Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Én a magam részéről az ABS-t "ábées" nek ejtem, és így ABS-sel.
 
Ki ejti magyarul "éjbíesz"-nek? Még nem sokat hallottam.
 
Akkor most mekkora legyen a téligumi...?
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3737
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1165

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Nem vitaindítónak szántam...inkább kortünet.
 
[OFFTOPIC]Lehet genyóság...de azért ment ki a bizti....Spoilerkészlet bezzeg kell...de a téligumin még gondolkodunk egy kicsit....aztán meg hátulról jól telibever vkit....oszt' oda szíp spolier....
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3737
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1165

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »


Előre is elnézést kérek azoktól,akik esetleg felismerni vélik magukat....nem személyeskedésnek szánom...inkább csak egy görbe tükör.
 
Annyira tipikus mostanában...mondhatni divat lett,megvenni a lehető legkisebb motorral szerelt,legrosszabb felszereltségű autót...és aztán alaposan szénnétunigolni.
Elég,ha csak egy picit körbenézünk...milyen autók rohangásznak mindenféle kristály(Lexus)lámpákkal,szemöldökkel,spoilerrel,kékleddel,krómcsíkkal...stb...Tízből 6-7 biztos Suzuki,a maradékon osztoznak a Daewoo-k(bocsánat Chevrolet-ek),régebbi Opelek,Mazdák,Fordok....stb...Ezek szinte kivétel nélkül,kicsi és régi kontrukciójú motorral szereltek,és a legkomolyabb extra a hátsó ablaktörlő.
 
Mint mondtam,nem célom bárkit is megbántani...de általában ilyenkor jönnek a magyarázatok...:Csak ilyenre futotta...Nekem ez tetszik...Öreg,de legalább ki van fizetve....
 
Abba viszont nagyon kevesen gondolnak bele....hogy az utólagosan átalakított autó eladhatatlan! Legyen szó akár a "nagyhifi"-ről vagy a "körbespoiler"-ről...
Persze a hifi-t ki lehet szedni...de pl a csillapítás biztosan,de valszeg a kábelezés is bentmarad.Nem is beszélve a hangszórók helyén tátongó lyukakról...
 
 
Azt is megértem,hogy nincs mindenkinek pénze új,vagy akár egy pár éves használt autóra (nekem sincs),de könyöröm,nézzük már alaposan hogy álmaink autója...:milyen valós állapotban van?Mire szeretnénk használni?Fent tudjuk tartani?Tényleg keveset fogyaszt,egy mindenféle vacakkal felhízlalt 1.0L-es motorral szerelt tizenéves kisautó?
 
 
Biztos van amit kihagytam....most lehet kövezni,de én ezt így gondolom.
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1569
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 274

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov-  azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Én az elsőért egy forintot nem adnék az biztos.

szerintem csinos:)
tuning, de nincs eltúlozva. pont az ilyet szeretem, amin látszik, hogy van vele foglalkozva, de se nem gagyi, se nem agyoncicomázott.

Nincs eltúlozva??????
 
Elég csak a kerékre nézni. Térjünk is csak erre ki. kb 2cm a pereme a guminak. Minden kátyúba, amibe belemész egy picit is gyorsabban tönkreteszi a kereket. Gondolom nehezebb is az a kerék jóval.(az olcsóbb alukerekek szinte mindegyike nehezebb, mint egy lemezfelni) Nyomtáv is szélesebb. Ergo nagyobb erőkarral ráncigálja a futóművet, az eleve nehezebb rugózatlan tömeg. Szóval minden eredeti futóműalkatrész hamar megadja magát. Nem is ilyen széles gumira van tervezve a kormányzás, szóval kanyarodni is nehezebb vele, stb, stb, stb. Az ilyen autóval csak a baj van, mesziről el kell kerülni, ezért nem adnék pénzt érte.
 
 
Sportlégszűrő? Egy havernak volt. kb 2 hónapig és kivette. Nyáron a meleg miatt sípolt és ez zavarta. Amúgy meg utána valamivel kiderűlt, hogy tiszta dzsuva a motor. Nem biztos hogy a sportlégszűrőtől, de az a véleményem, hogy a sportlégszűrők nagyobb részecskéket is beengednek, ami abból következik, hogy jobban át kell ereszteniük, mint a gyári. Hidd el, hogy a gyárak is használnák ezeket, ha lenne értelme, de nem véletlen, hogy nem használják ott sem, ahol ez az összeg nem számítana az árba és vérre menő teljesítményharc(sportautók) van.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


lenne még 1 kérdésem.
a sima és a sport légszűrő között mi a különbség? csak mert árban nincs nagy.
felhasználásilag?

