmennék egy tanpályára ezeket kipróbálni, mert kezd érdekelni a dolog!
 
A nem ABS-es előző kocsim satuféknél csúszott mint a teflontepsi, és emlékeim szerint a tapadási súrlódás nagyobb, mint a csúszási (általában), tehát ha a gumi csúszik, a lassító erő kisebb, mint forgó-tapadó kerék esetén - vagy nem?
 
A tervem kezd körvonalazódni a gumi-ügyet illetően:
 
veszek 1 garnitúra (4 db) lemezfelnire szerelt téli gumit, 195/65 R15 ContiWinterContact™ TS 830, 22390- Ft ért/db (remélem tényleg ingyen tárolják!)
 
Aztán majd ha beköszönt a nyár, fájó szívvel elbúcsúzom a Woosung gumiktól, és veszek 5 db(?) Nyári gumit 205/55 R16 méretben a meglévő alufelnikre az alábbi 19990/db-os kategóriából (apropó, ezek közül melyik a legjobb?)
 
http://www.automax.hu/tyresearch.php?w= ... &b=0&s[]=1
 
Ezzel fél éven belül 200000-et sikerül költeni a kocsimra, ami az árához képest nem elhanyagolható, de egyszer meg kell lennie (és legalább a nyárit ráér tavasszal venni).
 
Na ebbe tessék belekötni! :foto:
 
PS: még azt megmondanátok, mit jelent a 91V illetve 91T jelölés a gumi nevében?
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”