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov-  azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Én az elsőért egy forintot nem adnék az biztos.

szerintem csinos:)
tuning, de nincs eltúlozva. pont az ilyet szeretem, amin látszik, hogy van vele foglalkozva, de se nem gagyi, se nem agyoncicomázott.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1569
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 274

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Mathias »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov- azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Én az elsőért egy forintot nem adnék az biztos.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


mishov-  azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Nem ezt mondtam:
- a Tied szinte azonnal eladható lenne ugyanannyiért, amennyiért vetted, a hifit kifűzöd, és megy a következő autóba, bukta nyista
- a másik hiába szép, a ráköltött extrák árát nem fogja megfizetni senki, mert akit ez vonz, annak nincs ennyi pénze ótóra, a "normál" vásárlót meg inkább megijeszti.
 
Lássuk számokkal:
- a Te kocsid volt 450 körül ha jól emlékszem, annyiért jó szívvel megveszik egy friss jogsis valakinek a családban szinte napokon belül, hogy ne a családi gépet zúzza, de szívesen ülnek bele autójukat "downgrade"-elő idős emberek is, mert épp elég nekik az 1.1 motor, és vonzó a kis fogyasztás, alacsony közteher is (Jóanyám öreg Puntóját így adtuk el egy hét alatt, azóta egy helyes kis szöszi jár vete akkora T betűvel, hogy a fél kocsit eltakarja ).
- a másik egy GT kivitel (nemtom a Citronyná mien betővel írják) legyen használtan kb 1 mill. Az az optikai szett + munkadíj simán elérheti a 2 millert, szal van 3 gurigába - oxt nagy nyűggel eladható lesz majd, hónapos küzdelem árán cca másfél milkóért > vagyis bukta 1,5 mFt.
 
Az összegek nem biztos h stimmelnek, de az arányok és a jelenség igen.
Én ERRŐL beszéltem az előbb.
 
Optikai tuningnak esetleg egy színre fűjt lökhátítót tudnék elképzelni, hogy ne nézzenek utazóügynöknek - azt viszont csak profival csináltasd, mert műanyagot kevesen tudnak igazán jól és TARTÓSAN lefesteni.
 
Felniben meg változatlanul maradnék a 14" -nál, helyesen átszámított váltóméretű gumikkal.

felniből 13' lesz, költséghatékonyság és egyéb okokból, a héten meg is veszem.
még a gumikon filózok hogy régi vagy új.
tehát akkor ebből a felniből lesz a 13' as http://www.automax.hu/alessio/sanremo/
 
 
amúgy igen, itthon ez az optikai szett nevettségesen drága. de pl angliában ezt cuccot a felni nélkül ami kívül van ezen a kocsin olyan 100-150ezerből meg lehet oldani.
 
a műanyagokat csak akkor fogom színre fújatni, ha tallok olyan ismerőst aki profin és olcsón megoldja, az az ár amit elkérnek érte amúgy ismeretlenben szvsz nagyon magas.
igazából egy festő cuccal már meg tudnám oldani, mert főnököm autófényező eredetileg

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


Robognom kell tovább, így tehát zanzásítva, pár gyors észrevétel, az idézéssel most nem bajlódnék:- nyelvészeti kérdések: amajcinak tökéletesen igaza van, Ált.isk 4.oszt. tananyag>hasonulás szabályai, tessék utána olvasni,
- tévedés, hogy az autóra más méret kell télen és nyáron. Régen a vacak, merev, traktorbordázatú téligumi-szörnyek idejében ez tényleg így volt, de a mai gumik teljesen mások. A keskenyebb gumival hosszabb lesz a fékút és bizonytalanabb a kanyarvétel, még balesetet is szenvedhetsz, ha rutinból vezeted a megváltozott menettulajdonságú autódat;
- az ABS nem a fékút lerövidítésére szolgál, hanem arra hogy az autó vészfékezés esetén is kormányozható maradjon, használatát szokni és tanulni kell; hallottam olyanról, aki azért ment bele az előtte állóba, mert megijedt amikor az ABS hatására a fékpedál kattogva "masszírozta" a talpát, erre lelépett a fékről
- ezt tanpályán lehet megtanulni a legjobban, én se voltam még, de asszem itt lesz az ideje (pedig nemrég kiszámoltam, szűk 1millió Km-t vezettem eddig két kis koccanással - az egyik anno pont egy nyári gumis kocsival történt havon fékezésnél, a másik téligumis-ABS-es kocsival, de jégen ahol semmi nem segít - és mindkettő "gyalogos" tempóban!!!)
- aki nem akar vagyont költeni nyári gumira, nem hisz a 4évszakosban, "óvatos duhaj" és nem túl nagy teljesítményű max kompakt kocsija van, az nyugodtan válogathat a volt "szoci" gyárak terméséből (Barum, Kormoran, Debica, Ceat) ezek nagynevű márkák tulajdonában vannak ma már (GoodYear, Continental, Pirelli), és azok egy-két évvel ezelőtti típusait gyártják, jó áron és minőségben. Inkább érdemes a DOT számot nézni, hogy ne legyen régi elfekvő cumó;
- noname távolkeleti gumit semmiképp, azt a 6 éves vackot azonnal lecserélni, szvsz;
- az optikai extrák nem növelik az értéket, sőt ha azt sugallják, hogy valaki sportosan vezetett, még hátrányosak is. Az öcsém Nissanján egyedi spoilerek voltak (tök feleslegesen>1.3-as motor) a kutya nem akarta megvenni a kocsit.
 
Na rohanok, szasztok!

Röviden, összeszedted a lényeget!
 
 
Amúgy abban is igazad van, hogy nagyon nem éri meg az optikai tuning, főleg ebben a kategóriában!
(Nyilván más a helyzet pl. egy 20+ millás Audi ABT-tuningjánál...)
 
 
Celithrandil, nagyon vigyázz a nagyobb felninél, hogy a gumi megfelelő váltóméretű legyen! (Ahogy mishow is mondta.)
Könnyen járhatsz úgy, mint az egyik kollégám, akinek a Mondeoján voltak nagyobb kerekek (úgy vette) és kb. 200 ezer Ft-jába került néhány traffi... (Mindig koppra kiszámolva, a büntetési határon autózott, csak hát a nagyobb kerekek miatt valójában gyorsabban ment, mint amennyit mutatott az óra, nagyon bosszantó pár km/h-s különbségért 30 ezreket fizeni.)

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


mióta a jazz-t dzsessz nek kell írni, azóta nem tudom, mit hogy ejtünk és ragzunk azt tudom hogy én hogy ejtem, de mikor nézik a helyesírást nem tudhatjuk hogy hogy ejtik amazok

Pedig nem annyira nem nehéz...
 
Vannak olyan idegen szavak, melyek már meghonosodtak a nyelvben és vannak, amik nem, azok, amelyek benne vannak a helyesírási szótárban, azokat úgy kell(ene) leírni, ahogy a nagyokosok kitalálták.
 
A lényeg, hogy az ABS-nek van magyar megfelelője, ez a blokkolásgátló, de egyrészt nem annyira használják (főleg írásban), másrészt senki nem rövidíti pl. BG-nek.
 
Most hirtelen valamiért a FIA jutott eszembe példának, mindenki tudja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség francia rövidítése, de kevesen használják magyarul (nem is rövidítik NASz-nak), főleg írásban, hasonlóan az ABS-hez.

Online
Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4685
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2540
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


mishov- azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)

Nem ezt mondtam:
- a Tied szinte azonnal eladható lenne ugyanannyiért, amennyiért vetted, a hifit kifűzöd, és megy a következő autóba, bukta nyista
- a másik hiába szép, a ráköltött extrák árát nem fogja megfizetni senki, mert akit ez vonz, annak nincs ennyi pénze ótóra, a "normál" vásárlót meg inkább megijeszti.
 
Lássuk számokkal:
- a Te kocsid volt 450 körül ha jól emlékszem, annyiért jó szívvel megveszik egy friss jogsis valakinek a családban szinte napokon belül, hogy ne a családi gépet zúzza, de szívesen ülnek bele autójukat "downgrade"-elő idős emberek is, mert épp elég nekik az 1.1 motor, és vonzó a kis fogyasztás, alacsony közteher is (Jóanyám öreg Puntóját így adtuk el egy hét alatt, azóta egy helyes kis szöszi jár vete akkora T betűvel, hogy a fél kocsit eltakarja ).
- a másik egy GT kivitel (nemtom a Citronyná mien betővel írják) legyen használtan kb 1 mill. Az az optikai szett + munkadíj simán elérheti a 2 millert, szal van 3 gurigába - oxt nagy nyűggel eladható lesz majd, hónapos küzdelem árán cca másfél milkóért > vagyis bukta 1,5 mFt.
 
Az összegek nem biztos h stimmelnek, de az arányok és a jelenség igen.
Én ERRŐL beszéltem az előbb.
 
Optikai tuningnak esetleg egy színre fűjt lökhátítót tudnék elképzelni, hogy ne nézzenek utazóügynöknek - azt viszont csak profival csináltasd, mert műanyagot kevesen tudnak igazán jól és TARTÓSAN lefesteni.
 
Felniben meg változatlanul maradnék a 14" -nál, helyesen átszámított váltóméretű gumikkal.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


én most azon filózok egyébként, hogy amikor a héten elmegyek megvenni az új felniket, rakassam rá a meglévő téligumit, ami még 2-3 szezont is elbírna, vagy adjam el gumisnak és újat rakassak rá?
ha 1 felni szettel akarok duhajkodni, akkor nem érdemes még gondolom újat venni, viszont ha tavaszal veszek még szettet a nyári gumiknak, akkor meg gondolom érdemes újat rakatni már most téliből.
 
vagy hogy lenne értelmes a dolog?
 
mishov- azért azt ne mond, hogy ez a két kocsi azonos áron menne el eladáskor:
(amúgy a 2. az enyém, azonos modell és évjárat a kettő)
 

 


Online
Avatar
mishow
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4685
Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
Értékelés: 2540
Tartózkodási hely: Jászberény

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: mishow »


Robognom kell tovább, így tehát zanzásítva, pár gyors észrevétel, az idézéssel most nem bajlódnék:
- nyelvészeti kérdések: amajcinak tökéletesen igaza van, Ált.isk 4.oszt. tananyag>hasonulás szabályai, tessék utána olvasni,
- tévedés, hogy az autóra más méret kell télen és nyáron. Régen a vacak, merev, traktorbordázatú téligumi-szörnyek idejében ez tényleg így volt, de a mai gumik teljesen mások. A keskenyebb gumival hosszabb lesz a fékút és bizonytalanabb a kanyarvétel, még balesetet is szenvedhetsz, ha rutinból vezeted a megváltozott menettulajdonságú autódat;
- az ABS nem a fékút lerövidítésére szolgál, hanem arra hogy az autó vészfékezés esetén is kormányozható maradjon, használatát szokni és tanulni kell; hallottam olyanról, aki azért ment bele az előtte állóba, mert megijedt amikor az ABS hatására a fékpedál kattogva "masszírozta" a talpát, erre lelépett a fékről
- ezt tanpályán lehet megtanulni a legjobban, én se voltam még, de asszem itt lesz az ideje (pedig nemrég kiszámoltam, szűk 1millió Km-t vezettem eddig két kis koccanással - az egyik anno pont egy nyári gumis kocsival történt havon fékezésnél, a másik téligumis-ABS-es kocsival, de jégen ahol semmi nem segít - és mindkettő "gyalogos" tempóban!!!)
- aki nem akar vagyont költeni nyári gumira, nem hisz a 4évszakosban, "óvatos duhaj" és nem túl nagy teljesítményű max kompakt kocsija van, az nyugodtan válogathat a volt "szoci" gyárak terméséből (Barum, Kormoran, Debica, Ceat) ezek nagynevű márkák tulajdonában vannak ma már (GoodYear, Continental, Pirelli), és azok egy-két évvel ezelőtti típusait gyártják, jó áron és minőségben. Inkább érdemes a DOT számot nézni, hogy ne legyen régi elfekvő cumó;
- noname távolkeleti gumit semmiképp, azt a 6 éves vackot azonnal lecserélni, szvsz;
- az optikai extrák nem növelik az értéket, sőt ha azt sugallják, hogy valaki sportosan vezetett, még hátrányosak is. Az öcsém Nissanján egyedi spoilerek voltak (tök feleslegesen>1.3-as motor) a kutya nem akarta megvenni a kocsit.
 
Na rohanok, szasztok!

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


abs-sel az miért nem helyes?akkor lenne abs-szel, ha ábéesz-szeé lenne:)
magyarul abées-sel nem? 

A magyar nyelvben NINCS -al/el toldalék, csak -val/vel, aminek a "v"-je a KIEJTÉS szerint hasonul, DE NEM TŰNIK EL.
 
Tehát: {ábéesz + vel = ábéesszel}
 
Ezt a "ábéesz-szée"-t nem tudom értelmezni...
 
Most komolyan, te "ábées"-nek vagy "ábéesz"-nek ejted?
A System-et hogy ejted, "sistem" vagy "szisztem"?
(Az Anti-lock Breaking System miatt kérdezem.)

mióta a jazz-t dzsessz nek kell írni, azóta nem tudom, mit hogy ejtünk és ragzunk
azt tudom hogy én hogy ejtem, de mikor nézik a helyesírást nem tudhatjuk hogy hogy ejtik amazok

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


abs-sel az miért nem helyes?akkor lenne abs-szel, ha ábéesz-szeé lenne:)
magyarul abées-sel nem? 

A magyar nyelvben NINCS -al/el toldalék, csak -val/vel, aminek a "v"-je a KIEJTÉS szerint hasonul, DE NEM TŰNIK EL.
 
Tehát: {ábéesz + vel = ábéesszel}
 
Ezt a "ábéesz-szée"-t nem tudom értelmezni...
 
Most komolyan, te "ábées"-nek vagy "ábéesz"-nek ejted?
A System-et hogy ejted, "sistem" vagy "szisztem"?
(Az Anti-lock Breaking System miatt kérdezem.)

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Köszönöm a megnyugtató válaszokat.
 
Gondolom tavasszal lesznek nyárigumi-akciók, így azt nem akarok most venni.
4-5 év ideális lenne, szeretném ha ez a kocsi addig kiszolgálna engem.
 
Na igen: kérdés mi történt a gumikkal és az autóval az elmúlt években... Remélem sok rondaság nem, mert az előző Skodám nagyon megbízható volt, és ez mégis csak újabb! A szerelőm átnézte mielőtt megvettem, azt mondta, ennyi idős korban teljesen jónak mondható az állapota (persze ettől még 9 éves, tehát akármi elromolhat rajta...) Drukkoljatok!
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


abs-sel az miért nem helyes?
akkor lenne abs-szel, ha ábéesz-szeé lenne:)
magyarul abées-sel nem?

Avatar
amajci
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 251
Csatlakozott: 2008.11.04., kedd 19:34
Értékelés: 30

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: amajci »


AT minden szava igaz (ebben a témában)!
 
Én sem tudom elfogadni a különböző ideológiákat, ha az autózásról van szó, csak abba kell belegondolni, hogy az autó kb. 4 tenyérnyi felületen "csinál" MINDENT, gyorsul, lassul, irányt vált, stb.! Ezt nem szabad elspórolni!
 
Csak azt nem értem, hogy miért nem lehet helyesen leírni: ABS-szel...
(Én ABS-elek, te ABS-elsz, ő ABS-el... )

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Akkor most kikapcsoltassam az ABS-t?
 
Egyszer tényleg elmennék egy tanpályára ezeket kipróbálni, mert kezd érdekelni a dolog!
 
A nem ABS-es előző kocsim satuféknél csúszott mint a teflontepsi, és emlékeim szerint a tapadási súrlódás nagyobb, mint a csúszási (általában), tehát ha a gumi csúszik, a lassító erő kisebb, mint forgó-tapadó kerék esetén - vagy nem?
 
A tervem kezd körvonalazódni a gumi-ügyet illetően:
 
veszek 1 garnitúra (4 db) lemezfelnire szerelt téli gumit, 195/65 R15 ContiWinterContact™ TS 830, 22390- Ft ért/db (remélem tényleg ingyen tárolják!)
 
Aztán majd ha beköszönt a nyár, fájó szívvel elbúcsúzom a Woosung gumiktól, és veszek 5 db(?) Nyári gumit 205/55 R16 méretben a meglévő alufelnikre az alábbi 19990/db-os kategóriából (apropó, ezek közül melyik a legjobb?)
 
http://www.automax.hu/tyresearch.php?w= ... &b=0&s[]=1
 
Ezzel fél éven belül 200000-et sikerül költeni a kocsimra, ami az árához képest nem elhanyagolható, de egyszer meg kell lennie (és legalább a nyárit ráér tavasszal venni).
 
Na ebbe tessék belekötni! :foto:
 
PS: még azt megmondanátok, mit jelent a 91V illetve 91T jelölés a gumi nevében?
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


na találtam élő képet is.
jó lenne ha ez megfelelő lenne, mert ebből tudnék 8 at venni kapásból
 


Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


ennek pl 9500Ft darabja saxóra akciósan, amúgy 23ezer/db más furatszámmal, távval.
Háááát, szerintem az autoba öntött tetszőleges pénz 99.99%-ban veszteség, én még szériaautoba öntött pénzről, ami "befektetés" lenne, nem hallottam.
 
Node, ha egyszer 9.500x4=38.000 HUF-ért kapsz új, még jobban is kinéző valamit, akkor miért akarsz igénytelen használtat venni? Szerintem egy kevésbé márkás, de új felni biztosan jobban mutat, mint egy csúnya márkás... egyébként, szerintem pár felni kivételével csak nagyon fanatikusok ismerik fel azt, hogy ki gyártotta és hogy mennyibe kerül.
 
Ezen három lehetőség közül én egyértelműen ezt venném meg, ha már mindenáron választanom kellene.

az nem igazán érdeke, ha valaki felismeri, hogy olcsó volt.
engem inkább az érdekel, hogy ne menjen szarrá 1 év alatt
tehát én megvenném ezt a kis ócsót, ha valaki tud valami pozitívat mondani róla. meg ugye az se mind1, hogy hogy viseli magát rajta egy autó, hiszen nem a polcon lenne dísznek.

Vendég

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Celithrandil  nem akarlak megsérteni nehogy félre értsd, de milyen autód van amit ennyire felakarsz spécizni? Lassan többe kerül amit utólag költesz rá, mint maga a kocsi....Ilyen hifi, olyan alufelni, azért ha jól emlékszem nem egy olyan kategóriás kocsi amire ez feltétlen kellene? De lehet rosszul emlékszem, ezért is a kérdés.
Saxo,
 
de ez befektetés. a hifi az mehet tovább bármikor bármilyen kocsiba. a felni meg növeli a eladási értéket.

Ez ma már nem minden esetben igaz. Ma már nem nagy szám egy alufelni...
Másrészt OK...de ezekről messzire látszik,hogy kókányolva van...még így,fényképről is...ha ezt meglátják,nemhogy többet adnak érte...örülj ha megveszik.

ezért kérdeztem, hogy az Alessio ról mit tudni, mert pl 13'as ból már lehet kapni a boltban 40-50k ért zsír új szettet.
 
ennek pl 9500Ft darabja saxóra akciósan, amúgy 23ezer/db más furatszámmal, távval.
 
 

 
http://www.automax.hu/alessio/?aff=16&g ... sgodXn05sQ

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Eszembe se jutott, hogy kisebb gumit is lehet szerelni a kocsira, mint ami most rajta van  :foto:  
Akkor lehet hogy még kevesebből megúszom a téligumi mizériát.   (aztán jövőre jöhet a nyárigumi, mert hogy az se bajnok - valami Woosung. Mond nektek valamit? (Google nem sokat segített rajtam).
 
Hozzáteszem, hogy én se használom a kocsit napi szinten, és ha már a veszélyeknél tartunk, az összes ABS nélküli kocsi is tök veszélyes csúszós időben (hacsak nem profi emberke vezeti).

Acme! Az ABS csak a kerekek blokkolását befolyásolja....a vezetési tudást nem.Az is mindegy,hogy téli vagy nyári gumi van a blokkoló keréken....ha már blokkolt...tökmindegy.
 
Ha úgy vesszük,akkor még veszélyesebb vagy....hiszen keveset vezetsz,nincs rutinod-tapasztalatod. De ezt ne vedd személyeskedésnek....

Tény és való, keveset vezetek, nincs sok tapasztalatom. De én legalább óvatos vagyok.
 
Ismerek olyat, aki tényleg sokat vezet, hozzám képest állati jól, de sajnos nincs meg hozzá az önkritikája, így jópár balesetet okozott már "vagányságból" meg "centizgetésből". Én a magam részéről jobban félek az utakon a hatalmas terepjáróban döngető agresszív barmoktól, mint a kis (akár Skodás ) mazsoláktól.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »


Azért gondolom nem véletlenül van az ABS, mert a fékút is rövidebb és az irányíthatóság is jobb, ha nem állóra fékezett kerekekkel csúszik a kocsi. . Ha vészhelyzet van, könnyen előfordulhat ilyen - márpedig a baleset sokszor vészhelyzetként kezdi.
 
Sajnos én is úgy látom, hogy vennem kell idővel nyári gumit (is), bár az enyém 2003-ban gyártódott és nincs vészesen lefutva - a határait nem próbálgattam, de nem is akarom. A Nexen-ről én is találtam infókat, meg azt is hogy ez a Woosung új néven, de a konkrét gumimról semmit.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”